سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1461045575564675101      تاریخ : جمعه 29 فروردین 1393 17:43قبوض برق

وزارت نیرو از مردم عذرخواهی کرد

دستور رییس جمهور برای کاهش تعرفه های برق

معاون وزیر نیرو با تشریح جزئیات دستورات جدید رئیس جمهور برای کاهش هزینه تعرفه های جدید برق در فاز دوم هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: بر این اساس، قیمت تعرفه های برق از 53 به حدود 50 تومان کاهش یافته است.

 

هوشنگ فلاحتیان امروز در گفت وگو با مهر درباره جزئیات دستور رئیس جمهور برای کاهش تعرفه برق مشترکان پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: متوسط قیمت تعرفه های قبلی برق مشترکان حدود 53 تومان به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق بود که به دستور رئیس جمهوری این تعرفه کاهش یافته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شد متوسط قیمت برق تمام مشترکان حدود 24 درصد افزایش یابد، تصریح کرد: پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها متوسط قیمت مصرف هر کیلووات ساعت برق حدود 43 تومان بود که با اجرای فاز دوم به 53 تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با صدور اولین قبوض برق و نظر ریاست جمهوری تعرفه های برق از 53 تومان به حدود 50 تومان کاهش یافته است، اظهار داشت: بر این اساس تمامی نظرات رئیس جمهوری مبنی بر کاهش تعرفه های جدید برق اعمال شده است.

فلاحتیان با یادآوری اینکه تمام قبوضی که از اواسط اسفند تاکنون صادر شده است باطل شده است، خطاب به آن دسته از مشترکان خانگی که اقدام به پرداخت این قبوض ابطال شده کرده اند، توضیح داد: آن دسته از مشترکانی که هزینه این قبوض را پرداخت کرده اند در دوره های آینده صدور قبوض، هزینه پرداخت شده به حساب بستانکاری مشترکان اضافه می شود و از هزینه قبوض آنها کسر خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با این حال خواستار صرفه جویی مردم در مصرف برق همزمان با گرم شدن هوا شد و خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف علاوه بر کمک برای افزایش پایداری شبکه برق، بار مالی قبوض مشترکان هم به شدت کاهش می یابد.

اطلاعیه وزارت نیرو: قبضها اصلاح می شود

وزارت نیرو نیز با صدور اطلاعیه ای با اشاره به ابطال قبوض صادر شده مشترکان از تاریخ 20 اسفند سال گذشته تا 25 فروردین ماه سال جاری، اعلام کرد: در محاسبه قبوض جدید برخی از مشترکان، اشتباه هایی صورت گرفته که لازم است اصلاح شود.

با اجرای چراغ خاموش فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش 24 درصدی تعرفه های برق، صدور قبوض نجومی برق پس از پایان تعطیلات نوروز آغاز شد.

از این رو با افزایش قابل توجه بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه ای تمامی قبوض صادر شده پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را باطل اعلام کرد.

وزارت نیرو، اعلام کرد: تمام قبض های صادر شده از تاریخ 20 اسفندماه 92 تا 25 فروردین ماه سال جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

وزارت نیرو یادآور شده است: همان گونه که مشترکان برق استحضار دارند، در اسفندماه پارسال به وزارت نیرو اجازه داده شد تعرفه برق مصرفی تمام مشترکان را 24 درصد افزایش دهد. متاسفانه در محاسبه قبوض جدید برخی از مشترکان، اشتباه هایی صورت گرفته که لازم است اصلاح شود.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت کنندگان این قبوض، تصریح شده است: به آگاهی مشترکان می رساند تمام قبض های صادر شده از تاریخ 20 اسفندماه 92 تا 25 فروردین ماه سال جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

براساس اعلام وزارت نیرو، در صورتی که برخی از مشترکان قبض های یادشده را تاکنون پرداخت کرده باشند، در قبض دوره بعد اصلاح های لازم صورت خواهد گرفت و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورت حساب بعدی آنان کسر خواهد شد.

بر این اساس با احتساب تعرفه های جدید آن دسته از مشترکانی که به طور متوسط در هر دوره محاسبه صورتحساب حدود 200 تا 300 کیلووات ساعت برق مصرف کنند با احتساب مالیات و آبونمان باید معادل 25 هزار تومان تا 38 هزار تومان هزینه مصرف برق پرداخت کنند.

در این بین در صورتی که مصرف برق مشترکان به 310 تا 400 کیلووات ساعت افزایش یابد هزینه مصرف برق این دسته از مشترکان خانگی به 70 تا بیش از 90 هزار تومان افزایش می یابد.

با محاسبات انجام گرفته یک مشترک خانگی صرفه جوی خانگی در فصل بهار بدون روشن کردن کولرهای آبی، گازی، اسپیلت، آب گرم کن گازی و یا شوفاژ خانه (برای گرم کردن آب ساختمان) باید هزینه ای بین 45 تا 60 هزار تومان صرفا برای پرداخت قبوض گاز و برق پرداخت کند.(مهر)




موضوع مطلب : دستور رییس جمهور برای کاهش تعرفه های برق

کد خبر : 1460941151172341048      تاریخ : جمعه 29 فروردین 1393 16:30حاکمان عرب, اتحادیه اروپا,حساب‌های مردم

 

واکنش به بررسی حساب‌های مردم ازسوی دولت

سخنگوی حزب اصلاح‌طلب کار، در واکنش به سرکشی دولت به حساب های مردمی تاکید کرد: سرکشی به حساب های مردم و اقدام به طبقه بندی آنها برای دریافت یارانه‌ها تبعات خوبی ندارد.

 

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه در جلسه شورای مرکزی حزب پیرامون اجرای فاز دوم یارانه ها و انتخابات هم بحث شد، اظهارداشت: «کار» پسوند حزب ما است پس طبیعی است کار و توجه به تولید مهمترین دغدغه مان باشد و با این چراغ زردها که روشن شده، احساس می کنیم سرنوشت فاز دوم به سرنوشت فاز اول یارانه ها تبدیل خواهد شد.

وی گفت: با دریافت یارانه ها باید منتظر افزایش کالاها هم باشیم بنابراین چهل و پنج هزارتومان پاسخگوی تورم نیست.از این رو ما نسبت به اجرای فاز دوم یارانه ها ابراز نگرانی کردیم.

احمدی نژاد قطعنامه ها را کاغذپاره می دانست

غلامحسین الهام از یاران محمود احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم در نشست «اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا و دفاع از عظمت و اقتدار نظام اسلامی» امضاء کنندگان توافق ژنو را مورد حمله قرار داد.

به گزارش ایرنا، الهام در این نشست که جمعیت محدودی در آن حضور داشتند، در شرایطی از محرمانه بودن توافق نامه ایران و کشورهای 1+5 انتقاد کرد که مفاد آن را توهین به جوانان این مرز و بوم دانست.

این عضو دولت نهم و دهم گفت: اینکه احمدی نژاد قطعنامه های صادره علیه ایران را کاغذ پاره خواند درست گفت چرا که ایران حفاظ مقاومتی از نظر قدرت علمی پیدا کرد و 118 کشور از حق هسته ای ایران حمایت کردند و جبهه ای از کشورهای مستضعف علیه آمریکا شکل گرفت و قدرت آمریکا شکسته شد.

ماجرای تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت:باتوجه به رویکردی که دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی دنبال می کند، اروپا معتقد است می تواند با پیوند و نزدیکی با ایران فضای بهتری را برای بازی کردن در صحنه بین الملل پیدا کند.

وی در گفت و گو با سایت مثلث آنلاین افزود:تاسیس این دفاتر امری عادی است. منتها من فکر می کنم شرایط جمهوری اسلامی ایران طوری است که اروپایی ها تمایل دارند ارتباط بیشتری با کشورمان برقرار کنند. چون نقشی که ایران می تواند در منطقه بازی کند را بالاتر از کشورهای همسایه ایران یا حاشیه خلیج فارس می دانند. مثلا ترکیه نتوانست در موضوع سوریه نقش مهمی ایفا کند، اما ما خیلی از موضوعات منطقه ای همچون افغانستان، عراق، سوریه و لبنان را توانستیم حل کنیم. اینها موضوعاتی است که در عمق استراتژیک ایران قرار دارد و ایران با نفوذی که دارد می تواند در منطقه خاورمیانه و حتی بین الملل نقش خود را ایفا کند. بنابراین طبیعی است که اروپا یک نگاه ویژه به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

شاید برخی هر سفارتخانه یا دفتر بین المللی را یک جاسوسخانه بدانند اما طبیعی است که هر سفارتخانه، دفتر و مجموعه بین المللی وضعیت کشور میزبان را رصد و آن را به کشور متبوع خود منتقل می کند تا در تنظیم روابطش مسائل گزارش شده را لحاظ کند، ما هم در کشورهای دیگر که سفارتخانه داریم با نمایندگی هایمان با رصد کردن شرایط منطقه ای برای ارتباطات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسائل را گزارش می کنیم که به چه شکل است.

دورویی حاکمان عرب

حاکمان عرب دوروی که صبح «برای مصرف خارجی» با لحن صلح جویانه بر بهبود روابط با ایران تأکید می کنند، عصر همان روز در جمع تنگ همفکران خود یا در جلسات غیر علنی از «خطر ایرانی»، ضرورت بسیج نظامی و سیاسی برای دفع «توسعه طلبی تهران» و «گام های تعرضی» مشترک با آمریکا در جنگ با جمعیت خود دم می زنند.

به گزارش سایت ایران رو، به عنوان نمونه تازه این دورویی می توان به اظهارات صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در پی ملاقات وی با حسین امیر عبدالهیان معاون وزیر خارجه ایران اشاره کرد.

امیر کویت یکی از طرفداران مصمم حضور همه جانبه آمریکایی در خلیج فارس و یکی از حامیان اساسی طرح های مصری و سوری پادشاه عربستان، است. او در ملاقات با عبداللهیان اظهار داشت که «تعامل با تهران به نفع هر دو کشور» خواهد بود و دعوت حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای انجام دیدار از جمهوری اسلامی را که تسلیم وی شد، با امتنان قبول کرد.

ولی امیر در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی که خود میزبان آن بود، حرف های دیگری زد. وی درباره «تقویت توسعه طلبی شیعیان که تهران از طریق مجاری پنهانی خود آن را هدایت می کند» صحبت کرد و گفت که «ما باید همه اختلافات داخلی خود را فراموش کنیم تا دربرابر خطر گسترش نفوذ تهران جبهه واحدی تشکیل دهیم و اقدامات واحد و هماهنگ شده ای اتخاذ نماییم».




موضوع مطلب : واکنش به بررسی حساب‌های مردم ازسوی دولت
جمعه 93 فروردین 29 :: 5:55 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1460923126283449908      تاریخ : جمعه 29 فروردین 1393 15:06آب سنگین اراک,کاظم صدیقی

خطیب نماز جمعه تهران:

آب سنگین اراک تعطیل بردار نیست

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد انرژی هسته ای، گفت: حضرت آقا فرمودند ما به هیچ قیمتی از دستاوردهای دانشمندان هسته ای به هیچ وجه و از هیچ کدامشان عقب نشینی نخواهیم داشت بنابراین نه آب سنگین اراک، نه کانون های دیگر با فرمان نایب امام زمان به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.

حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز به مسئله انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: در باره انرژی صلح آمیز هسته ای حضرت آقا در دیدار رئیس و متخصصان آن کانون بیاناتی ایراد فرمودند که ملت منتظر چنین صراحت و شفافیتی بودند.

وی با اشاره به اینکه انرژی هسته ای برای ما در عرصه های مختلف کارساز است، افزود: در بعد انرژی، در بعد کشاورزی و انواع مختلف دیگر، انرژی هسته ای برای ما ثمراتی دارد. علاوه بر این جرقه ای است و نقطه عطفی است در تمدن اسلامی که یک ایمان و باور جدید است که نشان می دهد می شود در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله علم و صنعت ارتقا پیدا کرد که این مسئله مهمتر از مسائل دیگر است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملتی که امید دارد به همه چیز می رسد، اظهار داشت: بدون استقلال، استغناء تامین نیست. آن چیزی که ملت را در مسیر پرواز قر ار می دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیا می تواند استقلال و نیازهای خود را تامین کند.

وی ادامه داد: در علوم هسته ای، شرق و غرب دانشمندان ما را یاری نکردند و لذا با مجاهدت پیگیر، دانشمندان ما توانستند این علم را بومی کرده و شرق و غرب را مبهوت خود کنند.

صدیقی با بیان اینکه ما غنی سازی 20 درصد را نداشتیم، افزود: اینها در رآکتور تهران با ما کنار نیامدند و مثل همیشه عهدشکنی کردند و آمریکا نیز کارشکنی کرد اما در مدتی کمتر از آنچه فکر می کردند دانشمندان ما غنی سازی 20 درصد را به دست آوردند و این یک پیروزی فرهنگی، اسلامی و ایمانی جلوه اعتقاد و استقلال واقعی است.

وی تحریم های اخیر را به خاطر اقدام فتنه گران دانست و گفت: فکر نکنید تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای بود بلکه به خاطر فتنه گران بود. تحریم از زمان انقلاب شروع شده و اوجش ضربه ای بود که فتنه گران دولت را ضعیف نشان دادند تا آنها توانستند حرکات غیرقانونی انجام دهند. اگر دنیای استکبار بتواند چرخ های سوخت هسته ای ما را تامین کند نه تنها چرخ تولید رونق نمی گیرد، بلکه برای این چرخ اختلال نیز ایجاد خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امکان و استعدادی که خدا به بانوان داده که آنها می توانند به بالاترین درجه کمال برسند که نمونه بارزش حضرت زهرا (س) آیینه تمام نمای جمال پروردگار است.

وی با بیان اینکه اسلام زندگی، اسلام حکومتی و اسلام ولایی در متن دین ماست، افزود: اسلام بدون حکومت ، اسلام کامل نیست و حضرت فاطمه (س) با خطبه هایش و قهرمانی بی بدیلش این مسئله را تبلیغ کرد و با وجود حضرت زهرا (س) هیچ بهانه و عذری برای زاویه گرفتن از حضرت علی (ع) و حادثه غدیر برای احدی باقی نمی ماند.

صدیقی سپس با اشاره به روز زن گفت: دنیای غرب به زن به جز با خیانت و تعرض و نقض حقوق زنان، هیچ قدمی و هیچ خدمتی به زنان نکرده است و زن را ابزاری برای فروش کالا و ارضای شهوات قرار داده اند.

وی ادامه داد: در دنیای غرب نه زن ارزش دارد نه مرد، و تجاوز و تحقیر ارمغانی است که آنها برای بشریت به وجود آورده اند.

خطیب نماز جمعه تهران سپس با قرائت آیه 195 سوره آل عمران درباره نقش زنان در قرآن گفت: خدا خریدار اعمال صالح شماست و اگر مرد یا زن قهرمان میدان بندگی باشند خدا مشتری و خریدار است.

وی با قرائت آیه 24 سوره نساء نیز گفت: چه مرد و چه زن اگر اعمال صالح انجام دهند و بذر عمل صالح را در زمین ایمان بپاشند حاصلش ورود به بهشت است و هیچ ممنوعیت و تفاوتی در تحصیل بهشت بین مرد و زن نیست.

وی با اشاره به نقض حقوق زنان در دنیای غرب گفت: دنیای غرب باید خجالت بکشد، باید شرم کند که اینقدر رتبه بشر را پایین آورد و فریب و نیرنگ و شیطنت را جایگزین ارزش های والای انسانی کرد. واقعا آنها بد معامله ای کردند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) در نامه ای که به مالک اشتر نوشتند فرمودند افتخار ما نیروهای مسلح ما هستند و یکی از این مدال هایی که امام علی (ع) به گردن سپاهیان انداختند این است که آنها دژ محکم هستند و با وجود آنها ملت پشتیبان، حفاظ و پناهگاه دارد و آرامش بلاد، به خاطر نیروهای مسلح است زیرا آنها بازوی پرتوان ولی زمان هستند و اگر بازوی پرتوان نباشد، والی در صحنه بین الملل هم نمی تواند کاری بکند چون آدم ضعیف را گرگ ها می خورند.

وی ادامه داد: وقتی ارتش احیا شد و سپاه تاسیس شد اینها حماسه خلق کردند و اینجا بود که رهبری و نظام احساس سرافرازی و احساس افتخار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بازوان نیروهای مسلح بسیار باارزش است، افزود: این بازوان آنقدر ارزش دارد که امام (ره) به این بازوان بوسه می زد. اگر چنین چیزی نبود این همه رشد در کشور به وجود نمی آمد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح مسیرهای پل آرامش قلبی آحاد ملتند لذا ما هم تاسیس سپاه و روز ارتش را به این نیروهای وفادار، مومن که مفتخر به فرماندهی کل قوا، مرجع تقلید و نایب عام امام زمان (عج) است تبریک می گویم.

صدیقی به سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور محترم به سیستان و بلوچستان، به منطقه مرزی و حساس بسیار سفر مناسب و خوبی بود و این گونه سفرها مورد تشویق و تایید مقام معظم رهبری است. هم آشنایی بود با ملت که این کار مطلوب است و هم تشخیص نیازها و آشنا شدن با شرایط منطقه که باعث خیر است.

وی به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا اشاره کرد و تصریح کرد: بیانیه سخیف، بی شرمانه و زیاده خواهانه پارلمان اروپا بر علیه ملت ایران بود . اینها بعد از سالها تجربه خیال کردند وضع جدیدی پیش آمده و این مذاکره اینها را به اشتباه انداخته و فکر کردند می توانند به دین و ارزش های ما دست اندازی کنند. آنها خودشان ناقض حقوق بشر هستند و ان شاء الله ملت ایران جواب دندان شکنی را به اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد داد. امسال سال فرهنگ است یعنی هم باید حجاب و دین و هم کاهش گناهان جزو برنامه ها باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم امسال با پیشرفت هایی که در ابعاد مختلف حاصل می شود، این پیشرفت ها ان شاء الله باعث سرافکندگی و ذلت برای دنیای کفر باشد.(مهر)




موضوع مطلب : آب سنگین اراک تعطیل بردار نیست
جمعه 93 فروردین 29 :: 5:52 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1456118070813544761      تاریخ : دوشنبه 25 فروردین 1393 18:22 زن جوان, پیرمرد

 

دلربایی زن جوان و دردسر پیرمرد

پیر مردی که فریب دلربایی زن جوانی را خورده بود دچار دردسر های بزرگی شد که با تلاش ماموران کلانتری این دردسر ها پایان یافت.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش بود که پیر مردی 70 ساله با در دست داشتن مرجوعه ای قضایی وارد کلانتری 104 عباس آباد شد.

این پیر مرد ضمن معرفی خود به نام حسین درباره جزئیات شکایتش به ماموران گفت: "دو سال پیش بود که همسرم مریض شد و من برای رفاه حالش با یکی از موسسه ها تماس گرفتم و درخواست پرستار کردم.

روز بعد زن جوانی که حدود 30 سال سن داشت به خانه بنده مراجعه کرد، تا چندین ماه اول همه چیر طبق روال پیش رفت و هیچ مشکلی نبود تا اینکه کم کم این زن جوان با دلبری مرا به خود علاقمند ساخت و زن صیغه ای بنده شد.

دیری از این وصلت نگذشته بود که همسرم به دلیل بیماری فوت کرد و من ماندم با همسر صیغه ام که اسمش نازنین بود.

نازنین پس از فوت همسرم خواست تا برای ماه عسل به یکی از کشورهای اروپایی برویم . من اول مخالف بودم ولی بعد با اصرار های نازنین قبول کردم و بار سفر را بستیم.

چند روز بیشتر از اقامتمان در کشور خارجی نگذشته بود که متوجه شدم تمام پول و مدارکم به سرقت رفته است البته بعد متوجه شدم که کار نازنین بوده است ولی آن موقع اصلا حواسم به این موضوع نبود و به نازنین شک نکردم.

خلاصه در کشور بیگانه به سفارت ایران رفتم و با کلی التماس خواهش و نامه نگاری به ایران بازگشتم. این موضوع داشت فراموشم می شد که یک شب نازنین در اتاق شربتی به من داد که باعث شد من تا فردا شب آن روز در خواب فرو بروم و آنقدر حالم بد شود که پسرانم مرا به بیمارستان ببرند و من نیز حدود 5 روز در CCU بودم تا بهبود یافتم.

در نهایت زمانی که به منزل بازگشتم متوجه شدم حدود 3 هزار دلار، مقداری طلا و جواهر و دسته چکم به سرقت رفته است و اثری نیز از نازنین نیست."

در ادامه کارآگاهان آگاهی دست به کار شده و با اقدامات اطلاعاتی خود موفق شدند مخفیگاه نازنین را شناسایی و در یک عملیات وی را جمعه شب دستگیر کرده و به کلانتری انتقال دهند.

متهم در کلانتری به همه چیز اعتراف کرد و علت سرقتش را اینگونه بیان داشت: می دانستم که فرزندان حسین پس از شنیدن خبر وصلت من با پدرشان مخالفت خواهند کرد و مرا از ارث محروم خواهند ساخت به همین دلیل خودم در نوبت های مختلف به اموال این پیرمرد دستبرد زده و سهمم را از زندگی وی گرفتم.

رئیس کلانتری 104 عباس آباد سرهنگ حسین اسماعیل زاده درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم جهت تحقیقات بیشتر به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است.




موضوع مطلب : دلربایی زن جوان و دردسر پیرمرد

  101   جمعه 22 فروردین 1393 - 18:18 | 1452468506212753251

   

پ

پ

خبرهای اختصاصی جام جم از رقم قراردادهایی که منتشر نشده است

بازیکن 2 میلیاردی در تیم فوتبال استقلال

در لیست اعضای تیم فوتبال استقلال درفصل جاری،نام بازیکنی به چشم می خورد که رقم دریافتی اش کمی بیش از 2 میلیارد تومان بوده است، آن هم در شرایطی که این ملی پوش قسمت عمده ای از مطالبات مالی اش را دریافت کرده است!

به گزارش جام جم ورزشی، پس از انتشار رقم قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس تهران که سر و صدا زیادی به پا کرد و بازخوردهای بسیاری در جامعه ورزش داشت، حالا خیلی ها منتظر هستند تا ریز رقم قراردادهای بازیکنان و مربیان استقلال تهران نیز منتشر شود.
این در شرایطی است که حسن زمانی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال تهران در تازه ترین صحبت های خود ضمن بیان رقم قرارداد برخی از بازیکنان این تیم در لیگ 92-91 اعلام کرده است: "لیست هزینه های استقلال در لیگ امسال منتشر نشده اما دستگاه های نظارتی می‌توانند به باشگاه مراجعه کنند و هر اطلاعاتی که بخواهند در اختیارشان قرار دهیم."
صحبت های زمانی نشان دهنده آن است که تا به امروز ریز قراردادهای بازیکنان و مربیان استقلال تهران رسانه ای نشده اما خبرهای دریافتی خبرنگار جام جم ورزشی حکایت از آن دارد که در لیست اعضای تیم فوتبال استقلال در فصل جاری، نام بازیکنی به چشم می خورد که رقم دریافتی اش کمی بیش از 2 میلیارد تومان بوده است!
این بازیکن که اتفاقا از ملی پوشان استقلال به حساب می آید، قسمت عمده ای از مطالبات مالی اش را نیز دریافت کرده است.
همین لیست باشگاه استقلال تهران نشان می دهد که چند بازیکن دیگر این تیم - که فقط یکی از آنها ملی پوش نیست- رقمی بالاتر از یک میلیارد تومان را دریافت کرده اند.
امیر قلعه نویی سرمربی استقلال تهران نیز با رقم یک میلیارد و دویست میلیون تومان، قرارداد خود را با علی فتح الله زاده خویی به امضاء رسانده است.
نگاه اجمالی به لیست استقلال نشان می دهد که رقم های دریافتی برخی از بازیکنان این تیم بالاتر از تیم رقیبش یعنی پرسپولیس تهران است. اگر در لیست پرسپولیس تنها علی دایی، سید جلال حسینی، محسن بنگر و محمد نوری میلیاردی ها این باشگاه به حساب می آیند، در استقلال تعداد این افراد بیشتر از پرسپولیس است.
لازم به یادآوری است که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده ریز رقم قراردادهای بازیکنان و مربیان استقلال تهران نیز انتشار خواهد یافت.




موضوع مطلب : بازیکن 2 میلیاردی در تیم فوتبال استقلال

کد خبر : 1452415261950314840      تاریخ : جمعه 22 فروردین 1393 17:15صادرات نفت,تحریم‌,انرژی

 

افزایش بی‌سابقه صادرات نفت ایران بعد از تحریم‌ها

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران برای سومین ماه متوالی بالاتر از صادرات ماهانه در سال 2013 (حدود یک میلیون بشکه در روز) بوده و در فوریه سال جاری به بالاترین سطح خود پس از اعمال‌ تحریم‌ها رسیده است.

این گزارش می گوید که ایران در ماه فوریه سال جاری روزانه یک میلیون و 650 میلیون بشکه نفت صادر کرده است و بنا به تخمین ها در ماه مارس نیز کمی بیشتر از یک میلیون بشکه در روز بوده است.

این گزارش البته می گوید که احتمالا با تکمیل اطلاعات، حجم صادرات نفت در ماه مارس نیز نزدیک به ماه فوریه ( یک میلیون 650 هزار بشکه در روز) برآورد خواهد شد. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که صادرات نفت ایران در ماه آوریل نیز بالا باقی بماند.

آژانس بین المللی انرژی در کلیک گزارش پیشین خود نیز از بالا رفتن صادرات نفت خام ایران خبر داده بود.

بنا به گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی، خرید نفت ایران توسط هند بیشترین رشد را داشته است و با افزایش 70 هزار بشکه ای در روز به 335 هزار بشکه در روز در ماه مارس رسیده است.

مطابق همین گزارش آلبانی و سوریه مشتری های تازه نفت ایران هستند.

روزنامه فایننشیال تایمز می گوید که این افزایش صادرات نفت خام می تواند به این معنی باشد که ایران در حال فروش نفت بالاتر از میزانی است که تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده هدف گرفته بودند.

به دنبال توافق شش ماهه ژنو که در آذر ماه به دست آمد در مقابل محدود شدن فعالیت های غنی سازی و بازرسی های بیشتر از تاسیسات اتمی ایران، بخشی از تحریم ها معلق شده اند. البته تحریم های معلق شده شامل صنعت نفت ایران نیست.

دولت حسن روحانی امیدوار است که با ادامه گفتگوها با کشورهای 1+5 و آژانس انرژی اتمی بتواند تمامی تحریم های کنونی را برطرف کند.(بی بی سی)




موضوع مطلب : افزایش بی‌سابقه صادرات نفت ایران بعد از تحریم‌ها
جمعه 93 فروردین 22 :: 6:26 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1449860307399817070      تاریخ : چهارشنبه 20 فروردین 1393 16:32بابک زنجانی, تحریم,دانایی فر,جیش العدل

 

بابک زنجانی اعتراف کرد

بابک زنجانی اعتراف کرده است که گروهی از او حمایت می کردند و او تنها ویترین این گروه بزرگ است. این خبری است که امیرعباس سلطانی عضو کمیته تحقیق و تفحص از بدهی بابک زنجانی داده است.

امیرعباس سلطانی نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با سایت خبری تدبیر با اشاره به پیگیری های قوه قضاییه و پیشرفت های حاصل شده از رسیدگی به پرونده تخلف های مالی بابک زنجانی اظهار کرد: «زنجانی پیش از عید اعتراف هایی مبنی بر اینکه با یک تیم کار می کند و اینکه او تنها ویترین این ماجرا است، داشته است.»

وی می گوید: «ما پیش از این اعتراف ها نیز بر این باور بودیم که بابک زنجانی به تنهایی نمی توانسته تمامی تخلف ها و کلاهبرداری ها را انجام دهد بلکه با حمایت و پشتیبانی عده ای یا گروهی توانسته به اهداف خود برسد.»

او همچنین درباره جزییات اعتراف های بابک زنجانی و اینکه چه افراد یا فردی او را همراهی می کردند بیان کرد: «کلیات این پرونده محرمانه است و نمی شود اسم کسی را رسانه ای کرد. اما آن چیزی که محرز است این است که او یک فرد نبوده و تشکیلات گسترده ای پشت او بوده اند. بنابراین تا زمانی که این پرونده بسته نشود نمی توان درباره اینکه زنجانی با چه گروهی یا فردی همکاری می کرده صحبت کرد. از سوی دیگر متاسفانه نتیجه های بررسی ما نشان می دهد که دستگاه نظارتی آن طور که باید نظارت دقیقی بر روند کارهای بابک زنجانی نداشتند.»

جسد دانایی فر دفن نشده است

سخنگوی گروهک ترروریستی جیش العدل با اعتراف به اینکه مکلف نیستند به کنوانسیون های حقوق بشری و یا احکام اسلام در باره به قتل نرساندن اسیر عمل کنند ادعا کرد که جسد جمشید دانایی فر دفن نشده و فعلا در جایی نگهداری می شود.

عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک ترروریستی جیش العدل در گفت و گو با یک سایت ضد انقلاب جرم جمشید دانایی فررا درجه دار بودن یاد کرد و گفت:دانایی فر را 27 روز بعد از گروگان گیری از بقیه جدا کردیم او چون یک درجه دار بود کشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی در باره تامین مالی این گروهک اظهار کرد: از برخی کشورهای عربی مانند مردم امارات، قطروعربستان کمک مالی دریافت می کنیم.

ریگی در پاسخ به این پرسش که در جنگ هم همین اصول و قواعد اجازه نمی دهد اسیر را بکشند گفت:ما اصول خودمان را داریم و هیچ قواعدی را امضا نکرده ایم.

می خواهند روحانی را بردارند

ابراهیم یزدی مدعی شد: می خواهند روحانی را بردارند اما زورشان نمی رسد لذا می خواهند او را جذب کنند که بازهم نمی توانند. آلترناتیو دیگری وجود ندارد.

وی در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: چینش نیروهای سیاسی در ایران به نقطه ای رسیده است که به آن تعادل ناپایدار می گوییم. ما اکنون در تعادل ناپایدار هستیم و یک حادثه می تواند تعادل را به هم بزند. فقط روحانی نیست که در موضوع حفظ تعادل نقش دارد. روحانی در جایی قرار گرفته است که می خواهد این تعادل حفظ شود. هر حادثه ای می تواند رخ دهد که روحانی نتواند شعارهایش را عملی کند.

وی افزود: روحانی لنگ لنگان به جلو خواهد رفت اما در نقطه ای قرار گرفته است که خواه ناخواه بقای همه در این است که او بماند. هیچ آلترناتیو دیگری ندارند. آقای روحانی در جایگاه مهم تاریخی قرار گرفته و همه نیروها هم در این رابطه در وضعیت حساسی هستند برای پیشرفت راهی نداریم که بپذیریم روحانی راهش را ادامه دهد. روحانی هم با درک بالایش و به تناسب 18میلیون رای حرف بزند و مطالبه کند.

ایران و روسیه را تحریم خواهیم کرد

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر ایران و روسیه به سمت عقد قرارداد نفت کالا بروند، امریکا اعمال تحریم می کند.

وی به کمیته روابط خارجی سنا گفت که دولت اوباما به ایران و روسیه در مورد قرارداد نفتی هشدار داده است.

وی افزود: این قرارداد توافق موقت را زیر پا می گذارد و می تواند باعث تحریم های آمریکا شود.

به نوشته ی آسوشیتدرپرس، البته دیپلمات ارشد آمریکا نگفت که این تحریم ها علیه ایران است




موضوع مطلب : بابک زنجانی اعتراف کرد
جمعه 93 فروردین 22 :: 6:25 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1447392437612811386      تاریخ : دوشنبه 18 فروردین 1393 16:33لاوروف,امام زمان,فتوای رهبری

 

فتوای رهبری و عصبانیت صهیونیستها

سایت روزنامه جورزالیم پست در گزارشی به تقابل تل‌آویو-واشنگتن درباره فتوای منع سلاح اتمی از سوی مقام معظم رهبری پرداخته است.

 

جورزالیم پست در این گزارش با انتقاد شدید از استقبال دولت آمریکا از فتوای مقام معظم رهبری تلاش کرده است تا با طرح ادعاهایی فتوای رهبر جمهوری اسلامی ایران را با چالش هایی مواجه کند.

در این گزارش آمده است: زمانی که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته در مصاحبه نوروزی با سرویس صدای فارسی آمریکا گفت که «باراک اوباما» از فتوای رهبر ایران درباره ممنوعیت سلاح اتمی استقبال کرده است، بحثی را در خصوص اینکه این فتوا در حقیقت نیز وجود دارد یا نه، مطرح کرد.

سایت روزنامه جورزالیم پست در ادعایی به نقل از یک کارشناس که نامش را افشا نکرد،در باره فتوای مقام معظم رهبری گفت: از سوی دیگر باید گفت که این فتوا شفاهی است و کتبا ثبت نشده است.

ادعاهای مطرح شده از سوی سایت صهیونیستی جورزالیم پست در حالی مطرح می شود که فتوای صادر شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص منع از سلاح اتمی از جایگاه ویژه و مهمی برای مردم ایران و همچنین مسئولان کشور و جهان برخوردار است و این ادعاها تنها با هدف خدشه دار کردن مذاکرات هسته ای ایران و برطرف شدن گام به گام تنش در این زمینه که با اهداف رژیم صهیونیستی در مغایرت است مطرح شده است.

راه اندازی شبکه ماهواره ای امام زمان (عج)

اخبار رسیده از شهر اصفهان حاکی از آن است که جمعی از فضلا، مؤمنان و جوانان فعال در عرصه رسانه و تبلیغات در اصفهان و قم از عزم و تصمیم خود برای تأسیس شبکه ماهواره ای جهانی ویژه امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شیعه آنلاین، مسئولان و دست اندرکاران آن، مقدمات اولیه راه اندازی این شبکه جهانی را فراهم کرده و در حال پیگیری و فراهم کردن دیگر نیازها و مستلزمات راه اندازی این شبکه ماهواره ای هستند.

موضوع و محور اصلی فعالیت شبکه جهانی ظهور، امام زمان ارواحنا فداه است. این شبکه فعالیت و برنامه های خود را در فاز اول به زبان ترکی آذری آغاز نموده اما به مرور زمان و در فازهای بعدی قرار است به زبان های دیگر نیز برنامه پخش کند.

لاوروف به رئیس مخالفان سوریه چه گفت

منابع آگاه در پاریس جزئیات گفت وگوی وزیر خارجه روسیه با رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در جریان دور دوم نشست ژنو 2 را فاش کردند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه در پاریس در مصاحبه با روزنامه البناء اعلام کردند سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان دور دوم نشست ژنو2 به شکل قاطع با احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت وگو کرده است.

منابع اظهار کردند: در جریان این نشست الجربا به وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو باید به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعمال فشار کند تا وی دولت انتقالی را پذیرفته و از قدرت کناره گیری کند.

به گفته این منابع، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این اظهارات رئیس ائتلاف مخالفان سوریه عنوان داشت: بشار اسد در کاخ ریاست جمهوری سوریه حضور دارد. این یک واقعیت است که شما باید آن را بپذیرید. ما وی را از آنجا بیرون نخواهیم کرد و شما نیز نمی توانید این کار را کنید.




موضوع مطلب : فتوای رهبری و عصبانیت صهیونیستها

کد خبر : 1452480733299874059      تاریخ : جمعه 22 فروردین 1393 18:32یارانه,جهانگیری

معاون اول رییس جمهوراعلام کرد:

یارانه نقدی مرحله دوم همان 455 هزار ریال

معاون اول رییس جمهوردر حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها در جمع خبرنگاران گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها همان 455 هزار ریال به ازای هر نفر است اما به گروه هایی که بیشتر نیازمندند کالاهایی برای امنیت غذایی اختصاص می یابد.

 

اسحاق جهانگیری در پاسخ به پرسشی در خصوص رقم پرداختی یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها، افزود: برای گروه هایی که بیشتر نیازمند هستند و امنیت غذایی آنها جزو اولویت های کشور است، پیش بینی شده به صورت غیرنقدی کالاهایی اختصاص یابد تا مطمئن شویم که امنیت غذایی این افراد نیز مناسب است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده اما به اطلاعات مناسبی دسترسی خواهیم یافت و دولت بنا را بر دریافت اطلاعات دقیق از مردم گذاشته است.

جهانگیری با بیان آنکه سطح درآمدی مردم برای بسیاری از تصمیم گیری های آتی مهم است، گفت: علاوه بر این بخش مسکن از اصلی ترین بخش های کشور است و براساس اطلاعات دریافتی تصمیم های جدی برای فاقدین مسکن و مناطقی که مردم فاقد مسکن در آن زیاد هستند، اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: قانونگذار به دولت تکلیف کرد تا براساس سطح درآمدی یارانه را به نیازمندان پرداخت کند و براساس داده های اطلاعاتی در جلسات آتی قدم های بعدی دولت مشخص می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت ثبت نام نیز گفت: ثبت نام به روش اینترنتی در زمان مشخص و محدود برای کل جمعیت ایران یکی از مسایل اساسی این طرح بود تا مردم بدون دغدغه و در زمان مقرر تقاضای خود را در سیستم وارد کنند.

جهانگیری تصریح کرد: در روزهای اعلامی برای ثبت نام یارانه ها، افرادی که رقم سمت راست کد ملی آنها یک است بیشترین حجم را داشتند و به همین دلیل تعداد ثبت نام کنندگان در روز مقرر برای این گروه نسبت به روزهای دیگر دو برابر بود به نحوی که تعداد این افراد در این روز حدود چهار میلیون خانوار بود و در مابقی روزها این تعداد حدود دو میلیون خانوار است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دریافت اطلاعات از مسوولان ستاد هدفمندی یارانه ها و دستگاه های اجرایی همراه، اظهار داشت: جلسه امروز بیشتر مربوط به دریافت اطلاعات بود و این اطلاعات به طورمرتب دریافت می شود.

وی گفت: متقاضیان تاکنون ثبت نام خود را در یک مقطع زمانی و به آسانی انجام داده اند و در روزهای آتی نیز در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت.

جهانگیری تصریح کرد: متقاضیان از هر نقطه از کشور که تمایل به ثبت نام دارند می توانند به راحتی نسبت به این امر اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از انصراف دریافت یارانه ها، گفت: براساس اطلاعات دریافتی که البته هنوز دقیق نیست تعداد قابل توجهی از مردم به درخواست مراجع تقلید، علما، نخبگان و هنرمندان و دولت پاسخ داده و ثبت نام نکرده اند و امیدواریم استمرار انصراف همچنان وجود داشته باشد.

وی با بیان آنکه ،کشور دارای چندین موضوع با اهمیت است که درمان در راس آن است،اظهار داشت: معتقدیم بیماران تنها باید رنج بیماری را داشته باشد اما هم اکنون بیش از بیماری مساله هزینه ها مورد دغدغه است و به همین دلیل از سال 93 یکی از اولویت های اصلی دولت رسیدگی به حل مسایل درمان است.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت در بودجه سال 93 براساس میزان درآمدها به بخش درمان توجه وی‍‍ژه ای داشته و تخصیص برای این بخش را افزایش داده، البته قرار است به صورت خاص نیز ارقام دیگری را به این بخش تخصیص دهیم.

وی گفت: برهمین اساس سه هزارمیلیارد تومان به مناطق حاشیه شهرها و روستاها و 4 هزار و 800 میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی برای این امر در نظر گرفته شده البته با تمام شرایط سختی که در بودجه سال 92 داشتیم در اواخر سال گذشته دو هزار میلیارد تومان به بخش درمان به عنوان عدد اولیه ارایه شده تا پس از اجرای فاز دوم هدفمندی بتوانیم کار خود را در این بخش آغاز کنیم.

جهانگیری ادامه داد: بیمه های درمانی و همگانی نیز از دیگر موارد صرف منابع حاصل از انصراف است و علاقه مندیم فردی در کشور وجود نداشته باشد که به دلیل هزینه ها و حق بیمه دفترچه بیمه نداشته باشد.(ایرنا)




موضوع مطلب : یارانه نقدی مرحله دوم همان 455 هزار ریال

کد خبر : 1319514234379897202      تاریخ : سه شنبه 03 دی 1392 18:48

یومیوری شیمبون:

شوهر عمه فدای مستی رهبر جوان کره شمالی شده است

یک روزنامه ژاپنی مدعی شد "کیم یونگ اون" در زمان صدور فرمان اعدام شوهر عمه خود، در حالت عادی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یومیوری شیمبون، "کیم یونگ اون" رهبر کره شمالی از فرمان اعدام یکی از مقامات بلندپایه این کشور و نزدیکان وی ناخرسند است. به نوشته این روزنامه ژاپنی کیم در زمانی که فرمان اعدام "یانگ سونگ" را صادر کرده مست بوده است.

این مقام بلندپایه کره شمالی که شوهر عمه رهبر این کشور نیز بود، پیش از اعدام از تمام سمت های نظامی و اجرایی برکنار شده و در اوایل ماه گذشته میلادی به همراه هشت نفر از نزدیکانش اعدام شد. به نوشته این روزنامه در زمان اجرای این حکم نزدیکان یانگ از این تصمیم رهبر کره شمالی شوکه شده اند. این موضوع در مکالمات تلفنی آنها با دوستان خارج نشینشان که توسط سازمان اطلاعات کره جنوبی شنوده شده، بیان شده است.

به تازگی نیز روزنامه دیلی میل با اشاره به بازداشت صدها نفر از خویشاوندان شوهر عمه اعدام شده رهبر کره شمالی از انتقال این افراد به اردوگاه های کار اجباری زندانیان سیاسی خبر داد و نوشت که مجازات اعضای فرد محکوم نیز یک قانون در کره شمالی است.

گفتنی است جانگ سونگ تائک مدتها به عنوان مرد شماره دو کره شمالی به شمار می رفت و هنگام واگذاری قدرت به کیم جونگ اون? همراه و کمک او بود که به خاطر اتهامات فساد، فحشا، سوء مدیریت سیستم مالی کشور و قاچاق مواد مخدر اعدام شد.




موضوع مطلب : شوهر عمه فدای مستی رهبر جوان کره شمالی شده است
1   2   3   4   >