سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1394692943774419701      تاریخ : یکشنبه 04 اسفند 1392 20:05 نوام چامسکی, تحریم

نوام چامسکی:

آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟

نظریه پرداز و متفکر برجسته آمریکایی ، در مصاحبه با پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: « سوالات مهمتری برای پرسیدن وجود دارد. در وهله اول باید بپرسیم آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟ ». وی افزود: « به نظر من کل مبحث هسته ای ایران ، بحث غیر واقعی است.»

 

نظریه پرداز و متفکر برجسته آمریکایی ، در مصاحبه با پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته ای ایران گفت « سوالات مهمتری برای پرسیدن وجود دارد. در وهله اول باید بپرسیم آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟ » وی افزود « به نظر من کل مبحث هسته ای ایران ، بحث غیر واقعی است.»

نوام چامسکی معتقد است: آمریکا به هیچ وجه حق ندارد ایران را تحریم کند.

آمریکا ، انگلیس و شورای امنیت سازمان ملل قبلا تحریمهای اقتصادی شدیدی ضد ایران تصویب کردند تا ایران را راضی کنند از برنامه هسته ای خود صرفنظر کند ؛ برنامه ای که آمریکا فکر می کند ممکن است در آینده برای ساخت تسلیحات هسته ای بکار گرفته شود .

چامسکی افزود سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود ساخت تسلیحات هسته ای در ایران را تایید نکردند .

وی در گفتگو با شبکه تصویری هافینگتون پست گفت « تا آنجا که دستگاه اطلاعات آمریکا اطلاع دارد ، ایران در حال توسعه توانمندی های هسته ای خود است ، اما درباره اینکه آیا ایران تلاش می کند به تسلیحات هسته ای دست یابد یا نه هنوز اطلاعی در اختیار ندارد.»

وی افزود « احتمال دارد که ایران قابلیت هسته ای خود را توسعه دهد ؛ که بسیاری از کشورها این قابلیت را دارند . یعنی وارد مرحله ای شود که اگر اراده کنند از توان لازم برای ساخت سلاح هسته ای برخوردار باشند ، اما این که جرم نیست . »

چامسکی همچنین خاطر نشان کرد آمریکا با تصمیم اسرائیل ، هند و پاکستان برای ساخت سلاح هسته ای موافقت کرد که همه موارد با قوانین منع اشاعه تسلیحات هسته ای مغایرت دارد. این تحلیلگر برجسته سیاسی همچنین گفت گزارشهای دستگاه اطلاعات آمریکا نشان می دهد قابلیت نظامی ایران فقط جنبه تدافعی دارد و ان هم بخاطر حضور آمریکا در منطقه است.

وی گفت « چرا ایران باید استراتژی بازدارنده را در پیش گیرد؟ خوب چون کشورهای متخاصم آن را محاصره کرده اند. هر دو سوی مرز این کشور تحت اشغال یک دشمن ابر قدرت ، یعنی آمریکا قرار داشته است که با گفتن این عبارت که احتمال کاربرد تمام گزینه ها وجود داشته و تهدید به جنگ می کند ، بطور دائم منشور سازمان ملل متحد را نقض می کند.(واحد مرکزی خبر)




موضوع مطلب : آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟
دوشنبه 92 اسفند 5 :: 9:56 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1394646269285625076      تاریخ : دوشنبه 05 اسفند 1392 6:00تغذیه,غذا,ذهن,رژیم,آلودگی

 

تغذیه خوب حافظه خوب

می‌دانیم هر غذایی که می‌خوریم تاثیر خاصی بر بدن‌مان می‌گذارد و تغییراتی مثبت یا منفی در آن ایجاد می‌کند. البته چنین تغییراتی فقط به جسم محدود نمی‌شود و حتی می‌تواند وضع مغزی و فکری ما را هم تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین مهم است طوری غذا بخوریم که نیازهای مغزمان هم بخوبی تامین شود.

 

البته با این که مشکلات و اختلالات ذهنی و مغزی معمولا در سنین پس از میانسالی و سالمندی بروز می کند، اما از سال ها قبل باید به فکرشان باشیم و با در پیش گرفتن روش های خاصی در زندگی از ایجاد آنها پیشگیری کنیم. آن طور که دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در این باره می گوید: تغذیه و رژیم غذایی از دوران جنینی می تواند نقش مهم و موثری در چگونگی عملکرد مغز، قدرت تفکر و همین طور ضریب هوشی افراد ایفا کند. به عبارت دیگر، می توان چنین گفت که 9 ماه دوره جنینی و تغذیه مادر در این دوران تاثیر بسیار زیادی بر بقیه سال های عمر و زندگی انسان می گذارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با جام جم توضیح می دهد: شیوه تغذیه مادر در 9 ماه بارداری بسیار مهم است و رژیم غذایی صحیح در این دوران موجب می شود، فرزندان در سال های آینده و حتی در سنین سالمندی هم توان و قدرت ذهنی و فکری مناسبی داشته باشند.

بنابراین نباید این موضوع مهم را نادیده بگیریم که دوران جنینی اولین زمانی است که نقش تغذیه صحیح در زندگی نمایان می شود و اثراتش را بر جا می گذارد. دکتر زراتی ضمن بیان این مطلب، به مطالعات انجام شده در این مورد اشاره می کند و می گوید: براساس این مطالعات، مشخص شده مادرانی که در دوران بارداری از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A یا C به مقدار کافی استفاده می کنند و مصرف منابع اسیدهای چرب امگا 3را نیز در نظر دارند، فرزندان شان توان و قدرت فکری بیشتری خواهند داشت و کمتر دچار مشکلات ذهنی و مغزی می شوند.

2 سال مهم در زندگی انسان

دوران جنینی را که پشت سر می گذاریم، سال ها و دوره های دیگری در زندگی پیش می آید که آنها هم می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند. دکتر زراتی در این باره می گوید: دو سال اول زندگی نیز دوره مهمی است که نحوه تغذیه می تواند در وضع قدرت فکری و ذهنی فرد تاثیرگذار باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اهمیت مصرف آهن می افزاید: کودکانی که در دو سال اول زندگی به طور منظم از مکمل های آهن استفاده می کنند و با کم خونی فقر آهن وارد دوران نوجوانی و جوانی نمی شوند، در سنین بزرگسالی هم کمتر در معرض مشکلات مغزی قرار دارند.

وی یادآور می شود: در دوران نوجوانی و جوانی نیز مصرف منابع اسیدهای چرب اشباع و به طور کلی چربی های مضر می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد و احتمال بروز مشکلات مغزی و حتی آلزایمر را در سال های بعدی زندگی افزایش می دهد. همچنین کسانی که در رژیم غذایی شان از رنگدانه های خوراکی و مواد غذایی افزودنی دار بیش از حد توصیه شده استفاده کرده و در مقابل، مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها مانند میوه ها و سبزیجات رنگی را کمتر مصرف می کنند، به دلیل این که اکسیداسیون در بدن شان افزایش می یابد و سلول های مغزی هم اولین سلول هایی است که در معرض خطر قرار می گیرد، در آینده ممکن است با مشکلات مختلفی در این زمینه روبه رو شوند.

باورهایی که اشتباه است

باورهای اشتباهی هم در این میان وجود دارد که می تواند شرایط بدتری برای افراد ایجاد کند. دکتر زراتی با اشاره به این موضوع یادآور می شود: بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف منابع غذایی حاوی فسفر مانند پنیر یا گوشت در دوران بارداری می تواند کودک را دچار مشکلاتی مانند کاهش ضریب هوشی یا کاهش تمرکز سازد در حالی که چنین باوری که در دوران بارداری و میان خانم های باردار نیز بیشتر مشاهده می شود، کاملا اشتباه است. علاوه بر این، خیلی ها هم نسبت به مصرف آهن چنین طرز فکری دارند و می گویند مصرف منابع غذایی حاوی آهن می تواند موجب بروز مشکلات مغزی شود در صورتی که این متخصص تغذیه چنین طرز فکری را اشتباه می داند و می گوید: اشخاصی که دچار کم خونی فقرآهن هستند، بیشتر از دیگران دچار مشکلاتی مانند نداشتن تمرکز، کاهش قدرت یادگیری و حتی کاهش ضریب هوشی می شوند که این مساله حتی می تواند در دوران پس از کودکی، نوجوانی و جوانی نیز مشاهده شود. علاوه بر این، خیلی ها هم به مصرف مواد حاوی کافئین روی می آورند و تصور می کنند نوشیدن قهوه و نسکافه بیش از حد می تواند قدرت تمرکزشان را افزایش دهد. این متخصص تغذیه با بیان این که مصرف کافئین موجب افزایش ضربان قلب، تنفس و میزان گردش خون می شود، می گوید: این حالات می تواند خستگی و خواب آلودگی را تا حدی کاهش دهد، اما کسانی که به مصرف روزانه کافئین عادت کرده اند، در معرض مشکلات دیگری مانند پوکی استخوان قرار خواهند داشت و به همین دلیل استفاده بیش از حد این مواد توصیه نمی شود. افت قند خون هم یکی از مواردی است که می تواند موجب کاهش تمرکز شود و به گفته دکتر زراتی باید با مصرف مواد غذایی مناسب این مشکل را برطرف کرد. البته وی تاکید می کند منظور از برطرف کردن مشکل افت قند، مصرف قند و شکر و شکلات نیست، بلکه باید از منابع قندهای طبیعی مانند میوه های تازه یا خشک استفاده شود. کسانی که دچار سردردهای میگرنی هستند نیز باید این قضیه را در نظر بگیرند و برای پیشگیری از بروز سردرد، کاهش تمرکز و توان فکری از افت قند خون جلوگیری کنند.

از کودکی به فکر باشید

هرچه سن مان افزایش می یابد و به دوران سالمندی و کهولت نزدیک تر می شویم، مشکلات و بیماری های مختلفی هم بر ای مان ایجاد خواهد شد. در این میان بسیاری از بیماری ها و اختلالات به وضع سلامت عقلی ارتباط پیدا می کند. به عنوان نمونه آلزایمر یکی از بیماری هایی است که با افزایش سن احتمال بروز آن بیشتر می شود.

دکتر زراتی در این باره می گوید: براساس نتایج مطالعات و تحقیقات، مشخص شده افرادی که از دوران جوانی حداقل سه عدد میوه در طول روز استفاده کرده اند، در آینده دیرتر از دیگران دچار مشکلاتی مانند آلزایمر می شوند. پس این موضوع بویژه برای افرادی که در خانواده شان کسی دچار این بیماری است، اهمیت خاصی پیدا می کند و باید مورد توجه قرار گیرد.

افرادی که سبک زندگی شان طوری بوده که در معرض آلودگی های مختلفی مانند سرب قرار داشته اند نیز به گفته این متخصص تغذیه باید بیشتر توجه کنند؛ چون سرب یکی از مواردی است که می تواند موجب بروز کم خونی فقر آهن شود و کم خونی فقرآهن هم عاملی است که مشکلات مغزی را به همراه دارد. وی می افزاید: در صورتی که شخصی دچار آلزایمر و مشکلات زوال عقلی شده باشد به کمک تغذیه نمی توان مشکلش را درمان کرد، اما از دوران جوانی با در پیش گرفتن یک برنامه غذایی صحیح می توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.

آن طور که دکتر زراتی توصیه می کند حتی اگر تا امروز به فکر این موضوع نبوده و رژیم غذایی مناسبی نداشته اید، از همین حالا مصرف منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی تان افزایش دهید.

نیلوفر اسعدی بیگی / گروه سلامت




موضوع مطلب : تغذیه خوب حافظه خوب
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
طرح اتهام جاسوسی برای ایران علیه رئیس جمهور مخلوع مصر، ادعای نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل علیه ایران، اقدام شورای شهر لس آنجلس در وضع تحریم های اقتصادی علیه ایران و سفر وزیر خارجه بلژیک به تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 381553
تاریخ انتشار:05 اسفند 1392 - 08:00-24 February 2014
شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد
طرح اتهام جاسوسی برای ایران علیه رئیس جمهور مخلوع مصر، ادعای نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل علیه ایران، اقدام شورای شهر لس آنجلس در وضع تحریم های اقتصادی علیه ایران و سفر وزیر خارجه بلژیک به تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد

به گزارش «تابناک»، طرح اتهام جاسوسی برای ایران علیه رئیس جمهور سابق مصر، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه«گاردین» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد یک دادستان مصری، محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور را متهم کرده که اسرار دولتی را در اختیار سپاه پاسداران ایران قرار داده است. افزون بر این، مرسی و 35 عضو دیگر اخوان السلمین به توطئه برای بی ثبات کردن مصر و همکاری با گروه های نظامی خارجی، از جمله حماس و حزب الله لبنان متهم شده اند. بنا بر ادعای دادستان، مرسی ایمیل هایی را برای این گروه ها ارسال کرده است.

شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد

اما اظهارنظرهای برخی مقامات رژیم اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران، بخش دیگری از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می دهد. به نوشته «شانگهای دیلی»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز گذشته اظهار نگرانی کرده که با وجود در جریان بودن مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، ایران بتواند به آستانه ساخت سلاح هسته ای برسد. وی مدعی شده ترکیب توانایی غنی سازی، توانایی تسلیحاتی و همچنین قابلیت های پرتاب موشک، بدین معناست که ایران بدون دادن هیچ گونه امتیازی، همه چیز را به دست آورده و این وضعیت نباید در توافقنامه نهایی هسته ای تداوم پیدا کند.

شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد

رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل، از جمله دیگر مقامات این رژیم است که اظهاراتی را درباره ایران مطرح کرده است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، بنی گانتز مدعی شده ایران در همه جبهه های اطراف رژیم اسرائیل فعال است و در تنش های موجود در این مناطق دخالت دارد. وی که در بلندی های جولان سخن می گفته، اظهار داشته هرچند در حال حاضر جولان و همچنین دیگر مناطق پیرامونی سرزمین های اشغالی آرام است، اما این آرامش ممکن است هر لحظه به هم بخورد؛ به ویژه به این دلیل اینکه ایران در همه این مناطق مداخله می کند. وی در ادامه ادعاهای خود افزوده: «جبهه ای نیست که ایران در آن مداخله نکند. خواه از طریق ارسال سلاح و یا ارسال مهمات، موشک و نیروی انسانی برای تروریست ها». 

شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد

در میان دیگر مطالب، روزنامه «تایمز اسرائیل» از اقدام شورای شهر لس آنجلس آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شورای شهر لس آنجلس با تصویب طرحی، سرمایه گذاران در بخش انرژی ایران را از فعالیت و یا عقد قرارداد با دولت کالیفرنیا و حوزه های تابعه آن منع کرده است. بر این اساس، لس آنجلس نخستین شهر در ایالت کالیفرنیا خواهد بود که با «قانون قراردادهای» ایران که در سال 2010 در این ایالت به تصویب رسیده بود، همراه شده است. این شورا دلیل اقدام خود را تلاش مستمر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای عنوان کرده است. 

شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد

در نهایت، سایت «میدل ایست آنلاین» در مطلبی با اشاره به سفر وزیر خارجه بلژیک به تهران، از «صف کشیدن» وزرای خارجه اروپایی پشت در ایران سخن گفته است. این سایت می نویسد دیدیه ریندرز، وزیر خارجه بلژیک ابراز امیدواری کرده که مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی، به احیای اعتماد میان ایران و غرب منجر شود. میدل ایست آنلاین اشاره می کند که ریندرز سومین وزیر خارجه اروپایی است که طی دو ماه اخیر به ایران سفر می کند. پیش از وی اما بونینو، وزیر خارجه ایتالیا و کارل بیلدت، وزیر خارجه سوئد نیز به تهران سفر کرده بود.  



موضوع مطلب : شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد
اگر مخاطبی صفحه نخست روزنامه‌های صبح یک‌شنبه تهران را مرور کند به روشنی شکاف بزرگ بین خط خبری روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب را مشاهده می‌کند. چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب معمولا در سیاست خارجی ساز مخالف می‌زنند؟
کد خبر: 381476
تاریخ انتشار:04 اسفند 1392 - 18:17-23 February 2014
چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب از تحولات اوکراین به شوق آمدند؟

تحولات روزهای اخیر کشور اوکراین تا حدی شبیه آن چیزی است که ده سال پیش از این در این کشور اتفاق افتاد. مخالفین مورد حمایت غرب با فشار تظاهرات و اعتراض خیابانی که این بار دهها کشته نیز بر جای گذاشت، حکومت نزدیک به مسکو را از اریکه قدرت پایین کشیدند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که تحلیل‌گران روابط بین‌الملل تحولات اخیر این کشور شرق اروپا را تا حدی بازتابی از بازی قدرت‌های بزرگ می‌دانند، تحلیل این حوادث در داخل ایران نیز تا حد زیادی تحت تاثیر خاستگاه‌های سیاسی رسانه‌ها قرار گرفته است.

اگر مخاطبی صفحه نخست روزنامه‌های صبح یک‌شنبه تهران را مرور کند به روشنی شکاف بزرگ بین خط خبری روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب را مشاهده می‌کند. در حالی که روزنامه‌های نزدیک به اصولگرایان و سایر رسانه‌های نزدیک به حاکمیت و از جمله صدا و سیما بر نقش پررنگ غرب در حمایت از مخالفان دولت سرنگون شده اوکراین تاکید می‌کنند، هستند رسانه‌هایی که به جریان اصلاح‌طلبی منتسبند و از تحولات اوکراین به شوق آمده‌اند.

این شکاف بین رسانه‌های اصلاح‌طلب و سایر رسانه‌های کشور نه به این مورد خاص محدود است و نه به زمان حال. مرور رویکرد این رسانه‌ها نشان می‌دهد که به طور سنتی، آنها آن چه را که مثلا صدا و سیما می‌پسندد، نمی‌پسندند و آن چه را که دیگر رسانه‌ها به عنوان پیروزی‌های سیاست خارجی ایران و یا شکست و عقب‌نشینی غرب در صحنه جهانی نمایش می‌دهند چندان مورد توجه قرار نمی‌دهند.

رسانه‌های مقابل اصلاح‌طلبان نیز در بسیاری موارد مخالفت با غرب را معیار دفاع از برخی گروه‌ها و یا تحولات بین‌‌المللی می‌دانند. در مواردی حتی رفتار گروه‌های نژادپرست و یا تبهکار به وسیله این رسانه‌ها توجیه می‌شود تنها به این دلیل که آنها با دولت‌های غربی به مشکل خورده‌اند.

اگر چه بروز این شکاف را ممکن است عده‌ای با تکیه بر تمایزات و وابستگی‌های فکری و ایدئولوژیک تحلیل کنند ولی حداقل دو دلیل احتمالی دیگر برای این اختلاف قابل بیان است.

نخست آن که اصلاح‌طلبان به طور سنتی و به خصوص در دهه اخیر از مدیریت و اختیار در سیاست خارجی و دیپلماسی خارجی دور بوده‌اند و به همین دلیل به تدریج به اپوزیسیون داخلی و البته قانونی سیاست خارجی تبدیل شده‌اند.

به همین دلیل است که اگر مثلا در کشوری مانند تایلند تحولات داخلی به تغییر دولت منجر شود چندان مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار نمی‌گیرد ولی در موردی مانند ونزوئلا که نگاه سیاست خارجی دولت نسبت به آن مشخص است و اعلام نیز می‌شود و از سوی رسانه‌های نزدیک به دولت تبلیغ می‌شود، رسانه‌های اصلاح‌طلب به تدریج به سوی گرفتن موضع مخالف سوق پیدا می‌کنند.

دلیل دوم به بازتاب‌های دعواهای سیاست داخلی ایران بر می‌گردد. غرب‌ستیزی به بخشی از هویت سیاسی بخشی از فعالان سیاسی ایران تبدیل شده است. آنها بر پایه موقعیت و موضع ایالات متحده در تحولات بین‌المللی به موضع‌گیری می‌پردازند و معمولا از کسانی حمایت می‌کنند که در مقابل آمریکا و متحدان و یا گروه‌های وابسته به آن قرار دارند. سلسله واکنش‌های متقابل بین دو جناح و رسانه‌های انها، سرانجام به وضعیتی منجر شده است که طرفین خود را ملزم به این می‌دانند که در هر تحول جهانی، بر اساس موضع ایالات متحده و رقبای آن و نیز موضع جناح مقابل در صحنه سیاست داخلی، اعلام موضع کنند.




موضوع مطلب : چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب از تحولات اوکراین به شوق آمدند؟
در حاشیه چشم انتظاری برای آماده شدن گزارشی که چند نهاد پیگیر آن هستند؛
«همه جای دنیا پارازیت هست؛ موبایل، ماهواره، سیم‌های برق و صداها پارازیت‌ دارند. به طور کلی می‌توان گفت بخشی از تکنولوژی می‌تواند مضر باشد و باید تاثیر پارازیت‌ها را نیز به عنوان بخشی از تکنولوژی بررسی کرد. وظیفه ماست که اگر میزان پارازیت‌ها خارج از استانداردها باشد هشدار دهیم که به همین منظور اقدامات لازم انجام می‌شود» این بخشی از سخنان وزیر بهداشت است. سخنانی که موافقان و مخالفانی دارد.
کد خبر: 381195
تاریخ انتشار:05 اسفند 1392 - 00:11-24 February 2014
«گزارش پارازیت سری نیست»؛ این را وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به خبرنگارانی گفت که درباره تاخیر در اعلام نظر کمیته‌ پیگیری تاثیرات این امواج بر سلامت مردم از او می‌پرسیدند.

به گزارش «تابناک»، از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به بعد، هر زمان که یکی از کانال های فارسی زبان اما بیگانه از دسترس مخاطبان برخی نقاط کشورمان خارج می‌شد، واژه «پارازیت» بیشتر با گوش مردم آشنا می‌شد. واژه‌ای که به مرور زمان به بیماری‌های لاعلاج و آمار بالای سرطان هم گره خورد و اینقدر در کنار این واژگان دردناک تکرار شد تا تبدیل به دغدغه مسئولان نیز شود اما هنوز فرجام نیافته و به نظر نمی‌رسد حل و فصل شود.

پیگیری پارازیت و بیماری‌هایی که در شایعات به آن نسبت می‌دهند، زمانی در دستور کار مسئولان قرار گرفت که دولت یازدهم بر سر کار آمد. ابتدا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در این باره شفاف سازی کرد. واعظی که ابتدای دی ماه، در کوران بحث بر سر عضویت برخی اعضای کابینه در شبکه ‌های مجازی، در چند شبکه مجازی داخلی اعلام عضویت کرده و پاسخ گوی برخی سوالات کاربران بود، در پاسخ به پرسشی درباره تاثیرات پارازیت بر سلامت مردم از تشکیل کمیته‌‌ای در این باره در وزارت ارتباطات با حضور معاون وزیر بهداشت، معاون رئیس سازمان محیط زیست و همچنین معاون سازمان انرژی اتمی خبر داده و از پایش تشعشعات در در مناطق مختلف و در ساعات مختلف شبانه روز خبر داده بود.

وی در ادامه گفته بود: «گزارشی در این باره به رئیس جمهور داده‌ام و وی به جد دنبال این است که اگر موردی علیه سلامت مردم باشد، شخصا وارد شود.»؛ بدین ترتیب آشکار شد که هم عزم دولت مردان برای پیگیری این اخبار یا شایعات جدی‌ست و هم معلوم شد که دو وزارت خانه و دو سازمان در این مسیر، همکاری خواهند کرد.

تاخیر در ارائه گزارش پارازیت، ارتباطی به سری بودن آن ندارد

در ادامه، هر بار که خبرنگاران فرصتی برای گفت‌وگو با نهادهای حاضر در این کارگروه به دست آورده‌اند، در مورد نتایج این کارگروه از ایشان پرسیده‌اند. در تازه ترین اتفاق از این دست، وزیر بهداشت چند روز پیش در حاشیه هشتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در پاسخ به چرایی تاخیر اعلام نتایج این کمیته گفت: اگر تاخیری در ارائه گزارش کمیته باشد، به دلیل حجم کاری بالا در این بخش است و ارتباطی به سری بودن آن ندارد. این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به یک نتیجه برسیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: همه جای دنیا پارازیت هست؛ موبایل، ماهواره، سیم‌های برق و صداها پارازیت‌ دارند. به طور کلی می‌توان گفت بخشی از تکنولوژی می‌تواند مضر باشد و باید تاثیر پارازیت‌ها را نیز به عنوان بخشی از تکنولوژی بررسی کرد. وظیفه ماست که اگر میزان پارازیت‌ها خارج از استانداردها باشد هشدار دهیم که به همین منظور اقدامات لازم انجام می‌شود.

ممکن است به مدد آمریکایی‌ها «پارازیت» در حد استاندارد قرار گیرد!

در حالی که وزیر بهداشت معتقد است چیزی سری در این باره وجود ندارد و نتایج کمیته اعلام خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید، سازمان حفاظت از محیط زیست نظر متفاوتی دارد؛ از یک سو رئیس این سازمان معتقد است که افزایش آمارهای نامطلوبی مانند افزایش سرطان می‌تواند در اثر عوامل متعددی رقم خورده باشد که تنها یکی از آنها پارازیت است .

سعید متصدی که این سخنان را در حاشیه اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای دیگر برای بررسی تاثیر پارازیت بر سلامت مردم در سازمان محیط زیست بیان کرده، افزود: به طور کلی نمی‌توان به صورت پیش‌فرض حکمی در رابطه با پارازیت‌ها صادر کرد بلکه باید پیش از آن، کانون انتشار،‌ میزان و مدت آن نیز مشخص شود. همچنین باید ویژگی‌ها و تاثیرات پارازیت‌ها بررسی شده و سپس بر اساس استانداردهای موجود ببینیم در چه وضعیتی قرار داریم.


نماینده منتقد پارازیت:رسیدگی کمیسیون بهداشت ماجرای پارازیت ها را پیگیری کرد

عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس در پاسخ به اینکه چرا وجود پارازیت‌ها در سالهای گذشته تکذیب می‌شد، گفت: در سالهای گذشته به خاطر مسائل فرهنگی وجود پارازیت ها تکذیب شده است و تنها زمانی که این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح گردید، بحث پارازیت‌ها مشخص شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت، راهکاری حقوقی برای استیفای حقوق از دست رفته شهروندان در این سالها وجود دارد یا تنها باید به این دلخوش کنیم که جلوی ضرر گرفته خواهد شد؟، گفت: ما فقط می‌توانیم بعد از این پیش‌گیری کنیم و امکان این نیست که بتوانیم مراکز هدف را مشخص کنیم چون اختصاص به یک منطقه خاص یا یک گروه مشخص نداشته و تقریبا تمام جامعه در معرض این امواج قرار دارند لذا نمی‌توانیم ادعای حق و حقوق برای مردم کرده و به دنبال تشکیل دادگاه باشیم؛ این یک حرف اضافه است و جایگاهی نخواهد داشت.

نماینده موافق پارازیت :چند هفته است ارسال پارازیت را کاهش داده‌ایم

 احمد بخشایش اردستانی، دیگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این سوال که چرا وجود پارازیت‌ها در سالهای گذشته تکذیب می‌شد؟ گفت: چون کشورهای اروپایی و آمریکا شبکه های ما را پارازیت می کردند، طبیعی بود که ما نیزعکس العمل نشان داده و روی شبکه های ماهواره ای ایشان پارازیت ارسال کنیم، اما از چند هفته پیش که آمریکا اعلام کرده دیگر بر روی یوتل ست پارازیت ارسال نخواهد کرد، ایران نیز رها سازی این امواج را تعدیل کرده که به نظر من عمل مثبتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون باید حاشیه های پیرامونی این موضوع کنار گذاشته شود. اینکه پارازیت ها از نظر بهداشتی مضر هستند و ممکن است برای سلامت مردم خطرناک باشند، موضوعی جداست اما دلیل پنهان کردن آن در دولتهای گذشته، اقدام مقابله جویانه ما بود.


وی در پاسخ به این سوال که اگر میزان پارازیت ها در سطحی فراتر از استاندارد ارزیابی شود، چه کسی یا کسانی را باید عامل آن دانست؟ گفت: باید این پیش فرض ثابت شود و پس از آنکه ثابت شد، اقدام کرد. مسئول این کار غربی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

ممکن است به مدد آمریکایی‌ها «پارازیت» در حد استاندارد قرار گیرد!


 هنوز گزارش کمیته بررسی اثرات پارازیت ها بر سلامت مردم اعلام نشده، به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، زمینه کاهش سطح پارازیت ها) فراهم آمده است؛ یعنی ممکن است پارازیت ها کاسته شده و در رنج استاندارد قرار گرفته باشد.



موضوع مطلب : مخالفان و موافقان درباره «پارازیت» چه می گویند؟
یکشنبه 92 اسفند 4 :: 9:24 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1394127260785075754      تاریخ : یکشنبه 04 اسفند 1392 9:08تجویز غیرمنطقی دارو,نسخه‌های درمانی,داروهای مصرفی ,پوکی استخوان,نظام سلامت,داروی پردنیزولون,امین جلالوند‌, فلوتیکازون,بکلومتازون

 

تجویز بی‌رویه کورتون در نسخه پزشکان

اگر داروهای حاوی کورتون از درد بیماری می‌کاهند، اما این روزها افراط در استفاده از این داروها، خودش درد بزرگ‌تری ایجاد کرده است.

 

روز گذشته، رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن هشدار نسبت به تجویز غیرمنطقی دارو در نظام درمانی کشور خبر داد که کمی کمتر از 50 درصد نسخه های درمانی در کشور، حاوی داروهای کورتون است.

به گفته رسول دیناروند، چند قلم از آنتی بیوتیک ها در رده اول داروهای مصرفی در کشور است که به اعتقاد این مقام مسئول، تا اینجای کار، این امر طبیعی است، اما معاون وزیر بهداشت در گفت وگو با ایسنا یادآوری می کند: آنچه که غیرطبیعی است، به مصرف کورتون های تزریقی مربوط می شود.

بر اساس آمارهایی که دیناروند ارائه کرده است، شاخص کشور در تزریق و مصرف دارو، دو برابر کشورهای معتبر است. این حرف به این معنی است که بیماران ایرانی، دو برابر بیماران کشورهای توسعه یافته، از داروهای مختلف استفاده می کنند.

همچنین بر اساس این آمارها می توانیم بگوییم که به طور میانگین از هر دو بیماری که به پزشک مراجعه می کنند، یک نفر از آنها از داروهای حاوی کورتون استفاده می کند.

زخمی شدن، خونریزی شدید، انجام عمل جراحی و شکستگی اندام از جمله منطقی ترین شرایطی است که باید از داروی کورتون استفاده شود تا در نتیجه تجویز این دارو، درد شدید بیمار کاهش پیدا کند اما امروزه گاهی در نسخه های درمانی بسیاری از بیماری های معمولی مثل سرماخوردگی هم داروی کورتون مشاهده می شود.

کورتون، نوعی چربی است که در بدن انسان هم تولید می شود و به محض احساس درد در بدن ترشح می شود، اما نوع مصنوعی کورتون که به صورت دارو تولید می شود، در مواقعی به کار می رود که بدن نیاز به کورتون بیشتری برای مهار درد جسمی دارد.

اما مشکل کار اینجاست که گاه پزشکان صرفا برای رضایت بیمار به تجویز این داروها اقدام می کنند.

دکتر محسن مصلحی، دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفت وگو با جام جم توضیح می دهد: کورتون به این دلیل که احساس بهبودی فوری در بیمار ایجاد می کند، از سوی بسیاری از پزشکان تجویز می شود. در واقع، برخی پزشکان برای این که بیمار حس بهبود سریع تری داشته باشد، این داروها را تجویز می کنند تا بیماران از فرآیند درمان راضی باشند.

تنوع دارویی کم است

عوامل بسیار زیادی را می توان نام برد که چرا مصرف داروهای حاوی کورتون در کشور، روند صعودی به خود گرفته است، اما فرامرز اختراعی، رئیس سندیکای مواد اولیه دارویی کشور در گفت وگو با جام جم، معتقد است که هنوز جایگزین خوبی برای داروی کورتون در کشور وجود ندارد و بسیاری از پزشکان مجبور هستند که از این دارو استفاده کنند. اختراعی بر این باور است که در بازار دارویی کشور، مشابه چندانی برای داروی کورتون وجود ندارد.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور هم ضمن تائید این موضوع، خاطر نشان می کند: تنوع و دسترسی دارویی در کشور ما نسبت به برخی کشورهای توسعه یافته، پایین تر است و همین موضوع هم موجب شده است که تجویز این دارو سهم زیادی در فرآیند درمان داشته باشد.

عوارض ریز و درشت داروی کورتون

تقریبا هیچ دارویی را نمی توان پیدا کرد که عوارض جانبی نداشته باشد و به همین دلیل، پزشکان و داروسازان همواره تلاش می کنند که عوارض جانبی داروها را به حداقل ممکن برسانند.

داروی کورتون نیز از این قاعده مستثنا نیست و در بلند مدت، عوارض زیادی روی بیمار بر جای می گذارد.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور یادآوری می کند: در صورتی که داروی کورتون در بلندمدت و با دز بالا مصرف شود، سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند، روی ساختار استخوان ها تاثیر منفی می گذارد و فرآیند رشد جسمی را با اختلال جدی مواجه می کند.

به گفته مصلحی، عوارض مصرف غیرمنطقی این دارو در سنین کودکی و کهنسالی بیشتر است و در بسیاری از بیماران - بخصوص بیماران مبتلا به دیابت - فرآیند درمان مشکل تر می شود.

رئیس سندیکای مواد اولیه دارویی کشور هم هشدار می دهد که وابستگی دارویی در کورتون بالاست و بیمار خیلی زود به مصرف این دارو عادت می کند. همچنین پوکی استخوان هم از دیگر عوارض مصرف افراطی کورتون است البته اختراعی تصریح می کند که در صورت مصرف منطقی، داروی کورتون می تواند در فرآیند درمان بسیاری از بیماری ها، نقش موثر و مفیدی ایفا کند.

زور نظام درمان به نظام سلامت می چربد

سهم عمده ای از بودجه های وزارت بهداشت، به بخش درمان اختصاص پیدا می کند و در این میان، نظام پیشگیری و سلامت، از بودجه های لاغرتری برخوردار است.

درمان محور بودن، یکی از عمده پاشنه آشیل های نظام سلامت است که همین موضوع موجب شده است مصرف انواع داروها مثل کورتون در کشور افزایش پیدا کند و میل به مصرف دارو بین مردم نهادینه شده باشد.

یعنی درست است که نبود تنوع دارویی و القای حس بهبود به بیمار، از جمله مهم ترین دلایل تجویز داروی کورتون است، اما اگر بخواهیم این موضوع را از بعد کلان نگاه کنیم، دلیل مصرف بالای کورتون به سیاست های وزارت بهداشت و فرهنگ عمومی مردم برمی گردد.

وقتی وزارت بهداشت، درمان و تامین بودجه های آن را مقدم بر پیشگیری می داند و نهادهای فرهنگ ساز نیز درباره مضرات استفاده از داروها، آموزش چندانی به مردم نمی دهند، در نتیجه دور از ذهن نیست که روز به روز مصرف داروهایی مثل کورتون در کشور افزایش پیدا کند.

شکل های مختلف داروی کورتون

داروی کورتون به اشکال مختلفی در داروخانه ها وجود دارد و با نام های مختلفی برای بیماران تجویز می شود.

این داروها علاوه بر آمپول، به شکل قرص، اسپری و پمادهای موضعی هم توزیع می شود.

هیدروکورتیزون، دگزامتازون، بتامتازون، پردنیزون و متیل پردنیزولون از مهم ترین داروهایی است که از کورتون ساخته می شود.

داروی پردنیزولون که این دارو هم حاوی کورتون است، به شکل قرص در بازار موجود است.

همچنین تریامسینولون، هیدروکورتیزون و کلوبتازول هم از نام های رایج دیگری است که در زمره خانواده داروهای حاوی کورتون قرار می گیرد.

اسپری های بکلومتازون و فلوتیکازون هم حاوی کورتون است که این داروها بیشتر برای درمان بیماری آسم و حساسیت های فصلی استفاده می شود.

امین جلالوند - گروه جامعه




موضوع مطلب : تجویز بی‌رویه کورتون در نسخه پزشکان
یکشنبه 92 اسفند 4 :: 9:23 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1393411205760843404      تاریخ : یکشنبه 04 اسفند 1392 5:00مزاحم,تلفن,اختلال شخصیت

 

کشف ریشه مزاحمت تلفنی

چشم‌هایش را می‌بندد و شماره‌ای را می‌گیرد؛ برایش خیلی هم فرقی نمی‌کند چه کسی و در چه شرایطی جواب تلفن را می‌دهد؛ زن یا مرد، پیر یا جوان، در خانه یا در محل کار. در هر وضعی که جوابش را بدهند، کافی است و او احساس می‌کند به هدفش رسیده.

 

سال هاست برای سرگرم شدن به غریبه ها زنگ می زند و اگر اجازه دهند، چند دقیقه ای هم با آنها صحبت می کند. البته خودش می گوید این کار مزاحمتی برای بقیه ایجاد نمی کند و فقط آنها را هم از تنهایی درمی آورد، اما نمی داند یا شاید هم نمی خواهد قبول کند صدای زنگ تلفن در خانه ای که بیماری در حال استراحت است یا کودکی خوابیده، چه وضعی می تواند ایجاد کند. شاید این روزها تعداد مزاحم های تلفنی کمتر از قبل شده باشد. بعضی ها می گویند همین که شماره ها نمایش داده می شود، خیلی ها را از ایجاد مزاحمت تلفنی منصرف کرده و به همین دلیل تعداد آنها کمتر شده است، اما هنوز هم بعضی ها هستند و چنان به این کار عادت دارند که حتی حاضرند به خودشان زحمت بدهند و بروند تا از یک تلفن عمومی مزاحم دیگران شوند و عده ای هم بدون ترس و واهمه از تلفن خانه یا اداره شان چنین مزاحمت هایی را برای دیگران درست می کنند.

بعضی ها با گرفتن شماره تلفن دیگران مزاحم شان می شوند، برخی با فرستادن ایمیل و چت کردن این مزاحمت ها را ایجاد می کنند و حتی گروهی هم هستند که به فکر آسیب زدن به دیگران می افتند و از افرادی برای این کار کمک می گیرند.

با این همه، فرقی نمی کند با گرفتن شماره تلفن مزاحم کسی شوید یا از طریق اینترنت و ایمیل چون مزاحمت در هر صورت مزاحمت است و دیگران را آزار می دهد. همچنین مزاحم ها و کسانی که دوست دارند برای دیگران دردسر درست کنند هم افرادی عجیب و غریب نیستند که فکر کنید هیچ وقت در طول زندگی تان آنها را ندیده اید یا نخواهید دید. مزاحم ها هم کسانی هستند مثل بقیه انسان ها، اما تفاوت هایی هم با دیگران دارند. بعضی از آنها از آزار دادن دیگران لذت می برند، بعضی ها با این کار سرگرم می شوند و تفریح می کنند، عده ای دچار اختلالات روحی هستند و به همین دلیل برای دیگران مزاحمت درست می کنند و برخی هم چون به شیوه عادی و معمول نمی توانند ارتباط برقرار کنند، این روش را به کار می گیرند.

مزاحم هایی که نمی توانند حق شان را بگیرند

به طور کلی می توان گفت افرادی که مزاحم دیگران می شوند، به دلایل متفاوتی این کار را انجام می دهند که به گفته دکتر مینا مجتبایی می توان آنها را به گروه های مختلفی تقسیم کرد.

این روان شناس در گفت وگو با جام جم در این باره توضیح می دهد: کسانی که شیوه صحیح برقراری ارتباط با دیگران را بلد نیستند و نمی توانند بدرستی با بقیه افراد ارتباط کلامی برقرار کنند یا مهارت این کار را ندارند، بناچار از شیوه های غیرمستقیم برای آسیب زدن استفاده می کنند که ایجاد مزاحمت های تلفنی هم یکی از این روش هاست.

به گفته دکتر مجتبایی کسانی که جرات و شهامت ندارند، اعتماد به نفس شان پایین است و نمی توانند راحت حرف شان را بزنند از روش پرخاشگری منفعلانه استفاده می کنند تا خشم و ناراحتی شان را نشان دهند و ایجاد مزاحمت های تلفنی هم یکی از این روش هاست. لازم نیست کسی که می خواهد مزاحم شود، فقط با غریبه ها تماس بگیرد و برای آنها مزاحمت ایجاد کند. بعضی وقت ها شرایط برعکس می شود و مزاحم ها می خواهند برای آشنایان خود دردسر درست کنند. این گروه از مزاحم ها معمولا می خواهند از شخص خاصی انتقام بگیرند یا او را اذیت کنند و به همین دلیل ممکن است چنین روش های نادرستی را به کار گیرند.

مزاحم هایی که لذت می برند

بعضی ها وقتی مزاحم دیگران می شوند، انگار بهترین لحظه های عمرشان را سپری می کنند و به هیچ عنوان نگران نتایج کارشان هم نیستند. اینها همان گروهی هستند که به گفته دکتر مجتبایی، از آزار دادن دیگران و دیدن یا شنیدن واکنش های هیجانی آنها لذت می برند؛ به همین دلیل هم ممکن است از الفاظ زشت و نامناسبی استفاده کنند و با شنیدن واکنش های هیجانی فرد، از پشت تلفن لذت ببرند.

چنین کاری برای این گروه از افراد می تواند کم کم به یک سرگرمی تبدیل شود و در نتیجه اوقاتی از روز را به این کار اختصاص می دهند؛ البته در این موارد تفاوتی هم ندارد شماره ای که با آن تماس می گیرند، آشنا باشد یا غریبه، چون در هر صورت از ایجاد مزاحمت لذت می برند و با این کار احساس خوبی پیدا می کنند. این روان شناس یادآور می شود: این افراد معمولا از این که دیگران، تحت تاثیر حرف هایشان قرار بگیرند، خوشحال می شوند و چنین وضعی برایشان لذت بخش است.

مزاحم هایی که بیمارند

عده ای هم هستند که به دلیل اختلالات روانی و مشکلات شخصیتی برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنند که دکتر مجتبایی درباره آنها می گوید: گاهی اختلال شخصیت می تواند باعث بروز این وضع شود؛ مثلا بعضی افراد که دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی هستند، به فکر آسیب رساندن به بقیه بوده و دائم به این کار فکر می کنند. در نتیجه ممکن است از مزاحمت های تلفنی هم برای رسیدن به هدفشان کمک بگیرند. این روان شناس با بیان این که چنین افرادی، بیمار محسوب می شوند، ادامه می دهد: این اشخاص باید تحت درمان قرار بگیرند تا مشکل آنها بموقع برطرف شود و دردسری برایشان ایجاد نکند. وی به گروه دیگری از مزاحم ها اشاره می کند و می گوید: بعضی از مزاحم ها هم دچار اختلالات جنسی هستند و می خواهند با ایجاد مزاحمت و استفاده از الفاظ زشت و نامناسب از نظر جنسی احساس خوبی پیدا کنند و ارضا شوند.

ایجاد مزاحمت به دلیل ضعف تربیتی

بعضی وقت ها، بچه ها تلفن را با اسباب بازی اشتباه می گیرند و پدر و مادر هم حرفی به آنها نمی زنند. این روش ممکن است سال های زیادی ادامه پیدا کند و چنین فردی کم کم بیاموزد با ایجاد مزاحمت می تواند سرگرم شود یا کارهایش را پیش ببرد؛ بنابراین یکی از موضوعات مهمی که در این زمینه باید در نظر داشت، شیوه تربیت کودکان در محیط خانواده است. دکتر مجتبایی نیز با تائید این مطلب، خاطرنشان می کند: در صورتی که والدین به فرزندشان نکات تربیتی را آموزش ندهند و در محیط خانواده چنین قوانینی را رعایت نکنند، ممکن است او از چنین روش هایی استفاده کند. بنابراین به توصیه دکتر مجتبایی، والدین باید نکات تربیتی و اخلاقی را به بچه ها آموزش دهند و به آنها بیاموزند به حقوق دیگران احترام گذاشته و این موارد را رعایت کنند. همچنین خود پدر و مادر هم در محیط خانواده باید چنین رفتاری داشته باشند.

جلوی این رفتار را بگیرید

اگر می دانید کسی در خانواده شما چنین کاری را انجام می دهد، حتماً با او برخورد کنید و جلوی کارش را بگیرید، چون ایجاد مزاحمت جرم است و می تواند باعث گرفتاری او شود. دکتر مجتبایی می گوید: در این موارد حتما باید علت اصلی ایجاد مزاحمت را پیدا کنید و به دنبال برطرف کردن آن باشید، زیرا گاهی ممکن است فرد مزاحم به کمک روان شناس نیاز داشته باشد تا بتواند این کار را ترک کند. در هر حال، حتی اگر فرزند خردسال شما این کار را انجام می دهد، با او برخورد کرده و این عادت ناپسند را از او دور کنید.

جواب مزاحم ها را بدهیم یا نه؟

سکوت بهتر است یا قطع کردن تلفن؟ باید جواب مزاحم را داد یا نسبت به حرف هایش بی توجه بود؟ چه واکنشی بهترین نتیجه را دارد و چه کاری باید انجام دهیم تا مزاحمت های پی درپی کمتر شود؟

دکتر مجتبایی در پاسخ به این پرسش ها می گوید: براساس نوع مزاحمت، واکنش و برخوردی که مناسب محسوب می شود هم متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی در برخورد با مزاحم هایی که فقط برای سرگرمی تماس می گیرند، بهتر است همان ابتدا نسبت به او بی توجهی کرده و بدون هیچ صحبتی تلفن را قطع کنید تا چنین رفتار غلطی هم متوقف شود. در این مواقع، فرد مزاحم به هدفش نمی رسد و لذتی از این کار نمی برد و در نتیجه کم کم این عادت ناپسند را کنار می گذارد. اما زمانی که می دانید چه کسی مزاحم شما می شود و چرا با شما تماس می گیرد، به توصیه این روان شناس باید قاطعانه با او برخورد کنید تا بداند کارش اشتباه است و می تواند دردسرساز شود. بنابراین در صورتی که با مزاحمت های تلفنی یا انواع دیگر مزاحمت ها روبه رو شدید، بهترین واکنش را نشان دهید تا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید.

نیلوفر اسعدی بیگی / جام جم




موضوع مطلب : کشف ریشه مزاحمت تلفنی
یکشنبه 92 اسفند 4 :: 9:22 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1394121832282312598      تاریخ : یکشنبه 04 اسفند 1392 9:14روزنامه خندان

روزنامه خندان

گفت‌وگو با یک خودسوز معلوم الحال

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

 

جام جم :واریز آخرین بنزین؟

بنزین برخلاف بنزن که چیز خوبی نیست و آلودگی هوا به دنبال می آورد و مدیریت های پتروشیمی مملکت را زیر سوال می برد؛ چیز کاملا خوبی است. بنده کسانی را می شناسم که کارت سوختشان را بلاتشبیه مثل عکس همسرشان می گذارند داخل کیف یا جیب بغلشان که یک لحظه ازشان جدا نشود. اسنادش هم موجود است.

فلذاست که خبر واریز بنزین دولتی ارزان نیز در این سال ها همیشه یکی از خبرهای خوش بوده که شادی دل ملت دارای خودرو را در پی داشته و جا دارد که همین جا به نیابت این قشر از مردم از همه مسئولان و دست اندرکاران عزیز تشکر نمایم. (از اتاق فرمان اشاره می کنند که بله جا دارد!)

چند روز گذشته در جراید یک خبر دوپهلویی آمده بود که باعث شد تا صبح از این پهلو به آن پهلو بغلتیم و خوابمان نبرد. ما که خودرو نداریم، این حالت را داشتیم؛ حالا تصور بفرمایید آنهایی که خودرو دارند - و گاهی دوسه تا هم دارند -چه حالتی دارند.

اصل خبر: «همزمان با بایگانی شدن موضوع افزایش قیمت بنزین به 1050 تومان تا شب عید، آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای شخصی در سال 92،به کارت سوخت آنها واریز شد.

ضمن آن که با اجرای مرحله دوم ساماندهی سهیمه بنزین کارت های سوخت، سهمیه ویژ? بنزین برخی از خودروها به سهمیه عادی تبدیل شد.» - به نقل از جراید حساس

بسته پیشنهادی: از آنجا که هرگونه تغییری در قیمت بنزین، هرچند که همواره در مقام حرف گفته شده که هیچ تاثیر سوئی بر دیگر اقلام و اجناس ندارد، اما در مقام عمل مشاهده شده که تاثیر داشته است؛ بنابراین بر بنده شرمنده هم که فاقد هرگونه خودرو ــ حتی در حد یک موتورــ می باشم، لازم است که عرایضی در این باب داشته باشم تا سوخت نشده:

1ـ شفاف سازی: چون صحبت از اجرای مرحله دوم هدفمندی از آغاز سال آینده در میان است و ایضا مرحله دوم ساماندهی سهمیه بنزین کارت سوخت، از این رو حق بدهید که دچار شک و شبهه شویم که آیا این واریز جدید بنزین دولتی، آخرین واریز امسال است یا کلا آخرین واریزاست و رفت جایی که عرب نی انداخت؟ بنابراین زودتر شفاف سازی خبری شود که جمعی از ملت به همراه خانواده هایشان از نگرانی درآورده شوند.

2ـ عکس یادگاری: حتما که آدم نباید از صحنه های عاطفی، اجتماعی و خانوادگی و این چیزهای معمول و متداول زندگی عکس بیندازد؛ خب گاهی در آلبوم آدم،یک عکس یادگاری اقتصادی هم کلی می تواند برای خود شخص و اطرافیانش خاطره انگیز باشد.

به این دلیل تا دیر نشده، با یک دبه یا سطل بنزین 400تومانی عکس یادگاری بیندازید. می توانید مثلا سال های بعد آن را به بچه تان نشان بدهید و بگویید: می بینی پسرم، این منم بابات، اینم بنزین 400 تومانی خدابیامرز که بابات رو در آورد!

3ـ پخش ترانه: در جایگاه های سوخت و پمپ بنزین های کشور، آهنگ هایی متناسب و هدفمند و ساماندهی شده پخش شود که کم کم دل ها آماده شود. مثلا پخش این ترانه آهنگین و اثربخش از زبان بنزین که: «مرا بزن... مرا بزن... برای آخرین بار... تو را خدا نگهدار... که می روم به سوی افزایش...»... و الی آخر که اگر دستمزد خوبی بدهند، ترانه را تا تهش ادامه می دهم. از آقای کاکایی عزیز و افشین یداللهی نازنین شنیدم که برای هر ترانه، پول خوبی می دهند؛ البته ترانه خوب، نمی دانم؛ والله اعلم!

سیاست روز : گفت وگو با یک خودسوز معلوم الحال

در خبرها آمده بود که یکی از کارمندان قدیمی شرکت نفت خودش را به آتش کشیده است. در راستای شفاف سازی با ایشان گفتگویی متافیزیکی انجام داده ایم که از نظرتان می گذرد.
***
دلیل خودسوزی شما چه بود؟
راستش را بخواهید ماجرا اصلا آنطوری نیست که رسانه ها نوشته اند. اصلا موضوع خودسوزی مطرح نیست. آن روز وقتی آقای رییس را برای اولین بار از نزدیک دیدم ذوق زده شدم و صورتم گل انداخت. دیگران فکر کردند آتش گرفته ام. بنده وظیفه خودم می دانم از زحمات برادران غیور آتش نشانی تشکر کنم.
ولی کسانی که شاهد ماجرا بودند اعتقاد دارند که بعد از حادثه شما را با آمبولانس اورژانس به بیمارستان بردند.
بنده خبر انتقالم به بیمارستان را تایید می کنم اما باور کنید این قضیه ربطی به خودسوزی ندارد. شب قبل غذای ناجور خورده بودم و به خاطر مسمومیت به بیمارستان رفتم. البته بر خود واجب می دانم از زحمات بی دریغ عزیزان دلاور در آتش نشانی قدردانی کنم.

یعنی شما به اتفاقاتی که در وزارت نفت می افتد هیچ اعتراضی نداشتید؟
اصلا و ابدا! به من چه ربطی دارد که در وزارت نفت چه اتفاقاتی می افتد. من اصلا بابک زنجانی را نمی شناسم. رسانه هایی که جوسازی می کنند دست پرورده استکبار جهانی هستند وگرنه من تا پای جان از تلاش های غیورمردان آتش نشانی حمایت می کنم.

شما کارمند وزارت نفت هستید؟
چی؟ من؟ شیب؟ بام؟ بام شیبدار؟ کارمند؟ وزارت نفت؟ باور بفرمایید من حتی یک ساعت هم در وزارت نفت کار نکرده ام. آن روز هم داشتم از آنجا رد می شدم که یکدفعه آقای رییس را دیدم و از شدت ذوق زدگی صورتم گل انداخت و بقیه فکر کردند من خودسوزی کرده ام و رسانه های معاند هم در بوق های بیگانه دمیدند. من همه اینها را به خدا واگذار می کنم و ممنون دلاورمردان آتش نشانی هستم و خواهم بود.

اگر در پایان حرفی یا نکته ای دارید ، بفرمایید.
در پایان وظیفه خود می دانم که از خدمات عزیزان خدمتگزار آتش نشانی تشکر کنم و از مردم و رسانه های همیشه در صحنه خواهش کنم اگر کسی را دیدند که صورتش گل انداخته فکر نکنند که خودسوزی کرده است.

شرق : زندگی ترافیکی

در زندگی آدم به یک جایی می رسد که باید خودش را رها کند و با شرایط موجود خودش را تطبیق دهد. مثل وقتی که تهِ کوچه بن بست گیر میکنی و نه راهِ پس داری، نه راهِ پیش.
مساله ترافیک هم، معلوم است که حل شدنی نیست. یعنی ما که چشممان آب نمی خورد و ربطی هم به مسوولان شهری ندارد. برای همین به نظر ما باید شهروندان بپذیرند که ترافیکوند هستند و با ترافیک خودشان را تطبیق بدهند. مثلا:
1- باتوجه به اینکه ممکن است دو، سه ساعت در اتوبان توی ترافیک بمانیم، ایران خودرو و سایپا در ماشین ها یک فقره دستشویی و یک فقره دوش آب سرد و گرم نصب کنند.
2- پیشنهاد می شود صندلی ماشین را تختخواب شو کنند [...]
3- شهرداری برای رفاه حال ترافیکوندها در طول بزرگراه روی بیلبوردها فیلم و کارتون پخش کند.
4- برای بازشدن باب آشنایی بین ترافیکوندها مسوولان تعدادی ماشین روباز به عنوان کافی شاپ در شهر قرار دهند.
5- بعد از بازشدن باب آشنایی به قصد ازدواج، مسوولان تعدادی اتوبوس به عنوان تالار عروسی در سطح شهر بپراکنند تا ترافیکوندها از فرصت ترافیک استفاده کنند و در آن، مراسم عروسی بگیرند.
6- به بچه هایی که در ترافیک به دنیا می آیند، از طرف مسوولان یک مینی ماینر اهدا شود.
7- شهرداری علاوه بر پارکبان، ترافیک بان هم اختراع کند تا از ترافیکمانده ها پول بگیرد.
8- اگر ترافیک خیلی طول کشید و کسی در ترافیک جان باخت، شهرداری در آن محل یک بیلبورد بزند و پول اجاره بیلبورد را به یاد آن مرحوم بین راننده ها، قرمه سبزی پخش کند.
9- شورای شهر به شورای ترافیک تغییر کند و خلاص!
10- هر کسی به ترافیک اعتراض کرد، در ماشینش را به رویش می بندیم و ماشینش را به عنوان درس عبرت کنار بزرگراه آویزان می کنیم!

کیهان : کامپیوتر! (گفت و شنود)

گفت: بعد از برکناری رئیس دانشگاه تهران قرار است رئیس دانشگاه تربیت مدرس هم برکنار شود.
گفتم: کار یکی و دو تا و ده تا و... نیست، دارند همه مدیران کارآمد و آزمون داده را در همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی قلع و قمع می کنند.
گفت: البته حق دارند! یعنی غیر از این چاره ای ندارند!
گفتم: مرد حسابی! چرا پرت و پلا میگی؟!
گفت: وقتی اصلاحاتچی ها و کارگزارانی های اطراف آقای روحانی آنهمه وعده داده اند که عمل نکرده اند، خب! اگر دست به قلع و قمع فله ای هم نزنند مردم براشون سؤال پیش میاد که پس دولتمردان مدعی تخصص و تجربه تا حالا چیکار کرده اند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند فرق نرم افزار و سخت افزار چیه؟ جواب داد؛ سخت افزار اون قسمت کامپیوتره که می تونی با چکش داغونش کنی! اما، نرم افزار اون قسمت کامپیوتره که فقط می تونی بهش تشر بزنی و دعواش کنی!

قدس: مش غضنفر و رشد شاخص اجاره بها

پَریشَبا ای صابخِنَما تا فهمید که سِبدِ کالا بِزِم تعلُّق گیریفته یُ مویَم رفتُم گیریفتُمِشُ وَضُم خوب رِفته، ... عینِ یَک چوله غَزَکی آمَد دَرِ خِنمایُ کِلیکِش ر تا تَه فورو کِرد تو زنگ. مویَم وَرخاستُم دَر رِ واز کِردُمُ گفتُم واز چیکار رِفته مَمَدآقا که ایقذَر زنگ مِزِنی؟ گفتِگ مُخواستُم بُگُم سالِتا دِره تِموم مِره، اجاره هایَم به مِشَد رِفته بالا؛ اگِر مِخِن وازَم اینجه بیشینِن بایِست اجاره رِ دو برابَرِش کُنِن. ایره که شُنُفتُم عینِ یَک کِوَزی که با سَرپایی بِزِنی روش، وِل رِفتُم رو زِمین.

عیالُم تا مو رِ دید یَک جِغ کیشیدُ آمَد یَک دُول آبِ یخ پیشینگه سَرُ کِلَّم کِرد. تا حالُم یَک خُردو جا آمَد بِزِش گفتُم وَخِز سِلّه یُ خِلیطه یُ کارتُن خالیُ هَرچی دِرِم وَردار بیار که اینجه دِگه جایِ ما نیستِگ. اَثاثارِ لوکّه کُن که بایِِست بِرِم هَمو قِلَتا زندگانی کُنِم. تو مِشَد با ای حوقوقایِ کارگِریُ کارمندی نه مِشه خِنه خِریدُ نَیَم مِشه اجاره خِنه داد.
حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم ای مِشَد با ایقذَر گُندِگیشُ ایقذَر زِمینُ خِنه که به توش هستُ ایقذَر درآمدِ بیشتر که بِرِیِ خاطِرِ ووجودِ زوّارایُ مسافرا مِره تو جیب شَرداریشُ سازمانایِ دِگَش که با زِمینُ مسکن مِشَدیا سرُکار دِرَن، بِرِیِچی وازَم بایِست رشدِ شاخصِ مسکن اجاره ایش ایقذَر از شهرایِ دِگه یِ کیشورِما بیشتر بِشه؟




موضوع مطلب : گفت‌وگو با یک خودسوز معلوم الحال
یکشنبه 92 اسفند 4 :: 9:22 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1394117609295248352      تاریخ : یکشنبه 04 اسفند 1392 8:52مهدی کروبی,تئوری حجاریان,اصلاح‌طلبان,حسین قدیانی,قصاص,دزدان دریایی,دریای سرخ,دریادار سیاوش جره ,موسسه گالوپ

نبض سیاست

سوال‌های 99 نماینده از ظریف

فقط چند روز پس از پایان دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 در وین، وزیر امور خارجه امروز با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پاسخگوی سوالات 99 نماینده مجلس خواهد بود.

 

به گزارش مهر، پیش از این اخباری مبنی بر جمع آوری امضا برای سوال از وزیر خارجه به دلیل آنچه اظهارات مبهم وی درخصوص به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل و علت لغو سفر هیات نظامی کره شمالی به ایران با ممانعت آمریکا خوانده می شد منتشر شده بود و به نظر می رسد فراخوانی وزیر به کمیسیون در هفته جاری به دنبال تنظیم این سوالات از وی باشد.

بهبود شرایط سکونت مهدی کروبی

ایسنا نوشت: پس از تغییر محل حصر مهدی کروبی، همسر او گفته است که شرایط سکونت کروبی پس از انتقال وی به منزل شخصی خود در جماران بهبود یافته است.

انتقاد جلایی پور از تئوری حجاریان

سعید حجاریان، ازجمله چهره های مطرح جریان اطلاح طلب در دوره استقرار دولت خاتمی تئوری جنجال برانگیز «فشار از پایین، چانه زنی در بالا» را به منظور پیشبرد اهداف این جریان مطرح کرده بود و حالا حمیدرضا جلایی پور، از دیگر چهره های اصلاح طلب در جمع اصلاح طلبان آذربایجان شرقی گفته است که «راهبرد فشار از پایین و چانه زنی از بالا قابل اجرا نیست و خوشبختانه دولت روحانی برای رفع مشکلات کشور عزم جدی دارد و با استفاده از راهبرد هماهنگی در بالا و ساماندهی در پایین به اداره کشور می پردازد و موفقیت های خوبی هم دراین ارتباط داشته است.»

او همچنین گفته است: بزرگ ترین هدف اصلاح طلبان دردوره جدید، حمایت همه جانبه از دولت است.

احضار نویسنده «وطن امروز»

رضا شکیبا، سردبیر روزنامه وطن امروز گفت: حسین قدیانی با شکایت یک نهاد امنیتی دولتی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

وی به باشگاه خبرنگاران گفت که دلیل شکایت، یادداشت های این نویسنده در نقد توافق ژنو بوده و تمامی یادداشت های مذکور در روزنامه وطن امروز به چاپ رسیده بود. وی افزود: دولت این مطالب را اقدام بر خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانسته است.

نظرخواهی فیسبوکی جهانگیری از تهرانی ها

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم به جمع فیسبوکی های خبرساز دولت پیوسته و در صفحه شخصی خود با اشاره به جلسه شورای اداری استان تهران که قرار است هفته آینده در آن شرکت کند، از دوستان خود درخصوص موضوعات مربوط به این جلسه نظرخواهی کرده است.

او نوشته است: هرچند درباره مشکلات عمومی تهران از جمله ترافیک، هوای پاک، وسایل حمل و نقل عمومی و ساماندهی مشاغل زیاد صحبت است، ولی طرح موضوع با شما هم شاید زوایای جدیدی را به روی من بگشاید و از این بابت این موضوع را اینجا مطرح کردم.

حضور نویسنده «آسمان» در دادسرا

نویسنده مطلبی با موضوع قصاص در روزنامه «آسمان» که به توقیف این روزنامه و بازداشت مدیرمسئول آن منجر شد، صبح دیروز در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت و به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، خانواده عباس بزرگمهر، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده «آسمان» نیز وثیقه 300 میلیون تومانی صادر شده توسط بازپرس پرونده را آماده کرده و منتظر طی مراحل قانونی و اداری برای تودیع این وثیقه هستند.

بنابر اعلام دادستانی تهران، با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه «آسمان» به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.

تا بدهی زنجانی پرداخت نشود، هستیم

مسعود میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس درخصوص پیگیری های کمیسیون متبوعش درباره بدهی بابک زنجانی، گفته است: تا زمانی که این منابع به بیت المال بازنگردد، مطمئناً کمیسیون نظارت خود را ادامه خواهد داد.

او این را هم به تسنیم گفته که «کمیته ای که در کمیسیون شکل گرفته بود کار خود را انجام می دهد اما چون قوه قضاییه وارد پرونده شد، منتظر هستیم تا ببینیم پیگیری های قوه قضاییه به کجا می رسد.»

بابک زنجانی، میلیاردر جنجالی تهرانی، مدتی است که در بازداشت به سر می برد.

درگیری نیروی دریایی ایران با دزدان دریایی سومالی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی از سوی ناوگروه این نیرو در دریای سرخ خبر داده است.

دریادار سیاوش جره گفته که هفت قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی در دریای سرخ روز شنبه (دیروز) قصد ربایش کشتی تجاری ایران را داشتند که با حضور ناوگروه بیست و نهم و تیم عملیات ویژه دزدان دریایی متواری شدند.

ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در چند روز آینده در یکی از کشورهای آفریقایی پهلو خواهد گرفت.

گالوپ: آمریکایی ها دیگر ایران را بزرگ ترین دشمن نمی دانند

موسسه گالوپ اعلام کرده است، نیمی از آمریکایی هایی که دو سال قبل ایران را بزرگ ترین دشمن کشورشان می دانستند، دیگر چنین نظری ندارند و به جای آن چین را بزرگ ترین دشمن خود به حساب می آورند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی گالوپ، بعد از چین، ایران و کره شمالی؛ 9درصد آمریکایی ها به روسیه، هفت درصد به عراق، پنج درصد به افغانستان و سه درصد هم به سوریه به عنوان بزرگ ترین دشمن آمریکا اشاره کرده اند. این نظرسنجی، دو هفته قبل از سوی موسسه پژوهشی گالوپ در آمریکا صورت گرفت.




موضوع مطلب : سوال‌های 99 نماینده از ظریف
یکشنبه 92 اسفند 4 :: 9:21 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1394111095022015794      تاریخ : یکشنبه 04 اسفند 1392 8:44رضا رفیع,بنزین دولتی,سهمیه بنزین,مرحله دوم هدفمندی

 

واریز آخرین بنزین؟

بنزین برخلاف بنزن که چیز خوبی نیست و آلودگی هوا به دنبال می‌آورد و مدیریت‌های پتروشیمی مملکت را زیر سوال می‌برد؛ چیز کاملا خوبی است. بنده کسانی را می‌شناسم که کارت سوختشان را بلاتشبیه مثل عکس همسرشان می‌گذارند داخل کیف یا جیب بغلشان که یک لحظه ازشان جدا نشود. اسنادش هم موجود است.

 

فلذاست که خبر واریز بنزین دولتی ارزان نیز در این سال ها همیشه یکی از خبرهای خوش بوده که شادی دل ملت دارای خودرو را در پی داشته و جا دارد که همین جا به نیابت این قشر از مردم از همه مسئولان و دست اندرکاران عزیز تشکر نمایم. (از اتاق فرمان اشاره می کنند که بله جا دارد!)

چند روز گذشته در جراید یک خبر دوپهلویی آمده بود که باعث شد تا صبح از این پهلو به آن پهلو بغلتیم و خوابمان نبرد. ما که خودرو نداریم، این حالت را داشتیم؛ حالا تصور بفرمایید آنهایی که خودرو دارند - و گاهی دوسه تا هم دارند -چه حالتی دارند.

اصل خبر: «همزمان با بایگانی شدن موضوع افزایش قیمت بنزین به 1050 تومان تا شب عید، آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای شخصی در سال 92،به کارت سوخت آنها واریز شد.

ضمن آن که با اجرای مرحله دوم ساماندهی سهیمه بنزین کارت های سوخت، سهمیه ویژ? بنزین برخی از خودروها به سهمیه عادی تبدیل شد.» - به نقل از جراید حساس

بسته پیشنهادی: از آنجا که هرگونه تغییری در قیمت بنزین، هرچند که همواره در مقام حرف گفته شده که هیچ تاثیر سوئی بر دیگر اقلام و اجناس ندارد، اما در مقام عمل مشاهده شده که تاثیر داشته است؛ بنابراین بر بنده شرمنده هم که فاقد هرگونه خودرو ــ حتی در حد یک موتورــ می باشم، لازم است که عرایضی در این باب داشته باشم تا سوخت نشده:

1ـ شفاف سازی: چون صحبت از اجرای مرحله دوم هدفمندی از آغاز سال آینده در میان است و ایضا مرحله دوم ساماندهی سهمیه بنزین کارت سوخت، از این رو حق بدهید که دچار شک و شبهه شویم که آیا این واریز جدید بنزین دولتی، آخرین واریز امسال است یا کلا آخرین واریزاست و رفت جایی که عرب نی انداخت؟ بنابراین زودتر شفاف سازی خبری شود که جمعی از ملت به همراه خانواده هایشان از نگرانی درآورده شوند.

2ـ عکس یادگاری: حتما که آدم نباید از صحنه های عاطفی، اجتماعی و خانوادگی و این چیزهای معمول و متداول زندگی عکس بیندازد؛ خب گاهی در آلبوم آدم،یک عکس یادگاری اقتصادی هم کلی می تواند برای خود شخص و اطرافیانش خاطره انگیز باشد.

به این دلیل تا دیر نشده، با یک دبه یا سطل بنزین 400تومانی عکس یادگاری بیندازید. می توانید مثلا سال های بعد آن را به بچه تان نشان بدهید و بگویید: می بینی پسرم، این منم بابات، اینم بنزین 400 تومانی خدابیامرز که بابات رو در آورد!

3ـ پخش ترانه: در جایگاه های سوخت و پمپ بنزین های کشور، آهنگ هایی متناسب و هدفمند و ساماندهی شده پخش شود که کم کم دل ها آماده شود. مثلا پخش این ترانه آهنگین و اثربخش از زبان بنزین که: «مرا بزن... مرا بزن... برای آخرین بار... تو را خدا نگهدار... که می روم به سوی افزایش...»... و الی آخر که اگر دستمزد خوبی بدهند، ترانه را تا تهش ادامه می دهم. از آقای کاکایی عزیز و افشین یداللهی نازنین شنیدم که برای هر ترانه، پول خوبی می دهند؛ البته ترانه خوب، نمی دانم؛ والله اعلم!

رضا رفیع




موضوع مطلب : واریز آخرین بنزین؟
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >