سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
شنبه 92 دی 21 :: 7:18 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1341686598458156557      تاریخ : شنبه 21 دی 1392 19:06آندلس,اسپانیا

گزارش تصویری

10 منظره دیدنی آندلس

ایالت آندلس یکی از 17 ایالتی است که کشور اسپانیا را تشکیل می دهد. این ایالت اسپانیایی از یک تنوع فرهنگی برخوردار است که آن را با دیگر ایالت های این کشور متمایز می کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مگزین وویاژ، ایالت آندلس در جنوب اسپانیا واقع شده و رودخانه گوادالکویر به طول 657 کیلومتر که بین دو رشته کوه سیئرا موره نا و سیئرا نوادا جریان دارد از میان این سرزمین پهناور می گذرد. آندلس شهرتش را مدیون کاخ ها ، مساجد قدیمی و باغ هایی است که یادگار تمدن اسلامی در دوره حکومت مسلمانان در این سرزمین هستند.10 عکس از دیدنی های آندلس را برای این گزارش انتخاب کرده ایم. 10 منظره دیدنی از آندلس.


            
کاخ الحمرا مشهورترین بنای آندلس و شاید سراسر اسپانیا که بر فراز تپه سابیکا در نزدیکی شهر گرانادا واقع شده است. این کاخ قلعه مانند مجموعه ای از کاخ ها و باغ ها را شامل می شود.


            
تصویر بخشی از ستون های کاخ ناصریه در مجموعه الحمرا.


            
باغ های الحمرا مجموعه ای حیرت آور از سرسبزی و خنکی هوا در منطقه خشک و گرم آندلس محسوب می شوند.


            
منظره زیبای انبوه گل های شقایق در پای درختان بادام در آندلس.


            
منظره ای از شهر سویا در حاشیه رودخانه گوادالکویر که با بیش از 700 هزار جمعیت چهارمین شهر بزرگ اسپانیا است. قدمت بندر سویا به قرن هشتم میلادی باز می گردد.


            
تصویر داخل موزکیتا کوردوبا یا مسجد جامع کوردوبا یادگار دوران تمدن اسلامی.


            
منظره بخشی از کاخ باشکوه الکازار که جواهری در شهر سویا محسوب شده و احداث بنای اولیه آن به سال 712 میلادی باز می گردد.


            
منظره برج خیرالدا که در ابتدا مناره مسجد سویا بود و در اواخر قرن دوازدهم میلادی بنا شده است.


            
تصویر زیبا و بدیع باغ ها و آب نما های کاخ الکازار در شهر سویا.


            
معماری زیبای یکی از ورودی های عمارت و باغ های مورییو در شهر سویا. گزارش: بهرام افتخاری.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1341686598458156557



موضوع مطلب : 10 منظره دیدنی آندلس

کد خبر : 1341435600842531869      تاریخ : شنبه 21 دی 1392 14:15ضربات قمه,سرقت به عنف,کیف قاپی,عباسعلی محمدیان,سارقان زورگیر

«هرکس مقاومت می کرد، او را می زدیم»

افزایش شکایت از عاملان زورگیری از استاد دانشگاه تهران

همزمان با افزایش شکایت ها از زورگیران استاد دانشگاه تهران، پلیس با انتشار عکس بدون پوشش سارقان از مالباختگان خواست برای طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، عصر روز شنبه 14 دی ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره زورگیری منجر به جرح به کلانتری 148 انقلاب اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و بررسی های اولیه مشخص شد یکی از اساتید دانشگاه تهران درحالیکه قصد داشته تا در داخل پارکینگ دانشگاه واقع در خیابان 16 آذر، سوار خودرو شود مورد زورگیری قرار گرفته و در زمان مقاومت در برابر سارقان، توسط آنها و از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور قاضی هاشمیان، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این استاد دانشگاه به کارآگاهان گفت: عصر روز شنبه 14 دی ماه امسال داخل خیابان 16 آذر – خیابان عروجی – داخل پارکینگ دانشگاه تهران در حال سوار شدن به ماشین بودم که جوانی حدودا 20 الی 23 ساله با یک قمه به من نزدیک شد و از پشت سر گوشی تلفن همراهم را از دستم کشید و در همین زمان با قمه ضربه ای بر روی سرم زد ؛ در ادامه نیز زمانی که به تعقیب وی پرداختم مجددا ضربه ای دیگر به سرم زد و در حالیکه من به علت شدت ضربه بر روی افتاده بودم، با یک موتورسوار از محل متواری شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه دار به نام «سعید . الف» (20 ساله) شدند.
 
با شناسایی مخفیگاه «سعید» در خیابان «طیب»، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و سرانجام بامداد روز سه شنبه 17 دی ماه و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی دستگیر و جهت انجام تحقیقات و شناسایی متهم پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

«سعید . الف» که پس از مواجهه حضوری با مالباخته و مشاهده تصاویر صحنه سرقت، چاره ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به زورگیری گوشی تلفن همراه استاد دانشگاه تهران و دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان کرد که سرقت خیابان 16 آذر را به همراه یکی از دوستانش به نام «پیام . س» (20 ساله) انجام داده است؛ وی در اعترافاتش و در خصوص ضرب و جرح مالباخته نیز به کاراگاهان گفت: «هرکس مقاومت می کرد، او را می زدیم».

با شناسایی «پیام» به عنوان دومین متهم پرونده، وی نیز به همراه یکی دیگر از اعضای گروه سارقان زورگیر به نام «بهنام . ب» (19 ساله) در داخل مخفیگاهشان واقع در منطقه خراسان، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی انواع گوشی های تلفن همراه و چندین قبضه انواع سلاح سرد (قمه و چاقو) کشف و توقیف شد.

 شناسایی تعداد دیگری از شکات پرونده

با دستگیری متهمان پرونده و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت های مشابه (زورگیری – کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه) در مناطق مختلف تهران از جمله در مناطق میدان ولی عصر، تجریش، ستارخان ، شریعتی و...، شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم و در حالیکه تصاویر تعقیب شدن خود توسط متهمان را نیز به همراه داشت، پس از شناسایی متهمان به کارآگاهان اظهار کرد:«روز یکشنبه هشتم دی ماه امسال هنگامی که از محل کارم واقع در خیابان شریعتی – خیابان ملک خارج و به خیابان سهروردی رفته بودم، یک دستگاه موتورسیکلت «هوندا 125» قرمز با دو سرنشین در نزدیکی من توقف کرد و ترک نشین آن پس از پیاده شدن از موتور، به سمت من آمد، وی با تهدید قمه اقدام به زورگیری نمود و با ضربات قمه کاپشن مرا نیز پاره کرد و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد، به همراه همدستش به سرعت از محل متواری شدند».

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به دلایل و تصاویر بدست آمده از صحنه های سرقت، شناسایی متهمان توسط مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند. 

      Share on Google+ 13 انتهای خبر :: کد خبر : 1341435600842531869



موضوع مطلب : افزایش شکایت از عاملان زورگیری از استاد دانشگاه تهران
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
تأکید ترکیه بر ضرورت حضور ایران در کنفرانس بین المللی صلح سوریه، ادعای آمادگی ایران برای قطع حمایت از دولت سوریه، دیدار دیپلمات های ارشد ایران و اتحادیه اروپا برای بحث درباره موضوع هسته ای، خوشبینی وزیر خارجه ایران به مذاکرات هسته ای و ادعای عدم توافق ایران و غرب بر سر سانتریفیوژهای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 370110
تاریخ انتشار:19 دی 1392 - 09:00-09 January 2014
«سانتریفیوژهای پیشرفته، مهمترین مسئله مذاکرات ایران و غرب»
تأکید ترکیه بر ضرورت حضور ایران در کنفرانس بین المللی صلح سوریه، ادعای آمادگی ایران برای قطع حمایت از دولت سوریه، دیدار دیپلمات های ارشد ایران و اتحادیه اروپا برای بحث درباره موضوع هسته ای، خوشبینی وزیر خارجه ایران به مذاکرات هسته ای و ادعای عدم توافق ایران و غرب بر سر سانتریفیوژهای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک تر شدن به زمان پیش بینی شده برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح سوریه، حجم روزافزونی از مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران، به مواضع ایران در این زمینه اختصاص پیدا کرده است. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» اظهارات سفیر ترکیه در ایران را بازتاب داده که بر ضرورت دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس «ژنو 2» تأکید کرده است. سفیر ترکیه در تهران که در دیدار با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سخن می گفته، اظهار داشته که به اعتقاد آنکارا، شرکت ایران در کنفرانس ژنو 2، کمک خواهد کرد تا این کنفرانس گامی موثر به سوی حل و فصل درگیری های خشونت بار در سوریه بردارد. 

در همین حال، برخی مطبوعات و رسانه های غربی، در تلاش برای فضاسازی علیه ایران و القای این موضوع هستند که شرکت احتمالی ایران در کنفرانس صلح سوریه، به معنای دست کشیدن از حمایت از دولت دمشق خواهد بود. خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره امکان نقش آفرینی ایران در کنفرانس ژنو 2 به معنای احتمال وقوع تغییر موضعی از سوی ایران در قبال سوریه بوده است. بر این اساس، رویترز به نقل از یک دیپلمات آمریکایی که از وی نام نبرده ادعا می کند در صورتی که ایران اطمینان پیدا کند گزینه جایگزین اسد در سوریه گزینه مطمئنی خواهد بود، مخالفتی با کنار رفتن اسد از قدرت نخواهد داشت.

در مطلبی در موضوع هسته ای، روزنامه «شانگهای دیلی» از مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا درباره مسائل باقیمانده مربوط به توافق هسته ای خبر داده است. این روزنامه به نقل از عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران می نویسد مقامات ایرانی و اروپایی روزهای پنجشنبه و جمعه در ژنو با یکدیگر دیدار می کنند تا درباره موضوعات باقیمانده در خصوص اجرایی کردن توافق هسته ای به گفت و گو بپردازند. در این راستا، قرار است عراقچی و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند. این روزنامه همچنین اشاره می کند که پیش از این، کارشناسان ایران و گروه 1+5 در سه مرحله درباره اجرایی کردن توافق ژنو به گفت و گو پرداخته اند.

در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نسبت به توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 ابراز خوشبینی کرده است. روزنامه «گالف تودی» با اشاره به سخنان ظریف، به نقل از وی می نویسد مذاکرات هسته ای ایران بر مبنای اراده سیاسی قوی در حال پیشرفت بوده است. ظریف همچنین گفته مذاکرات کارشناسی برگزار شده میان ایران و گروه 1+5، دربردارنده نتایج مثبتی بوده است. وزیر خارجه ایران بر این نکته نیز تأکید کرده که جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه روند مذاکرات که قرار است پس از اجرای توافق مقدماتی هسته ای آغاز شود، بسیار جدی است.

در نهایت، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز با انتشار مطلبی درباره مذاکرات هسته ای ایران، مدعی شده مذاکرات بر سر نحوه اجرایی کردن توافق هسته ای ژنو، به واسطه عدم توافق طرفین بر سر موضوع تحقیقات مربوط به سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران، با مانع مواجه شده است. برخی دیپلمات های غربی که نخواسته اند نامشان فاش شود، در این زمینه گفته اند از جمله موضوعاتی است که قرار است در مذاکرات امروز و فردا میان عراقچی و اشمید درباره آن ها بحث و تصمیم گیری شود، مسائل مربوط به تحقیق و توسعه نسل جدیدی از سانتریفیوژهاست که ایران می گوید اقدام به نصب آن ها کرده است. 



موضوع مطلب : «سانتریفیوژهای پیشرفته، مهمترین مسئله مذاکرات ایران و غرب»
ایالات متحده بین دو گزینه باید انتخاب کند، یا ایران را بمباران کند یا اجازه دهد ایران بمب بسازد. بمباران محدود تاسیسات هسته ای ایران قطعا بهتر از هر گونه تلاش برای مهار یک ایران مسلح به سلاح هسته ای است. فضای جدیدی تنش زدایی بین دولت های ایران و آمریکا راه اندازی یک عملیات نظامی علیه ایران را از لحاظ سیاسی غیر عملی می کند. در واقع، تعدادی از حالات می تواند یک حمله را آغاز کند.
کد خبر: 370088
تاریخ انتشار:19 دی 1392 - 05:30-09 January 2014
هنوز فرصت حمله به ایران وجود دارد!در حالی که مذاکرات هسته ای بعد از 10 سال سرانجام در ژنو منجر به طرح اقدام مشترک شد، اما همچنان برخی از تندروهای غربی درصدد ایجاد شوک و انتشار گزارشاتی هستند، که فضای توافق و حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران را برهم بزنند.
به گزارش «تابناک» ، در جدیترین تحلیل « متیو کرونیگ» در «فارین افرز» مطلبی را منتشر کرده است، با این مضمون که هنوز فرصت برای حمله به ایران وجود دارد!
وی می نویسد، خیلی چیزها نسبت به  دو سال پیش که من نوشتم « الان موقع حمله به ایران است» تغییر کرده است اما به هرحال دیپلماسی بعید است به خنثی کردن تهدید برنامه هسته ای ایران بینجامد. حل و فصل  مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران هنوز هم بهترین گزینه می باشد؛ اما دلیل کمی وجود دارد که به این باور کمک کند .
 این بدین معنا است که ایالات متحده بین دو گزینه باید انتخاب کند، یا ایران را بمباران کند یا اجازه دهد ایران بمب بسازد. این موضوع به یک معمای بزرگ برای امریکا تبدیل شده است.
نویسنده ادامه می دهد، اما بمباران محدود تاسیسات هسته ای ایران قطعا بهتر از هر گونه تلاش برای مهار یک ایران مسلح به سلاح هسته ای است. در واقع  مذاکرات موفق ایران و (5+1) نیز شانس قابل توجهی برای حل و فصل این موضوع به وجود نیاورده است.
 موضوع مهم اینجاست که ایران در مذاکرات خواهان حق « غنی سازی اورانیوم» است، این در حالی است که در قطعنامه های سازمان ملل به صراحت آمده است که ایران باید غنی سازی خود را تعلیق نماید. بنابراین هر معامله ای که به ایران اجازه ادامه غنی سازی اورانیوم بدهد؛ نمی تواند توافق جامعی در نظر گرفته شود.
در ادامه این فرد مدعی شده است که ایران در حال حاضر، تخمین زده می شود که بین دو یا سه ماه دیگر به بمب هسته ای دست پیدا می نماید. معامله ای که غنی سازی ایران را محدود کند شاید این زمان را به شش ماه افزایش دهد. این موضوعات نشان می دهد که بهترین اقدام همان حرفی بود که من دوسال پیش مبتنی بر این که الان زمان حمله به ایران است! را تایید می کند. 
وی اضافه می کند، فضای جدیدی تنش زدایی بین دولت های ایران و آمریکا راه اندازی یک عملیات نظامی علیه ایران را از لحاظ سیاسی غیر عملی می کند. در واقع، تعدادی از حالات می تواند یک حمله را آغاز کند.
1-به شکست خوردن مذاکرات دیپلماتیک: مثلا در صورتی که گنگره امریکا علیه ایران تحریم های جدید تصویب کند.
2-در صورتی که دیپلمات ها نتوانند به یک توافق جامع پس از این توافق نامه موقت دست پیدا نمایند.
3-اگر تهران به توافقی که اجازه غنی سازی به ایران ندهد موافقت نکند، در این صورت ایران  این معامله را برای دست یابی به بمب هسته ای نقض خواهد کرد.
4-حتی اگر ایران به طور کامل متوقف شود، تنها برای مدت زمان محدود خواهد بود. به طوری که در توافق نامه ژنو نیز به صراحت آمده است حتی توافق نامه جامع نیز برای مدت معینی خواهد بود. عده ای از تحلیلگران معتقدند ایرانی ها حداکثر طول این دوران را 3 الی 5 سال می دانند. البته بعضی از کارشناسان غربی طول این دوران را بین 10 تا 20 سال می دانند. به هرحال ایران پس از این دوران می تواند به فعالیت های خود بدون نقض قوانین بپردازد.
همچنین «متیو کرونیگ» می نویسد، فعلا هر گونه بحثی از حمله آمریکا به ایران، برای جلب مخالفان در ایالات متحده است. اما کاخ سفید اشتباه می کند اگر به استدلال و اعتراض اخلاقی طرفداران حمله به ایران توجه نکند.!
الان زمان حمله به ایران برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای است. سوالات سیاست مدران این است که آیا استفاده از نیروی نظامی برای  موفقیت، یک فرصت و برترین گزینه در دسترس نیست؟ حمله ایالات متحده، در زمان راه اندازی، می تواند امکانات کلیدی هسته ای ایران را از بین ببرد.
وی در پایان می نویسد، هر کسی الان باید امیدوار باشد که روند دیپلماتیک به راه حل  رضایت بخش دست پیدا نماید. اما اگر تلاش ها به بن بست رسید، هیچ کس نباید در مورد اتفاقات آینده خود را فریب دهد.



موضوع مطلب : هنوز فرصت حمله به ایران وجود دارد!
مجلس شوای اسلامی بعد از ایراد نطق پیش از دستور علی مطهری در صحن علنی که در هفته جاری انجام داد، فضای دوقطبی به خود گرفته است به گونه ای که این روزها شاهد دو نوع رفتار متفاوت از نمایندگان هستیم و در اغلب نطقها یا نماینده ای علیه این موضوع حرف می زند و یا واکنش مثبت به این موضوع دارد.
کد خبر: 370090
تاریخ انتشار:18 دی 1392 - 22:08-08 January 2014
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!مجلس شوای اسلامی بعد از ایراد نطق پیش از دستور علی مطهری در صحن علنی که در هفته جاری انجام داد، فضای دوقطبی به خود گرفته است به گونه ای که این روزها شاهد دو نوع رفتار متفاوت از نمایندگان هستیم و در اغلب نطقها یا نماینده ای علیه این موضوع حرف می زند و یا واکنش مثبت به این موضوع دارد.

به گزارش تابناک، امروز نیز صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای لحضاتی شاهد این ماجرا بود به طوری که بعد از صحبتهای پزشکیان برای مدتی صحن علنی صحنه مشاجره لفضی چهار نفره بین پزشکیان کوچک زاده، مطهری و رسایی شد و هر کدام از نمایندگان با کسب اجازه از باهنر که مسئول اداره جلسه بود تحت عنوان تذکر آیین نامه ای به دفاع یا جواب به یکدیگر استفاده می کردند.

ماجرا از این قرار بود که پزشکیان در نطق امروز خود گفت: می خواستم نطق خود را پیرامون مذاکرات هسته ای و بیکاری و سرعت پیر شدن جوانان باشد اما برخوردی که با علی مطهری شد ذهنم را به این موضع برگرداند و می خواهم در این مورد حرف بزنم.

ماجرای مشاجره کوچک زاده، پزشکیان، رسایی و مطهری چه بود؟

وی این آغاز ماجرا بود پس از آن پزشکیان عنوان داشت: ما در مجلس چه حقی داریم،مجلس پناهگاه مردم هست نه دام مردم. نمایندگان طبق اصل 84 قانون اساسی حق دارند در تمام مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند. همچنین اصل 86 قانون اساسی می‌گوید نمایندگان مجلس در مورد اظهار نظر و رای خود کاملا آزاد هستند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار می‌کنند تعقیب یا توقیف کرد.

وی چند بار به سخنان امیر المومنین در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امام به مالک می فرماید برای آن‌هایی که نیاز دارند خودت شخصا رسیدگی کن. اگر شاکی است و می خواهد حرف بزند وقت بگذار و حرفش را بشنوید. لشکریان خود را کنار بگذار تا کسی که حرف دارد بدون لکنت زبان حرف بزند. چرا می ترسید حرف بزند،چرا انگ راست و چپ و ضدنظام می زنید؟ بگذارید حرف بزند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند خشونت و نارسایی در گفتار را تحمل کن و غرورت در مقابل مردم را بشکن زیرا به خاطر این کار خداوند به تو رحمت خواهد داد و به دلیل اینکه تو از خدا اطاعت کردی بر خدا نیز واجب می‌شود که به تو ثواب و پاداش دهد و این پاداش چگونه به تو می‌رسد، وقتی که بتوانی تحمل کنی تا مردم حرف بزنند. این عدالت است نه اینکه تا کسی خواست حرفی بزند پدرش را در بیاوریم.

دادستان باید فرد هتاک را بازداشت کند!

پس از آن مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به دیر اجازه دادن رئیس جلسه به وی برای بیان تذکرش انتقاد کرد و گفت: از نطق خوب آقای لاریجانی تشکر می‌کنیم اما می‌خواهم به همکاران یادآوری و سؤال کنم که آیا آزادی بیان خود مردم مهمتر است یا نماینده مردم؟

کوچک‌زاده تاکید کرد: در چند روز گذشته یک نشریه را به دلیل مخالفت با اظهارنظر منتقدانه نسبت به قوه قضائیه و دولت توقیف کردند، پرونده هفته نامه 9 دی و روزنامه وطن امروز را نیز به دادگاه فرستادند و سایت‌های متعددی را به دلیل همین ویژگی تعطیل کردند، آیا این مهمتر بود یا ایرادگیری نسبت به این که چرا دادستان یک نماینده مجلس را احضار کرده است؟

وی ادامه داد:‌البته آقای دادستان هم به نظرم می‌توانست کار بهتری انجام دهد، به جای بیانیه وشعار دادن، یک شب کسی را که به قضات کشور گفته وابسته‌اند و فرمانبر بازجوها هستند و هر توهینی که خواسته انجام داده، می‌گرفتند و نگه می‌داشتند.

نهج‌البلاغه‌دان‌ در مجلس زیاد شده

وی سپس با اشاره به نطق مطهری و سخنان امروز پزشکیان در مجلس اظهار داشت: اگر کسی به خود همین نماینده مجلس همین نسبت‌ها را بدهد، آیا او تذکر ماده 79 نخواهد داد؟ اگر کسی به همین رئیس جلسه امروز بگوید حرف‌های شما ناشی از قرابت و خویشاوندی با این نماینده مجلس بود، او حداقل به استناد ماده 79 آئین‌نامه تذکر نمی‌داد؟ پس آقای رئیس بدانید این طور نیست که نماینده مجلس هر حرفی را بتواند مطرح کند، کسانی که می‌آیند در این جا برای ما نهج‌البلاغه می‌خوانند که بگوید چرا اجازه نمی‌دهید یک نماینده مجلس به قضات کشور تهمت بزند، بدانند نهج‌البلاغه‌دان در این مجلس زیاد است ولی این اقدامات یک خدعه است.

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: تشخیص مهم بودن موضوع طبق آئین‌نامه بر عهده رئیس جلسه مجلس است و اگر نه اگر قرار باشد رئیس از نمایندگان بپرسد چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست کار پیش نمی‌رود.

پس از این سخنان باهنر کوچک‌زاده با صدای بلند شروع به بیان جملاتی کرد که صدای او به باهنر نمی‌رسید و خطاب به باهنر گفت شما وحشت دارید تریبون من را باز نمی‌کنید.باهنر نیز به کوچک‌زاده پاسخ داد بنده وحشت ندارم، تریبون آقای کوچک‌زاده را باز کنید.

نمی‌دانم کوچک زاده چه لذتی از خشونت علیه من می‌برد

پس از سخنان کوچک زاده مطهری در تذکر خود خطاب به کوچک زاده گفت: آقای کوچک‌زاده گفتند من در نطقم به قضات توهین کردم در حالی که اساسا هیچ اشاره‌ای به قضات نبود. انتقاد من به مدیریت قوه قضائیه بود که باید استقلال بیشتری داشته باشد و مثال‌هایی هم در این زمینه در آن نطق زده بودم.

خواهان پایان دادن به ماجرای فتنه شدم

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه تصریح کرد: کل حرف من این بود که داستان فتنه را جمع کنیم، تا کی می‌خواهید به این قضیه ادامه بدهید؛ اگر ما حق چنین اظهارنظری را نداشته باشیم فلسفه وجود مجلس زیر سؤال می‌رود.

مطهری با بیان اینکه اعلام جرم قانونی نبوده است، خاطر نشان کرد: من نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت و مسائل اینچنینی می برندکه شبانه بیایند ومرا بازداشت کنند.

پرونده خاندان هاشمی نیز در قوه قضائیه بررسی شود.

بر اساس این گزارش، بعد از پایان نطق میان دستور مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در حمایت از علی مطهری نماینده مردم تهران، حمید رسائی با فریادهایی خطاب به باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: اظهارات پزشکیان درست است، باید پرونده مهدی هاشمی و خاندان هاشمی نیز در قوه قضائیه بررسی شود.


پس از آن بار دیگر مسعود پزشکیان در تذکری در پی اخطار و تذکر کوچک‌زاده و فریادهای رسایی به منظور ارائه نطق میان دستور امروز خود، گفت: آن چیزی که امروز گفتم مولای ما و ولی ما حضرت علی (ع) است که ما به آن اقتدا می‌کنیم. 

پزشکیان افزود: اسلامی که اجازه ندهد انسان‌ها حرف بزنند و یا اگر هم حرف بزنند بخواهند تهدید کنند و پرونده بسازند و بعد شروع کنند حرف‌هایی بزنند که جرات نکنند حرف بزنند این را نمی‌توان در این مملکت جا انداخت. 



موضوع مطلب : ماجرای مشاجره کوچک زاده، پزشکیان، رسایی و مطهری چه بود؟
پنج شنبه 92 دی 19 :: 9:47 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1338173742270652441      تاریخ : چهارشنبه 18 دی 1392 22:23

روحانی در نخستین دیدار صمیمانه با هنرمندان:

هنر بدون آزادی معنا ندارد

رئیس جمهور با بیان این که هنر بدون آزادی معنا ندارد و خلاقیت تنها در سایه حریت امکان پذیر است، گفت: اما اعمال محدودکننده‌ای نیز برای هنر وجود دارد. قبل از آنکه سانسور و ممیزی به دولت ها منتسب شود، خود جوامع بشری و اجتماع، اولین قدم قرار دادن چارچوب برای هنر است، عادات، رسوم، اخلاق جامعه، فهم‌ها و درک‌ها همه اینها مرزبندی‌هایی را برای هنر مشخص می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب در دیدار صمیمانه جمعی از هنرمندان و اعضای تشکل های فرهنگی وهنری در تالار وحدت تهران افزود: برای من شبی به یادماندنی است چون میهمان اصحاب فرهنگ و هنر و فرهیختگان هستیم؛ دعوت و مهمانی شما را پاس می دارم؛ با اهل هنر از هنر گفتن بسیار سخت است؛ معمولا دولتمردان سیاستمداران و حتی فیلسوفان و روشنفکران چونان با هنرمندان سخن گفته اند که گویی قصد تعیین تکلیف برای آنان دارند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: آنان نگاه هنرمندان را چونان در قالب و فرم آن خلاصه دیده اند که فکر کرده اند هنر دستور دادنی و سفارش کردنی است.

وی تصریح کرد: هنر قالب و معناست؛ هنر خلاقیت است؛ این نوع جلسات هم برای هم اندیشی و همفکری اهالی اقلیم های متنوع فکری است تا از همدیگر درک نزدیکتر و متقابلی داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: ذات هنر با مفهوم خیر و نیکی یکی است؛ قبل از عصر جدید هنر بسیار فراتر از هنرهای زیبا تفسیر می شد؛ هنر گفت و گو، هنر معاشرت؛ هنر دیپلماسی؛ هنر زندگی مسالمت آمیز؛ هنر زندگی بدون کینه.

روحانی تصریح کرد: هر کار بی عیبی هنر است؛ هنر هر کار بدون عیب است و همه ما باید تلاش کنیم هنرمندانه حرف بزنیم؛ هنرمندانه عمل کنیم، هنرمندانه با هم تعامل داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان این که هنر، با ارزش پیوند ذاتی دارد، گفت: هنر یعنی عروج فکر از سطح عادی به سطح متعالی؛ همان که در عرفان و فلسفه اسلامی به عالم اعلا تعبیر می شود.

روحانی افزود: هر هنرمندی می خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد، علاوه بر این که هنر به همه جان می دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: این هنرمند است که رودخانه را، کوه ها را، بلبل را، شمع را و پروانه را به سخن وامی دارد و اگر بگوییم که هنر مرده را زنده می کند سخنی به گزاف نگفته ایم.

تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست

رئیس جمهور با بیان این که تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی معناست، اظهار کرد: هنر یعنی ارزش و هنرمند ارزشمندی است که با کار خلاقانه به تعالی می رسد.

روحانی اضافه کرد: خلقت بزرگترین مظهر قدرت خدای لایزال است که فقط در این زمینه است که فتبارک الله احسن الخالقین.

رئیس جمهور تصریح کرد: هنرمند جهان را بازآفرینی می کند و کار او در مسیر ارزش های الهی است؛ هنرمند البته در مسیر هنر باید با مردم ذوق مردم، خواست مردم خود را نزدیک کند.

هنر بدون آزادی معنا ندارد

روحانی با بیان این که هنر بدون آزادی معنا ندارد و خلاقیت تنها در سایه حریت امکان پذیر است، گفت: اما اعمال محدود کننده ای نیز برای هنر وجود دارد قبل از آن که شما به نام سانسور و ممیزی و دولت نام ببرید، خود جوامع بشری و اجتماع اولین قدم برای قرار دادن چارچوب برای هنر است.

رئیس جمهور، ادامه داد: عادات، رسوم، اخلاق جامعه، فهم ها و درک ها، همه این ها مرزبندی هایی را برای هنر مشخص می کند.

روحانی با تاکید بر این که همه هنر همین است که حکیم سخن فردوسی بزرگ گفته است؛ مردمی بودن و صداقت، این همه هنر است.

حافظ حافظه تاریخی، ادبی و هنری ملت ایران است

رئیس جمهور با بیان این که من گاهی اوج هنر ایرانی را در حافظ می بینم، حافظ شیرازی، اظهار کرد: هنرمند ایرانی می تواند مقتدایش حافظ باشد، حافظ حافظه تاریخی ادبی و هنری ملت ایران است.

روحانی اضافه کرد: حافظ، با سینه ای مالامال از آموزه های دینی و قرآنی اما از جهل، خرافه و ریا بیزار.

رئیس جمهور با بیان این که هنر شاعری یکی از قالب های باستان این سرزمین است برای هنر و در واقع شاعری هنر ملی ایرانیان است، افزود: حافظ با همه نقد و انتقادی که بر حکومت و جامعه داشت در طول تاریخ کتابش قدر دیده و بر صدر نشسته و گاهی آن چنان تعالی یافته که جایکاهش در کنار کتاب حق و قرآن مجید قرار گرفته است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که حافظ به قول بعضی ها رند روشنفکر زمان خود بود، گفت: در عین ایمان و در عین انتقاد، هرگز از ایمانش دست برنداشت و هرگز از انتقادش پشیمان نشد.

هنرمند نه زینت المجالس است و نه اپوزیسیون

روحانی تاکید کرد: هنرمند نه قرار است زینت المجالس باشد و نه قرار است اپوزیسیون.

رئیس جمهور تصریح کرد: هنرمند نه قرار است نوک پیکان تحولات سیاسی باشد و نه قرار است گوشه نشین خرابات و خانه.

هنرمند انسان اهل فکر، فن و اهل دل است

رئیس جمهور گفت: قرار نیست هر چه دولت یا جامعه یا حتی روشنفکران می گویند به تصویر بکشد که برداشت خود را دارد و قرار هم نیست که با دولت یا جامعه در ستیز باشد و بجنگد.

وی با بیان این که هنرمند انسان اهل فکر، فن و اهل دل است، اظهار کرد: برای برخی از هنرهایی که هنرمند برای ثبت و خلق آن ها نیاز به کمک دیگران دارد نباید در این زمینه دچار تردید و هراس شویم.

روحانی ادامه داد: برخی از روایت های تاریخی، دینی و حتی تاریخ معاصر شاید از حد یک شرکت خصوص در شرایط فعلی جامعه ما این بار سنگین به مقصد نرسد، اما معنا آن نیست که اگر کاری به هنرمند واگذار می شود در روایت تاریخ هم هنرمند کار خود را انجام می دهد.

رئیس قوه مجریه گفت: اولین روزهایی که با جناب آقای جنتی در سال 1359 به صدا و سیما رفتیم جزو اولین آثاری که قرار شد ببینیم و برای تکمیل آن تصمیم بگیریم کار مرحوم علی حاتمی بود، آن کار آن زمان با بودجه عمومی انجام می گرفت و کار هنوز تکمیل نبود و فیلم مونتاژ هم نشده بود و قطعه قطعه فیلم را می دیدیم.

وی ادامه داد: اما معنایش این نیست که اگر هنرمند صاحب نامی سفارشی را دریافت کرد ذوق هنری او تسلیم آن سفارش باشد، او همچنان باید از خلاقیتش استفاده کند.

شاهنامه سفارش یک ملت و یک تاریخ بود

روحانی افزود: این چنین مشهود است که شاهنامه نیز به سفارش سلطان محمود سروده شد اما در واقع این شاهنامه سفارش یک ملت و یک تاریخ بود.

نمی توانیم با دستور هنر را خلق کنیم

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آثار عظیم معماری از قبیل تخت جمشید و آثار اسلامی در اصفهان با حمایت حکومت بود، اما امروز به عنوان نماد یک ملت است.

روحانی با بیان این که هنر و آزادی رابطه مستقیم دارد، اظهار کرد: در غیر فضای آزاد، هنر واقعی خلق نخواهد شد؛ ما در بخش هنر نمی توانیم با دستور هنر را بیافرینیم و خلق کنیم.

فضای امنیتی می تواند جوانه هنر را بخشکاند

وی ادامه داد: هر گونه فضای امنیتی می تواند جوانه هنر را بخشکاند به تعبیر اقبال گفت «هر گاه خشک مغزی کوته نظر زمام امور را در دست گرفت هنر مجال بروز نیافت».

دولت رسالت ترویج هنر را بر عهده دارد

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد: ما باید فضای مناسب را برای هنر فراهم کنیم؛ دولت برای خود رسالت ترویج را بر عهده می گیرد نه این که هنر فرمایشی را در دستور کار خود قرار دهد.

روحانی افزود: البته برخی از موضوعات ملی مثل فرهنگ ایران و اسلام یعنی آنچه که هویت اسلامی و ایرانی ما را نگه می دارد و تعالی می بخشد، دولت موظف است از آنها حمایت بیشتر کند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ای کاش می شد افتخارات هنری ما به نمایش در می آمد؛ ای کاش می شد بر داستان های شاهنامه فردوسی و مثنوی مولوی که هر دوی اینها آکنده از قصه های دینی و ایرانی است به صورت آثار نمایشی، سینمایی، تلویزیونی و حتی رمان های خواندنی سرمایه گذاری می شد.

روحانی تاکید کرد: دولت خود را موظف می داند در این گونه امور هم قدم های تشویقی و هم قدم های حمایتی بردارد.

نقش انقلاب اسلامی در شکوفایی هنر

رئیس جمهور با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تاریخ هنر و هنر این سرزمین، اظهار کرد: شما می دانید قبل از پیروزی انقلاب بخش بزرگی از جامعه ما از هنر فاصله داشت؛ امام به عنوان احیاگر قرن که آزادی را برای این سرزمین به ارمغان آورد، یکی از خدماتش این بود که بین مردم متدین و هنر آشتی برقرار کرد.

روحانی تاکید کرد: در دوران او بود که به عنوان یک فقیه و مرجع عالی قدر، حلیت هنر موسیقی با سرودهای انقلابی و میهنی فراهم شد و در عصر او بود که بسیاری از آثار ادبی و هنری اجازه نشر یافتند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در تاریخ روحانیت شیعه امام (ره) تنها فقیهی بود که از یک فیلم و فیلمساز روشنفکر به نیکی یاد کرد.

روحانی با بیان این که انقلاب راه را برای توسعه هنر در همه لایحه های اجتماعی فراهم کرد، اظهار کرد: انقلاب موسیقی سنتی و یا به بیانی بهتر موسیقی ملی ایران را احیا کرد.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب موج موسیقی های غربی و پاپ به گونه ای بود که در حال ویران کردن موسیقی سنتی بود اما انقلاب شرایطی فراهم کرد که هنرمندان بزرگی که قبل از انقلاب هم شناخته شده بودند، در فضای امن و سالم بعد از انقلاب رشد کردند و بالیدند و تیراژ موسیقی سنتی ما بالا رفت و بازار پر رونقی پیدا کرد.

دهه 70 اوج سینمای ایران بود

رئیس جمهور اظهار کرد: در حوزه سینما و هنر نمایشی نیز انقلاب اسلامی برکات زیادی داشت؛ همه منتقدان فیلم اذعان دارند که دهه 70 دهه اوج سینمای ایران بود و آثار بزرگ، بحث انگیز، متفکرانه و هنرمندانه به جامعه ما عرضه شد تا جایی که امروز ایران یکی از مدعیان جوایز جهانی مانند اسکار است.

روحانی افزود: جالبتر آنکه در فضای بعد از انقلاب، زنان و بانوان هنرمند بسیاری در بخش های مختلف هنر از جمله در سینما رشد کردند تا جایی که نه تنها بازیگری را بر عهده گرفتند بلکه در عرصه کارگردانی و نویسندگی نیز توانستند نقش خود را ایفا کنند در حالی که قبل از انقلاب خانواده های متدین و مذهبی این کشور اجازه نمی دادند فرزندان آنها و اعضای خانواده آنها در این زمینه ورود کند و این یکی دیگر از خدمات انقلاب اسلامی بود.

دولت مانع هنرمندان نخواهد بود

رئیس جمهور تاکید کرد: این دولت قصد ندارد ممیزی را در فرهنگ و هنر به صورت راه و مسیری که مانع کار هنرمندان باشد، ادامه دهد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ممیزی باید در چارچوب قانون و هدفمند باشد؛ اگر قانون ابهام دارد باید قانون شفافی و چارچوب شفافی را در اختیار همه قرار دهیم تا تکلیف همه روشن شود.

روحانی اظهار کرد: کار وزارت ارشاد باید تقریبا یک کار اداری باشد؛ اگر می خواهیم کار ممیزی را انجام دهیم، باید گروهی از فرهیختگان، اندیشمندان، هنرمندان، عالمان حتی عالمان دینی در کنار یکدیگر بنشیدند و آنها باشند که بر هنر نظارت کنند.

کارمند دولتی نمی تواند ناظر خوبی برای هنر باشد

وی تاکید کرد: هنرمند می تواند بر هنر نظارت کند، کارمند دولتی نمی تواند ناظر خوبی برای هنر باشد.

نظارت بر هنر را به اهلش واگذار کنیم

رئیس جمهور با بیان این که کارمند دولتی نمی تواند ناظر خوبی برای هنر محسوب شود، گفت: چرا نظارت بر سینما، کتاب و موسیقی را به اهلش واگذار نکنیم؟

روحانی خاطر نشان کرد: چه اشکالی دارد که انجمن های صنفی بخشی از بار مسوولیت وزارت ارشاد را بر دوش گیرند؟

وی اضافه کرد: به هم اعتماد کنیم زیرا دوران، دوران اعتماد است.

وظیفه دولت مداخله در هنر نیست

رئیس جمهور وظیفه ذاتی دولت را اراده و تامین مسائل ملی همانند امنیت و سیاست خارجی دانست و تاکید کرد: وظیفه دولت مداخله در هنر نیست.

روحانی در ادامه درباره سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی و دیپلماسی صرفا از طریق دولت انجام می گیرد و نهاد دیگری حق مداخله ندارد؛ البته خطوط کلی سیاست خارجی طبق قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب تایید می شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در حوزه های دیگر همانند اقتصاد و فرهنگ باید تصدی گری دولت به حداقل برسد.

دولت تسهیل کننده راه برای هنرمندان باشد

رئیس جمهور با تاکید بر این که دولت در شرایطی نیست که بتواند آثار هنری خلق کند، گفت: هیچ دولتی نتوانسته آثار هنری فاخر را بوجود آورد.

روحانی خاطر نشان کرد: دولت کتاب نمی نویسند، فیلم نمی سازد، شعر نمی سراید و موزیک نمی نوازد بلکه دولت باید تسهیل کننده راه برای اصحاب فکر و هنر باشد.

نگاه امنیتی به هنر بزرگترین اشتباه امنیتی است

رئیس جمهور اظهار کرد: همه باید بدانیم که هنر خطر نیست و هنرمند امنیت کشور را به مخاطره نمی اندازد؛ به هنر و هنرمند اعتماد کنیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نگاه امنیتی به هنر بزرگترین اشتباه امنیتی است.

روحانی با بیان این که در امنیت اولین قدم، تشخیص منابع تهدید است، گفت: در جامعه امروز، منابع تهدید ما آسیب های اجتماعی همچون فقر و فحشا، رواج بی اعتمادی اجتماعی و فساد اقتصادی است.

رئیس جمهور اظهار کرد: اگر آسیب ها چاره نشود رابطه بین دولت و ملت را می خشکاند.

هنرمند تهدید نیست

رئیس جمهور گفت: آسیب ها تهدید است، نه هنرمندی که می تواند مظهر نشاط امید، اتحاد و همبستگی ملی ما شود.

روحانی ادامه داد: صدا و نوا و توانایی در نمایش و ساخت یک اثر تجسمی گاهی می تواند دردها را کاهش دهد و آرزوهای یک ملت را محقق کند.

وی اضافه کرد: هنرمند است که می تواند با خلق آثارش آینده را نقد کند و با تخیل و هوشمندی، راه آینده را بهتر مشخص کند.

رئیس جمهور یادآور شد: ما اگر به هنر و هنرمند با نگاه امنیتی نگاه کردیم، اولا تهدیدات اصلی را فراموش کرده ایم و ثانیا هنرمندی که می تواند ما را متوجه تهدیدات واقعی کند، از وظیفه اش بازداشته ایم.

بستن پر و بال هنرمند آماده کردن باند فرود برای هواپیماهای دشمن است

روحانی گفت: اگر بحث تهاجم فرهنگی داریم و می گوییم دیگران برای یکسان سازی فرهنگی تلاش می کنند، وقتی پر و بال هنر وهنرمند را بستیم در حقیقت باند فرود را برای هواپیماهای دشمن آماده کرده ایم.

قهرمانان خود را در میان محصولات وطنی نبینند به سوی قهرمانان آن سوی آب خواهند رفت

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: وقتی فرزندان این سرزمین نتوانند قهرمانان خود را در میان محصولات فرهنگی وطنی و خودی ببینند، ناچار به دنبال قهرمانان آن سوی آب خواهند رفت، خطر اینجاست.

رئیس جمهور ادامه داد: حتی اگر کشوری بخواهد در برابر دشمن بایستد، این هنرمند است که می تواند روحیه مقاومت و ایستادگی را در میان مردم زنده نگاه دارد، همان کاری که هنرمندان متعهد ما در دوران دفاع مقدس انجام دادند.

 

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1338173742270652441



موضوع مطلب : هنر بدون آزادی معنا ندارد
پنج شنبه 92 دی 19 :: 9:45 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1338732699685787341      تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1392 9:13سرمقاله

گزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح پنجشنبه

این‌همه احضار وزرا چرا؟

روزنامه‌های صبح امروز در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشور و جهان پرداخته‌اند از جمله «این‌همه احضار وزرا چرا؟»،«اصل اساسی در بودجه فراموش شد؟»،«چشمانِ باز بسته»،«اعتبار دولت زیر سؤال نرود!»،«همه بازنده‌ها»،«وفات و شهادت آخرین امام در دسترس مردم»،«القاعده، عامل همکاری امنیتی تهران-واشنگتن»،«یک بام، چند هوا دارد؟!»،«مالیات تنفسی همچنان در حال اجرا»،«جای خالی 2 معاونت در پاستور»و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.

خراسان:این همه احضار وزرا چرا؟

«این همه احضار وزرا چرا؟»عنوان سرمقاله روزنامه خراسان به قلم محمدسعید احدیان است که ر آن می خوانید؛هنوز از شروع به کار دولت یازدهم 157 روز بیشتر نگذشته است که مجلس به 3 وزیر کابینه دکتر روحانی کارت زرد داده است آن هم به دولتی که از نظر تعامل با مجلس در همین مدت کوتاه، دارای کارنامه مثبتی است و از این نظر فرسنگ ها با دولت قبل فاصله دارد. از ابتدای شروع به کار دولت جدید براساس گزارش معاون نظارت مجلس تا 7آذر 92، نمایندگان جمعا 1429 مرتبه به دولت تذکر داده اند و در همین مدت 277 سوال نیز از وزرا پرسیده اند. تعداد سوالات نمایندگان از اعضای کابینه به گونه ای بود که به عنوان مثال در هفته جاری حدود دو سوم کابینه باید برای پاسخ به نمایندگان به مجلس می رفتند.

گرچه درباره ماهیت سوالات و حداقل همین سوالی که وزیرارشاد بابت آن کارت زرد گرفت نقدهای مهمی به مجلس وارد می دانم اما موضوع این نوشته برنوع و شیوه تعاملی است که مجلس باید با دولت در پیش گیرد.

رهبرانقلاب بارها و بارها برسخت بودن مسئولیت اجرایی تاکید کرده اند و مخصوصا به مجلس تذکر داده اند که نمایندگان متناسب با سختی کار از حقوق خود در سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد دولت استفاده کنند بدیهی است که این توصیه مبتنی بر منطق و درک واقعی از شرایط مدیریت اجرایی، همیشگی بوده و ناظر به مجلس یا دولت خاصی نبوده است اما به نظر می رسد فرآیندی که این روزها در مجلس شکل گرفته است نادرست و به دور از این توصیه است.

اینکه نمایندگان مجلس به محض شنیدن یک اظهارنظر یا دیدن به زعم خود یک خطا یا مطلع شدن از یک تصمیم شروع به طرح سوال کنند و وزرا را مجبور کنند برای مباحث بعضا کم اهمیت، یک پایشان در مجلس باشد اولا باعث می شود وزیری که وظایف بس سنگینی دارد وقتش را صرف موضوعاتی با درجه دوم اهمیت کند و فرصت خدمت را از دست بدهد ثانیا باعث می شود کابینه احساس کند برای خدمت گزاری به مردم مورد حمایت مجلس نیست و ثالثا در صورت ادامه دار بودن این مسئله مردم به این جمع بندی برسند که مجلس به جای کمک به دولت درحال سنگ اندازی جلوی پای دولت است موضوعی که توضیحات روزگذشته آقای لاریجانی در مجلس نشان داد مورد توجه ایشان نیز قرار گرفته است.

روشن است که منظور از نکات ذکر شده سهل انگاری در نظارت توسط نمایندگان نیست بلکه بحث برسر اهمیت موضوعات و شیوه عمل است. به عنوان یک نمونه موفق نامه سرگشاده 12 نماینده به سران قوا درباره موضوع بابک زنجانی که منجر به دستور رئیس جمهور و اقدام رسمی قوه قضاییه درباره بابک زنجانی شد. یا به عنوان نمونه ای دیگر نامه سرگشاده آقای دکتر توکلی (فارغ از داوری درباره محتوای موضوع) نشان داد که یک نماینده حتی بدون نیاز به سازوکارهای آیین نامه ای چگونه می تواند با نظارتی تاثیرگذار مطابق منافع مردم به دولت کمک کند چرا که اولا موضوعی که مورد توجه قرار داده است از اهمیت بالایی برخوردار بوده است ثانیا پیش از علنی کردن موضوع با پیگیری و نامه نگاری با مسئولان ذی ربط و حتی رئیس جمهور و گرفتن پاسخ های لازم تمام راه های ممکن را مورد توجه قرار داده است و در نهایت آن هنگام که به این جمع بندی رسیده است که از این راه ها به نتیجه ای نمی رسد آن را علنی کرده است.

اگر دیگر نمایندگان مجلس نیز از فرصت نظارتی خود فقط در موضوعات مهم و اساسی آن هم با درک شرایط سخت کاراجرایی استفاده کنند نه تنها مجلس متهم به کارشکنی در کاردولت نمی شود بلکه هم مردم و هم دولت که بارها اعلام کرده است از نقد استقبال می کند، این نوع نظارت را کمک به دولت و نظام و در جهت منافع مردم خواهند دانست. موضوع به قدری اهمیت دارد که اگر مجلس نتوانست این شیوه را در نمایندگان تبدیل به هنجاری فراگیر کند باید آیین نامه داخلی مجلس را در جهت کم کردن تاثیرگذاری چند نماینده بر روند کلی مجلس، یک بار دیگر اصلاح کند.

جمهوری اسلامی:تحلیل سیاسی هفته

«تحلیل سیاسی هفته»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که در آن می خوانید؛ماه محرم و صفر را درحالی پشت سر گذاشتیم که آزادگان در غم سلاله رسول خدا و یاران و فرزندانش سوگوار بوده و شیعیان جهان از عمق دل اشک ریختند و به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فداکاریهای ایشان با کروبیان هم ناله شده و در مکتب عاشورا درس چگونه زیستن را آموختند. این دو ماه، جانی تازه و روحی نو در کالبد ملت ما دمید و آماده ورود به ماه ربیع المولود نمود. پس اکنون که لباس عزای حسین بن علی(ع) را از تن به در کرده ایم باید بتوانیم پیروی از مکتب علی بن ابیطالب(ع) و اولاد معصومش را تقویت کرده و زندگی خویش را تازه و پرطراوت کنیم.

در این هفته با شروع ماه ربیع، بار دیگر آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی پدیدار شد و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان تابید و از این روست که رسول خدا می فرمایند "هرکس بشارت آمدن ماه ربیع را دهد، من نیز بشارت بهشت را به او می دهم." ا?ن ماه هر چند آمیخته به خاطرات غم انگیزی چون شهادت امام حسن عسکری علیه السلام است ولی با مناسبت های بهجت افزای دیگری چون آغاز امامت پربرکت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) همزمان است که به همین دلیل آنرا "ربیع المولود" یعنی بهار ولادت ها نامیده اند.

از رویدادهای داخلی هفته جاری باید به پیامدهای بازداشت بابک زنجانی، سرمایه دار معروف اشاره کرد. هر چند که این میلیاردر جوان دوشنبه هفته گذشته روانه اوین شد ولی در این هفته نیز از اخبار پرحاشیه برخوردار بود. وی که در سال 75 هم یک بار به دلیل ورشکستگی، سابقه حضور در زندان را دارد اما این بار درحالی به زندان رفت که میلیاردها دلار ثروت دارد و به گفته خودش بیش از 70 شرکت بزرگ ایرانی و خارجی متعلق به اوست و هم اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا 17 هزار کارمند دارد.

به گفته دادستانی، وی با توجه به مسائل و اتهامات وارده، از سوی مراجع قضایی بازداشت شده است. اینکه این اتهامات چیست، هنوز مشخصاً اعلام نشده ولی همانگونه که رسانه ها گفتند، پرونده او از ابعاد وسیعی برخوردار است و باید پشت پرده های آن برای افکار عمومی روشن شود.

در توصیف بابک زنجانی مطالب مختلفی نظیر سن کم او، نقطه شروع کار او (رانندگی)، تعدد شرکت های او، گردش مالی زیادش، جابجایی چند صد میلیارد تومانی او و مدت کوتاهی که او به ثروت دست یافته و زدوبندهایی که داشته، مطرح می باشد که قوه قضائیه باید همه آنها را روشن سازد. هر چند ممکن است برخی وی را معلول شرایط تحریم ها و تلاش برای دور زدن این تحریم ها دانسته و سعی کنند بر اتهامات او سرپوش بگذارند، ولی واقعیت اینست که عده ای زالوصفت در شرایطی که ملت و کشور در شرایط دشوار تحریم بسر می بردند، مشغول پر کردن جیب های خود و چپاول اموال بیت المال بوده و متأسفانه در این راه مفسده آمیز، از حمایت هایی نیز برخوردار بودند.

به هر حال مسئولان قوه قضائیه باید با اقتدار و استقلال به این پرونده رسیدگی کرده و با اجرای عدالت، مسیر اقتصاد سالم و مبتنی بر کار و تولید را فراهم کرده و به زدوبندهای اقتصادی و کسب درآمدهای بادآورده چند ده میلیارد دلاری رسیدگی کنند.

هفته جاری اعلام برخورد و شکایت قوه قضائیه علیه دکتر علی مطهری نماینده مجلس به دلیل نطق پیش ازدستور وی که از عملکرد این قوه انتقاد کرده و گفته بود "قوه قضائیه بعد از گذشت چهار سال هنوز نتوانسته تکلیف پرونده های بزرگ و دانه درشت ها را مشخص کند... و در قبال حوادث سال 88 نیز گرفتار شعارزدگی شده و از حل مسأله و پیگیری پرونده متهمین این حادثه عاجز بوده و تحت تاثیر دیگر نهادها و دستگاه های امنیتی قرار گرفته و از آنها دستور می گیرد"، اکنون برخلاف اصل 84 قانون اساسی که نمایندگان مجلس را در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزاد می داند، تحت پیگیرد قرار گرفته است. متأسفانه این قبیل برخوردهای امنیتی و قضایی با مسائل و ایجاد محدودیت ها در اظهارنظرها، بویژه در مقام نمایندگی مجلس، باعث می شود که قوه مقننه از داشتن روح حریت و آزادگی در بیان موضوعات محروم گردیده و راه برای انتقاد سازنده و اصلاح امور بسته شود.

این هفته در موضوعات خارجی، سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، تحولات تازه مصر و مسائل عراق در صدر رویدادهای مهم قرار داشتند. جان کری وزیر خارجه آمریکا در دور تازه مأموریتش برای احیای روند سازش به فلسطین اشغالی سفر کرد و با سران رژیم صهیونیستی و مسئولان حکومت خودگردان فلسطین به گفتگو پرداخت.

صائب عریقات، مقام ارشد فتح و مسئول فلسطینی مذاکره با رژیم صهیونیستی در پایان سفر تازه کری به فلسطین اشغالی آنرا بی نتیجه خواند. وی افزود که کری هیچ پیشرفت تازه ای نتوانسته است در مسیر مذاکرات ایجاد کند و رژیم صهیونیستی کماکان در مواضع خود باقی است و از جمله به شهرک سازی ادامه می دهد.

در این میان یک نشریه رژیم صهیونیستی نیز نوشت: "نتانیاهو در جلسه مسئولان رژیم صهیونیستی عنوان کرده که وی از جان کری قول گرفته است آمریکا به سیاست های شهرک سازی تل آویو کاری نداشه باشد." این مسائل بیانگر آن است که مأموریت تازه وزیر خارجه آمریکا نیز با شکست مواجه خواهد شد. اساساً آمریکا عزمی ندارد که به رژیم صهیونیستی فشار آورد. جان کری روز سه شنبه هشدار داد که طرفین تا اسفند ماه فرصت دارند به توافق برسند. مسلم است که این هشدار کری متوجه فلسطینی هاست چرا که رژیم صهیونیستی کماکان در مواضع خود و عدم امتیازدهی به فلسطینی ها مصر است و خطاب سخنان کری فلسطینی ها هستند که باید با شرایط موجود به سازش تن دهند.

واقعیت این است که آمریکا و به ویژه حزب حاکم در آن کشور درصدد برآمده است یک توافق نیم بند در فلسطین اشغالی را ترتیب دهد تا به این وسیله موقعیت جناح خود را در داخل آمریکا تقویت کند و این بار نیز همچون گذشته واشنگتن قصد جدی و صادقانه برای برقراری یک صلح عادلانه در منطقه ندارد.

این هفته مصر بار دیگر ناآرام بود. اعلام تروریستی بودن حزب "اخوان المسلمین" بر آتش خشم طرفداران این حزب و محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر افزود. بر این اساس، طی روزهای هفته جاری شهرهای مختلف مصر همچنان شاهد اعتراضات علیه نظامیان حاکم و دولت دست نشانده آنها بود که در جریان آن شماری کشته و شمار بیشتری نیز مجروح و بازداشت شدند.

در تازه ترین تحول، اتحادیه عرب نیز اخوان المسلمین را تروریست خواند که در نوبه خود حادثه ای غیرمنتظره و قابل تأمل بود. اتحادیه عرب که ابتکار عمل در این تشکیلات در اختیار رژیم های معلوم الحال عرب از جمله خود مصر و عربستان و قطر است در همسویی کامل با قدرت های استعمارگر حرکت می کند و درصدد است تا راه انقلاب های منطقه را سد کند و یا مسیر آن ها را منحرف سازد. اکنون بیش از گذشته مشخص می گردد که پشت پرده کودتای مصر چه کسانی هستند. عربستان به عنوان اولین کشور بود که رژیم کودتایی مصر را به رسمیت شناخت چرا که رژیم ریاض از گسترش انقلاب های منطقه و سرایت آن به عربستان وحشت دارد و در این راستاست که با تمام توان از رژیم کودتایی مصر حمایت می کند.

این هفته عراق شاهد توطئه جدیدی بود. گروه تروریستی "داعش" با همدستی برخی گروههای سیاسی عراق دو شهر سنی نشین "فلوجه" و "الرمادی" را مورد هجوم قرار داد. دولت عراق نیز برای مقابله با این اقدام تروریستی وارد عمل شد و ضربات سنگینی به این گروه تروریستی در این دو شهر وارد ساخت. گروه تروریستی داعش که توسط برخی از رژیم های عرب منطقه حمایت می شود و در سوریه نیز به جنایت های گسترده ای دامن زد، درصدد برآمده است از اختلافات میان دولت مالکی و جناح های سنی استفاده کرده و اهداف پلید خود در عراق را پیاده کند. در این میان دولت نوری مالکی هشدار داده است که به زودی بقایای این گروه تروریستی را آماج حملات گسترده قرار خواهد داد. دولت از شهروندان شهر فلوجه خواسته است در این مصاف، خود نیز به مقابله با تروریستها بپردازند.

در این میان اکثر کشورهای خارجی از جمله آمریکا، روسیه و جمهوری اسلامی ایران به جز چند رژیم عربی، از عملیات ضد تروریستی دولت عراق حمایت کرده اند. از این رو احتمالاً شهر مذکور طی روزهای آینده شاهد عملیات شدید نیروهای دولتی بر ضد تروریست ها خواهد بود.

رسالت:اتاق فکر رسالت

«اتاق فکر رسالت»عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم محمدکاظم انبارلویی است که در آن می خوانید؛
امروز آغاز بیست و نهمین سال انتشار روزنامه رسالت است. هشت هزار و دهمین شماره رسالت را با توفیق الهی منتشر کردیم.

سال 92 برای ما سال خوش یمنی نبود. محرم امسال استاد حبیب الله عسکراولادی و آخر صفر، استاد اکبر پرورش را از دست دادیم. آنها دو رکن رکین اتاق فکر رسالت بودند و در تولید اندیشه سیاسی ما نقش اساسی داشتند.

رسالت از آغاز تاسیس، یک اتاق فکر داشت که هر هفته به طور منظم تشکیل می شد و با عنایات الهی هنوز هم تشکیل می شود. این اتاق فکر، متولی تهیه خوراک برای تحریریه رسالت است. در جلسات آن مهم ترین تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و... کشور، منطقه و جهان مورد بررسی، تحلیل و مداقه قرار می گیرد. در طول هفته همین نگاه و اندیشه حاصل از آن زینت بخش صفحات رسالت است.

استاد عسکراولادی و استاد پرورش دو گل سر سبد این نشست ها بودند. پیش از آن هم ما مردان بزرگی را در این اتاق داشتیم که دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند. آیت الله آذری قمی که در دهه اول انتشار روزنامه نقش تعیین کننده ای درتولید اندیشه، بویژه دفاع از مبانی نظام و اندیشه مترقی ولایت مطلقه فقیه داشتند، نیز حضوری مستمر و مفید در اتاق فکر رسالت داشتند. جناب آقای زواره ای، مهندس طاهری و برادر بزرگوار جاب آقای شفیق که اکنون در میان ما نیستند حضورشان در اتاق فکر رسالت واقعا خالی است.

حضرت آیت الله راستی نیز تا قبل از بیماری از منضبط ترین اعضای اتاق فکر رسالت بودند و همیشه هدایت های ایشان چراغ راه روزنامه رسالت بوده و هست و مدتی است که به دلیل کسالت ایشان، از این حضور محروم هستیم.حضرات آیات شرعی و خزعلی نیز از بنیانگذاران رسالت هستند و در آغاز شکل گیری رسالت، در این اتاق فکر حضور داشتند و نفس قدسی آنها روشنی بخش تبلیغ و ترویج اندیشه الهی در رسالت بوده و هست. حضور برادر عزیز و بزرگوارم جناب آقای مهندس سیدمرتضی نبوی که از ابتدا شانه خود را زیر بار مدیر مسئولی روزنامه، دادند در راس این اتاق، متکفل مدیریت فکر و اندیشه رسالت برای دفاع از آنچه که ما آن را اصول اسلام، نظام و انقلاب می دانیم به حمدالله مستمر و مستدام است.

اتاق فکر رسالت در این سال ها بارها ترمیم شده و به لطف و عنایات الهی هیچگاه از مردان الهی خالی نبوده است. مردانی که در پیام های تسلیت مقام معظم رهبری به عنوان "یاران صدیق" انقلاب شناخته و معرفی شدند. رسالت در آغازین روزهای قبل از انتشار با اعلام مواضع خود صادقانه گفت؛

1- ما در پی زمینه سازی برای حاکمیت الله و اجرای احکام اسلامی هستیم، فلسفه انتشار رسالت بستر سازی برای این هدف بزرگ است.

2- ما حاکمیت الله و اجرای احکام اسلامی را در سایه حکومت ولایت فقیه جستجو می کنیم.

3- بالا بردن آگاهی و بصیرت مردم با انعکاس اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی و تحلیل درست آن را وظیفه خود می دانیم.

4- تبلیغ و ترویج ارزش های انقلاب و مقابله با ارزش های منحط غرب را از دیگر وظایف خود می دانیم.
5- تلاش در جهت استقرار عدالت اسلامی و دفاع از حقوق محرومان را از دیگر وظایف خود می شماریم.
6- دفاع از آزادی مردم و استقلال کشور و پاسداشت حضور مردم درصحنه را با هر هزینه ای باشد، صیانت خواهیم کرد.

7- حمایت حکیمانه از دولت، نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه را وجهه همت خود قرار داد ه ایم.
اکنون نزدیک به سه دهه از این هدف گذاری می گذرد. استاد عسکراولادی همواره می فرمودند: "رسالت یک جریان فکری و یک ابزار برای تبلیغ و ترویج فکر صحیح است."

فکر می کنیم از ممشای اهداف و آرمان های اولیه خود فاصله نگرفته ایم و به قول استاد عزیزم آقای مهندس سیدمرتضی نبوی؛ "ما در اصولمان تجدید نظر نکردیم."19 دی ماه 64 که رسالت آغاز به کار کرد در شور و اشتیاق اجرای آرمان هایی بود که اشاره کردم. امروز پس از گذشت 28 سال همان شور و اشتیاق بویژه در دفاع از ولایت فقیه و آرمان ها و اهداف مترقی مقام معظم رهبری در اتاق فکر رسالت وجود دارد که اگر بیشتر نشده، قطعا کمتر نیز نشده است.خون های پاک و مقدسی که در قیام تاریخی 19 دی ماه 56 در قم به زمین ریخته، الهام بخش حرکت ما در اتاق فکر رسالت است.ما به عنوان یک قطره از اقیانوس پرتلاطم و خروشان ملت، خود را خادم انقلاب و رهبری می دانیم و تداوم حیات خود را نیز مرهون خدمت به نظام و مردم در عرصه روشنگری می دانیم.

سیاست روز:چشمانِ باز بسته

«چشمانِ باز بسته»عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم محمد صفری است که در آن می خوانید؛فتنه 88 که 4 سال از وقوع آن می گذرد، همچنان مورد بحث، مجادله و مناقشه در میان دو گروه اصلی سیاسی کشور قرار دارد. این فتنه که بر سر ادعای یک دروغ بزرگ شکل گرفت، علاوه بر این که کام مردم و نظام را تلخ کرد، باعث شد تا آنهایی که در رویای خود براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را می دیدند، گمان کنند که کار تمام است و جمهوری اسلامی ایران روزهای آخر حکومت خود را سپری می کند.

اما اکنون از آن واقعه تلخ 4 سال می گذرد و برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردمی که پای انقلاب شان ایستاده اند، هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فتنه 88 باید به عنوان یک عبرت، همیشه و همواره در حافظه تاریخی مردم باقی بماند. نمی توان آن را به فراموشی سپرد یا کاری کرد که کسی از آن یادی نکند. این اتفاق ناگوار، به مانند بسیاری از اتفاقات تاریخی این کشور ثبت شده است. مگر می توان آن را از یادها برد؟

اما چگونه یاد کردن آن مهم است. همچنان که از تاریخ گذشتگان بدون تحریف و دخل و تصرف یاد می شود، همچنان که از انسان هایی مانند، امیرکبیر و میرزا کوچک خان تا باقرخان و ستارخان به نیکی یاد می شود و آنها می شوند اسطوره های تاریخی مبارزه، مقاومت و سازندگی، آیا می توان از عوامل فتنه ای که ماه ها کشور را به چالش جدی کشاند به نیکی یاد کرد؟! هر چند شاید درگذشته عوامل این فتنه بزرگ برای این کشور و نظام خدمت هم کرده باشند، اما همه آن خدمات در این واقعه تلخ توسط آنها، به یکباره فرو ریخت و آن زحمات نقش بر آب شد. درواقع آنها بر خرمن تلاش های گذشته خود آتش کشیدند و همه خاطرات خوب را خاکستر و دود کردند.

از این بابت و منظر نباید به فراموشی سپرده شود که با یک لغزش و پا را کج گذاشتن سرنوشت آدمی چگونه تغییر می کند و همین موضوع درس و عبرتی است برای همگان، چه مردم و چه مسئولان.
اما بحث هایی مطرح می شود که سعی دارد این جریان را به یک انحراف و فتنه ای دیگر تبدیل کند.
برخی در این میان دانسته و یا ندانسته، بدون این که به اصل فتنه توجه داشته باشند، سعی دارند به حاشیه و فروع این ماجرای تلخ و ناگوار بپردازند.

در حالی که فتنه 88 به فرموده مقام معظم رهبری فتنه ای بوده است که آغاز آن از سال 78 و اوج آن در فتنه 88 نمایان شد. 10 سال کار و برنامه ریزی برای چنین سناریویی انجام شده بود که البته همچنان این سناریوهای براندازی و فتنه انگیز ادامه دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه به تاریخ 2/7/90 درباره فتنه 88 فرموده بودند؛ «یکی دیگر از چالش ها، که البته این چالش پیچیده تری بود، چالش های فتنه انگیزی بود که در فتنه ای مثل 18 تیر سال78 و فتنه سال 88، با فاصله 10 سال، ابتدا در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند، ضربه وارد کنند، اما به عکس شد. در فتنه 18 تیر، پنج روز بعد از این که فتنه گران فتنه خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم 23 تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه عظیم نهم دی به راه افتاد.

همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشیع جنازه امام(ره)، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.»

ایشان در خرداد سال 90 درباره گناه فتنه گران گفته بودند: «گناه بزرگ فتنه گران در سال 88 این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوییم اینها یک شبهه ای، خدشه ای در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش برای نظام اسلامی مطرح کردند این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست، آثار آن هم، همچنان در جامعه ما موجود است.»

اشاره ایشان به وجوه آثار این فتنه نکته ای است که پس از گذشت 4 سال همچنان نظام و مردم با آن درگیر هستند. این هم از آن خاطر است که جریان های وابسته به فتنه با سیاست هایی که دنبال می کنند، زنده نگه داشتن این اتفاق را از منظر خود نوعی مطالبه به حق برای فتنه گران می دانند، نه به عنوان یک اتفاق تلخ و ناگوار و درس عبرت!

آنها می خواهند از فتنه و سران فتنه به عنوان افرادی که مظلوم واقع شده اند نام ببرند و ملعبه ای بسازند برای ادامه حیات سیاسی خود. آنها هیچگاه به عمق فتنه و حتی حماسه بزرگ 9 دی اشاره ای نداشته و نمی کنند. همچنان که در مجامع خصوصی بر دروغ بزرگ خود اعتراف می کنند و سعی دارند این آلودگی را از دامان خود پاک کنند، اما در رسانه های منتسب به جریانات همسو با تفکراتشان، به نوعی خود را مظلوم و البته طلبکار نشان می دهند.

به همین خاطر است که در هنگامه های گوناگون بحث شکستن حصر فتنه گران را مطرح می کنند و یا حتی سخن از دادگاه آنها به میان می آورند. بدون این که به شرایط موجود کشور توجه داشته باشند که آیا اکنون زمان آن است تا دادگاهی علنی برای آنها برگزار شود. این اتفاق همان چیزی است که دشمنان خارجی به دنبال آن هستند.

برخی می گویند که با سخنان و مواضعشان می خواهند داستان فتنه را جمع کنند. فتنه داستان نیست، واقعه ای است که اتفاق افتاده و همین فتنه باعث شد سره از ناسره تشخیص داده شود. سخنان اینگونه درباره فتنه 88 ،داستان! فتنه را جمع نمی کند که هیچ، بلکه باعث می شود اصل موضوع به حاشیه برود که هدف همین است.برای پاک کردن تبعات و آثار فتنه باید آنهایی که چنین مواضعی دارند به خود بیایند و بصیرت پیشه کنند.

  انتهای خبر :: کد خبر : 1338732699685787341
 



موضوع مطلب : این‌همه احضار وزرا چرا؟
پنج شنبه 92 دی 19 :: 9:44 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1337798839137444782      تاریخ : چهارشنبه 18 دی 1392 16:29 موسوی‌,کروبی, کاخ سفید,پارس‌ جنوبی

 

آیا روحانی گورباچف ایران است؟

روزنامه دیلی تلگراف، چاپ لندن در یادداشتی با عنوان «جایی برای دوستان قدیمی واشنگتن در نظام جدید جهانی کاخ سفید اوباما نیست» نوشت: از زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قدم به کاخ سفید گذاشت، تصمیم گرفت سیاست خارجی آمریکا را کاملا تغییر دهد و طرحی نو در اندازد. او قصد دارد از سیاست های قدیم آمریکا فاصله بگیرد و سیاستی جدید را در پیش بگیرد، سیاستی که در آن جایی برای دوستان و متحدان قدیم و سنتی امریکا نیست.


این روزنامه سپس به ایران اشاره می کند و می نویسد: کاخ سفید به ریاست اوباما به حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران به چشم «گورباچف ایران» می نگرد. شاید بتوان گفت توافق اخیر هسته ای میان 1+5 با ایران که شامل پنج کشور عضو شورای امنیت به علاوه آلمان می شود نیز در همین راستا قابل تفسیر است.

 دراین توافق کشورهای غربی مانع هسته ای شدن ایران نشدند و به آن کشور اجازه دادند تا ضمن ادامه دادن به برنامه های هسته ای اش حق غنی سازی اورانیوم در خاک خود را نیز داشته باشد. مساله ای که در حقیقت به معنای به رسمیت شناختن ایران به عنوان کشور هسته ای و خوشامدگویی به آن در جمع کشورهای برخوردار از تکنولوژی هسته ای محسوب می شود و سبب می گردد تا ایران در کنار قدرت های بزرگ برخوردار از این تکنولوژی بایستد.

رسیدگی به پرونده موسوی وکروبی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از قرار داشتن پرونده موسوی و کروبی در مرحله قضایی خبر داد و در عین حال تاکید کرد که اطاله دادرسی پرونده این افراد از باب تسامح، به دلیل سوابق خوب شان در جمهوری اسلامی است.

محمدجواد لاریجانی در گفت وگو با ایسنا، درباره اظهار نظر رییس هیات پارلمانی اروپایی به نقل از وی مبنی بر این که پرونده موسوی و کروبی در مرحله رسیدگی قضایی است، خاطرنشان کرد: طبیعتا مساله حصر افراد مساله ای است که جهات تامینی و قضایی دارد و بدون تایید و روند قضایی هیچ کس از هیچ حقی محروم نمی شود.

وی افزود: این مساله در تشکیلات قضایی در حال رسیدگی است و ان شاءالله در مسیر خودش به نتایج خوبی می رسد، ولی این را باید بگویم که اطاله این دادرسی نه از باب نادیده گرفتن برخی از امور در جریان فتنه 88 بلکه از باب تسامح راجع به این افراد به دلیل سوابق خوبشان در جمهوری اسلامی، است. در هر صورت این چیزی است که در اختیار قوه قضائیه است و مسوولان قضایی در زمان خودش اطلاع رسانی مناسبی را انجام خواهند داد.

نتانیاهو به دنبال دور زدن کاخ سفید

خبرگزاری رویترز با اشاره به تلاش «بنیامین نتانیاهو» برای مقابله با پیشرفت در توافق حاصله میان ایران و گروه 1+5 نوشت، به نظر می رسد که نخست وزیر اسرائیل به دنبال افزایش تدریجی خواسته های خود در ارتباط با برنامه هسته ای ایران است تا از این راه پیشبرد توافق هسته ای ایران و غرب را مختل کند.

براساس این گزارش، نتانیاهو از توافق موقت ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای این کشور راضی نیست و آن را یک اشتباه تاریخی خوانده است.

کارشناسان بر این باورند که رهبران اسرائیل به دنبال اعمال فشار به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از آب شدن سریع یخ روابط میان تهران-واشنگتن است.

رویترز نوشت: یک راه، ارسال پیام به حامیان اسرائیل در کنگره آمریکا است. سنا پیش از این با اوباما درباره تحریمهای جدید علیه ایران مشاجره کرده بود و اکنون در حال آماده سازی مقدمات آن است.

رویترز افزود: با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که خواسته های نتانیاهو خواسته های حداکثری احمقانه است که حتی افرادی که در حلقه درونی وی هستند نیز معتقدند که به رسمیت شناخته شدن آنها عملی نیست.

افزایش 15 برابری برداشت قطر از پارس جنوبی

نشریه اقتصادی مید با اشاره به افزایش 15 برابری برداشت قطر از میدان گازی مشترک با ایران طی 18 سال، میزان تولید گاز قطر از میدان مذکور در سال 2012 را 157 میلیارد مترمکعب اعلام و پیش بینی کرد این رقم در سال 2015 به 237 میلیارد مترمکعب برسد.

نشریه اقتصادی مید در گزارشی از بهره برداری قطر از میدان پارس جنوبی که بین این کشور و ایران مشترک است نوشت: میدان شمالی (در ایران پارس جنوبی نامیده شده است) در سال 1971 کشف شد و در سال 1991 نخستین بار برداشت گاز از این میدان آغاز شد.

قطر در اواخر سال 1996 برای نخستین بار اقدام به صادرات گاز تولیدی میدان شمالی کرد. گاز تولیدی این میدان با تشکیل شرکت گاز مایع قطر به ال ان جی تبدیل شد و محموله های ال ان جی به خارج صادر شد.

این گزارش افزود: برداشت قطر از میدان شمالی از سال 2000 رشد قابل توجهی داشته است. این کار به همراه سرمایه گذاری گسترده در بخش تولید ال ان جی انجام شده است.

مرسی: جهان را غافلگیر می کنم

 رئیس جمهوری برکنار شده مصر در سخنانی تهدید کرد که در صورت محاکمه اش به اتهام جاسوسی تمامی طرف های مصری را رسوا خواهد کرد.

به گزارش النشره، محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در آستانه محاکمه خود تهدید کرد در صورتی که وی به اتهام جاسوسی محاکمه شود جهان را غافلگیر خواهد کرد.
 
وی با بیان این مطلب افزود: در این صورت تمامی طرف ها را رسوا خواهم کرد و شهادت رهبران سابق و کنونی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مصر از جمله مشیر طنطاوی و سامی عدنان را خواهم خواست.
 
مرسی با اعلام اینکه کشورهای بزرگ برای جلوگیری از محاکمه وی تلاش خواهند کرد گفت: اصرار بر محاکمه من به مثابه گشودن تمامی پرونده ها است. رئیس جمهور برکنار شده مصر همچنین خاطرنشان کرد که نیازی به وکیل ندارد و خود در دادگاه وکیل مدافع خویش است.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1337798839137444782
 



موضوع مطلب : آیا روحانی گورباچف ایران است؟

کد خبر : 1338721565178941610      تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1392 9:20یواشکی روزنامه ها

یواشکی روزنامه ها

مجلس در راس امور است مشروط بر این که نباشد؟!

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

47 میلیون آمریکایی زیر خط فقر

کیهان نوشت : طبق آمار رسمی، 47 میلیون نفر از مردم آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند و جنگ 50 ساله با فقر در این کشور شکست خورده است.همزمان اعلام شد سال گذشته میلادی 44 هزار شرکت و بیش از یک میلیون شهروند در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده اند.به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از اداره آمار آمریکا، نرخ فقر در این کشور اکنون در حدود 16 درصد است و 47 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند.

سهم مردم آمریکا در فقر اندکی از آنچه در سال 1964 بود کمتر است و در سال های پس از رکود نیز این میزان ثابت بوده است.در سال 2012، سیزده میلیون نفر از کسانی که زیر خط فقر زندگی می کردند کودکان بودند که به عقیده جیمز زیلیاک، رئیس مرکز تحقیقات فقر در دانشگاه کنتاکی، این میزان «رقم بسیار بالایی» است.گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد در رکود جهانی بین سال های 2009 و 2011، از هر سه آمریکایی، یک نفر فقر را برای دست کم دو ماه تجربه کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از زیلیاک نوشت: «اگر ما هیچگونه برنامه حمایتی نداشته باشیم، این نرخ دو برابر خواهد شد.»گروه موسوم به ائتلاف «ضد گرسنگی» می گوید از هر پنج کودک آمریکایی یک نفر هنوز در فقر زندگی می کند و بیش از یک نفر از هر پنج کودک در نیویورک نیز در خانواده هایی زندگی می کنند که غذای کافی برای سیر کردن شکم خود ندارند.باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته اذعان داشت که فاصله میان غنی و فقیر در این کشور با روند «خطرناکی» در حال گسترش است.

به گزارش پرس تی وی، 50 سال پیش از این (سال 1964) لیندون جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا «جنگ با فقر» را اعلام کرد و به کنگره گفت دولت من اکنون جنگی بی قید و شرط با فقر را اعلام می کند. اما 50 سال بعد وضعیت فقرا بهبود نیافته است.

در همین حال صدای آمریکا گزارش داد 44111 شرکت آمریکایی در سال 2013 اعلام ورشکستگی کردند. در سال 2012، این تعداد 57964 بود. این آمار که از سوی شرکت پردازش پرونده های ورشکستگی «اپیک» در اختیار انستیتوی ورشکستگی آمریکا قرار گرفته، تا سال 2007 را دربر می گیرد.روی هم رفته اعلام ورشکستگی افراد حقیقی و حقوقی از 1/19 میلیون در سال 2012، به 1/03 میلیون در سال 2013 رسیده است.

در 5 سال گذشته، اعلام ورشکستگی افراد حقیقی و حقوقی به طور متوسط رقمی برابر با 1/32 میلیون در سال بوده است. بخشی از این کاهش کم سابقه در تاریخ برآیند قانون مصوب سال 2005 است که شرایط سختی برای اعلام ورشکستگی در نظر گرفته است.

وکیل مدافع ملک عبدالله جنایتکار نباشید!

کیهان در خبری منتشر کرد : هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی قابل تأمل و غیرمسئولانه مدعی شد تیرگی روابط ایران و عربستان حاصل تندروی دو طرف است!

وی در مصاحبه با سایت انتخاب درباره انجام نشدن سفرش به عربستان گفت: اصل سفر بنا بود که برای زیارت و مراسم عمره به حج بروم که مشکلی نیست. مسأله این است که اگر بحث مذاکره برای حل مشکلات است، باید اول در اینجا طرحی آماده شود که ما چه می خواهیم و آنها چه می خواهند. باید بحث های کارشناسی شود تا هر کسی که می رود، با برنامه برود و مذاکره کند.وی ضمن بیان اینکه الان روابط خیلی تیره است، در پاسخ این سؤال که «فکر می کنید این حاصل تندروی های ما بوده یا آن طرف؟» گفت: هر دو طرف(!)

وی همچنین در پاسخ پرسش انتخاب مبنی بر اینکه «فکر نمی کنید در اینجا نیاز به این است که شخصیتی مثل حضرت عالی ورود کند؟» اظهار داشت: اینگونه نه. بروم که چه بگویم؟ من مسئولیتی ندارم که بگویم با این کار موافق یا با آن کار مخالف هستم. این کار در درجه اول از اختیارات رهبری و سیاست های کلی نظام و بعد دولت است. باید اول طرحی مثل همین مذاکرات، تهیه و خطوط قرمز مشخص شود تا کسانی که برای مذاکره می روند، بدانند چه بگویند.

گفتنی است علاقه افراطی آقای هاشمی در کاربست شیوه منسوخ ایستادن در وسط و تخطئه طرفین، مانند بسیاری از موضوعات دیگر «موضوع روابط با عربستان نیز ما به ازای بیرونی ندارد؛ چه اینکه ملک عبدالله شاه عربستان چند سال پیش در بحبوحه اوج گیری بیداری اسلامی و سقوط رژیم مبارک به مقامات آمریکایی گفته بود سر مار در ایران است و باید سر مار را کوبید!

رژیم آل سعود طی دو دهه اخیر ضمن ساماندهی مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و ایدئولوژیک جریان های سلفی، طالبان و القاعده در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، سوریه و لبنان، روابطی استراتژیک با رژیم صهیونیستی به هم زده و در جنگ های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه علیه حزب الله و حماس فعالیت می کرد.

امروز همچنان که رد پای رژیم سعودی و دلارهای نفتی این رژیم در اقدامات جنایتکارانه و تروریستی در عراق و سوریه و لبنان و بحرین و یمن و مصر دیده می شود، رفتارهای خصمانه این رژیم علیه ایران نیز کاملاً به چشم می آید؛ از رفتارهای احمقانه ای نظیر راه اندازی عملیات تروریستی علیه سفارت ایران در لبنان که باعث لو رفتن عناصری نظیر بندر بن سلطان و پسر وی شد تا همراهی آشکار با اسرائیل و لابی صهیونیستی در حاکمیت آمریکا برای سخت گیری علیه جمهوری اسلامی ایران.

اکنون در این شرایط که فقط بر شمردن فهرست رفتارهای جنون آمیز و به تمامیت صهیونیستی رژیم آل سعود حجم یک کتاب را در بر می گیرد اظهارات بی پایه و غیر مسئولانه آقای هاشمی، درایت وی را مجدداً به چالش می کشد.

ضمن اینکه وقتی هیچ رکنی از ارکان نظام - از جمله دولت و مجلس- از موضع شخصی آقای هاشمی در زمینه خوش بینی بی پایه نسبت به آل سعود حمایت نمی کنند، بهتر است آقای هاشمی به همان سفر عمره خود برود و مسئولیت دیپلماسی را نیز به عهده کارشناسان و متولیان امر بگذارد.آقای هاشمی چند ماه پیش به هنگام بهانه جویی آمریکا برای حمله به سوریه نیز در سخنانی خلاف واقع، دولت سوریه را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی کرد که بعد از اعتراض ها این سخنان را پس گرفت.

مجلس در رأس امور است مشروط بر آن که نباشد؟!

کیهان اعلام کرد : یک روزنامه حامی دولت در اقدامی کاملا ژورنالیستی، تذکر و کارت زرد اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه مجلس به وزیر ارشاد را «بازی اقلیت تندرو» و «صف آرایی برخی نمایندگان در برابر دولت» توصیف کرد.در جلسه روز سه شنبه مجلس، سوال از وزیر ارشاد درباره جانبداری وی از روزنامه ای که ولایت و حکومت امیرمومنان را زیر سوال برده بود و نیز ترویج تک خوانی خواننده زن مطرح شد که از مجموع 224 نماینده حاضر، 105 نفر قانع نشدند، 18 نفر رأی ممتنع دادند و 97 نفر دیگر قانع شدند و بدین ترتیب با نظر اکثریت، مجلس به علی جنتی کارت زرد داد.

با وجود این واقعیت، روزنامه خبر در تیتر اول دیروز خود ادعا کرد این نظر اکثریت نمایندگان، بازی اقلیت تندرو و صف آرایی در برابر دولت است. انتظامی و معزی دو تن از گردانندگان سایت و روزنامه خبر، با تشکیل دولت جدید به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاون ارتباطات دفتر رئیس منصوب شدند و روزنامه نیز چاپ خود را از سر گرفت.

این روزنامه مدعی شده که روحانی برخلاف احمدی نژاد «حرمت و اقتدار مجلس را به بهارستان بازگرداند و در رأس امور قرار داد»! و بنابراین سوال و کارت زرد نمایندگان کار غلطی است. «خبر» با اذعان به اینکه در جلسه رأی اعتماد به کابینه، 148 نماینده به عنوان موافق و 18 نفر به عنوان مخالف ثبت نام کردند، می نویسد: اما گویی ماه عسل دولت و مجلس خیلی کوتاه بود و قرار گرفتن پایداری های حامی دولت سابق در کنار طیف دیگری از اصولگرایان مجلس چون رهپویان و ایثارگران، اقلیتی را در مقابل دولت تازه پا گرفته علم کرده است.

جا دارد دست اندرکاران این روزنامه پاسخ دهند که اولا از نگاه آنها دفاع از ساحت ولایت امیرمومنان(ع) و حلال و حرام شرعی در حوزه موسیقی مهم تر است یا حمایت از وزیر متبوع ارشاد و آیا اصل و اولویت، دفاع از وزرا و دولتمردان است یا سوگندی که برای پاسداری از قانون اساسی و مذهب رسمی یاد کرده اند؟

ثانیا این چه منطقی است که - ولو با دور زدن ریاضی و آمار و ارقام- رأی اکثریت به یک تذکر را به خاطر نپسندیدن، به عنوان «اقلیت تندرو» اطلاق کنیم، حال آن که مجلس نیز مانند دولت منتخب مردم و طبق قانون اساسی ناظر بر حسن عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی است.ثالثا اگر 148 نماینده مجلس به عنوان موافق کابینه ثبت نام کرده اند و حالا همان مجلس تصمیم به دادن تذکر به یک وزیر گرفته، آیا می توان آن موافقت را تحسین کرد و این نقد مسئولانه را تخطئه کرد؟ شاید هم بتوان این ماجرا را هنر برخی مسئولان اجرایی و روزنامه های حامی آنها دانست که می توانند اکثریت حامی را تبدیل به اقلیت و اقلیت منتقد را تبدیل به اکثریت کنند!

در هر صورت به نظر می رسد ارزشهای اصلی انقلاب جای اجرای بازی های منسوخ و تقسیم بندی های مجعول «حامی دولت - مخالف دولت» نیست؛ ضمن اینکه جا دارد از معاون محترم مطبوعاتی وزارت ارشاد بپرسیم آیا کاربست عباراتی مانند «اقلیت تندرو» و «صف آرایی در برابر دولت» به خاطر یک تذکر نمایندگان مجلس، امر پسندیده ای است یا فقط نشریات منتقدی مانند یالثارات، وطن امروز و نهم دی باید توبیخ و تعطیل شوند و تذکر بگیرند؟

تذکر 65 نماینده به رئیس جمهور

جام جم نوشت :65 نماینده مجلس درباره نحوه برخورد دولت با برخی رسانه ها به رئیس جمهور تذکر دادند.دلیل این تذکر، «برخورد نامناسب با رسانه های منتقد با وجود شعارهای رئیس جمهور مبنی بر استقبال از انتقاد» عنوان شده است.گفتنی است روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات هفته نامه یالثارات الحسین را توقیف و با تذکر به هفته نامه 9دی و روزنامه وطن امروز پرونده آنها را به دادگاه ارجاع کرد.

دفتر عارف را دزد زد

جام جم نوشت، مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، از سرقت رایانه های عارف و فرزندش به همراه برخی اوراق و اسناد خبر داد.علیرضا خامسیان در گفت وگو با ایسنا افزود: روز شنبه هنگامی که مسئولان دفتر عارف وارد محل کار خود شدند، متوجه شدند که از دفتر سرقت شده است.وی با بیان این که سارقان بدون هیچ گونه تخریبی وارد دفتر عارف شده اند، اظهار کرد: حتی صندلی آقای عارف نیز به سرقت رفته است.

اطاله دادرسی به دلیل سوابق خوب

جام جم در خبری منتشر کرد : در حالی که چندی قبل رئیس هیات پارلمانی اروپایی پس از دیدارهایش در تهران به نقل از محمدجواد لاریجانی اعلام کرد که پرونده موسوی و کروبی در مرحله رسیدگی قضایی قرار دارد، لاریجانی در گفت وگو با ایسنا در این زمینه خاطرنشان کرد: طبیعتا مساله حصر افراد، مساله ای است که جهات تامینی و قضایی دارد و بدون تائید و روند قضایی هیچ کس از هیچ حقی محروم نمی شود.

وی افزود: این مساله در تشکیلات قضایی در حال رسیدگی است و ان شاءالله در مسیر خودش به نتایج خوبی می رسد، ولی این را باید بگویم که اطاله این دادرسی نه از باب نادیده گرفتن برخی امور در جریان فتنه 88 بلکه از باب تسامح راجع به این افراد به دلیل سوابق خوبشان در جمهوری اسلامی است. در هر صورت این چیزی است که در اختیار قوه قضاییه است و مسئولان قضایی در زمان خود اطلاع رسانی مناسبی انجام خواهند داد.

غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این هفته خود و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا دستگاه قضایی، رسیدگی قضایی به پرونده این دو نفر را در دستور کار خود قرار داده است یا خیر، گفت: اگر منظور، نوعی از رسیدگی باشد، باید بگویم که از همان ابتدا به آن رسیدگی شده، اما اگر منظور این است که دادگاه و پرونده ای تشکیل شده است، باید بگویم که خیر، این گونه نیست.

لاریجانی: هیچ شکایتی از فاطمه هاشمی نکرده ام

جام جم توضیح داد : جلسه رسیدگی به اتهام فاطمه هاشمی دیروز در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، اما نکته جالب توجه، حضور دیگر اعضای خانواده هاشمی در کنار فاطمه هاشمی بود؛ به طوری که بجز آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندش محسن، دیگر اعضای خانواده، فاطمه را برای حضور در این دادگاه همراهی کردند.به گزارش مهر، عفت مرعشی، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی، یاسر و فائزه، فرزندان وی در جلسه دادگاه فاطمه هاشمی حضور داشتند. در عکس هایی که از حاشیه جلسه دادگاه منتشر شده، مهدی هاشمی نیز در کنار دیگر اعضای خانواده دیده می شود.

 پرونده فاطمه هاشمی با صدور کیفرخواست به اتهام نشر اکاذیب به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود که جلسه رسیدگی به پرونده او، ساعت ده صبح دیروز برگزار شد. فاطمه هاشمی در جمع خبرنگاران مدعی شد دادگاه انقلاب، صلاحیت رسیدگی به اتهام او را ندارد. وی علت محاکمه خود را به دلیل مصاحبه ای درخصوص برادران لاریجانی عنوان کرد و گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد علیه خانواده لاریجانی صحبت کرد، 45 دقیقه از وقت مجلس برای دفاع از خانواده لاریجانی گرفته شد، اما وقتی یکی از نمایندگان مجلس علیه مهدی هاشمی صحبت هایی را مطرح کرد، هیچ دفاعی از وی نشد.

فاطمه هاشمی ادامه داد: پس از این اتفاقات من در مصاحبه ای خواستار این شدم که علی لاریجانی و برادرش پاسدار حقوق ملت باشند، نه پاسدار حقوق خانواده شان که به خاطر این مصاحبه امروز محاکمه می شوم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نامه ای به رئیس دادگستری کل استان تهران نوشت: براساس آنچه در رسانه ها منعکس گردیده سرکارخانم فاطمه هاشمی امروز 18 دی 92 در دادگاهی حاضر شدند و در مصاحبه ای اعلام کردند به دلیل مطالبی که علیه اینجانب مطرح کردند، به دادگاه فراخوانده شده اند.

بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم. مطلبی اگر نسبت به این جانب مطرح کرده اند احتمالا به دلیل عصبانیت نسبت به مطالبی بوده که در مجلس نسبت به اخوی ایشان مطرح شد و بنده هم تذکر به گوینده دادم که احتمالا نشنیدند.

به هر تقدیر وجهی برای رسیدگی به این امر نمی بینم. بنده نسبت به کسانی که سال گذشته با کفش و مهر به حقیر حمله کردند، شکایتی نکردم.این خواهر محترمه که فقط حرفی زدند و بنده نسبت به سخنان ایشان گله ای ندارم. علی ای حال به هر نحوی که مصلحت می دانید این پرونده را مختومه نمایید.

پاسخ جواد لاریجانی درباره پرونده زمین خواری

ایران ابراز کرد : شنیدیم که در دولت گذشته اتهاماتی از سوی برخی چهره های نزدیک به دولت درباره زمین خواری به محمد جواد لاریجانی وارد شد و برخی سایت ها نیز در این باره مطالبی منتشر کردند.

او روز گذشته در مورد وضعیت پرونده ای که به عنوان زمین خواری به وی نسبت داده می شود، گفته: این اصطلاح زمین خواری حقوقی نیست، منتها در زمان آقای احمدی نژاد ایشان شکایتی مطرح کردند راجع به مزرعه ای که در جنوب تهران حدود 25 سال است آن را دارم. به گزارش شبکه ایران (inn. ir) او با اشاره به این که به مزرعه داری افتخار می کند گفته: همانند هر شهروند، اگر شکایتی از ما شود در دادگاه شرکت و از خودمان دفاع می کنیم و در نهایت هر نظری که دادگاه بدهد قبول می کنیم.

بابک زنجانی در ترکیه هم به زندان افتاده بود

ایران توضیح داد : با خبر شدیم که انتشار اخبار جدیدی از سوابق بابک زنجانی، به رقابتی میان سایت های خبری بدل شده است. در جدیدترین خبر، پارسینه نوشت: برخلاف تصور رایج رسانه ها، بازداشت اخیر بابک زنجانی نخستین تجربه زندان این میلیاردر موبور نبوده است. او در دوره نخست دولت محمود احمدی نژاد (88-1384) نیز مدتی در زندان تبریز بازداشت بوده است و مدتی بعد هم در ترکیه به حبس می رود. بابک زنجانی با وجود این دو بار سابقه حبس بعد با چهره هایی همچون رعیت، ملک زاده و مشایی ارتباط می گیرد.

دلیل دیدار نکردن لاریجانی با استراو

ایران اظهار کرد : خبر رسیده که روز سه شنبه رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس به ایران گفته بود که دیداری میان استراو با رئیس جمهوری تنظیم نشده. دیروز هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه استراو با لاریجانی هم دیدار نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس خودش تمایلی به دیدار با استراو ندارد و گویا لاریجانی در این مسأله به مصوبه مجلس درباره کاهش روابط ایران و انگلیس از حد سفیر به کاردار استناد کرده است. همچنین مسئولان ذی ربط از جمله کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته اند در صورتی که جک استراو خارج از برنامه پیش بینی شده با برخی افراد دیدار کند با هیأت دعوت کننده ایرانی برخورد خواهیم کرد، موضوعی که به نظر می رسد تحت تأثیر ماجرای دیدار هیأت پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده مطرح شده است.

انتقاد ازسخنان آیت الله جنتی در سایت توکلی

 ایران در خبری منتشر کرد : یک خبر دیگر این که سایت الف در انتقاد کم سابقه ای ازآیت الله جنتی با انتشار یک یادداشت به بخشی از سخنان وی در دیدار با اصولگرایان گیلان واکنش نشان داده است.

دبیر شورای نگهبان در سخنانی گفته بود: «بعضی ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی طراحی می کنند و نقشه می کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند. اصولگرایان حرکت کنند، از گذشته عبرت بگیرند، نقاط ضعف خود را بشناسند و آن ها را برطرف کنند.»

سایت الف متعلق به احمد توکلی در یادداشت خود با یادآوری این که گوینده این سخنان داور اصلی انتخابات کشور است، خطاب به جنتی گفته: واژه اصولگرایان برای جامعه سیاسی بار دارد. چرا پیشاپیش خوراک بیگانگان را تأمین می فرمایید که بگویند منتظر انتخابات اصولگرایی باشید.

 

 

 

 

 

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1338721565178941610



موضوع مطلب : مجلس در راس امور است مشروط بر این که نباشد؟!
پنج شنبه 92 دی 19 :: 9:41 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1338689720131514025      تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1392 8:56روزنامه خندان

روزنامه خندان

پدر اسکانیا را جلوی چشمش می آوریم

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

سیاست روز : چهل سال بعد در چنین روزی

یک معلم ریاضی کلاس ششم هم از مجلس "کارت زرد" گرفت

برادر رسایی – نماینده تهران – از پاسخ یک معلم ریاضی کلاس ششم که برای پاره ای توضیحات به صحن علنی مجلس فراخوانده شده بود "قانع" نشد و مجلس به ایشان کارت زرد داد.

به گزارش خبرگزاری حیرتنا، این معلم در کلاس درس خود واقع در روستای شلمرود بخش آبدانان شهرستان الشتر از دانش آموز خود خواسته بود که سه هزار میلیارد تومان را بر چهار تقسیم کند.

حمید رسایی با سیاسی دانستن این سوال به رقم اختلاس شده در 45 سال پیش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش حق سیاسی کاری ندارد و ما هم حق داریم که از پاسخ های این معلم "قانع" نشویم.

بنابر گزارش های واصله معلم مربوطه در صحن مجلس به جان مادرش قسم خورده که از عدد سه هزار میلیارد تومان منظور سیاسی نداشته است.

گفتنی است "وی" باز هم "قانع" نشد و از رییس مجلس درخواست کرد "مادر" ایشان را هم به مجلس احضار کنند تا به او هم کارت زرد بدهند.

مطابق آمار موجود ، نمایندگان مجلس در طول چهل سال گذشته بیش از دویست و هشتاد و پنج هزار کارت زرد به وزرا، مسئولان دولتی، فعالان بخش خصوصی، شهروندان عادی و همچنین خانواده محترم رجبی نشان داده اند.

جانشین فرمانده ناجا: پدر اسکانیا را جلوی چشمش می آوریم

صاحب شرکت اسکانیا همچنان به تخلفاتش در خصوص ساخت اتوبوس های ناامن ادامه می دهد و خودم به زودی جفت چشمانش را از کاسه در می آورم.

به گزارش خبرنگار ما "رادین رادان" – جانشین فرمانده ناجا – در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: صاحب شرکت اسکانیا راه پدربزرگش را می رود و همچنان اتوبوس ناامن تولید می کند و من هم راه پدربزرگم را می روم و همچنان با شدت برخورد می کنم.

وی در پاسخ خبرنگاری که پرسیده بود این چطور برخوردی است که اثری ندارد، تصریح کرد: شما فکر می کنید برخوردهای ما اثر ندارد. مثلا همین مصاحبه های بنده و پدربزرگم در چهل و دو سال گذشته تن و بدن خیلی ها را لرزانده است.

"رادین رادان" در پایان پرونده ممنوعیت شماره گذاری خودروی پراید را مختومه اعلام کرد و گفت: در مذاکره با مسئولان شرکت سایپا به توافقات خوبی!! دست یافتیم و هم اکنون به این نتیجه رسیده ایم که هیچ خودرویی در جهان از "پراید" ایمن تر نیست.

قلیان سرای کمپ تیم ملی نوسازی می شود

مدیر عامل شرکت نوسازی و تجهیز مجموعه های ورزشی ضمن ابراز نارضایتی از اخبار رسانه ها مبنی بر تعطیلی "قلیان سرای کمپ تیم ملی" اعلام کرد: این شایعات ساخته و پرداخته برخی رسانه های مغرض است و قلیان سرای کمپ تیم ملی پس از تعمیرات جزئی مجددا بازگشایی می شود.

وی قلیان را عامل اصلی موفقیت تیم های ملی دانست و گفت: به زودی قلیان سرایی با چهار هزار راس قلیان!! در کنار کمیته ملی المپیک راه اندازی می شود تا ورزشکاران عزیز بتوانند خود را برای مسابقات سال آینده المپیک آماده کنند.

گفتنی است هم اکنون "دکتر عادل فردوسی پور" – که چهل سال پیش از منتقدان جدی قلیان محسوب می شد – هم اکنون مدیریت این قلیان سرا را بر عهده دارد.

شرق: میزگرد استاداصغر و استاداکبر در دانشکده ضربه فنی برگزار شد

مجری: متاسفانه میزگردی برگزار شد که برای اولین بار آقای صادق زیباکلام در آن حضور ندارند. به همین مناسبت ضمن ادای احترام به ایشان یک صندلی خالی به ایشان اختصاص دادیم.

بله... مقدمتا در مقدمه تقدیمی ام اقدام می کنم به بررسی این موضوع که: با سه هزارمیلیارددلار یا تومان (واقعا از یک رقمی به بعد برای ما فرقی نمی کند به دلار باشد یا تومان یا ریال. در کل ما بهش می گیم خیلی. خلاصه محمودرضا خاوری خوش شانس بود و رفت بغل «سلین دیون»، بابک زنجانی شانس نیاورد و افتاد تو حوضک.

ما در این نشست سعی می کنیم همه مشکلات بشریت را حل کنیم. حالا از کارشناسان عزیز، دعوت می کنم بیفتند به جان هم و مجلس گرمی را تدارک ببینند.

کارشناسی بغل

جعفرقلی استاداصغر که دارای کارشناسی بغلی و همسایگی است، معتقد است: «بابک زنجانی تحت تاثیر محمودرضا خاوری بود و دورخیز کرده بود که برود بغل سلین دیون، همسایه شان بشود. منتها پاش سر خورد.»

برخلاف جعفرقلی استاداصغر، جعفرقلی استاداکبر می گوید: «بابک زنجانی کارش درست بوده. او تا نزدیک های دیپلم درس خوانده و بعد پولدار شده. طبیعی است که اگر درسش را ادامه می داد الان یا ستاره دار شده بود، یا استاد دانشگاه و اخراج.»

وزارت بیکاری

استاداصغر اما چنین نظری ندارد. او می گوید: «بیکاری الان توی ایران یک کار محسوب می شود. چون خیلی ها بیکار هستند. اصلا وزارت کار باید به وزارت بیکاری تغییرنام یابد. الان هیچ کس بیکار نیست چون همه دارند حقوق بیکاری می گیرند. عیب کار اینجاست که وقتی دوران کار بیکاری فرد تمام می شود، کسی دیگر بهش حقوق بازنشستگی نمی دهد.»

استاداکبر به استاداصغر می گوید: «استاد، این حرف، چه ربطی داشت؟» استاداصغر می گوید: «همین دیگر. زنجانی اگر بیکار نبود کار دست خودش نمی داد و با توجه به آن کت قشنگه که همیشه تنش است، الان مثلا داشت توی مترو عطر و ادکلن می فروخت.»

بی سواد نداریم همه دکترند

استاداکبر به اینکه در تهران 200، 300، 400، 500 و 600 هزارنفر بی سواد هستند اشاره می کند و نتیجه می گیرد: «این بی سوادها کجا هستند؟ ما که هرکسی را می دیدیم یا دکتر بود، یا معاون وزیر.»

کار سر کاری

استاداصغر در تایید رد استاداکبر می گوید: «آدم باسواد وقتی بشود مسوول برای دیگران کار درست می کند. آدم بی سواد وقتی بشود مسوول کار می دهد دست دیگران.»

پروسه تبدیل شدن به شاعر

استاداکبر در رد تایید استاداصغر می گوید: «آدم بیکار وقتی یک کاره ای بشود همه را می گذارد سر کار. اما آدم کاربلد وقتی کارش را ازش بگیرند و بیکارش کنند، می رود در فیس بوک اینقدر شعر می نویسد تا آخرش یک کتاب شعر منتشر کند.» استاداصغر که همین چندلحظه پیش یک شعر در فیس بوک نوشته و تا الان صدوشش تا لایک خورده، با استاداکبر موافق نیست. استاداصغر می گوید: «مسخره نکن استاداکبر. تو به تعداد لایک های من حسودیت میشه بدبخت.»

پایان میزگرد

در این لحظه استاداکبر در حالی که داد می زند «احترام خودت را نگه دار...»، استاداصغر را اول آن فالو، بعد هیدن، سپس بلاک می کند. استاداصغر نیز در واکنش به این عمل استاداکبر ابتدا صندلی را توی سر استاداکبر خُرد می کند. سپس از دانشجویان عزیز و مردم دانا و اندیشمند و گرامی می خواهد به «کمپین استاداکبر هیچی نیست» و «مسخره کردن استاداکبر» بپیوندند تا حال او را بگیرند. تا لحظه تنظیم خبر دو استاد بزرگوار، زیر میز کمین کرده بودند و به سمت هم مداد، خودکار، مجری و چیزهای دیگر را پرت و حواله می کردند.

تهران امروز : خبرهای جالب همه جا هست

وقتی در خبرها خواندم که وام مسکن به 35 میلیون تومان رسیده، خیلی ناراحت شدم، و دلم به حال مسئولانی که این تصمیم را گرفته اند سوخت. فکرش را بکنید آدم مقام مسئول باشد، تصمیم های کلان اقتصادی بگیرد آن وقت خیال کند که با 35 میلیون تومان می توان خانه خرید! آخر تواضع چقدر؟ ساده زیستی تا چه حد؟ یعنی عزیزان مدیریت کلان در کدام شهر و کدام منطقه محروم کشور زندگی می کنند که خانه شان فقط 35 میلیون تومان می ارزد؟ یعنی خانه آنها از همین آپارتمان های زیر50 متر هم کوچک تر است؟

خبر بعدی اشک از چشمانم سرازیر کرد: وام خرید خودرو به 20 میلیون تومان رسید! آه وای برما! وای برکسانی که مدام انتقاد می کند و غر می زنند که چرا خودروهای فرسوده جمع آوری نمی شود؟

من می دیدم که برخی مسئولان با این کار مخالفند و پیش خودم خیال می کردم که آنها نگران آلودگی هوا و سلامت مردم نیستند. اما وقتی خبر وام 20 میلیونی خودرو منتشر شد، آه از دلم برآمد! یعنی مدیران کلان خودرو ارزان قیمت و اسقاطی سوار می شوند که آرزوی وام 20 میلیونی دارند؟

یعنی این همه سال که با جمع آوری خودروهای فرسوده مخالفت می کردند، با نجابت تمام می خواستند که خودروهای فرسوده شان را تا افزایش سقف وام خرید خودرو نگه دارند؟ یعنی سقف آرزوی مدیران ارشد اقتصادی ما خرید خودرو 20 میلیون تومانی است؟

تمام خبرهای جالب فقط در روزنامه ها که نیست، الان از در و دیوار و حتی از پل های عابر پیاده و تیرهای برق بزرگراه ها خبر است که سر ریز می شود.

با آنکه چند ماه دیگر تا جام جهانی باقی مانده، ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که همراه تیم ملی به برزیل بروند و تماشاگر بازی ها باشند.بانک می گوید که پولتان را به ما بدهید تا قرعه کشی کنیم و شما را بفرستیم برزیل!

کارخانه می گوید که فرصت را غنیمت بشمارید و تا جام جهانی هرچه قدر که می توانید رب گوجه فرنگی بخرید، تا مسافر برزیل بشوید.آن یکی نمایندگی می گوید که از این تلویزیون های خیلی بزرگ که به اندازه تخته سیاه مدرسه است بخرید و به خانه ببرید و بگذارید خانم بچه ها سرشان به آن گرم باشد چون شما را می فرستیم برزیل برای تماشای بازی های جام جهانی! اما اینها تنها روش های رفتن به برزیل نیست که! الان کم کم تلفن های خاص شروع به کار کرده اند و توصیه ها و سفارش ها شروع شده؛ لابد تیم ملی هیات همراه می خواهد، لابد خبرنگار و فیلمبردار می خواهد، خواننده و آهنگساز می خواهد، مسئول فرهنگی و تبلیغاتی می خواهد، فروشنده لباس های طرفداران هم باید آنجا باشد، دلال بازار سیاه بلیت های فدراسیون هم باید باشد. درست مثل آن یکی جام جهانی که مسئولان همراه تیم ملی، سنگ تمام گذاشتند و توجه تمام رسانه ها را به اوضاع فوتبال ما جلب کردند. روش های دیگری هم برای همراهی با تیم ملی فوتبال و رفتن به برزیل وجود دارد که البته درباره آنها چیزی نوشته نمی شود، نه در رسانه ها و نه در پل های بزرگراه ها ونه بر پرده های آویخته از تیرهای برق!

قانون : شهـر بی خار، شهـر بی ستاره

متن:شهرستان چالدران به عنوان تنها شهر بدون طلاق ایران انتخاب شد! چند روز اول بعضی از محققان واقعا جوگیر شده و مشغول بررسی دلایل این واقعه بودند. یعنی در یک روز، از چپ و راست آمار می ریخت روی سرمان. یکی روی میانگین سنی ازدواج تحقیق می کرد و دیگری دلیل را در نوع آب و هوای منطقه می دانست، مادر من هم معتقد بود که احتمالا چندهمسری در چالدران باید اجباری باشد! خیلی زود مسئول مربوطه را گیر آوردند تا اعمال تقدیرش کنند، حالا شما تصور کنید در مملکتی که امروز وعده بدهند، 10 سال بعد عملی می شود، فی الفور به یکی از مسئولان 5سکه هم پاداش دادند که نشانگر اهمیت ویژه مسئولان به شکوه همسرداری است. حالا کاری با این نداریم که مسئول مربوطه دقیقا چه نقشی در رضایت زوجین چالدرانی از زناشویی و عدم ثبت طلاق داشته.

چند روز بعد از اینکه معلوم شد که کلا دلیل نبود طلاق،آن است که هیچ دفترخانه طلاقی وجود ندارد، مسئولان تصمیم گرفتند با همین روند بقیه مشکلات کشور را هم مرتفع کنند تا مملکت بیش از پیش گلستان شود:

شهر بدون تورم: شهری که شهردارش آقای غرضی است و چه به لحاظ طولی و چه عرضی، هیچ فروشگاه و مغازه ای ندارد!تصور کنید ملت برای خرید نیم کیلو خیارچقدر باید جانفشانی کنند!

شهر بدون بیکار: شهری که در آن با انواع وعده‎های سر خرمن، همه ملت را سر کار گذاشته اند!

شهر بدون دانشجوی ستاره دار: همان شهر بدون دانشجو، یا به عبارت دیگر شهر بدون دانشگاه، که خوشبختانه با توجه به کیفیت بی‎نظیراکثر دانشگاه های ایران، در این یک مورد می توانیم صادرات را هم آغاز کنیم.

شهر بی دفاع: رم... (آخیش بالاخره در یک متن این اسم لعنتی را استفاده کردم).

شهر بدون آلودگی هوا: شهری که ایستگاه هواشناسی نداشته باشد.

حاشیه:بنده اینجا مجبورم حقایقی را درباره طنزنویسی برای طنزانه بازگو کنم. وقتی تصمیم گرفتم درباره این خبر بنویسم، احمدرضا کاظمی گفت:«نه مهرداد ننویس، قبلا ایمان پیربرناش نوشته، خیلی خوب هم نوشته.»

من هم به هوای اینکه ببینم ایمان چطور نوشته که خودم جور دیگری بنویسم، از ظهر تا شب روی صفحه ایمان خیمه زده بودم و تک تک طنزهای چند ماه اخیرش رامی خواندم اما نبود که نبود. آخر شب خسته و درمانده به احمدرضا گفتم:«بابا من کل طنزهای تاریخ ایمان رو خوندم، پس کوش؟» احمدرضا خیلی خونسرد گفت: «چه می دونم! شاید آیدین نوشته. برو متنای یه ماه اخیر آیدین رو بخون.»داشتم بین متن های آیدین جست وجو می کردم که احمدرضا دوباره گفت: «نه، نه، آیدین رو ول کن، فکر کنم خود احسان پیربرناش نوشته!» این یکی دیگر گریه دار بود. داشتم کلا بی خیال نوشتن می شدم که احسان ابراهیمی به دادم رسید و گفت: «تا اونجا که یادم میاد اون متن رو امیر وفایی نوشته بوده!» خلاصه تا صبح طول کشید تا متن مربوطه را با نام «ما همه اسفنکتر گشاد کرده ایم» بین طنزهای امیر وفایی پیدا کنم! لامصب چه اسمی هم گذاشته! یعنی اتفاقی هم محال بود توی گوگل پیدایش کنم! بله عزیزان، ما برای ننوشتن یک سوژه تکراری، این همه تلاش می کنیم. بعد بیایید بگویید طنزنویسی کار آسانی است!

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1338689720131514025



موضوع مطلب : پدر اسکانیا را جلوی چشمش می آوریم
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >