سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1387251968635014552      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 19:08سرزمین کهن,ضرغامی

ضرغامی در دیدار با نمایندگان مجلس پیرامون سریال «سرزمین کهن»:

تا زمان حل کامل اختلاف‌نظرها صبر خواهیم کرد

در نشستی صمیمی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقطه‌نظرهای کارشناسی خود را پیرامون سریال «سرزمین کهن» و جایگاه برجسته قوم بختیاری در تاریخ ایران، با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

به گزارش جام جم آنلاین، در این نشست صداقت، شجاعت، فداکاری و ایثار این قوم به ویژه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و ضرورت تولید مستندهای جذاب و برنامه های نمایشی در این عرصه مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی، در این نشست با اشاره به واقعیت های این سریال که در بخش های بعدی این مجموعه به تصویر کشیده شده است، گفت: به هیچ وجه راضی نمی شویم تا یک مجموعه تلویزیونی فاخر و انقلابی موجب نارضایتی بخشی از مردم به ویژه مردم انقلابی و شهیدپرور بختیاری شود لذا تا زمان حل کامل اختلاف نظرها و رسیدن به یک نتیجه مورد توافق صبر خواهیم کرد.

اعضاء در این جلسه بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملی به ویژه میان اقوام مختلف کشور و هوشیاری در مقابل سوءاستفاده دشمنان قسم خورده ملت تاکید کردند.

در این نشست نمایندگان مردم دزفول، مسجدسلیمان، لردگان، شوشتر و گتوند، لنجان، خمینی شهر و الیگودرز حضور داشتند.

انتهای خبر :: کد خبر : 1387251968635014552
 



موضوع مطلب : تا زمان حل کامل اختلاف‌نظرها صبر خواهیم کرد
سه شنبه 92 بهمن 29 :: 9:54 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1387986022972153965      تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 9:45رهبر,ژنو,یارانه,تأمین اجتماعی,سربازی,وزیر,بنزین,مجلس,پاکستان

گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

احتمال تغییر در الگوی سربازی

روزنامه های صبح روز امروز در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛ «رهبر انقلاب:به مذاکره خوش بین نیستم اما مخالفتی هم ندارم«،«عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز پرداخت می شود»،«نیازمندان با تشخیص دولت یارانه می گیرند»،«مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام نهایی امروز در وین آغاز می شود»،«وزیر ارشاد:از هاله نور استفاده می کنیم» و «احتمال تغییر در الگوی سربازی» را منتشر کردند.

شرق: احتمال تغییر در الگوی سربازی

در روزهایی که گذشت، اخبار ضدونقیضی درباره مدت خدمت سربازی از سوی مسوولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد. خبرهایی که نشان می دهد، بحث کاهش تعداد سربازان در کشور جدی است و همین مساله باعث شده سناریوهای متفاوتی برای انجام خدمت وظیفه مطرح شود. در جدید ترین اظهارنظر ها روز گذشته، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور، از احتمال تغییر در الگوی سربازی خبرداد. همزمان، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرده است: «نیروی انتظامی باید مشمولان غایب را جلب کند.» بر این اساس، سرلشگر حسنی سعدی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، ایده ارتش حرفه ای در ایران را فکر خامی برشمرد و گفت: ما جوانی 18ساله می خواهیم که برود و بجنگد، چراکه یک فرد 35ساله جسارت و جرات یک جوان 18ساله را ندارد. معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: «سرباز باید جوان باشد چراکه شجاع و بی باک است و با توجه به ویژگی غرور و خودنمایی که در وی وجود دارد، می خواهد آنچه در درونش است را به نحو احسن بروز دهد و از همین روست که ما برای تحقق امنیت نیازمند جوانان هستیم.»

حسنی سعدی در ادامه سخنانش با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ضرورت ایجاد ارتش حرفه ای، اظهار کرد: ارتش حرفه ای یعنی اینکه یک نیرو بیاید 10سال، 15سال و حتی 20سال بجنگد و این در حالی است که این امر به درد ما نمی خورد و ما نیازمند جوان 18ساله هستیم، چراکه یک فرد 35ساله جسارت این جوان را نداشته و نمی تواند مانند وی به دشمن حمله کند. معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه همه باید به سربازی بیایند، افزود: قانون نیز از هیچ کس گذشت نکرده و ما نمی توانیم از قانون خرده بگیریم. حسنی سعدی افزود: باید تحقیق کنیم و ببینیم که چه اقداماتی باید انجام شود تا جوان برای آمدن به سربازی ترغیب شده و انگیزه داشته باشد. همچنین ببینیم چه امتیازاتی باید برای جوان در نظر گرفته شود تا به سربازی بیاید. وی ادامه داد: اگر کسی غیبت کرده و حاضر نیست به سربازی بیاید، باید نیروی انتظامی این افراد را جلب کرده و برای انجام خدمت سربازی اعزام کند. حسنی سعدی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که در صورت جنگ با نیروی نظامی موجودش بتواند در برابر تجاوز دشمنان مقاومت کند، خاطرنشان کرد: بنابراین از قبل باید پیش بینی هایی انجام شده باشد تا در زمان جنگ نیروی بیشتری تجهیز شده و به مقابله با تهدید دشمن بپردازد.

حذف کارهایی که سرباز با انجام آن، احساس تحقیر می کند.
در ادامه، سردار اسماعیل احمدی مقدم در «همایش ملی خدمت سربازی» با بیان اینکه مجلس نباید محرومیت های اجتماعی را به گونه ای کاهش دهد که سربازی نرفتن برای گروه های برخوردار هزینه کمتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی تصمیماتی گرفته می شود که هزینه سربازی نرفتن برای گروه های برخوردار در جامعه کاهش می یابد و آنان میلی برای رفتن به سربازی ندارند. وی استفاده از سربازان در کارهای خدماتی نظیر جاروکردن، حضور در آبدارخانه و... را نیز از اقداماتی دانست که باید در دوران سربازی رفع شود و افزود: البته این موضوع بسیار کمتر شده و خود ما که در گذشته از سربازان برای جاروکردن استفاده می کردیم، امروزه دستگاهی خریدیم که این کار توسط این دستگاه انجام می شود. فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه باید کارهایی که سرباز با انجام آن، احساس تحقیرشدن می کند، حذف شود، گفت: البته عده ای از سربازان نیز ترجیح می دهند تا در آبدارخانه رییس فعالیت کنند و پست شبانه ندهند که این موضوع نیز باید اصلاح شود. وی درباره فعالیت سربازان در رابطه با رشته های تحصیلی شان نیز گفت: این امکان در رابطه با گروه های پزشکی به شکل صددرصد انجام شده، اما در بحث های دیگر امکان اجرای صددرصدی آن را نداریم. اما با توجه به اینکه ممکن است سرباز حین دوسال خدمت، بسیاری از مباحث را فراموش کند، بنابراین باید تا حد ممکن به این موضوع توجه شود.

احمدی مقدم، کاهش زادوولد و آمار مشمولان خدمت سربازی را نیز از دیگر علت ها برشمرد و گفت: در گذشته سالانه حدود 900 هزار مشمول داشتیم و الان مشمولان به حدود 650 هزارنفر در سال رسیده و به نظرم تا یکی، دوسال آینده در عدد 600 هزار مشمول در سال ثابت باقی خواهیم ماند که البته حدود 10 درصد از این افراد نیز به علت مشکلات آماری، ثبت احوالی و... کاهش می یابد. او اضافه کرد: بنابراین بدیهی است معافیت هایی که به سربازان تعلق می گیرد باید در زمانی که 900 هزار مشمول داشتیم، با زمانی که 650 هزار مشمول داریم، متفاوت باشد. از سوی دیگر تهدیداتمان نیز کم نشده و درست است که در جنگ نیستیم، اما در شرق و غرب کشورمان محیط های امنیتی وجود دارد که باید همواره از آمادگی کامل برخوردار باشیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با احتساب این موارد، احتمال تغییر در الگوی سربازی نیز می تواند متصور باشد، گفت: الگوی بسیج به عنوان یکی از این الگوهاست و همچنین می توان به جای اینکه افراد پیوسته به سربازی بروند، سربازی را گسسته کرد و مثلا در سه دوره هشت ماهه هر فرد به سربازی اعزام شود. همان طور که در سوییس نیز مشمولان در 20دوره یک ماهه لباس سربازی پوشیده و به کشورشان خدمت می کنند. وی الگوی پیمانی خدمت سربازی را نیز از دیگر الگوها توصیف کرد و گفت: خدمت پیمانی نیز از دیگر الگوهاست و ما باید الگوهایمان را بهینه کنیم اما تاکید می کنم که این راهکارها باید تدریجی باشد و نمی توانیم با راهکاری انقلابی و یک شبه در رابطه با سربازی تصمیم بگیریم.

7 مدل پیشنهادی مرکز پژوهش های مجلس برای جایگزین سربازی
اظهارات مسوولان ستاد کل نیروهای مسلح در شرایطی است که پیش از این در شهریور امسال مرکز پژوهش های مجلس، با انتشار گزارشی پیش بینی هفت مدل جایگزین سربازی را ارایه کرد. این مرکز با اشاره به مشکلات متعدد خدمت سربازی در کشور، از میان هفت مورد اشاره شده دو الگوی خدمت علمی- تخصصی و خدمت داوطلبانه- بسیجی چابک به دلیل ظرفیت بالای بهره وری را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس گزارش این مرکز، هفت مدل جایگزین سربازی به شرح زیر است:
1- الگو و مدل حاکم کنونی
در شرایط کنونی، خدمت سربازی در ایران به طور عمومی با محوریت متغیر زمان دوسال و در برخی موارد پیمانی پنج ساله است که در سپاه پاسداران و نیروی انتظامی رواج دارد و در برخی موارد متغیر های تخصصی و نخبگی نیز در محل و نوع خدمت تاثیرگذار است که برای افزایش بهره وری سربازی، بسیار مهم و اساسی تلقی می شود.

2- الگوی سربازی حرفه ای
الگوی مزبور امروزه شایع ترین مدل های خدمت سربازی در جهان است که البته دارای مزایا و همچنین معایبی است. از مهم ترین مزایای این سیستم می توان به:
افزایش کارآمدی نیروهای مسلح به دلیل تخصصی شدن خدمت- انگیزه بالای سربازان به دلیل اختیاری شدن خدمت- استفاده از فناوری های نوین، کاهش ریسک امنیتی، دفاعی- کاهش هزینه های اقتصادی دولت- کاهش تخلفاتی مانند فرار از خدمت و غیبت و...
- افزایش همبستگی سازمانی کاهش تلفات انسانی اشاره کرد.

3- الگوی سربازی داوطلبی- بسیجی چابک
داوطلب بودن و الگوهای رفتار و فعالیت های داوطلبانه بالاترین نتایج را در عرصه های مختلف به دنبال دارد و افراد به دلایل مختلف پا به عرصه رفتارهای داوطلبانه می گذارند و چنانچه فضا را مطابق میل و انگیزه های خود ندانند، کم کم از سازمان فاصله می گیرند.

4- الگوی سربازی علمی -تخصصی
در شرایط کنونی از توانایی های تخصصی سربازان کمتر بهره برداری بهینه به عمل می آید. در این الگو، شاخص و معیار خدمت سربازی تخصص ها و توانمندی های علمی مشمولان است و سربازان پس از گذراندن دوره مناسب آموزش نظامی- دفاعی در محیط های خدمتی، تخصصی و علمی متناسب با رشته تخصصی به کارگیری می شوند. مهم ترین آمار این سیستم، افزایش انگیزه خدمتی و بهره وری بالاست.

5- الگوی خرید خدمت هدفمند
در این الگو، متغیر خرید خدمت که امروزه به اشکال گوناگونی در سیستم وظیفه عمومی وجود دارد ملحوظ نظر قرار گرفته و از سوی دیگر متغیر اقتصادی برای برخی از واجدین شرایط مدنظر قرار می گیرد.
6- الگوی خدمت سربازی یک ساله در دوران صلح در این مدل سربازی در دوران صلح اجباری و مدت آن یک سال است. محدودشدن زمان سربازی به یک سال باعث افزایش انگیزه برای خدمت در میان خانواده ها جوانان و همچنین رضایتمندی بیشتر آنها می شود و در کنار آن منطقی ترشدن روش های به کارگیری کاهش اتلاف زمان موثر و افزایش کارآمدی و بهره وری پدید می آید.

7- الگوی تلفیقی چندجانبه هدفمند
با توجه به اینکه بهره گیری از روش ها و مدل های گوناگون به موازات همدیگر همزمان وجود دارد به نظر می رسد با ملحوظ نظر قرارگرفتن علایق و انگیزه ها و ویژگی های خاص مشمولان می توان آنها را در قالب مدل های شش گانه فوق الذکر طبقه بندی، جذب و به کارگیری کرد مهم ترین تاثیرات این سیستم ترکیبی- اقتضایی بودن و انطباق پذیری و انعطاف منطقی آن با شرایط مشمولان است که می تواند با برنامه ریزی و اجرای خوب بازتاب ها و نتایج ارزشمندی برای سربازی در جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

خراسان

-رهبر انقلاب: ایران نقض تعهد نخواهد کرد اما دشمنی آمریکا پایان نخواهد یافت
-عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز پرداخت می شود
-کمک 600 میلیاردی به نعمت زاده برای نظارت بر بازار
-ماموریت ویژه دولت به مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته

کیهان

-دشمنی آمریکا با اصل انقلاب است با مذاکره هسته ای پایان نمی یابد
-برپایی 400 نمایشگاه فروش بهاره در سراسر کشور
-نیازمندان با تشخیص دولت یارانه می گیرند
-هوای تهران در پایان هفته گرمتر می شود

-جمهوری اسلامی

-راه حل مشکلات کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون است
-مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام نهایی امروز در وین آغاز می شود
-وزیرخارجه سوریه:اجازه دخالت نظامی در سوریه را نمی دهیم
-اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال آینده

ایران

-رهبر انقلاب:ایران قرار مذاکره هسته ای را نقض نمی کند
-روحانی:شیر نفت را به روی رانت خواران ببندید
-اولتیماتوم وزیر کشور به پاکستان
-مصمم به ادامه مذاکرات هستیم

جام جم

-رهبر انقلاب:ملت تسلیم باج خواهی آمریکا نخواهد شد
-وزیر ارشاد:از هاله نور استفاده می کنیم
-تکذیب افزایش قیمت بنزین از اول اسفند

آفرینش

وزیر کشور:ایران برای مقابله با اشرار به خاک پاکستان وارد می شود
-رهبر انقلاب:کاری که وزارت خارجه شروع کرده ادامه پیدا خواهد کرد
-روحانی:باید با ویژه خواری و فساد در حوزه نفت و گاز مبارزه کرد
-مبتلایان به بیماری های روماتیسمی منعی برای بارداری ندارند

آرمان

-رهبر انقلاب:به مذاکره خوش بین نیستم اما مخالفتی هم ندارم
-جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:به خاطر رای به خاتمی ریشه افراد را نزنیم
-تغییرات گسترده در وزارت خارجه
-وزیر راه در جاده استیضاح

حمایت

-کاهش پرونده های ورودی و جمعیت کیفری 2 اولویت اصلی
-چگونگی رسیدگی به جرم توهین
-فقط نیازمندان یارانه می گیرند
-روند اجرای احکام کیفری

قانون

-معیدفر:دیدار سرزده کار ویژه دولت توسعه یافته نیست
-مدرک فروشی به مدیران احمدی نژاد
-هشدار درباره شوهر کشی
-مبارزه با فساد نفتی

شرق

-بابک زنجانی شاکی خصوصی پیدا کرد؛پای 1500 کیلو طلا در میان است
-عضو کمیسیون امنیت ملی:آزادی رحیمی با وثیقه غیرقانونی است
-احمدی مقدم:احتمال تغییر در الگوی سربازی
-روحانی:باید اموال بیت المال بازگردانده شود

وطن امروز

-معاون وزیر آموزش و پرورش:پا برجا بودن تعطیلی پنجشنبه ها
-رهبر انقلاب:آمریکا را بزک نکنید
-شکوائیه شهرداریها به مجلس

دنیای اقتصاد

-500 شرکت برتر اقتصاد ایران
-تصمیم نهایی برای یارانه نقدی
-راهبرد رسمی سود بانکی

سیاست روز

-رهبرانقلاب:ملت ایران پاسخ گستاخی و زیاده خواهی مقامات امریکایی را داد
-اسفند آخرین یارانه خاطره انگیز برای همه مردم
-اولتیماتوم ایران به افغانستان و پاکستان برای بازگرداندن 5 سرباز وطن

تهران امروز

-صدور مجوز توقف پرداخت یارانه در سال 93
-ابهام درباره زمان افزایش قیمت بنزین
-اصولی که باید الگو قرار گیرد
-هدف های هدفمندی جدید

انتهای خبر :: کد خبر : 1387986022972153965
 



موضوع مطلب : احتمال تغییر در الگوی سربازی
سه شنبه 92 بهمن 29 :: 9:53 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1388006251531273659      تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 9:47علی نوری پور ,رییس اداره راه و ترابری جاده هراز ,اتوبوس مسافربری ولوو

بامداد امروز سه شنبه

سقوط اتوبوس به دره 12 قربانی گرفت

رییس اداره راه و ترابری جاده هراز گفت : سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو در کیلومتر 87 هراز در منطقه «زیارباغ» 12 کشته و 25 مصدوم برجای گذاشت.

علی نوری پور گفت: مصدومان به بیمارستان های امام رضا و هفده شهریور آمل منتقل شدند.

وی افزود: این اتوبوس با 20 مسافر از کردکوی استان گلستان به سمت تهران در حرکت بود که به دلایل نامعلوم در حدود ساعت پنج امداد امروز سه شنبه در این منطقه به دره سقوط کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این اتوبوس در مسیر ساری، بابل و آمل با سوار کردن مسافر بین راهی تکمیل شده بود، اظهار کرد: هم اکنون با کمک آتش نشانی آمل، اورژانس 115، امداد جاده ای هلال احمر و راهداری با حضور در صحنه، مشغول بیرون آوردن دیگر سرنشینان از اتوبوس هستند.

رییس اداره راه و ترابری جاده هراز گفت: هنوز پلیس علت سانحه و سقوط اتوبوس به دره را اعلام نکرده است.

نوری پور افزود: به گفته راننده اتوبوس، مانع شدن یک خودرو روبرویی عامل انحراف و سقوط به دره شده است.(ایرنا)

 انتهای خبر :: کد خبر : 1388006251531273659
 



موضوع مطلب : سقوط اتوبوس به دره 12 قربانی گرفت

کد خبر : 1386033730798540612      تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392 19:21هدفمندی,حامل های انرژی, یارانه,مجلس

 

مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال 93 اجرا می شود

کمیسیون تلفیق مجلس با رای اکثریت اعضا به دولت اجازه داده شد از ابتدای سال 93 مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند.براساس این مصوبه به دولت اجازه داده شد تا سقف 48 هزار میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل های انرژی کسب درآمد و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس این مصوبه مقرر شد از این مبلغ 10 درصد برای بهداشت و درمان، 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون هدفمندی و تا سقف 10 هزار میلیارد تومان برای بخش تولید پرداخت شود.

پیش از این نیز در قانون بودجه 11 هزار و 300 میلیارد تومان علاوه بر مبلغ 48 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده بود.

جلسه ویژه 57 عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کل کشور با حضور هفت عضو دولت و یک عضو شورای نگهبان برای رفع ایرادها و ابهام های بیست گانه شورای نگهبان به لایحه بودجه امروز برگزار شد .

ایرادهای شورای نگهبان به دو دسته شکلی و محتوایی تقسیم می شود.

نخستین و مهمترین ایراد شورای نگهبان به نرخ پانزده سنتی خوراک پتروشیمی ها بود که اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه پیش از ظهر خود به اتفاق آرا این نرخ را حذف و هر گونه قیمت گذاری را به دولت واگذار کردند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر این تصمیم را به نفع بخش پتروشیمی در بازار سهام توصیف کرد و گفت : روند افزایش قیمت شاخص سهام که از دیروز شروع شده است با این خبر خوب باز هم افزایش پیدا می کند.

بحث هدفمندی یارانه ها ، ایراد بعدی شورای نگهبان قرار است در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بررسی شود.

حمیدرضا فولادگر عضو این کمیسیون نیز گفت : ایراد شورای نگهبان به این بند از آن جا ناشی می شود که این شورا اعتقاد دارد که مجلس نمی تواند دولت را ملزم کند که درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، لایحه به مجلس ارائه کند.

بعد از پایان رفع ایرادها و ابهام های شورای نگهبان به بودجه سال آینده کل کشور در کمیسیون تلفیق ، لایحه بودجه فردا در صحن علنی به رای نمایندگان مجلس گذاشته خواهد شد.

این لایحه بعد از آن به شورای نگهبان می رود و با تامین نظر این شورا به دولت ابلاغ می شود و دولت هم پنج روز فرصت دارد تا بودجه سال 1393 کل کشور را به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ کند.

32 انتهای خبر :: کد خبر : 1386033730798540612
 



موضوع مطلب : مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال 93 اجرا می شود
دوشنبه 92 بهمن 28 :: 9:34 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1386052521681847731      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 6:00عفونت,ناحیه تناسلی,پونه شیرازی,واژن,ترشحات,پونه شیرازی‌

 

عفونت تناسلی در دختران خردسال

شاید برای شما پذیرفتنی نباشد که دختر خردسالتان نیز ممکن است ترشح ناحیه تناسلی داشته باشد؛ البته احتمال بروز عفونت مهبل و دستگاه تناسلی قبل از سن بلوغ بسیار کم است، اما در شرایط خاصی ممکن است یک دختربچه نیز از مشکلات ناحیه تناسلی و ترشح غیرطبیعی در این ناحیه رنج ببرد.

دکتر آمنه لاهوتی اشکوری، متخصص زنان در این باره توضیح می دهد: دستگاه تناسلی کودکان در سنین قبل از بلوغ معمولا ترشحات خاصی ندارد؛ یعنی ترشحات قابل رویت مثل خانم های بالغ در آنها دیده نمی شود. به بیان دیگر در کودکان در سال های قبل از بلوغ ممکن است گاهی ترشحات شیری یا سفید رنگ در ناحیه تناسلی کودک دیده شود که براحتی با آب شسته می شود و هیچ نشانه ای از التهاب، قرمزی، خارش و سوزش نیز در وی دیده نمی شود.

ترشحاتی که نگران کننده نیست

ترشحات ناحیه تناسلی کودکان طبیعی و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. این ترشحات می تواند نشانه نزدیک شدن زمان عادت ماهانه در دختران نیز باشد، اما دکتر لاهوتی در گفت و گو با جام جم تاکید می کند: توجه داشته باشید که ترشحات طبیعی ناحیه تناسلی کودک، شفاف و بدون بوست و به خارش یا مشکلات دیگر منجر نمی شود و مشخص ترین ویژگی این ترشحات این است که برای مدت طولانی یعنی یکی، دو سال بی هیچ تغییری دیده می شود. با نزدیک شدن به زمان عادت ماهانه ممکن است این ترشحات به دلیل تغییرات هورمونی کمی غلیظ تر شود یا تغییر رنگ دهد. بجز این دسته از ترشحات در صورت دیدن هر نوع ترشح دیگری در دختران کوچک باید به پزشک مراجعه کرد.

ترشحات همراه با سوزش ادرار

اما خانواده ها چطور می توانند متوجه غیرطبیعی بودن ترشحات واژینال دختران کوچکشان شوند؟

به گفته دکتر لاهوتی، مشخص ترین ویژگی ترشحات طبیعی این است که برای مدت طولانی به یک شکل و شدت مشخص ادامه پیدا می کند، اما باید به ترشحاتی که یک مرتبه ظاهر می شوند یا به مرور زمان شدت بیشتری پیدا می کند، توجه شود. البته تغییر رنگ و بدبو شدن ترشحات نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین معمولا دختران همراه با این ترشحات از سوزش ادرار، درد کمر و ران شکایت دارند.

وجود جسم خارجی

خوب است بدانید که شایع ترین علت ترشح غیرطبیعی در کودکان خردسال، وجود جسم خارجی همچون دستمال کاغذی در واژن است که چنین اتفاقی ممکن است در پی کنجکاوی کودک نسبت به شناخت بدنش اتفاق بیفتد.

حتی دکتر لاهوتی تاکید می کند: گاهی هم کودکان خردسال حین بازی ممکن است جسمی را داخل واژن خود فرو کنند. نشانه وجود جسم خارجی در واژن معمولا ترشحات بسیار زیاد و در بسیاری موارد خونابه است و در صورت تشخیص ندادن بموقع و باقی ماندن جسم خارجی در واژن ممکن است ترشحات او بدبو نیز باشد.

عفونت ناحیه تناسلی

اما گاهی ترشح مهبل و ناحیه تناسلی از سطح یک ترشح طبیعی بدون علامت فراتر می رود و آن وقت است که باید به احتمال عفونت ناحیه تناسلی کودک نیز بیندیشیم.

دکتر لاهوتی با اشاره به این که علائم شایع این نوع عفونت، قرمزی ، درد و خارش اطراف ناحیه تناسلی است، می گوید: همچنین ترشح از مهبل که ممکن است با یا بدون بو باشد و درد در هنگام ادرار کردن و خونریزی از ناحیه مبتلا نیز ممکن است از دیگر علائم باشد. بروز چنین بیماری ممکن است از عفونت های حاصل از باکتری ها، انگل ها، قارچ های مخمری شکل ، ویروس ها یا آلرژی به لباس هایی با الیاف مصنوعی، صابون یا دیگر چیزهایی که در تماس با ناحیه تناسلی است، ناشی شود. همچنین خراشیدگی ، ساییدگی یا آسیب ناحیه تناسلی در اثر گذاشتن اجسام خارجی در مهبل به وسیله کودک یا یک همبازی یا تحریک ناشی از خوشبوکننده حمام یا مواد افزودنی حمام نیز ممکن است اتفاق بیفتد. از عوارض عفونت و التهاب مزمن ناحیه تناسلی کودکان می توان به چسبندگی اشاره کرد که اگر این اتفاق بیفتد، حتما مراجعه به پزشک برای رفع چسبندگی ضروری است.

آنچه باید به کودکتان بیاموزید

برای پیشگیری از عفونت ناحیه تناسلی به کودک یاد بدهید، پس از اجابت مزاج از مهبل تا مقعد خود را کاملا شستشو دهد.

نگذارید کودک با لباس مرطوب بویژه حوله حمام مرطوب بنشیند.

اجازه ندهید کودک از کاغذ توالت رنگی یا معطر، صابون بودار یا خوش بوکننده حمام استفاده کند.

زیرشلوارهای نخی یا زیرشلوارهای نایلونی با فاق نخی در اختیار کودک قرار دهید.

در شرایطی که کودک نشانه های عفونت ناحیه تناسلی را نشان می دهد یا با وجود درمان ، علائم بیماریش ظرف هفت تا ده روز بهبود نیافته است و با خونریزی یا تورم غیرمعمول مهبل نیز همراه است باید به پزشک مراجعه کنید.

پونه شیرازی / گروه سلامت

انتهای خبر :: کد خبر : 1386052521681847731



موضوع مطلب : عفونت تناسلی در دختران خردسال

کد خبر : 1386715933934280661      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 8:38حوادث 88,فتنه گران

نبض سیاست

اظهارنظر هاشمی درباره روابط ایران و عربستان

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگویی با سایت انتخاب، در پاسخ به پرسشی درباره ورود وی به پرونده نزدیکی تهران ـ ریاض و انتشار برخی اخبار درباره سفر وی به عربستان گفته است: «بروم که چه بگویم؟ من مسئولیتی ندارم که بگویم با این کار موافق یا با آن کار مخالف هستم. این کار در درجه اول از اختیارات رهبری و سیاست‌های کلی نظام و بعد دولت است. باید اول طرحی مثل همین مذاکرات تهیه و خطوط قرمز مشخص شود تا کسانی که برای مذاکره می‌روند، بدانند چه بگویند.»

اتهام دادستانی مصر به سپاه پاسداران

دادستانی مصر، در اتهامی جدید به محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین این کشور که سال گذشته در کودتای ارتش از قدرت برکنار شد، مدعی شده که وی به همراه 35 نفر دیگر قصد داشته اند با همکاری جنبش حماس، حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حملات تروریستی در مصر (در زمان مبارک) انجام دهند.

به گزارش سایت بی.بی.سی فارسی، مرسی برای بررسی این اتهام، دوباره مورد محاکمه قرار خواهد گرفت و در صورت ثابت شدن این اتهامات در دادگاه، وی ممکن است به اعدام محکوم شود.

حکم دادگاه برای پرداخت دیه به یکی از قربانیان حوادث 88

قضات دادگاه کیفری، حکم به پرداخت دیه از بیت المال به خانواده یکی از قربانیان حوادث سال 88 دادند.

به گزارش مهر، میثم عبادی، بیست و سوم خرداد سال 88 برای مشاهده جشن هواداران محمود احمدی نژاد به میدان ولیعصر رفته بود که پس از پایان مراسم، در درگیری ای که میان فتنه گران و نیروهای امنیتی به وجود آمد گلوله ای به شکم وی اصابت کرد و جان خود را از دست داد.

 انتهای خبر :: کد خبر : 1386715933934280661



موضوع مطلب : اظهارنظر هاشمی درباره روابط ایران و عربستان
دوشنبه 92 بهمن 28 :: 9:33 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1386745997534720396      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 9:11سرطان تیروئید,پاپیلری,فولیکولر,غده تیروئید, ید رادیواکتیو ,ید 131,ید رادیو اکتیو,هورمون تیروئید ,رضا کریمی,تیروگلبولین

نسخه

تومورهای بدخیم تیروئید

سرطان تیروئید در سنین جوانی و میانسالی شیوع دارد و در خانم‌ها شایع‌تر است. این بدخیمی اگرچه نسبت به سرطان‌های ریه، پستان، پوست و کولون خیلی شایع نیست، اما جزو سرطان‌های با شیوع متوسط است به طوری که بروز آن حدود یک در 10 هزار نفر در سال است، یعنی در یک شهر متوسط با جمعیت 500 هزار نفر در هر سال حدود 50 نفر به این سرطان مبتلا می‌شوند. خوشبختانه این سرطان چندان بدخیم نیست و کاملا درمان می‌شود.

بیشتر انواع سرطان های تیروئید که به پاپیلری و فولیکولر معروف است، بعد از این که شناسایی شد، به روش جراحی خارج می شود و از آنجایی که سلول های تشکیل دهنده آنها کماکان مثل سلول های معمولی، ید را جذب می کنند، بعد از جراحی، سلول های باقی مانده را می توان با ید رادیواکتیو از بین برد و پاکسازی کامل را به انجام رساند.

اولین نشانه سرطان تیروئید وجود یک گره یا ندول در غده تیروئید است که معمولا خود بیمار یا اطرافیان متوجه آن می شوند.

در این زمان روش استاندارد، نمونه برداری سوزنی از این گره است در صورتی که سلول های سرطانی در گره وجود داشته باشند، پاتولوژیست آن را تشخیص می دهد و گزارش می کند.

البته باید دانست که درصد بسیار کمی از ندول ها بدخیم و بقیه خوش خیم هستند که البته این موضوع با یک سونوگرافی دقیق از تیروئید و بعد از نمونه برداری مشخص می شود.

در صورتی که سلول سرطانی در گره تیروئید تشخیص داده شود، باید قسمتی یا کل غده تیروئید با جراحی خارج شود. اکنون نوبت به ید رادیواکتیو یا ید 131 می رسد که پاکسازی را انجام دهد.

خاصیت مهم سلول های سرطانی تیروئید که آنها را از بقیه سرطان ها جدا می کند، این است که ید را بشدت جذب می کنند و به این ترتیب وقتی مقدار کمی ید رادیو اکتیو به بیمار خورانده شود، بیشتر آن در سلول های سرطانی باقیمانده تیروئید متمرکز شده و باعث از بین رفتن آنها می شود و این در حالی است که بیشتر سلول های سالم بدن که ید را جذب نمی کنند، در امان می مانند.

بعد از جراحی و دادن ید رادیو اکتیو بیمار با هورمون تیروئید درمان می شود تا هم نداشتن غده تیروئید جبران شود و هم با دادن هورمون تیروئید به بیمار، سلول های باقیمانده سرطان فرصت رشد پیدا نکنند.

بعد از این که مرحله اول درمان تومور تیروئید انجام شد، بیمار باید تا سال ها تحت نظر باشد و در این مدت ابتدا هر سه تا شش ماه مورد معاینه پزشک قرار گیرد و پس از آن در صورت لزوم سونوگرافی گردن انجام شود.

آزمایش خون که در آن یکی از مواد موجود در سلول های تیروئید به نام تیروگلبولین چک می شود، از روش های راحتی است که برای پیگیری این بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت، خوشبختانه بیشتر این بیماران عمر معمولی و بدون عارضه ای را طی می کنند.

دکتر رضا کریمی - فوق تخصص بیماری های غدد

 انتهای خبر :: کد خبر : 1386745997534720396
 



موضوع مطلب : تومورهای بدخیم تیروئید
دوشنبه 92 بهمن 28 :: 9:31 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1386700307184672689      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 8:18مناظره,سلامت و حاشیه‌های مربوط به آن,پزشک آلمانی,پزشکان آلمانی,پزشکان ایرانی,رضا رفیع

 

کمر بیماران شکست؟

شعرای خیالپرداز همچین شایعات درست کرده‌اند که: «غم بر کمر مور نهد بار گران را» سپس در ادامه عرایض منظوم خود به سبک برادران و خواهران سبک هندی، چنین توجیه و تعلیل کرده‌اند که: «در کشور لاغربدنان، کار به زور است». و الحق و الانصاف که چه موری، ضعیف تر و آسیب‌پذیرتر از بیمار؟.... بیماری که مثلا نمی‌داند از درد بی‌نظیر بیرون‌زدگی دیسک فشرده کمرش بنالد یا که از درد تا شدن کمر فوق‌الذکر در زیر بار خرج و مخارج تعمیر کمر و فنر؟...

اتفاقا موضوع برنامه مناظره جمعه این هفته شبکه یک سیما راجع به موضوع سلامت و حاشیه های مربوط به آن بود.

از جمله این که برخی از شرکت کنندگان این مناظره، به زبان حال و قال اعلام و اقرار کردند که کمر بیماران ندار به دلیل زیاده خواهی برخی پزشکان و جراحان، تقریبا شکسته است.

در این مناظره همچنین عنوان شد که درآمد یک ساعت جراح ایرانی، برابر درآمد 200ساعت یک پزشک آلمانی است.

حالا چطوری حساب کردند که این طور دقیق گفتند؛ خب لابد شیوه و شگردی خاص دارد که راستش ما سر در نمی آوریم. منتها چون به مسئولان اعتماد داریم، حرف آنها را قبول می کنیم.

وزیراعظم سریال دهه 60 «سلطان و شبان» نیستیم که هی بگوییم: «مقبول نمی افتد»!

بسته پیشنهادی: خرج و مخارج حوزه بهداشت و سلامت، دامن همه را می گیرد. ما هم آدمیم و گاه بیمار می شویم. فلذا صد در صد لازم و ضروری است که در این مورد خاص و فراگیر، حتما و حکما رهنمود بدهیم که الساعه می دهیم:

1ـ سوال از مریض: از آنجا که دریافتی پزشکان آلمانی از بیماران خود، طوری که گفتند، حدود یک دویستم پزشکان ایرانی است؛ لذا پزشکان عزیز قبل از هر عملی، از خود بیمار بپرسند که: ایرانی عمل کنم یا آلمانی؟... حتما که نباید در جاهایی مثل آرایشگاه از این سوالات حیاتی مطرح کرد. منتها در اینجا، مدل آلمانی اش ارزان تر در می آید.

2ـ طرح مبادله: هرچند وقت یک بار، عده ای از پزشکان و جراحان ایرانی را به آلمان مامور کنیم تا قدر ایران و بیماران ایرانی خود را بدانند و لااقل هفشده برابر دریافتی پزشک آلمانی از مریض خود دریافت دارند. فقط در عوض، از پزشکان آلمانی در ایران استفاده نکنیم؛ چون اگرچه برای ما سود دارد ولی برای خودشان بدآموزی دارد. برگردند ولایتشان، ممکن است چندبرابر بگیرند.

3ـ ابراز وجود: حتما سازمان هایی مثل نظام پزشکی یا جامعه جراحان کشور وجود دارند که بر کار جمیع پزشکان مملکت نظارت کیفی و درآمدی می کنند؛ منتها نه که خیلی نامحسوس این کار را می کنند، لذا در پاره ای موارد نظارت خوب آنها خیلی بر همگان مشخص و محرز نیست. از این رو درخواست می کنیم هرازگاهی یک سرفه ای چیزی بکنند که بفهمیم هستند.

رضا رفیع

 انتهای خبر :: کد خبر : 1386700307184672689



موضوع مطلب : کمر بیماران شکست؟
دوشنبه 92 بهمن 28 :: 9:30 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1386706384150374066      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 8:30قتل

 

خیاط در کوزه افتاد

زنی که با همدستی یک مرد خیاط ، همسرش را کشته بود، دستگیر و به جرمش اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در این باره به جام جم گفت: چند روز پیش زن جوانی با حضور در پلیس آگاهی گم شدن شوهرش را به ماموران خبر داد و گفت: همسرم پس از فروش مغازه خیاطی اش و دریافت 80 میلیون تومان مفقود شده و احتمال می دهم همراه زن دیگری که با او ارتباط پنهانی داشت، به خارج از کشور رفته باشد.

سرهنگ دالوند افزود: با شروع تحقیقات در این باره، هیچ سرنخی از مرد گمشده به دست نیامد.

چند روز بعد از شکایت، ماموران اطلاع یافتند همسر مرد گمشده در مغازه خیاطی شوهرش که پیش از این گفته بود همسرش آن را فروخته، مشغول کار شده است.

با ظنین شدن ماموران به همسر مرد گمشده، وی به پلیس آگاهی احضار و سرانجام به قتل همسرش با همدستی مرد خیاطی که مغازه شوهرش را تصاحب کرده بود، اعتراف کرد.

متهم گفت: از مدتی پیش با مرد خیاط ارتباط داشتم و سرانجام تصمیم به قتل شوهرم گرفتیم.

وی افزود: روز حادثه با داروی خواب آوری که در چای شوهرم ریختم او به خواب رفت و مرد خیاط که منتظر بود وارد خانه شد و گلوله ای به سر شوهرم شلیک کرد.

متهم تصریح کرد: پس از قتل، جسد را درون کیسه قرار داده و همراه با مقداری زباله به خارج از شهر برده و آن را دفن کردیم.

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان خاطرنشان کرد: با اعتراف متهم، مرد خیاط نیز بازداشت شد و با کشف جسد مقتول، متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

 انتهای خبر :: کد خبر : 1386706384150374066



موضوع مطلب : خیاط در کوزه افتاد
یکشنبه 92 بهمن 27 :: 9:11 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1384938088522515850      تاریخ : شنبه 26 بهمن 1392 22:01تلویزیون,بختیاری,سرزمین کهن

 

پخش سریال «سرزمین کهن» متوقف شد

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شنبه شب اعلام کرد: پخش سریال تاریخی «سرزمین کهن» تا زمان انجام تحقیقات و تحقق دستورات قبلی «عزت‌الله ضرغامی» رئیس رسانه ملی متوقف شده است.

به گزارش جام جم آنلاین، «سیدتقی سهرابی» مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هفته جاری هیاتی از سوی رئیس رسانه ملی برای بررسی و بازخورد پخش سریال «سرزمین کهن» به برخی استان های کشور سفر خواهد کرد.

وی افزود: این گروه ماموریت دارد از طریق گفت وگوی مستقیم با معترضین؛ منتقدین و همچنین ائمه جمعه، نخبگان و مسئولان استان های یاد شده گزارش جامعی به رئیس سازمان ارائه دهد.

سهرابی تصریح کرد: ادامه پخش این سریال منوط به نتیجه تحقیقات و تحقق کامل دستورات قبلی رئیس محترم سازمان خواهد بود.

سریال سرزمین کهن ساعت 22:30 روزهای پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش می شد و تکرار آن ساعت 19:30 روزهای جمعه بود. تاکنون چهار قسمت از این سریال پخش شده است.

12 انتهای خبر :: کد خبر : 1384938088522515850
 



موضوع مطلب : پخش سریال «سرزمین کهن» متوقف شد
1   2   3   4   5   >>   >