سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
دیدگاه اتحادیه اروپا درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین، خوشبینی به موفقیت گفت و گوهای هسته ای ایران، موضع فرانسه در قبال گفت و گوهای اخیر هسته ای، گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران و ازسرگیری روابط رسمی دیپلماتیک ایران و انگلیس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 380685
تاریخ انتشار:02 اسفند 1392 - 08:00-21 February 2014
پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»دیدگاه اتحادیه اروپا درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین، خوشبینی به موفقیت گفت و گوهای هسته ای ایران، موضع فرانسه در قبال گفت و گوهای اخیر هسته ای، گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران و ازسرگیری روابط رسمی دیپلماتیک ایران و انگلیس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»

به گزارش «تابناک»، با پایان یافتن دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین، بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی از روز گذشته تاکنون به این موضوع اختصاص یافته است. خبرگزاری«آسوشیتدپرس» با انتشار مطلبی در این زمینه، به دیدگاه اتحادیه اروپا درباره مذاکرات پرداخته و می نویسد از دید این اتحادیه، مذاکرات شاهد «آغازی خوب» بوده است. این خبرگزاری همچنین با اشاره به بیانیه قرائت شده از سوی طرفین پس از پایان گفت و گوها، می نویسد در آغاز مذاکرات در روز سه شنبه، انتظارات از این دور چندان زیاد نبود؛ اما هدف از انتشار این بیانه تا حدی نشان دادن این موضوع است که امیدها به مذاکرات افزایش یافته و بخت موفقیت آن بیشتر شده است.

پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»

روزنامه «شانگهای دیلی» نیز به موضوع مذاکرات هسته ای وین پرداخته و از پایان یافتن این مذاکرات در جوی خوشبینانه سخن گفته است. این روزنامه می نویسد ایران و شش قدرت جهانی، نخستین دور از روند جدید مذاکرات هسته ای را در فضایی خوشبینانه به پایان رساندند و هر دو طرف اعام کردند که بر سر برنامه ای برای ادامه مذاکرات جهت رسیدن به توافق جامع هسته ای، به تفاهم رسیده اند. در این مطلب به مواضع دو طرف پس از پایان گفت و گوها نیز اشاره شده؛ از جمله اینکه ظریف در هنگام قرائت بیانیه پایانی مذاکرات، ظاهری خندان داشته و کاملاً راحت و آرام به نظر می رسیده است. 

پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»

خبرگزاری کویت نیز ضمن توجه نشان دادن به موضوع مذاکرات هسته ای ایران، موضع دولت فرانسه در قبال این مذاکرات را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، مقامات فرانسوی نسبت به دور جدید گفت و گوهای هسته ای ایران خوشبین هستند. قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته هدف از مذاکرات وین، تعیین شرایط لازم برای دستیابی به توافقی جامع بر سر موضوع هسته ای ایران بوده تا اعتماد جامعه بین المللی به ماهیت منحصراً صلح آمیز آن احیا شود. به گفته وی، گفت و گوهای وین مفید بوده، زیرا به طرفین امکان داده بر سر یک چارچوب و بازه زمانی مشخص برای ادامه مذاکرات طی ماه های آتی به توافق برسند. 

پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»

اما انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد بنا بر اعلام آژانس، از زمان امضای توافقنامه مقدماتی هسته ای در ماه نوامبر، حجم ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این روزنامه اشاره می کند که بر اساس توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، ایران با توقف غنی سازی 20 درصدی خود و کاهش غلظت بخشی از ذخایر اورانیوم 20 درصدی خود موافقت کرده است. به گفته یک دیپلمات غربی، اقدام ایران در کاهش ذخایر اورانیوم 20 درصدی خود موضوعی بسیار مهم به شمار می رود و نشانگر آن است که امور طبق برنامه پیش می رود.

پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، خبر ازسرگیری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و انگلیس، از جمله اخباری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد ایران و انگلیس روابط رسمی خود را که از سال 2011 و پس از واقعه حمله به سفارت انگلیس در تهران قطع شده بود، از سر گرفتند. این روزنامه به نقل از معاون وزارت خارجه ایران می نویسد از امروز، روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار غیرمقیم ارتقا پیدا می کند. گالف تودی اشاره می کند که از سال 2011، سفارت سوئد در تهران وظیفه حفاظت از منافع انگلیس را بر عهده داشته است.



موضوع مطلب : پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در فضای «خوشبینانه»
امروز وزارت خارجه انگلیس در توئیتر خود اعلام کرده است که از (پنجشنبه اول اسفند) رابطه دیپلماتیک غیرمستقیم با ایران را متوقف و روابط مستقیم با ایران را برقرار خواهد کرد.به گفته آقای روانچی از امروز پرچم‌های ایران و بریتانیا در سفارت‌خانه‌های این دو کشور برافراشته شده است.
کد خبر: 380628
تاریخ انتشار:01 اسفند 1392 - 20:06-20 February 2014
پرچم ایران و انگلیس در سفارتخانه ها برافراشته شدششم آذر ماه 1390 مجلس طرحی را با 179 رأی به تصویب رساند که وزارت امور خارجه را موظف می کرد «در چارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران» ظرف دو هفته، روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند. طراحان این طرح  علت تصویب این طرح را کارنامه سیاه انگلیس در قبال ایران و نقش بسیار مخرب این کشور درحوادث پس از انتخابات سال 88 ذکر می کردند.

به گزارش «تابناک» شایان ذکر است که در آن دوران نماینده دولت با این طرح مخالف بود و معتقد بود که رفتار انگلستان قابل اصلاح است. اما هنوز ضرب العجل مجلس به پایان نرسیده بود که دو روز پس از تصویب طرح کاهش رابطه با انگلیس در مجلس، تعدادی افراد تجمعی در "اعتراض به سیاست‌ها و رفتارهای انگلستان" در مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار کردند.

هنوز دقایقی از برگزاری این تجمع نگذشته بود که تعدادی از تجمع‌کنندگان با عبور از سد نیروهای پلیس وارد سفارت شده و با پایین کشیدن پرچم انگلیس پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند؛ آنها همچنین برای ساعاتی باغ قلهک که استیلای بریتانیا بر آن را غیر قانونی می دانند، در تصرف خود درآوردند.

اقدام معدودی افراد خشمگین با انتقاد رهبر انقلاب و رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی مواجه شد؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار 17 مرداد 91 هزاران نخبه و فعال دانشجویی فرمودند: «در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود ولی رفتنشان [به داخل سفارت] درست نبود... با وجود مواضع کاملاً روشن نظام در این زمینه (مجموعه‌های استبدادی منطقه)، نباید با کار دیپلماسی سنتی و متعارف مخالفت شود».

اگر چه وزارت امور خارجه ساعاتی بعد از حمله دانشجویان به سفارت انگلیس در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از این حادثه، به جامعه جهانی متعهد شد که از جان دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران محافظت به عمل آورد. در همان حال«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد همه دیپلمات‌های خود را از ایران خارج کرده و به دیپلمات‌های ایرانی نیز 48 ساعت مهلت داده تا خاک لندن را ترک کنند؛ اقدامی که دستگاه دیپلماسی کشورمان آن را "انفعالی و شتاب‌ زده" دانست.

در پی این اقدامات روابط ایران و انگلیس در نازل ترین سطح قرار گرفت. بعد از این تحولات  سفارت سوئد به عنوان حافظ منافع انگلیس در تهران و سفارت عمان نیز به عنوان حافظ منافع جمهوری اسلامی در لندن فعالیت خود را آغاز کردند.

با انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری یازدهم در خرداد 1392 و تشکل دولت "تدبیر و امید"، وزیر خارجه انگلیس همگام با دیگر کشورهای اروپایی ضمن تبریک پیروزی وی نسبت به بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم پس از ارسال نامه‌ای به روحانی در گفت‌وگویی تلفنی از تمایلش برای بهبود روابط دو کشور با روی کار آمدن دولت جدید در کشورمان سخن گفت.

با سفر آقای روحانی به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و گفت و گوی مستقیم ظریف با هیگ وزیرخارجه انگلیس امید بازگشایی سفارت و آغاز دوباره روابط دو کشور بیش از پیش آشکار شد.

بر همین اساس اواخر مهر ماه سال جاری خبری مبنی بر توافق ایران و انگلیس برای برقراری روابط دیپلماتیک و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌ها از طریق "انتخاب کاردار غیر مقیم" پس از دو سال قطع رابطه رسمی بین تهران - لندن منتشر شد.

این خبر ابتدا از سوی انگلیسی ها منتشر شد که "ویلیام هیگ" علیرغم تأکیدش بر بازگذاشتن کانال های ارتباطی با ایران گفته بود: ما باید صداقت دولت ایران را کاملاً بسنجیم.

در ادامه این فرآیند ایران محمدحسن حبیب الله زاده و انگلستان آجی شارما (Ajay Sharma) را به عنوان  کاردار غیر مقیم معرفی کردند. در نهایت ایران و انگلیس در تاریخ 16 مهرماه توافق کردند ارتباط‌شان را به سطح کاردار غیرمقیم ارتقاء دهند.

 امروز وزارت خارجه انگلیس در توئیتر خود اعلام کرده است که از (پنجشنبه اول اسفند) رابطه دیپلماتیک غیرمستقیم با ایران را متوقف  و  روابط مستقیم خود با ایران را برقرار خواهد کرد.

همچنین مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران هم امروز اعلام کرده است، روابط تهران و لندن از امروز بدون حضور "حافظ منافع" از سر گرفته می‌شود. وی اضافه کرده است، با پایان کار دفاتر حفاظت منافع، مسوولیت ارتباطات دو کشور به کارداران غیر مقیم سپرده می‌شود. به گفته آقای روانچی از امروز پرچم‌های ایران و بریتانیا در سفارت‌خانه‌های این دو کشور برافراشته شده است.



موضوع مطلب : پرچم ایران و انگلیس در سفارتخانه دو طرف برافراشته شد
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
دیدگاه برخی دیپلمات‌های غربی درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای وین، ارزیابی برخی رسانه‌ها از دومین روز گفت‌و‌گوهای هسته‌ای، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بخت موفقیت مذاکرات، ورود طرفین به بحث درباره جزئیات دستور کار رسیدن به توافق جامع و سفر یک هیأت آمریکایی به سرزمین اشغالی برای ارائه گزارش مذاکرات وین به مقامات اسرائیلی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 380448
تاریخ انتشار:01 اسفند 1392 - 08:00-20 February 2014
ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین
دیدگاه برخی دیپلمات‌های غربی درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای وین، ارزیابی برخی رسانه‌ها از دومین روز گفت‌و‌گوهای هسته‌ای، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بخت موفقیت مذاکرات، ورود طرفین به بحث درباره جزئیات دستور کار رسیدن به توافق جامع و سفر یک هیأت آمریکایی به سرزمین اشغالی برای ارائه گزارش مذاکرات وین به مقامات اسرائیلی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

به گزارش «تابناک»، در پایان دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5 در وین، بخش عمده مطالب مربوط به ایران در مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است. در این زمینه، روزنامه«گالف تودی» با انتشار مطلبی به نقل از دیپلمات‌های حاضر در وین، گفت‌و‌گوهای امروز را «سازنده» خوانده است. 

با این حال، این روزنامه اشاره می‌کند که دور جدید مذاکرات هسته‌ای با هدف رسیدن به توافق جامع، احتمالاً چندین ماه به طول خواهد انجامید و می‌تواند به سال‌ها دشمنی میان ایران و غرب پایان داده، خطر وقوع جنگی جدید در منطقه خاورمیانه را کاهش دهد و فرصت‌های اقتصادی جدیدی را برای شرکت‌های غربی فراهم کند.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

برداشت مثبت از روز دوم مذاکرات، رویکردی است که خبرگزاری «رویترز» نیز آن را در پیش گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، به نظر می‌رسد که ایران و شش قدرت جهانی در دومین روز گفت‌و‌گوهای خود در وین در زمینه تعیین دستور کاری برای رسیدن به توافق جامع جهت پایان دادن به بن‌بست هسته‌ای، به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند. 

یک دیپلمات ارشد غربی در این زمینه به رویترز گفته: «مذاکرات به شکل غیرمنتظره‌ای خوب پیش می‌رود. تاکنون هیچ گونه مشکل واقعی وجود نداشته است». یک دیپلمات دیگر نیز در این زمینه اظهار داشته ایران و قدرت‌های جهانی متعهد به مذاکره در فضای حسن نیت هستند و درباره برنامه ملاقات‌های آتی و دیگر موضوعات به بحث پرداخته‌اند.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

اما موضع طرف ایرانی درباره مذاکرات وین، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «حریت» ترکیه قرار گرفته است. این روزنامه می‌نویسد، مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی در وین در حالی وارد دومین روز خود شده که به اعتقاد وزیر خارجه ایران، توافق نهایی کاملاً دست یافتنی است. 

محمد جواد ظریف همچنین اظهار داشته، مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسیر درستی آغاز شده است. وی گفته ایران و طرف مقابل هدف مشترکی دارند و آن، داشتن یک برنامه هسته‌ای صرفاً صلح آمیز توسط ایران است. به باور ظریف، با وجود دست یافتنی بودن توافق، نیاز به برگزاری بیش از یک یا دو نشست و همچنین لحاظ شدن میزانی از ابتکار و تفکر رو به جلو وجود دارد. 

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

خبرگزاری چینی «شین هوا» نیز یکی از مطالب خود را به مذاکرات هسته‌ای ایران اختصاص داده و از ورود این مذاکرات به بحث درباره جزئیات خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، روز چهارشنبه، مذاکرات هسته‌ای ایران وارد جزئیات دستور کاری شد که از سوی دو طرف پیشنهاد شده بود. شین هوا به نقل از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات می‌نویسد، ‌قرار است این دستور کار، به عنوان راهنمایی در راستای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. این خبرگزاری همچنین اشاره می‌کند که مبنای مذاکرات کنونی طرفین برای رسیدن به توافق جامع، توافق مقدماتی هسته‌ای است که در ماه نوامبر در ژنو حاصل شده بود.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

در پایان، روزنامه «هاآرتص» از سفر هیأتی از دیپلمات‌های آمریکایی به سرزمین اشغالی برای ارائه گزارشی از روند مذاکرات به مقامات رژیم اسرائیل خبر داده است. به نوشته این روزنامه، قرار است در چند روز آینده، هیأتی از ایالات متحده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند تا مقامات رژیم اسرائیل را از روند دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران آگاه کند. 

این روزنامه‌ اشاره می‌کند که به گفته دیپلمات‌های حاضر در وین، فضای مذاکرات مثبت و سازنده بوده؛ اما مدعی است، یکی از جنبه‌های اختلاف ایران و گروه 1+5 در گفت‌و‌گوهای کنونی، بحث گنجاندن موضوع موشک‌های بالیستیک ایران در روند مذاکرات است.



موضوع مطلب :
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31916|دسته: تازه ترین عناوینعمومی


 این گردان ها شامل 31 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر است که در شهرستان ها به اجرا در می آید.

 

جوان پرس :  فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از میزبانی این استان جهت برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» بسیج در روزهای اول و دوم اسفندماه خبر داد. به گزارش جوان پرس ، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: رزمایش «الی بیت المقدس» گردان های واکنش سریع بسیج آذربایجان غربی، روزهای اول و دوم اسفندماه جاری در سراسر شهرستان های استان به مرحله اجرا در می آید.

 

وی افزود: این رزمایش علاوه بر 17 شهرستان، در 3 بخش نیز اجرا می شود. فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در خصوص اهداف برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» بسیج، عنوان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد آمدگی یگان ها برای انجام ماموریت های واقعی، بالا بردن توان رزم گردان های بیت المقدس از لحاظ روحیه، آموزش و تجهیزات، تمرین و تدام آموزش های یگانی که از قبل آموزش داده شده و همچنین حفظ انسجام عملیاتی و برنامه های رزمی و فرهنگی است.

 

وی، تعداد گردان های حاضر در این رزمایش را 32 گردان بسیج دانست و گفت: این گردان ها شامل 31 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر است که در شهرستان ها به اجرا در می آید.

 

سردار خرم، در پایان ابراز داشت: در این رزمایش برگزاری صبحگاه مشترک بسیج و همچنین انجام عملیات نمادین توسط بسیجیان پیش بینی شده تا به این ترتیب سطح آمادگی این عزیزان در صحنه های مختلف سنجیده شود.




موضوع مطلب : boletآذربایجان غربی میزبان رزمایش « الی بیت المقدس » / فردا
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31763|دسته: تازه ترین عناوینعمومی


حال که در صدد عملیاتی کردن و اجرای فاز دوم هفمندی یارانه ها هستیم برای اجرای درست و کارشناسی فاز دوم  هدفمندی تعامل بین قوا ، همراهی و همسویی همه جریان های حاکم در کشور داخل و… می  تواند زمینه کاهش این مشکل و گذاراز این مهم شده تا بتوان این دوران بحران و گذر از شرایط سخت را طی کرد.

 

جوان پرس / عبدالسلام معروفی : بالاخره بعد از 3 سال واندی از اجرای قانون هدفمندی یارانه وفاز اول آن در قالب برنامه پنجم توسعه ، فاز دوم آن این هفته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دولت قرار است از اول فروردین ماه سال 93 اجرای مرحله دوم آن را در دستور کار خود قرار دهد. و بعد از جدال های پشت سر هم اهالی بهارستان و پاستور بر سر لایحه بودجه و به ویژه هدفمندسازی یارانه ها مجلس درآمد 48 هزار میلیارد تومانی را برای این لایحه مصوب کرد و حتی چگونگی پرداخت آن را به صورت نقدی و غیر نقدی به دست دولت داد.

مهمترین مشکل در اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها عدم اجرای برخی از بندهای قانون بود که اگر درست اجرایی می شد امروز به این مشکلات نمی رسیدیم. در مرحله اول هدفمند‌سازی یارانه‌ها دولت نشان داد در کسب درآمد از هدفمندسازی یارانه‌ها ناموفق بوده است و 20 درصد صنایع و کشاورزی را پرداخت نکرده و بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک یا ورشکسته شدند یا راندمان آنها به حداقل رسیده است. بهبود وضعیت مسکن، بهداشت و درمان، تولید، استفاده از کالاهای باکیفیت برای جلوگیری از آلودگی هوا جزو اهداف اجرای هدفمندی بود اما هیچ‌کدام اجرا نشد. تمام درآمدهای افزایش قیمت‌ها یا اصلاح قیمت‌ها باید به‌اضافه مبالغی از خزانه عمومی و سهم بهداشت مردم برای توزیع یارانه نقدی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 فارغ از همه نکات مثبت و قوت این قانون متاسفانه مشکلات زیادی بر کشور وارد ساخت و از قبل اجرای ناصحیح برخی از بندهای مورد تصویب از جمله عدم اختصاص یارانه به بخش تولید و اشتغال و افزایش نقدینگی و روند روبه رشد تورم در کشور در کنار نابسامانی حوزه اقتصادی و فشارها و تحریم غرب باعث شد تا چند سال اخیر ، سال های پرچالش برای دولت و بحران زا برای مردم باشد ، بطوری که هر روز و لحظه با کابوس افزایش قیمت دست و پنجه نرم می کردیم و هر روز یک بحران در کشور پدیدار می شد.

 

هدفمندی یارانه ها متاسفانه بدون آنکه تاثیری در روند اشتغال و پویایی اقتصاد کشور داشته باشد باعث بروز مشکلات حادی در کشور شد و با این اوصاف مجلس و دولت را مجاب به اجرای فاز دوم آن در سال آتی نمود. مطمئنا همانطور که در قانون آمده ، قیمت حامل های انرژی از قبل اجرای آن افزایش خواهد یافت و به تبع آن قیمت اقلام ، کالاها ، لوازم ضروری و مایحتاج مردم هم بالا می رود و بدون شک تمامی اجناس  بصورت زنجیروار در سر بالای قیمت می افتند و بایستی انتظار روزهای سخت از حال را داشته باشیم.

 

از یک طرف کشور با بحران و فشارهای خارجی دست و پنجه نرم می کند و از طرف دیگر ناهنجاری اقتصادی و سیاسی در داخل و تنش های پیش رو به استقبال دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و از همه مهم تر رکود اکثر پروژه های در حال اجرا بدلیل کمبود اعتبار و نبود نقدینگی بایستی منتظر روزها و ایامی سخت باشیم.

هر چند مردم ایران همه 35 سال عمر پربرکت انقلاب را با روزهای سخت و طاقت فرسا سپری کرده اند و شرایط حال به فرموده رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب از دوران شعب ابی طالب سخت تر است بایستی راهکار اساسی برای کاهش حداقل فشارها بر مردم  با هدایت و راهبری انجام گیرد .

حال که در صدد عملیاتی کردن و اجرای فاز دوم هفمندی یارانه ها هستیم با آسیب شناسی فاز اول و بررسی مسائل پیش رو برای اجرای درست و کارشناسی فاز دوم  هدفمندی تعامل بین قوا ، همراهی و همسویی همه جریان های حاکم در کشور داخل ، جریان اعتدال و خارج از آن ، رهبران سیاسی و فکری، صاحبان نفوذ و ایده ، حوزه رسانه های عمومی و از همه مهم تر پای کار آمدن بخش خصوصی و فعال سازی بخش اشتغال و دادوستد و همچنین ریاضت مردمی و تحمل و صبر آنها  و انصراف داوطلبانه متمکنین و عده ای از کسانی دستشان جیبشان می رسد و بضاعت مالی خوبی دارند از دریافت یارانه نقدی و… می  تواند زمینه کاهش این مشکل و گذاراز این مهم شده تا بتوان این دوران بحران و گذر از شرایط سخت را طی کرد و این مسیر پر از سنگلاخ به مقوله پیشرفت ایران در دهه چهارم تبدیل نشود .

با اجرایی شدن صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با کمک مردم، نتیجه و ثمرات شیرین آن را در رشد شکوفایی کشور مشاهده خواهیم کرد. اکنون همه باید خود را برای یک خیز بزرگ اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری آماده کنیم و لازمه این امر پذیرش کوتاه مدت ریاضت اقتصادی خواهد بود. ریاضت اقتصادی که در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ایجاد خواهد شد با همراهی و همدلی مردم و با هدف توسعه کشور راحت تر سپری خواهد شد.

 

با این اوصاف برای سال 93 بی شک پیشقراول این مهم اهتمام و تلاش مدیران دولتی ، دستگاه های نظارتی و بازرسی ، وجدان کاری و انضباط اجتماعی ، تقدم مصالح و منافع عموم  ومردمی بر مصالح شخصی ، جناحی و گروهی به عنوان سر لوحه کار مجریان و متولیان امر می تواند در کاهش فشارها موثر واقع شود ، همچنین فعال سازی حوزه اشتغال ، اقتصاد و تولید کشور، حوزه تجارت خارجی و مبادلات با کشورهای درگیر و هدف ، فعال سازی سیاست خارجی ، ارتباط فعال تر با کشورهای همجوار و غیره می تواند تا حدودی مرهمی باشد برتسکین دردهای مردم در این دوران و تدبیر دولت تدبیر می تواند امید مردم را حفظ و نوید بخش نشاط و آرامش جامعه در دهه چهارم انقلاب گردد و اجازه ندهیم جامعه بیش از این ترک بر دارد و مردمی که با امید به آینده ، دولت راستگویان و پاک دستان را انتخاب کرده اند نگذاریم امید آنها ناامید شود.

* کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی




موضوع مطلب : boletامید دولت به تدبیر ملت / ریاضتی که همه باید سال 93 بکشیم
پنج شنبه 92 اسفند 1 :: 12:57 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1392|کد خبر: 31253|دسته: تازه ترین عناوینعمومیگزارش و گفتگو

 


 فکر می‌کنم انتخابات اخیر در ایران، ایجاد وحدت و انسجام داخلی و هم‌افزایی ارتباط مردم و دولت و توجه دقیق به اهداف و فرمایشات رهبری کمک شایانی به بسترسازی‌ها می‌کند.

 

جوان پرس : جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ارومیه در گفتگو با مثلث به دست‌آوردهای نشست اقتصادی داووس برای اقتصاد ایران و آغاز فصل تازه‌ای از مناسبات تجاری ایران و غرب پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

 

آیا روزهای جدیدی در انتظار وضعیت اقتصادی ایران و تعاملات دو‌سویه تجاری و بازرگانی ایران و کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی است؟ شما صحبت‌های تیم ایرانی را در نشست اقتصادی داووس چگونه دیدید و چه تصوری از تبعات مثبت آن برای اقتصاد ایران دارید؟

 

برخی بحث از تاثیر چنین نشست‌هایی در تنظیم روابط اقتصادی ایران با کشورهای غربی می‌کنند، اما من معتقدم نشست داووس و سایر اجلاس‌های اقتصادی جهانی که ایران نیز در آن حضور داشته یا خواهد داشت به‌طور مستقیم در تغییر وضعیت اقتصادی ایران نقش نخواهد داشت و اگر تبعاتی نیز داشته باشد کاملا غیرمستقیم است. به این ترتیب که این نوع هم‌اندیشی‌ها و مباحث مطرح در آن شرایطی را فراهم خواهد ساخت تا سرمایه‌گذاران با وضعیت اقتصادی ایران بیشتر آشنا شوند. نوع اظهاراتی که شخص آقای رئیس‌جمهور در اجلاس داووس داشت بخشی متاثر از واقعیت‌ها بود و بخشی نیز به‌واسطه تشریح وضعیت اقتصادی ایران، تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به صحنه اقتصادی ایران، تشریح نوع محدودیت‌هایی که کشورهای غربی برای اقتصاد ایران به‌وجود آوردند و مذاکره با برخی از شرکت‌های مهم تجاری و سرمایه‌گذار در عرصه بین‌المللی، به واقع امیدآفرین بود.آنچه طی سال‌های گذشته شاهد بودیم فقدان اطلاعات کافی از ساختار اقتصادی ایران و زمینه‌های بالقوه آن برای سرمایه‌گذاری بوده که با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان عالی‌رتبه کشور می‌توانیم بسترسازی مناسبی انجام داده و به آینده‌ای روشن در بعد اقتصادی امید داشته باشیم. این نوع شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی نه تنها منجر به تنظیم مجدد روابط ایران و کشورهای غربی می‌شود بلکه ابعاد جدیدی از روابط را نیز تعریف می‌سازد. البته همچنان اصلی‌ترین فاکتوری که بر نوع تعامل ایران و غرب تاثیر می‌گذارد، بحث هسته‌ای ایران است که در سایه حذف تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر ایران بواسطه موضوع هسته‌ای و تجدیدنظر غربی‌ها در برخی رفتارهایشان نسبت به ایران ممکن است شرایط به‌طور ملموسی تغییر کند.

 

از دید شما چه مدل اقتصادی مد‌نظر دولت است؟ آیا قرار است در مسیری که اقتصادهای نوظهوری چون چین و برزیل و هند یا ترکیه طی کرده‌اند، گام بگذاریم؟

 

به نظر می‌رسد جهت کلی حرکت اقتصادی دولت ارتباط‌گیری با اقتصادی‌های مختلف جهان است که به نوبه خود هدفی مطلوب است چراکه در سایه این ارتباط‌گیری هم ظرفیت‌های داخلی ایران شناسانده می‌شود و هم موضوعات و امکانات مورد نیاز کشور در شرایط صنعتی تامین خواهد شد.به این ترتیب یک ارتباط فعال میان طرفین در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی، امکانپذیر خواهد شد که اثرات مثبتی دارد. البته اعتقاد دارم که ما فرصت کمی برای تغییر در وجوه مختلف اقتصادی کشور داریم و جایی برای تعلل نیست و باید در قالب برنامه‌های بلندمدت حرکت را آغاز کرد. در عین حال منابع عمومی کشورمان در بخش‌های محیط‌زیست، آبی و انرژی نیازمند حفاظت و تقویت است، همچنین باید خط سیر اصلی را بر مبنای فرمایشات رهبری ‌ترسیم کرد.ایشان بر استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی در راستای حمایت از توانمندی‌های کشور تاکید دارند که می‌تواند بر قدرت ملی کشور بیفزاید. بی‌تردید این قدرت می‌تواند در مذاکرات مختلف مبنای اثر بوده و زمینه حل و فصل مشکلات و موانع را فراهم آورد. قدرت درون‌زایی که رهبری به‌عنوان شاه‌کلید قدرت اقتصادی و سیاسی بر آن تاکید دارند اگر همواره مد‌نظر دولت باشد، می‌تواند مدل اقتصای قابل‌قبولی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

آیا برای آغاز فصل جدیدی از مناسبات اقتصادی، از نظر تامین بسترهای داخلی و موجودیت قوانین موردنیاز در جذب سرمایه‌های خارجی و توسعه زمینه‌های سرمایه‌گذاری با محدودیت مواجه نیستیم؟

 

ما نیاز به تجدیدنظر در بهره‌گیری از بسترها و ظرفیت‌ها داریم. اکنون بسترها فراهم است، اما شرایط برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها به آن صورتی که باید جدی می‌شد، آماده نشده است. در دنیا سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد که می‌توان آنها را جذب کرد. فکر می‌کنم انتخابات اخیر در ایران، ایجاد وحدت و انسجام داخلی و هم‌افزایی ارتباط مردم و دولت و توجه دقیق به اهداف و فرمایشات رهبری کمک شایانی به بسترسازی‌ها می‌کند. در عین حال نیاز به تدوین و تبیین قوانین در جذب سرمایه‌ها داریم و در این ارتباط تفاوتی میان سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور یا سرمایه‌های سرگردان ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیست. نکته مهم، ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است. هرچه به سوی ثبات اقتصادی بیشتر پیش برویم و در عین حال قوانین لازم برای حمایت از سرمایه‌ها داشته باشیم ، طبیعتا ریسک سرمایه‌گذاری در کشور نیز کاهش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد گام اول از سوی ملت ایران برداشته شده و اگر این روند در سطح مسئولان نیز پیش آید، به‌سرعت در تامین اهداف اقتصادی توفیق خواهیم یافت.

 

در همین چارچوب آیا دولت فعلی تنها یک کارگزار است یا می‌تواند ساختارساز نیز باشد؟

 

به نظر می‌رسد که ما نیاز به تبیین مدل اقتصادی داریم. هنوز مدل اقتصادی توسعه ملی مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است. برای ما مشخص نیست که در چهار سال بعد، 10 یا بیست سال بعد قرار است چه کارهایی را به سرانجام برسانیم و این امر نیاز به تعریف مدل اقتصادی دارد.‌تردیدی نیست که مدل‌های اقتصادی پیشین، مدل‌های پیشبرنده‌ای نبود.

 

آیا ممکن است که برخی فشارها از سوی جناح اصولگرای مخالف تجدید روابط با غرب، موانعی پیش روی تحول اقتصادی مورد انتظار در شرایط بعد از لغو تحریم‌ها ایجاد کند؟

 

 تنوع دیدگاه در کشور ما قابل انکار نیست؛ بخشی موضوعات سیاسی است و بخشی به رقابت‌های درون یا میان جناحی مرتبط است. در هر حال سازوکار اجرایی کشور در دست دولت است البته این به معنای ‌بی‌اهمیت بودن نظر مخالفان نیست، چراکه به هر ترتیب مخالفت‌هایی پیش‌روی برخی سیاست‌ها وجود دارد، در عین حال مسکوت ساختن صدای مخالفان نیز کاملا غلط است، اما می‌شود با جلب نظر گروه‌های مختلف سیاسی برای پیشبرد اهداف ملی همنوا شد. اگر افراد و گروه‌ها و دولت از حواشی پرهیز کنند به متن یعنی توسعه و پیشرفت ملی بیشتر نزدیک خواهیم شد. برخی مخالفت‌ها را نیز باید از سر دلسوزی برای نظام دید و شاید در بخشی از نگرانی‌های آنها نکات دقیقی وجود داشته باشد. باید کمک کنیم که این نگرانی‌ها تبدیل به باورها و همراهی‌ها شود.

 




موضوع مطلب : boletدیگر وقتی برای تلف کردن نداریم
پنج شنبه 92 اسفند 1 :: 12:56 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1392|کد خبر: 31544|دسته: اجتماع و فرهنگتازه ترین عناوینعمومی


نویسندگان و اهل قلم استان در خصوص برنامه سازی با صداوسیما همکاری نمایند .
< جوان پرس :  به میمنت ایام الله دهه فجر و در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل مرکز افزایش پخش برنامه های شبکه استانی صدا به 24 ساعت آغاز شد . در این مراسم که بصورت زنده از شبکه چی چست و استانی سیما پخش می شد در ابتدا شکرنیا مدیرکل مرکز آذربایجان غربی با اشاره به تاریخچه راه اندازی رادیو در ارومیه و پیشرفت های آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت : هم اکنون 193 فرستنده اف ام و ای ام در سطح استان فعال است که این تعداد 97 درصد از جمعیت استان را پوشش می دهد . مدیرکل مرکز افزایش پخش برنامه های رادیو را فرصت مناسبی برای انعکاس توانمندیها و احیای ارزشهای دینی و اسلامی دانست و افزود : رادیو در جهت تامین نیاز گروههای مختلف سنی و فکری گاههای بزرگ و اساسی برداشته است .

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در سخنانی ضمن تسلیت سالگرد رحلت حضرت معصومه و تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت : جای شکر و حمد خداست که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران روز به روز در اقصی نقاط کشور گسترش یافته و تمامی مناطق استان تحت پوشش صدا و اکثریت مناطق تحت پوشش برنامه های سیمای استانی است . وی پیشرفت های حاصل شده را مرهون تلاش مسئولان رسانه ملی در استان دانست و گفت : در سایه این پیشرفت ها معارف و احکام دینی به گوش همگان رسیده و عقاید اسلامی نیز بیشتر از گذشته تبلیغ می شود .

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم این اتفاق را حرکت فاخری در جهت معرفی هر چه بیشتر قابلیت های استان برشمرد و با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار صداوسیما در برقراری تعامل و همگرایی میان مردم و مسئولان از مساعدت و تامین اعتبار ساخت استودیوی تلویزیونی در مرکز آذربایجان غربی خبر داد و گفت : با توجه به مرزی بودن استان شایسته است برای راه اندازی و تقویت سیستم های استودیویی و سیگنال رسانی مناطق مختلف استان با رسانه استانی همکاری داشته باشیم . وی با اشاره به اهمیت برنامه سازی و تلاش سخت نیروها در تهیه برنامه ها و پر هزینه بودن آن گفت : پخش 24 ساعته برنامه های رادیو هدیه ای است از سوی رسانه استانی به مردم که انشا ا… مبارک خواهد بود . وی از نویسندگان و اهل قلم استان نیز خواست در خصوص برنامه سازی با صداوسیما همکاری نمایند . استاندار آذربایجان غربی در پایان از تلاش مدیریت و نیروهای خدوم مرکز آذربایجان غربی بخاطر فراهم آوردن امکانات و پیشرفت ها قدردانی نمود .




موضوع مطلب : boletصدای مرکز آذربایجان غربی 24 ساعته شد

 

 نباید فعالیت های مختلف حراستی را با گروه بندی ها و جناح بندی های مختلف در هم آمیخت.

 

جوان پرس : استاندار آذربایجان غربی در گردهمایی مدیران حراست دستگاههای اجرایی استان با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران به لطف باری تعالی تا ظهور حضرت حجت (عج) به راه خود ادامه خواهد داد گفت: لازمه این حرکت عظیم حراست از آرمان ها و ارزشهای انقلاب شکوهمند اسلامی است و باید این مهم را همواره در عملکردهای دستگاهی خود مد نظر قرار دهیم. به گزارش سایت اطلاع رسانی استانداری ، مقام عالی استان در این جلسه که در محل استانداری ترتیب یافت با بیان این که فرق جمهوری اسلامی با دیگر کشور های جهان حرکت مبتنی بر دین مداری می باشد خاطر نشان نمود: ارزیابی عملکرد دستگاههای مختلف در جمهوری اسلامی بر مبنای اعتقاد دینی و تخصص کاری نیروی انسانی آنان صورت می گیرد و تخصص تنها راه گشای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی نیست.

 

سعادت ادامه داد: برای تحقق این مهم در کشور باید نیروی انسانی متناسب را در دستگاههای اجرایی فراهم نمود و با استمرار دائمی حرکت بر مبنای آرمان ها و ارزش های والای اسلامی از مرز های اعتقادی و دینی افراد حراست کرد.

 

وی یکی از وظایف مهم مدیران حراست در دستگاههای اجرایی استان را فراهم نمودن محیطی سالم در این دستگاهها دانست و عنوان نمود: شناخت روحیه افراد مختلف در چگونگی نحوه برخورد با آنان بسیار مهم می باشد و این موضوع باید در دستور کار این بخش قرار گیرد.

 

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ذهن و روحیه انسان ها در محیط های سالم می تواند رشد یابد و ابتکار ها و خلاقیت های جدید را به ارمغان آورد که این مهم با فعالیت های حراستی در دستگاهها امکان پذیر می باشد.

 

مقام عالی استان با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر این که حفظ انقلاب اسلامی از ایجاد آن به مراتب سخت تر می باشد تصریح نمود: انقلاب اسلامی ایران دوران های سختی را پشت سر گذاشته است و باید با حراست از آرمان های آن بر حفظ آن تا انقلاب حضرت مهدی (عج) تاکید کرد.

 

سعادت با اشاره به این که نباید فعالیت های مختلف حراستی را با گروه بندی ها و جناح بندی های مختلف در هم آمیخت افزود: جناح بندی ها باعث می شود تا نتوانیم بر طبق اصول حرکت کنیم و این کار موجبات شکست در فعالیت های مختلف را فراهم می سازد. استاندار آذربایجان غربی همچنین بر جلوگیری بیش از پیش از سوء استفاده های مختلف اداری و سازمانی در دستگاههای مختلف تاکید نمود.

وی همچنین بر جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی استان تاکید نمود و افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری سرمایه گذاران و کار آفرینان اقتصادی را جهادگران اقتصادی معرفی نموده اند و با توجه به نیاز استان در موضوع اشتغال و توسعه صنایع مختلف ، همه اینها اقتضا دارد که بر جذب سرمایه گذاری ها تاکید و زمینه برای جذب سرمایه گذار در استان فراهم شود.

ثابتی رئیس کل حراست آذربایجان غربی  نیز در این جلسه با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود از دولت تدبیر و امید حمایت نموده اند گفت: با توجه به بیانات رهبری معظم انقلاب حمایت از دولت در بخش های مختلف وظیفه تک تک ماست وباید وظایف خود را به دور از جناح گرایی و گروه بندی های مختلف و همواره با تاکید بر قانون و اخلاق مداری انجام دهیم.

 




موضوع مطلب : تاکید استاندار بر جلوگیری از سوء استفاده در دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1392|کد خبر: 31718|دسته: تازه ترین عناوینعمومی

 


در آستانه سالروز قیام مردم تبریز، هزاران نفر از مردم آذربایجان با رهبر انقلاب دیدار کردند.

 

در آستانه سالروز قیام مردم تبریز، هزاران نفر از مردم آذربایجان با رهبر انقلاب دیدار کردند.

 

به گزارش جوان پرس  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مهمترین بخش های سخنان آیت الله خامنه ای در دیدار امروز مردم آذربایجان به این شرح است:

?- مسئله هسته ای بهانه است،اگر هسته ای هم حل بشود یک مسئله دیگر را پیش میکشند/کاری که وزارت خارجه شروع کرده ادامه پیدا خواهد کرد، ایران نقض آنچه عهد کرده را نخواهدکرد اما الان هم میگویم فایده ای ندارد و بجایی نخواهد رسید، البته مسئولین تلاش خود را بکنند.?

- تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته ای، با امریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره درخصوص موضوع هسته ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم.

- اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته ای مطابق خواسته امریکا، حل شود، امریکاییها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید، و اکنون نیز همه شاهد هستند که سخنگویان دولت امریکا از موضوعات حقوق بشر و توانایی موشکی و دفاعی ایران، سخن به میان می آورند.

- ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن به این حقیر و همه مسئولین زحمتکش در سیاست داخلی و خارجی خواستند بگویند خاطرتان جمع باشد، ملت ایران ایستاده و در صحنه است. در مواجهه با دشمن احساس ضعف نکنید.

-  پیام سلبی انقلاب این است که ما تسلیم زورگویی نظام سلطه نمیشویم/یک عده سعی نکنند چهره آمریکا را بزک کنند و آن را به عنوان یک دولت علاقمند و انسان دوست معرفی کنند. اگر هم سعی کنند، بی فایده است.

- از ملت بزرگ ایران به خاطر شکوه و عظمتی که از اقتدارشان در روز 22 بهمن نشان دادند تشکر میکنم. زبان از توصیف و تقدیر و تشکر عاجز است. در درجه اول باید جبهه سپاس و ستایش را در برابر پروردگار عالم به خاک بساییم که محول دلها و مقلب نیتها بود. همه چیز با اراده پروردگار است.

-  پیام 22بهمن امسال را باید از شعارهای مردم گرفت/ این راهپیمایی 2پیام داشت؛ پیام استقامت و پیام وحدت/ استقامت یعنی مردم روی آرمانهای انقلاب ایستادگی دارند.

 شعارهای مردم در 22 بهمن دو پیام اصلی داشت؛«استقامت و وحدت»

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار  هزاران نفر از مردم تبریز و شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر فراوان از آحاد ملت بزرگ ایران بخاطر نمایش شکوه و عظمت اقتدار ملی، در راهپیمایی 22 بهمن و جشن سی و پنج سالگی انقلاب اسلامی، «استقامت و وحدت» را دو پیام اصلی راهپیمایی امسال دانستند و گفتند: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و در پاسخ به گستاخی، زیاده خواهی، بی ادبی و پررویی مقامات امریکایی حضوری متراکم تر و پرشورتر داشت و اعلام کرد، به هیچ وجه تسلیم زورگویی و باج خواهی امریکا نخواهد شد.

در این دیدار که در آستانه سی و ششمین سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با تشکر از حضور شورانگیزتر و گسترده تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال آغاز کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: زبان از توصیف و تقدیر و تشکر از ملت بزرگ ایران عاجز است اما در درجه اول در مقابل خداوند متعال که محوِّل دلها و مقلِّب نیت ها و عزم ها است، سجده شکر بجا می آوریم و در درجه بعد از آحاد ملت ایران در سراسر کشور به دلیل ارائه چهره ای برجسته، شکوفنده، و زنده از انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن، به جهانیان، صمیمانه تشکر می کنم.

ایشان سپس با اشاره به قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز، این حادثه را دارای درسها و عبرتهای متعدد دانستند و افزودند: اولین درس قیام 29 بهمن، «نمایش ویژگی ها و خصلت های برجسته مردم تبریز و آذربایجان» بود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: ایمان عمیق دینی، غیرت دینی، شجاعت، موقع شناسی و اقدام به هنگام، پیشرو و صف شکن بودن، و انجام کارهای نوآورانه در راه اهداف، خصلت های برجسته مردم تبریز و آذربایجان است، که حادثه 29 بهمن، آنها را مجسم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، دومین درس قیام 29 بهمن را، «نشان دادن پیوستگی و ارتباط بخشها و اقوام مختلف کشور» برشمردند و گفتند: اقوام مختلف ایرانی، به واسطه حاکمیت ایران اسلامی، در زیر پرچم اسلام و نام زیبای ایران قرار گرفته اند و همه دارای پیوستگی و اتصال با یکدیگر هستند و این، همان نقطه ای است که بدخواهان ملت ایران، برروی آن متمرکز شده اند و می خواهند اقوام ایرانی را مقابل هم قرار دهند.

ایشان همه مردم و مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع فراخواندند و خاطرنشان کردند: هیچگاه نباید پیام اتحاد و همدلی و همگامی قیام 29 بهمن از یاد برود.

رهبر انقلاب اسلامی، «معجزه اراده ملت» را پیام سوم قیام 29 بهمن تبریز دانستند و تأکید کردند: این قیام نشان داد که هیچ مانع و قدرت بزرگی نمی تواند در مقابل اراده راسخ یک ملت، مقاومت کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به تحلیل چرایی حضور گسترده تر و پرشورتر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال و پیام های این راهپیمایی پرداختند.

ایشان با اشاره به محاسبات و گزارش های نسبتاً دقیق افراد خبره از میزان حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سال های مختلف گفتند: براساس گزارش های کارشناسی و دقیق، جمعیت مردم در راهپیمایی امسال در سراسر کشور، متراکم تر از سال گذشته بود و این واقعیت نشان دهنده این است که جشن سالگرد انقلاب اسلامی، همانند خود انقلاب، پدیده ای بی نظیر است.

رهبر انقلاب اسلامی برگزاری جشن انقلاب اسلامی بوسیله مردم و در نقاط مختلف کشور و آن هم در سی و پنج سالگی انقلاب بر خلاف مراسم خشک و رسمی کشورهای دیگر را پدیده ای عجیب و شگفت آور خواندند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات و تحلیل های غیرواقعی رسانه های بیگانه، اتاق های فکر آنها متوجه پیام این حضور و انگیزه و ایمان و همچنین شعارهای مردم می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شعارهای مردم در راهپیمایی 22 بهمن حاوی دو پیام اصلی «استقامت و وحدت» بود.

ایشان در تبیین پیام استقامت و ایستادگی بر آرمانها گفتند: انقلاب اسلامی دارای «آرمانهای ایجابی» و «آرمانهای سلبی» است. آرمانهای ایجابی آن، عمل به تعالیم اسلام، تحقق عدالت اجتماعی، حضور مردمی در صحنه ها و حوادث مختلف، اقتصاد مستقل، فرهنگ غیروابسته و اصیلِ ایرانی – اسلامی، پناه دادن به مظلوم و مقابله با ظالم، پیشرفت کشور، برجستگی علمی، و پیش قدمی در اخلاق و معنویت است.

حضرت آیت الله خامنه ای، تسلیم نشدن در مقابل زورگویی و باج خواهی نظام سلطه را که مظهر آن امریکا است، آرمان سلبی انقلاب اسلامی خواندند و تأکید کردند: ملت ایران در 22 بهمن امسال اعلام کرد که تسلیم زورگویی و باج خواهی امریکا نخواهد شد.

ایشان با انتقاد از برخی تلاش ها برای معرفی یک چهره غیرواقعی از امریکا به مردم، گفتند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا، زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی به سابقه سیاه دولت امریکا در مدت حداقل هشتاد سال اخیر اشاره کردند و افزودند: به راه انداختن جنگ های خونین و کشتار انسانهای بیگناه، حمایت از دیکتاتورهای ظالم در نقاط مختلف جهان، حمایت از تروریسم بین المللی، حمایت از تروریسم دولتی که مظهر آن رژیم جعلی، غاصب و جنایتکار صهیونیستی است، حمله به عراق و کشتار حداقل دهها هزار نفر از مردم، حمله به افغانستان، راه اندازی شرکت های آدم کشی و ترور همچون بلک واتر و راه اندازی گروههای تندروی تکفیری و حمایت از آنها، بخشی از سیاهه اعمال امریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: چگونه می توان این چهره زشت و جنایتکار را، در مقابل ملت ایران، با بزک تغییر داد.

ایشان به سابقه اقدامات خصمانه دولت امریکا بر ضد ملت ایران نیز اشاره کردند و افزودند: ملت ایران از کودتای 28 مرداد سال 1332 تا سال 1357 و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره با خباثت ها، آزارها، توطئه ها و تحریم های امریکا مواجه بوده است که آخرین مورد آن حمایت وقاحت آمیز رئیس جمهور امریکا از فتنه گرانِ سال 88 بود و اخیراً هم بار دیگر اعلام حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این فهرست، تنها گوشه ای از بدکاری های دولت امریکا در قبال ملت ایران است که اکنون نیز ادامه دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان خود در ابتدای امسال در مشهد مقدس گفتند: تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته ای، با امریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره درخصوص موضوع هسته ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم.

ایشان افزودند: نشانه های خوشبین نبودن، اکنون در حال آشکار شدن است و دلیل بارز آن هم، اظهارات سخیف و توهین آمیز سناتورها و مقامات امریکایی بر ضد ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، پاسخ این اهانت ها را داد و به مقامات امریکایی تو دهنی زد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: یکی از علت های حضور گسترده تر و پرشورتر ملت در راهپیمایی 22 بهمن، گستاخی، زیاده خواهی، بی ادبی و پررویی مقامات امریکایی بود که مردم با غیرت دینی خود به صحنه آمدند تا به دولت امریکا علام کنند که دچار اشتباه محاسبه نشود زیرا مردم در صحنه هستند.

ایشان افزودند: پیام ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، به همه مسئولان و زحمت کشان اداره امور داخلی و خارجی کشور، این بود که ملت ایران ایستاده است و مسئولان نباید در مواجهه با دشمن، احساس ضعف کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید های مکرر قبلی خود مبنی بر اینکه موضوع هسته ای، بهانه ای بیش نیست، خاطرنشان کردند: اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته ای مطابق خواسته امریکا، حل شود، امریکاییها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید، و اکنون نیز همه شاهد هستند که سخنگویان دولت امریکا از موضوعات حقوق بشر و توانایی موشکی و دفاعی ایران، سخن به میان می آورند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آیا امریکاییها واقعاً خجالت نمی کشند که نام حقوق بشر را می آورند زیرا هرکسی که در دنیا مدعی حقوق بشر باشد، امریکاییها با این همه فضاحت، نباید حتی اسم حقوق بشر را بر زبان بیاورند.

ایشان با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر امریکا از جمله در زندان های گوانتانامو، و ابوغریب، کمک به تروریست های معروف جهان، و عهد شکنی ها و دروغ گویی ها افزودند: امریکاییها با این پرونده قطور و سیاه، باید از آوردن نام حقوق بشر، دچار شرم و حیاء شوند اما همچنان وقیحانه مدعی حقوق بشر هستند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مذاکرات هسته ای خاطرنشان کردند: کاری که وزارت امور خارجه و مسئولان دولتی درخصوص مذاکرات هسته ای آغاز کرده اند ادامه پیدا خواهد کرد و ایران نقض کننده کاری که شروع کرده است، نخواهد بود اما همه بدانند که دشمنی آمریکا با اصل انقلاب اسلامی و اسلام است و این دشمنی، با مذاکرات پایان نخواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تنها راه علاج این دشمنی تکیه بر اقتدار ملی و توان داخلی و مستحکم تر کردن ساخت درونی کشور است.
ایشان با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در آینده بسیار نزدیک، افزودند: راه حل مشکلات کشور، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون و چشم ندوختن به بیرون است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ثروتهای کم نظیرِ طبیعی و انسانی کشور بویژه ذخایر فراوان نفت و گاز و نیاز دنیا به ایران، خاطرنشان کردند: همه دیدند که کشورهای خارجی با مشاهده یک لبخند در ایران، برای حضور در کشور هجوم آوردند، بنابراین امریکاییها نمی توانند برای همیشه برروی لجبازی خود مقاومت کنند و اگر ما بر توان خود تکیه کنیم، استقامت آنها در هم خواهد شکست.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تا وقتی که چشم ما به دست دیگران یا به کاهش تحریم ها و یا اظهارات مقامات امریکایی دوخته شده باشد، به جایی نخواهیم رسید.
ایشان گفتند: من اصرار دارم که مسئولان به نیروی داخلی تکیه و به مردم اعتماد کنند تا این سرچشمه فیاض و تمام نشدنی در داخل، خروشان و فروزان و جوشان شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر این کار انجام شود، قطعاً همه درهای بسته باز خواهد شد و باید در همین مسیر حرکت و عمل کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: به توفیق الهی اهداف امریکا و استکبار جهانی نسبت به ملت ایران و نظام اسلامی شکست خواهد خورد و این ملت پیروزی خود را در مقابل چشم بدخواهان، جشن خواهد گرفت.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن سال 56 در تبریز تأکید کرد: قیام 29 بهمن مردم تبریز حماسه ای بیاد ماندنی و تأثیرگذار بود که موجب رسوایی بیشتر رژیم ستمشاهی و استواری انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه تبریز همچنین با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده، استکبار ستیزی و وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به اثبات رساندند و پاسخ قاطع و کوبنده ای به اظهارات گستاخانه ی مسئولان امریکایی دادند.

 




موضوع مطلب : مشروح فرمایشات مقام مردم معظم رهبری با مردم آذربایجان
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1392|کد خبر: 31660|دسته: تازه ترین عناوینعمومیویژه ها


نوزاد هادی استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی تجاری سیاسی دیروز مهمان مردم آذربایجان غربی بود و با  مهندس قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد واز نزدیک مسائل ارتباطات دو منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

 

 جوان پرس : نوزاد هادی استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی تجاری سیاسی دیروز مهمان مردم آذربایجان غربی بود و با  مهندس قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد و از نزدیک مسائل ارتباطات دو منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

 

 

 

 

مسئولان دو کشور علاقمند توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان هستند.

استاندار آذربایجان غربی در این دیدار بر ارتقای سطح مناسبات میان دو استان تاکید کرد و گفت: مسئولان دو کشور علاقمند توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان هستند. به گزارش سایت استانداری مهندس سعادت در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار همتای خود به ارتباط گسترده و تنگاتنگ بین مردم این دو استان اشاره کرد و گفت: از زمان های گذشته به لحاظ وجود ارتباط های صمیمی بین این دو استان همواره پشتیبان هم بودیم و در نظر داریم همچنان این روابط بیشتر و گسترده تر شود. اوادامه داد: در حال حاضر روابط سیاسی و اقتصادی بین دو استان اربیل و آذربایجان غربی بسیار پیشرفت کرده است و این امر نشان از توجه و علاقمندی مدیران و مسئولان دو کشور برای توسعه روابط دارد.

وی در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی فیمابین اظهار نمود:  70 درصد صادرات استان آذربایجان غربی به عراق، 28 درصد به ترکیه و 2 درصد به سایر کشورها بوده و این امر نشانگر مراودات تجاری و اقتصادی مناسب میان استان آذربایجان غربی و عراق است. سعادت با تاکید بر لزوم گسترش روابط اقتصادی گفت: ارتقای کیفیت محصولات صادراتی و افزایش راندمان، حجم و وزن صادرات به کشور اقلیم کردستان عراق از جمله برنامه هایی است که در دستور کار مسئولان استان قرار دارد و امیدواریم این روند روز به روز با شتاب بیشتر همراه باشد.

وی به وجود برخی مسائل و مشکلات نیز اشاره کرد و گفت: رفع موانع موجود در مسیر توسعه روابط فیمابین از مهمترین مسائل مورد توجه مسئولان دو کشور است و باید بصورت جدی پیگیری شود. استاندار آذربایجان غربی همچنین به اقدامات و برنامه های پیش بینی شده در خصوص توسعه زیرساخت های گمرک تمرچین و مرز حاج عمران اشاره کرد و گفت: در نظر داریم از سال آینده اعتبارات عمرانی را در خصوص برخی طرحهای اولویت دار شامل بهبود وضعیت گمرک تمرچین متمرکز نماییم.

ما، ایران اسلامی و آذربایجان غربی را دوست و همسایه بسیار خوب خود می دانیم

 

نوزاد هادی  استاندار اربیل عراق در هم این دیدار با بیان اینکه گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران بخصوص با استان آذربایجان غربی اولویت اصلی اقلیم کردستان عراق است، گفت: ما، ایران اسلامی و آذربایجان غربی را دوست و همسایه بسیار خوب خود می دانیم و برای پیشبرد روزافزون روابط دو جانبه تلاش می‌کنیم.

 وی به مرزحاج عمران اشاره کرد و گفت: روابط فیمابین در حوزه های مختلف از جمله روابط بازرگانی و اقتصادی روز به روز گسترده تر و بهتر شده است و وجود برخی مشکلات طبیعی است که باید برای رفع اینگونه مشکلات مسئولان هر دو طرف تلاش کنند. استاندار اربیل ادامه داد: حکومت اقلیم کردستان برای حل مشکلات مرز حاج عمران و توسعه زیرساخت های آن 60 میلیون دلار هزینه کرده است و برای رونق دادن به این مرز در تمامی قسمت ها اقداماتی در حال انجام است.

نوزاد هادی در ادامه به فعالیت چندین شرکت سرمایه گذاری در خصوص احداث آزادراه اربیل به مرز حاج عمران اشاره کرد و گفت: با توجه به کوهستانی و صعب العبوربودن راهها وقت و اعتبار زیادی برای اتمام این پروژه نیاز است.وی افزود: در حال حاضر بین اربیل عراق و مرز حاج عمران 175 کیلومتر فاصله است که با ساخت 5 تونل جدید این فاصله به 120 کیلومتر کاهش می یابد.

در این جلسه همچنین استاندار اربیل برای گسترش روابط بین این دو استان مرزی از استاندار آذربایجان غربی برای حضور در استان اربیل دعوت کرد.

 

شیخ مهیمن بارزانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور آقای سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی، حضور وی را باعث گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو استان عنوان کرد.




موضوع مطلب : boletگزارش دیدار استاندار اربیل عراق با استاندار آذربایجان غربی, تصاویر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >