سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
سفیر ایران در رومانی در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛
امروزه اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر مستقل شکل گرفته، ‌ولی ما رابطه با این بازیگر را در اولویت قرار ندادیم. ما زمانی فکر می‌کردیم می‌توانیم برای تقابل با امریکا از اتحادیه اروپا بهره ببریم و مدتی هم فکر می‌کردیم که اتحادیه اروپا با امریکا کاملا همراه شده است و هیچ هویت مستقلی ندارد. اروپا در موضوع ایران توانسته است‌ به بازیگری متحد و مؤثر تبدیل شود. به دلیل اینکه ما کم اثر بازی کردیم، فشار آوردن بر ایران کم هزینه و آسان شد.
کد خبر: 371260
تاریخ انتشار:23 دی 1392 - 19:22-13 January 2014
دیپلماسی فقط مذاکره با دوستان نیستپس از توافق ژنو ضرورت تقویت رابطه ایران با اتحادیه اروپا به شدت احساس می‌شود. این در حالی است که در سال‌های گذشته به دلایل متعدد گسترش رابطه ایران با اروپا با چالش‌های جدی روبه‌رو شده بود. با روی کار آمدن دولت جدید و اعلام دکترین تعامل سازنده، دستگاه دیپلماسی کشور، سعی خود را در راستای تعامل و همکاری با همه کشور‌ها به کار انداخته است. 

‌«تابناک» در گفت‌و‌گو با دکتر «بهادر امینیان» سفیر ایران در رومانی و رئیس سابق دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه، روابط ایران و رومانی و اتحادیه اروپا  را ‌بررسی کرده است. 

امینیان در پاسخ به ارزیابی روابط ایران و اتحادیه اروپا گفت: امروزه اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر مستقل شکل گرفته، ‌ولی ما رابطه با این بازیگر را در اولویت قرار ندادیم. ما زمانی فکر می‌کردیم می‌توانیم برای تقابل با امریکا از اتحادیه اروپا بهره ببریم و مدتی هم فکر می‌کردیم که اتحادیه اروپا با امریکا کاملا همراه شده است و هیچ هویت مستقلی ندارد. 

در حالی که اتحادیه اروپا هویت مستقل داشته و حتی با سازمان‌های بین‌المللی نیز تفاوت دارد، در موضوع ایران توانسته است‌ به بازیگری متحد و مؤثر تبدیل شود. به دلیل اینکه ما کم اثر بازی کردیم، فشار آوردن بر ایران کم هزینه و آسان شد. 

سفیر ایران در رومانی افزود: اتحادیه سیاست‌های تحریمی گسترده‌ای فرا‌تر از قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران اعمال کرد. تعداد قطعنامه‌های که در نهادهای ‌اروپا علیه ایران صادر شده، خیلی زیاد است اما ما به این مسائل توجه نمی‌کنیم. الان اتحادیه اروپا ایران را بنا بر اقناع تحریم می‌کند؛ هر چند فشار امریکایی‌ها هم مطرح است. اگر ما بتوانیم با دیپلماسی این اقناع را از میان ببریم، می‌توانیم پیروزی بزرگی به دست آوریم. 

وی افزود: به رغم همه این مسائل، این تصور اشتباهی است که اروپایی‌ها واقعا یکپارچه و ‌نفوذناپذیر باشند. هر چند در سال‌های اخیر آن‌ها با جدیت در مقابل ‌ایران هستند، ما در مقابل آن‌ها نباید بی‌تفاوت باشیم. 

‌دیپلماسی فقط کار با دوستان نیست. دیپلماسی کار با رقبا و دشمنان هم هست. ما تا کنون از راهکار دیپلماسی ‌استفاده نمی‌کردیم. اگر ما استراتژی داشته باشیم، می‌توانیم بخش بسیاری از مشکلاتمان را با این اتحادیه حل کنیم. 

در حالی که ما در موارد زیادی ‌‌بالقوه از منابع قدرت برتری بهره‌مند هستیم، متأسفانه در مواردی به دلیل نداشتن استراتژی، گاهی کشورهای دیگر جای ما ر‌ا گرفته‌اند. مثلا ترکیه در برخی از نقاط در مناطق اطراف ایران و حتی در اروپا خود را در بین مسلمانان ‌‌مدافع اسلام مطرح ساخته‌اند. 

امنیان در پاسخ به موضع حقوق بشری اروپا در ارتباط به ایران گفت: بحث هسته‌ای، حقوق بشر و.. بهانه برای مبارزه با جمهوری اسلامی است. ما باید امکان سوء‌استفاده و بهانه را از آن‌ها بگیریم. مثلا اگر واقعا اروپایی‌ها به حقوق بشر اعتقاد دارند، ما برای آن‌ها وضعیت حقوق بشر را در سایر کشور‌ها روشن کنیم. 

‌باید نشان دهیم‌ که چرا آن‌ها در مقابل وضعیت حقوق بشر در سایر کشور‌ها حساسیت نشان نمی‌دهند. پیروی از سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه مشروعیت اروپاییان را خدشه دار می‌سازد. 

دیپلماسی فقط مذاکره با دوستان نیست

ما مکانیزم رابطه با اتحادیه اروپا را نمی‌دانیم. اتحادیه اروپا فهمیده ‌که باید ایران را به مانند بازیگر مهم به رسمیت بشناسد. استراتژی امروز اروپا تغییر رژیم ایران نیست. اروپا و امریکا ایران را به عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند. ما باید از این فرصت استفاده نماییم. 

رئیس سابق دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه پیرامون وضعیت کنونی ایران گفت: اکنون وضع ایران، یکی از بهترین وضعیت‌ها در ‌تاریخ است. وقتی از بیرون ‌ایران به داخل نگاه می‌کنید، اتحاد در کشور به نوعی بی‌سابقه است. انتخابات اخیر تجلی مردم سالاری، وحدت ملی و مشارکت مردم و خط بطلانی بر تمام تبلیغات و تصاویر ضد ایرانی است. 

امینیان اضافه کرد: فرصت امروز دوران طلایی است که باید این دوران را غنیمت شمرد و از آن بهره گرفت. عربستان به دلیل فضای خوب ایران ‌به رفتار غیر عقلایی روی آورده است. این کشور کارهایی می‌کند که با معادلات معقول قابل پیش بینی نیست. البته اقدامات عربستان به نفع ماست. این کشور چهره واقعی خود را نشان می‌دهد. 

متأسفانه در داخل به این موضوع توجه نمی‌کنیم و درگیر اختلافات داخلی می‌شویم. انرژی ما در داخل صرف شده و این انرژی از بین می‌رود. در اروپا به ما می‌گفتند که برای ایران فرصت مناسبی است و باید از این فرصت استفاده کند. 

در استراتژی گفته می‌شود، اگر ندانید به کجا می‌خواهید بروید، هر جا بروید، اشتباه می‌روید. ما ‌فطری و ذاتی یکسری کارهایی می‌کنیم که شاید به نفعمان تمام شود، ولی اگر بر مبنای یک استراتژی نباشد، شاید ضرر کنیم. 

امینیان پیرامون احتمال حضور منافقین در رومانی گفت: تحلیل خود من این بود که اگر پایگاه اشرف در عراق تعطیل شود، یکی از جاهایی که ممکن است منافقین به آن منتقل شوند رومانی خواهد بود. بر پایه این تحلیل از‌‌ همان حدود یک سال پیش ما اقداماتی را برای عدم حضور منافقین در این کشور انجام دادیم. خود بنده در دیدار دوره‌ای با تک تک مسئولین تصمیم گیرنده این مسأله جلسه گذاشتم. 

اکنون منافقین ‌پایگاهی در رومانی ندارند و چند تن ‌در انزوا هستند، ولی شاید این اتفاق در رومانی بیفتد. ما در پارلمان اروپا هیچ نفوذی نداریم. من با چند نماینده پارلمان اروپا صحبت می‌کردم. می‌گفتند، سازمان مجاهدن خلق با ما سخن می‌گوید و از ما امضا می‌گیرد و‌ مرتب اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما از جمهوری اسلامی ایران کسی به اینجا نیامده است. متأسفانه سازمان کم توانی مثل منافقین از جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگ‌تر و بیشتری در پارلمان اروپا دارند.



موضوع مطلب : دیپلماسی فقط مذاکره با دوستان نیست
کد خبر : 1343678365125845006      تاریخ : دوشنبه 23 دی 1392 9:53هسته‌ای,اوباما,ژنو,توافقنامه

تهدید به وتوی تحریم‌های کنگره

اوباما می‌تواند اعتماد مردم ایران را به دست بیاورد؟

رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است که در صورت تصویب تحریم‌های تازه از سوی کنگره علیه ایران آن را وتو خواهد کرد. طبق توافقی که شب گذشته اعلام شد قرار است توافقنامه ژنو از 30 دی ماه اجرا شود. اجرای این توافقنامه در واقع می‌تواند سنجش و آزمونی باشد برای آمریکا و کشورهای غربی که تا چه اندازه به مفاد آن پایبند هستند.

اوباما تا چه اندازه پایبندی خود را بر اجرای توافقنامه ژنو نشان خواهد داد؟ آیا او مقابل کنگره ایستادگی خواهد کرد و تصمیم تحریم نمایندگان را وتو خواهد نمود؟ آیا می توان باز هم به آمریکا اعتماد کرد؟ باید منتظر بود و دید که پس از آغاز اجرای توافقنامه جه اتفاقاتی خواهد افتاد.

به گزارش جام جم آنلاین شبکه های خبری آمریکایی از جمله سی ان ان از تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های تازه علیه ایران خبر داده بودند.

رسانه های آمریکایی حتی اعلام کرده بودند که موافقان تحریم ایران در کنگره آمریکا به 77 نفر رسیده است. اوباما که پیش از این نیز گفته بود این تصمیم نمایندگان کنگره را وتو می کند شب گذشته پس از اعلام زمان اجرای توافقنامه ژنو باز هم تأکید کرد که تحریم های کنگره علیه ایران را وتو خواهد کرد.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا گفت: توافق هسته ای غرب با ایران از روز بیستم ژانویه (30 دی) اجرایی می شود. طبق این توافق ایران با محدود کردن فعالیت غنی سازی در ازای کاهش تحریم ها موافقت کرده است.

اوباما در بیانیه ای که روز یکشنبه از سوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد از تمرکز واشنگتن بر روی روند اجرایی شدن توافق با توجه به حساسیت غرب در باره ماهیت برنامه هسته ای ایران خبر داد. وی تأکید کرده است که این توافق با سختی به دست آمده و برای حفظ امنیت و صلح منطقه و جهان، اکنون زمان آن رسیده که به دیپلماسی فرصت موفقیت بدهیم.

رئیس جمهور آمریکا باز هم در سخنانش ایران را خطری برای امنیت و صلح منطقه و جهان دانسته است، در حالی که اکنون منطقه به واسطه اعمال جنایتکارانه برخی کشورهای دیگر از جمله رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود که از تروریست های سلفی و تکفیری حمایت می کند با جنگ و خونریزی روبرو است.

رژیم صهیونیستی که دارای ده ها کلاهک هسته ای است هیچگاه به عضویت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیامده است.

بر اساس توافق ژنو، ایران تعهد کرد که غنی سازی اورانیوم را به 5 درصد برساند و روند غنی سازی 20 درصد را متوقف کند، در مقابل نیز غرب متعهد شد تحریم های اقتصادی ضدایرانی را در بازه زمانی شش ماهه کاهش دهد و پول های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

اوباما با استقبال از توافق بین ایران و 1+5 این اقدام را گام مهمی در روند فعالیت هسته ای ایران ظرف دهه های اخیر دانست.

وی با اشاره به این که از بیستم ژانویه روند اجرای توافق آغاز خواهد شد، در مورد دستیابی طرفین به یک راه حل جامع ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه هر نوع تحریم تازه کنگره علیه ایران را وتو می کنم افزود: تا زمانی که ایران به تعهداتش عمل کند، کاهش تحریم ها ادامه می یابد.

همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اکنون طرفین مذاکره خواهان تایید روند اجرای این توافقنامه از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی می شوند. به گفته وی آژانس انرژی اتمی عهده دار نظارت لازم بر روند اجرای این توافق شده است.

روز گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی جهت دار اعلام کرده بود که دیپلمات های آگاه و مسئول در وین خبر داده اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیازمند ایجاد دفتر ثابت در تهران است تا بتواند برای بازدید های روزانه خود از مراکز هسته ای ایران اقدام کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از انتشار این خبر آن را قویاً تکذیب کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز مذاکرات با ایران را بهترین فرصت برای جهان دانست که نگرانی ها درباره برنامه هسته ای ایران را رفع کرده و صلحی بلند مدت ایجاد کند.

آمریکا که خود نخستین کشور استفاده کننده از بمب اتمی علیه مردم ژاپن است و همواره دخالت های نظامی و سیاسی این کشور در امور داخلی دیگر کشورها باعث ایجاد جنگ های خانماسوز و چالش های جدی در دنیا شده است، فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را یک نگرانی برای صلح جهانی اعلام می کند.

آسوشیتدپرس در همین زمینه گزارش داد، جان کری همچنین از توافق ایران و 6 کشور جهانی برای اجرایی کردن "برنامه اقدام مشترک" استقبال کرد.

او گفت:گفتگوها برای دستیابی به یک توافق نهایی ادامه دارد و این روندی دشوار است.

آمریکا در جریان اجرای توافقنامه ژنو حداقل کاری که می تواند انجام دهد این است که کمی از اعتماد از دست داده خود را باز گرداند و اعتماد مردم ایران را کمی به دست بیاورد.البته این به لابی صهیوینستی نیز بستگی دارد. از زمانی که توافقنامه ژنو منتشر شد صهیونیست های و سران این رژیم مخالفت های خود را با آن اعلام کرده و از آن به عنوان یم توافقناه بد یاد کرده اند.

از شب گذشته که زمان اجرای توافقنامه اعلام شده است تاکنون سران این رژیم جعلی نسبت به آن موضع گیری نکرده اند. باید منتظر مخالفت های نتانیاهو باشیم. اکنون آنها سرگرم تشییع جنازه آریل شارون قصاب صبرا و شتیلا هستند که دو روز پیش پس از 7 سال مرگ مغزی سرانجام به درک واصل شد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1343678365125845006
 



موضوع مطلب : اوباما می‌تواند اعتماد مردم ایران را به دست بیاورد

کد خبر : 1343641013429192909      تاریخ : دوشنبه 23 دی 1392 9:53عربستان,بابک زنجانی,تامین اجتماعی,بورس,ژنو,گردشگری,مجلس,عناوین

گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

آنهایی که از اختلاف مجلس و دولت سود می‌برند!

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خود به انتشار مطالبی همچون؛ «پادشاه عربستان در سال 2007 خواستار حمله همه جانبه امریکا به اهداف نظامی درایران شده بود»،«یعنی من خاک بر سر باعث سرشکستگی اصلاح‌طلبان شدم؟!»،«تأمین اجتماعی به جایگاه واقعی خود برمی گردد»،«30 دی آغاز اجرای توافق ژنو» و «شایعه حضور زنجانی،بورس را لرزاند» و «افشاگری جدید از آمارسازی‌ دولت قبل » را منتشر کردند.

 سیاست روز:آنهایی که از اختلاف مجلس و دولت سود می برند!
 
«اکبر ترکان: 80 نفر در مجلس هستند که برای ناکام گذاشتن دولت، ظاهراً مشغول برنامه ریزی و طرح ریزی هستند. ما از مردم استدعا می کنیم که فعالیت آنها را به خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست نیست در انتخابات مجلس آینده تجدید نظر کنند.»

سؤال نمایندگان مجلس از وزرای کابینه دولت تدبیر و امید باعث شده است علاوه بر این که اعضای دولت نسبت به این اتفاق واکنش نشان بدهند رسانه ها و روزنامه های تندرو اصلاح طلب کاسه داغتر از آش شده و به دفاع ظاهری از دولت بپردازند حال آن که نیت آنها یعنی اصلاح طلبان تندرو چیز دیگری است.

مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون این حق را دارد تا از وزرا به خاطر عملکردشان سؤال کند و در صورتی که نماینده سؤال کننده از پاسخ های وزیر قانع نشود این پرسش و پاسخ وزیر در صحن مجلس به رای گذاشته می شود که اگر دیگر نمایندگان هم مانند دیگر همکار خود از پاسخ وزیر قانع نشده باشند یک کارت زرد به او داده می شود که اگر به سه برسد استیضاح وزیر در دستور کار قرار می گیرد.

این یک روال قانونی است، اما هنگامی که این روال قانونی افزایش می یابد باعث می شود برخی در داخل و خارج دست به کار شده و شروع به اقداماتی در راستای نشان دادن اختلافات میان دولت و مجلس کنند که البته ایجاد چنین فضایی آن هم در زمانی که دولت تنها چند ماه است که بر سر کار آمده اتفاق خوب و مبارکی نخواهد بود.

برای این که چنین فضایی بین مجلس و دولت ایجاد نشود هر دو قوه باید سعی داشته باشند تا نسبت به رفتارها و گفتارهای خود دقت نظر بیشتری از خود نشان دهند.

مجلس و نمایندگان سعی کنند تعداد سوالات از وزرای دولت را در حد مقدور کم کنند و دولت هم سعی کند نسبت به موضع گیری ها خود به خاطر پرسش های نمایندگان از وزرا دقت نظر داشته باشد و از بیان برخی مواضع و سخنان نسبت به این اتفاق پرهیز کند.

از اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و دولت چه گروه ها ، افراد و سازمان هایی سود می برند؟
بررسی رفتارهای رسانه ای برخی روزنامه های داخلی و رسانه های خارجی از جمله بی بی سی و دیگر شبکه های ضد ایرانی خارجی نشان می دهد که آنها اتفاقاً دنبال آن هستند تا بتوانند با گزارش ها و اخباری که منتشر می کنند اختلافاتی را میان مجلس و دولت به وجود آورند و یا حتی اینگونه جلوه دهند که این دو قوه با هم اختلاف دارند که همین جلوه دادن باعث خواهد شد بازار شایعه و شائبه در این زمینه رونق بیشتری بگیرد.

این که در این رسانه ها گفته شود که سوال از وزرای یک پروژه برنامه ریزی شده از سوی نمایندگان مجلس است و یا این که اقدام به سوال نمایندگان از وزرا یک اتفاق بی اهمیت و بی اثر جلوه داده شود قطعاً باعث واکنش و پاسخ نمایندگان مجلس خواهد شد و پاسخ های نمایندگان با پاسخ های اعضای دولت همراه خواهد بود که ادامه این روند همان چیزی است که آن رسانه ها دنبال آن بوده و هستند.

گسترش این اختلافات و افزایش آن تبعات دیگری هم خواهد داشت. یادتان هست که در دولت گذشته بین مجلس و دولت چه روابط نامناسبی برقرار بود.

این اختلافات باعث می شود که توان دو قوه به سوی پاسخ دادن و حاشیه رفتن مسائل اصلی شود و غفلت های دیگری در پی داشته باشد که زیان آن به مردم می رسد. مردمی که نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را برای اداره امور کشور و حل مشکلات انتخاب کرده اند باید فشار اینگونه اختلافات را هم تحمل کنند. چنین چیزی شدنی است!؟

نکته ای که دو طرف باید بسیار به آن توجه داشته باشند این است که این اختلافات را کنار بگذارند و موضع اتخاذ و یا سخنی نگویند که باعث افزایش اختلافات شود.

مجلس که عملکرد خود را قانونی می داند والبته همینگونه هم است در واکنش به فضا سازی هایی که نسبت به سوال از وزرا علیه مجلس و نمایندگان مجلس می شود پاسخ داده است.

و نکته مهم دیگر؛ همه مواردی که در گزارش گفته شد برخی از برنامه ها و اهداف اختلاف اندازان است اما نکته مهمی هم است که اصولگرایان باید نسبت به آن توجه ویژه و بیشتری داشته باشند و آن تخریب مجلس است که اکثریت آن را اصولگرایان تشکیل می دهند.

اصلاح طلبان تندرو دنبال آن هستند تا درانتخابات مجلس دوره آینده که حدود 2 سال دیگر برگزار می شود پیروز شوند پس بهترین کار برای این که این پیروزی به دست بیاید تخریب است.

آرمان

-افشاگری جدید از آمارسازی دولت قبل
-مسائل زنان با یک معاونت حل نمی شود
-13 هزار مورد طلاق در یک ماه
-پایان یکه تازی اصولگرایان

خراسان

-رابرت گیتس: پادشاه عربستان در سال 2007 خواستار حمله همه جانبه امریکا به اهداف نظامی درایران شده بود
-اجبار کارمندان به مطالعه کتاب های مدیر دولتی
-ایران به رتبه 7 نانوفناوری جهان صعود کرد
-30 دی آغاز اجرای توافق ژنو

کیهان

-یعنی من خاک بر سر باعث سرشکستگی اصلاح طلبان شدم؟!
-فلسطینی ها با پخش شیرینی مرگ شارون را جشن گرفتند
-خروج از مذاکرات هسته ای در صورت تحریم جدید
-دست برتر در ژنو 2

جمهوری اسلامی

-اعلام آمادگی شرکت های اروپایی در مشارکت در طرح های توسعه فولاد مبارکه
-رئیس سازمان میراث فرهنگی از برخی مسایل مالی منتقل شده از مدیریت گذشته پرده برداشت
-ارائه جزییات کامل مرحله دوم هدفمندی در قالب لایحه
-کاهش تحریم ها کلید خورد

ایران

-تأمین اجتماعی به جایگاه واقعی خود برمی گردد
-نجفی:گردشگری از چاه نفت مهمتر است
-صدای پای احزاب به گوش می رسد
-گزارش ایران از میدان جنگ فلوجه

آفرینش

-تاریخ و نحوه توزیع کارت هشتاد و پنجمین آزمون زبان انگلیسی تولیمو
-تمدید مهلت تکمیل ظرفیت کاردانی فنی وحرفه ای و غیرانتفاعی ها
-برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید
-زمان اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی پزشکی

جام جم

-طرح نیمه خصوصی شدن بیمارستان های دولتی
-درخشش تولیدات تلویزیونی در جشنواره عمار
-کیفیت و نوسازی؛ آرزوی دور ناوگان هوایی
-بورس با شایعه لرزید

قانون

-نجفی:با مصائب دوران بقایی هنوز دست به گریبانم
- شایعه حضور زنجانی، «بورس» را لرزاند
-مردی که سیاست را پله پله بالا رفت
-هلیا کوچولو قربانی جنایت پدر

شرق

-مشایی پای بابک زنجانی را به فروش نفت باز کرد
-تلاش برای بی خبر نگه داشتن مردم بیهوده است
-30 دی؛ آغاز اجرای توافق «ژنو»
- پیام سفر «ظریف» به لبنان

تهران امروز

-تبلیغات رنگارنگ خودروها در بازار ایران
-تلاش برای آرام سازی روابط دولت و مجلس
-مولفه های امنیت سرمایه گذاری
-آمریکا از ما چه می خواهد؟

حمایت

-نگاه جدید قانون گذار درباره اجرای محکومیت های مالی
-پزشکی هسته ای، کلید طلایی تشخیص بیماری ها است
-اقدامات انجام گرفته برای کاهش زمان رسیدگی
-اجرای توافق ژنو از 30 دی

سیاست روز

-تحمیل بندهای جدید به توافقات هسته ای با جو سازی رسانه ای
-آنهایی که از اختلاف مجلس و دولت سود می برند!
-نرمش قهرمانانه در برابر عقب گرد ذلیلانه
-لطفا وقتتان را تنظیم کنید

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1343641013429192909
 



موضوع مطلب : آنهایی که از اختلاف مجلس و دولت سود می‌برند!
دوشنبه 92 دی 23 :: 9:54 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1343584115948663592      تاریخ : دوشنبه 23 دی 1392 8:00قلیان‌کشی تیم ملی فوتبال جوانان,آلبالو (گفت و شنود),مفسدان اقتصادی,بابک زنجانی,اسکانیا,پلنگ ایرانی

روزنامه خندان

پراید و هوو بی‌رقیب در جاده‌ها

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

جام جم: صدای هنر در آمد

از قدیم و ندیم گفتند که هر چقدر پول بدهی، آش میل می کنی. مگر آش مورد نظر، تاریخ انقضایش تمام شده باشد که مفت و مجانی بشود خوردش!.... البته سوای آش نذری که قضیه اش فرق می کند، برای دریافت کننده، مجانی درمی آید، اما برای درست کننده اش کلی پول آب خورده است.

این معادله در بیشتر مسائل و موضوعات صدق می کند، علی الخصوص در عرصه هایی که با کار و تولید سر و کار دارد،فقط باد هوا خوردن است که نیاز به صرف هزینه ندارد.

پرسش فلسفی: معنای عبارت منظوم و معروف «کار نیکو کردن از پر کردن است» در عرصه فرهنگی و هنر چیست؟

پاسخ منطقی: یعنی اگر می خواهی کار شسته رفته ای تحویل بگیری، جیب افراد درگیر کار را پر کن. جیب خالی و پز عالی، از قدیم با هم سازگار نبوده و بلکه موجب خنده بوده است. بلاتشبیه، یکی عسل است و آن دیگری خربزه!

صدا و سیما یکی از آن مراکز مهم در عرصه تولیدات فرهنگی و هنری است. بیشترین اثرگذاری رسانه ای را هم دارد، طوری که به رسانه ملی شهره شده است.

رسانه خصوصی نیست که میلی باشد. ملی است. فلذا اگر می خواهیم در وظایف رسانه ای خودش موفق و موثر باشد، باید دستش پر باشد. شترسواری، دولا دولا نمی شود. طرف قوز درمی آورد.

نمی شود هم توقع ارتقای تولیدات فرهنگی رسانه ای برای مقابله با رسانه های بیگانه و برچیده شدن خودجوش و طبیعی دیش ها را داشت و هم سطح بودجه را ارتقا نداد و گفت که خدا بزرگ است برادران!.... بله، خود ما هم می دانیم که خدا بزرگ است و این چیزی نیست که فقط شما کشف کرده باشید. منتها هر کاری از کانال خودش انجام پذیر است. کانال کولر که نیست.

فلذا حق دارند اگر قریب 200 نفر از هنرمندان مملکت، اعم از تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس، در نامه ای خطاب به مسئولان کشور، خواستار تامین بودجه صداوسیما شوند؛ طوری که صدا و سیما مجبور نشود برای گذران امور، در یک برنامه ادبی مثلا آگهی بازرگانی مربوط به چوب ضدموریانه یا روغن بدون چربی یا چی توز با طعم آبگوشت و چیزهای نامربوط دیگر پخش کند.

بسته پیشنهادی: با عنایت به آنچه گفته شد؛ ضمن اعلام حمایت از کتابت این نامه سرگشاده به مسئولان کشور که شاید باید خیلی زودتر از اینها نوشته و ارسال می شد، طبق معمول، عرایض منطقی خود را در قالب چند پیشنهاد سربسته، تقدیم حضرات می نماییم، باشد که مقبول افتد:

1ـ افزایش تعداد هنرمندان: از آنجا که این حقیر نیز در کمال تواضع و فروتنی، مراتب حمایت شدیداللحن خود را از کتابت نامه هنرمندان در خصوص تامین بودجه لازم صداوسیما به شرح فوق به اطلاع عموم رسانید؛ لهذا استدعا دارد که جراید کشور، رقم 200 هنرمند را به 201 هنرمند، اصلاح بفرمایند. صرفا جهت ثبت در تاریخ عرض می نماییم، و الا به خاطر خاکی بودن و اجتناب از ریایی شدن، اصراری به این کار نداریم. اطرافیان هل می دهند!.... (هل نده آقا ! ...)

2ـ همکاری با«مایه داران»: اگر بودجه صداوسیما تامین نشود، باز هم صدا وسیما هرگز زیربار همکاری با سرمایه دارانی چون ... و امثالهم نخواهند رفت، ولو این که اعلام نماید که می تواند کل بودجه آن را به اضافه زمین های اطرافش، تامین کند، کور خوانده است. مسئولان دولتی و مجلس محترم، حتما در اسرع وقت، تامین بودجه صداوسیما را که در سال های گذشته از آن کم هم شده به جای آن که یک چیزی به آن اضافه شود، تضمین خواهند کرد. آنها هم می دانند که چاره اصلی مقابله با«تهاجم فرهنگی»،روی آوردن به «تولید فرهنگی» است. مثلا ما الان به سهم خودمان آمدیم یک برنامه ادبی فرهنگی«قندپهلو» در تلویزیون راه انداختیم (که همین شب ها دارد بکوب از شبکه آموزش سیما پخش می شود) و الحمدلله با استقبال آحاد مختلف مردم و حتی مسئولان مملکتی مواجه شد، اما الان یک میلیون تومانش هم برای عوامل این برنامه، یک میلیون تومان است.

سیاست روز: من هم که خوابم!

جراید: مسئول کافی شاپ - عامل افشای ماجرای قلیان کشی تیم ملی فوتبال جوانان - در جزیره کیش بازداشت شد.

جمله فوق یادآور کدام یک از گزینه های زیر است؟
الف) گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری!
ب) قلیان بی تقلب و ناز پری رخان / این هر دو در مقاطع ملی!! کشیدنی است
ج) فاش می گویم و از گفته خود دلشادم / بنده «دود» م و از هر دو جهان آزادم
د) تو «تب» کردی و من «آتش» گرفتم!

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: باید تلاش کنیم که یک نفر اصطلاحا سلطان شکر، سلطان ذرت، سلطان روغن و امثال اینها نشود.
شما به جای واژه «سلطان» کدام یک از گزینه های زیر را انتخاب می کنید؟
الف) آقازاده
ب) عالیجناب
ج) کارآفرین
د) خادم

کامران باقری لنکرانی (وزیر اسبق بهداشت): بنده به لحاظ برخی از مشکلاتی که در روند دولت دهم می دیدم از سال 89 با رئیس دولت دهم ملاقات نداشته و با او ارتباط هم ندارم.
منظور از «برخی مشکلات» در عبارت فوق کدام یک از گزینه های زیر است؟
الف) متحول شدن ایشان بعد از خواندن شعر «رستم و اسفندیار» از حکیم ابوالقاسم فردوسی
ب) کاهش قیمت «هلو» در میادین میوه و تره بار
ج) وزش بادهای موسمی از نقاط غربی کشور به مناطق شرقی
د) هر سه گزینه فوق صحیح است.

یک نماینده مجلس: مسائلی که تاکنون در خصوص سعید مرتضوی مطرح شده در حد تبلیغات، گمانه زنی و مباحث سیاسی میان جناح های سیاسی بوده است.
با توجه به اظهار نظر ایشان کدام یک از گزینه های چهارگانه زیر را تایید می کنید؟
الف) ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی یک افسانه بوده است.
ب) داستان تخلفات مالی «بابک زنجانی» یک خاطره بوده است.
ج) واقعه تیراندازی در اتوبان شهید بابایی یک رویاپردازی بوده است.
د) ننجون هم در تمام این مدت «خواب» بوده است.

کیهان: آلبالو (گفت و شنود)

گفت: چرا پرونده هر یک از مفسدان اقتصادی نظیر شهرام جزایری، مه آفرید، بابک زنجانی و... به جریان می افتد، معلوم می شود که پای برخی از کارگزارانی ها و اصلاحاتچی ها و اصحاب فتنه و حلقه انحرافی ها هم در میان بوده است؟!

گفت: چرا پرونده هر یک از مفسدان اقتصادی نظیر شهرام جزایری، مه آفرید، بابک زنجانی و... به جریان می افتد، معلوم می شود که پای برخی از کارگزارانی ها و اصلاحاتچی ها و اصحاب فتنه و حلقه انحرافی ها هم در میان بوده است؟!

گفتم: این وسط فقط توده های مردم مظلوم و شریف قربانی می شوند.

گفت: حالا معلوم می شود که چرا تا قبل از لو رفتن ماجرا، هیچکدام علیه دیگری جیک هم نمی زدند!

گفتم: چه عرض کنم؟! برای این که خودشان هم آلوده بودند... می گویند یک نفر با چشم بسته و نفر دیگر با چشم باز مشغول خوردن آلبالو بودند. آن که چشمش بسته بود به دیگری گفت؛ مرد ناحسابی! مگر قرار نبود آلبالوها را دانه دانه بخوریم، چرا سه تا سه تا به دهان می گذاری؟ طرف با تعجب پرسید؛ مگر می بینی؟ و یارو جواب داد نه! پرسید پس از کجا می گویی؟ یارو گفت؛ برای این که من دوتا دوتا می خورم و تو هیچ اعتراضی نمی کنی!

آرمان: پراید و هوو بی رقیب در جاده ها
 
امشب خواب متفاوتی دیدم، همین که چشم روی هم گذاشتم سید محمد بهشتی وارد خوابم شد و گفت «می دانستیم دیوار حاشا بلند است، اما نه دیگه آنقدر بلند!» جواب دادم «خب خدا رو شکر که الان دیگه کاملا توجیه شدید، اصلا هشت سال تمرکز مدیریت فرهنگی کشور بر اثبات همین قضیه بود که امثال جنابعالی باور کنید و ایمان بیاورید که دیوار حاشا خیلی بلند تر از اون چیزیه که توی ذهن شماست!».

آقای بهشتی سری تکان داد و گفت «الان تعداد زیادی تله انفجاری روی دستمان مانده، چند وقت پیش به جناب دکتر نجفی گفتم که چراغ قوه ای بر این تاریکی بیندازیم تا ببینیم کجا ها تله و مین کار گذاشته شده است».

جواب دادم «فکر کنم ایراد اساسی جنابعالی است که سراغ آدم های کارنابلد می روید، آخه برادر من، برای مین یابی آدم می ره سراغ رمبو یا آقای نجفی؟ لااقل به جمشید هاشم پور زنگ می زدید!».

آقای بهشتی شروع به قدم زدن کرد و گفت «نباید آنقدر فضا تنگ شود که شصت پای این در چشم آن یکی برود» جواب دادم «این یکی رو موافقم، دیگه فضا آنقدر تنگ شده بود که شصت پای این در چشم اون یکی بود، شصت دست اون یکی جلوی چشم این یکی بود، انگشت سبابه اون آقا توی چشم اون یکی بود، خلاصه همینطور رابطه بین انگشت شصت و چشم برقرار می شد!» پس از گفتن این جمله آقای بهشتی به سمت افق حرکت کرد.

قصد پرداختن به ادامه خوابم رو داشتم که مدیر روابط عمومی شرکت اسکانیا وارد خوابم شد و گفت «از کار شناسان برای بررسی اتوبوس های اسکانیا دعوت به عمل می آوریم» جواب دادم «خسته می شید یه موقع، چه کاریه اصلا؟! همین کار ها رو می کنید برخی پرتوقع می شن دیگه، آخه وقتی بزرگ ترین شرکت تولید خودرو در کشور نصب ایربگ و ترمز ای بی اس رو لازم نمی داند، زدن همچین حرفی چه معنایی داره؟ بعد هم آتش گرفتن اتوبوس های شرکت شما که قطعیه، دیگه اثبات و تایید کار شناسان رو احتیاج نداره! هنوز به دود اگزوز پراید و هوو نرسیدید آنقدر ننه من غریبم بازی در آوردید!» جواب داد «موافقم باهات عزیزم!».

ادامه دادم «حالا اگه این وسط مسافری وجود داشت که دوست نداشت توی آتیش جزغاله بشه، شما دستور بدید یه ماشین آتش نشانی، اتوبوس شما رو اسکورت کنه!».

مدیر مورد نظر پاسخ داد «دیگه زیادی دارم باهات موافق می شم» به عنوان آخرین پیشنهاد گفتم «توصیه می کنم شرکت های مسافربری یک خط به سمت رودخانه گنگ هندوستان راه اندازی کنند.»

مدیر مورد نظر قصد پاسخگویی داشت که صدایی از بیرون شنیدم. دستم را روی دهانش گذاشتم و به سمت پنجره رفتم، داخل کوچه مهدی کلهر درحالیکه از روی یک کاغذ می خواند «جغرافیای فارسی زبانان در 150 سال پیش بسیار گسترده بود و خیلی از کشورهای خاورمیانه را شامل می شد که توسط استعمار انگلیس تکه تکه شده و این زبان به تدریج از این جغرافیا گرفته شد» با خودش گفت «بهتره یک مثال برای جمله ام پیدا کنیم» وقتی درگیری ذهنی ایشان را دیدم، با صدای بلند گفتم «چا او، پِرِگو، بِن ونوتی!» کلهر سرش را به نشانه تشکر تکان داد و به سمت افق رهسپار شد.

شرق: پلنگ ایرانی مهاجر در فیس بوک نوشت: پا شید بیاید بابا، افسردگی کدومه؟

راست و دروغش هنوز روشن نیست اما شنیده شد یک چهره مطرح محیط زیستی، در منطقه حفاظت شده و شکارممنوع، با شکار ممنوع دیده شده است. به نظر ما چیز عجیبی نیست. برای سرشماری مثلا پلنگ ایرانی راهی نیست که پلنگ ایرانی را با تیر بزنیم. چرا؟ چون حیوان زبان بسته که شعور ندارد توی صف بایستد تا آنها را بشماریم.

وقتی هی جست وخیز می کنند، باید اول نگه شان داشت تا بشود شمردشان. بعد هم سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفته: «پلنگ شناسنامه محیط زیست ایران است.»

ولی شناسنامه محیط زیست ایران مدت هاست باطل شده. اینطور که ما فهمیدیم وقتی می گویند «منطقه حفاظت شده» یعنی منطقه ای که افراد خاص می روند شکار و مردم عادی نمی روند آنجا تا شکار به این بکری را حیف ومیل نکنند. بعد هم واقعا چه عیبی دارد؟

ما منشور حقوق بشری کوروش داشتیم، دادیم رفت. الان هم جاش توی موزه فرنگی ها امن است. به نظر ما پلنگ ملنگ و این قرتی بازی ها هم مثل منشور است، ردش کنیم برود خلاص. اگر هم منطقی نگاه کنیم الان اسم خیلی حیوانات توی شناسنامه محیط زیست ایران نیست و حیف ومیل شده اند. ما صفحه دوم شناسنامه را نگاه کردیم دیدیم فقط نوشته: نام بچه: «موش فاضلاب»، پلنگ کجا بود؟ در دولت مهرورزی شنیدیم: «دو آهوی ایرانی به ولیعهد قطر و دو قلاده پلنگ ایرانی به روسیه هدیه داده اند.»

باور کنید کار درست همین بوده. باید بدهیم برود. بهتر از این است که ندهیم و گنده کنیم و به سگ دهیم. خوشبختانه الان می دانیم دو آهوی ایرانی و دو پلنگ ایرانی مهاجرت کرده اند و فوقش افسردگی مهاجرت گرفته اند، اما حال شان و جای شان خوب است.

یکی از این پلنگ های مهاجر در فیس بوکش، خطاب به فک وفامیلش که در ایران هستند، نوشت: «پا شید بیایید بابا. افسردگی کدومه؟ خیلی هم باحاله.»اگر می ماندند چه می شد؟ هیچی. الان شکار شده بودند و لاشه شان همراه «چهره مطرح محیط زیستی» شناسایی شده بود.

قدس: مش غضنفر و افزایش چندباره قیمت مواد لبنی

از وَختی دکتر بِزِم گفتِگ چربیم رِفته بالایُ اگِر وازَم چربی بُلُمبونُم، لِنگام سیخ مِره یُ مِمیرُم، ...

دِگه شام نِمُخورُمُ هر چَنروز سَرِ رام یَک سَلطِ خُردویِ ماست از اکبرآقا مِگیرُمُ شبا فِقط یَک دو لقمه نونِ ماست مُخورُم. یَک چَنوختی بود که هَم هردِفه که ماست مِخِریدُم قیمتِش از دِفه قبلی گیرون تر مِرفتُ تو هَم یَکماه چَنبار گیرون رفت تا ایکه مسئولاما وَرداشتَن گفتن ای کارخِنه های مواد لبنی دِگه حق نِدِرَن تا اووَرِ سال قیمتاشایِ گیرون کُنَنُ اَزو روز دِگه قیمتِ ای ماستَم که مو مِخِریدُم رو هَمو قیمتِ گیرون رَفتَش واستاد تا ایکه چَنروز جولوتَرا که رفتُم یَک سَلط ماست گیریفتُم دیدُم واز ماستِ گیرون رِفته.

به اکبرآقا گفتُم یَرِگه مَگِر قِرار ِنبود دِگه ای مواد لبنی رِ گیرون نکنَن؟ یَک خِندِیی کِردُ گفتِگ اینا اَزی قِرارا زیات مُگذارن؛ اگِر مُخواستن به قِراراشا عمل کُنَنُ پاشا وایستَن که الان مملکتِما ایقذَر گلستون رِفته بود که هَمّه یِ مردمِ دنیا پشت مَرزاما لوکّه بودَن تا دَرِ کیشورِما واز بِره یُ کِلّه کُنَن بیَن تویُ اینجه زندگانی بُکُنَن.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم وَختی کارخِنه های مواد لبنی ایقذَر گردنِشا کلفتِ که حرفِ ریئیس جمهورِمایَم گوش نِمُکُنَنُ هَم هَروَخت دِلِشا مِخه قیمتاشایِ مُبُرَن بالا، دِگه مِخَن به حرف ما مردم گوش بِدَنُ بِرَما دل بُسوزونَن؟

تهران امروز: عادت ناپسند تعلیم و تربیت

من نمی دانم که این تعلیم و تربیت یا به عبارتی همان آموزش و پرورش چرا دست از سر دولت بر نمی دارد؟ مدرسه غیرانتفاعی، مدرسه هیات امنایی، مدرسه مخصوص مدرسه ویژه اخص، مدرسه نمونه، مدرسه استعدادهای تابنده، مدرسه ستارگان درخشان نبوغ، خلاصه هر لحظه به رنگی بت عیار درآمد تا این عادت ناپسند تعلیم و تربیت رایگان از یادها فراموش بشود.

به هر ترفندی که بود خواستند این آموزش و پرورش را از سر دولت، باز کنند و هزینه هایش را از جیب والدین دانش آموزان تامین کنند، نشد که نشد.اما مسئولان ما که به این سادگی از میدان به در نمی روند پس آن همه دانش و تدبیر و تجربه شان به چه کار می آید؟

نشستند و فکر کردند، رفتند و مطالعه کردند، سمینار گذاشتند در جزیره کیش و اهل و عیال را با خودشان بردند و در نهایت، راه چاره را یافتند.

به به! مرحبا! حبذا! زها زه! بنازم به این هوشمندی و تدبیر! آفرین بر این چاره جویی!

از این بهتر دیگر ممکن نیست! قرار است به میمنت و مبارکی از این پس، سرانه دانش آموزان را به مدرسه ها بدهند و مدیران مدرسه از همین سرانه چشمگیر، هم حقوق معلمان را بپردازند، هم هزینه آب و برق و گاز مدرسه را بدهند و هم هر هزینه دیگری که برای مدرسه پیش آید.

اعلام کرده اند که سرانه هردانش آموز می شود یک میلیون و چهارصدهزار تومان در سال، آآآآآآآ!! یک میلیون و چهارصدهزار تومان! عجب رقم درشتی! بله یک میلیون و چهارصد هزار تومان! همین ارقام درشت است که به بودجه دولت فشار می آورد تا نتواند سرانه ستاره فوتبال را بپردازد که او با خیال راحت بتواند ماهی ده پانزده میلیون برای سر و وضعش هزینه کند.

همین حقوق های بی حساب و کتاب هفتصد، هشتصد هزار تومانی معلمان است که صندوق دولت را خالی می کند و نمی گذارد برای واردات ماشین های آبرومند یک میلیاردی، چیزی باقی بماند.

آه! تصور کنید آن روزهای رویایی را که دیگر، آموزش و پرورش زحمتش را کم کرده و چشم طمع ازبودجه دولت برداشته! آن روز دیگر پول بی زبان دولتی به جای آنکه صرف تعلیم و تربیت چند تا بچه فسقلی بشود برای بورسیه کردن مدیران کلان در دانشگاه های آن سوی اقیانوس ها هزینه می شود.

انصافا اگر اختیار این پول ها به دست شما بود، ترجیح می دادید در کجا هزینه شود؟

پرداخت دستمزد معلمانی که در هفت آسمان یک ستاره ندارند و هیچ وقت توجه هیچ رسانه ای را جلب نمی کنند و اسم شان را کسی نشنیده است چه اهمیتی دارد؟ مگر آنها می توانند کنفرانس خبری برپا کنند؟ کدام خبرنگاری است که حاضر باشد از یک معلم مصاحبه و خبر تهیه کند؟ کدام دوربینی است که بخواهد از معلم تصویر بگیرد؟

آن کسی که می گفت: فهرست غارتگران بیت المال در جیب من است دیگر رفته است بی آن که فهرست را از جیبش دربیاورد، اما انگار آن فهرست را به مسئولان بعدی سپرده است و آنان به فراست دریافته اند که پرداخت حقوق معلمان، بزرگ ترین مشکل اقتصاد و بودجه دولتی است و با تدبیری هوشمندانه می خواهند جلوی این اسراف بزرگ را بگیرند.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1343584115948663592



موضوع مطلب : پراید و هوو بی‌رقیب در جاده‌ها

ماجراهای عروسی پسر سرایدار در سریال نوروزی شبکه 3

تاریخ انتشار: 23 دی 1392 ساعت 00:39 | شماره خبر: 1343212930439515518

تصویربرداری سریال نوروزی «روزهای بد، در» به کارگردانی سعید آقاخانی بزودی در لوکیشن یکی از مدارس تهران آغاز می‌شود. داستان این سریال درباره سرایداری است که می‌خواهد جشن عروسی پسرش را در مدرسه بگیرد.


 

به گزارش جام‌جم، سریال تلویزیونی «روزهای بد، در» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه برای پخش در ایام نوروز تولید می‌شود و تاکنون حضور هومن برق‌نورد، مریم امیرجلالی، بیژن‌بنفشه‌خواه و محمدرضا شیرخانلو به عنوان بازیگران نقش اصلی در آن قطعی شده است. داستان این سریال درباره اردشیر، سرایدار یک مدرسه است که همراه خانواده‌اش برنامه‌ریزی کرده تا مراسم عروسی پسرش را شب عید در مدرسه برگزار کند، اما ناگهان حکم بازنشستگی او می‌آید و خانواده باید مدرسه را تخلیه کنند، همین مساله باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی خانواده به‌هم بریزد، اما همه آنها دست به دست هم می‌دهند تا مشکلات را پشت سر بگذارند و مراسم را برگزار کنند.

مهران مهام، یکی از تهیه‌کنندگان سریال تلویزیونی «روزهای بد، در» درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: پیش‌تولید این سریال را از چندی پیش آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم بیست و هفتم یا بیست و هشتم دی ماه سریال را کلید بزنیم. تصویربرداری این سریال در یک مدرسه آغاز می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: این مدرسه در دارآباد انتخاب شده و اکنون مشغول مذاکره با آموزش و پرورش هستیم تا ضبط این سریال نوروزی را در این مدرسه آغاز کنیم. عمده‌ترین لوکیشن این اثر مدرسه است و تصویربرداری در تهران و حومه تهران انجام می‌شود. وی درباره مضمون این سریال توضیح داد: فضای سریال «روزهای بد، در» مثل کارهای قبلی که تولید کرده‌ایم، اجتماعی است. البته با چاشنی طنز. سعی می‌کنیم این سریال فضای شیرین و ملموسی برای بینندگان شبکه سه در ایام نوروز داشته باشد. با توجه به این‌که سه روز پایانی تعطیلات نوروز با دهه فاطمیه تلاقی دارد، به همین دلیل سعی می‌کنیم فضای قصه در قسمت‌های پایانی با این ایام تناسب داشته باشد.

این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که فیلمنامه این سریال را برزو نیک‌نژاد می‌نویسد، افزود: نیک‌نژاد نگارش «روزهای بد، در» را از مهر ماه آغاز کرده و همچنان ادامه دارد. تاکنون نگارش پنج‌قسمت از سریال تمام شده و قسمت‌های نوشته شده بازنویسی می‌شود. نگارش فیلمنامه تا یک ماه و نیم دیگر ادامه دارد و همزمان با تصویربرداری انجام می‌شود.

مهام در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که ساخت سریال‌های نوروزی از جمله «راه در رو» و «زن‌بابا» را در کارنامه دارید، برای نوروز امسال مخاطبان شبکه سه چه حرف تازه‌ای خواهید داشت، توضیح داد: در آثاری که من و آقای محمدی تهیه کرده‌ایم، تلاش می‌کنیم موضوعات اجتماعی را دستمایه قرار بدهیم، به همین دلیل برای نوروز امسال هم یک موضوع اجتماعی با موضوع خانواده را انتخاب کرده‌ایم. ما در این اثر به یک خانواده خوب و منسجم می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در سریال تلویزیونی «روزهای بد، در» نشان خواهیم داد وقتی تمام اعضای یک خانواده دست به دست هم بدهند و اتحاد و همدلی داشته باشند، می‌توانند مشکلات را حل کنند و با آن مبارزه کنند. برخی مواقع می‌بینیم بعضی خانواده‌ها با یکدیگر همدل نیستند، در حالی که اتحاد خانواده به نتایج سازنده‌ای منجر می‌شود. سعی می‌کنیم به مفهوم خانواده آن گونه که لازم است، بپردازیم.

این تهیه‌کننده درباره بازیگران این سریال گفت: اردشیر و منور سرایدار و زن سرایدار هستند. که برای نقش منور، مریم امیرجلالی انتخاب شده است. هنوز نقش اردشیر را انتخاب نکرده‌ایم. این خانواده سه پسر به نام‌های پرویز، اکبر و محمدرضا دارند که نقش‌هایشان را به ترتیب هومن برق‌نورد، بیژن بنفشه‌خواه و محمدرضا شیرخانلو بازی می‌کنند.

مهام عنوان کرد: اردشیر و منور یک دختر به نام مهری هم دارند که بازیگر نقش او هم هنوز انتخاب نشده است. مهران غفوریان هم نقش نادر، برادرزن پرویز را بازی خواهد کرد.

وی درباره انتخاب سعید آقاخانی برای کارگردانی این سریال گفت: قبل از تولید سریال «روزهای بد، در» تجارب مشترک با سعید آقاخانی داشتیم و حرف همدیگر را خوب می‌فهمیم، به همین دلیل این تجربه را برای بار دیگر تکرار می‌کنیم. بدون تردید وقتی عوامل همدیگر را درک کرده و نسبت به کارشان شناخت داشته باشند به نتایج مطلوبی خواهند رسید.

برخی از عوامل سازنده سریال تلویزیونی «روزهای بد،در» عبارتند از: مدیر تصویربردار فرشاد گل‌سفیدی، صدابردار مرتضی اصلان‌زاده، طراح صحنه و لباس قاسم ترکاشوند و طراح گریم اسکندری. ایرج محمدی و مهران مهام تاکنون سریال‌هایی همچون نقطه سرخط، راه در رو، زن‌بابا، ترانه مادری، طلسم‌شدگان و دلنوازان را تهیه کرده‌اند. سعید آقاخانی هم ساخت سریال‌های عید امسال، خروس، نقطه سر خط، دزد و پلیس، خوش‌نشین‌ها، راه در رو و زن‌بابا را داشته و در آثاری همچون چاردیواری، متهم گریخت، روزگار خوش حبیب آقا، کمربندها را ببندیم و ساعت خوش بازی کرده است.




موضوع مطلب : ماجراهای عروسی پسر سرایدار در سریال نوروزی شبکه 3
دوشنبه 92 دی 23 :: 9:53 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1343598223201596657      تاریخ : دوشنبه 23 دی 1392 8:09معصومه ملکی, مرد آزارگر, آزار و اذیت

 

مزاحم تلفنی، دختر جوان را ربود

مزاحم تلفنی وقتی موفق به برقراری ارتباط با دخترجوان نشد، با همدستی دو نفر از دوستانش وی را ربود و با انتقال به خانه‌ای، مورد آزار و اذیت قرار داد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش دختر جوانی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، از دو مرد به اتهام آدم ربایی و همدست دیگر آنها به اتهام آزار و اذیت شکایت کرد.

شاکی گفت: چند هفته پیش مردی با گوشی تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد مرا در محله شان دیده و به من علاقه مند شده و خواست با هم دوست شویم، اما در پی تماس های بعدی او متوجه شدم، قصد مزاحمت دارد.

وی اضافه کرد: مرد مزاحم با ارسال پیامک هایی، مرا تهدید می کرد اگر با وی ارتباط دوستی برقرار نکنم، زندگی ام را تباه خواهد کرد.

شاکی یادآور شد: روز حادثه در خیابان یک خودروی پراید راهم را سد کرد و سه سرنشین آن به من حمله ور شدند و یکی از آنها گفت من همان فردی هستم که می خواستم با تو دوست شوم. حالا که خواسته ام را قبول نکردی، باید با ما همراه شوی.

وی خاطرنشان کرد: آنها کتکم زدند و با تهدید چاقو مرا به خانه ای منتقل و دو همدست مزاحم تلفنی، محل را ترک کردند و مرد مزاحم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

شاکی گفت: از ترس آبرویم، موضوع را با خانواده ام درمیان نگذاشتم تا این که مرد آزارگر با من تماس گرفت و تهدید کرد اگر از وی و دوستانش شکایت کنم، تصاویری را که با دوربین مخفی فیلمبرداری کرده است، در شهر پخش و سی دی آن را نیز برای خانواده ام ارسال می کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تماس وی، چند نفر از دوستانم گفتند از مرد جوانی شنیده اند که من مورد آزار و اذیت قرار گرفته ام. من هم موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و برای شکایت از متهم و دو همدستش، اقدام کردم.

بنا بر این گزارش، با تشکیل پرونده و چهره نگاری رایانه ای از مرد آزارگر و دو همدستش، جستجوی کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران برای دستگیری آنها آغاز شد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1343598223201596657
 



موضوع مطلب : مزاحم تلفنی، دختر جوان را ربود

کد خبر : 1342432761929899970      تاریخ : یکشنبه 22 دی 1392 9:24

واریز یارانه دی ماه؛ امشب

یارانه نقدی خانواده‌های نیازمند قطع نخواهد شد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر وامید تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی خانواده های نیازمند را قطع نخواهد کرد، ‌بلکه بدنبال تقویت آن نیز هست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت که شنبه شب برای تشریح برنامه های دولت در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه در برنامه نگاه حاضر شده بود، افزود: دولت در مراحل پایانی تصمیم سازی برای چگونگی اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها است تا در اجرا تجدید نظر داشته باشد.

نوبخت افزود: این قانون  قرار بود 5 ساله اجرا شود، آن زمان  که قانون اجرا می شد  محاسبات نشان می داد که  میان قیمت  حامل های  انرژی در داخل کشور با آنسوی  مرزها در منطقه تفاوتی وجود  دارد و تفاوت آن  حدی است که  عده ای ترجیح می دهند فرآوردهای نفتی مانند بنزین و گازوئیل را  قاچاق کنند.

وی گفت: از طرفی قیمت این  فرآورده ها  در داخل به گونه ای است که مرتب در حال رشد وافزایش است وباید به گونه ای قیمت گذاری شود که رشد مصرف نیز محدود شود  تا از آلودگی  محیط زیست  نیز جلوگیری شود.

نوبخت افزود: محاسبات نشان می داد فرآورده های تولید شده  100 هزار میلیارد تومان ارزانتر است،  هنگامیکه  افزایش نرخ حامل های انرژی مطرح می شد  مردم هم  مطرح می کردند  که آیا ما با الگو کشورهای  منطقه حقوق  دریافت می کنیم  که دولت بخواهد  نرخ حاملهای انرژی را افزایش دهد ونظر مردم  نسبت به اینکه  حقوقها  بر مبنای  ریال است  ومخارج بر مبنای ارزی صحیح  بود  که البته باید  تبیین می شد  تا اجرای طرح بر اساس یک واقعیت  تنظیم  می شد.

وی گفت : بر این اساس  قرار نشد که قیمت ها  به  قیمت بین المللی  افزایش  یابد بلکه  ما به التفاوت  هم به شکل نقدی میان  مردم توزیع شود.

نوبخت افزود: قرار شد از این مبلغ  50 درصد میان خانوارها و 30 درصد به واحدهای تولیدی اختصاص  می یابد  زیرا انها  نیز سوخت  راگرانتر تحویل می گیرند  و 20 درصد  نیز برای  طرح های  عمرانی در اختیار دولت باشد.

وی ادامه داد : اما در عمل قیمت ها به یکباره  افزایش یافت و البته آن چیزی که درعمل بدست آمد 87 هزار میلیارد تومان  بود که طبق قانون 50 درصد آن در حدود  44 هزار میلیارد تومان  باید میان  خانوارها و باقی  برای تولید  و کارهای زیربنایی توزیع می شد.

نوبخت گفت: اما در عمل اینگونه  بود که نه تنها  87 هزار میلیارد  تومان  تقلیل  نیافت بلکه مبلغی هم ازبانک مرکزی و از خزانه دولت به این مبلغ اضافه شد.

وی افزود: در حد 130 هزار میلیارد تومان طی 34 مرحله میان  مردم تقسیم شد و بنابراین سهمی که باید  به تولید می رسید  تا از الودگی محیط زیست با فناوریهای  جدید کاسته  شود ویا مصرف بنزین  خودرو ها کاهش یابد اتفاق نیافتاد ، وسهم 20 درصدی  طرح های زیر بنایی نیز داده نشده بلکه پول طرح های نیمه تمام نیز به مبلغ 87 هزار میلیارد تومان  اضافه شد  تا یارانه های نقدی به مردم پرداخت شود.

نوبخت گفت: نه تنها  یارانه  کم نشده بلکه از خزانه  مبلغی هم  اضافه شد تا یارانه نقدی  پرداخت شود  که قطعا با هدف  اولیه متفاوت بود.

وی افزود: البته از زحمات دولت های گذشته  تشکر می کنم زیرا اجرای طرح کاهش مصرفی را در پی داشت که ما نمی توانیم از کنار آن  بگذریم  اما بحث  این بود که  همه اهداف محقق شود.

سخنگوی دولت درادامه گفت: دولت هنگامی آغاز به کار کرد  که با چنین مسئله ای مواجه شد.

نوبخت افزود: تامین 3500 میلیارد تومان  برای پرداخت  نقدی  کار ساده ای  نیست اگر چه برخی  خانوارها  45 هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می کنند ، که البته همین  رقم برای برخی خانوارها موثر است و باید به موقع هم پرداخت شود.

وی گفت: امروز بخشی از وقت بنده صرف این موضوع  شد که چگونه 3500 میلیارد تومان تامین شود تا فردا در حساب خانوارها قرار  گیرد.

نوبخت افزود: امسال تاکنون بیش از 6 تا 7 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی پرداخت نشده  که پیمانکاران مزد بگیرانی دارند که در صورت پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران این قشر نیز  با مشکل مواجه خواهند شد.

وی گفت: البته ما خود را موظف می دانیم به هر شکل حقوق کارمندان را سر هر ماه  پرداخت کنیم اما آنها نیز مردم هستند حتی اگر به شکل مستقیم از ما حقوق دریافت نمی کنند.

سخنگوی دولت افزود: بر این اساس  دولت به فکر افتاده  تا در این شیوه  که نوعی اتلاف منابع است تجدید نظر کند.

نوبخت با بیان اینکه پرداخت یارانه به خانواده های نیازمند ادامه خواهد داشت گفت:در کنار این پرداخت ها بدنبال ایجاد تسهیلات در حوزه بهداشت ودرمان نیز هستیم.

وی افزود: باید بپذیریم که پرداخت 45 هزار تومان مشکلی را از عده ای حل نمیکند و اگر همین عده بدانند که پرداخت این مبلغ به قیمت ناتمام ماندن احداث بیمارستانها و طرحهای راه سازی است ،و پولی که از خزانه دولت باید برای طرح های عمرانی هزینه شود، قطعا نمی پذیرند و این پول را در اختیار دولت منتخب خود قرار می دهند.

 نوبخت با بیان اینکه دولت با مشکلات فراوانی روبرو است گفت: دولت فقط امکان عرضه یک میلیون بشکه از چهار میلیون بشکه نفتی را که باید بفروشد دارد.

وی افزود: بر این اساس دولت بدون شتابزدگی به مطالعه و بررسی نحوه اجرای طرح پرداخت و از رسانه ها نیز خواست تا اطلاعات اولیه را رسانه ای نکنند اما با این حال در بسیاری موارد از ما سوال  می شد که یارانه کدام گروه قرار است حذف شود.

نوبخت گفت: البته رئیس جمهور دستور دادند  تا پایان سال حداقل دو سبد کالا در اختیار گروهایی از جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت در مرحله پایانی طرح مطالعه چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها قرار دارد افزود: اما از آنجایی که نمایندگان نیز اطلاعات دقیقی از اوضاع در دست دارند ، هفته گذشته اعضای کمیسیون تلفیق دعوت شدند تا از نظرات آنها نیز استفاده شود.

نوبخت گفت: ابتدا قرار بود تصمیمات در قالب طرح جامعی تقدیم مجلس شود ، منتهی مجلس خواستار ارائه یک تبصره بود و دولت نیز پذیرفت.

وی افزود: دولت تا آخر این هفته تبصره را تقدیم مجلس می کند.

سعی می کنیم هزینه درمان مردم کاهش یابد

نوبخت گفت: انچه تاکنون بامجلس توافق شد این است که هر چه در مرحله دوم از محل افزایش قیمتها بدست می اوریم به خانواده های نیازمند برسانیم تا هزینه های درمانی را که خانواده ها مجبور به تامین مبلغ بالایی از ان هستند بیمه ها پرداخت کنند.

سخنگوی دولت شنبه شب در برنامه نگاه یک افزود: به منظور  تحقق این امر مجلس امسال به دولت تکلیف کرده بود 38 درصد قیمت حاملهای انرژی افزایش یابد که دولت دهم به هر علتی از افزایش قیمت اجتناب کرد و دولت یازدهم هم از انجا که میخواست هر اقدامی با مطالعه انجام شود قیمت ها را افزایش نداد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر مدت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را همان مبنای 5 سال قرار دهیم باید سال اینده سال پایانی اجرای طرح باشد اما ما اجازه نخواهیم داد که قیمتها ناگهان به قیمتهای برابر با انچه در منطقه وجود دارد برسد.

نوبخت افزود: باید قدرت و توان مردم را هم در نظر بگیریم زیرا ما درحال کاهش نرخ تورم و بیکاری هستیم به همین علت بدنبال ارائه یک لایحه جامع هستیم تا مردم بدانند در این زمینه دولت میخواهد چه کاری انجام دهد انچنان که بودجه شفاف است معتقدیم که دولت نیز دراین زمینه باید شفاف عمل کند تا مردم از اینده باخبر باشند.

وی گفت: تاکنون این 38 درصد افزایش قیمت اجرا نشده و علاقمند نیستیم قیمت ها مرتب تغییر کند.

نوبخت افزود: قول می دهیم تا یکی دوهفته دیگر که به جمع بندی رسیدیم نتیجه را به اطلاع مردم برسانیم.

وی با تشکر از رسانه ملی بخاطر در اختیار دولت قرار دادن ظرفیت اطلاع رسانی افزود: تردیدی ندارم که قبل از اجرای مرحله جدید طرح هدفمندی یارانه ها رئیس جمهور بامردم صحبت خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: اگر قرار است مرحله دوم انجام شود قیمت ها باید گام به گام به سوی آنچه تعیین شده حرکت کند و مابه التفاوت ان به مردم باز گردانده شود.

نوبخت افزود: در توافق میان مجلس و دولت مقرر شد از منابعی که بدست می اید به اقشار اسیب پذیر از تطبیق قیمت داخلی با قیمت های منطقه پرداخت شود.

وی تاکید کرد: به عده ای که بسیار آسیب پذیرند باید توجه بیشتری داشت.

نوبخت گفت: معتقد نیستیم که باید با روش های قهر آمیز با افرادی که یارانه دریافت می کنند برخورد کنیم البته در قانون آمده یارانه بگیرها باید اطلاعات صحیح را ارائه کنند.

وی افزود: دولت مکلف شده است بر اساس مواد قانونی و برمبنای درامدها یارانه پرداخت ودر کنار آن به واحدهای تولیدی نیز کمک کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: اگر قراراست در رقابتهای منطقه به جایگاه رفیعی که در شأن ملت است برسیم باید در تولید رشد داشته باشیم و به رقم 8 درصدی تعیین شده برسیم.

نوبخت افزود: متأسفانه در دوسال گذشته نه تنها به این رقم دست نیافته ایم بلکه با رشد منفی نیز روبرو شدیم که البته بخشی از ان ناشی از تحریم بود که باید سیاستهای بهتری اتخاذ شود.

وی گفت: بدنبال این هستیم با بودجه ای که قرار است تصویب شود نخستین بار پس از دوسال رشد مثبت را تجربه کنیم تا اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

نوبخت افزود: هنگامی که دولت یازدهم در مرداد سال جاری کار خود را آغاز کرد نرخ تورم بالای 40 درصد بود اما به تدریج شاهد کاهش آن هستیم.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته هم تورم را کاهش می دهیم و هم اقتصاد رشد خواهد کرد.

نوبخت با اشاره به نحو نظارت بر چگونگی هزینه کرد یارانه واحدهای تولیدی گفت: در دوره دولتهای نهم و دهم 21 تا 22 هزار میلیارد تومان برای طرح های زود بازده با قصد خیر پرداخت شد اما به علت نداشتن نظارت براساس گزارش بانک مرکزی بیش از یک سوم منابع در مسیر مورد نظر قرار نگرفت.

وی افزود : طرح هایی برای نظارت در نظر گرفته ایم که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که چه تعداد افراد در جامعه نیازمند دریافت یارانه هستند گفت: هر مقدار رسانه ها نوعی فضا سازی کردند که زودتر دولت اقدام کند، درمقابل ما تأمل کردیم تا با درایت عمل کنیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت بانک اطلاعاتش را دراین زمینه تکمیل کرده است اما بیش از آنکه به این یافته ها دلخوش کند به وفا و تعهد مردم امیدوار است.

نوبخت افزود: اگر می خواهیم هموطنانمان در سفر به کشورهای دیگر وضع آنها را با وضع کشورمان مقایسه نکنند نیازمند کار است آنچنان که با رشادتهای رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس شیرینی پیروزی را چشیدیم.

وی با بیان اینکه 2906 طرح ناتمام در کشور داریم گفت: اگر مردم اجازه دهند تا پولهای این طرحها که به شکل رایانه نقدی به مردم پرداخت می شود در اختیار دولت قرار گیرد اقدامات مهمی صورت می گیرد.

نوبخت گفت: هر ماه حدود هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی باید از خزانه برداشت شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه البته این برداشت از خزانه قانونی است و می توان برای جبران کسری از بودجه عمومی استفاده کرد گفت: اما همه ما می دانیم بودجه عمومی همان پول آموزش و پرورش و دارو و اجرای طرحهای عمرانی است.

نوبخت با تشکر از جامعه هنرمندان افزود: طی هفته های گذشته این قشر از جامعه از دریافت مبلغ یارانه ها صرف نظر کردند.

وی گفت: هنگامی که مرحله دوم هدفمندی اجرا شود برای اعلام صرف نظر از دریافت یارانه مهلت زمانی تعیین خواهد شد.

نوبخت در ادامه با بیان تعریفی از تورم در جامعه گفت: تورم علامتی است که حکایت از نبود تعادل میان عرضه و تقاضا دارد.

وی افزود: در سالهای اخیر کشور از ناحیه سه منبع دچار تورم شد یکی حجم بالای نقدینگی به علت اتخاذ سیاستهای انبساطی بود که در دوره ای نقدینگی از 69 هزار میلیارد تومان به 420 میلیارد تومان رسید.

نوبخت گفت: هنگامی که رشد نقدینگی 30 درصد و رشد تولید 3 تا 4 درصد باشد مابه التفاوت این دو رقم تورم محسوب می شود که باید مهار شود.

وی افزود: عامل دیگر افزایش مواد اولیه تولید است که البته یکبار اتفاق می افتد اما آنچه تورم را به شکل فزاینده افزایش می دهد همان افزایش تقاضا در جامعه است.

سخنگوی دولت گفت همه سیاست هایی که براساس آن 700 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت تبدیل به ریال و به اقتصاد تزریق شد بسوی تولید سوق نیافت و موجب افزایش تورم بود.

نوبخت گفت: حتی قبل از تحریم در برنامه چهارم که از سال 84 تا 88 اجرا شد متوسط رشد اقتصادی در حد4 و نیم درصد بود در حالی که باید 8 درصد باشد.

وی افزود: این در حالی است که رشد سرمایه گذاری که باید 12 و 2 دهم درصد می شد در حد 5/5 درصد بود.

نوبخت گفت : ما پول زیادی در اختیار داشتیم که باید به سمت سرمایه گذاری می رفت اما این اتفاق نیفتاد و درعوض قیمت ارز را بالا برد.

      Share on Google+ 11 انتهای خبر :: کد خبر : 1342432761929899970



موضوع مطلب : یارانه نقدی خانواده‌های نیازمند قطع نخواهد شد

کد خبر : 1342595918908946994      تاریخ : یکشنبه 22 دی 1392 12:33اشتون,هسته‌ای,ژنو

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اشتون رسما به ایران دعوت نشده است

«مایکل مان» سخنگوی مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دعوت از «کاترین اشتون» برای سفر به تهران، گفت اشتون دعوتنامه رسمی‌ دریافت نکرده است.

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر دعوت از «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی برای سفر به تهران، سخنگوی وی به فارس گفت: اشتون دعوتنامه رسمی دریافت نکرده، اما تمایل دارد در راستای پیشبرد مذاکرات هسته ای، سفری هم به تهران داشته باشد.

«مایکل مان» در پاسخ به این سوال که آیا می تواند دریافت دعوت نامه و سفر اشتون به تهران را تائید کند، گفت: «آنچه که می توانم بگویم این است که نماینده ارشد (اشتون) مشتاقانه از گزارش رسانه ها در مورد دعوت احتمالی از وی برای سفر به تهران، مطلع شد.»

سخنگوی اشتون در توضیح اینکه آیا این بدان معنی است که هنوز دعوتی صورت نگرفته، گفت: «دعوت رسمی نشده است.»

با این حال، وی افزود: «نماینده ارشد (اشتون) پیش از این هم اعلام کرده است که قصد دارد در حالی که تلاش ها برای رسیدن به توافقی جامع در جریان است، سفری به تهران داشته باشد.»

پیشتر سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران هم در واکنش به گزارش ها در مورد احتمال سفر اشتون به تهران، گفته بود: «این دعوت جدید نیست، اما معتبر است.»

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون خانم اشتون در ژنو گفت: «در این سفر و در دیدار با خانم اشمید دعوت از خانم اشتون را تجدید و تکرار کردم، اما هنوز تصمیمی برای این سفر گرفته نشده است.»

ایران و گروه موسوم به 1+5 اوایل ماه قبل بعد از مدت ها مذاکره به توافقی اولیه دست یافتند. بر اساس این توافق موقت، ایران در 6 ماه آینده گستره برنامه هسته ای خود را در سطح فعلی حفظ می کند و در مقابل برخی تحریم ها از جمله در بخش پتروشیمی، صنایع خودرو و فلزات گرانبها لغو می شوند. اتحادیه اروپا و آمریکا همچنین متعهد شده اند که در این مدت تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکنند.

تازه ترین دور مذاکرات برای اجرای این توافق چند روز قبل با حضور عراقچی و «هلگا اشمید» معاون اشتون در ژنو برگزار شد. قرار است پایتخت ها به زودی در مورد چند مورد باقی مانده و همچنین زمان آغاز اجرای توافق ژنو، تصمیم گیری کنند.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1342595918908946994



موضوع مطلب : اشتون رسما به ایران دعوت نشده است

کد خبر : 1342573897911062049      تاریخ : یکشنبه 22 دی 1392 12:22

سازمان حج و زیارت اعلام کرد

اولویت های مرحله دوم عمره مفرده

اطلاعیه سازمان حج و زیارت درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف در گروه های مرحله دوم عمره 93-92 اعلام شد.

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان حج و زیارت، با استعانت از خداوند متعال و برابر برنامه ریزی های انجام شده، پیرو اطلاعیه های قبلی، ثبت نام متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه های مرحله دوم عمره 93-92 (پروازهای حد فاصل هشتم فروردین 1393 تا ششم تیرماه 93) از دوم بهمن ماه امسال به ترتیب در هر استان برابر اطلاعیه هایی که متعاقباً ازسوی دفاتر حج و زیارت استان در جراید محلی و استانی منتشر می شود، آغاز می گردد.

الف) مشمولین ثبت نام:

جدول زمان بندی دعوت از اولویت های اصلی و ذخیره برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت خالی گروه های پروازی هشتم فروردین تا ششم تیرماه 1393.  

جدول الف: اولویت های اصلی برای ثبت نام در گروه های عمره 93-92

استان ها

اولویت

زمان مراجعه

مکان مراجعه

وضعیت اولویت ها

توضیحات

از

تا

اردبیل، آذربایجانغربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان

1

300

از 9صبح روز 2 بهمن ماه

فقط دفاتر زیارتی مجاز در سطح شهرستان و استان مربوطه

فراخوان مکرر حداقل از عمره سه سال گذشته تاکنون

اولویت های تا 250 و کارت های تبدیلی به دلیل تعدد در فراخوان، در عمره آتی در اولویت های ذخیره قرار خواهند گرفت.

آذربایجانشرقی،اصفهان،چهارمحال و بختیاری،خراسان رضوی،زنجان،مرکزی، یزد،کاشان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی

1

300

از 9صبح روز 3 بهمن ماه

تهران، قم، البرز، قزوین

1

300

از 9 صبح روز چهارم بهمن ماه

قبوض ودیعه گذاری بانک ملی مربوط به سنوات قبل از پنجم فروردین ماه 1386 تنها به شرط تبدیل کردن به کارت های جدید امکان ثبت نام خواهند داشت.

جدول ب: اولویت های ذخیره فقط برای تکمیل ظرفیت خالی در گروه های عمره سال 93-92

اولویت ذخیره

زمان مراجعه

مکان مراجعه

وضعیت اولویت ها

توضیحات

تا 320

از 9 صبح روز هشتم بهمن ماه

فقط دفاتر زیارتی مجاز در سطح شهرستان استان مربوطه

نوبت اصلی تشرف این اولویت ها از عمره سال های بعد می باشد لیکن امکان اطلاع از ظرفیت خالی گروه ها و ثبت نام درصورت تمایل وجود دارد.

دعوت از این اولویت ها فقط به منظور مراجعه به دفاتر زیارتی و اطلاع از ظرفیت خالی در گروه ها و ثبت نام در صورت تمایل می باشد.

تا 340

از 9 صبح روز دوازدهم بهمن ماه

تا 360

از 9 صبح روز شانزدهم بهمن ماه

در صورت عدم تکمیل برخی از ظرفیت ها، اولویت های 361 به بعد نیز به همین روش متعاقباً ازسوی دفاتر حج و زیارت برای مراجعه و اطلاع از ظرفیت های خالی گروه ها و ثبت نام دعوت می گردد.

توجه1: دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی (تا تاریخ پنجم فروردین ماه 1386) که تاکنون برای تبدیل قبوض خود به کارت ثبت نامی جدید اقدام ننموده اند می بایست با مراجعه به شعب بانک ملی ایران نسبت به تبدیل قبوض خود اقدام کنند؛ بدیهی است امکان ثبت نام در گروه های عمره قبل از تبدیل وجود نخواهد داشت؛ ضمناً شعب بانک ملی تا 22 اسفند ماه امسال برای تبدیل قبوض قدیمی به جدید اقدام خواهند کرد.

توجه2: به دارندگان اولویت های یک تا 250 که حداقل طی دو سال اخیر برای تشرف فراخوان و مشرف نگردیدند، تأکید و توصیه جدی می گردد در سال جاری برای تشرف به گروه های اعلامی مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند. بدیهی است درصورت عدم ثبت نام در فراخوان در عمره های آتی در اولویت های ذخیره قرار خواهند گرفت.

توجه3: تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید از سوی سفارت کشور عربستان سعودی در ایران و تأیید جداول پروازی می باشد.

ب) تاریخ درج اطلاعیه های استانی و اعلام دفاتر زیارتی

1- اسامی و نشانی دفاتر زیارتی مجاز به همراه تاریخ پرواز،گروه قیمتی و هزینه آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان و به ترتیب طبق جدول ذیل از طریق جراید و رسانه های محلی اعلام و ثبت نام متقاضیان نیز برابر زمان بندی مربوط هر استان، در دفاتر زیارتی آغاز خواهد شد.

ردیف

استان ها

تاریخ

1

اردبیل،آذربایجانغربی،ایلام،کرمانشاه،بوشهر،خوزستان،سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان

دوشنبه
30 دی

2

آذربایجانشرقی،اصفهان،چهارمحال و بختیاری،خراسان رضوی،زنجان،مرکزی، یزد،کاشان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی

سه شنبه
اول بهمن

3

تهران، قم، البرز، قزوین

چهارشنبه دوم بهمن

2- تا قبل از اعلام رسمی دفاتر خدمات زیارتی در جراید، هیچ یک از این دفاتر مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به هیچ وجه و تحت عناوین ذخیره، لیست انتظار و ... نبوده و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام شده از سوی دفتر حج و زیارت استانها انجام خواهد شد.

3- اولویت های فراخوان شده اصلی چنانچه ظرف مهلت تعیین شده برای ذخیره و ثبت نام اولیه اقدام ننموده و یا در مهلت 72ساعت بعد از رزرو جا برای ثبت نام قطعی اقدام ننمایند برابر جدول فوق ظرفیت خالی گروه ها از سایر اولویت ها تکمیل می گردد.

ج) نحوه ثبت نام و مدارک لازم

1- تشرف معتمرین با گذرنامه عادی(با حداقل هفت ماه اعتبار از تاریخ پرواز گروه وداشتن حداقل دو صفحه خالی مقابل هم) خواهد بود؛ دریافت گذرنامه جدید و همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده متقاضی بوده و اخذ گذرنامه انفرادی برای سایر افراد خانواده (فرزندان دختر و پسر که در زمان پرواز17سال تمام داشته باشند) الزامیست.

2- متقاضی با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات زیارتی امکان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را دارد ازاین رو توصیه می گردد افراد واجد شرایط با مراجعه به نزدیکترین دفتر زیارتی (محل سکونت یا کار) نسبت به انتخاب گروه و رزروجا در ظرفیت خالی گروهها اقدام نماید.

هنگام مراجعه اولیه به کارگزار مبداء(رزروکننده) اصل کارت ثبت نامی بانکی دارای اولویت + کارت یا شماره ملی و سایر مدارکی که در اطلاعیه های استانی ذکر می گردد را جهت خود و همراهان درجه اول(همسر-فرزند-پدر- مادر- برادر- خواهر) ارائه کرده و برگه ذخیره جا را دریافت کنید.

لازم است متقاضیان مندرجات برگه رزرواسیون (ذخیره جا) را بدقت مطالعه کرده و طبق مفاد مطالب ذکر شده ادامه فرآیند را به موقع دنبال کنید.

3- با توجه به اینکه ظرفیت هر گروه تعیین و قابلیت افزایش ندارد، لذا هنگام مراجعه به دفتر زیارتی به نحوی اقدام شود که جهت خود و همراهان و سایر افرادی که تمایل دارند باهم مشرف شوند واولویت تشرف نیز دارند ثبت نام و رزروجاانجام دهند زیرا پس از تکمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نمی باشد از این رو هنگام ثبت نام اولیه (رزرو) دقت لازم را مبذول کرده و مندرجات برگه رزرو جا را مطالعه فرمایند.

4-خروج از کشور مشمولین وظیفه عمومی و پرسنل نیروهای مسلح تابع مقررات مربوطه خواهد بود از این رو ثبت نام آنان در پروازهای نخستین ماه از اعزام منوط به هماهنگی لازم و ارائه گذرنامه معتبر و یا دارای اجازه خروج ازکشور خواهد بود.

تذکرات مهم

1-کلیه اولویت ها (طبق جدول زمان بندی فراخوان و دعوت شده) برای اطلاع از ظرفیت خالی گروه ها می بایست به یکی از نزدیک ترین دفاتر زیارتی محل سکونت خویش مراجعه نموده ازاین رو مراجعه به دفاتر حج و زیارت استانی مطلقاً توصیه نمی گردد.

2-امکان انجام ثبت نام اولیه و رزرو جا در کلیه دفاتر زیارتی مجاز سطح استان که در جراید محلی از سوی دفاتر حج و زیارت منتشر می شود وجود دارد لیکن قطعی کردن ثبت نام منوط به مراجعه بموقع به کارگزار مقصد در مهلت تعیین شده خواهد بود (برابر مفاد برگه رزروجا)

3-هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیت هواپیمایی و بخش دیگری از آن که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری کارگزاران، مدیر و معاون  راهنما می باشد طی قبض مابه التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود که بر اساس ظرفیت هر گروه/ ایستگاه پروازی/ مقصد/ گروه قیمتی تعیین گردیده است که میبایست برابر قیمت های مصوب دفتر حج و زیارت این جدول در محل ثبت نام کارگزار نصبو و قابل رویت باشد.

4-دفتر زیارتی مجاز به دریافت هیچ گونه وجه نقدی تحت هر عنوانی بابت ثبت نام نمی باشد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1342573897911062049



موضوع مطلب : اولویت های مرحله دوم عمره مفرده
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره تحقیقات هسته ای، مثبت بودن فضای مذاکرات کارشناسی هسته ای میان ایران و غرب، برنامه کاترین اشتون برای سفر به پنج کشور منطقه و دعوت ایران از وی برای سفر به تهران و تصمیم رئیس جمهور ایران برای شرکت در مجمع اقتصاد جهانی در سوئیس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 370782
تاریخ انتشار:22 دی 1392 - 09:00-12 January 2014
کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟
بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره تحقیقات هسته ای، مثبت بودن فضای مذاکرات کارشناسی هسته ای میان ایران و غرب، برنامه کاترین اشتون برای سفر به پنج کشور منطقه و دعوت ایران از وی برای سفر به تهران و تصمیم رئیس جمهور ایران برای شرکت در مجمع اقتصاد جهانی در سوئیس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟

به گزارش «تابناک»، اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره ابعادی از برنامه هسته ای کشور، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است.«گالف تودی» می نویسد علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز گذشته از حق ایران برای انجام تحقیقات بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته دفاع کرده است. صالحی با اشاره به مذاکرات کارشناسی هسته ای ایران و گروه 1+5 گفته: «سانتریفیوژهای پیشرفته که استفاده از آن ها حق ایران است، یکی از نقاط عدم توافق با طرف مقابل است». این روزنامه همچنین به سخنان عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اشاره کرده که پیشتر از تصمیم گیری نهایی درباره روند اجرایی شدن توافق ژنو طی دو روز خبر داده بود. 

کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟

در همین زمینه، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» از مثبت بودن فضای مذاکرات ایران و 1+5 و عزم ایران و غرب برای حل و فصل مسائل باقیمانده سخن گفته است. این روزنامه می نویسد بر اساس اخبار و شواهد، ایران و اتحادیه اروپا در حل و فصل مسائل و اختلاف نظرهای باقیمانده در زمینه چگونگی اجرایی کردن توافق هسته ای ژنو به پیشرفت دست یافته اند؛ اما آمریکا اعلام کرده مباحثات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. مانیتور اشاره می کند که پس از دیدار اخیر مقامات ارشد ایران و اتحادیه اروپا، عباس عراقچی از یافتن راه حل هایی برای همه اختلافات خبر داده، اما در عین حال گفته رابزنی های بیشتری برای رسیدن به نتیجه نهایی مورد نیاز است.

کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟

موضوع سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منطقه خاورمیانه، از جمله دیگر موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. به نوشته سایت خبری «ای یو بیزنس»، قرار است کاترین اشتون ضمن سفر به منطقه، از پنج کشور حاشیه خلیج فارس دیدار کرده و با مقامات این کشورها درباره جنگ داخلی در سوریه، برنامه هسته ای ایران و منازعه رژیم اسرائیل و فلسطین به گفت و گو بپردازد. اشتون با صدور بیانیه ای در این زمینه اظهار داشته: «ما این بخت را خواهیم داشت که درباره طیفی از موضوعات مهم که بر روابط دوجانبه ما تأثیر می گذارد، به بحث بپردازیم». 

کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران نیز از اشتون دعوت کرده تا در جریان سفر خود به منطقه، از ایران نیز دیدار کند. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، از اشتون دعوت کرده تا به تهران سفر کند. مایکل مان، سخنگوی اشتون نیز انجام چنین دعوتی را تأیید کرده و گفته اشتون تمایل به انجام چنین سفری دارد. این خبرگزاری همچنین به نقل از مان می نویسد که در جریان مذاکرات دو روزه مذاکره کنندگان ارشد هسته ای ایران و اتحادیه اروپا، پیشرفت های بسیار خوبی در همه موضوعات مورد نظر حاصل شده است. 

کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟

در نهایت، تصمیم رئیس جمهور ایران برای شرکت در «مجمع اقتصاد جهانی» در داووس سوئیس، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی مطبوعات، از جمله «واشنگتن پست» قرار گرفته است. این روزنامه ضمن اشاره به اینکه حسن روحانی در اجلاس مذکور که قرار است اواخر این ماه برگزار شود، شرکت خواهد کرد، این اقدام را تلاشی آشکار به منظور ارتقای تحرکات دیپلماتیک ایران دانسته است. واشنگتن پست همچنین اشاره می کند روحانی نخستین رئیس جمهور ایران خواهد بود که در این اجلاس که رهبران کشورها، فعالان اقتصادی و تجاری، روزنامه نگاران و اساتید دانشگاه در آن حضور دارند، شرکت خواهد کرد. 



موضوع مطلب : کاترین اشتون به تهران سفر خواهد کرد؟
<   1   2   3   4   5   >>   >