سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1452430142530510109      تاریخ : جمعه 22 فروردین 1393 17:34کره شمالی,کیم جونگ اون

 

رهبرکره شمالی وزیر امنیت ملی کشورش را اعدام کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ادامه سیاست هایش برای از میان برداشتن مخالفان و دشمنان ، این بار وزیر امنیت ملی کشور را با سلاح شعله افکن اعدام کرد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری محیط، اتهام «او سانگ هون» وزیر امنیت ملی ارتباط با «جانگ سونگ تائک» شوهر عمه رهبر کره شمالی بود.

کیم جونگ اون زمستان گذشته شوهر عمه خود را اعدام کرده بود.

اعدام وزیر امنیت ملی پس از صدور حکمی قضایی انجام شد که در آن آمده است این وزیر وزارتخانه را به موسسه ای ویژه برای حمایت و حراست از خود تبدیل کرد و اطلاعات مرتبط با فساد و اختلاس های کلان را مخفی نگه داشته است.

پس از اعدام وزیر امنیت ملی ، وزارتخانه امنیت ملی کره شمالی نیز منحل شد.

شواهد نشان می دهد، رهبر کره شمالی برای رهایی از مقامات عالی رتبه مرتبط با شوهر عمه اش که تعداد آنان تا 200 نفر برآورد می شود برنامه ریزی کرده است و به زودی مرحله سوم اعدام ها در این کشور آغاز می شود.




موضوع مطلب : رهبرکره شمالی وزیر امنیت ملی کشورش را اعدام کرد
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها رقم پرداختی یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها را اعلام کرد.
کد خبر: 392085
تاریخ انتشار:22 فروردین 1393 - 15:22-11 April 2014
میزان یارانه نقدی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مشخص شدبالاخره پس از گمانه زنی های متفاوتی که درباره مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه از محافل مختلف مطرح می شد،معاون اول رییس جمهور میزان یارانه نقدی مرحله دوم هدفمندی را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» معاون اول رییس جمهور گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها همان 455 هزار ریال به ازای هر نفر است اما به گروه هایی که بیشتر نیازمندند کالاهایی برای امنیت غذایی اختصاص می یابد.

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها در خصوص رقم پرداختی یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به ایرنا گفت: برای گروه هایی که بیشتر نیازمند هستند و امنیت غذایی آنها جزو اولویت های کشور است، پیش بینی شده به صورت غیرنقدی کالاهایی اختصاص یابد تا مطمئن شویم که امنیت غذایی این افراد نیز مناسب است.

وی درخصوص تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده اما به اطلاعات مناسبی دسترسی خواهیم یافت و دولت بنا را بر دریافت اطلاعات دقیق از مردم گذاشته است.

جهانگیری با بیان آنکه سطح درآمدی مردم برای بسیاری از تصمیم گیری های آتی مهم است، گفت: علاوه بر این بخش مسکن از اصلی ترین بخش های کشور است و براساس اطلاعات دریافتی تصمیم های جدی برای فاقدین مسکن و مناطقی که مردم فاقد مسکن در آن زیاد هستند، اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: قانونگذار به دولت تکلیف کرد تا براساس سطح درآمدی یارانه را به نیازمندان پرداخت کند و براساس داده های اطلاعاتی در جلسات آتی قدم های بعدی دولت مشخص می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت ثبت نام نیز گفت: ثبت نام به روش اینترنتی در زمان مشخص و محدود برای کل جمعیت ایران یکی از مسایل اساسی این طرح بود تا مردم بدون دغدغه و در زمان مقرر تقاضای خود را در سیستم وارد کنند.

جهانگیری تصریح کرد: در روزهای اعلامی برای ثبت نام یارانه ها، افرادی که رقم سمت راست کد ملی آنها یک است بیشترین حجم را داشتند و به همین دلیل تعداد ثبت نام کنندگان در روز مقرر برای این گروه نسبت به روزهای دیگر دو برابر بود به نحوی که تعداد این افراد در این روز حدود چهار میلیون خانوار بود و در مابقی روزها این تعداد حدود دو میلیون خانوار است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دریافت اطلاعات از مسوولان ستاد هدفمندی یارانه ها و دستگاه های اجرایی همراه، اظهار داشت: جلسه امروز بیشتر مربوط به دریافت اطلاعات بود و این اطلاعات به طورمرتب دریافت می شود.

وی گفت: متقاضیان تاکنون ثبت نام خود را در یک مقطع زمانی و به آسانی انجام داده اند و در روزهای آتی نیز در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت.

جهانگیری تصریح کرد: متقاضیان از هر نقطه از کشور که تمایل به ثبت نام دارند می توانند به راحتی نسبت به این امر اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از انصراف دریافت یارانه ها، گفت: براساس اطلاعات دریافتی که البته هنوز دقیق نیست تعداد قابل توجهی از مردم به درخواست مراجع تقلید، علما، نخبگان و هنرمندان و دولت پاسخ داده و ثبت نام نکرده اند و امیدواریم استمرار انصراف همچنان وجود داشته باشد.

وی با بیان آنکه ،کشور دارای چندین موضوع با اهمیت است که درمان در راس آن است،اظهار داشت: معتقدیم بیماران تنها باید رنج بیماری را داشته باشد اما هم اکنون بیش از بیماری مساله هزینه ها مورد دغدغه است و به همین دلیل از سال 93 یکی از اولویت های اصلی دولت رسیدگی به حل مسایل درمان است.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت در بودجه سال 93 براساس میزان درآمدها به بخش درمان توجه وی‍‍ژه ای داشته و تخصیص برای این بخش را افزایش داده، البته قرار است به صورت خاص نیز ارقام دیگری را به این بخش تخصیص دهیم.

وی گفت: برهمین اساس سه هزارمیلیارد تومان به مناطق حاشیه شهرها و روستاها و 4 هزار و 800 میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی برای این امر در نظر گرفته شده البته با تمام شرایط سختی که در بودجه سال 92 داشتیم در اواخر سال گذشته دو هزار میلیارد تومان به بخش درمان به عنوان عدد اولیه ارایه شده تا پس از اجرای فاز دوم هدفمندی بتوانیم کار خود را در این بخش آغاز کنیم.

جهانگیری ادامه داد: بیمه های درمانی و همگانی نیز از دیگر موارد صرف منابع حاصل از انصراف است و علاقه مندیم فردی در کشور وجود نداشته باشد که به دلیل هزینه ها و حق بیمه دفترچه بیمه نداشته باشد.

وی بخش تولید و اشتغال را جز موارد کلیدی در این زمینه دانست و اظهار داشت: تعدادی از نیروهای تحصیلکرده که می توانند برای کشور سرمایه و تولید ایجاد کنند، هم اکنون به دلیل کمبود شغل بیکار هستند و امیدواریم از این محل برای افزایش میزان اشتغال و تولید نیز بهره گیری کنیم.

معاون اول رییس جمهور آلایندگی در برخی از شهرهای بزرگ همانند تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و غیره را جز دغدغه های اصلی دانست و گفت: باید به مساله خودروهای فرسوده و مراکز آلاینده کننده به صورت وی‍ژه توجه شود.

وی اظهار داشت: قرار است از منابع انصرافی هر شهر برای رفع این مشکلات اختصاص یابد.

جهانگیری گفت: در پایان زمان ثبت نام تعداد انصراف دهندگان اعلام می شود و منابع صرفه جویی و هزینه آن در بخش ها نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

اسحاق جهانگیری روز جمعه به همراه محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها و جمعی از دست اندرکاران اجرای ثبت نام این مرحله از متقاضیان یارانه ها بازدید کرد.



موضوع مطلب : میزان یارانه نقدی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مشخص شد
انفجار سه مین در یک روز در مریوان و سه نقص عضو؛
البته هر چه برای مایی که از آن مناطق دور هستیم، وقوع چنین حوادثی عجیب به نظر می‌رسد، برای ساکنان آن دیار و دیگر شهرها و روستاهای غرب کشور، انفجار مین های کاشته شده برای درو جان، اتفاقی دردناک اما ادامه دار است؛ اینقدر که هر ماه صدای آن شنیده شده و در پی آن هم وطنی، عزیز و نان آور خانواده‌ای دچار نقص عضو شده و یا تلخ تر، جان به جان آفرین تسلیم کند.
کد خبر: 392103
تاریخ انتشار:22 فروردین 1393 - 15:55-11 April 2014
حکایت محرومیت این مردمان شبیه آن محرومانی نیست که مشابه‌شان را در بسیاری از نقاط کشور سراغ داریم؛ ایشان علاوه بر درد ناشی از فقر امکانات و درآمد، دردی را می‌بایست تحمل کنند که از جنگ تحمیلی برایشان به ارث مانده است. دردی فراتر از ویرانی‌های بوجود آمده در جنگ، متاثر از ابزار جنگ و البته سالها پس از اتمام جنگ!

به گزارش «تابناک»، هر چه در ماه‌های اخیر از اخبار اتفاقات خرسند کننده در مریوان شنیده و باتراشیدن موی سر معلم برای همراهی با دانش آموز بیمار و تفنگ کُشیِ یک شکارچی برای همراهی با طبیعت لبخندی بر لبانمان جاری  شده و به خود بالیده‌ایم، اکنون اخبار جدیدی از آن دیار می‌شنویم که از فرط ناخوش بودن نمی‌دانیم چگونه باید با آنها مواجه شد.

روز چهارشنبه در اثر انفجار سه مین جنگی در سه نقطه از شهرستان مریوان، سه تن از مردان آن دیار با نقص عضو مواجه شده‌اند؛ نفر نخست «فایق احمدزاده» اهل «سردوش» حین چوپانی دچار حادثه شد، دومین نفر، «جمال کریمی» 52 ساله بود که در محدوده «پادگان شهید عبادت» مجروح شد و انفجار سوم هم برای «عمر دهقانی» در روستای «آسنه وه» در حالی رخ داد که وی مشغول کشاورزی بود.

این مردمان هنوز در شرایط جنگی هستند و ناگزیر از خون دادن!

بدین ترتیب سه انفجار مهیب در یک روز، سه مجروح برجای گذاشت که از قضا همگی پای چپ خود را روی این جنگ افزارهای برچیده نشده از روزگار جنگ تحمیلی گذاشته بودند و به همین دلیل بخشی از وجود خود را جا گذاشته و به صف دیگر مردمانی پیوستند که در روزگار صلح، در شرایط جنگ به سر می‌برند و از آن متاثر می‌شوند.

البته هر چه برای مایی که از آن مناطق دور هستیم، وقوع چنین حوادثی عجیب به نظر می‌رسد، برای ساکنان آن دیار و دیگر شهرها و روستاهای غرب کشور، انفجار مین های کاشته شده برای درو جان، اتفاقی دردناک اما ادامه دار است؛ اینقدر که هر ماه صدای آن شنیده شده و در پی آن هم وطنی، عزیز و نان آور خانواده‌ای دچار نقص عضو شده و یا تلخ تر، جان به جان آفرین تسلیم کند.

انفجار مین در جاهایی مثل مریوان اینقدر به کرات رخ داده و متاسفانه رخ می‌دهد که حوادثی از این دست هم نمی‌تواند به عزمی همه گیر برای پاکسازی این مناطق منجر شود چراکه پیشتر حوادث دردناک تر از این هم رخ داده که کوچکترین واکنشی به آن ثبت نشده است؛ مثل حادثه‌ای که سال گذشته در روستای «نشکاش» مریوان رخ داد و هفت کودک کنجکاو را بر اثر انفجار مین یافته شده به شدت مجروح کرد.

سالهاست که می‌بایست این جنگ افزارها برچیده شده و امنیت مناطقی که مردم در آن زندگی می‌کنند، تامین شود اما اینچنین نشده و هر چند روز یکبار می‌شنویم که یکی از ساکنان استان های غربی با انفجار یک مین مجروح شده است و عجیب اینکه در برخی مناطقی که این حوادث رخ می‌دهد، جشن پاک سازی اراضی از مین هم برگزار شده است!

بدین ترتیب گاه نقص عضوها به این دلیل رقم می‌خورد که مردمان با اطمینان کامل از نبود مین، پای در کوه و دشت گذاشته و دچار حادثه شده اند و خدا می‌داند که چقدر از بابت حوادث دردناک رخ داده برای ایشان، مسئولان احساس عذاب وجدان می‌کنند و به چه میزان شغل و مقام‌شان را متاثر از حوادث رخ داده در خطر می‌بینند.

این مردمان هنوز در شرایط جنگی هستند و ناگزیر از خون دادن!

این در حالی است که همراستا با این اتفاقات در سرزمین‌های غربی کشورمان، مدتی است که موارد مشابهی از انفجار مین از مرکز کشور هم به گوش می‌رسد. جایی که نه منطقه جنگی بوده و نه کسی با اندیشه وجود مین در آن گام می‌نهد؛ یعنی نه تنها مین‌های کاشته شده در غرب کشور برچیده نشده، بلکه هستند کسانی که این سلاح‌های خون ریز را در دیگر نقاط کشور می‌کارند!

این ماجرا زمانی آشکار شد که اوایل دی ماه سال گذشته، یکی از راهنمایان کویر نوردی در منطقه ویژه گردشگری شهداد در کویر لوت جان خود را بر اثر انفجار یک مین از دست داد تا موضوع مین‌گذاری در کویرهای ایران رسانه‌ای شده و آشکار شود که بر خلاف بسیاری وعده‌های ارائه شده توسط مسئولان که هرگز اجرایی نمی‌شوند، مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا به وعده کاشت مین در مسیرهایی که احتمال عبور قاچاقچیان از آن نقاط می‌رود، عمل کرده‌اند و یادشان رفته که این امر حیاتی را دست کم به تورگردانان اطلاع دهند.

آخرین نمونه از این حوادث هم در نوروز امسال رخ داد؛ دومین روز از سال جاری انفجار دیگری در کویر رخ داد که متاسفانه آن هم خونین بود و به پر کشیدن روح هموطنی از کالبدش ختم شد تا معلوم شود که چرا سالها پس از اتمام جنگ، مین های غرب کشور جمع آوری نمی‌شوند؛ به این دلیل ساده که وقتی برخی از مین کارکرد سیستم های حفاظتی و حراستی بی دردسر مانند سیم خاردار و دوربین را گرفته و در سکوت ناظران، به کار خود وسعت می‌دهند، چه دلیلی دارد سایرین بر جمع آوری مین همت گمارده و پاک سازی را پی گیری کنند؟!



موضوع مطلب : این مردمان هنوز در شرایط جنگی هستند و ناگزیر از خون دادن!
طی یکی دو هفته اخیر، بهانه جویی های آمریکا بر سر گزینه جدید نمایندگی ایران در سازمان ملل که در نهایت به تصویب طرحی در این زمینه در کنگره منجر شد، سبب شده این موضوع به صدر اخبار مربوط به ایران راه پیدا کند. اما در ابتکاری جالب، یک روزنامه آمریکایی نظر خوانندگان خود را درباره اقدام آمریکا در جلوگیری از ورود حمید ابوطالبی به این کشور جویا شده است.
کد خبر: 392070
تاریخ انتشار:22 فروردین 1393 - 14:42-11 April 2014
آیا آمریکا می‌تواند از ورود نماینده یک کشور در سازمان ملل جلوگیری کند؟طی یکی دو هفته اخیر، بهانه جویی های آمریکا بر سر گزینه جدید نمایندگی ایران در سازمان ملل که در نهایت به تصویب طرحی در این زمینه در کنگره منجر شد، سبب شده این موضوع به صدر اخبار مربوط به ایران راه پیدا کند. اما در ابتکاری جالب، یک روزنامه آمریکایی نظر خوانندگان خود را درباره اقدام آمریکا در جلوگیری از ورود حمید ابوطالبی به این کشور جویا شده است.

به گزارش «تابناک»، با تصویب نهایی طرح ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی به خاک آمریکا از سوی کنگره این کشور، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در صفحه «اتاق مناظره» خود این موضوع را به بحث کارشناسان و مردم گذاشته است. این روزنامه پرسیده: «آیا ایالات متحده می بایست به واسطه اینکه نماینده جدید ایران در سازمان ملل در تسخیر سفارت آمریکا در سال 1979 نقش داشته، از صدور وزیر برای وی خودداری کند؟».

در ذیل این موضوع، تاکنون یادداشت هایی به قلم بارابار اسلاوین، دستیار تحقیقاتی در موسسه «شورای آتلانتیک» و خبرنگار المانیتور، بری روزن، از دیپلمات های آمریکایی حاضر در ایران در زمان تسخیر سفارت و هومان مجد، روزنامه نگار ایرانی ساکن آمریکا منتشر شده و نظرات مردمی هم به صورت مجزا در ذیل هریک از این مطالب درج شده است.

روزن در مطلب خود مدعی شده تا زمانی که ابوطالبی به واسطه نقش آفرینی خود در واقعه تسخیر سفارت آمریکا عذرخواهی نکند، نمی تواند مورد «بخشودگی» قرار گیرد. وی در این مطلب به تجربه آنچه «گروگان» گرفته شدن در ایران خوانده اشاره کرده و می نویسد وی و همکارانش نمی توانند این واقعه را فراموش کنند.

آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟

اما نخستین نظر منتشره برای این مطلب، توسط کاربری با نام مستعار «شهروند جهانی» از استرالیا نوشته شده و در آن آمده: «من مطمئنم روزی که ایالات متحده بابت ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران (که بابت آن به فرمانده صادرکننده فرمان آتش مدال هم داده شد)، بابت حمایت از صدام که یک میلیون کشته در ایران بر جای گذاشت و یا بابت براندازی یک حکومت دموکراتیک در ایران از طریق کودتا، عذرخواهی کند، ایران نیز عذرخواهی خواهد کرد...».

آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟

تام کربسباخ از واشنگتن در نظری دیگر می نویسد: «چگونه ممکن است که ایالات متحده بتواند مانع ورود دیپلماتی شود که یک کشور دیگر به عنوان نماینده خود در سازمان ملل برگزیده است؟ ایالات متحده مطلقاً نباید در این موضوعات دخالتی داشته باشد. این مثال دیگری است از اینکه چگونه ایالات متحده تلاش دارد بر دنیا سلطه پیدا کند. این موضوع اعصاب مرا به هم می ریزد». 

آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟

کریستین هایسمیر از لس آنجلس نیز نوشته: «ایرانی هایی که در دوره شاه – که مورد حمایت آمریکا بود – رنج می کشیدند نیز نمی توانند ایالات متحده را ببخشند. اما این عدم توانایی فردی در بخشایش، که قابل درک نیز هست، نباید عاملی تعیین کننده در سیاست خارجی باشد...».

آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟

توماس زاسلاوسکی از نیویورک نیز در نظری چنین نوشته: «آقای روزن با فراموش کردن یا بخشیدن مشکل دارد و من نمی توانم وی را متهم کنم. اما این یک موضوع شخصی نیست و حتی یک موضوع مربوط به ایالات متحده هم نیست. این یک موضوع حقوقی مربوط به سازمان ملل است. به عنوان کشور میزبان، ما تعهدات مشخص و در عین حال معتدل و منطقی داریم و یکی از آن ها، این است که به کشورهای عضو اجازه دهیم نمایندگانی که خود برمی گزینند را داشته باشند. اگر می خواهیم سازمان ملل به کشور دیگری منتقل شود، می توانیم سفیر یکی از اعضا را ممنوع الورود کنیم».

دیگر نظرات منتشره برای این مطلب و دیگر مطالب اتاق مناظره نیویورک تایمز نیز از محتوای کم و بیش مشابهی برخوردارند. به عنون مثال، در یکی از نظرات منتشره برای مطلب باربارا اسلاوین آمده است: «چرا همیشه این ما هستیم که باید دیگران را به خاطر سوءرفتار گذشته شان ببخشیم؟...»

آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟

فرد دیگری نیز در ذیل همان مطلب چنین نوشته: «چگونه ایالات متحده می تواند میزبان سازمان ملل باشد و به اعضای این سازمان بگوید که چه کسی را می توانند برای نمایندگی خود بفرستند؟ ما می توانیم دیپلماتی که برای مأموریت به آمریکا آمده را عنصر نامطلوب تشخیص دهیم، اما سازمان ملل ملک شخصی ما نیست». 

آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟

در تنها نظری که برای مطلب هومان مجد منتشر شده نیز فردی به نام استیو سینگر از شیکاگو چنین نوشته است: «گذشته ها گذشته است. حقیقت این است که ما از مدت ها پیش از انقلاب در سیاست داخلی ایران دخالت می کردیم. شخصیت پوچ و نفرت انگیز رضا شاه پهلوی، مخلوق ما بود. رژیم انگل وار وی، مایه نفرت به شمار می رفت...».

به هر حال، مرور این نظرات و همچنین دیگر مطالب منتشره طی روزهای اخیر از سوی تحلیلگران و صاحب نظران آمریکایی، نشانگر آن است که بر خلاف ادعاهای سیاستمداران تندروی آمریکایی، جنجال به وجود آمده بر سر معرفی ابوطالبی، تنها نتیجه سیاست بازی های مقامات آمریکایی بوده و هیچ ارتباطی به افکار عمومی یا حتی متفکران این کشور ندارد. البته باید دید دولت آمریکا تا چه حد به پیشروی در این مسیر خودخواهانه ادامه خواهد داد.   



موضوع مطلب : آمریکا می‌تواند از ورود نماینده کشوری در سازمان ملل جلوگیری کند؟
مذاکرات جامع هسته ای ایران و گروه 1+5 که از ابتدا قرار بود بر روی ریل مشخصی حرکت کند ، به اعتقاد محمد جواد ظریف به نیمه راه رسیده است. اما آنچه که از شروع این مذاکرات تاکنون در کنار ریل این مذاکرات به صورت موازی درحال حرکت بوده، موضوعی است که محمد جواد ظریف می گوید همیشه نسبت به آن تذکر داده است.
کد خبر: 392058
تاریخ انتشار:22 فروردین 1393 - 13:52-11 April 2014
تذکر همیشگی ظریف به تیم مذاکره کننده گروه 1+5مذاکرات جامع هسته ای ایران و گروه 1+5 که از ابتدا قرار بود بر روی ریل مشخصی حرکت کند ، به اعتقاد محمد جواد ظریف به نیمه راه رسیده است و اکنون وارد مراحل حساسی شده است.اما آنچه که از شروع این مذاکرات تاکنون در کنار ریل این مذاکرات به صورت موازی درحال حرکت بوده، موضوعی با نام «فضاسازی» است.موضوعی که محمد جواد ظریف معتقد است چه داخلی و چه خارجی آن هیچ تاثیری بر مذاکرات نخواهد داشت و مذاکره فقط در اتاق مذاکره صورت خواهد گرفت و تیم مذاکره کننده ایرانی به هیچ وجه تحت تاثیر هیچ فضاسازی قرار نخواهد گرفت.

محمد جواد ظریف درباره فضاسازی هایی که از طرف مقابل صورت می گیرد به خبرنگار «تابناک» گفت: طرف مقابل بعضا ادعا می کند که نقشی  در آن فضاسازی ندارد . ولی انچه می توان به صراحت بگویم اینکه این فضاسازی ها هیچ تاثیری بر فضای داخل جلسات مذاکره ندارد و اگر تاثیری داشته باشد تاثیر منفی بر طرف مقابل است که ما هر بار که در جلسه وارد می شویم نسبت به هرگونه فضاسازی که در طرف مقابل می شود صراحتا نظرمان را می گوییم و بیان میکنیم که این فضاسازی ها کمکی به مذاکرات نمی کند.

اما گاهی برخی اوقات اخباری در تعدادی از رسانه های داخلی به نقل از افراد یا منابع آگاه مطرح می شوند که با اخبار ارائه شده از سوی تیم مذاکره کننده مغایرت دارد. درباره همین موضوع هم محمد جواد ظریف به خبرنگار «تابناک» گفت: اگر به فضای رسانه ای و مجازی داخل ایران توجه کنیم می بینید که خیلی از بحث های مختلف و دیدگاه های مختلف مطرح می شود و این طبیعت یک جامعه باز است که بحمدالله جمهوری اسلامی از ان برخوردار است و قطعا تیم مذاکره کننده ایرانی هیچ نقشی در تولید این فضاسازی ها ندارد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: مطمئنا همه اعضای هیئت مذاکره کننده ایرانی به حدی از خودباوری رسیده اند که تحت تاثیر فضاسازی ها مذاکره نکنند و بر اساس منافع ملی این کار را انجام دهند و از منافع ملی به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.



موضوع مطلب : تذکر همیشگی ظریف به مذاکره کنندگان «1, 5» چیست؟
در حاشیه افزایش قیمت خودرو در سال جدید
خودروسازان با ارائه گزارشی گفته بودند که آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده و رشد قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش قیمت مواد اولیه اساسی مانند فولاد، مس و پتروشیمی و در نتیجه رشد هزینه‌های تولید قطعات و خودرو خواهد شد.
کد خبر: 391925
تاریخ انتشار:21 فروردین 1393 - 19:59-10 April 2014
بودجه کشاورزان نصف می‌شودشرکت‌های خودروسازی به دلیل افزایش دو درصدی میزان مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری قیمت محصولات خود را دو درصد افزایش دادند. پیش از این و در روزهای پایانی سال 92 خودروسازان اعلام کرده بودند به دلیل افزایش قیمت برق مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستند. 

به گزارش «تابناک»، خودروسازان با ارائه گزارشی گفته بودند که آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده و رشد قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش قیمت مواد اولیه اساسی مانند فولاد، مس و پتروشیمی و در نتیجه رشد هزینه‌های تولید قطعات و خودرو خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد که تلاش می‌شود با اجرای قانون هدفمندی مبنی بر ارائه بخشی از درآمدهای ناشی از این طرح به بخش تولید، از افزایش قیمت مواد اولیه اساسی در سال آینده جلوگیری شود.

محد بیاتیان در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در همه جای دنیا رسم بر این است که وقتی سوخت گران می شود قیمت خودرو خود به خود کاهش پیدا می کند، اما در کشور ما دقیقا برعکس این عمل می شود و نتنها زمانی که قیمت سوخت افزایش پیدا می کند قیمت خودرو کاهش ندارد بلکه همزمان قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: زمانی که مسئولین ادعا دارند که می خواهیم بنیان های اقتصادی را درست کنیم باید به این چیزها هم فکر کنند و این را نیز اصلاح کنند، باید فرمل ها و تناسبات مربوط به خودرو را نیز حل کنند، زمانی که قیمت بنزین افزایش می یابد، چون تقاضا کاهش پیدا می کند پس قیمت خودرو هم باید به همین نسبت کاهش پیدا کند.

این نماینده گفت: ما انتظار داریم در زمانی دولت قصد دارد تا قیمت سوخت را افزایش دهد در قیمت خودرو نیز کمی کاهش ایجاد کند، انتظار بازار این است که در زمان افزایش قیمت سوخت حالت رکود در داد و ستد این محصول به وجود بیاید البته این در مورد خودرو های خارجی نیز مطرح است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: اینکه خودرو سازها ادعا دارند قیمت مواد اولیه بالا می رود و به همن دلیل باید قیمت خودرو ها افزایش یابد بحث دیگر است اما، همان طور که بارها نیز اشاره شده است باید شرایط رقابتی قیمت خودرو را در بازار تعیین کند و نه به دلخواه عده ای.

افزایش خودسرانه و دلخواه چیزی است که سالهاست در کشور ما انجام می شود و خواهد شد و متاسفانه کسی پاسخگوی آن نیست. باید به گونه ای باشد که در بازار رقابت به وجود بیاید و مردم انتخاب کنند که چه خودرویی مناسبشان است، نه اینکه ما با حمایت بی رویه از خودروساز امکان انتخاب شهروندان را محدود کنیم.

وی افزود: اگر شرایط رقابطی شود تعرفه واردات باید به صفر برسد و لی عواملی وجود دارد که با این قضیه مخالف هستند، مجلس شورای اسلامی نیز بر این اعتقاد است که در این حوزه اشتغال زیادی ایجاد شده است و نمی توان به یکباره تعرفه خودرو را کاهش داد.

بیاتیان گفت: باید با یک شیوه مناسب و با یک شیب ملایم تعرفه ها کاهش پیدا کنند و در کنار آن کیفیت خودرو ارتقا نیز پیدا کند و تا حد ممکن به استانداردهای بین المللی نزدیکتر شود، در حال حاضر هر کسی خودرویی را از خودرو سازان خریداری می کند به فکر این است که هر چه سریعتر هزار کیلومتر اول را تمام کند و برخی از قطعات آن تعویض گردد.

این نماینده گفت: از ابتدا این در ذهن مصرف کننده گان این وجود دارد که خودرو صفر خریداری شده معیوب است و برخی قطعات آن باید تعویض گردد، این در حالی است که در هیچ یک از شرکت های معتبر تولید خودرو در دنیا این گونه رفتارها سالهاست که منسوخ شده است.

وی در خصوص تحقیق تفحص از خودرو سازها هم گفت: در حال حاضر تفحص از خودرو سازی ها به اتمام رسیده است و قرار است به زودی گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت شود، بعد از قرائت این گزارش خواهید دید که چه چیزهایی در آن وجود دارد و مطمعا این گزارش بسیاری از مسائل را روشن خواهد کرد.



موضوع مطلب : گزارش تفحص از خودروسازی ها خیلی از مسائل را روشن می‌کند
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
انتقادات سناتورهای تندروی آمریکایی از روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، احتمال تغییر در رآکتور آب سنگین اراک به عنوان بخشی از فرایند توافق نهایی، واکنش روسیه به هشدار آمریکا درباره قرارداد نفتی با ایران، اظهارات یک مقام پاکستانی درباره خط لوله گاز ایران- پاکستان و تحلیل یک خبرگزاری از روابط ایران و جمهوری آذربایجان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 391963
تاریخ انتشار:22 فروردین 1393 - 08:00-11 April 2014
واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهرانانتقادات سناتورهای تندروی آمریکایی از روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، احتمال تغییر در رآکتور آب سنگین اراک به عنوان بخشی از فرایند توافق نهایی، واکنش روسیه به هشدار آمریکا درباره قرارداد نفتی با ایران، اظهارات یک مقام پاکستانی درباره خط لوله گاز ایران- پاکستان و تحلیل یک خبرگزاری از روابط ایران و جمهوری آذربایجان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهران

به گزارش «تابناک»، با وجود پایان یافتن دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، امروز نیز بخشی از مطالب مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است. در این زمینه، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» از انتقادات شدید نمایندگان کنگره آمریکا از دولت این کشور به واسطه نحوه اداره مذاکرات هسته ای با ایران خبر داده است. این سایت با اشاره به جلسه اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا با اعضای کمیته روابط خارجی سنای این کشور، می نویسد در این جلسه، جان مک کین ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت اوباما، گفته که به اعتقاد وی مذاکرات هسته ای شکست خواهد خورد. در این جلسه، شماری دیگر از سناتورهای تندروی آمریکایی نیز انتقاداتی را در این زمینه مطرح کرده اند.

واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهران

اما در بحث از محتوای احتمالی توافق هسته ای میان ایران و 1+5، برخی مطبوعات و رسانه ها، از جمله «دیلی استار» لبنان با اشاره به سخنان اخیر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از احتمال ایجاد تغییراتی از سوی ایران در رآکتور آب سنگین اراک به منظور کاهش خروجی پلوتونیوم این رآکتور خبر داده اند. به اعتقاد دیلی استار، سخنان صالحی نشانه ای از امکان پذیری این موضوع است که ایران با دادن امتیازاتی بر سر رآکتور اراک، نسبت به حل و فصل این مسئله و رفع نگرانی های طرف مقابل اقدام کند. این روزنامه اشاره می کند که سرنوشت رآکتور اراک، یکی از مهمترین موضوعات مطرح در مذاکرات هسته ای ایران است.

واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهران

در میان دیگر مطالب، روزنامه «هاآرتص» به موضوع تلاش ایران و روسیه برای امضای یک قرارداد نفتی پرداخته و از بی اعتنایی روسیه نسبت به هشدارهای آمریکا در این زمینه خبر داده است. به نوشته این روزنامه، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن رد هشدرهای آمریکا در زمینه امضای قرارداد نفتی مذکور، گفته مسکو مرعوب تهدیدات آمریکا نخواهد شد. سرگئی ریابکف در ادامه گفته افزایش تجارت میان ایران و روسیه، یک فرایند طبیعی است که هیچ گونه چالش سیاسی یا اقتصادی را متوجه هیچ کسی نمی کند. هاآرتص اشاره می کند که جان کری اخیراً هشدار داده قرارداد نفتی ایران و روسیه می تواند سبب برانگیخته شدن تحریم ها شود.

واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهران

در مطلب دیگری درباره تحریم ها، روزنامه «پاکستان تودی» اظهارات یکی از مقامات ارشد پاکستانی را بازتاب داده که وجود تحریم های بین المللی را مهمترین دلیل عدم پیشرفت پروژه انتقال گاز ایران به این کشور دانسته است. به نوشته این روزنامه، شهید خاقان عباسی، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفته تفسیرهای نادرست زیادی درباره نیات دولت پاکستان در پروژه خط لوله گاز ایران به این کشور وجود داشته، اما تحریم های بین المللی علیه ایران، مهمترین مانعی بوده که جلوی پیشرفت پروژه مذکور را گرفته است. به گفته وی، در صورتی که تحریم ها برداشته شود، ساخت خط لوله مذکور ظرف مدت 30 ماه انجام خواهد گرفت. 

واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهران

در نهایت، در پی سفر اخیر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به ایران و دیدار وی با مقامات ایرانی، خبرگزاری «ترند» با انتشار مطلبی از شکل گیری یک مرحله جدید در روابط ایران و جمهوری آذربایجان سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد دیدار الهام علی اف از ایران و بحث درباره موضوعات راهبردی در این سفر را باید بهع عنوان مرحله ای جدید در همکاری ها میان دو کشور ارزیابی کرد. در همین حال، این سفر پایه و اساسی را برای توسعه بیشتر همکاری ها میان دو کشور فراهم می کند. البته نویسنده این مطلب در ادامه با لحنی اغراق آمیز، دلیل توسعه روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان را شکل گیری این تحلیل در ایران دانسته که بدون آذربایجان، ایران نمی تواند هیچ دستاوردی در سطح منطقه داشته باشد!



موضوع مطلب : واکنش روسیه به تهدیدات آمریکا علیه روابط نفتی مسکو - تهران
حتما برای شما نیز پیش آمده که از یک محیط عمومی مانند کافی نت یا سایت‌های دانشکده‌ها، به حساب‌های کاربری ایمیل یا شبکه اجتماعی خود وارد شده‌اید، ولی فراموش کرده‌اید از آن خارج شده یا Log Out کنید. در چنین مواقعی چگونه می‌توان از روی سیستم دیگر، حساب کاربری را از راه دور و به شکل Remote کنترل و از آن Log out کرد؟
کد خبر: 391944
تاریخ انتشار:22 فروردین 1393 - 07:00-11 April 2014
چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟حتما برای شما نیز پیش آمده که از یک محیط عمومی مانند کافی نت یا سایت‌های دانشکده‌ها، به حساب‌های کاربری ایمیل یا شبکه اجتماعی خود وارد شده‌اید، ولی فراموش کرده‌اید از آن خارج شده یا Log Out کنید. در چنین مواقعی چگونه می‌توان از روی سیستم دیگر، حساب کاربری را از راه دور و به شکل Remote کنترل و از آن Log out کرد؟

به گزارش «تابناک»، این اتفاقی عادی است که بارها برای کاربران رخ داده که بیشتر کاربران فراموش می‌کنند حساب کاربری خود را در یک سیستم با استفاده عمومی Log Out کنند. خوشبختانه در چنین مواردی، راه‌هایی است که می‌توانید به وسیله آن از حساب کاربری جی میل یا شبکه اجتماعی خود خارج شوید.

در اینجا با هم چگونگی کنترل و خروج از حساب کاربری جی میل و شبکه اجتماعی فیس بوک را مرور می‌کنیم.

چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟

خروج از Gmail     روی سیستم

جی میل روشی بسیار ساده برای Log Out کردن و پایان دادن به session‌ها ارائه می‌کند. برای خروج از حساب جی میل از راه دور، وارد حساب کاربری خود شوید و به پایان صفحه Inbox بروید. در پایین صفحه و در گوشه سمت راست صفحه، دکمه‌هایی برای نمایش آخرین فعالیت شما بر روی جی میل و دیدن جزئیات آن وجود دارد. روی دکمه Details کلیک کنید.

چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟

تب جدیدی باز می‌شود که در آن همه فعالیت‌های شما و session‌های فعال فعلی بر روی حساب کاربری شما دیده می‌شود. در این پنجره شما می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان و مکان ورود به حساب کاربری و حتی دستگاهی که از آن استفاده شده – رایانه یا موبایل – را ببینید: 


چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟

همان گونه که در تصویر بالا می‌بینید، دکمه‌ای به نام Sign out all other sessions وجود دارد که با کلیک بر آن می‌توانید به سادگی حساب کاربری خود را در هر سیستم و مرورگری و در هر نقطه‌ای که فعال باشد Log Out کنید.

خروج از جی میل روی گوشی موبایل

این روش، تنها حساب کاربری شما را روی مرورگرهای وب رایانه Log Out می‌کند. در نتیجه هنوز در خصوص گوشی موبایل و برنامه‌های آن در این زمینه کارهای نا‌تمامی مانده است؛ برای نمونه، اگر گوشی هوشمند دارید که دزدیده شده، برای خارج کردن حساب کاربری جی میل خود از آن، نیاز به کار بیشتری دارید. نخست باید مجوز گوشی موبایل خود را برای دسترسی به حساب جی میل باطل کنید. برای این کار، وارد حساب جی میل خود شده و پس از آن در یک تب جدید، آدرس زیر را وارد کنید تا وارد صفحه تنظیمات امنیتی شوید.

https://www.google.com/settings/security

در این صفحه در زیر بخش Account Permissions روی دکمه View All کلیک کنید تا فهرست همه برنامه‌هایی که به حساب کاربری شما دسترسی دارند، نمایش داده شود. در این بخش، می‌توانید گوشی موبایل خود را نیز ببینید که برای قطع دسترسی آن به حساب کاربری خود، کافی است آن را انتخاب کرده و سپس از قسمت سمت راست روی دکمه Revoke Access کلیک کنید.

چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟

خروج از شبکه اجتماعی فیس بوک بر روی سیستم

برای خروج از حساب کاربری فیس بوک به شکل Remote، پس از ورود به حساب، به صفحه تنظیمات حساب کاربری خود بروید و سپس وارد تب تنظیمات امنیتی یا همان Security شوید. در این صفحه، آخرین گزینه با نامWhere you are logged in   وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا فهرست فعالیت های خود را ببینید.

چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟

برای خروج از هر کدام از این موارد، کافی است روی دکمه End Activity در کنار آن کلیک کنید یا آنکه اگر از تاریخ و زمان مربوطه مطمئن نیستید بر دکمه End All Activity در بالا کلیک کنید.

خروج از فیس بوک روی گوشی موبایل

متأسفانه برای خروج از فیس بوک روی گوشی موبایل راه ساده‌ای وجود ندارد. برای این منظور شما باید گذرواژه خود را تغییر دهید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، فیس بوک از شما می‌پرسد، آیا مایل به خروج از حساب کاربری خود از سایر دستگاه‌ها هستید یا خیر؟ گزینه Log me out of other devices را انتخاب کنید و به این ترتیب، دسترسی گوشی شما به حساب کاربری فیس بوک قطع خواهد شد.

چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟

همان گونه که می بینید، خروج از حساب کاربری به شکل Remote روی مرورگر‌های سیستم کاری ساده است و روش آن قبلا پیش بینی شده؛ اما مشکل هنگامی بروز می‌کند که پای یک گوشی موبایل در میان باشد که این امر نیازمند روش متفاوت و کار بیشتری است. در نتیجه پیشنهاد این است که به خوبی مراقب گوشی خود باشید!




موضوع مطلب : چگونه حساب‌های کاربری خود را از راه دور Log Out کنیم؟
منابع اسرائیلی فاش کردند؛
شب گذشته، خبری در برخی رسانه‌های غربی منتشر شد که رژیم اسرائیل یک ماهواره جاسوسی را به مدار زمین فرستاده و اشاره شد که احتمالاً هدف از این کار، جاسوسی از ایران و اقدام علیه این کشور است؛ اما امروز یک سایت اسرائیلی، جزئیات بیشتری‌ از این ماجرا منتشر کرده که نشانگر برنامه‌های جدی رژیم اسرائیل برای دسیسه علیه ایران است.
کد خبر: 391855
تاریخ انتشار:21 فروردین 1393 - 13:50-10 April 2014
اهداف پشت پرده رژیم اسرائیل از پرتاب ماهواره جاسوسی به فضاشب گذشته، خبری در برخی رسانه‌های غربی منتشر شد که رژیم اسرائیل یک ماهواره جاسوسی را به مدار زمین فرستاده و اشاره شد که احتمالاً هدف از این کار، جاسوسی از ایران و اقدام علیه این کشور است؛ اما امروز یک سایت اسرائیلی، جزئیات بیشتری‌ از این ماجرا منتشر کرده که نشانگر برنامه‌های جدی رژیم اسرائیل برای دسیسه علیه ایران است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل در مطلبی که امروز منتشر کرده، به موضوع پرتاب یک ماهواره جاسوسی این رژیم به مدار زمین اشاره کرده و می‌نویسد، این کار در پی خودداری آمریکا از طرح درخواست نابودی کامل تأسیسات هسته‌ای ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای است.

به نوشته این سایت، پرتاب ماهواره جاسوسی «اوفِک 10» که تنها ساعاتی پس از پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5 در وین انجام گرفت، در حقیقت نوعی تلاش برای فرستادن پیام هشداری به واشنگتن بوده که از طرح موضوع «برنامه تسلیحاتی ایران» در مذاکرات خودداری کرده است.
 
دبکا مدعی است، به تازگی اطلاعاتی درباره وجود چنین برنامه تسلیحاتی از سوی رژیم اسرائیل، انگلیس و هلند در اختیار آمریکا قرار گرفته؛ اما مقامات آمریکایی از پاسخ به درخواست تل‌آویو در این زمینه خودداری کرده‌اند و همین ‌سبب شده نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، برنامه پرتاب ماهواره خود را جلو بیندازد. 

با این حال و بنا بر این ادعا، مقامات آمریکایی در عمل به درستی اطلاعات دریافتی از دولت‌های مذکور باور دارند و همین امر بوده که سبب شده جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دو روز پیش در اظهاراتی بگوید: ایران تنها دو ماه تا تهیه مواد لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای فاصله دارد. 

البته به نوشته دبکا، عامل دیگری که در این زمینه تأثیرگذار بوده، شکل‌گیری اختلافات جدی میان واشنگتن و تل آویو بر سر موضوع مذاکرات صلح رژیم اسرائیل و فلسطین است و اکنون این موضوع به شدت به مسأله هسته‌ای ایران گره خورده است. 

در این راستا، از یک سو رئیس جمهور آمریکا و برخی دیگر از مقامات این کشور، از جمله مشاور امنیت ملی این کشور، خواستار جداسازی این دو مسأله و تأکید بر مسئولیت خود رژیم اسرائیل در مذاکرات هستند و در طرف دیگر، وزیر خارجه آمریکاست که می‌خواهد همه تلاش خود را برای میانجی‌گری میان واشنگتن و تل‌آویو انجام دهد. 

بنابراین، اقدام اخیر رژیم اسرائیل در پرتاب ماهواره جاسوسی به فضا و همچنین رونمایی از برخی تجهیزات و تسلیحات جدید در نیروی هوایی این کشور، کارهایی در راستای قدرت‌نمایی و فرستادن این هشدار برای آمریکایی‌ها بوده که در صورت لزوم، تل آویو می‌تواند ‌یکجانبه به علیه ایران اقدام نظامی کند؛ به عبارت دیگر، نتانیاهو تلاش دارد از طریق ‌ارتباط دادن موضوع ایران و فلسطین به یکدیگر، از آمریکا به نفع خود امتیاز بگیرد.



موضوع مطلب : اهداف پشت پرده رژیم اسرائیل از پرتاب ماهواره جاسوسی به فضا
پنج شنبه 93 فروردین 21 :: 9:19 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1450815087605723072      تاریخ : پنج شنبه 21 فروردین 1393 10:04حاتمی کیا,چ,برنامه راز

حاتمی کیا:

باز هم جیغ می زنم و سر و صدا خواهم کرد

ابراهیم حاتمی کیا که در برنامه راز حضور یافته بود بخش اول سخنان خود را به مسائل فرهنگی و و فیلم «چ»آخرین ساخته خود اختصاص داد و با بیان این که اگر لازم باشد باز هم جیغ می زنم و سر و صدا خواهم کرد گفت: فیلم "چ" احساس من به وضع موجود و لزوم بازگشت به داشته هایمان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کارگردان «دیده بان» و «از کرخ تا راین» چهارشنبه شب در برنامه "راز" شبکه چهار سیما افزود: احساس کردم جریان فرهنگی و سکان داران این عرصه فراموش کردند چه وضعی داریم.

وی اضافه کرد: باید به این مسئله، حساس باشیم اما نیستیم و مراکزی که تعیین کننده هستند باید به این مسئله حساس باشند.

حاتمی کیا گفت: متأسفم بگویم وضع به جایی رسیده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مطلب اشاره فرمودند و به صراحت مطرح کردند که بحث فرهنگ نیز هست.

کارگردان فیلم "چ" اضافه کرد: انتظار دارم مسئولان فرهنگی پس از پایان دید و بازدیدهای نوروز ، نشست های شفاف برگزار کنند و مصداق های این مسئله ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن نگران هستند مشخص شود.

حاتمی کیا گفت : مسئله من، تنها سینما نیست بلکه من جزء مدافعان نهضت اسلامی هستم و به قیمت اینکه این حرف ها زده شود از خیلی چیزها می گذرم.

وی درباره علل موج سازی که درباره فیلم "چ" ایجاد شد اضافه کرد: نه تنها برای این فیلم بلکه برای دیگر فیلم هایم نیز باید این پرسش را مطرح کرد.

حاتمی کیا افزود : باید با دانسته هایمان کار انجام دهیم و فیلم هایمان جذابیت و حرف زمان را داشته باشد.

این کارگردان سینما گفت: آن چه که فیلم را ظریف می کند این است که در آن چه می خواهیم بگوییم و اینکه آیا پیام را درست منتقل می کنیم؟

وی افزود: اینکه در سینما با مخاطبان بیشتری روبه رو شویم آرزوی ماست اما در ساخت فیلم این موضوع دغدغه همیشگی ما نیست.

حاتمی کیا گفت: فیلم هایی در لحظه جواب می دهند و سرگرمی هستند اما برخی فیلم ها را زمان مشخص می کند که چه می خواستند بگویند و برخی از این فیلم ها سردمدار حرکت می شوند.

این کارگردان سینما اضافه کرد : در فیلم "چ" به جنگ شناخت های مختلفی که از شهید چمران بود رفتم و حرف جدیدتری زدم و حرف مستقل خودم را گفتم.

حاتمی کیا گفت: خیلی به این فکر نمی کردم که مخاطب این فیلم با من راه خواهد آمد یا نه.

کارگردان فیلم "چ" افزود : تحقیقات بسیاری درباره این فیلم انجام دادم و مسئله من این بود که کدام مرحله از زندگی شهید چمران را انتخاب کنم.

وی با بیان اینکه اخلاق من این است که در پی حاشیه هایی می روم که کمتر درباره آن صحبت شده است گفت: احساس کردم دوران نخست انقلاب اسلامی حلقه مفقوده و کمتر از آن حرف زده شده است.

حاتمی کیا افزود: در این دوره پر تلاطم و لحظه به لحظه پس از پیروزی انقلاب هر کس سهم خود را می خواست و این مقطع را دوره زیبایی برای ساخت فیلم "چ" دیدم .

کارگردان فیلم "چ" درباره علت نام این فیلم اضافه کرد : اینکه چرا نام فیلم، "چ" است چون نمی شود در 48 ساعت از زندگی شهید چمران ، وی را مطرح کرد و جرأت نکردم نام چمران را کامل بیاورم.

حاتمی کیا گفت : ماجرای "پاوه" را در دست نوشته های شهید چمران خواندم و فیلم آن را ساختم.

وی افزود: در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی خط کشی های دراماتیک و بحران اجتماعی مطرح و جنگ میان مدعیان آرمان خواهی است.

حاتمی کیا اضافه کرد : این دغدغه من است که از این مسائل حرف بزنم زیرا بهتر می توانم برای آنها چه انقلابی و چه ضد انقلابی دیالوگ بنویسم .

کارگران سینما با بیان اینکه مسائل پس از پیروزی انقلاب و پیش از جنگ تحمیلی، حلقه پاک شده است گفت: زمانی که برای نخستین بار این فیلم را برای جوانان پخش می کردیم تعجب می کردند که مسائلی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی روی داده است.

حاتمی کیا افزود : وقتی وارد تاریخ می شوم می گویم چه حرفی بزنم که حرف حال جامعه باشد و آینده و حرکت به سمت آن را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه قرار نبود شهید چمران جنگجو باشد گفت: وقتی این شهید وارد "پاوه" می شود می خواهد غائله را پایان دهد و حرف وی حرف اکنون ماست.

حاتمی کیا افزود : این موضوع حدودی است که دوست داریم اکنون درباره آن حرف بزنیم البته این را باید منتقدانی که مسئله آنها انقلاب اسلامی و ارزش هاست نقد کنند.

وی با طرح این پرسش که در مسئله "پاوه" ، شهید چمران که می خواهد غائله را ختم به خیر کند تا چه حد پای مذاکره می آید گفت: در فیلم نامه آوردم که شهید چمران مجبور است برای صلح بجنگد و از حدودی مانند حفظ جانها و ارزش ها پایین تر نیاید.

حاتمی کیا با بیان اینکه فیلم هایش را بر اساس شرایط جامعه ساخته است اضافه کرد: فیلم "دیده بان" را زمان قبول قطعنامه 598 و زمانی که شرایط روحی و روانی خوبی نداشتیم ، ساختم.

وی گفت: در این فیلم با توجه به آیه قرآن مجید درباره صلح حدیبیه ، وقتی دیده بان محاصره می شود نشانی خود را به توپخانه می دهد و خود رامی کشد که دشمن کشته شود.

کارگردان سینما افزود: در فیلم "مهاجر" نیز دغدغه من این بود که عده ای پس از جنگ رها شده بودند و می خواستم بگویم نباید آنها را رها کرد.

حاتمی کیا گفت : زمانی که نقدها را درباره فیلم "چ" پیگیری می کنم می بینم منتقدان طوری سخن می گویند که انگار این وضع کشور در جای دیگری از دنیاست.

وی اضافه کرد : اکنون که صحبت می کنیم چه شرایطی داریم ؟ تصور می کردیم به محض بازشدن درها و باب مذاکره باید همه چیز حل شود اما می بینیم مسئله پیچیده تر از این حرف هاست.

این کارگردان سینما گفت: می دانیم جامعه آرمانی دشمن های بزرگی دارد اما این در کجای سینمای ما جا دارد ؟

وی افزود : سینمای ما به کنج زندگی خود رفته و این ربطی به فیلم سازان ندارد بلکه سکان داران فرهنگی باید پاسخگو باشند.

کارگردان فیلم "چ" گفت : این فیلم بازگشت به انقلاب اسلامی است.

ابراهیم حاتمی کیا در برنامه راز شبکه چهار سیما با بیان اینکه موضوع های بسیاری مانند موضوعی که در فیلم "چ" مطرح شد برای گفتن داریم افزود : سینماگر باید این مسائل را بگوید و آن را به روز تبدیل کند.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه سینما باید وارد مسائل جامعه شود گفت: اینکه اکنون با یک تکان خوردن که مذاکره انجام می شود یا نه، به سرعت در رزق مردم تاثیر مستقیم گذاشته می شود چرا در سینما مطرح نمی شود؟

وی افزود : برخی می گویند چون ممیزی وجود دارد ما وارد نمی شویم اما ما انواع مراکز داریم که هر نوع سوژه ای بخواهیم می توانیم در آنجا بسازیم.

کارگردان سینما گفت : آیا در این مراکز هوشمندانه نگاه می کنند در چه شرایطی هستیم ؟

حاتمی کیا اضافه کرد : مسئولان فرهنگی باید دغدغه های فرهنگی را مطرح کنند و بگویند چه چیزی دارد روی می دهد.

این کارگردان سینما گفت : زمانی که برخی سر و صداها را می کنم و جیغی می زنم نشان چیزی است اما می گویند این که خورده ، برده و همه چیز گرفته است چرا داد می زند؟! و با این حرف ها فریاد من را به بیراهه می کشانند.

وی افزود : در فیلم "آژانس شیشه ای" گفتم نسل دفاع مقدس در جامعه است و حرفهایی دارد.

حاتمی کیا اضافه کرد : سینمایی که با مردم ارتباط تنگاتنگ دارد ماندگار است اما دوستان روی این موضوع کار نکرده اند.

کارگردان سینما گفت : رهبر انقلاب اسلامی درباره دفاع مقدس دغدغه های فرهنگی مطرح کردند که مسئولان باید بنشینند و این دغدغه ها را تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی همیشه عقب تر از ما بوده اند افزود: همیشه با دغدغه فیلم ساخته ایم اما همیشه ترس داشته ایم که برای اکران آن مانع می شوند.

حاتمی کیا گفت : چون درک این سینما وقت می خواهد ، مسئولان به عادات همیشه تکیه می کنند که این فیلم نیز باید مانند فیلم های قبلی باشد و اگر فیلم جدید بخواهد حرف های دیگری بزند، ممیز می ترسد که این فیلم برای او و میز او مسئله شود.

این کارگردان سینما افزود: امیدواریم مسئولانی که چند ماه است روی کار آمده اند و تازه نفس هستند و می گویند اجازه می دهیم حرف های ناگفته، گفته شود اجازه این کار را بدهند.

حاتمی کیا گفت: باز هم جیغ می زنم و سر و صدا خواهم کرد اما برخی با حرف هایی ممکن است مسئولان را گمراه کنند.

وی افزود : تا زمانی که این حرف ها جیغ و فریاد های سینمایی است مهم نیست اما اگر مسئولان فریب این حرف ها را بخورند برای من دغدغه است و مسئولان نباید به آنها توجه کنند.

کارگردان سینما گفت : باید جریان سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحلیل شود نه ترسیم.

حاتمی کیا افزود: اکنون در دیپلماسی خارجی آقای ظریف با ظرافت و لطافت و فشارهایی که در این راه است این مسیر را با تایید بزرگان پیش می برد اما جریان فرهنگی، دیپلماسی وزارت خارجه ای نیست.

وی با بیان اینکه در قانون دیپلماسی لبخند می زنند اما چیز دیگری در نظر دارند و مسائلی را که نمی خواهند بگویند طور دیگری بیان می کنند اضافه کرد: این افکار نباید در عرصه فرهنگی وارد شود زیرا در این عرصه "صدق" مهمترین مسئله است.

حاتمی کیا گفت : باید بپرسیم که واقعا دغدغه تو انقلاب اسلامی و حفظ آن است که با خون 300 هزار شهید رقم خورده است؟

وی افزود : آیا این را می دانیم و آنها که نشسته اند می دانند که اینها باید بحث شود و در فیلم ها جاری شود؟

کارگردان سینما اضافه کرد : فیلم ساز دوست دارد بسازد اما وقتی به آن میدان نمی دهند، نمی سازد.

وی گفت : آیا به فیلم سازان اجازه می دهند این فیلم ها ساخته شود؟

حاتمی کیا افزود: من فیلم ساز انقلابی و نسل انقلاب حس غریبی و غربت دارم البته این به معنای اینکه به من جایزه بدهند نیست و نمی خواهم بگویم این مسئولانی که هفت ماه است روی کار آمده اند مقصرند بلکه باید هواسمان باشد که این اتفاق در حال افتادن است.

این کارگردان سینما با طرح این پرسش که آیا جشنواره فیلم فجر واقعاً جشنواره فجر انقلاب اسلامی است و همه فیلم هایی که در ایران ساخته می شود در آن جای می گیرد؟ گفت: این یکی از بزنگاه های ماست که باید درباره آن حرف زد.

وی افزود: جایزه اسکار را به فیلم "12 سال بردگی" که فیلم جدیدی نیست دادند که در حقیقت این جایزه به جریان فیلم سازی داده می شود و به دیگران نیز می گویند که باید این نگاه را داشته باشید و نباید این نگاه قطع شود.

حاتمی کیا گفت: در ایران می گویند نه، این نیست و نباید درباره آن حرف زد و ادبیات ما ادبیات انقلاب اسلامی نیست، که این خطرناک است.

این کارگردان سینما اضافه کرد: اگر نهایت نگاه دوستان جایزه اسکار است بدانند آنها دارند مهندسی می کنند اما آیا شما هم این کار را انجام می دهید؟ آیا فیلم هایی که به اسکار می فرستید از این جنس و نگاهتان به کشور این است؟

وی گفت : باید مهندسی فرهنگی در کشور شکل بگیرد .

حاتمی کیا علت شکل گیری جشنواره هایی مانند جشنواره "عمار" را جا نداشتن فیلم های این بخش از سینمای کشور در جشنواره فیلم فجر دانست.

این کارگردان سینما ابراز عقیده کرد: اکنون در ایران سینمای جشنواره ای مطرح و بازاری است که این نوع سینما را می خواهد.

وی گفت:این جشنواره برای فیلم ها شاخص هایی دارد که اگر فیلم ساز آن را رعایت کند امکان رفتن فیلمش به جشنواره ها بسیار است.

حاتمی کیا افزود: برخی این را دوست دارند و لحن برخی از همکاران من مانند وزارت خارجه ای هاست و می گویند به رابطه با سینمای آمریکا و غرب نیاز داریم.

این کارگردان سینما گفت: به جای این حرف ها ابتدا داخل را پاسخ دهید و بگویید چرا فیلم های آقای ده نمکی این قدر فروش می کند و هر بار یک حرفی زدید و فروش آن را به بازیگران و تبلیغات تلویزیونی مربوط می کنید که این نادرست است.

حاتمی کیا افزود: گویا آقای ده نمکی تک یاخته است و همیشه وی را تحقیر می کنند و انواع متلک ها را به او می گویند.

وی گفت : درست نیست جلوی تحلیل فروش فیلم های ده نمکی را به علت بغض و مسائل سیاسی بگیرید.

این کارگردان سینما اضافه کرد : نباید بخشی از سینما را به گوشه ای راند که معتقدم قسمتی از فروش فیلم های ده نمکی به علت غریب بودن وی در سینما است.

حاتمی کیا گفت : موضوع غریب بودن بخشی از سینما یک طرف و دوستانی که نمی خواهند وارد حوزه فیلم های دفاع مقدس و در کل به مفهوم انقلاب اسلامی شوند از طرف دیگر این می شود که بگوییم زنده باد سینمای جشنواره ای زیرا با کمترین پول فیلم می سازند و آن طرف هم می پسندند و کیف می کنند و برایشان تور هم می گذارند آن هم چه تورهایی.




موضوع مطلب : باز هم جیغ می زنم و سر و صدا خواهم کرد
<   1   2   3   4   >