سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
منابع اسرائیلی فاش کردند؛
شب گذشته، خبری در برخی رسانه‌های غربی منتشر شد که رژیم اسرائیل یک ماهواره جاسوسی را به مدار زمین فرستاده و اشاره شد که احتمالاً هدف از این کار، جاسوسی از ایران و اقدام علیه این کشور است؛ اما امروز یک سایت اسرائیلی، جزئیات بیشتری‌ از این ماجرا منتشر کرده که نشانگر برنامه‌های جدی رژیم اسرائیل برای دسیسه علیه ایران است.
کد خبر: 391855
تاریخ انتشار:21 فروردین 1393 - 13:50-10 April 2014
اهداف پشت پرده رژیم اسرائیل از پرتاب ماهواره جاسوسی به فضاشب گذشته، خبری در برخی رسانه‌های غربی منتشر شد که رژیم اسرائیل یک ماهواره جاسوسی را به مدار زمین فرستاده و اشاره شد که احتمالاً هدف از این کار، جاسوسی از ایران و اقدام علیه این کشور است؛ اما امروز یک سایت اسرائیلی، جزئیات بیشتری‌ از این ماجرا منتشر کرده که نشانگر برنامه‌های جدی رژیم اسرائیل برای دسیسه علیه ایران است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل در مطلبی که امروز منتشر کرده، به موضوع پرتاب یک ماهواره جاسوسی این رژیم به مدار زمین اشاره کرده و می‌نویسد، این کار در پی خودداری آمریکا از طرح درخواست نابودی کامل تأسیسات هسته‌ای ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای است.

به نوشته این سایت، پرتاب ماهواره جاسوسی «اوفِک 10» که تنها ساعاتی پس از پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5 در وین انجام گرفت، در حقیقت نوعی تلاش برای فرستادن پیام هشداری به واشنگتن بوده که از طرح موضوع «برنامه تسلیحاتی ایران» در مذاکرات خودداری کرده است.
 
دبکا مدعی است، به تازگی اطلاعاتی درباره وجود چنین برنامه تسلیحاتی از سوی رژیم اسرائیل، انگلیس و هلند در اختیار آمریکا قرار گرفته؛ اما مقامات آمریکایی از پاسخ به درخواست تل‌آویو در این زمینه خودداری کرده‌اند و همین ‌سبب شده نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، برنامه پرتاب ماهواره خود را جلو بیندازد. 

با این حال و بنا بر این ادعا، مقامات آمریکایی در عمل به درستی اطلاعات دریافتی از دولت‌های مذکور باور دارند و همین امر بوده که سبب شده جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دو روز پیش در اظهاراتی بگوید: ایران تنها دو ماه تا تهیه مواد لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای فاصله دارد. 

البته به نوشته دبکا، عامل دیگری که در این زمینه تأثیرگذار بوده، شکل‌گیری اختلافات جدی میان واشنگتن و تل آویو بر سر موضوع مذاکرات صلح رژیم اسرائیل و فلسطین است و اکنون این موضوع به شدت به مسأله هسته‌ای ایران گره خورده است. 

در این راستا، از یک سو رئیس جمهور آمریکا و برخی دیگر از مقامات این کشور، از جمله مشاور امنیت ملی این کشور، خواستار جداسازی این دو مسأله و تأکید بر مسئولیت خود رژیم اسرائیل در مذاکرات هستند و در طرف دیگر، وزیر خارجه آمریکاست که می‌خواهد همه تلاش خود را برای میانجی‌گری میان واشنگتن و تل‌آویو انجام دهد. 

بنابراین، اقدام اخیر رژیم اسرائیل در پرتاب ماهواره جاسوسی به فضا و همچنین رونمایی از برخی تجهیزات و تسلیحات جدید در نیروی هوایی این کشور، کارهایی در راستای قدرت‌نمایی و فرستادن این هشدار برای آمریکایی‌ها بوده که در صورت لزوم، تل آویو می‌تواند ‌یکجانبه به علیه ایران اقدام نظامی کند؛ به عبارت دیگر، نتانیاهو تلاش دارد از طریق ‌ارتباط دادن موضوع ایران و فلسطین به یکدیگر، از آمریکا به نفع خود امتیاز بگیرد.



موضوع مطلب : اهداف پشت پرده رژیم اسرائیل از پرتاب ماهواره جاسوسی به فضا