سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
سه شنبه 92 دی 17 :: 9:30 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1335429397156612156      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 16:51هاشمی

 

چرا هاشمی رئیس قوه قضائیه نشد؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه ای در سال 82 با کیهان ضمن بیان مطالبی پیرامون دستگیری های سال 69 ،تاکید کرد: روحیه من با این جور کارها جور در نمی آید،زمانی بحث بود که من رئیس قوه قضاییه شوم. گفتم که اگر به آنجا بروم، زندانی‌ها را آزاد می‌کنم و نمی‌توانم زندانی داشته باشم و اگر قاضی باشم، نمی‌توانم کسی را محکوم به زندان کنم. شاید برای شما باید جالب باشد که بعد از انقلاب من اصلاً برای بازدید به زندان نرفتم. چون نمی‌توانم بروم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده این مصاحبه بدین شرح است:

یک شبهه دیگر. آقای مهندس عزت الله سحابی و جمع دیگری در سال 69 متعاقب بیانیه ای که منتشر کردند، دستگیر شدند. نقل می کنند وقتی شما برای بودجه به مجلس رفته بودید یکی از آقایان کمیسیون برنامه گفته بود ما با بقیه کار نداریم. ولی آقای سحابی را چرا گرفتند. و شما گفته بودید رویش زیاد شده بود و خواستیم رویش را کم کنیم. ضمناً می گویند آقای سحابی از شما قول گرفته بود اعترافاتی که کرده، از تلویزیون پخش نشود. ولی در برنامه «هویت» پخش شد. درمورد این دو شبهه توضیح بفرمایید.

- اولاً از من قولی نگرفته بود. اصلاً از اعترافات ایشان اطلاعی نداشتم که قولی بدهم. آقای سحابی هم رفیق من بود. ما در دوران مبارزه هم پرونده و با هم در زندان بودیم. بعد از پیروزی هم در شورای انقلاب بود. همیشه با هم بودیم و اختلافی نداشتیم. گروهی را هم که وزارت اطلاعات گرفتند، بدون اطلاع من گرفتند. گویا حدود 90 نفر را گرفتند. من اصلاً با اینطور چیزها مخالف بودم. منتها وزارت اطلاعات از این کارها می کرد. من کمک کردم که آقای سحابی آزاد شود. رهبری هم کمک کردند. آیت الله خامنه ای تعبیری کردند و من هم آن را برای اینها نقل کردم و گفتم که رهبری گفتند: «اینهایی که این کارها را می کنند، خودشان زندان نبودند و نمی دانند زندان یعنی چه که افراد را مدتها در زندان نگه می دارند. اگر زندان رفته بودند، این کارها را نمی کردند.» من به مسئولان گفتم سریعاً به اتهامات رسیدگی شود که پس از رسیدگی، اینها را آزاد کردند. برنامه هویت را از تلویزیون دیدیم و اصلاً خبر نداشتیم. شما از آقای شریعتمداری بپرسید که چه کسی به او گفته که آن برنامه را بسازد. تیپ فکری من این گونه نبوده و نیست.

 به هر حال هنوز هم با ایذا موافق نیستم. زمانی بحث بود که من رئیس قوه قضاییه شوم. گفم که اگر به آنجا بروم، زندانی ها را آزاد می کنم و نمی توانم زندانی داشته باشم و اگر قاضی باشم، نمی توانم کسی را محکوم به زندان کنم. برای شما باید جالب باشد که بعد از انقلاب من اصلاً برای بازدید به زندان نرفتم. چون نمی توانم بروم. در سالهای اول پیروزی در ایام عید بود که آیت الله موسوی اردبیلی به من گفت: به شمال برویم، جایی داریم که دو، سه روز استراحت کنیم. ما را به چالوس در باغی بردند که سپاه گرفته بود. ما شب در حال قدم زدن در آنجا بودیم که دیدیم دیوار بلندی آن طرف هست. گفتم: این چیست؟ گفتند: این زندان است. گفتم: من دیگر نمی توانم اینجا بمانم. از آنجا بیرون آمدیم. یعنی وقتی گفتند که آنجا زندان است، بیرون آمدم. با دیدن زندان حالت غم به من دست می دهد و چون خودم قبلاً زندان کشیدم، می دانم چقدر سخت است.

      Share on Google+ 10 انتهای خبر :: کد خبر : 1335429397156612156



موضوع مطلب : چرا هاشمی رئیس قوه قضائیه نشد؟
سه شنبه 92 دی 17 :: 9:29 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1336256825548170196      تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392 8:59سرمقاله

گزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح سه شنبه

خشم مادر شیرودی از فتنه‌گران

روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشورو جهان پرداخته‌اند از جمله « 2000 میهمان ناخوانده و یک دنیا برخورداری»،«قوس نزولی جبهه تروریزم»،«مجلس باید مدرس پرور باشد»،«آی دزد، دزد را بگیرید!»،«خشم مادر شیرودی از فتنه‌گران»،«عربستان به‌دنبال جبران شکست»،«پیش‌هشدار امواجی در آینده نزدیک»،«دیپلمات‌های هسته‌ای در 2 جبهه»،«حق مسلّم ما، از هست‌ها تا بایدها»و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.

خراسان:2000 میهمان ناخوانده و یک دنیا برخورداری

2000« میهمان ناخوانده و یک دنیا برخورداری»عنوان سرمقاله روزنامه خراسان به قلم کورش شجاعی است که در آن می خوانید؛دو هزار میهمان ناخوانده 30 سال است که در جای جای بدن علیرضا جا خوش کرده است. تا جوان بود جراحان 9 بار او را در حالت بیهوشی کامل مورد عمل جراحی قرار دادند و چند ده تا از این ترکش های کوچک اما تیز و برنده را از قسمت های حساس بدنش خارج کردند. حالا که او 52 ساله شده دیگر بدنش تحمل اعمال جراحی سنگین و چند ساعته را ندارد. برخی از عمل های قبلی او 8 تا 9 ساعت طول کشیده تا جراحان تعدادی از آن ترکش های بمب های خوشه ای را از نزدیک اعصاب و دیگر نقاط حساس بدن او بیرون بکشند اما حالا دیگر حاج علیرضا طاقت آن جراحی های سنگین را ندارد. گاه روزی چند قرص مسکن قوی می خورد تا کمی از دردهای جانکاه را بتواند تحمل کند او همچنان که رکورددار تعداد ترکش در بدنش است رکورددار و بلکه الگوی صبر و مقاومت و ایثار نیز هست. اولین بار که برای دفاع از دین و میهن در مقابل صدامیان و خصم متجاوز به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفت 22 سال بیشتر نداشت. همسرش باردار بود و نزدیک وضع حملش بود اما علیرضا به عشق دفاع از اسلام و ایران حتی منتظر به دنیا آمدن فرزندش نشد و دوباره عازم جبهه ها شد. این بار وقتی برگشت دخترکش سه ماهه شده بود. حاج علیرضا از بچه های تعاون بود. یک روز در منطقه متوجه پرواز سه فروند هواپیمای جنگی صدام برفراز منطقه شد و چند لحظه بعد راکت هایی از هواپیماهای جنگنده صدام شلیک شد و قیامت به پا کرد، راکت هایی که حامل بمب های خوشه ای بود که هر کدام در آسمان به حدود 3 تا 200 بمب تقسیم می شود و بعد از اصابت با زمین هر بمب به صدها و بلکه چند هزار ترکش مبدل می شود و هزاران هزار ترکش این بمب ها در زمینی به مساحت 3 برابر زمین فوتبال با سرعت و حرارت فراوان هر چه را پیش رو داشته باشد متلاشی می کند.

آن روز، آن هزاران هزار ترکش سوزان و برنده خیلی ها را به شهادت رساند. حدود دو هزار قطعه از آن ترکش ها سهم علیرضا شد. امدادگران و همرزمانش پیکر او را با پیکر تعدادی از شهدا در یک وانت گذاشتند، اما یک منفذ مشرف به کناره وانت راهی برای نفس های به شماره افتاده علیرضا شده بود. دو ساعتی طول کشید تا وانت به سردخانه بیمارستان برسد در آن گیر و دار و شلوغی و هیاهو پیکر او نیز مانند شهدای همرزمش به سردخانه منتقل شد و حدود یک ساعت طول کشید تا علیرضا به هوش آمد و احساس سرما کرد. او این لحظات را این چنین توصیف می کند و می گوید: پس از احساس سرما و باز شدن چشم هایم همان اول فکر کردم که داخل بهشت شده ام اما کمی که این طرف و آن طرف را نگاه کردم پیکرهای بی دست و بی سر و بی پا را دیدم. گفتم که آدم ها در بهشت که اینطور نیستند و بعد متوجه دیوارها شدم و با خودم گفتم بهشت که نباید این طور دیوارهایی داشته باشد. چند دقیقه ای بیشتر نگذشت که متوجه شدم در بهشت نیستم بلکه در سردخانه ام، تقلایی کردم و دستم را تکان دادم، چند دقیقه بعد گویا پرستاری که به آن محل رفت و آمد داشت متوجه تکان دست های من شده بود بلافاصله او و تعدادی از پرستاران و پزشکان بالای سرم حاضر شدند و مراقبت های پزشکی آغاز شد و...

گر چه هنوز و همچنان در این 30 سال دردهای جانسوز آن ترکش های تیز و برنده تا مغز استخوانش را می گدازد اما همچون کوه به عشق معامله با خدای هستی همه دردها و رنج ها را تحمل می کند. او از خدا راضی است که او را مفتخر به جانبازی در راه دین و میهن کرده است. او از فرزندانش که حالا بزرگ شده اند و دخترش که حالا دانشجوی دکترا شده نیز راضی است. از همسرش بیش از همه رضایت دارد و درباره این خانم بزرگوار می گوید: او در تمام شش ماهی که نمی توانستم بدنم را هیچ حرکتی بدهم و در بستر افتاده بودم وظیفه سنگین پرستاری را از من با عشق و فداکاری تمام بی هیچ منتی انجام داد. همه کارهای مرا او با صبر و عشق و فداکاری برایم انجام می داد، او بی هیچ منتی یک دنیا به من محبت کرده است و از هیچ کس جز خداوند اجری انتظار ندارد. او یک فرشته است مثل همسران دیگر جانبازان. پس از آن دوره سنگین نقاهت، همسرم دوران ویلچرنشینی مرا نیز با کمک های بی دریغش بر من آسان کرد و هنوز هم او همچنان برای من فداکاری و ایثارگری می کند. کلمات و جملات ساده و دلنشین و بی پیرایه حاج علیرضا برخورداری در گفت وگو با برنامه مقاومت که همین دیروز دوشنبه ساعت 12:30 از رادیو پخش می شد از عشق و مهربانی میان او، همسر و فرزندانش حکایت می کرد. حاج علیرضا برخورداری در پاسخ به سوالی در آن مصاحبه گفت: آری حالا هم اگر چند قدم پیاده روی کنم یکی از آن ترکش ها که در تمام بدنم از سر گرفته تا انگشت های پایم جا خوش کرده اند سری به بیرون از گوشت و پوستم می زند و همراه با درد و خونریزی هر از گاهی یکی از این ترکش ها که به اندازه یک عدس اما دردشان شدید و جانگداز است، بیرون می زند. بعضی وقت ها در دفتر کارم و در هنگام برگزاری جلسات اداری احساس می کنم پایم داغ می شود و باز بساط خونریزی و درد شدید مهیا می شود.

و چه با اخلاص و متواضع و بی ریا هستند این جانبازان که نمی خواهند حتی همکارانشان متوجه این زخم ها و دردهایشان بشوند. حاج علیرضا برخورداری این جور مواقع بی سر و صدا چند دقیقه ای جلسه را ترک می کند تا ترکش بیرون زده از پایش را خارج کند و خون ها را پاک کند و دستمال و پارچه ای به پایش ببندد و هر طور شده کفش هایش را بپوشد و جلسه را ادامه دهد. چه بزرگوارند این ایثارگران و انسان های بزرگ و فدایی دین و میهن، چه دلاور، پرمایه، بی ریا، خدمتگزار، بی ادعا و سزاوار هر بزرگداشتی هستند این رزمندگان و ایثارگران و جانبازان دین و میهن، از چه مناعت طبعی و چه روحیه حماسی و جوانمردی بی بدیلی برخوردارند این «برخورداری»ها که از همه خوبی ها و بزرگی ها و بزرگواری ها برخوردارند. هر چند برخورداری امثال این آدم ها از این دنیا حالا در سن 52 سالگی و بعد از 30 سال زندگی با دو هزار ترکش جانسوز فقط یک آپارتمان 110 متری و یک زندگی ساده در گوشه شهر است اما فقط خدا می داند که امثال این دلاورمردان غیرتمند و سرافراز امروز و فردا، فردایی که ابدی است و بی منتها از چه کرامات و نعمت های الهی تا ابد برخوردارند. این برخورداری از نعمت های الهی گوارایتان باد ای دلاورمردان ایرانی که دست و پایتان بوسیدنی است.

کیهان:قوس نزولی جبهه تروریزم

«قوس نزولی جبهه تروریزم»عنوان یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم سعدالله زارعی است که ر آن می خوانید؛فوران «القاعده» در استان الانبار از تغییر معادله در سطح منطقه حکایت می کند. سه روز پیش، «المنار» چاپ فلسطین فاش کرد که یک هیأت امنیتی آمریکا به سرعت خود را به ریاض رسانده و با مقامات سعودی دیدار کرده است. ساعتی پس از این دیدار آمریکایی ها اعلام کردند که از عملیات ارتش عراق علیه عناصر مسلح القاعده در الانبار حمایت می نمایند. حمایت تعجیلی آمریکا بیانگر تبعیت این کشور از شرایط به وجود آمده می باشد اما این شرایط چیست؟

فوران «القاعده» در استان الانبار از تغییر معادله در سطح منطقه حکایت می کند. سه روز پیش، «المنار» چاپ فلسطین فاش کرد که یک هیأت امنیتی آمریکا به سرعت خود را به ریاض رسانده و با مقامات سعودی دیدار کرده است. ساعتی پس از این دیدار آمریکایی ها اعلام کردند که از عملیات ارتش عراق علیه عناصر مسلح القاعده در الانبار حمایت می نمایند. حمایت تعجیلی آمریکا بیانگر تبعیت این کشور از شرایط به وجود آمده می باشد اما این شرایط چیست؟

1- تمرکز نیروهای موسوم به «داعش» در الانبار نشانه واضح ناامیدی این گروه از تحول در سوریه است و به بیان دیگر از پیروزی مطلق ارتش سوریه علیه این گروه و کشورهای غربی عربی حامی آن حکایت می کند. این در حالی است که این گروه در سال 2009 عراق را به مقصد لبنان ترک کرده و عامل درگیری های «فتح الاسلام» در اردوگاه نهرالبارد واقع در طرابلس شد. این جریان از حدود یک سال و نیم پیش با اسم جدید «دولت اسلامی عراق و شام» با هدف اسقاط نظام بشار اسد در سوریه و جایگزین کردن یک دولت فرقه گرا و بی خطر برای اسرائیل، شروع به فعالیت کرد و در یک مقطع به دستاوردهایی در دو استان شرقی «دیرالزور» و «رقه» نایل گردید.

پس از آن، این گروه از «جبهه النصره» که عمدتاً در استان ریف دمشق و استان حلب و شمال استان حمص مستقر بود خواست که با «ابوبکر البغدادی» به عنوان امیر دولت اسلامی عراق و شام بیعت نماید که البته این درخواست از سوی «محمد الجولانی» فرمانده النصره رد شد. وی گفت که در بیعت «ایمن الظواهری» است و ایمن الظواهری هم طی بیانیه ای از ابوبکر خواست که در محدوده الجولانی یعنی سوریه ورود نکند. این موضوع کشمکش هایی را میان اجزاء القاعده پدید آورد ولی در عین حال گروه داعش در سوریه از قدرت بیشتری برخوردار بود و سه استان حلب، رقه و دیرالزور جزء قلمرو این گروه به حساب می آمد و به این دلیل ارتش سوریه روی متلاشی کردن این گروه تمرکز کرد و طی 7 ماه گذشته به مرور قلمرو آنان را به محاصره درآورده و ارتباطات بین استانی آنان را قطع کرد. بر این اساس گروه تروریستی داعش وقتی از به ثمر رساندن درگیری در سوریه نومید شد به استان الانبار بازگشت و در صدد برآمد تا با اعلام پیروزی در الانبار و اعلام فلوجه بعنوان پایتخت موقت امارت اسلامی، موقعیت از هم گسیخته خود را بازسازی نماید.
اسناد فراوانی بیانگر آن است که شعبه عراقی القاعده -یعنی گروه ابوبکر البغدادی- از اوائل سال 1391 که فعالیت دوباره خود را در الانبار عراق از سر گرفت از حمایت جدی عربستان سعودی، قطر و ترکیه برخوردار بود کما اینکه به نحوی از پوشش اطلاعاتی و حفاظتی آمریکا و فرانسه نیز بهره می برد. عربستان از یک سو از این گروه برای اسقاط دولت نوری مالکی و از سوی دیگر برای اسقاط نظام سوریه استفاده می کرد. یک سال پیش در ماه نوامبر، «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه امنیتی عربستان با صراحت اعلام کرد که کشورش از هر گروه مسلح که در پی اسقاط اسد و مالکی باشد حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی می کند. این اعلام از یک سو  بیانگر آن بود که برای عربستان اسقاط این دو دولت چقدر اهمیت دارد و از سوی دیگر نشان می داد که نیروهای القاعده از عربستان تضمین خواسته اند و اعلام رسمی حمایت تسلیحاتی آنان بخشی از این تضمین بوده است. دولت آل سعود از آن زمان تاکنون مبالغ بسیار زیادی که بعضی آن را تا 200 میلیارد دلار هم ذکر کرده اند، هزینه کرده است بدون آنکه کمترین دستاوردی داشته باشد.

2- تمرکز دوباره القاعده در الانبار و بخصوص در فلوجه یک خطای فوق استراتژیک به حساب می آید. آنان اگرچه از اول به دلیل فاصله بسیار کم این شهر با پایتخت عراق، فلوجه را یک موقعیت ویژه به حساب می آوردند ولی نیروهای آنان در کل عراق پراکنده بودند از این رو برخورد با آنان در فاصله سالهای 1383 تا پیش از این بسیار دشوار بود. آنان وقتی تصمیم به اعلام شهر کوچک فلوجه بعنوان پایتخت موقت خود گرفتند ناچار شدند هزاران نیروی پراکنده خود را به این شهر بکشانند. آنان با این نیروها بر بخش های مهمی از شهر فلوجه شامل حی الضباط و حی الملعب مسلط شدند و حالا باید این بخش ها را نگه دارند. در واقع در این ماجرا سقوط یا عدم سقوط فلوجه بدون آنکه بطور واقعی تعیین کننده وضعیتی باشد،  برای القاعده تبدیل به یک هدف استراتژیک شده است! و از این منظر ناچار است هزاران تن از نیروهای خود را برای نگهداری این شهر به حالت آماده باش و درگیری دائمی درآورد  و قدرت تحرک و عملیات در سایر مناطق را تا حد زیادی از دست بدهد. اینک نیروهای عراقی القاعده تبدیل به یک هدف آسان برای دولت نوری مالکی و ارتش عراق شده اند. دولت و ارتش عراق برای اینکه 100 نفر از این ها را به دام اندازند، باید ماهها تلاش می کردند. حالا هزاران نفر از این نیروها در یک منطقه متمرکز شده و به یک هدف آسان تبدیل شده اند با این وصف کاملا پیداست که نوری مالکی بدون آنکه به کمک نیاز داشته باشد می تواند به راحتی این نیروها را تار و مار کند. اما در این میان آمریکا و اروپا که تا پیش از این از هیچ کمک و حمایتی از این جریانات اجتناب  نمی کردند،  اعلام کرده اند که با عملیات ارتش عراق موافق بوده و حتی برای سرکوب آنان کمک های تسلیحاتی خود را در اختیار ارتش عراق قرار می دهند! و حال آنکه تا همین چند هفته قبل غربی ها حتی اطلاعات خود از تروریست ها را در اختیار دولت و ارتش عراق قرار نمی دادند و البته، اکنون نیز بلوف می زنند و فقط تظاهر به حمایت از ارتش عراق می کنند.

حدود یک ماه و نیم پیش دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی علنی خود به القاعده گفت که «شما با پول و برنامه کسانی می جنگید که به راحتی و در زمانی که اوضاع تغییر کند شما را می فروشند و حتی خود به جنگ شما می آیند.» امروز همان روزی است که سید از آن سخن گفته بود. دو روز قبل از آنکه ارتش عراق به سمت الانبار و با هدف انهدام تروریست های القاعده در فلوجه گسیل شود، یک هیات آمریکایی با سراسیمگی به ریاض رفته و به سران عربستان یادآور شده اند که همین حالا باید از حمایت از «داعش» دست بکشید چرا که این گروه در آستانه انهدام کامل در سوریه و عراق قرار گرفته اند. حدود دو ماه پیش هم جان کری در جریان ملاقات با مقامات ارشد سعودی در ریاض گفته بود که سیاست نظامی ما و شما در منطقه با شکست مواجه شده و لذا نمی توان به سیاست تسلیح مخالفان بشار اسد ادامه داد. آمریکایی ها در این صحنه می خواهند جلوی افتضاح شکست فاحش در برابر جبهه مقاومت را بگیرند اما چه کسی فراموش می کند که در همین شهریورماه گذشته آمریکایی ها نه تنها از تسلیح گروههای وابسته به القاعده در سوریه حمایت علنی می کردند بلکه خود نیز حتی ساعت حمله به سوریه را تعیین کرده بودند و تنها زمانی سلاح را زمین گذاشتند که در تصاویر ماهواره ای و اخبار جاسوسان خود دریافتند ایران و حزب الله در پای قبضه های موشک خود آماده شلیک به سمت اهداف آمریکایی و اسرائیلی هستند. در آن مقطع آمریکا به طرح روسیه پناه آورد و وانمود کرد که تهدیدات جدی او روسیه را به ارائه طرحی برای خلع سلاح سوریه سوق داده و این خلع سلاح شرایط داخلی سوریه را برای سقوط اسد فراهم می کند! حالا سه ماه از آن تحلیل ها گذشته و مهمترین گروههای مسلح معارض اسد از سوریه متواری شده اند و حلب در آستانه آزادی کامل قرار گرفته است!

3- جبهه مقاومت به زودی بطور همزمان در عراق و سوریه به یک پیروزی بزرگ بر ضد تروریزم و جبهه غربی-عربی پشتیبان آن دست پیدا می کند، این پیروزی بزرگ بسیاری از توطئه ها و طراحی ها و فتنه ها را خنثی می کند. همین امروز درگیری در فلوجه و رمادی در درجه اول درگیری تروریست های القاعده علیه نیروهای سنی عراق می باشد. درگیری گروههای سنی نظیر «صحوه ها» و عشایر با نیروهای القاعده که داعیه تأسیس امارت سنی دارند، نشان می دهد که ترفند و توطئه  شیعی- سنی بدون درگیری در کشورهایی که از شیعه و سنی ترکیب شده اند، رو به پایان است. امروز دولت  مالکی که ترکیبی از شیعیان، اهل سنت و اکراد عراقی است، برای نجات اهل سنت در الانبار مشغول فعالیت می باشد و این، موقعیت دولت نوری مالکی را در عراق تحکیم می بخشد و از این روست که بعضی از رقبای نوری المالکی، عملیات ارتش در الانبار را یک اقدام انتخاباتی با هدف در اکثریت قرار گرفتن دوباره فهرست مالکی تلقی کرده اند. مسلما ختم غائله فلوجه و رمادی که زمان آن بسیار نزدیک شده است تاثیر مضاعفی بر سوریه گذاشته و شرایط داخل لبنان را نیز بهبود می بخشد. بعد از خاتمه این ماجرا، آمریکا، عربستان و... می مانند و یک شکست بزرگ که فهرست سنگینی از هزینه های به هدر رفته آن را همراهی می کند. عربستان سعودی همین الان هم از سوی اکثریت اهل سنت منطقه به عنوان عامل اصلی ناامنی در جهان اسلام شناخته می شود به همین دلیل طی یک ماه اخیر شاهد اقداماتی از سوی وهابیون با هدف ترمیم چهره خشن سعودی بودیم که یکی از آنها «میثاق مکه» بود که در آن هرگونه اقدام تروریستی علیه مذاهب اسلامی تقبیح شده بود. جالب این است که در همان روز که «عبدالرحمن آل شیخ» مفتی اعظم سعودی پای این میثاق مودت را امضا می کرد، بندر بن سلطان رسما اعلام کرد که «حتی اگر به صرف 200 میلیارد دلار و سال ها جنگیدن در سوریه و عراق برای اسقاط اسد و مالکی احتیاج باشد، عربستان از آن رویگردان نخواهد بود»! این تحولات به خوبی شکست سیاست مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان را بر ضد جبهه مقاومت برملا می کند و حتما زمینه حرکت جدید جبهه مقاومت در منطقه را فراهم می نماید.

4- امروز حمایت از ارتش عراق در اقدام علیه تروریست های وهابی- تکفیری با جرأت از سوی طیف های مختلف مطرح می شود. در سطح بین المللی آمریکایی ها از تحویل چندین فروند هواپیمای جنگی حساس خبر داده و روس ها می گویند 15 فروند هلی کوپتر ویژه نظامی را به ارتش عراق تحویل داده اند. همزمان گروه های مختلف عرب اهل سنت در عراق، آشکارا حمایت خود را از عملیات ارتش در الانبار بر ضد گروه های تروریستی اعلام کرده اند و در سطح ملی هم یک حمایت عمومی از سوی اهل سنت، شیعیان و اکراد از دولت و ارتش عراق مشاهده می شود. این موضوع هرچند در بخش هایی نظیر اعلام حمایت نظامی آمریکا از دولت عراق غیرواقعی و ظاهرسازی است اما در عین حال جدید و دارای آثار جدید می باشد. امروز نه فقط در عراق بلکه در هر کشور اسلامی این احساس جدی وجود دارد که باید با تروریزم و کشورهای حامی آن مبارزه کرد و در این میان از نظر آنان دولت ها و ارتش های جبهه مقاومت از صداقت بیشتری برخوردارند. این مسئله خود یک جبهه بندی گسترده در جهان اسلام نه فقط علیه القاعده بلکه علیه عربستان، آمریکا، انگلیس، اسرائیل  و فرانسه نیز محسوب می شود و در آینده آثار مهمی بر جای می گذارد.

جمهوری اسلامی:مجلس باید مدرس پرور باشد

«مجلس باید مدرس پرور باشد»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که در آن می خوانید؛اصل 86 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می دارد:
"نمایندگان مجلس، در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود، کاملاً آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده اند یا آرائی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند، تعقیب یا توقیف کرد."

به استناد این اصل قانون اساسی که بسیار مترقی است و با شفافیت کامل، جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را مشخص می کند، نمایندگان می توانند در مورد تمام مسائل جاری کشور اظهارنظر کنند و در مورد لوایح و طرح ها نیز براساس تشخیص خود رأی بدهند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در این اصل می گوید کسی نمی تواند مانع اظهارنظر نمایندگان در مقام ایفای وظایف نمایندگی شود و یا به خاطر رأیی که می دهند آنها را تعقیب قضائی یا توقیف کند.

نکته مهم در تفسیر این اصل اینست که عبارت "در مقام ایفای وظایف نمایندگی" به چه معنی است و آیا شامل اظهارنظر در مورد موضوعاتی غیر از لوایح و طرح ها نیز می شود یا نه؟مثلاً اگر نماینده ای در مورد قوه مجریه و عملکرد رئیس جمهور یا وزرا اظهارنظر کند و یا درباره قوه قضائیه و رئیس و مسئولان آن و عملکرد آنها نظر بدهد، این اظهارنظرها از مصادیق "در مقام ایفای وظایف نمایندگی" که اصل 86 قانون اساسی به آن تصریح دارد هست یا نه؟

پاسخ این سؤال را بهتر است از خود قانون اساسی بخواهیم. اصل 84 قانون اساسی می گوید:
"هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید."

عبارت "همه مسائل داخلی و خارجی کشور" هیچ تردیدی در این زمینه باقی نمی گذارد که نمایندگان مجلس در اظهارنظرهایشان در مقام نمایندگی مردم، محدود به طرح ها و لوایح مطروحه و یا موضوعات خاصی نیستند و می توانند در تمام مسائل اعم از داخلی و خارجی اظهارنظر نمایند. نکته مهم تر اینست که همین اصل بر مسئولیت نمایندگان مجلس در برابر "تمام ملت" تأکید دارد و این وظیفه را به مکان خاص یا جمع خاصی محدود نمی کند. به عبارت روشن تر، اینطور نیست که یک نماینده فقط در برابر مردم محل نمایندگی خود مسئول باشد و حق اظهارنظر درباره مسائل سایر مناطق کشور را نداشته باشد. این اصل، با کلان نگری، وظایف نمایندگان را در سطح ملی مطرح می کند و این وظیفه را با عنوان "مسئولیت" مطرح می نماید.
علاوه بر این، اصل 76 قانون اساسی می گوید: "مجلس شورای اسلامی، حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد."

روشن است که تحقیق و تفحص فقط برای این نیست که اطلاعاتی به دست بیاید، بلکه با این هدف صورت می گیرد که نمایندگان در جریان امور قرار بگیرند و به وظیفه نظارتی خود که اصول 88 تا 90 قانون اساسی آن را مقرر کرده اند عمل نمایند. در جریان اعمال این حق قانونی، نمایندگان مجلس می توانند مراحل مختلفی را طی کنند که عبارتند از کسب اطلاع، بررسی، اظهارنظر، اعلام نتیجه به مردم و اعلام شکایت به مراجع قضائی.

همانگونه که از اطلاق تعبیرات و عبارات اصول 76، 84 و 86 قانون اساسی فهمیده می شود، حقوقی که برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده محدود به یک قوه نیست و شامل قوه مجریه و قضائیه می شود کما اینکه سایر بخش ها و موضوعات و مسائل را نیز در بر می گیرد. بنابر این، کسی نمی تواند بگوید چرا فلان نماینده به قوه قضائیه ایراد گرفته و عملکرد مسئولان آن را زیر سؤال برده است. این، از مصادیق اظهارنظر است و اظهارنظر درباره هر چیزی می تواند منفی یا مثبت و یا با سؤال و اعتراض همراه باشد.

آنچه این روزها درباره دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح است، از مصادیق "ایفای وظایف نمایندگی" است که براساس آنچه قانون اساسی مقرر داشته از حق نمایندگی خود استفاده کرده و به وظیفه قانونی خود عمل نموده است. سخنان این نماینده مجلس بهیچوجه به مفهوم ناصالح بودن کلیه قضات و کارکنان قوه قضائیه نیست ولی این واقعیت را به روشنی و با صراحت در بردارد که بعضی از مسئولان این قوه به جای آنکه به وظیفه خود عمل کنند، به سخنرانی کردن و شعار دادن مشغولند و بسیاری از پرونده ها بلاتکلیف مانده اند.

مسئولان قوه قضائیه اگر بخواهند به قانون اساسی عمل نمایند باید از سخنان دکتر علی مطهری استقبال کنند و با صدور بیانیه ای ضمن تشکر از وی بر تعهد خود نسبت به انجام وظایف قانونی و جبران قصورها تأکید نمایند. قطعاً تحت تعقیب قرار دادن این نماینده مجلس بهیچوجه وجهه قانونی ندارد و جامعه را دچار التهاب خواهد کرد. اگر مسئولان قوه قضائیه معتقدند بخشی از مطالب این نماینده مجلس صحیح نیست می توانند با انتشار بیانیه های توضیحی افکار عمومی را در جریان واقعیت ها قرار دهند بدون آنکه او را به تعقیب قضائی تهدید نمایند. آنها حتی باید از اینکه یک نماینده مجلس درباره عملکردشان اظهارنظر می کند از او تشکر نمایند و از دیگر نمایندگان هم بخواهند به مسئولیتی که قانون اساسی برعهده آنان قرار داده عمل نمایند.

رئیس، اعضاء هیأت رئیسه و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید از همکار شجاع خود حمایت نمایند و راه را برای مدرس گونه عمل کردن باز کنند. مدرس پرور بودن مجلس به نفع همه است. کشور ما به نمایندگان شجاع، صریح و دلسوز بشدت نیازمند است.

رسالت:پیش هشدار امواجی در آینده نزدیک




موضوع مطلب : خشم مادر شیرودی از فتنه‌گران
سه شنبه 92 دی 17 :: 9:29 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1336253302532799549      تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392 9:00سبد کالایی

 

این همه خبر برای یک سبد کالا

در حالی که سبد کالایی اهدایی دولت به مردم از ارزش ریالی چندانی برخوردار نیست، اما تبلیغات، اخبار و هیاهوهای ایجاد شده درباره اختصاص آن، رفتاری نه‌چندان صحیح و عزتمندانه با مردم را تداعی می‌کند.

به گزارش خبرنگار جام جم، یکی از مهم ترین انتقادهای مدیران دولت یازدهم به دولت های قبل، رواج «اقتصاد صدقه ای» بوده است. به گفته آنان، روشی که در گذشته در پرداخت یارانه نقدی و دیگر تسهیلات رفاهی به مردم در پیش گرفته شده بود، عزت و شأن دریافت کنندگان را رعایت نمی کرد و در بسیاری موارد عزت نفس آنها را خدشه دار می کرد.

با این حال رفتاری که برخی مدیران دولت یازدهم در برخورد با موضوع اهدای سبد کالایی به مردم در پیش گرفته اند، چیزی جز رفتارهای «صدقه گونه» نیست؛ به طوری که گاه از خلال مصاحبه های متعدد، تاکیدهای فراوان، اعلام متعدد جزئیات سبد و سرانجام تشکیل ستاد اجرایی ویژه برای اعطای این سبد این گونه برداشت می شود که سبد کالایی یادشده، شایسته صفت «یک سبد و صد هیاهو» قرار می گیرد. درواقع با این که اعطای این سبد و دیگر سبدهای کالایی به مردم فی نفسه ارزشمند و اقدامی در خور تمجید است، اما روش اعطای این سبد طوری است که ویژگی های مثبت آن را زیر سوال می برد. این در حالی است که ارزش سبد کالایی که دیروز 80 هزار تومان به ازای هر خانوار اعلام شد، حتی در ترکیب ماهانه یارانه افراد هم رقم قابل توجهی به حساب نمی آید؛ به طوری که این 80 هزار تومان کمتر از یارانه یک ماه دو نفر از اعضای خانوار است و هرچند اختصاص آن مفید است، اما چندان مشکل گشایی از خانوارهای تحت فشار تورم نمی کند.

رفتاری که برازنده مردم نیست

یک کار خوب وقتی به روش بد اجرا شود، اثری برعکس برجا می گذارد. چیزی که دولت یازدهم، هدفمندی یارانه ها را مصداق بارز آن می شمارد. با این حال خود دولت جدید نیز با افراط در برخی رفتارهای تبلیغاتی در تخصیص سبد کالایی ظاهرا در همین راه گام گذاشته است.

روزی نیست که هر یک از مسئولان دولتی درباره «رایگان بودن» سبد کالایی حرف نزنند.در 10 روز اخیر دست کم ده ها بار جزئیات این سبد کالایی شامل کالاهای خوراکی موجود در آن، روش پرداخت وجه آن و کسانی که این سبد را دریافت می کنند، اعلام شده است.

مشاغل و اقشار گوناگونی مانند طلاب، خبرنگاران، کارگران، کارمندان و... که قرار است این سبد گرانبها! را دریافت کنند، بارها مورد اشاره قرار گرفته اند.

دولت برای تخصیص این سبد کالایی ستاد ویژه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ایجاد کرده و سرانجام مدیر اجرایی تامین، توزیع و نحوه اجرای سبد کالایی دیروز برای اعلام ارزش 80 هزار تومانی این سبد و مثلا 10 کیلو برنج هندی و دو بسته 12 عددی تخم مرغ درون آن در یک اقدام تعجب برانگیز که شائبه تبلیغات دارد، کنفرانس خبری برگزار کرده است.

آیا استفاده این چنین گسترده و تبلیغاتی از تخصیص رقمی که چندان بزرگ و قابل توجه نیست، نوعی منت گذاشتن بر سر مردم و زیر سوال بردن شأن آنها نیست؟ آیا لازم بود بعد از اعلام گسترده اصل مصوبه دولت در این باره، باز هم تریبون های مختلف مشغول اعلام زوایای این سبد ویژه شوند؟

فروع را اصول قرار داده ایم

دکتر ابراهیم رزاقی، کارشناس اقتصادی و استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: متاسفانه دولت به جای این که نگاه اصولی به موضوع یارانه ها داشته باشد، فروعی چون سبد کالایی را که یک اقدام نمادین و تبلیغاتی محسوب می شود، مدنظر قرار داده است.

وی افزود: ارائه کالا در گذشته و بخصوص در دوران دفاع مقدس نیز سابقه داشته، اما در آن زمان طوری عمل می شد که مردم نه از نظر حجم کالا و نه از نظر شأن خود دچار معذوریت نشوند.وی اظهار کرد: نگاهی به کالاهای موجود در این سبد نشان می دهد که حجم آن برای تامین نیاز دو یا سه ماه یک خانوار کافی نیست؛ شما به حجم کالاهایی که در دوران دفاع مقدس توزیع شد، توجه و آن را با حجم و تنوع کالای سبد فعلی مقایسه کنید تا تفاوت را دریابید.

رزاقی تصریح کرد: بیشتر مردم دوران کوپن را به خاطر دارند. با وجود تمام ایرادهایی که به آن سیستم وارد بود، احساس مردم هنگام دریافت این کالاها نامطلوب نبود.

اما درباره این سبد طوری تبلیغات صورت گرفته که انگار رقم 80 هزار تومان مشکل بزرگی از مردم را حل می کند.

وی گفت: بنابراین باید به دولت گفت در نگاه جدید به قانون هدفمندی یارانه ها صرفا به نسخه های صندوق بین المللی پول توجه نکند و بداند این صندوق درباره تولیدی بودن اقتصاد سکوت کرده است.

رزاقی افزود: بنابراین ما باید به جای پرداختن بیش از حد به این اقدام های فرعی و نمادین به سمت تقویت تولید ملی، افزایش درآمدهای مالیاتی و حذف تخصیص دلار یارانه ای به واردات برویم و کاری کنیم که طبقات فقیر بدون نیاز به کمک زندگی کنند.

در همین حال مدیر اجرایی تامین و توزیع سبد کالا با اشاره به این که قیمت هر سبد کالایی 80 هزار تومان است، گفت: جامعه هدف پیش بینی شده برای دریافت این سبد 15 میلیون نفر است.

به گزارش تسنیم، بهمن حاجعلی دیروز در نشست خبری با بیان این که این سبد کالایی بیشتر افراد دولتی و تحت پوشش دولت را شامل می شود، گفت: دولت سعی کرده هدیه ای به این افراد تقدیم کند تا هم کمکی به آنها کرده باشد و هم توقعات کارمندان دولت را برآورده کند. دولت از این طریق هدیه ای برای افراد تحت پوشش دولت و همچنین اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته است، البته تاکید می کنم که نباید این سبد کالایی را با کوپنی کردن و بن دادن اشتباه گرفت زیرا شرایط جامعه به نحوی است که نیازی نداریم به این سمت حرکت کنیم.

وی در مورد جامعه هدف دریافت این سبدکالایی گفت: کارکنان دولت از جمله رسمی، قراردادی و پیمانی، بازنشستگان و مستمری بگیران دولت، سرپرستان خانوار کارگرانی که تحت پوشش قانون کار و تامین اجتماعی هستند، سرپرست خانوار عضو جامعه نیروهای مسلح از جمله بازنشستگان و شاغلان رسمی، قراردادی و پیمانی، کارگران، خبرنگاران بنا به تشخیص وزارت ارشاد، دانشجویان متاهل به تشخیص وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد، طلاب حوزه علمیه و در نهایت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی جامعه هدف دریافت این دو سبد کالایی دولت هستند.

وی با اشاره به این که این سبد تنها به سرپرستان جامعه هدف تعلق خواهد گرفت و اگر در یک خانواده چند کارمند وجود داشته باشد حتما و قطعا تنها به سرپرست خانواده داده می شود، بیان کرد: برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن و پنیر در این دو سبد کالایی قرار خواهد داشت که یکی در نیمه نخست بهمن ماه و دیگری در اسفندماه توزیع خواهد شد. این کالاها عمدتا از ذخایر داخلی تامین خواهد شد، ولی برنج با توجه به محدودیتی که در بسته بندی آن وجود داشت از برنج های وارداتی و هندی استفاده می شود.

مدیرکل ستاد بسیج اقتصادی با بیان این که توزیع کنندگان کالا در سراسر کشور مشخص شده و بنا به جامعه هدف برای هر جامعه ای یک شبکه اختصاصی توزیع مرتبط با بنگاه های مربوط طراحی شده است به نوعی که اتحادیه کارکنان دولت (اسکاد) متولی تخصیص و توزیع جامعه کارمندان و مستمری بگیران دولت در 31 استان هستند و با توجه به نیازی که به افزایش شعب این فروشگاه ها وجود داشته درخواست کرده ایم که تعداد شعب فروشگاه های اسکاد برای سرعت بیشتر در توزیع افزایش پیدا کند.

اعلام فروشگاه های توزیع سبد کالایی دولت

حاجعلی افزود: اتحادیه مرکزی فرهنگیان در 31 استان مسئول توزیع سبد بین جامعه فرهنگیان بوده و اتحادیه مرکزی کارگران (امکان) برای توزیع سبد کالایی کارگران، فروشگاه های اتکا برای نیروهای مسلح و همچنین فروشگاه های شهروند، رفاه، سپه و سازمان میادین در تهران برنامه ریزی شده که در ایام توزیع برای سرعت بیشتر کمک کنند.

وی با اشاره به این که خبرنگاران، طلاب و دانشجویان متاهل با توجه به این که جامعه هدف آنها محدود است، می توانند از همه فروشگاه هایی که برای توزیع کالا در نظر گرفته شده است با ارائه کارت شناسایی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: خدمات ویژه ای نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده به نوعی که این افراد نیز همانند دانشجویان، روزنامه نگاران و طلاب می توانند از همه شبکه های توزیع برای دریافت سبد کالایی خود استفاده کنند، البته شرکت های خدمات رسانی اختصاصی کمیته امداد جزو شبکه توزیع بوده و این افراد می توانند به این فروشگاه ها نیز مراجعه کنند.

مدیر اجرایی تامین، توزیع و نحوه اجرای سبد کالایی ادامه داد: تفاوت عمده این سبد کالایی با سبدهای گذشته این است که نخست این سبدها کاملا رایگان بوده و هیچ فروشگاهی حق دریافت وجهی تحت هیچ عنوانی را ندارد، دومین تفاوت این است که سعی شده این کالاها به صورت پَک و یکجا تحویل جامعه هدف شود، ولی اگر کسی بخواهد برخی از این کالاها را در چند نوبت دریافت کند سیستمی طراحی شده که امکان این کار وجود داشته باشد. سومین تفاوت این سبد کالایی این است که دامنه زمانی مشخصی برای دریافت آن در نظر گرفته شده است.

حاجعلی گفت: در هر سبد 10 کیلو برنج خارجی هندی، چهار کیلو مرغ شامل دو عدد، دو بسته 12 عددی تخم مرغ، دو عدد روغن مایع 800 گرمی و پنیر 800 گرمی با بسته بندی 400 گرمی در اختیار جامعه هدف قرار داده می شود. وجه این سبد از طریق سیستم بانکی و زیرساخت های الکترونیک روی کارت یارانه نقدی جامعه هدف واریز و آنها می توانند با مراجعه به فروشگاه های مربوط سبد کالایی خود را دریافت کنند. وی با تاکید بر این که امکان دریافت نقدی این پول از طریق کارت ها میسر نیست، ادامه داد: پس از این که وزارت رفاه به عنوان دستگاه متولی جامعه هدف را طی امروز یا فردا با پالایش لازم و با توجه به اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه ها ارائه کرد، کارت افرادی که می توانند از این سبد استفاده کنند، فعال شده و در مورد شیوه دریافت این سبد و همچنین زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل ستاد بسیج اقتصادی در مورد امکان همپوشانی برخی از افراد جامعه هدف گفت: سعی شده در تعیین جامعه هدف از تکرار دریافت سبد برای برخی خانواده ها که چندنفر جزو دریافت کنندگان سبد کالا هستند، جلوگیری شود و البته اگر سرپرست خانواری جزو مشمولان دریافت سبد کالا نبود، اما همسر وی به عنوان مثال جزو خبرنگاران باشد، سعی کرده ایم سامانه خاصی را برای آنها تعریف کنیم و حتی ممکن است کارت مشخصی را برای آنها در نظر بگیریم که بتوانند از این سبد کالایی استفاده کنند. بنابراین سعی شده ذی نفعانی که مشمول این سبد کالا می شوند، ولی جزو سرپرست خانوار نیستند نیز از این سبد کالا استفاده کنند.

حاجعلی ادامه داد: این سبدها با توجه به این که هدیه ای از سوی دولت است برای هر خانوار در نظر گرفته شده و تعداد افراد خانوارها در میزان کالایی که در این سبد قرار می گیرد تاثیری ندارد و خانواده ای که سه نفر عضو دارد با خانواده ای که ده عضو دارد تفاوتی در دریافت سبد و کالاهای آن با یکدیگر ندارند.

وی افزود: اگر کسی در مدت زمان معینی برای دریافت سبد کالایی مراجعه نکند با توجه به این که زمان کافی برای تحویل سبد در نظر گرفته خواهد شد، دلیلی برای حفظ این سبد وجود ندارد و به نوعی سهمیه این فرد سوخت خواهد شد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1336253302532799549



موضوع مطلب : این همه خبر برای یک سبد کالا

کد خبر : 1336254832067949656      تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392 9:15انگلیس,ارز,بیمه,کارگر,ظریف

گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

پرداخت پول آگهی از جیب کارگران غیرقانونی است

روزنامه صبح امروز کشور در مهمترین عناوین خبری خود مطالبی همچون؛ «ایران برای ورود هیئت پارلمانی انگلیس به تهران شرط گذاشت»، «آغاز گشایش ارزی از 2هفته آینده»،«کاهش قیمت دلار از اول بهمن»، «بدهی بیمه ای کارگاه ها قسط بندی شد»، و «پرداخت پول آگهی از جیب کارگران غیرقانونی است» را منتشر کردند.

شرق:پرداخت پول آگهی از جیب کارگران غیرقانونی است

«رییس کمیسیون تفحص از تامین اجتماعی» چندان هم بیراه نگفته بود، هرچند خبر به سرعت از «خانه ملت» برداشته شد اما حالا اسناد و فاکتورهایی که در اختیار «شرق» قرار گرفته نشان از آن دارد که مرتضوی 82 میلیون تومان برای تشکر از پدر «مرحوم جوادی ‏فر» از جیب سازمان تامین اجتماعی هزینه کرده. روی فاکتورها دستور «سعید مرتضوی» به چشم می‏ خورد: «از محل غیرشمول با توجه به تایید روابط عمومی اقدام فرمایید.» «هشت» روزنامه هرکدام 10 تا 12 میلیون تومان از سازمان تامین اجتماعی پول گرفتند تا یک آگهی عجیب در روزنامه متبوعشان منتشر کنند. متن آگهی چیزی نیست جز تمجید کانون‏ های کارگری از پدر«مرحوم امیر جوادی فر»، یکی از جان باختگان حادثه کهریزک. «صالح نیکبخت» که وکالت «پدر مرحوم جوادی فر» را برعهده داشته، انتشار آگهی در هشت روزنامه را نقد کرده و پرداخت هزینه های آن از پول یک سازمان کارگری را غیرقانونی می داند.
پرداخت پول آگهی از جیب کارگران غیرقانونی است
نیکبخت که پرونده کیفری در سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادسرا و دادگاه کیفری استان را مطالعه کرده، می گوید: «با وجود 18بار تقاضای مستقیم یا با واسطه از سوی مرتضوی با او دیدار نکردم. وجوه پرداخت شده به روزنامه ها بابت تشکر برخی از موکلم به خاطر گذشت او از اتهام مرتضوی از اموال کارگران زحمتکش کشور، امری ناپسند و غیرقانونی است. همین موضوع می تواند ذهنیت میلیون ها کارگر و خانواده شان را درباره عملکرد مدیریتی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی تحت تاثیر قرار دهد.»در بند 34 گزارش تحقیق وتفحص کمیسیون اجتماعی اعلام شده که «بابت چاپ آگهی تشکر کانون های کارگری، 820 میلیون ریال به برخی مطبوعات پرداخت شده است.» «علیرضا محجوب» پیش از این در خبری که بلافاصله از خروجی «خانه ملت» برداشته شد، گفته بود: «مرتضوی به یکی از شاکیانی که در پرونده کهریزک شکایت خود را از او پس گرفت، مبلغ 84 میلیون تومان از جیب سازمان تامین اجتماعی به عنوان تشکر پرداخت کرد.» هرچند وی سخنان خود را به نوعی تصحیح کرد، اما حالا مستندات روزنامه «شرق» رقم اعلامی رییس کمیته تفحص از تامین اجتماعی را با فاصله ای دومیلیون تومانی تایید می کند. تیتر مشترک آگهی ‏هایی که هرکدام 10 میلیون پول به خزانه برخی روزنامه ها واریز کرده، این بوده: «تقدیر و تشکر کانون‏های کارگری و بازنشستگان سراسر کشور از اقدام ارزنده یکی از شکات پرونده کهریزک».در ادامه این آگهی آمده: «رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی سراسر کشور از «علی جوادی فر» یکی از شکات پرونده اتهامی کهریزک، در اعلام رضایت از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و تاکید بر بی گناهی وی در این پرونده تقدیر کردند.»آگهی مندرج در هر هشت روزنامه با یک تیتر و متن آمده و بخش عمده ای از خبر به نقل از یک خبرگزاری بازتاب یافته است. همان خبرگزاری ای که طبق اسناد تفحص از تامین اجتماعی مبالغی را در قالب کارت هدیه از سازمان دریافت کرده بود. در بخش دیگری از آگهی آمده: «رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت وگو با پدر مرحوم جوادی فر، از شاکیان پرونده کهریزک از اقدام ارزنده او در ماه برکت و رحمت خداوند تقدیر و آن را نشانه «حق پذیری» و «حق طلبی» او دانسته. پدر مرحوم جوادی فر نیز با اشاره به اینکه بر اساس جلسه های دادگاه کهریزک و دفاعیات مرتضوی اینجانب شخصا از بی گناهی او اطمینان یافتم و بر موضع خود مبنی بر بی گناهی دادستان وقت در واقعه فوت فرزند خویش، در جریان اغتشاش های سال 88 تاکید کرد.»در آگهی تمجیدگونه از اقدام مرتضوی در ماجرای کهریزک همچنین تاکید شده: «دبیرکل کانون عالی شوراهای عالی سراسر کشور نیز طی گفت وگو با پدر مرحوم جوادی‏فر از اقدام شجاعانه و گرانقدر او و توجه به حق و حقیقت در وقایع پرونده کهریزک تقدیر کرد.»اما نکته تعجب برانگیز دیگری که در متن یکی، دو روزنامه به آن اشاره شده، سخنانی است که به نقل از وکیل حیدری فر، معاون مرتضوی و از متهمان پرونده کهریزک آمده. بر این اساس وکیل علی اکبر حیدری فر، دادیار سابق ویژه امنیت دادستانی تهران گفته: «به دلیل برگزاری غیرعلنی وکلای شکات پرونده موسوم به بازداشت کهریزک، مطالب کذب و عاری از حقیقت را از جریان محاکمه در مصاحبه با رسانه ها منتقل می کنند. «علی شهبازی» افزود: «امیدواریم دادگاه با علنی کردن جلسه های دفاعیات این پرونده، از این رویه ناصواب جلوگیری کند. دفاعیات سعید مرتضوی در آخرین جلسه و مطالبی که در جلسه دهم این دادگاه بیان کرد، به هیچ وجه با مطالب سابق مشابه نبوده است. مرتضوی در این جلسه پنج سند مهم بیمارستانی ارایه کرد.»

شرق

-آگهی تشکر از گذشت شاکی کهریزک با پول تامین اجتماعی
- زنجانپور از «دایی وانیا» می گوید
-تیم هسته ای زیر فشار تبلیغاتی
-خانه سفید است

خراسان

-دیلی تلگراف: ایران جزو 20 مقصد برتر گردشگری جهان در سال2014است
-نوبخت: یارانه اقشار ضعیف در مرحله دوم هدفمندی افزایش می یابد
-نیاز بخش خصوصی به حمایت های دولتی در تولید انرژی های نو
-پاسخ های اژه ای درباره پرونده های خبرساز قضایی

کیهان

- نقش سازمان حمایت از مصرف کننده در افزایش قیمت کالاها
-ایران برای ورود هیئت پارلمانی انگلیس به تهران شرط گذاشت
-پرونده های داغ قضایی پاسخ های صریح محسنی اژه ای
-منافع آمریکا در تقویت میانه ها روهای ایرانی است

جمهوری اسلامی

-اختصاص سبد کالا به سرپرستان خانوار؛ توزیع از نیمه اول بهمن
-کلیات لایحه بودجه 93 در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد
-بارش برف و باران در 11 استان کشور
-آغاز گشایش ارزی از 2هفته آینده

آرمان

-پرونده فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی روی میز قاضی
-نظر 14 مداح درباره تیراندازی در بزرگراه
-سلام زنجانی به سخنگویش در اوین
-کاهش قیمت دلار از اول بهمن

قانون

-عراق درگیر جنگ قدرت است نه جنگ مذهبی
-من حقوقدانم معجزه هزار سوم نیستم
-نمایندگان به خاطر مردم هدیه می گیرند
معمای 46 ساله

ایران

-پهنای باند اینترنت 10 برابر افزایش می یابد
-بدهی بیمه ای کارگاه ها قسط بندی شد
-پاسخ مثبت مجلس به پیام رییس جمهور
-گشایش ارزی از جده تا تهران

جام جم

-ظریف:کشورها برای افراطی گری هم صدا شوند
-بسازو بفروشی با بساز و بندازی؟
-این همه خبر برای یک سبد کالا
-معرفی فینالیست های فیلم فجر

آفرینش

-اعلام زمان جدید برای آزمونهای زبان انگلیسی جی آر ای
-کد بیمه سلامت؛ شرط ثبت نام دانشجویان در ترم بهمن
-شروط ایران برای هیأت پارلمانی انگلیس
-آلودگی هوا علت قطعی سرطان است

تهران امروز

-پیام های متفاوت دولت درباره تداوم پرداخت یارانه نقدی
-سبک غلط زندگی، بلای جان ایرانیان
-وعده کاهش قیمت دلار از اول بهمن
-عربستان به دنبال جبران شکست

سیاست روز

-ویژه خواران مولود نامشروع نابسامانی اقتصادی
-شهرداری می خواهد آسمان تهران را پاک کند
-آل سعود درحال کندن گور خود
-عراق یکپارچه علیه داعش

حمایت

-زمانبندی پاسخگویی وزرا به سوال نمایندگان
-افزایش قبوض آب و برق تا5 هزار تومان
-بیمه سلامت ایرانیان به زندان می رود
-نباید مقابل مظاهر فساد سکوت کرد

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1336254832067949656



موضوع مطلب : پرداخت پول آگهی از جیب کارگران غیرقانونی است

کد خبر : 1336250013001545693      تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392 8:52یواشکی روزنامه ها

یواشکی روزنامه ها

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد یا حیاط خلوت متهم فتنه؟!

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

منافع آمریکا در تقویت میانه روهای ایرانی است

کیهان نوشت : یک اندیشکده آمریکایی هشدار داد تصویب تحریم های جدید از سوی کنگره مرگ توافق ژنو است و دولت آمریکا را مانند 8 سال قبل دچار شکست سیاسی در مقابل ایران خواهد کرد.

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا در فاصله سال های 2009 تا 2011 در تحلیلی که از سوی «مرکز امنیت آمریکای جدید» منتشر شده نوشت: توافق موقت ژنو، برنامه هسته ای ایران را در قبال تخفیف مختصری در تحریم ها به حال تعلیق درمی آورد تا به این ترتیب امکان گفت وگوهای بیشتر برای حل و فصل جامع یکی از دشوارترین چالش های جهان فراهم شود. با این حال و به رغم دستیابی به توافق شاخص اخیر، ده ها تن از سناتورها در اواخر دسامبر طرح جدیدی را برای اعمال تحریم های نفتی و مالی جدید علیه ایران ارائه کردند.

سنا می تواند خیلی زود و بعد از تعطیلات ماه ژانویه در این خصوص رأی خود را صادر کند. لابی های قدرتمند در حمایت از این لایحه به تکاپو افتاده اند و امکان دارد که لایحه مذکور تصویب شود.

وی می افزاید: این کار با بررسی های اطلاعاتی غیر طبقه بندی شده ای که نشان می دهند اعمال تحریم های جدید احتمال دستیابی به یک توافق هسته ای موفقیت آمیز و جامع با ایران را از بین خواهد برد، مغایرت دارد.

هواداران این لایحه خاطرنشان می کنند که تحریم های پیشنهادی جدید در صورت نقض مفاد توافقنامه ژنو از سوی ایران یا تداوم نیافتن مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی اجرا خواهند شد اما کاخ سفید هشدار داده که وضع تحریم های جدید در زمان حاضر با روح تعهدنامه ژنو مغایرت دارد. از سوی دیگر، این لایحه معیارهایی را ارائه می کند که تمامی کارشناسان مسایل ایران به اتفاق آنها را دست نیافتنی می دانند. از جمله اینکه باید تمامی برنامه غنی سازی ایران به طور کامل برچیده شود.

معاون سابق وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد: طرفداران تحریم های جدید از جمله سناتور «رابرت مندز»، اعتقاد دارند «تحریم های کنونی ایران را پای میز مذاکره کشانده است و تهدید به اعمال تحریم های بیشتر ایران را به همکاری و حسن رفتار بر سر میز مذاکره ملزم خواهد کرد.» این برداشت از تأثیر تاریخی تحریم ها بر رفتار ایرانی ها نادرست است.

بررسی دقیق رفتار ایرانی ها در طول چند دهه اخیر حاکی از آن است که تحریم ها و فشارهای اقتصادی زمانی که در کنار ارجحیت ها و پویایی خاصی در سیاست داخلی قرار گرفته اند، مؤثر واقع شده اند اما اکنون یک امر روشن است و آن اینکه اعمال تحریم های جدید مسیر مذاکرات را منحرف می کند.

کالین کال معتقد است: فشار آمریکا در سال های 2003 تا 2005 باعث شد سازش هسته ای در ایران و از سوی میانه روها قابل دفاع نباشد و منطق مقاومت حاکم شود. اکنون هم ایران به جای چند سانتریفیوژ از 19 هزار سانتریفیوژ پیشرفته برخوردار است و غنی سازی زیر زمینی فردو و 20 درصد را راه انداخته است.

استاد دانشگاه جرج تاون ادامه می دهد: رفتار ایران به روشنی نشان می دهد که هیچ رابطه جبری یا خطی بین «اعمال فشار بیشتر» و «امتیاز گرفتن بیشتر» از این کشور وجود ندارد. تحریم ها قطعاً بر تمایل ایران به توافق هسته ای تأثیر گذاشته اما شواهد تاریخی حاکی از آن هستند که مهم تر از فشارهای اقتصادی تعادل بین نیروهای سیاسی در داخل ایران است و تعامل بین این نیروها نقش تعیین کننده دارد.

رهبر عالی ایران فراتر از غوغاهای سیاسی به نظاره می نشیند و تصمیم می گیرد. او تا زمانی مذاکره را می پذیرد که خط قرمزهای ایران رعایت شود. سنای آمریکا و اعضای کنگره باید این را بفهمند که منافع ملی کنونی آمریکا در این است که میانه روهای ایران بتوانند موقعیت حساس و شکننده ای را که در فضای سیاسی داخلی ایران به دست آورده اند، برای خود حفظ کنند. اصولگرایان در ایران معتقدند که سازش مقدمه امتیازگیری های بیشتر آمریکاست و آیت الله خامنه ای نیز با آنها هم عقیده است. وضع تحریم های جدید بلافاصله بعد از توافق معنادار ایران بعد از سه دهه، مهر تأییدی بر سوء ظن آنها خواهد بود.»

تحلیلگر اندیشکده آمریکایی در پایان تأکید کرد: لایحه پیشنهادی سناتورها برای تحمیل خواسته هایی مانند برچیدن کامل برنامه غنی سازی که آیت الله خامنه ای و اکثریت مردم ایران با آن مخالفند آن هم قبل از لغو تحریم های ضد ایرانی از سوی آمریکا، کار میانه روهای ایرانی را در جلب موافقت برای سازش بیشتر شدیداً سخت خواهد کرد.

عربستان در دامی افتاد که برای ایران گذاشته بود

کیهان ابراز کرد : رژیم سعودی در چاهی افتاد که دو سال پیش برای ایران کنده بود.داریوش  سجادی با اشاره به رسوایی عملیات تروریستی چندی پیش عربستان در لبنان که پای رئیس استخبارات این رژیم را نیز به میان کشیده نوشت: از مهرماه سال 1390 که کاخ سفید در یک هماوائی و هماهنگی کامل با دولت ریاض پروژه مبتذل و ساده لوحانه «مهدی ارباب سیار» مبنی بر قصد ایران جهت ترور سفیر عربستان در واشنگتن توسط یک دلال خرده پای خرید و فروش خودرو را کلید زد تنها دو سال زمان لازم بود تا در یک تغییر فاز یکصد و هشتاد درجه ای اکنون ریاض در همان دامی بیفتد که پیشتر برای ایران کنده بود.

وی خاطر نشان می کند: بدون تردید افشای عاملیت ریاض در حمله تروریستی به سفارتخانه ایران در لبنان با محوریت «ماجد الماجد» فرمانده سعودی گروه «عبدالله عزام» و آشکار شدن نقش مافیایی شاهزاده بندر در تجهیز مالی این سازمان تکفیری وابسته به القاعده  و نهایتا «مرده شدن» قابل توقع و «بموقع»(!) وی در بیمارستان را مجموعا می توان با بیان  قائم مقام فراهانی تفهیم و مفهوم کرد که؛ روزگار است آنکه گه عزت دهد گه خوار دارد چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد! همه شواهد موید آن است که کاخ های شنی عربستان در آستانه زوال و فروپاشی است.وی در عین حال زمزمه گاه به گاه سفر هاشمی به عربستان در شرایط تخاصم علنی و رفتارهای انتحاری رژیم سعودی را ناپختگی توصیف کرد. 

گفته می شود  پسر بندربن سلطان جزو دستگیرشدگان عملیات تروریستی چندی پیش لبنان است.گفتنی است اتمام تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا، یک دروغ شاخدار بود که حتی سر و صدا و اعتراض بسیاری از رسانه های آمریکایی را هم درآورد. اما دخالت عربستان در عملیات تروریستی لبنان و سوریه و عراق، یک واقعیت تلخ است که اسناد فراوانی از آن حکایت می کند.

دیپلمات فرانسوی: غرب انحصار منافع تجاری غنی سازی را می خواهد

کیهان گفت : سفیر سابق فرانسه در تهران فاش کرد بخشی از مخالفت کشورهای غربی با غنی سازی در ایران به انحصارطلبی اقتصادی و تجاری غرب باز می گردد.فرانسوا نیکولا در تحلیلی برای فارین پالیسی تأکید کرد: معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای در سال 1968 بنیانگذاری شد.این معاهده بین فعالیت های هسته ای قانونی و غیر قانونی خط کشی می کند. اما همچنان اعضا- شامل ایران- در مورد استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای مورد تردید هستند و این در حالی است که این اعضا در کنار برخی دیگر از کشورهای عضو ان پی تی هستند که هسته ای شده اند.

از سوی دیگر 6 کشوری که با ایران در حال مذاکره هسته ای هستند، در مجموع بیشترین ذخایر اورانیوم غنی شده جهان را در اختیار دارند و احتمالاً تلاش های آنها برای محدود کردن ظرفیت غنی سازی ایران در واقع کوششی برای حفظ منافع تجاری خود است.وی در بخش دیگری از این تحلیل تصریح کرد: این یک هدف مشروع است که برنامه هسته ای ایران را به نحوی محدود کنیم که نتواند در جهت تولید سلاح هسته ای حرکت کند. در نظر گرفتن محدودیت هایی برای تأسیسات غنی سازی فردو و نطنز و تأسیسات آب سنگین اراک که می تواند پلوتونیوم تولید کند، در این رده بندی جای می گیرد.

اما فرمول هایی که رئیس جمهور آمریکا و لورن فبیوس ارائه می کنند، نمی تواند مقامات تهران را قانع کند. به بیان دیگر اظهاراتی از این دست در توافقنامه 24 نوامبر ریشه ندارند که مبنای مذاکرات بعدی را تشکیل می دهد.

بی بی سی: خالی بسته بودیم توافق ژنو هیاهو برای هیچ است

کیهان اعلام کرد : شبکه بی بی سی در چند هفته پس از انتشار بیانیه ژنو تلاش کم سابقه و زاید الوصفی را به همراه برخی رسانه های جریان فتنه و شبه اصلاح طلب به کار بست تا بیانیه ژنو را تابوشکنی بزرگ، توافق بی سابقه در سه دهه گذشته و ... معرفی کند اما اکنون می نویسد: توافق ژنو هیاهوی بسیار برای هیچ است.

یک عبارت دو بار در متن توافق تکرار شده است. هیچ موضوع و یا مفهوم دیگری در این سطح از اهمیت نبوده است که دو بار در متن سند تکرار شود. در عین حال، این مطلب هم در شروع (در مقدمه) و در پایان متن توافق به صورت روشن ذکر شده است. در مقدمه توافق آمده است؛ «... این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی گیرد مگر آنکه در تمامی بخش های آن توافق حاصل شود.» و در آخر توافق آمده است؛ «در خصوص گام نهایی و هر یک از گام های میانی، این اصل اساسی که تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نمی شود اعمال می شود.»

بهمن آقایی دیبا کارشناس بی بی سی ادامه می دهد: برای پی بردن به معنای این عبارت، من بیش از چهارصد معاهده، سند، متن مذاکراتی، اعلامیه و اسناد بین المللی مربوط به سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن را بررسی کردم. (هر کس می تواند عبارت مزبور را گوگل کند و بلافاصله همه این منابع را ملاحظه کند). در اسناد مزبور از این عبارت با عناوینی چون «اصل»، «اصل حقوقی»، «عبارت مقدس (مانترا)»، «قاعده طلائی» و نظیر آن یاد شده است. ولی چیزی که مهم تر از این عناوین است، نحوه شرح و معنی کردن این عبارت در اسناد مورد بررسی است.

بی بی سی می افزاید: این اصل در بسیاری از موارد ناظر بر این است که متن یا توافق مربوطه یک مجموعه است و این بدان معنی است که نقض یا عدم اجرای هر قسمت باعث نقض یا ابطال همه سند است. سند مربوطه یک مجموعه یکپارچه یا منسجم است که نمی توان روی قسمت های جداگانه آن به صورت جداگانه انگشت گذاشت و به آن جداگانه استناد کرد. بیرون آوردن هر قسمت از سند به معنی بی معنی شدن کل سند است. تا موقعی که توافق روی همه چیز صورت نگیرد، در هیچ موردی توافقی وجود ندارد.

بر طبق اصل مربوط، همه توافقات در حالت اولیه و مقدماتی باقی می ماند تا زمانی که روی همه این مجموعه یا سند کلی توافقی حاصل شود. هیچ توافقی درباره هیچ قسمتی حاصل نمی شود تا زمانی که همه طرفها راجع به کل قضیه مربوطه به نقطه رضایتبخش برای همه آنها برسند.این تحلیل در پایان خاطرنشان می کند: با توجه به این نکات، می توان نتیجه گرفت که آنچه در ژنو بین ایران و دول دیگر «توافق» شده است، چیزی نیست جز قراری برای ادامه مذاکرات درباره مطالبی که همه آنها برای توافق بعدی باز است.

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد یا حیاط خلوت متهم فتنه؟!

کیهان در خبری دیگر منتشر کرد : مهدی هاشمی از متهمان فتنه 88، تردد مکرر و روزانه ای به دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد در میدان شهید باهنر (نیاوران) تهران دارد.ندای انقلاب با انتشار این خبر نوشت: او روزگاری در طبقه ششم این ساختمان مسئولیت رئیس دفتری هیات امنای دانشگاه آزاد را بر عهده داشت که امروز این مسئولیت بر عهده برادر کوچکش یاسر است.در گذشته از طبقه ششم این ساختمان که امروز محل تردد وی است اسناد مهمی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیرمرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارش های مرتبط با یکی از متهمان فتنه 88 به دست آمده است.

این سایت در خبر دیگری نوشت: عمار، ک، بازداشتی فتنه 88 و از گردانندگان سابق سایت های بدنام وابسته به فتنه گران که پدر وی از استانداران زمان خاتمی بوده، قرار است به زودی به عنوان سردبیر خبرگزاری دانشگاه آزاد منصوب شود. پیش از این (نسرین.و) بازداشتی دیگر فتنه 88 به عنوان دبیر سیاسی روزنامه ایران منصوب شده بود.دانشگاه آزاد از مراکزی است که فتنه گران در گذشته در پوشش آن به برخی اقدامات ضدقانونی نظیر پولشویی و راه اندازی سایت و رسانه های مختلط جهت دروغ پراکنی علیه نظام استفاده کرده اند.

دردسر جدید رانندگان ایرانی در کشور همسایه

خراسان نوشت : بر اساس نامه چندی پیش مسئولان یکی از کشورهای همسایه به مدیران اجرایی کشورمان، رانندگان ایرانی که قصد دارند با عبور از شهرهای مرزی این کشور به خارج از مرزهای این همسایه شمالی تردد کنند، الزاما باید نام منطقه مرزی و شهر مرزی مورد تردد در روادید آنها ذکر شود وگرنه دچار مشکلات در تردد خود خواهند شد.

دستور فوری تهیه سوابق توزیع برخی داروهای خاص

خراسان ابراز کرد : بر اساس دستور مسئولان وزارت بهداشت به تعدادی از مسئولان دولتی و بخش خصوصی، مقرر شده آمار مربوط به توزیع داروهای مربوط به برخی بیماری های خاص همچون هموفیلی، تالاسمی و ام اس و توزیع مواردی چون فاکتورهای خونی در 5 استان مهم کشور طی سالهای 1380 تا 1386 جمع آوری و در اسرع وقت در اختیار مسئولان وزارت بهداشت قرار بگیرد.

بهمنی:زنجانی زمانی به ما بدهکار بود

جام جم نوشت : یک هفته پس از بازداشت بابک زنجانی، میلیاردر مشهور، حالا خیلی ها درباره ابعاد مسائل اقتصادی وی اظهارنظر می کنند.در همین رابطه دیروز رئیس کل سابق بانک مرکزی در رابطه با پیشینه فعالیت های زنجانی به مهر گفت: بابک زنجانی زمان ما بدهی نداشت و اصلا نمی دانم با کجا ارتباط داشت.وی تاکید کرد: من به هیچ عنوان وارد این مساله نشده ام. محمود بهمنی درباره ماجرای بدهی زنجانی به وزارت نفت اظهارکرد: بانک مرکزی نمی تواند دستوری را در مورد پول نفت به وزارت نفت صادر کند. هر کسی خود، خوب و بدش را تشخیص می دهد و در مورد مسائل خود تصمیم گیری می کند.

وی اضافه کرد: در زمانی که نفت تحریم شد، پول نفت از راه های دیگری به حساب ها بازگردانده می شد. او این را هم افزود که وزارت نفت پول فروش نفت را به حساب خزانه واریز می کرد و اگر چیزی نمی فروخت، بانک مرکزی نمی توانست مدعی باشد.

این اظهارنظر در حالی است که حجت الاسلام روح الله حسینیان، نماینده تهران با اشاره به ریشه عمیق فساد بابک زنجانی به فارس گفت: از دم و دستگاه زنجانی یک رئیس بانک مرکزی بیرون آمده است.سایت الف هم در گزارشی از پشت پرده فعالیت های اقتصادی بابک زنجانی نوشت که او نه تنها در جهت دورزدن تحریم ها اقدام نکرده، بلکه خود عاملی بوده برای تحریم های جدید غرب علیه کشور.

پیشنهاد نامگذاری 29 بهمن به عنوان «روز احزاب«

جام جم اظهار کرد: دو روز پس از آن که در نشست مشترک احزاب و وزیر کشور، نامگذاری یک روز به نام روز احزاب مطرح شد، دیروز دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در نامه ای به وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد کرد شورای فرهنگ عمومی کشور بیست ونهم بهمن را به عنوان روز احزاب نامگذاری کند.به گزارش تسنیم، دلیل محمدرضا راه چمنی برای انتخاب این روز، سالروز تاسیس حزب جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین حزب فراگیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

آغاز سفرهای استانی روحانی از چهارشنبه هفته بعد

جام جم گفت : پس از مطرح شدن بحث های فراوان در خصوص انجام سفرهای استانی رئیس جمهور و چگونگی آن، تصمیم قطعی سرانجام در این خصوص اتخاذ شد و بر این اساس اولین سفر استانی روحانی چهارشنبه هفته آینده (بیست وپنجم دی) به خوزستان انجام خواهد شد.این در حالی است که گفته می شود هرمزگان مقصد دومین سفر استانی دولت است. آن گونه که مهر گزارش داده است، پیش از این رئیس دفتر رئیس جمهور تعداد سفرهای مقامات دولتی به استان ها از ابتدای آغاز به کار دولت را بیش از 225 مورد عنوان کرده بود، اما در نوع جدید سفرهای استانی قرار است مشکلات استان ها در چارچوب جلسات شورای اداری استان ها و با حضور نمایندگان مجلس، استاندار و چهره های استانی بررسی شود.

ویژگی های مشترک صفویه و انقلاب اسلامی از نگاه رحیم صفوی

جام جم اعلام کرد: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ایجاد حکومتی یکپارچه و دارای وحدت ملی از ویژگی های مشترک دوران صفویه و انقلاب اسلامی است.به گزارش ایرنا، ســـردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی در نخستین همایش بین المللی شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: بروز و ظهور شیخ صفی الدین اردبیلی با بروز و ظهور حکومت شیعی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، قابلیت تطبیق دارد و این انطباق نکات مهمی را برای ما بازگو می کند.

وی گفت: از سوی دیگر توسعه فرهنگ ژئوپلتیک و به اصطلاح توسعه نرم افزاری مکتب تشیع از منطقه خاورمیانه تا شمال آفریقا و هند و چین، از جمله دستاوردهای مهم دو حکومت شیعی صفویه و جمهوری اسلامی است.دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با پراهمیت خواندن مساله حفظ تمامیت ارضی از سوی صفویه و جمهوری اسلامی، تاکید کرد: دولت صفویه در سه جبهه با توسعه طلبی عثمانی ها، یورش ازبک ها و حمله پرتغالی ها مواجه شد و از پس همه آنها برآمد. نظیر آنچه در دفاع مقدس هشت ساله رخ داد و این مساله از نظر ژئوپلتیک اهمیت بسیاری دارد.

دم خروس سنای آمریکا در پایبندی به توافق ژنو

جام جم در خبری منتشر کرد : با وجود مخالفت کاخ سفید با تصویب تحریم های تازه علیه ایران به دنبال امضای توافق ژنو، آسوشیتدپرس گزارش داد: سنای آمریکا قصد دارد پیش از فوریه (بهمن ماه) تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کند.به گزارش نسیم، 26 نماینده سنای آمریکا پیش نویس تحریم های جدیدی را علیه ایران امضا کرده اند. تلاش تندروها در واشنگتن برای به شکست کشاندن توافق هسته ای ژنو درحالی است که گفته می شود این توافق قرار است پایان ماه جاری اجرایی شود.

ادعای انیمیشنی برای مقابله با شهاب 3

جام جم گفت : رژیم صهیونیستی با استناد به «چند تصویر انیمیشن» مدعی شد موشک حیتس 3 را برای مقابله با موشک های «شهاب 3» ایران با موفقیت آزمایش کرده و نتانیاهو هم به این خبر واکنش نشان داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، یائیر رمتی رئیس اداره سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی به شبکه 10 تلویزیون این رژیم گفت: ما همه اهداف این آزمایش را محقق ساختیم.

مرتضوی در دادسرا حاضر شد

ایران نوشت: خبر اول این که وکیل سعید مرتضوی خبر داده که چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شکایت مرتضوی و فاضل لاریجانی علیه همدیگر عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام منصوری در دادسرای کارکنان دولت بدون حضور لاریجانی برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید. سعید ایوبی به ایرنا گفته علت حضور نیافتن فاضل لاریجانی سفر کاری اش به انگلستان عنوان شده بود که این حضور نداشتن باعث اعتراض مرتضوی شد. به گفته وی شکایت مرتضوی مربوط به مسائل بعد از پخش سی دی در مجلس شورای اسلامی است که فاضل لاریجانی ادعا کرده هیچ مراجعه ای به سازمان تأمین اجتماعی نداشته و صدایش جعلی است.

 

 

      Share on Google+ 




موضوع مطلب : دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد یا حیاط خلوت متهم فتنه؟!
سه شنبه 92 دی 17 :: 9:25 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1336231802516202840      تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392 8:50روزنامه خندان

روزنامه خندان

کی بود ؟ کی بود؟ من نبودم !

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

جام جم : ما را چه به یک تریلیونر؟

نمی دانیم چرا همه توقع دارند که ما با همین زبان طنز الکنی که داریم، راجع به همه چیز اظهارنظر کنیم. از شیرمرغ گرفته تا جان آدمیزاد (که البته این مورد دومی در برخی از کشورها گاهی در عمل خیلی به ارزشمندی مورد اول نیست!).... غافل از این که اصولا ورود به برخی موضوعات حساس و استراتژیک، نه در تخصص ماست و نه کسی ما را به این فضولی ها آورده است. آن هم در حالتی که در یک نگاه جامع، ما نه سر پیازیم و نه ته نامبرده که همان پیاز باشد.

ـ لطفا تا ایجاد شبهه و تشویش اذهان عمومی نشده است، هرچه سریع تر منظور خود را با ذکر یک مثال، توضیح دهید و شفاف سازی کنید.

چشم؛ الان مثال می آورم توپ!.... مثلا همین مورد سوپر میلیاردر معروف ایرانی که بابک زنجانی نام دارد، اما تا مدت ها «ب ـ ز» هم صدایش می زدند. خب، بنده یک لاقبایی که حتی نمی توانم صفرهای نجومی ثروت او را بشمارم و انگشت کم می آورم ـ انگشت که بماند، کلا کم می آورم ـ آن وقت چطور توقع دارید که در راستای ایشان عرایضی داشته باشیم؛ ولو منطقی و معقول؟....

چطوری می توانم در راستای ایشان حرفی بزنم، حال آن که اصلا نمی دانم چطوری به این ثروت رسیده است؟ چقدرش حاصل هوش و نبوغ خودش بوده؛ چقدرش احیانا چنان که می گویند، حاصل زد و بند و ماهی گرفتن از آب گل آلود اقتصادی؟.....ما حتی نمی دانیم که این خبر از اصل و اساس درست است یا که از بیخ دروغ است که بعضی از جراید، یک قلم از اتهامات ایشان را بازنگرداندن هشت تریلیون و 507 میلیارد و 800 میلیون تومان به خزانه دولت اعلام کرده اند که اگر رویمان می شد، شاخ درمی آوردیم.

بسته پیشنهادی: ما حتی به همین تجربه معقول تاریخی هم که در بالا بدان اشارت کردیم کاری نداریم و نمی خواهیم بگوییم که حتما و حکما در مورد این شخص خاص هم لابد مصداق دارد. خیر؛ این را نمی گوییم که از فردا ملت به هر سرمایه داری به این چشم نگاه نکنند و سرمایه داری جرم حساب نشود. منظور سرمایه داران یکشبه بود که شب میلیونر می خوابند، صبح میلیاردر پا می شوند و تا ظهر تریلیونر می شوند. ما این وسط فقط با احتیاط، عرایض پیشنهادی خود را مطرح می کنیم؛ بلکه مثل همیشه کارگشا باشد:

1ـ عدم دخالت در پرونده: بگذاریم حالا که این مولتی میلیاردر معروف به سمت اوین هدایت شده، قضا و قانون به جمیع جوانب کارش رسیدگی کند و مو را از ماست بیرون کشد. برخی افراد بیکار هم این میان، دست به ساخت انواع شایعات و حرف های بیخود نپردازند که مثلا: «شنیده ایم ایشان در بدو ورود به زندان اوین، گفته است که کل اوین با زمین های اطرافش چند؟....» یا: «شنیده شده که شهرام جزایری نامه نوشته به مسئولان مربوط که اگر اشکالی ندارد، ما آفتابه دزدها را آزاد کنید!» و.... از این قبیل شایعات که جز یک مشت حرف مفت یقینا نیست.

2ـ عدم پذیرش وثیقه: طوری که برخی جراید به نقل از یک منبع آگاه نوشته بودند؛ عجالتا آزادی این مولتی میلیاردر با ارائه وثیقه ممکن نیست. حق هم همین است؛ چون هرکس بتواند یک چنین وثیقه عظیم الجثه ای را بگذارد، به طورقطع، پای خودش هم گیر است. واقعا این وثیقه کلان را از کجا آورده است؟ از راه عرق جبین و کد یمین؟!....بعید نیست.

3ـ تحقیقات مفصل: حجم پرونده آن قدر گنده است که نیاز به تحقیقات بسیار دامنه دار و دقیق دارد. تحقیق شود آیا واقعا چنان که می گویند، ایشان در جهت دور زدن تحریم ها و فروختن نفت و برگرداندن پول آن به کشور کار می کرده است یا که به اسم دور زدن تحریم های ایران، گاهی خود ایران را دور می زده است؟....اینها باید دقیق بررسی شود و قطعا کار من و شما و امثال ما نیست. آدم باید به اندازه دهنش لقمه بردارد وگرنه گیر می کند.

سیاست روز: کی بود؟ کی بود؟ من نبودم

فرمانده ناجا: اینکه برخی بگویند فلانی معاون من است و نمی توانید به او دست بزنید و برای خود خط قرمز تعیین می کند اصلا درست نیست.

منظور ایشان از "معاون" کدام یک از شخصیت های زیر است؟

الف) معاون کلانتر در کارتونی به همین نام

ب) "دوو دوو" معاون بازرس در کارتون پلنگ صورتی

ج)" شادونه " معاون "ننجون"

د) م – م – ر (مخفف معاون مراتع رستم آباد سفلی)

وزیر بهداشت دولت دهم: گاهی اوقات دوستان کابینه قبلی جلساتی را برای دیدار با یکدیگر در ساختمان ولنجک برگزار می کنیم که دوستانه است.

به نظر شما کدام یک از اتفاقات زیر در این دیدارهای دوستانه قابل پیش بینی است؟

الف) دور یک میز می نشینند و هر کس پیامک هایی را که درباره خودش ساخته اند بلند بلند می خواند و دیگران قاه قاه می خندند.

ب) دو تن از وزرای سابق به خاطر "برادر اسفندیار" با هم دست به یقه بشوند و بلافاصه یکی از آنان از "کابینه ولنجک" اخراج شود.

ج) یکی از وزیران می خواهد سوار آسانسور بشود و بقیه اعضای کابینه هر کدام بهانه ای جور می کنند و از راه پله می روند!

د) به وزیر امور خارجه در پاگرد راه پله تلفن بزنند و بگویند: دوست عزیز! از همان راهی که آمده اید برگردید.

کدام یک از گزینه های زیر یادآور سوال فلسفی "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم" است؟

الف) فرمانده ناجا: پرونده "بابک زنجانی" دست ما نیست.

ب) وزیر اطلاعات: ما سایت علی مطهری را فیلتر نکرده ایم.

ج) شهردار تهران: رفع مساله آلودگی هوا به شهرداری مربوط نمی شود.

د) معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در دولت دهم: سه سال است از احمدی نژاد جدا هستم و با او ارتباطی ندارم.

نقطه چین زیر را پر کنید.

رییس اتحادیه صادرکنندگان محصولات نفتی: در حال حاضر پنج کشور صادرکننده از این که قیمت ... ایران بسیار پایین است ناراحت هستند.

الف) هلو انجیری

ب) کبریت کارخانجات توکلی

ج) قیف

د) قیر

شرق : راهکار پتو

به گزارش مهر، کسالت حسن روحانی سبب شد تا دیدارهای دیروزش لغو شود. پنجم تیرماه نیز روحانی به خاطر کسالت دیدارهایش را لغو کرده بود. ممکن است ما حافظه تاریخی نداشته باشیم اما هنوز یادمان نرفته که جواد ظریف هم لای پتو به خارج رفت و روی ویلچر خودش را به «نشست» رساند.

جعفرقلی استاداصغر، کارشناس بیماری های خاص، می گوید: بیماری دولت تدبیر و امید جزو بیماری های خاص است و باید حواسشان بیشتر از امراض خارجی به امراض داخلی باشد. یعنی احتمال اینکه دولت به تیر غیب دچار شود یا شهابسنگ رویش بیفتد خیلی کم است. هر چی هست از داخل است. مثل تیترها و سرمقاله هایی که توی کار دولت می گذارند.

اما جعفرقلی استاداکبر، کارشناس بیماری های غیرخاص، معتقد است: هیات دولت ضعف روابط عمومی دارند و دچار ترس از چیزهای ناشناخته هستند. مثلا ظریف در دیدار با اشتون -که برخلاف ظاهرش باطنش برای ما کاملا ناشناخته است - کمرش درد می گیرد. روحانی نیز پنجم تیرماه در مواجهه با فراکسیون اصولگرایان مجلس-  که ناشناخته نیستند اما مورد شناسایی هم قرار نگرفتند - بیمار می شود. پس می بینیم که دولت تدبیر و امید باید نترسد و توی چشم های ترس بروبر زل بزند تا ترسش بریزد. دیده شده پناه بردن به زیر پتو برای مواجهه نشدن با ترس است که این خیلی ترسناک است. نترس حسن. نترس.

استاداصغر و استاداکبر مهم ترین ترس های دولت را «کیهان فوبیا»، «تیترفوبیا»، «سرمقاله فوبیا»، «بیست وسی فوبیا»، «لنگه کفش فوبیا» و «همه چی فوبیا» می دانند.

تهران امروز : بوش با ریگان و اوباما چه فرقی می کند
بوش با ریگان و اوباما چه فرقی می کند
دشمنی دارند تا با ما چه فرقی می کنند
شد ردیف اینبار تنگ و قافیه مشکل نداشت
می کند یا می کنند، آقا ! چه فرقی می کند
دشمنان روی خاک و دشمنان روی آب
دشمنی در ساحل و دریا چه فرقی می کند
بار دیگر گاو بازان گاوشان زاییده است
گاو با گوساله ی نازا چه فرقی می کند
پرسشی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس
اینکه می گویند «ما» با ما چه فرقی می کند
در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست
مصرعی وقتی نداری با «چه فرقی می کند»
هر چه گویی آخری دارد به غیر از حرف عشق
آخرش را هم بگو ! حالا چه فرقی می کند
«هیچ کس هم صحبت تنهایی یک مرد نیست»
مرد تنها یا زن تنها، چه فرقی می کند
وقتی آسایش نداری در اتاق خواب خویش
خانه ی تو با خیابان ها چه فرقی می کند
کاش کام من نباشد تلخ ! شیرین بهتر است
«تلخ و شیرین جهان اما چه فرقی می کند»
می کنم سر زیر آب از خویش می پرسم مدام
اینکه من پایینم، آن بالا چه فرقی می کند
من نمی دانم چه می گویم تو می دانی بگو
یا نمی خواهی نگو ،آیا چه فرقی می کند
بخت با بالا بلندان است فردا،فی المثل
قد کوتاه تو تا فردا چه فرقی می کند!

سهم ما از خاک وقتی مستطیلی بیش نیست
آدم بی مایه با دارا چه فرقی می کند
وای بر احوال آن کس که نمی داند هنوز
شاخ گاو و شاخ آفریقا چه فرقی می کند
کاش فرصت داشتم توضیح می دادم دقیق
دوره ی ما با زمان شا ! چه فرقی می کند
یا دقیقاً شرح می دادم به این نو شاعران
این که شعر حجم با انشا چه فرقی می کند
آن زمان هم کار نیما انقلابی تازه بود
شعر من با حضرت نیما چه فرقی می کند!؟
فاضل نظری عزیز شعری دارد با این مطلع:
وضع ما در گردش دنیا چه فرقی می کند

کیهان: نبض

گفت: مگه انگلیس آن همه کینه توزی علیه ایران نکرده و مگر هنوز هم به دشمنی های خود ادامه نمی دهد؟

گفتم: بر منکرش لعنت.

گفت: پس چه خبر شده که انگلیسی ها برای ورود به ایران ریسه شده اند؟!

گفتم: ولی قرار است مجلس از جایگاه نظارتی و وزارت اطلاعات از جایگاه امنیتی و وزارت خارجه از جایگاه مسئولیت سیاست خارجی خود اینگونه حرکت های مشکوک را کنترل کنند.

گفت: چند هفته قبل هیئت پارلمانی اروپا وارد کشور شد و با عوامل فتنه ملاقات کرد و بالاخره معلوم نشد کدامیک از دستگاه های مربوطه در وظیفه خود کوتاهی کرده است و هر کدام مسئولیت را به گردن دیگری انداختند.

گفتم: چه عرض کنم؟! دو تا پزشک بر بالین بیماری حاضر شده و دست زیر پتو بردند تا نبض بیمار را بگیرند و بعد از چند دقیقه هر دو اعلام کردند که مورد نگران کننده ای نیست. بیمار پتو را کنار زد و معلوم شد پزشکان در زیر پتو نبض همدیگر را گرفته اند!

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1336231802516202840



موضوع مطلب : کی بود ؟ کی بود؟ من نبودم !
کد خبر : 1334213534189386557      تاریخ : یکشنبه 15 دی 1392 17:31

 

ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار

بازار خودرو طی ماه های گذشته در رکود به سر می برد و مردم برای خرید خودرو در انتظار افت قیمت ها هستند.

صنعت خودروسازی کشور طی سال های اخیر با مشکلات فراوانی همچون افزایش هزینه های شرکت ها، نا توانی در پرداخت هزینه ها و همچنین کاهش تولید خودرو رو به رو بوده است که نتیجه اصلی این مشکلات را می توان در افزایش قیمت خودروها در بازار مشاهده کرد.

دولت یازدهم از زمان آغاز فعالیت خود بر حل مشکلات خودروسازان تاکید داشته و افزایش تولید خودرو در کشور را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که  براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، تولید خودروسازان بزرگ کشور در آذر ماه نسبت به آبان افزایش یافته است. با این حال تولید انواع خودرو در آذر ماه همچنان کمتر از تعداد مدت مشابه در سال گذشته (آذر ماه 91) بوده است.

طی یکسال گذشته مسئولیت قیمت گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت بوده که این موضوع نیز حاشیه های فراوانی را به دنبال داشته و موضوع تعیین قیمت خودرو همچنان یکی از دستورکارهای شورای رقابت است.

در همین رابطه عیسی امامی عضو شورای رقابت گفته با توجه به کاهش نرخ تورم و با پائین آمدن نرخ ارز، قیمت خودروها باید مورد بازنگری قرار گیرد که این موضوع در شورای رقابت بررسی خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تعیین قیمت خودروها بر اساس ارز 2650 تومانی، اعلام کرده است نرخ ارز در بودجه سال آینده 2650 تومان تعیین شده و قیمت خودرو نیز باید بر این اساس تعیین شود. شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تدوین کرده است که خودروسازان موظفند از این دستورالعمل تبعیت کنند و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد خواهد شد.

اما در شرایطی که قیمت خودرو طی دو سال گذشته به واسطه افزایش نرخ تورم افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است باید دید هم اکنون که نرخ تورم روند کاهشی به خود گرفته است شاهد افت قیمت ها در بازار خودرو هستیم یا خیر.

البته از طرفی نزدیک شدن به بازار شب عید نیز یک نگرانی را در جامعه ایجاد کرده و بسیاری از مردم از افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید خبر می دهند. موضوعی که از سوی مسئولان تاکید شده و وزیر صنعت نیز بر ثبات قیمت خودرو تا پایان سال تاکید کرده است.

در همین رابطه سعید مدنی مدیرعامل شرکت گروه خودروسازی سایپا گفته است قیمت محصولات این گروه تولید تا پایان سالجاری تغییر نمی کند و سعی خواهیم کرد قیمتهای فعلی را حفظ کنیم.

در جدول زیر لیست خودروهای ارزان قیمت در بازار آمده است:

قیمت انواع خودرو ارزان قیمت در بازار

خودرو

مدل

قیمت (تومان)

پراید 132

SX

17.600.000

پراید 111

SX

18.200.000

ام وی ام

چهار سیلندر

22.000.000

ام وی ام

 سه سیلندر

20.300.000

تیبا

SX

21.900.000

سمند

 سال - LX

27.000.000

پژو 405

 دوگانه سوز

30.700.000

تندر 90

E1

32.500.000

وانت بار

یورو 4 . دوگانه سوز

14.600.000

 

(نامه نیوز)

 

      Share on Google+ 52 انتهای خبر :: کد خبر : 1334213534189386557
 



موضوع مطلب : ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار



موضوع مطلب : اظهارات دادستان درباره بابک زنجانی، احمدی نژاد، مطهری و...

کد خبر : 1335452213335667607      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 17:20پوتین

اتمام حجت پوتین با عربستان:

پاسخ دردناک ما نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد

رئیس جمهور روسیه در پی انفجارهای تروریستی که ولگاگراد روسیه را مورد هدف قرار داده بود به تروریست‌های تحت فرمان عربستان وعده پاسخ دردناکی را داد.

به گزارش روزنامه «الاوسط»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پی انفجارهای تروریستی که در ولگاگراد اتفاق افتاده تأکید کرد که تروریست های تحت فرمان عربستان که تئوریسین های این حواث بوده اند پاسخ دردناکی دریافت خواهند کرد.

پوتین افزود: این حوادث نیاز به بررسی و تحقیق ندارد زیرا به انفجارهای لبنان، سوریه و عراق شبیه است و واضح است که چه کسی در پشت پرده آنها قرار دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: به جانیان فرصت نخواهم داد و پاسخ ما به زودی نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد و این وعده من به فرزندان روسیه است.

این در حالی است که پیشتر مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه «الکساندر پورتینکوف» گزارش نهائی خود را درباره انفجارهای تروریستی اخیر به پوتین تحویل داده بود.

بر اساس این گزارش یکی از انفجارها را یک تروریست که از اعضای یک گروهک تروریستی مورد حمایت عربستان در سوریه است اجرا کرده است.

در همین راستا شبکه تلویزیونی «آفاق» در گزارشی تأکید کرد که رئیس جمهور روسیه به عربستان هشدار داده که به عنوان کشوری که از تروریست در منطقه حمایت مالی می کند و مسئول اصلی جرائم ضد حقوق بشری است،  حمله خواهد کرد.

یک کارشناس مسائل سیاسی اهل کشور چک نیز در همین راستا گفت: سرنخ های انفجارهای ولگاگراد در شمال قفقاز و چچن محدود نمی شود با وجود اینکه عاملان این انفجارها چچنی و قفقازی بوده اند اما سرنخ های این حادثه به عربستان می رسد.

وی تأکید کرد که برای فهمیدن ارتباط حوادث اخیر باید به آنچه در دیدار رئیس جمهور روسیه و «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان رجوع شود که تلاش کرده بود موضع روسیه را در قبال سوریه با استفاده از پیشنهاد های مختلف تغییر دهد اما پوتین معتقد است که مقامات فعلی سوریه برای مردم این کشور بهترین گزینه هستند.

در پی دو انفجار تروریستی که در ولگاگراد روسیه اتفاق افتاد دست کم 32 نفر کشته شده و حدود 102 تن دیگر زخمی شدند.(فارس)

      Share on Google+ 12 انتهای خبر :: کد خبر : 1335452213335667607



موضوع مطلب : پاسخ دردناک ما نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد

کد خبر : 1335335852018963541      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 16:29 ضد انقلاب, آل سعود,احمدی نژاد,گری سیک,واکنش

 

شیخ سلفی و آرزوی جنگ با امام زمان (عج)

فیلم ویدیویی جدیدی روی اینترنت منتشر شده است که در آن عدنان عرعور مفتی فتنه‌گر و تندرو سلفی آرزو می‌کند از سربازان ارتش «سفیانی» باشد، همان کسی که در اوایل عصر ظهور به نبرد با حضرت امام مهدی (عج) خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عدنان عرعور، شیخ سلفی سوری که مقیم عربستان است، در سخنانی از تریبون تبلیغاتی خود موسوم به شبکه «شذا» گفت: امیدواریم انشاء الله زیر لوای پرچم لشکر سفیانی باشیم.
 
احادیث وروایات درباره سفیانی متعدد و متواتر است. او «عثمان بن عنبسه» از فرزندان «خالد بن یزید بن معاویه است و چون از نسل ابوسفیان است، معروف به «سفیان» است. او مردی است با چهره ای ترسناک و آبله روست و چشمانی کبود دارد. او از سرزمینی خشک به نام «بیدا» که سرزمینی بی آب و علف در بین مکه و شام است، خروج می کند.
 
بخشی از لشکر سفیانی که به شام می رود با لشکر امام (علیه السلام) مواجه می شود که، لشکر حضرت حجت (علیه السلام) بر آن پیروز شده و آن را نابود می کند و اموال آنان به غنیمت گرفته می شود.
 
با رسیدن لشکر سفیانی به مدینه، به مدت سه روز هر عملی را در این شهر مباح اعلام می کنند و در آن به قتل و ویرانی مشغول می شوند. اما در راه مکه و در منطقه بیداء در زمین فرو می روند و جز سه نفر از آنان کسی زنده نمی ماند.

 دلتنگی برای اظهارات احمدی نژاد

گری سیک، استاد دانشگاه کلمبیا و عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دوره دولت های فورد، کارتر و ریگان، در  یادداشتی که در پایگاه اینترنتی دیلی ژورنالیست منتشر شد، نوشت: از زمان انتخابات اخیر ایران حتی یک کلمه نیز از زبان دوست قدیمی مان احمدی نژاد نشنیده ایم. چندین سیاستمدار آمریکایی که بر مناقشه در خاورمیانه دامن می زدند، گفته اند که دلشان برای اوتنگ شده. اما من دلم برای او تنگ نشده است.

وی با اشاره به واقعیت هایی که کمتر درباره توافقنامه موقت هسته ای ایران و 1+5 به آنها پرداخته شده است، مخالفان این توافقنامه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: 5عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همان کشورهایی هستند که قطعنامه های شورای امنیت را امضاء کرده اند و بر حق ایران برای داشتن حق غنی سازی تأکید کرده اند.

گری سیک افزود: نتانیاهو از سال 1992 تکرار می کند ایران می تواند در5 سال آینده به بمب هسته ای دست یابی پیدا کند و وی از همان زمان این سخنان را تکرار می کند. این اشتباه نتانیاهو در دو دهه گذشته تکرار شده است.

وی گفت: به ادعای برخی، ایران چنان مصمم به ساخت بمب هسته ای است که تمام انواع این نوع تسلیحات را تحت هر شرایطی رد می کند، تولید اورانیوم غنی شده خود را کاهش می دهد و به بزرگترین گروه از بازرسان آژانس، اجازه زیر نظر داشتن فعالیت ها یش را می دهد. این ادعا بسی جای تأمل دارد!

عربستانی ها منتظر سقوط آل سعود

یک سند تازه ویکی لیکس اظهارات ولیعهد ابوظبی درباره نظر مردم عربستان نسبت به حکومت سعودی را بازتاب می دهد که این مقام اماراتی مدعی می شود بر اساس نظر سنجی ها 90 درصد از مردم عربستان منتظرند تا آمریکا پس از عراق به سراغ تغییر رژیم آل سعود بیاید.

به گزارش پرس تی وی این سند ویکی لیکس حاوی گفت و گوی محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات با ریچارد هاس رییس شورای روابط خارجی آمریکا است.

بن زاید در سخنان خود امیر نایف بن عبدالعزیز وزیر وقت کشور عربستان را به میمون تشبیه کرده که بر اساس نظریه داروین بعدها تکامل یافته است. وی همچنین به اختلافات درونی شاهزادگان عربستانی و خصوصیات اخلاقی برخی از آنها اشاره داشته است.

واکنش ضد انقلاب به سخنان رئیس جمهور

مسعود بهنود در گفتگو با بی بی سی فارسی به انعکاس سخنان رئیس جمهور در 9 دی پرداخته با اشاره به اینکه عکس های منتشر شده درروزنامه کیهان متعلق به قبل است ادعا می کند: مهمترین کاری که (این روزنامه) کرده این است که از بین گفته های رئیس جمهور یک جمله ای را انتخاب کرده که با مذاق کیهان بیشتر سازگاری دارد.

وی افزود: آقای روحانی هم این تکنیک را بلدند. تیترهایی که در یک گفتگو داده است بعد از جلسه هیئت دولت یعنی در جلسه هیئت دولت حرف هایی که زده هم به مذاق اصلاح طلب ها و روزنامه های اصلاح طلب ها خوش آمده است هم به مذاق کیهان.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1335335852018963541



موضوع مطلب : شیخ سلفی و آرزوی جنگ با امام زمان (عج)
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >