سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1614814649190285338      تاریخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 15:15    بازدید:713فدریکا موگرینی,خطر تروریسم

 

وزیرخارجه ایتالیا: اسلام هیچ ارتباطی با داعش ندارد

وزیر امور خارجه ایتالیا روز پنجشنبه ضمن خطرناک خواندن گروه ترویستی داعش، گفت: هیچ کشوری از خطر داعش مصون نیست و اسلام هیچ ارتباطی با این گروه تروریستی ندارد.

فدریکا موگرینی در مصاحبه ای با روزنامه «لارپوبلیکا» ضمن دعوت از اروپا برای برای واکنش نشان دادن در قبال خطر تروریسم ، افزود: داعش قصد دارد ما را به درگیری تمدن ها میان اسلام و غرب بکشاند.

وی گفت: داعش یک سازمان تروریستی است که از دین برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند درحالی که اسلام هیچ ارتباطی با آن ندارد. جهان عرب (مسلمانان) نیز علیه آنهایی که می خواهند ایزدی ها، مسیحیان و مسلمانان را نابود کنند یکصدا واکنش نشان داد.

موگرینی افزود: رویدادهای خاورمیانه علاوه بر اینکه یک اوضاع اضطراری انسانی است به امنیت اروپا و ایتالیا نیز مربوط می شود و اروپا باید واکنش نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری از خطر داعش در امان نیست، افزود: داعش در غرب نیز به جذب نیرو پرداخته است. شمار جنگجویان خارجی در سوریه و عراق و قتل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی که گفته می شود به دست یک انگلیسی کشته شد، آن را ثابت می کند بنابراین، اروپا نه تنها وظیفه دارد بلکه علاقه مند رسیدگی به این مساله است.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: ما هم اکنون در حال کار کردن با تمام بازیگران منطقه بویژه با ایران و ترکیه تا کشورهای خلیج فارس هستیم. ما بر روی یک چشم انداز گسترده تری حساب می کنیم و عقیده دارم که ایجاد یک توازن جدید در منطقه خاورمیانه که شامل تمام بازیگران مهم در تمامی صحنه های بحرانی باشد، امری اساسی است چرا که این بحران ها عمیقا به یکدیگر ارتباط دارند.

وی افزود: دیگر نمی توان با بحران های لیبی، سوریه و عراق جداگانه مواجه شد. نیاز به طرحی برای تمام منطقه است و چنین کاری با به تحرک بخشی به تمام بازیگران منطقه میسر خواهد بود. وقت آن رسیده است تا مسوولیت اروپایی خود را برعهده بگیریم و نقش خود را به عنوان یک بازیکن اصلی در جهان ایفا کنیم.

موگرینی گفت: ایتالیا می تواند نقش رهبری را در اروپا ایفا کند چرا که روابط خوب با تمام بازیگران منطقه دارد و هم اکنون مساله اضطراری متوقف کردن داعش و حفظ غیر نظامیان است و همزمان نیز باید با ابتکارهای دیپلماتیک عمل کرد.

وی افزود: باید در خصوص سیاست راهبردی در سوریه بازنگری شود. نیاز به کاری است، مشابه با آن چه در عراق صورت گرفت. باید یک چارچوب اروپایی و بین المللی ایجاد کرد که تمام تحولات آن را دربر بگیرد. ما در شورای غیر رسمی وزیران خارجه که در روزهای 29 و 30 اوت آینده در شهر میلان برگزار می شود، بر روی یک سیاست راهبردی کلی برای خاورمیانه گفت و گو می کنیم و بعد آن را با بازیگران بین المللی به اشتراک می گذاریم.

وزیر امور خارجه ایتالیا روز گذشته نیز در کمیسیون امور خارجی و دفاع پارلمان این کشور درباره ارسال سلاح و کمک نظامی برای پیشمرگان کرد عراق برای مقابله با داعش گفت: داعش نه تنها یک تهدید برای عراق بلکه برای کل منطقه، اروپا و تمام جهان است و ارسال کمک های نظامی به کردهای عراق لازم و ضروری است اما همانند سایر بحران ها ، یک راه حل دراز مدت نیست.

وی افزود: جان غیر نظامیان، مسیحیان، ایزدی ها و مسلمانان در عراق در خطر است و پاسخ به این اوضاع ناگوار انسانی یک وظیفه اخلاقی است.

موگرینی گفت: آنچه درعراق درحال وقوع است از نظر وخامت و تاثیر بر روی غیر نظامیان فوق العاده است و ما برای پاسخ به درخواست کردستان عراق، متعهد به ایجاد یک چارچوب بین المللی به همراه بازیگران اصلی در منطقه و در اروپا شدیم و حتی تماس های مکرر با واتیکان داشتیم.(ایرنا)




موضوع مطلب : وزیرخارجه ایتالیا: اسلام هیچ ارتباطی با داعش ندارد