سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31763|دسته: تازه ترین عناوینعمومی


حال که در صدد عملیاتی کردن و اجرای فاز دوم هفمندی یارانه ها هستیم برای اجرای درست و کارشناسی فاز دوم  هدفمندی تعامل بین قوا ، همراهی و همسویی همه جریان های حاکم در کشور داخل و… می  تواند زمینه کاهش این مشکل و گذاراز این مهم شده تا بتوان این دوران بحران و گذر از شرایط سخت را طی کرد.

 

جوان پرس / عبدالسلام معروفی : بالاخره بعد از 3 سال واندی از اجرای قانون هدفمندی یارانه وفاز اول آن در قالب برنامه پنجم توسعه ، فاز دوم آن این هفته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دولت قرار است از اول فروردین ماه سال 93 اجرای مرحله دوم آن را در دستور کار خود قرار دهد. و بعد از جدال های پشت سر هم اهالی بهارستان و پاستور بر سر لایحه بودجه و به ویژه هدفمندسازی یارانه ها مجلس درآمد 48 هزار میلیارد تومانی را برای این لایحه مصوب کرد و حتی چگونگی پرداخت آن را به صورت نقدی و غیر نقدی به دست دولت داد.

مهمترین مشکل در اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها عدم اجرای برخی از بندهای قانون بود که اگر درست اجرایی می شد امروز به این مشکلات نمی رسیدیم. در مرحله اول هدفمند‌سازی یارانه‌ها دولت نشان داد در کسب درآمد از هدفمندسازی یارانه‌ها ناموفق بوده است و 20 درصد صنایع و کشاورزی را پرداخت نکرده و بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک یا ورشکسته شدند یا راندمان آنها به حداقل رسیده است. بهبود وضعیت مسکن، بهداشت و درمان، تولید، استفاده از کالاهای باکیفیت برای جلوگیری از آلودگی هوا جزو اهداف اجرای هدفمندی بود اما هیچ‌کدام اجرا نشد. تمام درآمدهای افزایش قیمت‌ها یا اصلاح قیمت‌ها باید به‌اضافه مبالغی از خزانه عمومی و سهم بهداشت مردم برای توزیع یارانه نقدی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 فارغ از همه نکات مثبت و قوت این قانون متاسفانه مشکلات زیادی بر کشور وارد ساخت و از قبل اجرای ناصحیح برخی از بندهای مورد تصویب از جمله عدم اختصاص یارانه به بخش تولید و اشتغال و افزایش نقدینگی و روند روبه رشد تورم در کشور در کنار نابسامانی حوزه اقتصادی و فشارها و تحریم غرب باعث شد تا چند سال اخیر ، سال های پرچالش برای دولت و بحران زا برای مردم باشد ، بطوری که هر روز و لحظه با کابوس افزایش قیمت دست و پنجه نرم می کردیم و هر روز یک بحران در کشور پدیدار می شد.

 

هدفمندی یارانه ها متاسفانه بدون آنکه تاثیری در روند اشتغال و پویایی اقتصاد کشور داشته باشد باعث بروز مشکلات حادی در کشور شد و با این اوصاف مجلس و دولت را مجاب به اجرای فاز دوم آن در سال آتی نمود. مطمئنا همانطور که در قانون آمده ، قیمت حامل های انرژی از قبل اجرای آن افزایش خواهد یافت و به تبع آن قیمت اقلام ، کالاها ، لوازم ضروری و مایحتاج مردم هم بالا می رود و بدون شک تمامی اجناس  بصورت زنجیروار در سر بالای قیمت می افتند و بایستی انتظار روزهای سخت از حال را داشته باشیم.

 

از یک طرف کشور با بحران و فشارهای خارجی دست و پنجه نرم می کند و از طرف دیگر ناهنجاری اقتصادی و سیاسی در داخل و تنش های پیش رو به استقبال دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و از همه مهم تر رکود اکثر پروژه های در حال اجرا بدلیل کمبود اعتبار و نبود نقدینگی بایستی منتظر روزها و ایامی سخت باشیم.

هر چند مردم ایران همه 35 سال عمر پربرکت انقلاب را با روزهای سخت و طاقت فرسا سپری کرده اند و شرایط حال به فرموده رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب از دوران شعب ابی طالب سخت تر است بایستی راهکار اساسی برای کاهش حداقل فشارها بر مردم  با هدایت و راهبری انجام گیرد .

حال که در صدد عملیاتی کردن و اجرای فاز دوم هفمندی یارانه ها هستیم با آسیب شناسی فاز اول و بررسی مسائل پیش رو برای اجرای درست و کارشناسی فاز دوم  هدفمندی تعامل بین قوا ، همراهی و همسویی همه جریان های حاکم در کشور داخل ، جریان اعتدال و خارج از آن ، رهبران سیاسی و فکری، صاحبان نفوذ و ایده ، حوزه رسانه های عمومی و از همه مهم تر پای کار آمدن بخش خصوصی و فعال سازی بخش اشتغال و دادوستد و همچنین ریاضت مردمی و تحمل و صبر آنها  و انصراف داوطلبانه متمکنین و عده ای از کسانی دستشان جیبشان می رسد و بضاعت مالی خوبی دارند از دریافت یارانه نقدی و… می  تواند زمینه کاهش این مشکل و گذاراز این مهم شده تا بتوان این دوران بحران و گذر از شرایط سخت را طی کرد و این مسیر پر از سنگلاخ به مقوله پیشرفت ایران در دهه چهارم تبدیل نشود .

با اجرایی شدن صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با کمک مردم، نتیجه و ثمرات شیرین آن را در رشد شکوفایی کشور مشاهده خواهیم کرد. اکنون همه باید خود را برای یک خیز بزرگ اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری آماده کنیم و لازمه این امر پذیرش کوتاه مدت ریاضت اقتصادی خواهد بود. ریاضت اقتصادی که در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ایجاد خواهد شد با همراهی و همدلی مردم و با هدف توسعه کشور راحت تر سپری خواهد شد.

 

با این اوصاف برای سال 93 بی شک پیشقراول این مهم اهتمام و تلاش مدیران دولتی ، دستگاه های نظارتی و بازرسی ، وجدان کاری و انضباط اجتماعی ، تقدم مصالح و منافع عموم  ومردمی بر مصالح شخصی ، جناحی و گروهی به عنوان سر لوحه کار مجریان و متولیان امر می تواند در کاهش فشارها موثر واقع شود ، همچنین فعال سازی حوزه اشتغال ، اقتصاد و تولید کشور، حوزه تجارت خارجی و مبادلات با کشورهای درگیر و هدف ، فعال سازی سیاست خارجی ، ارتباط فعال تر با کشورهای همجوار و غیره می تواند تا حدودی مرهمی باشد برتسکین دردهای مردم در این دوران و تدبیر دولت تدبیر می تواند امید مردم را حفظ و نوید بخش نشاط و آرامش جامعه در دهه چهارم انقلاب گردد و اجازه ندهیم جامعه بیش از این ترک بر دارد و مردمی که با امید به آینده ، دولت راستگویان و پاک دستان را انتخاب کرده اند نگذاریم امید آنها ناامید شود.

* کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی




موضوع مطلب : امید دولت به تدبیر ملت / ریاضتی که همه باید سال 93 بکشیم
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31916|دسته: تازه ترین عناوینعمومی

 


 این گردان ها شامل 31 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر است که در شهرستان ها به اجرا در می آید.

 

جوان پرس :  فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از میزبانی این استان جهت برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» بسیج در روزهای اول و دوم اسفندماه خبر داد. به گزارش جوان پرس ، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: رزمایش «الی بیت المقدس» گردان های واکنش سریع بسیج آذربایجان غربی، روزهای اول و دوم اسفندماه جاری در سراسر شهرستان های استان به مرحله اجرا در می آید.

 

وی افزود: این رزمایش علاوه بر 17 شهرستان، در 3 بخش نیز اجرا می شود. فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در خصوص اهداف برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» بسیج، عنوان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد آمدگی یگان ها برای انجام ماموریت های واقعی، بالا بردن توان رزم گردان های بیت المقدس از لحاظ روحیه، آموزش و تجهیزات، تمرین و تدام آموزش های یگانی که از قبل آموزش داده شده و همچنین حفظ انسجام عملیاتی و برنامه های رزمی و فرهنگی است.

 

وی، تعداد گردان های حاضر در این رزمایش را 32 گردان بسیج دانست و گفت: این گردان ها شامل 31 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر است که در شهرستان ها به اجرا در می آید.

 

سردار خرم، در پایان ابراز داشت: در این رزمایش برگزاری صبحگاه مشترک بسیج و همچنین انجام عملیات نمادین توسط بسیجیان پیش بینی شده تا به این ترتیب سطح آمادگی این عزیزان در صحنه های مختلف سنجیده شود.

 




موضوع مطلب : آذربایجان غربی میزبان رزمایش « الی بیت المقدس » / فردا
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31886|دسته: تازه ترین عناوینعمومی


با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ می‌گردد:

 

سایت دفتر رهبر انقلاب - حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسم‌اللّه الرحمن الرحیم

ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و … در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.

اکنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته، خصوصاً سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و با چنین نگاهی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است، ابلاغ می‌گردد.

لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه‌ اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید. از خداوند متعال توفیق همگان را در این امر مهم خواستارم.

   سیّدعلی خامنه‌ای
29/ بهمن ماه/ 1392

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی

با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ می‌گردد:

1 – تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.

2 – پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه.

3- محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور.

4- استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی.

5- سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره‌ تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه.

6- افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی(بویژه در اقلام وارداتی)، و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص.

7- تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید(مواد اولیه و کالا).

8- مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید.

9- اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی.

10- حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:
-    تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.
-    گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز.
-    تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات.
-    برنامه ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید، و تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه.
-    استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز.
-    ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف.

11- توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج.

12- افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور از طریق:
-    توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان.
-    استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی.
-    استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای.

13- مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق:
-    انتخاب مشتریان راهبردی.
-    ایجاد تنوع در روش‌های فروش.
-    مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش.
-    افزایش صادرات گاز.
-    افزایش صادرات برق.
-    افزایش صادرات پتروشیمی.
-    افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی.

14- افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک.

15-  افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه(براساس شاخص شدت مصرف انرژی) و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع.

16- صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.

17- اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی.

18- افزایش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت.

19- شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و … .

20- تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه.

21- تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن بویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی.

22- دولت مکلف است برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با هماهنگ سازی و بسیج پویای همه امکانات کشور، اقدامات زیررا معمول دارد:
-    شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی برای دسترسی به توان آفندی و اقدامات مناسب.
-    رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن.
-    مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی.

23- شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار.

24- افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن.




موضوع مطلب : boletسیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31889|دسته: تازه ترین عناوینعمومیمقالات


داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ دهه اخیر از جمله فعالان پرشور عرصه اجرای برنامه کودک و نوجوان تلویزیون به شمار می آید.

 

جوان پرس/   زین العابدین زینالپور فتاحی : سایت «الف» در بخش تعاملی خود یادداشتی را با عنوان « عمو پورنگ ، در اوج خداحافظی کن ! » از « زین العابدین زینالپور فتاحی » با درج این نکته که این مطلب از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست ، منتشر کرده است که در زیر می خوانید:

 

داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ دهه اخیر از جمله فعالان پرشور عرصه اجرای برنامه کودک و نوجوان تلویزیون به شمار می آید.

 

پورنگ پر جنب و جوش با آن شیرینی زبان و فصاحت بیان به خوبی توانست در قلب کودکان این مرز و بوم جا باز کند و به ماندگارترین خاطرات شفاهی ذهن آنان تبدیل گردد.

پورنگ پا به پای کودکان ما آمد، بزرگ شد و بزرگ شدند.

اما هر شخصیتی به هر میزان که بزرگ شود بایسته ها و شایسته های شخصیتش نیز بزرگ تر و لزوم حفاظت از آن ضروری تر می گردد.

پورنگ تقریباً به خوبی توانست بی حاشیه تا بدین جا برسد. جا دارد مسئولین سیما از او و تیم همراهش به پاس یک دهه تلاش مجدانه در عرصه کودکان و نوجوانان به نحو شایسته تقدیر نمایند.

اما در کنار این همه، رگه هایی از زاویه گیری پورنگ از اهداف اصلیش طی یکی دو سال اخیر مشاهده شد و زنگ خطر را برای او به صدا در آورد که متاسفانه تیم همراه او یا ندیدند و یا نخواستند که ببینند و راهنماییش کنند و خود نیز از آن غفلت نمود.

پورنگ کم کم وارد عرصه تجاری سازی برنامه هایش و اقتصادی کردن آنها و به عبارتی پول سازی افتاد آن هم علناً و به سبک و سیاق پیام های بازرگانی!

پورنگ دیروز که حرف های قشنگ و حرکات جذابش پسران و دختران کوچک ما را پای برنامه هایش میخکوب می کرد اکنون با در دست گرفتن سی دی های مختلف بازار گرمی کرده و مشتری جذب می نمود و تبیلغ کالای فرهنگی می کرد!

کار به همین جا ختم نشد و تبلیغ ماکارونی و لازانیا و پفک و … سر از برنامه پورنگ در آورد. بچه های معصوم با نگاه های بهت زده و سکوت معنا دار حرکات و سخنان نا مفهومی را می شنیدند که انتظارش را نداشتند.

کودکانی که ماه ها منتظر حضور در برنامه عمو پورنگ بودند اکنون باید تماشاچی پیام های بازرگانی عمویشان می شدند.

آیتمی که هر روز تلویزیون مانند سوهان روح بر سر و صورت مخاطبانش می کوبد و زجرشان می دهد.

عمو پورنگ! کاش به همان سال های نخستین برنامه هایت بر می گشتی. کاش تهیه کنندگان برنامه ات و مدیران شبکه 2 شخصیت معصوم و دوست داشتنی تو را با ماکارونی و چیپس و لازانیا خدشه دار نمی ساختند.

پورنگ ! پسر کوچکم اکنون دیگر مشتری پر و پا قرص سه سال پیش تو نیست و به راحتی از کنار برنامه ات می گذرد! می دانی چرا؟! تو عوض شده ای یا عوضت کرده اند.

بگذار در ذهن کودکان ما عمو پورنگ همان پورنگ سال های پیش بماند.

بگذار طعم شادمانه و شیرین برنامه ها و حرف های قشنگت در پس زمینه ذهن فرزندانمان همواره بماند.

یا همان پورنگ سابق بمان یا در اوج خداحافظی کن !

 

-  لازم به ذکراست حجت الاسلام زینالپور فوق لیسانس فقه ومبانی حقوق رئیس اداره جمعیت هلال احمر چالدران است.




موضوع مطلب : عمو پورنگ یا در اوج بمان یا خداحافظی کن !
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31873|دسته: تازه ترین عناوینعمومیویژه ها


با حکم  معصومه ابتکار ؛ حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در سمت خود ابقا شد. 

جوان پرس : با حکم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در سمت خود ابقا شد. به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با صدور حکمی حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی را در سمت خود ابقا کرد.

در حکم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به حسن عباس نژاد آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت مدیر کل حــفاظت محیط زیست استان  آذربایجان غربی منصوب می شوید.

صیانت از طبیعت و محیط زیست با هدف بهره برداری پایدار از منابع زیستی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، مقابله با آلاینده های زیست محیطی و صنعتی و برخورد قانونی با متخلفان، همچنین حمایت و تشویق واحدها، دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد، دوستدار طبیعت، همکاری با دستگاه های ذیربط و آحاد مردم برای توسعه و پیشرفت پایدار از جمله اموری است که انتظار دارد نسبت به تحقق آن اهتمام ورزید.




موضوع مطلب : مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ابقا شد
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31828|دسته: تازه ترین عناوینعمومیویژه ها


 فریدون سید مصطفوی سال هاست بر کسوت مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تکیه زده و جزو نیروهای مومن ، موفق و فعال استانی است.

 

جوان پرس : فریدون سید مصطفوی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان  غربی منصوب شد ، خبرهای رسیده حاکی از آن است صبح دیروز ( سه شنبه) حکم سید مصطفوی برای نشستن صندلی  حساس حوزه تعلیم وتربیت  در استان آذربایجان غربی امضا شد.

 

بنابراین حکم فریدون سید مصطفوی بزودی جایگزین ولی سمرقندی مدیر کل فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان می شود. فریدون سید مصطفوی سال هاست بر کسوت مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تکیه زده و جزو نیروهای مومن ، موفق و فعال استانی است.

 

همچنین اخبار رسیده حاکی از آن است مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان پنج شنبه این هفته / فردا صبح / ساعت 9 در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار می شود.




موضوع مطلب : مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی منصوب شد / مصطفوی جایگزین سمرقندی شد
پنج شنبه 92 اسفند 1 :: 12:43 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31812|دسته: تازه ترین عناوینعمومی


 بدون دریاچه مردم می میرند و کلیه حرکت و برنامه های ما باید همه جانبه بوده و میزان متنفع شدن دریاچه از اجرای آنها مشخص گردد.

 

جوان پرس : مجری طرح نجات دریاچه ارومیه گفت : مردم باید در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی برای دریاچه مشارکت داشته باشند . به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ، عیسی کلانتری دوشنبه شب در دیدار با امام جمعه ارومیه افزود : ما نمی توانیم به مردم دستور انجام کاری بدهیم و مشارکت دادن آنان به همراه توجیه مشکلات موجود می تواند گام مهمی در اجرای برنامه ها باشد.

 

وی با اشاره به این که نباید مساله دریاچه امنیتی جلوه داد ، اظهار کرد: ضروریست تا از حرکت های مردمی که در راستای احیای دریاچه صورت می گیرد حمایت کرده و از ایده های آنان استقبال کرد زیرا هیچگاه جمهوری اسلامی با ریشه های محکم و پایدار خود با یک حرکت نمادین توسط مردم که جرعه ای آب به دریاچه می ریزند لطمه ای نمی بیند.

 

کلانتری اضافه کرد: ما به نسل آینده خیانت کردیم نه تنها در این منطقه بلکه در همه جای کشور شاهد برخی مشکلات هستیم که خود ایجاد کرده ایم و خودمان نیز باید آنچه را ویران کردیم دوباره بسازیم.مجری طرح نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: بدون دریاچه مردم می میرند و کلیه حرکت و برنامه های ما باید همه جانبه بوده و میزان متنفع شدن دریاچه از اجرای آنها مشخص گردد.

وی اظهار کرد: در صورت نابودی دریاچه حاشیه نشینان متضررین اصلی هستند و ما باید به هر قیمت ممکن دریاچه را نجات دهیم. کلانتری گفت: خسارت های زیست محیطی ناشی از بحران دریاچه بسیار زیاد است و کاهش این خسارتها حتی با اجرای احیای مرحله ای و بخشی از دریاچه هم اگر باشد ضروریست .

کلانتری برای شرکت در کنفرانس نجات دریاچه ارومیه در ارومیه بسر می برد و دیدار وی با امام جمعه به مناسبت تبریک انتصاب وی به این سمت و ارائه گزارشی از وضعیت فعلی دریاچه به حجت الاسلام قریشی بود




موضوع مطلب : ما به نسل آینده خیانت کردیم !
پنج شنبه 92 اسفند 1 :: 12:43 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1392|کد خبر: 31858|دسته: تازه ترین عناوینعمومیویژه ها


با مهر تائید وزیر کشور برای بهادری به عنوان معاون عمرانی استاندار و خداحافظی با شورای شهر مهران حاجیلو رسما شورایی شد.

 

جوان پرس: خبرهای رسیده از تائید حکم دکتر بهادری بر کسوت معاونت امور عمرانی استاندار خبر می دهند ، با امضای حکم هادی بهادری برای پست معاونت امور عمرانی و هماهنگی استانداری آذربایجان غربی توسط  وزیر کشور که از خانواده شورای شهر ارومیه بود و در ماراتن 24 خرداد از مردم این شهر برای صندلی مقدس شورا رای اعتماد 17 هزاری گرفته بود ، بایستی استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه شورا کند ، هر چند بر اساس اخبار غیر رسمی ازهمان روز انتصاب بهادری بر سمت سرپرست معاونت عمرانی نامه نگاری تعیین تکلیفش از سوی همقطاران سابقش به فرمانداری ارسال شده و کویا برخی از اعضای شورا دوست داشتند هر چه زودتر حاج مهران وارد صحن شورا شود و این مهم تحقق یافت و دکتر بهادری رسما معاون استاندار شد و حاج مهران عضو 16 علی البدل شورای شهر ارومیه زودتر از انتظار به جمع 15 نفره اصلی پیوست.

14

 حال با مهر تائید وزیر کشور برای بهادری رویای برخی از اعضای شورا که خواستار شتاب در پیوستن حاجیلو شدند به واقعیت پیوست و البته مهران حاجیلو هم بالاخره وارد صحن شورا شد.

مهران حاجیلو، برادر شهید گرانقدر صمد حاجیلو و از فرهنگیان صادق و خوش اخلاق و البته از مدیران علمی حوزه های فرهنگی می باشد. وی در حال حاضر مشاور فرهنگی شهردار ارومیه می باشد .




موضوع مطلب : حکم بهادری تائید شد / حاجیلو آمد

اگر کشاورزان ما نسبت به نتایج بحران خشک شدن دریاچه آشنا شوند و بدانند دیگر در سال های آتی با بروز بحران های بیشتر ناشی از نابودی دریاچه محصولی نخواهند داشت با قاطعیت از مجریان نجات دریاچه حمایت می کنند.

 

 جوان پرس : حجت الاسلام سید مهدی قرشی در جمع کارکنان محیط زیست استان که با حضور مشاور رییس سازمان محیط زیست و مجری طرح نجات دریاچه ارومیه برگزار شد ، گفت: باید عمق و اهمیت خشکی دریاچه ارومیه برای مردم بیان شود و توجیه مردم در این زمینه ضروریست. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: آموزش ها و تبلیغ در این زمینه نیز می تواند کارساز بوده به حل مشکلات زیست محیطی کمک کند. وی گفت: ائمه جمعه و جماعات نیز باید نسبت به اهمیت موضوع توجیه و با مسائل زیست محیطی بصورت ابتدایی آشنا شوند تا در انتقال مطالب به مردم سریعتر عمل کنند .به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست ، امام جمعه ارومیه گفت: اگر کشاورزان ما نسبت به نتایج بحران خشک شدن دریاچه آشنا شوند و بدانند دیگر در سال های آتی با بروز بحران های بیشتر ناشی از نابودی دریاچه محصولی نخواهند داشت با قاطعیت از مجریان نجات دریاچه حمایت می کنند.




موضوع مطلب : اهمیت خشکی دریاچه ارومیه برای مردم بیان شود
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1392|کد خبر: 31794|دسته: تازه ترین عناوینعمومی


حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت ارشد استان است.

 

جوان پرس : استاندار آذربایجان غربی در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی ماکویی مقیم تهران که رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو و مشاور ارشد دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور نیز در آن حضور داشتند، گفت: حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت ارشد استان است. به گزارش سایت اطلاع رسانی استانداری مهندس سعادت در این دیدار که در تهران برگزار شد ضمن تشریح سیاست های حمایتی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در استان افزود: در طول 45 روز مدیرعاملی در سازمان منطقه آزاد ماکو، با ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود در این منطقه بیش از پیش آشنا شدم و تلاش داریم که مسیر سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کنیم.

 

 

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت ها در سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ماکو قابلیت تبدیل شدن به قطب سرمایه گذاری در استان و حتی کشور را دارد لذا باید بسترهای لازم را برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم کنیم.

 

استاندار آذربایجان غربی به سفر اخیر مهندس ترکان به منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و گفت: حضور مهندس ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در منطقه آزاد ماکو و بازدید میدانی از این منطقه موجب تسریع در توسعه زیرساخت ها و تامین زیربناهای لازم در این منطقه خواهد شد.

 

سعادت ادامه داد: شماره گذاری خودروها با پلاک منطقه آزاد ماکو آغاز شده و تا پایان سال نیز عملیاتی نمودن حمل کالای همراه مسافر در سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو را بصورت جدی پیگیری می‌کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رفع موانع توسعه منطقه آزاد ماکو در دستور کار هیئت مدیره، اعضای دبیرخانه شورای منطقه آزاد ماکو و همچنین مدیریت ارشد استان است، افزود: سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو می تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و همه ما باید برای توسعه و آبادانی آن تلاش کنیم.

 

سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو از حضور سرمایه گذاران در منطقه استقبال می‌کند    

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو نیز در این نشست ضمن تقدیر از حمایت‌های مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی از تلاش برای هموار نمودن مسیر توسعه، بالندگی و سرمایه گذاری در این منطقه قدردانی کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو از حضور سرمایه گذاران در منطقه استقبال می‌کند.

حسین فروزان در ادامه تاکید کرد: باید موانع فعالیت سرمایه گذاران در منطقه آزاد ماکو برداشته شود و نباید سرمایه گذار به جای انجام فعالیت اقتصادی، دنبال مسائل و موانع بانکی باشد .وی اضافه کرد: ما در منطقه آزاد ماکو ، امکانات و منابع بسیار داریم که متاسفانه هنوز از آنها به خوبی استفاده نشده است.

 

فروزان با اشاره به رشد درآمدهای منطقه  آزاد ماکو نیز گفت: پیش بینی می‌شود منطقه آزاد ماکو سال آینده حدود 70 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد و تلاش خواهیم کرد با اختصاص اعتبارات لازم در سال آینده فاز اول فرودگاه منطقه آزاد را نیز افتتاح کنیم.

 

وی اضافه کرد: احداث آزادراه تبریز-بازرگان که تفاهم نامه آن اخیرا با یک شرکت چینی منعقده شده و توسعه و تعریض جاده های منطقه آزاد ماکو نیز از دیگر اقداماتی است که در رشد و پیشرفت منطقه سهم بسزایی دارد.

 

در پایان این جلسه نیز تعدادی از سرمایه گذاران، نظرات و سوالات خود را با استاندار آذربایجان غربی و مدیر عامل منطقه آزاد ماکو  در میان گذاشتند.




موضوع مطلب : 45 روز مدیرعاملی منطقه آزاد ماکو توسط آقای سعادت
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >