سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1393501730615090107      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 21:07اوکراین,یانکوویچ,ریاست جمهوری,اتحادیه اروپا

با سرنگونی یانکوویچ

تیموشنکو برای رییس جمهوری اوکراین آماده می‌شود

اندکی پس از برکناری «ویکتور یانکوویچ» رییس جمهوری اوکراین از سوی مجلس و فرار وی از پایتخت، خانم «یولیا تیموشنکو» نخست وزیر پیشین این کشور اروپای شرقی و رهبر مخالفان دولت امروز شنبه پس از آزادی از زندان اعلام کرد که در انتخابات زودهنگامی که چهارم خرداد برگزار خواهد شد، برای کسب مقام ریاست جمهوری شرکت می کند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، تیموشنکو که بعد از ظهر امروز به دنبال اقدام مجلس اوکراین در تغییر ماده ای از قوانین کیفری این کشور از زندانی در شهر خارکف در شرق این کشور آزاد شد، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

مجلس اوکراین موسوم به «رادا» که پس از این که روز گذشته ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری این کشور ک کی یف را ترک و در شهر خارکف در نزدیکی مرزهای روسیه استقرار یافت، به دست مخالفان افراطی غربگرا افتاده است.

رادا امروز اعلام کرد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، اواخر ماه می - اوایل خرداد- آینده برگزار می شود.

این در حالی است که مخالفان دولت اوکراین روز گذشته توافق نامه ای را با دولت این کشور در حضور وزرای خارجه کشورهای بزرگ اروپا امضا کردند که بر اساس آن قرار بود انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور دسامبر امسال برگزار شود.

انتظار می رود تیموشنکو که به جرم اقدام فراتر از اختیارات قانونی خود در انعقاد قرارداد خرید گاز روسیه به هفت سال زندان متهم شده بود، امروز با پرواز اختصاصی وارد کی یف پایتخت اوکراین شود.

یانوکوویچ از یک سوء قصد جان سالم به دربرد

از سوی دیگر، ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین فاش کرد که خودروی حامل وی روز جمعه در کی یف هدف تیراندازی قرار گرفته است.

یانوکوویچ روز شنبه در گفت وگو با کانال تلویزیونی «یو.بی.آر» گفت:در کی یف به سوی خودروی من تیراندازی کردند، اما هیچ ترسی ندارم و دربرابر کشور احساس مسئولیت می کنم.

وی افزود: این حادثه زمانی که با خودرو عازم فرودگاه کی یف بودم تا به خارکف بروم، اتفاق افتاد.

رییس جمهوری اوکراین اعمال افراط گرایان دراین کشور را به اقدامات نیروهای آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی تشبیه کرد که از ارتکاب هیچ گونه جرمی خودداری نمی کردند.

یانوکوویچ یادآوری کرد: ولادیمیر ریباک رییس مجلس رادا نیز روز گذشته پیش از استعفا مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و امروز هم خودرو وی هدف تیراندازی قرار گرفت.

وی افزود: ریباک از من درخواست کمک کرد و من او را برای مداوا به دونتسک اعزام کردم.

به گفته یانوکوویچ همین حادثه برای آندره کلیویف دبیر شورای امنیت و دفاعی اوکراین نیز رخ داده است.

رییس جمهوری اوکراین تاکید کرد: هر چه که در پارلمان رخ می دهد تبهکاری است. اینها مخالف نیستند بلکه تبهکاران هستند و هر تصمیمی که این مجلس بگیرد غیرقانونی و نامشروع است.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی حاضر به استعفا از مقام ریاست جمهوری اوکراین نخواهم شد.

یانوکوویچ همچنین گفت که در کشور می ماند و قصد ترک اوکراین را ندارد و به عنوان رییس جمهوری قانونی به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: از جامعه جهانی می خواهم به تعهدات خود در قبال اوکراین عمل کند.

«تورچینوف» رئیس دولت انتقالی اوکراین شد

در همین حال، پارلمان اوکراین پس از برکناری رئیس جمهوری این کشور «الکساندر تورچینوف» را به عنوان رئیس دولت انتقالی انتخاب کرد.

به گزارش مهر به نقل از اشتاندارد، با رای اکثریت آرا نمایندگان پارلمان اوکراین، ویکتور یانوکوویچ از ریاست جمهوری این کشور برکنار شد. در ادامه پارلمان الکساندر تورچینوف را که امروز به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شده بود، به ریاست دولت انتقالی این کشور منصوب کرد. وی قرار است تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در بیست و پنجم ماه می اداره کشور را به دست بگیرد.

امروز همچنین 322 نفر از مجموع 331 نماینده حاضر در نشست امروز پارلمان اوکراین به طرح آزادی یولیا تیموشنکو رهبر اپوزیسیون این کشور رای دادند. ویکتور شوتس از نمایندگان پارلمان اوکراین گفت در طرح آزادی تیموشنکو، تصمیم دیوان عالی حقوق بشر اتحادیه اروپا در مورد این سیاستمدار مورد استناد قرار گرفت.

امروز پس از بالاگرفتن تنش های سیاسی در اوکراین نمایندگان با 228 رای از مجموع 450 رای نمایندگان، تورچینوف را به ریاست پارلمان انتخاب کردند. وی از جمله سیاستمداران نزدیک به تیموشنکو رهبر اپوزیسیون اوکراین به شمار می رود.




موضوع مطلب : تیموشنکو برای رییس جمهوری اوکراین آماده می‌شود

کد خبر : 1393496198920902069      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 20:54نفت,گاز,قرارداد نفتی

زنگنه:

از حضور شرکت‌های امریکایی در طرح‌های نفتی استقبال می‌کنیم

بی‍ژن زنگنه وزیر نفت با تاکید بر اینکه جذاب شدن قراردادهای نفتی، به بازگشت شرکتهای بین المللی به ایران کمک می کند، گفت که ما از حضور شرکتهای امریکایی در توسعه میدانهای نفت و گاز کشور استقبال می‌کنیم.

بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه سوم اسفند) در حاشیه همایش هم اندیشی مدل جدید قراردادهای نفتی در پاسخ به شانا در باره بازگشت شرکتهای معتبر بین المللی به ایران با اصلاح قراردادهای بیع متقابل گفت: اگرچه بازگشت شرکت های بزرگ منوط به برداشتن کامل تحریم و بازگشت حقوقی آنهاست، اما جذاب شدن قراردادهای نفتی به بازگشت آنها بسیار کمک می کند.

وی درباره حضور شرکتهای آمریکایی در پروژه های نفتی ایران گفت: ما از حضور همه شرکتهای بین المللی برای توسعه میدان های نفت و گاز و افزایش ظرفیتها از جمله شرکتهای آمریکایی استقبال می کنیم.

وزیر نفت درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تحریم ها رفتنی است اما چه باشد و چه نباشد ما وظیفه خودمان می دانیم برای صیانت از میدان های نفت و افزایش ظرفیت ها اقدام کنیم.

زنگنه با اشاره به این که زنجیره تولید نفت و گاز در کشور باید تکمیل شود، گفت: هدف ما تنها خام فروشی نیست و امیدواریم به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فرآورده ها در جهان تبدیل شویم.

وی درباره افزایش صادرات گاز به ترکیه هم گفت: ترک ها خواهان کاهش قیمت گاز هستند در حالی که ایران این موضوع را تنها در صورتی محقق می داند که ترکیه میزان واردات گاز را از ایران افزایش دهد.
وزیر نفت در باره قراردادهایی که در دولت گذشته منعقد شد و پیمانکاران آن به تعهدات خود عمل نکردند، افزود: طبق قرارداد با این شرکتها برخورد می شود ضمن اینکه به مصلحت پروژه نیز توجه می شود.




موضوع مطلب : از حضور شرکت‌های امریکایی در طرح‌های نفتی استقبال می‌کنیم

کد خبر : 1393450832459955110      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 20:09خلیج فارس,امارات عربی متحده,روحانی

روحانی در دیدارِ رییس مجلس امارات عربی متحده:

مصمم به گسترش روابط با همسایگان خود هستیم

رییس‌جمهوری بعد از ظهر امروز (شنبه) در دیدارِ رییس مجلس امارات عربی متحده، روابط دو کشور را برادرانه و صمیمی توصیف کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط با کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان خود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به روابط گسترده و نزدیک میان ایران و امارات افزود: اگرچه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مطلوب است، اما ظرفیت های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات در این عرصه وجود دارد و در شرایط فعلی که از لحاظ بین المللی فضای مساعدتری به وجود آمده، همکاری های اقتصادی با امارات می تواند بیش از پیش گسترش یابد.
روحانی حوزه خلیج فارس را برای کشورهای منطقه و جهان مهم توصیف و اظهار کرد: روابط خوب همسایگی ما می تواند زمینه ساز گسترش روابط همه کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر باشد.
رییس جمهوری تصریح کرد: ایران و امارات می توانند همکاری های خود در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی گری را گسترش دهند.
محمد احمد المر رییس مجلس امارات عربی متحده نیز در این دیدار با جامع، مانع و ممتاز توصیف کردن سخنرانی رییس جمهور کشورمان در افتتاحیه اجلاس مجالس کشورهای اسلامی گفت: جنابعالی در این سخنرانی دلمشغولی های امروز کشورهای اسلامی را با بیانی صریح تبیین و بعد از اشاره به لزوم وحدت بین مسلمانان و لزوم تکیه بر توسعه اقتصادی، بر ضرورت ارتقای سطح مشارکت مسلمانان در اقتصاد جهانی متناسب با جمعیت و وسعت کشورهای اسلامی تاکید کردید.
رییس مجلس امارات با اشاره به حضور خود در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اظهار کرد: خط مشی کلی و برنامه هایی که جنابعالی در آن مراسم اعلام کردید برآمده از اندیشه ای موزون و متکی بر تدبیر و خرد بود و خوشحالم که امروز سیاست های جنابعالی پیشگام است.
رییس مجلس امارات عربی متحده تصریح کرد: ما معتقدیم در چارچوبی که جنابعالی انتخاب و اعلام کرده اید، اهداف تان به ثمر خواهد نشست.




موضوع مطلب : مصمم به گسترش روابط با همسایگان خود هستیم

کد خبر : 1393464071060352139      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 20:07باهنر,هسته ای,نرمش قهرمانانه

باهنر:

برد موشک هایمان را در عمل نشان می‌دهیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه توسعه دادن مذاکرات در بحث هسته ای از خطوط قرمز ما است گفت: برد و قدرت موشک هایمان را در عمل نشان آمریکا می دهیم که چقدر است.

 

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر در آخرین جلسه جامعه اسلامی مهندسین در سال 92 که شنبه در دفتر جام برگزار شد، با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط رهبری گفت: این سیاستهای طبق اصل 10 قانون اساسی پس از مشورت آقا در مجمع تشخیص مصلحت بررسی و با کمترین تغییر ابلاغ شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: این سیاستها علاوه بر تاثیر خوب بر اقتصاد کشور، یک ویژگی دیگر دارد. آن ویژگی زمان بسیار خوب ابلاغ این سیاست است.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره سخت و جدی با رقبای خود در 1+5 هستیم گفت: موضع نظام در این گفتگوها روشن و شفاف است و خطوط قرمز به درستی تصویب شده است.

باهنر مذاکره کنندگان را همچون سرداران جنگ نامید و گفت: ما وارد یک جنگ بسیار مهم شده ایم که برای نظام بسیار مهم است و آن را رصد می کند. ما نیز از یک طرف باید هم حمایت کنیم و از طرف دیگر باید مواظبت هم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به طرف مقابل خوشبین نیستیم گفت: در تعهداتی که با 1+5 می بندیم مادامی که آنان پایبند به توافقات باشند ما هم متعهد هستیم.

باهنر با بیان اینکه از 50 سال گذشته همواره ما با آمریکا در یک مسابقه برد ـ باخت شرکت داشتیم گفت: خود آمریکایی ها باید قضاوت کنند که در این پنجاه سال بخصوص در 35 سال اخیر چه کسی برده و چه کسی باخته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست نرمش قهرمانانه ادامه داد: با این سیاست جدید رهبری ما وارد بازی برد - برد شدیم و حاضریم که این بازی را هم ادامه دهیم اما اگر رقیب به فکر بازی برد - باخت باشد ما تجربه طولانی در این بازی داریم و دشمن اگر بخواهد زمین بازی را عوض کند ما نیز بازی را عوض می کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته ای ما تنها محدود به مسئله هسته ای است ادامه داد: توسعه دادن مذاکرات از خطوط قرمز ما است.

وی تصریح کرد: رقیب اگر بخواهد مذاکرات را به مسائل دیگر همچون بحث موشک، حقوق بشر و تروریسم اشاعه دهد ما وارد بحث مذاکره نمی شویم.

باهنر خاطرنشان کرد: ما قدرت موشک هایمان را در عمل نشان می دهیم که چقدر برد و قدرت دارند.




موضوع مطلب : برد موشک هایمان را در عمل نشان می‌دهیم

کد خبر : 1393374278788667538      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 18:51سعید مرتضوی,رضا ضراب,پولشویی,کلاهبرداری اقتصادی

برخی منابع خبری گزارش می دهند:

دستگیریهای جدید در پرونده بابک زنجانی در راه است

نزدیک به یک سال است ‌از مطرح شدن نام بابک زنجانی به عنوان یکی از اخلالگران نظام اقتصادی در رسانه‌ها می‌گذرد. خوشبختانه با پیگیری‌های قوه قضاییه و سایر نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت نفت، این متهم اقتصادی هم‌اکنون در زندان است.

بابک زنجانی که تنها در یک مورد بیش از 8000 میلیارد تومان به وزارت نفت بدهکار است، برای توجیه زد و بندهای مالی و اقتصادی خود، سعی در ساختن پیشینه دروغی برای خود کرد که چندی بعد، از سوی نزدیکان مرحوم نوربخش، مدیر کل فقید بانک مرکزی، هر گونه ارتباط وی با بانک مرکزی در دهه 70 تکذیب شد.

به استناد مدارکی که در جریان تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی ارایه شد، در سال 91 تفاهم نامه ای بین بابک زنجانی و سعید مرتضوی رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی منعقد شده بود که به موجب آن، حدود صد شرکت کم بازده این سازمان به بابک زنجانی واگذار می شد و در مقابل چک هایی به مبلغ 3. 5 میلیارد یورو از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای ضمانت اجرای واگذاری ها در اختیار بابک زنجانی قرار گرفت.

از آن سو قرار می شود زنجانی 17 هزار میلیارد تومان ین ژاپن در ازای این معامله به حساب بانک مسکن در مالزی واریز کند که در نهایت این مبادله صورت نگرفت، ولی چک ها در اختیار بابک زنجانی گذاشته شد تا وی نیز آن ها را به عنوان ضمانت نزد وزارت نفت بگذارد.

اما در سوی دیگر، فعالیت های مشکوک اقتصادی بابک زنجانی در ماه های اخیر، ابعاد تازه ای به خود گرفت.با لو رفتن شبکه فساد اقتصادی در ترکیه، رضا ضراب از شرکای زنجانی در ترکیه بازداشت و بازجویی شد.

در همان ابتدای بازجویی، روزنامه های ترکیه مدعی شدند که ضراب، رئیس خود را بابک زنجانی معرفی کرده است. تخلفات مالی این باند در ترکیه سبب شد تا دولت این کشور را به مرز سقوط برساند.

اما امواج این زلزله اقتصادی ظرف چند روز به ایران رسید و برخی صرافان و مدیران تعدادی از بانک های خصوصی که برای جابجایی ده ها میلیارد یورو، در هفته بیش از پنج بار به ترکیه، تاجیکستان و سوییس در رفت و آمد بودند، به یکباره زمین گیر شدند.

این گروه بعد از دستگیری رضا ضراب تاکنون یک بار نیز به ترکیه و کشورهای اروپایی سفر نکرده اند که به گفته یک منبع آگاه بررسی تعدد مهرهای ورود و خروج این افراد از ایران قبل از دستگیری ضراب و قطع شدن یکباره آن ها به خوبی نشان دهنده این ارتباط است.

پس از دستگیری ضراب در ترکیه، شمار بسیاری از رسانه های کشور، مدعی شدند که «م . ر» مدیرعامل صرافی یکی از بانک های خصوصی حلقه سوم باند بابک زنجانی در ایران است که توانسته در سال های گذشته میلیارد ها تومان کسب درآمد کند.

شبکه ای از صرافی های برخی بانک های خصوصی مسئول انجام امور مالی و بانکی ضراب ـ زنجانی بودند که پر واضح است با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و همچنین قوه قضاییه برای زدودن مفسدین اقتصادی، لازم است نهادهای نظارتی و امنیتی بدون هیچ گذشتی ریشه مفاسد اقتصادی را بخشکانند و در حالی که دو سر این باند مافیایی مالی یعنی ضراب و زنجانی در ترکیه و ایران بازداشت هستند، لازم است دستگاه های نظارتی به جهت دفاع از اموال بیت المال با بانک ها و مدیران خاطی برخورد کند و بیش از شش هزار میلیارد تومان عایدی ماهانه را از چنگال این سودجویان خارج کند.

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر ردپای برخی صرافی ها در پولشویی و کلاهبرداری اقتصادی صورت گرفته، عده ای تلاش کردند تا با طرح عناوینی همچون اینکه این گروه سربازان ایران در جنگ اقتصادی هستند، از حساسیت نهادهای امنیتی نسبت به همکاران ایرانی رضا ضراب و نوع روابط غیر قانونی آن ها بکاهند، ولی واقعیت این است که این سربازان فداکار! میلیارد ها تومان کسب ثروت نامشروع از این راه داشته اند و پرسش این است که اگر فرد یا نهادی با صلاحدید موقتی مأمور به انجام برخی معاملات آن هم با پول بیت المال شود، آیا درست است که از این معامله سود خود را به گونه ای بردارد که انگار همه سرمایه اولیه مال او بوده است؟

پس از دستگیری ضراب در ترکیه، شمار بسیاری از رسانه های کشور، مدعی شدند که «م . ر» مدیرعامل صرافی یکی از بانک های خصوصی حلقه سوم باند بابک زنجانی در ایران است که توانسته در سال های گذشته میلیارد ها تومان کسب درآمد کند.
 
 

یک مقام آگاه گفت، تنها یکی از مجموعه هایی که نقش واسطه را ایفا می کرده از محل نقل و انتقالات مالی که بین ایران، ترکیه، تاجیکستان، سوئیس، آلمان و چند کشور دیگر داشته اند، در مجموع بیش از 4000 میلیارد تومان سود برده است.

اگر از پولشویی و برخی اقدامات غیرمعمول بانکی این گروه بگذریم، پرسش اصلی است که چگونه چند نفر که ارتباط خانوادگی هم دارند، با پول نفت ایران و ثروت این کشور به داد و ستد می پردازند و سود آن را به جیب خود می گذارند؟

در کمترین حالت ممکن اگر فردی سرمایه ای حدود 87 میلیارد یورو را در حساب سپرده کوتاه مدت یک بانک با سود سالانه 20 درصد بگذارد، چیزی حدود 17. 5 میلیارد یورو در مدت یک سال به دست می آورد؛ یا به عبارت دیگر تنها سود بانکی این مبلغ که به گفته پلیس ترکیه در اختیار ضراب و همکاران ترک و ایرانی وی قرار داشته است، ماهانه یک میلیارد و 450 میلیون یورو است که با احتساب هر یورو 4000 تومان، سود بانکی این سرمایه هنگفت چیزی بالغ بر 5800 میلیارد تومان است. که با احتساب اینکه تنها یک سال این سرمایه در اختیار این باند قرار گرفته شده باشد، نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان می شود، که بین عوامل داخلی و خارجی این باند تقسیم شده است.

بنا بر همین گزارش، هر چند در روزهای آینده مدیرعامل یکی از صرافی های بانک های خصوصی که به یک نهاد عمومی نیز وابسته است، به همراه برادرش و یک خویشاوند سببی خود بازداشت خواهند شد؛ اما جالب این است که به رغم توجه خاص دستگاه های نظارتی به ابعاد این قضیه، از یک سو هنوز با سودجویان داخلی که در این نقل و انتقالات خود را سرباز ملت! عنوان می کنند برخورد نشده و از سوی دیگر، سیستم نظارتی تنها به دنبال دریافت اصل پول است.

در حالی که با محاسباتی قانونی که نرخ تورم و نرخ سود بانکی در آن لحاظ می شود، خسارت خواب سرمایه نیز باید از این گروه سوداگران اقتصادی نیز دریافت شود.(تابناک)




موضوع مطلب : دستگیریهای جدید در پرونده بابک زنجانی در راه است

کد خبر : 1393371679362415831      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 18:36موشک,ریاضی,حاج همت

 

مغز متفکری که نخستین موشک را شلیک کرد

روزی معلم ریاضی علیرضا مرا خواست و گفت: او مرا اذیت می‌کند. به او گفتم: چطور؟ او که خیلی مؤدب است. گفت: من مسائل را از چند راه حل می‌کنم، بعد این پسر می‌گوید من هم می‌خواهم مسأله را حل کنم. وقتی پای تخته می‌آید، آن را از یک راه دیگر حل می‌کند. من از شما می‌خواهم از او بخواهید این کار را نکند، چون من سر کلاس خراب می‌شوم.

روز یکم اسفند سال 1339 در شرق تهران، در خانواده ای دیندار و مؤمن، کودکی زاده شد که نام او را علیرضا نهادند. علیرضا از کودکی، هوش قوی و استعدادی بر تر داشت. این استعداد و هوش، در مدرسه بیشتر بروز می نماید. او تحصیلات ابتدایی را تا سال چهارم در دبستان ملی (دانش پرور ) نارمک و سال پنجم را در مدرسه داریوش به پایان رسانید و سپس در دبیرستان خوارزمی وارد شد.

هوش و ذکاوتش از همان بچگی مشخص بود. یک سال زود تر به مدرسه رفت و سال اول دبستان را به خوبی تمام کرد. اما چون سنش کم بود و جثه اش نحیف، مسئولین مدرسه از پدرش خواستند که بگذارد او یک سال دیگر هم در کلاس اول بماند. استعداد فوق العاده ای در درس ریاضیات داشت، اما ادبیاتش متوسط و زبان انگلیسی اش تعریفی نداشت.

«روزی معلم ریاضی علیرضا مرا خواست و گفت: او مرا اذیت می کند. به او گفتم: چطور؟ او که خیلی مؤدب است. گفت: من مسائل را از چند راه حل می کنم، بعد این پسر می گوید من هم می خواهم مسأله را حل کنم. وقتی پای تخته می آید، آن را از یک راه دیگر حل می کند. من از شما می خواهم از او بخواهید این کار را نکند، چون من سر کلاس خراب می شوم » (پدر شهید ناهیدی).

«مغز او در ریاضی عجیب بود. یک روز با هم نشسته بودیم که علیرضا یک مسأله ریاضی داد و گفت: حل کن. من که سال چهارم مهندسی در دانشگاه بودم تا عصر نتوانستم آن را حل کنم. عصر خودش آمد و چند لحظه آن را حل کرد » (شهید یوسف کابلی همرزم علیرضا).

گاهی ساعت ها با پدرش درباره مسأله نسبیت انیشتین بحث می کرد. اوقات فراغتش یا کتاب علمی می خواند یا در تعمیر وسایل خانه به پدرش کمک می کرد، رادیو می ساخت، هواپیمای سبک دستی درست می کرد، به گل های باغچه می رسید و کوچک تر که بود به مورچه ها غذا می داد. زرنگ و فعال بود و با محبت و دل نازک.

دوران دبیرستانش مصادف شد با اوج گیری انقلاب. او نیز مانند مردم مسلمان و انقلابی تهران در مراسم و راهپیمایی ها شرکت می کرد و با بچه های مسجد محله، فعالیت چشمگیری در تکثیر و رساندن پیام ها و اعلامیه های امام خمینی به مردم داشت. روی دیوار ها شعار می نوشتند و با بمب های دست ساز (سه راهی و کوکتول مولوتف) به تانک های ارتش شاه حمله می کردند.

انقلاب که پیروز شد، جوان ها خیلی به فکر درس و دیپلم نبودند، اما علیرضا در امتحان های خرداد 1358 موفق شد و از دبیرستان خوارزمی تهران دیپلم ریاضی فیزیک گرفت.

ناهیدی به عنوا ن بسیجی فعال به دوره آموزش پادگان امام حسین (ع) می رود و با اشتیاق فنون نظامی را فرا می گیرد. پدرش می گوید: یک روز که مربی سر کلاس نارنجک را آموزش می داد، ضمن درس می گوید، هرگاه ضامن نارنجک ناخواسته کشیده شود، یک نفر باید خودش را فدا کند تا بقیه را نجات دهد. جلسه بعد، همان مربی در حال آموزش نارنجک، نارنجک را هراسان روی زمین پرتاپ می کند و فریاد می زند که ضامنش کشیده شده است. علیرضا با تهور زیاد، خودش را روی نارنجک می اندازد، چند لحظه بعد که صدای انفجار بلند نمی شود، مربی، علیرضا را از زمین بلند کرده و از او تقدیر می نماید و می گوید که برای امتحان آنان، نارنجک را روی زمین پرت کرده بود.

او پس از شروع تحرکات ضد انقلاب در کردستان در روز 27 شهریور 1359 به عضویت سپاه در می آید و از سوی پایگاه، داوطلبانه به کردستان می رود و در محور مریوان با ضد انقلاب مقابله می کند.

ناهیدی از شهریور ماه 1359 حدود شش ماه در سپاه مریوان فعالیت می نماید و از بهمن ماه 1360 به فرماندهی تیپ ذوالفقار منشا خدمات ارزنده و ماندگار می شود و حدود یک سال در این مسئولیت می ماند. او مدتی نیز مسئو ل توپخانه قرارگاه مرکزی کربلا در حین داشتن مسئ ولیت تیپ، شده و به ساماندهی توپخانه قرارگاه می پردازد.

ناهیدی در مجموع 29 ماه در جبهه ها ، حضوری عاشقانه و پر تلاش می یابد و در این مدت، کار ها و خامات نقش آفرینی از خود نشان می دهد.

شهید ناهیدی عاشقانه وارد مبارزه و جهاد شد و خالصانه و پر افتخار نیز از میدان جهاد، پلی به سوی شهادت زد و به چشم بر هم زدنی به سدره المنتهای عشق رسید.

او در 27 بهمن ماه 1361 در جبهه فکه بر اثر اصابت ترکش خمپاره 60 مجروح شد و سرانجام روز یکم اسفندماه همان سال، پس از تحمل رنج فراوان در بیمارستان به ره یافتگان پیوست.
چه خوش تولدی و چه زیبا شهادتی!

حاج همت پس از شهادت علیرضا در وصفش می گوید:

علیرضا بیش از سه سال در جبهه بود. وقتی آمد به سپاه مریوان، نه بسیجی بود نه پاسدار. از روی اخلاص و تقوا، یک دست لباس سربازی پوشیده بود. در این سه سال با همین یک دست لباس زندگی کرد. یک جفت کفش هم داشت که کف آن ساییده شده بود. در این مدت حتی یک ریال حقوق دریافت نکرد. پولی را هم که پدر و مادرش به او می دادند با بچه ها می گذاشتند روی هم تا یک قبضه خمپاره برای توپخانه بخرند. در کردستان اول از خمپاره 60 شروع کرد، بعد رفت سراغ 80، بعد آمد توپخانه 105 و... .

همه این مهارت ها را یاد گرفت و سپس روی انواع موشک ها کار کرد که تا آن موقع هیچ کس نمی توانست آن را شلیک کند.

بخشی از وصیتنامه

«بسم الله الرحمن الرحیم
حال که باید سفر را آغاز کرد، پروردگارا از تو می خواهم که ما را حسینی سازی و از برای گمشدگان، حسین را راهنما سازی.
ای مؤمنین استوار، ایستادگی نمایید که پیروزی نزدیک می باشد و بدانید تنها راه سعادت، پیروی از رهبریت با تدبیر امام می باشد.
پدر و مادرم، صبور و بردبار باشید که انا لله و انا الیه راجعون. از شما التماس دعا دارم و حلالیت می طلبم. از کلیه بستگان و آشنایان و یا افرادی که نمی شناسیمشان و حقی به گردنم دارند و امت شهید پرور حلالیت می طلبم.

پدر و مادر و بقیه کسانی که راه شما راه اسلام است و در راه اسلام حرکت می کنید، تقاضای من از شما این است که تا آنجا که توان در بدن دارید در جهت اسلام به کار برید و در این راه از هیچ چیز هراس به دل ندهید که خدا است شکافنده? دریا ها و حافظ همه و از شما می خواهم که در حق امام دعا کنید و از خداوند بخواهید که این نعمت الهی را تا انقلاب مهدی (عج) حفظ کند و از شما می خواهم که برای من نیز دعا کرده و از خدا بخواهید مرا نیز با جمع شهدا محشور کند و از شما می خواهم که دعا ها را فراموش نکنید زیرا که دعا وسیله ای است برای تقرب به خدا و مقربین نیز از مخلصین درجه شان بیشتر است.

و باز انتظار من از شما این است که صبور و ملایم باشید و همچنان که کسی بهترین چیزهای خود را برای عزیز ترین کسان خود می خواهد، شما نیز بهترین چیزهای خود را برای خدا بخواهید که البته همه متعلق به خود اوست و بازگشت همه به سوی اوست.

و از شما می خواهم با تمام قوا از اسلام عزیز دفاع کرده و هیچ لحظه از یاری خداوند مأیوس نشوید و هر وقت می خواستید برای من دلتنگ شوید به یاد عزیز ترین کسانتان در کربلای حسین (ع) شهید شده اند بیفتید و فراموش نکنید که آن ها بزرگ ترین عزیزان ما بودند و این راه برای آنان عزیز و گرامی بود و اگر خواستید گریه کنید برای این شهیدان راه حقیقت اشک بریزید و با یاد آن ها و همچنین به فکر هزاران نوگل اسلام بیفتید که در کربلای ایران شهید شده اند و دل خود را به خدا بسپارید و در مشکلات از او یاری بخواهید.

برادر و خواهرانم که رهرو و مقلد امام هستید پا بر جا باقی بمانید و لحظه ای پشت او را خالی نکنید که او استوار است، ولی شما و ما به گمراهی می رویم و برای این نعمت الهی شکرگزاری کنید.

برای فرج امام زمان و برای امام و انقلاب و مستضعفین جهان دعا کنید.
التماس دعا دارم، حلالم کنید. یاعلی(تابناک)




موضوع مطلب : مغز متفکری که نخستین موشک را شلیک کرد

کد خبر : 1393344903033510552      تاریخ : شنبه 03 اسفند 1392 17:53رایان ایر,کابوس,شرکت هوایی

 

کابوس مسافران شرکت هوایی رایان ایر

مسافران پرواز شرکت رایان ایر از مبدا لندن به مقصد پورتو 11 ساعت را بدون آب و غذا در فرودگاه استانستد و سپس در داخل هواپیما سپری کردند بی آنکه اجازه خروج داشته باشند.

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آتلانتیکو، مسافران پرواز رایان ایر از لندن به پورتو پرتغال کابوس شبانه ای را تجربه کردند البته یک کابوس کاملا واقعی.

مسافران غروب 14 فوریه (25 بهمن) در فرودگاه استانستد لندن حاضر شدند، ساعت پرواز برای 20 و 30 دقیقه تعیین شده بود. مسافران گمان می کردند که در کمتر از 2.5 ساعت پس از برخاستن هواپیما از هوای مطبوع و معتدل بندر پورتو لذت خواهند برد. اما چه خیال باطلی!

اندکی قبل از پرواز کارکنان رایان ایر از نخستین تاخیر به دلیل شرایط بد آب و هوایی خبر دادند. آنها باید تا اطلاع ثانوی در سالن ترانزیت فرودگاه صبر می کردند. 3 ساعت و 30 دقیقه بعد ،اندکی پس از نیمه شب سرانجام مسافران سوار هواپیما شدند. آنها امیدوار بودند که پس از این انتظار طولانی هواپیما بدون فوت وقت به پرواز درآید.

اما زمان می گذشت و هواپیما بی آنکه یک سانتیمتر جا به جا شود به سطح باند چسبیده بود. 3 ساعت بعد ، مسافران که آب و غذا هم در تمام این مدت دریافت نکرده بودند به خشم آمدند.

با اعلام اینکه به دلیل تعطیل شدن ترمینال فرودگاه استانستد مسافران حق خروج از هواپیما را ندارند ، کاسه صبر آنها لبریز شد. آنها با موبایل پلیس را از شرایط اسفبار خود مطلع کردند. ماموران پلیس اندکی قبل از ساعت 4 بامداد به کمک مسافران محبوس در هواپیما شتافته و آنها را خارج کردند.

اما ماجرای کابوس زدگان پرواز لندن - پورتو شرکت هوایی رایان ایر در همین جا ختم نشد. در واقع، پرواز باز هم به تاخیر افتاد. مسافران حوالی ساعت 7 صبح دوباره سوار هواپیما شدند تا سرانجام حوالی ساعت 8 پس از 11 ساعت تاخیر، هواپیما از باند برخاست.

شرکت رایان ایر مدعی است که به مسافران لیوان های آب داده و مدتی بعد هم کوپن هایی را در اختیار آنها گذاشته تا بتوانند از بوفه فرودگاه غذا دریافت کنند. این شرکت هوایی در ضمن ادعا کرده است که کارکنان آن به ماموران پلیس خبر داده اند تا مسافران محبوس را از داخل هواپیما نجات داده و به ترمینال فرودگاه انتقال دهد.

با این حال، هیچ یک از این ادعا های شرکت رایان ایر از سوی مسافران و منابع موثق تایید نشده است.

مترجم: بهرام افتخاری - جام جم آنلاین




موضوع مطلب : کابوس مسافران شرکت هوایی رایان ایر
جزئیاتی جدید از ماجرای مرگ یک جاسوس «موساد»:
حدود یک سال پیش، انتشار اطلاعاتی درباره یک جاسوس استرالیایی تبار «موساد» که گفته می شد در زندان خودکشی کرده، بحث های فراوانی را درباره ماهیت اقدامات برون مرزی رژیم اسرائیل برانگیخت. با این حال، هیچ گاه به دلیل اصلی بازداشت و مرگ وی اشاره ای نشد. کتابی که به تازگی درباره این فرد منتشر شده، جزئیات تازه ای را از علت بازداشت و تحت نظر بودن وی و احتمالاً کشته شدنش فاش کرده است.
کد خبر: 380879
تاریخ انتشار:02 اسفند 1392 - 21:28-21 February 2014
«زندانی ایکس» اسرائیلی، اطلاعات مربوط به ایران را افشا کرده بود
حدود یک سال پیش، انتشار اطلاعاتی درباره یک جاسوس استرالیایی تبار «موساد» که گفته می شد در زندان خودکشی کرده، بحث های فراوانی را درباره ماهیت اقدامات برون مرزی رژیم اسرائیل برانگیخت. با این حال، هیچ گاه به دلیل اصلی بازداشت و مرگ وی اشاره ای نشد. کتابی که به تازگی درباره این فرد منتشر شده، جزئیات تازه ای را از علت بازداشت و تحت نظر بودن وی و احتمالاً کشته شدنش فاش کرده است.

به گزارش «تابناک»، کتابی که به تازگی درباره زندگی «زندانی ایکس» منتشر شده، ادعا می کند این فرد که گفته می شود در سال 2010 در سلول انفرادی خودکشی کرده، عامل افشای اطلاعات محرمانه مربوط به عملیات های موساد علیه ایران بوده و همین امر، علت اصلی بازداشت وی بوده است. 

به نوشته «رافائل اپشتاین»، نویسنده این کتاب، بن زایگر که پس از بازداشت توسط دستگاه های امنیتی رژیم اسرائیل به «زندانی ایکس» معروف شد، عامل موساد بوده که اطلاعات بسیار حساسی را درباره عملیات هایی که خود در آن شرکت داشته، در اختیار یک تاجر ایرانی گذاشته است. این اتفاق در جریان تحصیل وی در دانشگاهی در ملبورن و در سال 2009 رخ داده است. 

اپشتاین می نویسد: «همین فرد ایرانی بود که نقش کلیدی را در سقوط زایگر ایفا کرد. به طور خلاصه، بن اطلاعات بیش از حدی را در زمان نامناسب در اختیار فرد نامناسب قرار داد». 

این در حالی است که در گزارش های قبلی درباره زایگر، گفته می شد که وی در سال 2008 از یک نیروی میدانی به یک نیروی اداری افول درجه پیدا کرده بود و به همین علت و برای اثبات لیاقت خود، بدون اجازه مقامات بالاتر از خود به اروپای شرقی سفر کرد تا یک نیروی وابسته به حزب الله را به جاسوس دوجانبه تبدیل کند. اما ناموفق بودن وی که سبب افشای هویت دو تن از جاسوسان لبنانی موساد شد، سبب گردید که وی از سوی موساد بازداشت شود. 

اما اپشتاین تأکید می کند که این ماجرا به هیچ وجه صحت ندارد. به گفته وی، مقامات آگاه به موضوع در گفت و گو با وی صریحاً تأکید کرده اند که اصولاً زایگر سفری به اروپای شرقی نداشته است. در عوض، آنچه سبب بازداشت وی شده، این بوده که در سال 2009 و در جریان تحصیل در رشته مدیریت در دانشگاه «موناش» ملبورن، اطلاعات عملیاتی موساد را در اختیار یک ایرانی گذاشته است. 

به گفته اپشتاین، زایگر نه تنها این موضوع که وی عامل موساد است را فاش کرده، بلکه همچنین جزئیاتی از عملیات های موساد علیه ایران را که خود شخصاً در آن ها حضور داشته افشا کرده است. البته وی نقش اصلی را در این عملیات ها بر عهده نداشته، اما به واسطه فعالیت پوششی خود در یک شرکت خدمات ماهواره ای ایتالیایی که فعالیت هایی را در آفریقا و خاورمیانه، از جمله ایران انجام می داده، اطلاعات زیادی درباره عملیات ها و همچنین نقشه های آینده موساد در اختیار داشته است. 

در پی این افشای اطلاعات، زایگر در 31 ژانویه 2010 به سرزمین های اشغالی فراخوانده شده و بلافاصله توسط سازمان امنیت داخلی رژیم اسرائیل بازداشت می شود. از آن زمان، اسم رمز «زندانی ایکس» بر روی وی گذاشته شده و به یک سلول فوق امنیتی در زندان «آیالون» انتقال می یابد.

گفته می شود از زمان زندانی شدن، زایگر چندین بار برای خودکشی تلاش کرده، تا اینکه نهایتاً در 15 دسامبر 2010 موفق به این کار می شود. اما اطلاعات مربوط به هویت «زندانی ایکس»، در فوریه 2013 و پس از آن فاش شد که یک کمپانی خبری استرالیایی اقدام به روایت ماجرا کرد و همین امر سبب شد مقامات اسرائیلی به اصل موضوع اذعان کنند.

خانواده زایگر هیچ گاه درباره وی با رسانه ها صحبت نکردند و گفته می شود که دولت رژیم اسرائیل، مبلغ یک میلیون دلار غرامت به آن ها پرداخت کرده است. 



موضوع مطلب : «زندانی ایکس» اسرائیلی، اطلاعات مربوط به ایران را افشا کرده بود
شصت و پنجمین «سی دقیقه» با «تابناک»
بمب گذاری در لندن باعث کشته شدن صدها انسان می شود و تعدادی از تروریست ها نیز در جریان این انفجارها از بین می روند و تنها یکی از آنها باقی می ماند... نیمه اول فیلم با یک فیلمبرداری حساب شده، تماشایی و پرجاذبه است...
کد خبر: 380894
تاریخ انتشار:02 اسفند 1392 - 20:37-21 February 2014
فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنویداگر جزو گروه‌های بنیادگرایی باشد که اقدام به بمب گذاری در شهری کلیدی چون لندن را داشته باشد، پس از عملیات موفق‌تان زیر چتر شدید امنیتی این شهر، چه حوادثی می‌تواند برای عاملان و هر آن کسی که درگیر این اتفاق است رخ دهد. فیلمی که این هفته در «سی دقیقه» به تماشای خلاصه‌ای‌اش می نشینید، پاسخی جالب برای این پرسش‌ دارد.

به گزارش «تابناک»، «مدار بسته / Closed Circuit» نخستین ساخته جدی پیتر کراولی محسوب می‌شود را به نوعی می‌توان اثری انتقادی از سیستم قضایی بریتانیا محسوب می شود که ارزش تماشا را دارد. خیلی پیش نمی آید که اثری را مشاهده کنیم که تا این حد به جزئیات دستگاه های قضایی اشاره کرده باشد و سوژه را پرورش داده باشد.

بر مبنای داستان این فیلم، بمب گذاری در لندن باعث کشته شدن 120 تن می شود و تعدادی از تروریست ها نیز در جریان این انفجارها از بین می روند و تنها یکی از آنها باقی می ماند. حال این تروریست در اختیار مقامات قضایی قرار دارد و دو وکیل به نامهای مارتین رز (اریک بانا) و کلودیا سیمنز هاو (ربکا هال) نیز به این پرونده وارد می شوند تا جزئیات را بررسی نمایند اما مارتین و کلودیا که سابقاً رابطه ای عاطفی هم باهم داشته اند، در ادامه راه پی می برند که فعالیتشان به شدت تحت نظارت سازمان اطلاعات بریتانیاست و خطراتی متوجه آنهاست که ... .

فیلم: پس بمب گذاری در لندن باید در انتظار چه بود؟

نیمه اول فیلم با یک فیلمبرداری حساب شده، تماشایی و پرجاذبه است. فیلمنامه به خوبی سوژه خود را پرورش داده و اطلاعات بسیار جامعی درباره سیستم قضایی بریتانیا و پرونده مورد بحث، در اختیار تماشاگر قرار می دهد اما فینال فیلم شاید برایتان آنچنان دلچسب نباشد. کمتر پیش می آید که در یک تریلر جزئیات اینچنینی در اختیار مخاطب قرار گیرد، هر چند در عوض برخلاف آنچه در ژانر تریلر مورد انتظار است، از لحظات اکشن کمتری برخوردار است. شاید به همین دلیل در تعطیلات روز ملی کارگر مصادف با اولین دوشنبه  سپتامبر در آمریکا و کانادا که یکی از بدترین زمان‌های هر سال برای اکران فیلم در آمریکا است، رنگ پرده نمایش را دید!

بازیگران فیلم در نقش های خود عالی هستند. اریک بانا و جیم برودبنت ستاره های فیلم هستند و ربکا هال هم در مسیر پیشرفت بازیگری اش در نقش کلودیا، یک قدم به جلو برداشته است. شیمی بین مارتین و کلودیا نقطه قوت فیلم محسوب می شود. فیلم اگرچه زیاد به گذشته این دو نمی پردازد اما زمان حال را به بهترین نحو ممکن پرورش داده است.

در فیلم خبری از جلوه های ویژه و انفجارهای پیاپی نیست و درک این اثر با بازیهای درخشانی که در آن شاهدیم، توجه و بردباری بیننده را می طلبد. به همین دلایل می توان گفت مخاطبان خاص و محدودی خواهد داشت.  فیلم برای افرادی که به این سبک علاقه مند هستند 96 دقیقه جذاب را رقم می زند



موضوع مطلب : فیلم: پس بمب گذاری در لندن باید در انتظار چه بود؟
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال
آخرین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر که از قضا آخرین بازی لیگ در سال 1392 هم بود با پیروزی شیرین سرخ‌های پایتخت‌ همراه بود تا شاگردان دایی در جمع سه تیم بالای جدول قرار گیرند و به قهرمانی امیدوار شوند. با انجام این بازی لیگ برتر به مدت سی‌وچند روز تعطیل می‌شود و بازی‌های در ابتدای سال 1393 از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: 380824
تاریخ انتشار:02 اسفند 1392 - 16:00-21 February 2014
تساوی نفت، فولاد، سپاهان و شکست سنگین استقلال در انزلی این فرصت را در اختیار پرسپولیس و علی دایی قرار داد تا با یک پیروزی شیرین در آزادی سال را با جایگاه سومی در لیگ به پایان ببرد و به سه بازی حساس و مهم سال آینده فکر کند.

به گزارش تابناک، پرسپولیس که در هفته‌های حساس پایانی لیگ دچار مشکلات و حواشی بیرونی شده روند نوسانی را در لیگ پیمود. چنانکه بعد از شکست برابر گسترش هوادارانش را ناامید کرد و بعد با ک پیروزی دلچسب برابر سپاهان بار دیگر به کورس قهرمانی بازگشت و دوباره با تساوی برابر فجر به جایگاه پنجم جدول رفت و سرانجام در هفته حساس بیست و هفتم از توقف همه رقبا استفاده کرد و با یک پیروزی برابر صبا به جایگاه سوم جدول بازگشت.

گرچه پیام صادقیان در پایان بازی جایزه بازیکن فن زمین را از آن خود کرد اما نباید از درخشش نیلسون در باز امروز بگذریم که با واکنش‌های خوب خود مانع گشوده شدن دروازه پرسپولیس شد و اوج هنرنمایی‌اش را در گرفتن پنالتی رضا عنایتی نشان داد. 

صبا با این شکست و با همان 28 امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفت و اگرچه بالاتر از همه تیم‌های فانوس بدست قرار دارد اما خطر سقوط را بخ گوش خود احساس می‌کند. چه اینکه راه‌آهن با 27، داماش با 25، فجر با 24 و ذوب‌آهن با 23 امتیاز در رتبه‌های پائین‌تر قرار دارند.

کاربران تابناک امروز این بازی را به صورت زنده از طریق این سایت پیگیری کردند.

ترکیب پرسپولیس: 

نیلسون، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، قاسم دهنوی، رضا حقیقی، محمدرضا خلعتبری، پیام صادقیان، محمد عباس‌زاده و حمید علی‌ عسگر

سرمربی: علی دایی

ترکیب صبا:

طهماسبی، چشمی، پیمان، محمدی، آرام طبع، کریمی، شکوری، حسن‌پور، مومنی، بادامکی و عنایتی

سرمربی: صمد مرفاوی

گزارش بازی:

05:00  فرید کریمی در اوایل بازی با یک فرار خوب در موقعیت تک به تک با نیلسون قرار گرفت که نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ وی توسط نیلسون دفع شد.

12:00  روی ضربه‌ای که پیام صادقیان راهی دروازه صبا کرد و با اشتباه دروازه‌بان این تیم عباس‌زاده، مهاجم جوان پرسپولیس نخستین گل بازی را به ثمر رساند.

19:00  ضربه سنگین رضا عنایتی را نیلسون به زیبایی دفع می‌کند.

24:00  ضربه سر دیدنی عنایتی را نیلسون در دو مرحله دفع می‌کند. آسیب دیدگی نیلسون در اسن صحنه منجر به توقف کوتاه در روند بازی شد.

34:00  نورمحمدی که امروز در غیاب سید جلال حسینی و محمد نوری بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو بسته بود روز یک ضربه کرنر با یک ضربه سر دروازه صبا را برای دومین بار باز کرد.

38:00  در یک رفت و برگشت برخوردی در محوطه جریمه رخ داد که فغانی خطا روی شکوری را پنالتی اعلام کرد.

39:00  رضا عنایتی نتوانست ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند و نیلسون ضربه او را به صورت کامل جمع کرد.

پایان نیمه نخست بازی با برتری دو بر صفر پرسپولیس

68:00  رضا عنایتی در یک کورس با مدافع پرسپولیس خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد که ضربه وی توسط نیلسون دفع شد.

88:00  دفع ناقص توپ توسط دروازه‌بان صبا موجب شد تا توپ در پشت محوطه جریمه به پیام صادقیان برسد و هافبک تکنیکی پرسپولیس با یک دریبل زیبا توپ را به تور دروازه صبا دوخت.

90:00+00  رضا عنایتی در حالی آخرین ضربه به توپ را در این بازی زد که این توپ به تور دروازه پرسپولیس دوخته شد.

پایان بازی با نتیجه 3-1 به سود پرسپولیس

حاشیه‌های بازی:

مارکار آقاجانیان، دن گاسپار و  میکو، مربیان تیم ملی فوتبال کشورمان به همراه محمد پنجعلی، بهنام ابوالقاسم‌پور، مهرداد میناوند و جمعی از مسئولان باشگاه صبای قم در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

* پیش از آغاز بازی یاد و خاطره شهید خرازی در ورزشگاه آزادی زنده نگه داشته شد.

* هواداران پرسپولیس هنگام ورود بازیکنان صبا به زمین علیه غلامرضا عنایتی، مهاجم صبا شعار سردادند.

* هواداران پرسپولیس که از باخت 4 بر 2 استقلال برابر ملوان خوشحال بودند علیه آبی‌پوشان شعار دادند و شکست آنها را به تمسخر گرفتند.

* در غیاب محمد نوری و سیدجلال حسینی، رضا نورمحمدی بازوبند کاپیتانی سرخپوشان را به دست بسته بود.

* به غیر از مهدی محمدی، تمام بازیکنان صبای قم به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و با علی دایی خوش‌وبش کردند اما در طرف مقابل هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس به سمت نیمکت صبا نرفتند نکته جالب اینجا بود که رضا عنایتی برای رفتن به سمت نیمکت پرسپولیس مردد بود. او در نهایت این کار را انجام داد و به سمت علی دایی رفت.

* هنگامی که نیلسون در دقایق ابتدایی مسابقه یک موقعیت صددرصد گل را از مهاجم صبا گرفت هواداران پرسپولیس برای لحظاتی به شدت دروازه‌بان برزیلی تیم خود را مورد تشویق قرار دادند. 

بازیکن فنی و اخلاق:

در پایان دیدار پرسپولیس - صبای قم پیام صادقیان، هافبک گلزن پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن فنی زمین و فرید کریمی،‌ مهاجم تیم صبای قم به عنوان بهترین بازیکن اخلاق مسابقه انتخاب شدند.

اظهار نظرها:

مرفاوی: گل نزدیم‌، اما خیلی راحت گل خوردیم

 بازی خوبی بود ما و پرسپولیس خوب بازی کردیم هر دو تیم فوتبال خوبی ارایه کردند اما فرق ما با پرسپولیس دروازه‌ بان‌ها بود. دروازه‌بان آنها چند توپ خوب مهار کرد اما متاسفانه دروازه‌بان ما توپ‌های که خطرناک نبودند و ساده و معمولی بودند تبدیل به گل شد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم روحیه و انسجام تیمی پایین آمد. ما موقعیت گل داشتیم حتی پنالتی را هم گل نکردیم. وقتی تیمی موقعیت‌های خوبی پیدا می‌کند و گل نمی‌زند طبیعی است گل بخورد و روی اشتباه فردی بازیکنان مان گل خوردیم و این بازی را واگذار کردیم.

مرفاوی تاکید کرد: پرسپولیس خیلی سرتر از ما نبود و ما بودیم که با اشتباه فردی موقعیت‌ گلزنی به آنها دادیم و آنها گلزنی کردند.

دایی: تیم‌هایی که لیگ را شُل می‌گیرند به دیگر تیم‌ها خیانت می‌کنند

 تیم ما به ویژه در نیمه دوم یکی از زیباترین بازی‌های خود را انجام داد. در نیمه نخست کمی مشکل داشتیم اما خدا را شکر به 2 گل رسیدیم.

وی افزود:‌ کمی هم خوش‌شانس بودیم که پنالتی صبا به گل تبدیل نشد البته آن پنالتی شبهه‌برانگیز بود و نمی‌دانم چگونه پنالتی اعلام شد. همچنین یکی، دو صحنه برای تیم صبا هم مشکوک به آفساید بود. خدا را شکر می‌کنم که در نهایت نیمه نخست را 2 بر صفر به سود خود پایان دادیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: در نیمه اول با سیستم 2-4-4 بازی می‌کردیم و 2 مهاجم در اختیار داشتیم اما در نیمه دوم با توجه به اینکه به اهداف خود رسیده بودیم یک مهاجم کم کردیم و با سیستم 1-3-2-4 بازی کردیم که خوشبختانه باز هم صاحب موقعیت شدیم و تنها نباید آن گل آخر را دریافت می‌کردیم.

دایی ادامه داد: به غیر از آن یک گل در سایر زمان‌ها به نحو احسن بازی کردیم. من این نتیجه را به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم و از هواداران تیم خود تشکر می‌کنم.

وی در واکنش به این اظهارنظر مرفاوی که تاکید کرده بود پرسپولیس خوب نبوده و بیشتر با اشتباهات تیمش پرسپولیس صاحب موقعیت شده است، گفت: به نظر ایشان احترام می‌گذارم. او بزرگ‌تر من است و هر کسی نظری دارد اما بازی نیمه دوم را مرور کنید و ببینید که ما چقدر بی‌دقت بودیم و در پاس‌های نهایی دقت زیادی نداشتیم که اگر اینگونه بود نتیجه به طرز دیگری رقم می‌خورد. ما موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم و بچه‌های ما خوب بازی کردند که از آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی پرسپولیس در بخش پایانی صحبت خود در نشست خبری پایان بازی پرسپولیس - صبا عنوان کرد: جا دارد همین جا از تیم‌هایی مانند ملوان یک تشکر ویژه داشته باشم. آنها فیرپلی را نشان می‌دهند و می‌گویند که بازی جوانمردانه چگونه است. این تیم‌ها کار بزرگی را انجام می‌دهند، با تمام وجود کار می‌کنند و با قوای زیاد به مصاف حریفان می‌روند. جا دارد همین جا از محجوب رفیق خوبم تشکر کنم که یک تیم خوب را با مدیریت مناسبش در نیم‌فصل دوم روانه مسابقات کرده است.

دایی ادامه داد: به نظرم تیم‌هایی که لیگ را شُل می‌گیرند به تیم‌های بالای جدول و پایین جدول خیانت می‌کنند. 4، 5 تیم در بالای جدول به دنبال قهرمانی و 4، 5 تیم در پایین جدول برای بقا تلاش می‌کنند. بهتر است تیم‌ها لیگ را شُل نگیرند و نهایت تلاش خود را به کار گیرند. امیدوارم در پایان آن تیمی که شایسته است قهرمان شود.



موضوع مطلب : پرسپولیس روی موج ناکامی رقبا به جمع مدعیان قهرمانی پیوست
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >