سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1335528808442938457      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 18:58

حکایت مردی که در 6 سالگی بازوبند پهلوانی گرفت

سعید دنبال چه بود؟

این روزها بدجوری کلافه ام. بی حوصله ام. خسته ام. حس و حال کار ندارم. حتی نشستن پشت کامپیوتر و نوشتن. مسافرت که اصلا! چند وقتیه یه دوست عزیز زمان جنگ، از کرج مدام تماس می گیره که یه سر برم پهلوش، بهش قول می دم ولی نمی تونم برم!

شدید عطش می کنم و در این سرمای زمستون، باید آب یخ بخورم و پشت سرش، سریع بدوم برم دستشویی!
هیچ مسافرت راه نزدیک نمی تونم برم چه برسه به راه دور! استرس، ناراحتی و کلافگی، مرض رو دوچندان می کنه. حسابش رو بکن در این آرامش زندگی و تامین همه جانبه، به دلیل اینکه مدام باید برم دستشویی دارم عذاب می کشم.
همه اینا از مرض دیابت و بالا رفتن قند خونمه!


http://ssu.masjedun.com/uploads/toqani3_379591.jpg


29 سال پیش درست در چنین روزهایی، لشکر 27 حضرت رسول در پادگان دوکوهه مستقر بود و آماده برای شرکت در عملیات بدر. گردان میثم در طبقه سوم ساختمان توپخانه مستقر بود. پله های زیاد طبقه سوم جای خود، از دم ساختمون تا "چهارصد دستگاه" (نامی که بچه ها روی دستشویی های پادگان آن سوی حسینیه شهید همت گذاشته بودند) کلی فاصله بود. اگه نصفه شب قلقلکمون می اومد، می ذاشتیم واسه دم اذان که همون جا وضو بگیریم و نماز صبح رو هم در حسینیه بخونیم.

"سعید طوقانی" سال های قبل از انقلاب، در 6 سالگی 300 دور در 3 دقیقه چرخیده و بازوبند پهلوانی ورزش باستانی کشور بر بازویش نشسته بود. سعید از خونه جیم شده و بدون اطلاع خانواده که رفته بودند کاشان، اومده بود جبهه. "عباس دائم الحضور" که مرشد بود و در زورخانه برای سعید ضرب می گرفت، کمکش کرد تا با هم اومدن جبهه.
سعید، در گردان میثم بود. دم دمای عملیات گردان در اردوگاه عملیاتی "قلعه قاسم" در سینه کش کوه های روبه روی دوکوهه، مستقر شده بود. من که با سعید خیلی رفیق بودم، نمی دونستم اوضاع جسمیش چطوره. ظاهرا خانواده اش هم خبر نداشتن.
سعید به دلیل ناراحتی کلیه، گذشته از درد شدید، عطش می کرد و باید آب می خورد. به محض سر کشیدن یک لیوان آب، نمی تونست خودش رو کنترل کنه و باید سریع خود رو به دستشویی می رسوند.
سرانجام با اصرار عباس و بقیه دوستان، سعید در بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک بستری شد تا مداوا بشه.

چیزی به عملیات نمونده بود. سعید که این رو فهمید، توان خفتن در تخت بیمارستان نداشت. هر چه دکترها اصرار کردند که حالت اصلا خوب نیست، قبول نکرد و با رضایت خود، از بیمارستان مرخص شد تا خودش رو به گردان میثم برسونه که راهی منطقه جفیر در جاده خرمشهر برای شرکت در عملیات بود.
باوجود مریضی و عطش و نیاز شدید به دستشویی، سعید در عملیات حضور پیدا کرد.
سعید پیک گروهان بود؛ یعنی در اوج آتش باری تیربارها و دوشکاهای دشمن در دشت وسیع منتهی به شرق دجله در آن سوی جزایر مجنون، همه می تونستند روی زمین دراز بکشن و خیز برن.
آن روزها از موبایل و وایبر و وی چت و این حرفا خبری نبود! سعید که پیک بود، زیر اون آتیش شدید بلند می شد و از ته ستون به سر ستون می دوید تا پیام فرمانده رو برسونه. 


http://axgig.com/images/14564400460447487026.jpg


نیمه های شب آخرین روزهای اسفند 63 که مردم شهرها در تب و تاب خرید شب عید 64 بودند، سعید از ستون نیروها جدا شد و به سمت چپ رفت. پشت سری هاش فکر کردن حتما دوباره دستشویی اش گرفته. همین طور که دور می شد، یکی از فرماندهان گروهان دوید پشت سرش. مدام پرسید:
- سعید ... چی شده؟
ولی سعید فقط سرش رو به عقب تکان می داد و بدون اینکه چیزی بگه، فقط صداش به گوش می رسید که:
- هوووم ... هووووم ....
یعنی که هیچی نیست.

سعید چند قدمی جلو رفت و فرمانده پشت سرش. خوب که از نیروها دور شد، دوزانوش بر زمین بوسه زدن و ناگهان با صورت بر زمین افتاد. فرمانده دوید، رویش رو که برگردوند، متوجه شد گلوله دوشکا به زیر شکم سعید خورده و بدن اونو متلاشی کرده. سعید با دستهای کوچیکش جلوی زخم رو گرفته بود تا محتویات شکمش بیرون نزنه. 


http://www.basij.ir/uploaded_files/99961/1/3.jpg


نمی دونم سعید اون دقیقه های آخر، چی فکر می کرد که این کار رو انجام داد. یعنی بدون داد و فریاد، از ستون نیروها فاصله گرفت و تا صبح کسی نفهمید سعید شهید شده. سعید که همه بچه ها عاشق اخلاص، صفا، مرام پهلوانی و همه چیزش بودند، رفت تا کسی چون عباس نفهمه چی بر سرش آمده.
صبح که عباس هراسان دنبال سعید می گشت، وقتی بردنش بالای سر سعید، همان جا نشست. به واقع کمرش شکست. همان جا زانو بر زمین کوفت. سر سعید رو به دامن گرفت و شروع کرد به نجوا و گریستن.
ده پونزده سال بعد، پیکر استخوانی عباس و سعید، هر دو با هم به آغوش خانواده ها بازگشتند.(وبلاگ خاطرات جبهه)

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1335528808442938457



موضوع مطلب : حکایت مردی که در 6 سالگی بازوبند پهلوانی گرفت

کد خبر : 1335429397156612156      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 16:51هاشمی

 

چرا هاشمی رئیس قوه قضائیه نشد؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه ای در سال 82 با کیهان ضمن بیان مطالبی پیرامون دستگیری های سال 69 ،تاکید کرد: روحیه من با این جور کارها جور در نمی آید،زمانی بحث بود که من رئیس قوه قضاییه شوم. گفتم که اگر به آنجا بروم، زندانی‌ها را آزاد می‌کنم و نمی‌توانم زندانی داشته باشم و اگر قاضی باشم، نمی‌توانم کسی را محکوم به زندان کنم. شاید برای شما باید جالب باشد که بعد از انقلاب من اصلاً برای بازدید به زندان نرفتم. چون نمی‌توانم بروم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده این مصاحبه بدین شرح است:

یک شبهه دیگر. آقای مهندس عزت الله سحابی و جمع دیگری در سال 69 متعاقب بیانیه ای که منتشر کردند، دستگیر شدند. نقل می کنند وقتی شما برای بودجه به مجلس رفته بودید یکی از آقایان کمیسیون برنامه گفته بود ما با بقیه کار نداریم. ولی آقای سحابی را چرا گرفتند. و شما گفته بودید رویش زیاد شده بود و خواستیم رویش را کم کنیم. ضمناً می گویند آقای سحابی از شما قول گرفته بود اعترافاتی که کرده، از تلویزیون پخش نشود. ولی در برنامه «هویت» پخش شد. درمورد این دو شبهه توضیح بفرمایید.

- اولاً از من قولی نگرفته بود. اصلاً از اعترافات ایشان اطلاعی نداشتم که قولی بدهم. آقای سحابی هم رفیق من بود. ما در دوران مبارزه هم پرونده و با هم در زندان بودیم. بعد از پیروزی هم در شورای انقلاب بود. همیشه با هم بودیم و اختلافی نداشتیم. گروهی را هم که وزارت اطلاعات گرفتند، بدون اطلاع من گرفتند. گویا حدود 90 نفر را گرفتند. من اصلاً با اینطور چیزها مخالف بودم. منتها وزارت اطلاعات از این کارها می کرد. من کمک کردم که آقای سحابی آزاد شود. رهبری هم کمک کردند. آیت الله خامنه ای تعبیری کردند و من هم آن را برای اینها نقل کردم و گفتم که رهبری گفتند: «اینهایی که این کارها را می کنند، خودشان زندان نبودند و نمی دانند زندان یعنی چه که افراد را مدتها در زندان نگه می دارند. اگر زندان رفته بودند، این کارها را نمی کردند.» من به مسئولان گفتم سریعاً به اتهامات رسیدگی شود که پس از رسیدگی، اینها را آزاد کردند. برنامه هویت را از تلویزیون دیدیم و اصلاً خبر نداشتیم. شما از آقای شریعتمداری بپرسید که چه کسی به او گفته که آن برنامه را بسازد. تیپ فکری من این گونه نبوده و نیست.

 به هر حال هنوز هم با ایذا موافق نیستم. زمانی بحث بود که من رئیس قوه قضاییه شوم. گفم که اگر به آنجا بروم، زندانی ها را آزاد می کنم و نمی توانم زندانی داشته باشم و اگر قاضی باشم، نمی توانم کسی را محکوم به زندان کنم. برای شما باید جالب باشد که بعد از انقلاب من اصلاً برای بازدید به زندان نرفتم. چون نمی توانم بروم. در سالهای اول پیروزی در ایام عید بود که آیت الله موسوی اردبیلی به من گفت: به شمال برویم، جایی داریم که دو، سه روز استراحت کنیم. ما را به چالوس در باغی بردند که سپاه گرفته بود. ما شب در حال قدم زدن در آنجا بودیم که دیدیم دیوار بلندی آن طرف هست. گفتم: این چیست؟ گفتند: این زندان است. گفتم: من دیگر نمی توانم اینجا بمانم. از آنجا بیرون آمدیم. یعنی وقتی گفتند که آنجا زندان است، بیرون آمدم. با دیدن زندان حالت غم به من دست می دهد و چون خودم قبلاً زندان کشیدم، می دانم چقدر سخت است.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1335429397156612156



موضوع مطلب : چرا هاشمی رئیس قوه قضائیه نشد؟
دوشنبه 92 دی 16 :: 8:58 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1335511065536173787      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 18:30میمون,حیات وحش

گزارش تصویری

10 میمون نادر و دیدنی دنیا

میمون ها از جمله جالب ترین جانوران حیات وحش از دید انسان ها هستند که همواره مورد توجه قرار می گیرند.

جام جم آنلاین به نقل از ارث اکسپلوررز، گونه های متنوع میمون ها از کوچکترین تا بزرگترین گونه دارای عادات غریزی و رفتارهایی هستند که جالب و تماشایی بوده و تقریبا تمام این گونه ها جانورانی اجتماعی محسوب می شوند. در این گزارش تصویری شمپانزه ها، گوریل ها ، اورانگوتان ها ، گیبون ها و بونوبوها که فاقد دم بوده و به عنوان پرایمت ها (انسان نما) شناخته می شوند جایی ندارند.

تصاویر 10 میمون نادر و دیدنی را برای این گزارش انتخاب کرده ایم.عکس ها به اندازه ای گویا هستند که نیازی به توضیح و تفسیر چندانی ندارند. 10 میمون نادر و دیدنی دنیا.


            
دو میمون بی دماغ طلایی که زیستگاهشان در بخش کوچکی از جنوب شرقی چین است.


            
یک لانگور فرانسوا که تنها در بخش هایی از ویتنام و نیز استان گوانگشی چین زندگی می کنند.


            
یک خانواده از میمون های گونه لوتونگ که زیستگاهشان در بخش هایی از تایلند و مالزی است.


            
به رغم شباهت این یک میمون عنکبوتی نیست بلکه گونه ای میمون لانگور بنام فیرس است که در جنگل های استوایی جنوب شرقی آسیا زندگی می کند.


            
چهره یک لانگور طلایی که فقط در جنگل های کوهستانی بوتان پیدا می شود.


            
یک میمون گونه کیپونجی که در سال 2003 در بخش کوچکی از جنگل های کوهستانی تانزانیا کشف شد.


            
دو بابون جیلادا که فقط در کوهستان های اتیوپی یافت می شوند.


            
میمون های گونه بی دماغ یونان که فقط در منطقه کوهستانی استان یونان چین و در ارتفاع 3000 تا 4500 متری وجود دارند.


            
یک میمون گونه وولی که در بخش غربی جنگل های آمازون زندگی می کند.


            
یک میمون کاپوسین که زیستگاهش در جنگل های بارانی آمریکای جنوبی است. گزارش: بهرام افتخاری.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1335511065536173787



موضوع مطلب : 10 میمون نادر و دیدنی دنیا
دوشنبه 92 دی 16 :: 9:14 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1335008321140696081      تاریخ : دوشنبه 16 دی 1392 8:41سرمقاله

گزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح دوشنبه

سران فتنه چرا محاکمه نمی‌شوند؟

روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشورو جهان پرداخته‌اند از جمله «سران فتنه چرا محاکمه نمی‌شوند؟»،«همزمان با مهار تورم هدفمندی را نیز در نظر بگیرید!»،«داستان از میرداماد کلید خورد»،«بحران سازی امنیتی و سیاسی»،«پیشنهاد جایگزین تبصره 2 قانون بودجه 93»،«اعترافات رسواگر یک صهیونیست»،«وظیفه خطیر قوه قضائیه»،«خوره سبک زندگی مصرف گرایانه»،«وکلای مدافع شیطان»و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.

جام جم:سران فتنه چرا محاکمه نمی شوند؟

«سران فتنه چرا محاکمه نمی شوند؟»عنوان سرمقاله روزنامه جام جم به قلم مهدی فضائلی است که در آن می خوانید؛هفته گذشته فضای سیاسی کشور تحت تاثیر سالگرد 9 دی قرار داشت که نقطه پایانی بود از سوی مردم به فتنه ای که به نام صیانت از رأی آنها طراحی و به اجرا گذاشته شده بود.

به همین مناسبت صدها جلسه نشست و سخنرانی در سراسر کشور برگزار شد و ده ها یادداشت و مقاله منتشر گردید.

رسانه ملی نیز با مستندهای سیاسی متعدد و فیلم ها و تله فیلم هایی که به همین مناسبت پخش کرد سهمی بسزا در زنده نگه داشتن این روز به یاد ماندنی ایفا کرد؛ اقدامی که خوشایند حامیان فتنه نیست.

علت افزایش حجم فعالیت ها در این باره، به سوءاستفاده ای برمی گردد که باقیمانده جریان فتنه یا برخی ساده اندیشان از فضای پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کردند.

این جریان تلاش می کند با ساده سازی و تخفیف فتنه و به ظاهر استقبال از محاکمه سران داخلی آن، زمینه رفع حصر آنان را فراهم کند.

نقطه مقابل این جریان، نیروهای علاقه مند به نظام و انقلاب قرار دارند که با جدیت به دنبال محاکمه واقعی سران فتنه و اعدام آنها هستند. اما نظام هوشمندانه در مقابل هر دو درخواست مقاومت کرده و راه میانه را که همان ادامه حصر است دنبال می کند؛ چرا؟

به نظر نویسنده دلایل عدم محاکمه سران داخلی فتنه را در موارد زیر باید جستجو کرد.

1) نظام اسلامی بر خلاف نظام های استبدادی که مخالفان خود را با اندک بهانه ای بشدت و سخت مجازات و سرکوب می کنند؛ در ماجرای فتنه بنای خود را بر اقناع افکار عمومی نهاده است. یعنی نظام معتقد است سران داخلی فتنه قبل از دادگاه باید نزد وجدان عمومی جامعه محاکمه و مجازات آنها تعیین شود.

واقعیت این است که به رغم موج گسترده ای که برای محاکمه سران فتنه وجود دارد و در همان 9 دی 88 هم به نمایش درآمد، این موضوع به مطالبه ای همگانی تبدیل نشده و هنوز هستند کسانی که به عمق خسارت ها و ظلمی که به نظام وارد شده واقف نیستند.

فتنه سال 88 جنسش از نوع جنگ نرم بود و تشخیص دشمن و میزان خسارت های ناشی از اقدامات او در چنین نبردی، متفاوت است از نبرد سختی که خط دشمن با چشم قابل تشخیص است و دشمنی او از خون هایی که بواسطه سلاح های او ریخته می شود و خانه هایی که ویران می شود بر همگان آشکار و بی نیاز از توضیح و استدلال.

2) محاکمه سران فتنه همراه با حاشیه سازی های فراوان خواهد بود و بدون تردید کسانی که تصمیم شورای عالی امنیت ملی را که رئیس قوه قضاییه و به عبارت دیگر قاضی القضات کشور یکی از اعضای آن است به عنوان یک اقدام تأمینی برای برقراری امنیت و نه مجازات بر نمی تابند و اشکال می کنند چرا این افراد بدون محاکمه در حصر هستند، هر حکمی از سوی دادگاه صادر شود بخصوص اگر بدون اغماض باشد، برتابیده نخواهد شد.

به نظر می رسد عده ای اساسا به دلیل همین حاشیه سازی ها و سوءاستفاده از آن است که تلاش می کنند نظام را تحت فشار قرار دهند تا یا سران فتنه آزاد شوند یا محاکمه و در هر صورت این جریانات بتوانند با حمایت سیاسی و رسانه ای بیگانگان بهره خود را ببرند.

3) با توجه به دلایل متقنی که هست، آگاهان به قضای اسلامی معتقدند حکم سران فتنه کمتر از اعدام نخواهد بود لذا پس از صدور حکم، اگر حکم اجرا شود سابقه تاریخی پیراهن عثمان تکرار خواهد شد و فتنه های دیگر علیه نظام طراحی و اجرا خواهد گشت و دشمنان داخلی و خارجی نظام دوباره فرصت پیدا خواهند کرد موج گسترده ای را علیه نظام به راه اندازند.

با توجه به آنچه گفته شد، محاکمه سران فتنه در شرایط کنونی به مصلحت نیست و کشور را درگیر حواشی و مسائل دست چندمی خواهد کرد که علاوه بر تحت الشعاع قرار گرفتن اولویت های کشور، جامعه را مجددا درگیر مسائل تنش زا می کند لذا به نظر می رسد بهترین گزینه در شرایط کنونی مقاومت نظام در برابر خواست دو گروه دور نگه داشتن کشور از غلبه حاشیه بر متن است.

خراسان:همزمان با مهار تورم هدفمندی را نیز در نظر بگیرید!

«همزمان با مهار تورم هدفمندی را نیز در نظر بگیرید!»عنوان یادداشت روز روزنامه خراسان به قلم مهدی حسن زاده است که در آن می خوانید؛با تداوم روند کاهش نرخ تورم طی چند ماه اخیر مسئولان اقتصادی دولت وعده داده اند که نرخ تورم حدود 40درصد تا پایان امسال به 35درصد و تا پایان سال آینده به حدود 25 درصد کاهش یابد. تردیدی نیست مهمترین معضل اقتصادی کشور حداقل از دید عموم مردم تورم سنگینی است که قدرت برنامه ریزی اقتصادی را از اقشار ضعیف و متوسط و به ویژه حقوق بگیران که درآمد نسبتاً ثابتی دارند، سلب کرده است و تردیدی نیست هدف گذاری کاهش نرخ تورم برای سال آینده با توجه به مهار رشد نقدینگی و ثبات نسبی بازار ارز ضروری و البته شدنی است اما تکرار چندباره وعده کاهش نرخ تورم در شرایطی که براساس گفته مسئولان دولت سال آینده مرحله دوم هدفمندی اجرا خواهد شد، این وعده را با چالش مواجه خواهد کرد.

از نگاه عموم اقتصاددانان و حتی طرفداران اجرای هدفمندی تردیدی در این باره که اجرای این طرح اثرات تورمی به دنبال خواهد داشت، وجود ندارد. اما فارغ از ضرورت اجرای مرحله دوم، اثرات تورمی هدفمندی در کوتاه مدت و میان مدت براساس شیب افزایش قیمت ها، مدیریت نقدینگی، تنظیم بازار و نظام توزیع، نحوه پرداخت یارانه نقدی و مدیریت منابع و مصارف یارانه، شدت و ضعف دارد.

در بلندمدت نیز نحوه حمایت از تولید در اجرای هدفمندی و جلوگیری از رکود در بخش های صنعت و کشاورزی می تواند اثرات تورمی ناشی از رکود بخش تولید بر افزایش قیمت تمام شده تولید و کاهش عرضه کالا و خدمات در اقتصاد را مهار کند. با این حال در خوش بینانه ترین وضع موجود با فرض شیب ملایم اجرای مرحله دوم، تنظیم موثر بازار، جلوگیری از رشد بی رویه نقدینگی و حمایت موثر از بخش تولید، اجرای هدفمندی با حداقلی از تورم همراه خواهد شد که اجتناب ناپذیر و قابل پذیرش است.

در این مدت وعده های مکرر کاهش نرخ تورم به 25درصد و حتی کمتر از آن که سخنگوی دولت در آخرین گفت وگوی خود با خبرنگاران اعلام کرد این خطر را در پی دارد که دولت در صورت اجرای هدفمندی تنها به مهار تورم در کوتاه مدت توجه کند و در این میان از سایر متغیرهای اقتصادی و اجرای اثربخش هدفمندی غفلت کند. بدون تردید می توان حتی در صورت اجرای همراه با شیب تند هدفمندی نرخ تورم را در کوتاه مدت مهار کرد، چرا که در صورت الزام تولیدکنندگان به تثبیت طولانی مدت قیمت ها و جلوگیری از رشد و سود اندک نقدینگی همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی، جلوی افزایش تورم گرفته خواهد شد اما به چه قیمتی؟! شاید بتوان در پاسخ گفت به قیمت رکود شدید بخش تولید، کاهش نرخ رشد اقتصادی و افزایش بیکاری می توان به هدفگیری کاهش همزمان نرخ تورم و اجرای مرحله دوم هدفمندی دست یافت.

در این میان نگاهی به تجربه مرحله نخست هدفمندی که با الزام طولانی مدت تولیدکنندگان به تثبیت قیمت ها با وجود افزایش هزینه های تولید، تورم در ماه های نخست اجرای این طرح افزایش چندانی نیافت، نشان می دهد شیرینی این اقدام غیرکارشناسی تبعات تلخ رکود در بخش تولید را به دنبال داشت، این در حالی است که تثبیت کوتاه مدت قیمت محصولات همزمان با اجرای هدفمندی منطقی است و اجازه می دهد که ضمن مهار تورم انتظاری ناشی از اجرای این طرح فرصت کافی برای قیمت گذاری محصولات براساس افزایش هزینه های تولید فراهم شود.

مجموعه این اقدامات غیر کارشناسی موجب برهم خوردن توازن تقاضای تحریک شده به واسطه افزایش شدید نقدینگی و عرضه تضعیف شده به واسطه اجبار و الزام دولت در عرصه قیمت گذاری شد و پس از چند ماه فنر نرخ تورم را از دست مدیران اقتصادی دولت خارج کرد و با ورود نقدینگی های سرگردان به بازار ارز شرایط رکود تورمی با نرخ رشد اقتصادی منفی 5.4 درصد و تورم بالای 40درصد رقم خورد.

در شرایط حاضر نیز اصرار بر کاهش نرخ تورم تا پایان سال آینده همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی ممکن است دولت را به این ورطه بکشاند که برای مهار تورم به هر شیوه ای متوسل شود که نتیجه آن ممکن است در کوتاه مدت مهار تورم باشد اما اثرات تلخ آن در میان مدت و بلندمدت برای اقتصاد به گونه ای خواهد بود که افزایش نرخ تورم تنها یکی از اثرات منفی آن خواهد بود، لذا به نظر می رسد دولت بهتر است در هدفگذاری کاهش نرخ تورم در سال آینده در شرایطی که اجرای مرحله دوم هدفمندی را نیز در دستور کار دارد، تامل بیشتری به خرج دهد.

کیهان:داستان از میرداماد کلید خورد

«داستان از میرداماد کلید خورد»عنوان یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم محمد ایمانی است که در آن می خوانید؛بازداشت بابک زنجانی بار دیگر بحث مبارزه با تخلفات و مفاسد اقتصادی را داغ کرده است.

بازداشت بابک زنجانی بار دیگر بحث مبارزه با تخلفات و مفاسد اقتصادی را داغ کرده است. آیا او یک کارآفرین نمونه است که ضمناً در دور زدن تحریم ها و فروش 17 میلیارد دلار نفت کمک کرده است؟ یا یک مفسد و متخلف اقتصادی است که بدهی های هنگفت خود به بانک مرکزی را تسویه نکرده و 168 شرکت وابسته به شستا (تامین اجتماعی) را بدون برگزاری مزایده در ازای 4 میلیارد یورو خریده است؟ یا یک فعال اقتصادی با مختصات گزینه اول است که در میانه راه به تخلفات آلوده شده و سنتزی از هر دو است؟ از طرف دیگر آیا کارنامه زنجانی صرفاً 2 ساله است یا در ورق زدن پرونده وی، باید به 20 سال پیش بازگشت؟

1- قبل از هر چیز باید میان شعبده بازی رسانه ای و شامورتی بازی سیاسی با بررسی مستند قضایی- اقتصادی فاصله گذاشت. این شامورتی بازی است که برخی رسانه ها، برخورد کمونیست ها را با آلبوم زنجانی می کنند، برخی عکس های وی را برای تخطئه مثلاً وزیر کار و رفاه دولت سابق یا فلان نماینده مجلس برجسته می کنند و برخی تصاویر دیگر وی با مثلاً رئیس مجمع تشخیص یا رئیس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک را به تیغ سانسور می سپارند تابه زعم خود بهره برداری سیاسی و باندی و قبیله ای از ماجرا کنند. البته صرف این تصاویر به خودی خود اتهامی را متوجه هیچ مسئولی نمی کند اما رفتار گزینشی در آگراندیسمان برخی تصاویر  و حذف برخی تصاویر دیگر، از بی صداقتی رسانه های شبه اصلاح طلب- و آلوده به فتنه گری های سیاسی و اقتصادی متعدد- حکایت می کند. به عبارت دیگر، همین رفتار در گام اول موجب سلب اعتماد از جریان سیاسی- رسانه ای مذکور می شود.

این موضوع آنجایی  عجیب تر و تلخ تر می شود که عنایت کنیم همین رسانه ها و روزنامه ها در موضوع انتشار گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی نیز دست پیش گرفتند و در حالی که خود مبالغ کلانی را به بهانه شصتمین جشن تاسیس سازمان و غیر آن دریافت کرده بودند، کوشیدند با تیتر و گزارش های جهت دار، ماجرا را صرفاً برای حمله به دولت سابق مصادره و در حقیقت «خر برفت و خر برفت» را همخوانی کنند! دست بر قضا یکی از همین روزنامه ها (روزنامه «آ») که حامی ویژه متهم پولشویی های میلیاردی در دانشگاه آزاد و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می باشد، براساس صرفاً 2 سند بالغ بر 80 میلیون تومان از تامین اجتماعی پول گرفته  و شاهدی بر این مدعاست که فساد اقتصادی- سیاسی، قرمز و آبی یا جریان فتنه و حلقه انحراف نمی شناسد و مفسدان، بدون مرز سیاسی عمل می کنند. شاید ماجرا جالب تر هم بشود وقتی بدانیم یک روزنامه زنجیره ای دیگر (روزنامه «ا») که از  بذل و بخشش های حلقه انحرافی در سازمان تامین اجتماعی بهره مند شده)، یک دهه پیش نیز از دست و دلبازی های ویژه شهرام جزایری بهره مند بود و سر اعتیاد خود باقی است. آیا با این دستان آلوده می توان مدعی مبارزه با فساد بود؟

2- پیگیری درخور تحسین 12 تن از نمایندگان مجلس برای بازداشت و رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی را می توان با عملکرد شبه اصلاح طلبان در مجلس ششم مقایسه کرد. هنوز از خاطر نبرده ایم که علی اکبر محتشمی پور (رئیس فراکسیون 210 نفره دوم خرداد در مجلس ششم) به خاطر اعتراض به «فاجعه در مدیریت وزارت نفت و شرکت نفتی پتروپارس» مجبور شد بگوید «هر که را اسرار حق آموختند- مهر کردند و دهانش  دوختند و من دیگر درباره این فاجعه سخن نخواهم گفت» و به خاطر داریم که وقتی قوه قضائیه پیگیر این پرونده یا تخلفات شهرام جزایری شد، برخی گردن کلفت های همان مجلس به جای حمایت از دستگاه قضایی، فضای رسانه ای را پر از گرد و غبار کردند  مبنی بر اینکه  رئیس وقت قوه قضائیه تابعیت ایرانی ندارد و افکار عمومی را دنبال نخود سیاه فرستادند. مدیر عامل شرکت نفتی پتروپارس- که اکنون در دولت سمت دارد - همان زمان (خرداد 1381) گفت: «اگر ما رانتی را در دولت قرار  دادیم و عده ای از آن رانت استفاده کردند و ثروتمند شدند، حق نداریم یقه آنها را بگیریم». آن روز سخن از واگذاری پروژه چند میلیارد دلاری به شرکت پتروپارس بدون برگزاری تشریفات قانونی مناقصه بود و هنور دشواری های تحریم به اقتصاد کشور تحمیل نشده بود. آن اظهارنظر با شعار امروز مبارزه با رانت تناقض پیدا می کند، مگر اینکه قائل باشیم «رانت»، به دو دسته خوب و بد و قرمز و آبی و خودی و غیرخودی تقسیم می شود!

3- عباراتی را که می خوانید مصاحبه سی ام شهریور 1392 بابک زنجانی با نشریه زنجیره ای و اصلاح طلب آسمان است. داستان پیدایش اقتصادی پدیده ای به نام  زنجانی به حدود 20 سال پیش برمی گردد و دست پخت برخی معترضان امروزی است و نه صرفا  2 سال پیش؛ این داستان را نباید تقطیع کرد و از وسط یا انتها خواند. «زمانی که در پادگان ولی عصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه جا کنید. حدود 5 ماه از سربازی ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامه ها را انجام می دادم،  بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می کردم. بعد از خدمت ... آقای نوربخش 4-5 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می داد تا در بازار پخش کنند. دلار 300 تومان بود و همه می گفتند دلار می خواهد هزار تومان شود. مردم می رفتند شب تا صبح در صف بانک ها می خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند.آقای نوربخش به من گفت شما هم  بیا در این مجموعه هایی که دارند دلار تزریق می کنند و 4 یا 5 نفر بودند، کار کن. اولین روز 17 میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم 17 میلیون تومان (2دهه پیش) بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست) خریدم. هر روز دلار می گرفتم و در بازار می فروختم...( درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی)من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از 8 سال است که عکس ایشان در اتاقم هست.»

4- این جملات را در دفاع از مه آفرید خسروی متهم اول فساد 3 هزار میلیارد تومانی که با چمدان های رشوه پر از پول مشغول آلوده سازی اقتصادی بود، بخوانید؛ «او نه تنها جرمی مرتکب نشده بلکه باید به وی نشان لیاقت داد  اما در عمل وی به اعدام محکوم شده است. دادگاه سیاسی بود و برای ارضای افکار عمومی. مه آفرید خسروی بیش از یک دهه تلاش شبانه روزی کرده و توانسته با راه اندازی 22 شرکت، 17 هزار نفر را حقوق بگیر کند. او دارای توان بالای مدیریتی در  حد بیل گیتس و استیو جابز است و اساساً روح کارآفرینانی از این دست، از زد و بند و اختلاس و کارهای خلاف بری است. او بزرگ ترین خدمات را به اقتصاد کشور کرده است.» این ادبیات مربوط به سران حلقه انحرافی نیست بلکه اتفاقاً متعلق به آقای «صادق-ز» از شبه اصلاح طلبان حامی فتنه است که به جرئت می توان گفت جزو 10 نفر اول تأمین کننده تیترها و مصاحبه ها و تحلیل های تمام نشریات زنجیره ای است. می توان پرسید چرا سایه احمدی نژاد و دولت سابق را باید با دلیل و بی دلیل - به حق و ناحق - زد اما از متهم اول فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردی دفاع کرد یا چرا باید در ظاهر سایه سعید مرتضوی و سازمان تأمین اجتماعی را با تیر زد اما در باطن با همان جریان پالوده خورد؟! آیا این تجانس، به خاطر سنخیت نیست؟ یقینا رشوه، پولشویی، زد و بند و انواع تخلفات اقتصادی مرز نمی شناسد. آقای «م-ه» متهم به پولشویی های چند میلیاردی در دانشگاه آزاد و بهینه سازی مصرف سوخت است و بنابر اظهارات یکی از همکاران فراری نامبرده، وی در مدت اقامت در خارج از کشور پیگیر موضوع تشدید تحریم ها بوده است. «حمزه-ک»  از متهمان فتنه 88 می گوید حکمت این پولشویی ها را پرسیده و «م-ه» پاسخ داده است «پول ها باید به صرافی برود و در آنجا تبدیل به دلار و سپس ریال شود تا دستگاه ها نتوانند معلوم کنند منشأ این پول ها کجاست»!

5- قوه قضائیه باید با کمک کارشناسان اقتصادی وزارتخانه های ذی ربط و مجلس با دقت و قاطعیت به اتهامات بابک زنجانی و امثال وی رسیدگی کند. این امر اغماض بردار یا تبعیض پذیر نیست. مسئولیت خطیر دستگاه قضایی در ضرورت مبارزه با تخلفات و مفاسد اقتصادی با جنجال و غوغاهای سیاسی فرق می کند. کمک به دور زدن تحریم ها یک مسئله است و سوءاستفاده از فرصت های اقتصادی موضوعی دیگر است. از یک سو باید مراقب بود فتنه گران حامی تحریم ها، پوست خربزه زیرپای دولت جدید نگذارند و قدرت مانور دولت از طریق بخش خصوصی برای دور زدن تحریم ها را از دولت سلب نکنند یا مافیاهای اقتصادی از طریق زدن رقبا برای خود انحصار دست و پا ننمایند و از سوی دیگر همین موضوع، بهانه ای در دست سودجویان و رانت خواران در دست درازی به بیت المال و غارتگری اقتصادی نشود. بدین ترتیب مبارزه با فساد اقتصادی، نه با تجویز مسکّن و مدارا با عفونت حل می شود و نه در مقابل، بی دقتی پذیرفته است. مبارزه با فساد اقتصادی، از جنس جراحی است که نمی توان آن را به تأخیر انداخت اما میان کار قصاب با کار جراح حاذق که نقطه عفونت را هدف می گیرد و آن را زایل می کند، فاصله است. نظر کارشناسان ذی ربط در دولت و مستندات دقیق، مقدمه چین جراحی های ضروری و مهمی است.

6- گفتیم مبارزه با مفاسد اقتصادی مجامله پذیر یا تبعیض بردار نیست. فراتر از قیل و قال ها و غوغاهای جریان های سیاسی باید به نامه جامع 12 سال پیش رهبر معظم انقلاب خطاب به سران سه قوه در امر مبارزه با فساد برگشت. «با آغاز مبارزه با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه ها و به تدریج فریادها و نعره های مخالفت با آن بلند خواهد شد... به مسئولان خیرخواه در قوای سه گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است... ممکن است کسانی به خطا تصور کنند که مبارزه با مفسدان و سوءاستفاده کنندگان از ثروت های ملی موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه ها است. به اشخاص تفهیم کنند که به عکس ، این مبارزه موجب  امنیت اقتصادی و اطمینان کسانی است که می خواهند فعالیت اقتصادی سالم داشته باشند... ضربه عدالت باید قاطع ولی در عین حال دقیق و ظریف باشد. متهم کردن بی گناهان یا معامله یکسان میان خیانت و یکسان گرفتن گناهان کوچک با گناهان بزرگ جایز نیست. مدیران درستکار و صالح و خدمتگزار که بی گمان اکثریت کارگزاران در قوای سه گانه کشور را تشکیل می دهند، نباید مورد سوءظن و در معرض اهانت قرار گیرند... در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچ کس و هیچ نهاد و هیچ دستگاهی نباید استثنا شود... با این امر مهم و حیاتی نباید به گونه شعاری، تبلیغاتی و تظاهرگونه رفتار شود. به جای تبلیغات باید آثار و برکات عمل مشهود گردد».

 




موضوع مطلب : سران فتنه چرا محاکمه نمی‌شوند؟

کد خبر : 1334346347204355302      تاریخ : یکشنبه 15 دی 1392 19:45ژنو,هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام :

پایبندی به تفاهمات ژنو شرط تداوم مذاکرات است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص آینده مذاکرات ژنو، گفت: اعتماد متقابل و احترام و پایبندی به تفاهمات موقت، شرط تداوم مذاکرات است. کشورهای اروپایی و آمریکا که طی سالیان متمادی، بی‌اعتمادی نسبت به ایران را در شعارها به مردم جهان تلقین می‌کردند، الان در آزمونی بزرگ قرار گرفته‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی  امروز در دیدار گروه پارلمانی کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا، تعامل وگفت وگو را راهی عقلانی برای هر گره سیاسی دانست و با اشاره به گسترش تروریست ها در سایه حمایت های غرب و آمریکا در افغانستان و عراق، گفت: این ویروس در جایی که تولید و تقویت شد، نمی ماند و در اوّلین فرصتی که به دست آورد، در همه جا سرایت می کند.

هاشمی رفسنجانی افزود: آمریکا نمی تواند ادعا کند که جغرافیایش را از گزند تروریست ها دور کرده، چون جنازه های سربازان آمریکایی که به خانواده هایشان تحویل می شود، محصول بذری است که دولت های تندروی آمریکا در عراق و افغانستان کاشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا درخصوص آینده مذاکرات ژنو، گفت: اعتماد متقابل و احترام و پایبندی به تفاهمات موقت، شرط تداوم مذاکرات است.

وی افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا که طی سالیان متمادی، بی اعتمادی نسبت به ایران را در شعارها به مردم جهان تلقین می کردند، الان در آزمونی بزرگ قرار گرفته اند و باید خود در قول و عمل به جهانیان ثابت کنند که می توان به حرف های آنها اعتماد کرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با یادآوری سوابق فرهنگی و تمدنی مردم ایتالیا در تاریخ جهان و سابقه همکاری دولت ایتالیا با جمهوری اسلامی ایران در دوران سازندگی، گفت: همکاری ایران و ایتالیا در فضای ملتهب پس از جنگ 8 ساله عراق علیه ایران می تواند نمونه ای از همکاری همه کشورهای اروپایی در شرایط فعلی باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم ایران با انتخاب اندیشه اعتدالی در انتخابات اخیر این تفکر را شرط همکاری با همه ملت ها و دولت ها اعلام کردند و دنیا هم نباید بگذارد افراطیون، مخصوصاً صهیونیست ها مانع تداوم مذاکرات شوند.

وی با انتقاد از عملکرد آمریکا و کشورهای غربی در مسایل منطقه ای، گفت: بحران در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست و مطمئن باشید با دخالت های نظامی حل نمی شود و اگر به ظاهر حل شود، آتش زیر خاکستر است.

آقای سناتور پی یرفرد نیاندو کازینی نیز در این دیدار با ستایش از رویکرد مثبت ایران در مذاکرات ژنو و تلاش مسؤولین جمهوری اسلامی برای جلب اعتماد جهانی گفت: انتظار دنیا از مردم ایران همین بود و امیدواریم در مذاکرات به شرایطی برسیم که فضای گذشته دیگر بر روابط سایه نیندازد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا دربارة نتایج مذاکرات ژنو گفت: ما مورد انتقادیم که درها را به سوی ایران گشوده ایم و شما را هم در داخل نقد می کنند که درها را به سوی غربی ها باز کرده اید که ضمن احترام به همه دیدگاهها، باید مواظب باشیم تا تندروها با فشارهای سیاسی، دریچه های گشوده شده را نبندند.

وی با اشاره به وجود شخصیت های عقلانی در رأس تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های مسایل هسته ای ایران، گفت: تاریخ دربارة این برهه قضاوت خواهد کرد که چگونه عقلای قوم با هم نشستند و فضایی را که دیگران برای جنگ آماده کرده بودند، به سوی صلح و آرامش بردند.

کازینی در خصوص ویژگی های سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی در نگاه جهانیان گفت: دنیا به صحت گفتار جناب عالی در تمام 35 سال اخیر احترام می گذارد و می داند با اندیشه های انسانی به فکر روابط توأم با احترام ایران و همه کشورها بودید.

وی دربارة جایگاه ایران در جهان گفت: از منظر فرهنگ، اقتصاد و سیاست ایران همیشه جزوی از راه حل ها برای رسیدن به بهترین ها بود.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1334346347204355302
 



موضوع مطلب : پایبندی به تفاهمات ژنو شرط تداوم مذاکرات است

کد خبر : 1334131941334440181      تاریخ : یکشنبه 15 دی 1392 16:30مطهری,پاپ,جهنم,احمدی‌نژاد

 

آیا احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود؟

دادگاه کیفری استان تهران برای بار دوم محمود احمدی‌نژاد را برای بیان دفاعیاتش در مورد شکایت کمیسیون اصل 90 مجلس و شاکیان خصوصی احضار کرده است.

به گزارش ایسنا، شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در روزهای پایانی خرداد 92 با ارسال احضاریه ای برای محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران وی را برای پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه وی در روز 5 آذر ماه به دادگاه فراخوانده بود.

 اولین جلسه رسیدگی به اتهامات احمدی نژاد در پنجم آذر ماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران تشکیل شد، اما وی به دلایل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرد. این در حالیست که سیامک مدیرخراسانی قاضی رسیدگی کننده به پرونده بیان کرده بود که به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامی است.

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری درباره اینکه آیا عدم حضور احمدی نژاد در دادگاه باعث می شود که وی بازداشت شود؟ گفت: در حال حاضر در مورد پرونده آقای احمدی نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل وی به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضی نمی داند عذرش موجه است یا خیر؛ بنابراین وی را دوباره در تاریخ 16 دی ماه به دادگاه احضار کرده است.

از آنجا که دوشنبه - 16 دی ماه - احمدی نژاد برای بار دوم به دادگاه احضار می شود باید منتظر ماند که آیا وی در دادگاه حضور می یابد یا خیر؟

مرگ ماجد به نفع کیست؟

در اقدامات تروریستی لبنان نام بندر بن سلطان مطرح است که ماجد الماجد می توانست به بسیاری از سئوالها در این زمینه پاسخ دهد اما با مرگ مشکوک وی بازهم مسائل بسیاری پنهان می ماند که به نظر می رسد در این میان مرگ وی بیشتر از هر چیز دیگر به نفع بندر بن سلطان و آل سعود است.

منابع خبری مختلف از ماجد الماجد به عنوان شاه ماهی اقدامات تروریستی در لبنان نام برده اند، شاه ماهی که می توانست با افشای نام آبشخور و حامیان این اقدامات پرده از رازهای فراوانی بردارد. عربستان سعودی البته در این زمینه متهم اصلی فتنه انگیزی تروریستی در لبنان به شمار می آید؛ فتنه ای که دامنه آن نه تنها لبنان بلکه دیگر کشورهای  منطقه خاورمیانه از جمله عراق و سوریه را نیز در بر می گیرد.

 کارشناسان با توجه به ترورهای برنامه ریزی شده در لبنان و در مناطق مختلف سنی و شیعه نشین این کشور هدف این حملات تروریستی را ایجاد اختلاف مذهبی برای آغاز یک جنگ داخلی در این کشور قلمداد کردند.

منابع آگاه از در میان بودن پای شاهزاده جنجالی سعودی، بندر بن سلطان در تغذیه و پشتیبانی گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه و البته لبنان سخن می گویند. بسیاری از کارشناسان بین المللی از بندر بن سلطان به عنوان رهبر در سایه القاعده و گروه های دیگر تروریستی نام می برند.  

پاپ: به جهنم اعتقاد ندارم

پاپ در آخرین خطاب خود تاکید کرد که ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد.

به گزارش شفقنا، پاپ فرانسیس که از زمان روی کار آمدن در نظر داشت تمام اعتقادات غلط به جا مانده از پاپ سابق را تصحیح نماید، در خطبه ای که در آن تعجب همگان را برانگیخت اعلام کرد: کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؛ زیرا این مساله با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.

پاپ در آخرین خطاب خود تاکید کرد: ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این مساله، عشق الهی را زیر سوال خواهد برد، همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد، علاوه بر داستان آدم و حواء تنها یک اسطوره است و جهنم تنها کنایه ای از روح تنها است.

پاپ فرانسوا با بیان این که تمام ادیان صحت دارند زیرا از قلب تمام افرادی سرچشمه گرفته اند که به وجود خداوند ایمان دارند؛ تصریح کرد: کلیسا در گذشته در مورد برخی از مسایل اخلاقی به شکل نادرستی برخورد می کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه های مختلف از جمله همجنس گرایان، لیبرالیست ها، محافظه کاران، کمونیست ها، افراد طرفدار سقط جنین و افرادی با میل جنسی مختلف، گشوده و از آنان می خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می پرستیم.

واکنش به اظهارات علی مطهری

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی  در واکنش به اظهارات اخیر علی مطهری مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: امثال آقای مطهری باید تکلیف خود را با فتنه مشخص کنند.

لطف الله فروزنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه ریشه فتنه 88 از استکبار بود، گفت: هیچ فردی در هیچ جایگاهی نمی تواند اساس فتنه را که از استکبار و به قصد براندازی نظام بود را کتمان کند.

وی بیان داشت: عده ای خواسته یا ناخواسته در این میدان بازی کردند و بساط فتنه را در کشور فراهم ساختند، لذا این افراد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شوند و نباید در اینباره تردید داشت والا سنگ روی سنگ بند نمی شود.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1334131941334440181
 



موضوع مطلب : آیا احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود؟

کد خبر : 1334350557134024848      تاریخ : یکشنبه 15 دی 1392 19:52هدفمندی,یارانه‌ها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

دولت از ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها منصرف شد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 کشور از منصرف شدن دولت برای ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

علی محمد احمدی ، با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه 93 کل کشور، اظهار داشت: معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور چارچوب کلیه بودجه و اصول تنظیم آن را گزارش داد و نیز عنوان کرد که بودجه بر اساس اسناد بالادستی از جمله چشم انداز کل کشور و برنامه پنجم تدوین شده و در تنظیم بودجه نیز بر روی برنامه و بودجه تاکید شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 93 کشور با اشاره به اینکه گزارشی از سوی دولت در خصوص اهداف کلان اقتصادی مانند نرخ رشد، بیکاری، صادرات، سرمایه گذاری و دیگر مباحث ارائه شد، تصریح کرد: در ادامه این جلسه نوبخت به تشریح جزئیات بودجه پرداخت و در پاسخ به این سؤال که آیا بودجه دولت محافظه کارانه است، جواب داد که بودجه واقع بینانه تدوین شده است.

همچنین سؤالی در خصوص اوراق خزانه اسلامی و مشارکت مطرح شد که قرار است فردا در بررسی کلان بودجه منابع و مصارف به آن پرداخته شود.

به گفته عضو کمیسیون تلفیق بودجه 93 کشور گزارش دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی فردا در کمیسیون بررسی خواهد شد و پس از آن اعضا وارد جمع بندی و منابع و مصارف بودجه می شوند.

وی در خصوص نظر دولت در رابطه با هدفمندی یارانه ها گفت: دولت معتقد است بحث هدفمندی را در یک تبصره و لایحه بودجه 93 کل کشور گنجانده شود و از آوردن لایحه منصرف شده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نماینده دولت معتقد است که برای ارائه لایحه هدفمندی یارانه ها باید فرصت بیشتری باشد تا بتوان آن را از همه زوایا بررسی کرد، اما اکنون که مجلس خواهان ارائه آن در لایحه بودجه است، آن را به صورت تبصره به مجلس ارائه کند.(فارس)

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1334350557134024848
 



موضوع مطلب : دولت از ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها منصرف شد

کد خبر : 1334188182980560428      تاریخ : یکشنبه 15 دی 1392 17:37

 

آیا شوهر عمه رهبر کره شمالی را سگ‌ها خوردند؟

کره شمالی به علت قطع ارتباط با سایر کشورهای دنیا در انزوا قرار گرفته و تصمیم های عجیب و غریبی هم که کیم این اواخر گرفته به شایعاتی مبنی بر قساوت این رهبر افزوده است.

در مطلب پیش رو کنکاشی در باره صحت یا سقم خبر نحوه اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی ارائه شده است که تصور می شود برای تحلیل کلیه خبرهای مهم روز دنیا می تواند مفید باشد .

روز پنج شنبه سیزدهم دی ماه 1392 یک خبر بر روی خروجی های خبرگزاری های جهان قرار گرفت که در کمتر از دو ساعت بازتاب وسیعی در بیش از 120 منبع خبری بین المللی و منطقه ای داشت.
خلاصه این خبر به شرح ذیل بود:

1- شبکه امریکایی "ان بی سی" به نقل از "ون وی پو" روزنامه چاپ هونگ کنگ مدعی شد :
"جانگ سونگ تائک" شوهرعمه "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی ، که تا همین چند ماه قبل فرد شماره دو این کشور، محسوب می شد ؛ توسط نیروهای دولتی عریان شده و سپس به همراه پنج تن از معاونانش در قفسی که 120 سگ گرسنه در آن نگهداری می شد، انداخته شده است.

2- این روزنامه نزدیک به حزب حاکم کمونیست چین فاش کرد که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی شوهر عمه خود و پنج نفر از همدستانش را طعمه تعداد زیادی سگ گرسنه کرده است.

3- خورده شدن جانگ سونگ تائک و همدستانش توسط سگ های گرسنه یک ساعت به طول انجامید. سگهای وحشی به مدت پنج روز گرسنه نگه داشته شده بودند تا عملیات اعدام به خوبی انجام شود. بنا به نوشته این روزنامه چینی پس از یک ساعت جانگ و همدستانش کاملا خورده شده بودند.

4- کیم جونگ اون حکم اعدام وی را به علت تلاش برای براندازی دولت در دسامبر 2013 صادر کرد.

5- هنوز هیچ یک از مقامات دولتی کره شمالی در خصوص نحوه کشته شدن تائک اظهارنظر نکرده اند.

6- همچنین این روزنامه گزارش داد که کیم جونگ اون و برادرش کیم جونگ چول به همراه برخی از سران حزب حاکم نحوه اعدام مرد شماره دو کره شمالی را نظاره می کردند.

7- حدود 300 تن از مقامات کره شمالی نیز این اعدام منحصر به فرد را از نزدیک مشاهده کردند. »
اما فردای آن روز گزارش روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا سوم ژانویه 2014 در مورد این خبر خواندنی است :
« شنیدن نام کیم جونگ اون این روزها خیلیها راهراسان می کند؛ رهبر تندروی کره شمالی در یکی از آخرین تصمیم هایش دستور داده بود تا جانگ سونگ تائک، شوهر عمه اش را اعدام کنند. اما خبر هولناک تر مربوط به شیوه اعدام شوهر عمه بود که گفته می شود او را لخت جلوی 120 سگ گرسنه انداخته اند.خبری که خیلی زود دررسانه های مختلف دنیا بازتاب پیدا کرد و تیتربسیاری از خبرگزاری ها شد. بعد از شنیدن این خبر بود که خیلی ها عنوان « ترسناک ترین فرد روی زمین » را برای کیم جونگ اون در نظر گرفتند. نکته عجیب تر اینکه خبر این نوع اعدام در 120 شبکه تلویزیونی در سراسر دنیا هم منتشر شد ویکی از سیاه ترین روزهای تاریخ را برای کره شمالی رقم زد. با این حال تنها مشکل اینجاست که این خبر صحت ندارد. چرا؟ »
روزنامه واشنگتن پست در ادامه پنج دلیل اصلی را برای صحت نداشتن این خبر ذکر کرده است که در اینجا با توضیحات خبر به ده عنوان به شرح ذیل بسط یافته است

1- انتشار این خبربصورت فراگیر در روز پنج شنبه دوم ژانویه درجهان صورت گرفت در حالی که اصل ماجرا در روز 12 دسامبر 2103 منتشر شده است . یعنی یک ماه از انتشار آن می گذرد و هرگز مورد تأیید واقع نشده است. جالب است هیچ منبعی هم برای این خبر در این روزنامه ذکر نشده است. اما رسانه های غربی روزپنج شنبه دوم ژانویه بصورت وسیع آن را منتشر می کنند .

2- منبع این خبرساختگی ، روزنامه هنگ کنگی "ون وی پو" است که در بین رسانه ها معروف به رعایت نکردن اصل صحت خبراست. رسانه های هنگ کنگی، به استثنای دو آژانس خبری، به انتشار خبرهای مبتنی بر احساس که معمولاً هم درست نیستند، شهرت دارند. روزنامه "ون وی پو" حتی طبق استانداردهای خود هنگ کنگ هم رسانه ای کاملاً غیرموثق قلمداد می شود. این روزنامه در یک تحقیق جدید در بین 21 روزنامه هنگ کنگی، از لحاظ قابلیت اعتبار، رده نوزدهم را به خود اختصاص داده است.

3- مورد دیگری که در این میان تردید جدی در باره صحت این خبر ایجاد می کند این است که هیچ خبرگزاریی در چین که ارتباط مستقیمی با اهالی کره شمالی دارند، این خبر را منتشر نکرده است. این موضوع را درنظر بگیرید که هیچ یک از دیگر رسانه های چینی زبان، بعد از گذشت یک ماه از اعدام شوهرعمه رهبر کره شمالی به آن نپرداخته اند.

4- برخی به این دلیل این داستان را معتبر می دانند که این روزنامه هنگ کنگی نزدیک به دولت چین قلمداد می شود. اگر قرار بود کسی از آنچه در پیونگ یانگ می گذرد با خبر باشد، دولت چین است. با این حال، این روزنامه به هیچ عنوان مانند خبرگزاری شینهوا یا روزنامه چاینا دیلی به منابع قدرت در چین نزدیک نیست. درحالی که سایر رسانه های چینی ماجرا را اینطور بازتاب داده اند که شوهر عمه رهبر کره شمالی با مسلسل یا تفنگ های ضد هوایی اعدام شده است. چین اخیراً آشکارا از اقدامات کره شمالی انتقاد کرده است، اما اینکه روزنامه ون وی پو در روایت "خورده شدن توسط سگ های گرسنه" تنها بوده، تردیدهای جدی برای مخاطبان ایجاد می کند.

5- هیچ رسانه ای در کره جنوبی هم که تمام اتفاقات همسایه شمالی اش را به دقت زیر نظر دارد و برای بد جلوه دادن رژیم کره شمالی از کوچکترین خبر ها هم نمی گذرد به این مورد اشاره نکرده اند و چنین خبری را جدی نگرفته اند.

6- این واقعیت که رسانه های غربی داستانی را قبول کرده اند که اگر مربوط به هر کشور دیگری بود آن را رد می کردند چیزهای زیادی درباره نحوه پوشش خبری اخبار کره شمالی و اینکه چطور درباره این کشور سوء برداشت می شود، به مخاطبان کنجکاو منتقل می کند .

7- روایت دقیق تراز سوی منابع موثق تر و متعددی درباره نحوه اعدام شوهر عمه قدرتمند رهبر کره شمالی وجود دارد. رسانه های خبری معتبرتر که به منابع معتبرتری دسترسی داشته اند و به کره شمالی هم نزدیک ترهستند،همواره گفته اند که وی تیرباران شده است. این روش، با آنچه تا کنون درکره شمالی روالاعدام بوده است ، همخوانی بیشتری دارد.

8- پیش تر خبرهایی مبنی بر اینکه کیم همسر سابقش را به خاطر یک فیلم پورنو اعدام کرده است هم به بیرون مخابره شده بود که این خبر هم صحت نداشت.

9- کره شمالی به علت قطع ارتباط با سایر کشورهای دنیا در انزوا قرار گرفته و تصمیم های عجیب و غریبی هم که کیم این اواخر گرفته به شایعاتی مبنی بر قساوت این رهبر افزوده است.

10- خبرهای منفی در باره کشورهای دیکتاتور زده هرچند هم دروغ باشند به خوبی مورد استقبال افکار عمومی قرار می گیرند. ازجمله خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در پی رد این شایعه بازتاب چنین وقایعی را این طور توضیح داد:

« یکی از دوستانم که سال ها است خبرهای کره شمالی را پوشش می دهد برایم ماجرایی تعریف کرد که خیلی سرگرم کننده است. او به من گفت به عنوان خبرنگار آمریکایی هرچیزی که بخواهیم در مورد کره شمالی بنویسیم را بقیه به راحتی باور می کنند. »

شاید بشود دهها دلیل دیگر نیز در باره صحت نداشتن این خبر ارائه کرد :
ازجمله آنکه اصولا می شود 120 سگ را به مدت پنج روز گرسنه تحت کنترل نگه داشت بدون آنکه همدیگر را بخورند؟

گردهم آوری 300 تن از رهبران کره شمالی که نزدیک تعداد اعضای کمیته مرکزی حزب کار این کشور هستند برای نگاه کردن به خورده شدن شش نفر از همکاران سابق خود چقدر به وفاداری آنها به رهبر 28 ساله کره شمالی کمک می کند ؟

اما بجای ادامه دادن این فهرست بی نتیجه باید دید که چگونه ی در غرب برای خراب کردن چهره رهبریک کشور یک خبر ساخته می شود و چقدر براحتی در همان غرب این خبر را نقد و رد می کنند!!

به باورمن کسانی می توانند ازاین نوع آفت های خبری خود را ایمن سازند که به ده نکته ذیل توجه کنند :

1- در باره صحت یا نادرستی یک خبر زود قضاوت نکنند
2- با روش تحلیل خبر آشنا باشند
3- به منابع گوناگون خبر دسترسی داشته باشند تا ببینید آیا این خبر را چند منبع خبری منتشر کرده و یا همه خبر را از یک منبع نقل کرده اند.
4- منبع و منشاء انتشار خبر و منافع آنها را از انتشار این خبر بخوبی مورد توجه قرار گیرد .
5- منافع کسانی را که این خبر را منتشر کردند بویژه اولین منتشرکنندگان را خوب بشناسند و در قضاوت خود در نظر بگیرند .
6- اطلاعات خوب و مستندی در باره مکان وقوع خبر و زمان آن داشته باشند.
7- از گذشته موضوع خبر به اندازه کافی مطلع باشند
8-عوامل ایجاد کننده و عناصر تشکیل دهنده خبر را خوب از یکدیگر تفکیک و تجزیه کنند.
9- دارای هوش و نکته سنجی تحلیلی باشند
10- به قوانین علت و معلول و احتمالات و استدلال صحیح احاطه کافی و لازم داشته باشند.(خبر آنلاین)

      Share on Google+ 21 انتهای خبر :: کد خبر : 1334188182980560428



موضوع مطلب : آیا شوهر عمه رهبر کره شمالی را سگ‌ها خوردند؟
دوشنبه 92 دی 16 :: 9:6 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1334242633428412124      تاریخ : یکشنبه 15 دی 1392 17:47اتومبیل

گزارش تصویری

زیباترین اتومبیل های آنتیک

باشگاه اتومبیل های آنتیک آمریکا فهرستی از اتومبیل هایی را که در تاریخ این صنعت تاثیر گذار بوده اند، منتشر کرده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آنتان، در این فهرست مدل هایی مشاهده می شوند که علاوه بر زیبایی نقش مهمی در صنعت اتومبیل سازی تاریخ آمریکا و جهان داشته اند. درواقع ، این مدل ها موجب تغییر نگرش انسان از اتومبیل شده و در نتیجه استفاده از این وسیله نقلیه موتوری به طور فزاینده ای در جهان گسترش یافت. در این گزارش 11 اتومبیل آنتیک زیبا ارائه می شود. زیباترین اتومبیل های آنتیک.

کوروید دش اولدزمبیل 1903 نخستین اتومبیلی که به طور انبوه تولید شد.

فورد مدل T .این اتومبیل نیاز به معرفی ندارد زیرا به تنهایی انقلابی را در صنعت اتومبیل سازی ایجاد کرد.

کادیلاک تورینگ 1912 نخستین اتومبیل با استارت الکتریکی. پیش از این رانندگان برای به راه انداختن موتور ناگزیر به استفاده از هندل بودند.

اسکس 1922 . پیش از مدل اسکس تنها اتومبیل های بسیار لوکس دارای اتاق سرپوشیده بودند.

لاسال 1924 مدلی که تنها خریداران ثروتمند را مدنظر داشت. عرضه لاسال به شرکت جنرال موتورز امتیازی انکار ناپذیر در برابر رقبا داد.

فورد مدلA ، مدلی که جایگزین مدل اسطوره ای فورد مدل T شد.

 شورولت 1929 مدلی شش سیلندر که خیلی زود در قلب آمریکایی ها جای خود را باز کرد و فورد مدل A را پشت سر گذاشت.

کورد 1931 نخستین اتومبیل آمریکایی دیفرانسیل جلو.

کادیلاک 1949 طراحی جدید این مدل موجب شد تا دهها سال کادیلاک به عنوان یک اتومبیل لوکس برتر شناخته شود.

شورولت 1955 با موتور 8 سیلندر مدلی ابتکاری پس از جنگ جهانی دوم که قدرت آن به مراتب بیشتر از مدل های رقیب بود.

فولکس واگن بیتل یا قورباغه ای. این اتومبیل با اینکه آمریکایی نبود و در آلمان تولید می شد اما موجب تغییر سلیقه ها در کشور عمو سام شد و راه را برای تولید اتومبیل های کوچک گشود. گزارش: بهرام افتخاری.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1334242633428412124



موضوع مطلب : زیباترین اتومبیل های آنتیک
عابربانک‌های فوتبال ایران؛
آبرمویچ‌های فوتبال ایران چه می‌خواهند؟ مدیران میلیاردی که از اوایل دهه هشتاد پایشان به فوتبال ایران باز شده، با چه انگیزه‌ای در فوتبال ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟ آیا فوتبال ایران آنقدر اقتصادی است که این مدیران برای حضور در آن سرو‌دست می‌شکنند؟
کد خبر: 368860
تاریخ انتشار:15 دی 1392 - 12:41-05 January 2014
درس‌هایی که از حضور بابک زنجانی و مه‌آفرید خسروی در فوتبال باید گرفت
تیم فوتبال راه‌آهن سورینت، روز گذشته در حالی در هفته بیست‌و‌یکم لیگ بر‌تر فوتبال ایران به مصاف استقلال تهران رفت که مالک خبرساز این باشگاه، بابک زنجانی، اواخر هفته گذشته بازداشت شد تا یکی از میلیاردرهایی که از دهه هشتاد پایشان به فوتبال ایران باز شده، سرانجام چندان خوشایندی نداشته باشد؛ هرچند حضور سرمایه‌داران در فوتبال ایران، رویداد خوشایندی است، اما رویکرد این مدیران چنان بوده که بازخورد چندان مناسبی در این زمینه نداشته است.

به گزارش «تابناک»، نگاهی به تغییر ساختار تیم‌های فوتبال در ده سال اخیر، نشان می‌دهد ‌شرکت‌هایی همچون ایران‌خودرو، راه‌آهن، صبا باتری، شهرداری‌ها، بانک‌ها و نیروی انتظامی که ساختار مالی مشخصی دارند و ورود و خروج مالی آن‌ها شفاف است، دیگر علاقه‌ای به تیم‌داری ندارند و تیم‌های بزرگی چون پاس، پیکان، دارایی، بانک ملی و صباباتری حامیان مالی خود را از دست دادند. 

در مقابل در دهه هشتاد، فوتبال ایران شاهد حضور میلیاردرهایی بود‌ که در کنار کارتل‌های بزرگ اقتصادی‌شان، دستی نیز به تیم‌داری برده‌‌ و شانس خود را در ورزش آزموده‌اند. 
بنا بر این گزارش، تخفیف‌های مالیاتی که برای سرمایه‌گذاری در ورزش در نظر گرفته شده، به نظر محرک خوبی برای لانه کردن میلیارد‌ها در ورزش است. از تخفیف‌های مالیاتی مهم‌تر، محبوبیت بیش از حد فوتبال در میان مردم است که این مدیران را تحریک می‌کند، یک‌شبه ره صد ساله ‌بروند و اینچنین است که هدایتی به تنهایی هزینه انتقال خلعتبری را تقبل کرده و انصاری، حضور کاپیتان تیم ملی در استقلال را تضمین می‌کند. 

درس‌هایی که از حضور بابک زنجانی و مه‌آفرید در فوتبال باید گرفت

در این سال‌ها، نام‌های اقتصادی که تا پیش از ورود به فوتبال آنچنان نام و رسمی نداشتند، با ورود به فوتبال عناوین و القاب زیادی گرفتند و در هر بحرانی، همچون ناجی در میانه کارزار فوتبال حاضر شدند. 

از سوی دیگر، ‌در باشگاه‌های بزرگ و ثروتمندی که کار اقتصادی می‌کنند و تیم‌های خوبی هم در لیگ دارند، داستان به شکل دیگری ادامه دارد؛ مدیران این باشگاه‌ها هیچ‌ گاه توضیح نمی‌دهند که اعداد و ارقام واقعی درآمد و هزینه‌هاشان چه میزان است. آنان ارقام خرید بازیکنان را پایین‌تر از واقعیت اعلام می‌کنند و از سود و زیان باشگاهداری هم هیچ نمی‌گویند. 

در میان این دودسته از مدیران البته هستند میلیاردرهایی که با ایده صرفا اقتصادی وارد فوتبال شدند و قصد درآمدزایی از این میدان را دارند. این مدیران برخلاف دو گروه دیگر کمتر در برابر دوربین‌ها قرار می‌گیرند و چندان به فکر دیده شدن نیستند.

خلاصه آنکه وضعیت غیر شفاف اقتصادی ورزش ایران تا جایی پیش‌روی کرده که حضور افراد با ثروت نا‌مشخص و دخل و خرج نامعین در فوتبال ایران به امری طبیعی بدل شده و حتی در باشگاه‌هایی که مدیران سیاسی را در رأس خود می‌دیدند، باز هم رد‌پایی از آن‌ها دیده می‌شد و این افراد هستند که با چک‌های میلیاردی خود، فوتبال ایران را به ناکجا‌آبادی برده‌اند که صدای اعتراض همه را در‌آورده است. 

جالب اینجاست که این پدیده در فوتبال ایران، اندکی پس از آن پدید آمد که در فوتبال جهان، چهره‌هایی چون ابرامویچ پا به فوتبال گذاشتند؛ اما بر خلاف فوتبال جهان ـ که حضور میلیاردر‌ها در کنار یک باشگاه به بهبود هر چه بهتر وضعیت آن باشگاه کمک کرده ـ در ایران این پول‌ها تنها در سطح فوتبال هزینه شده و این مدیران برای دیده شدن و در صدر اخبار بودن، هیچ فرصتی را از دست نداد‌ه‌اند. حتی وقتی تیم ملی ایران به جام‌جهانی رفت، این افراد بودند که دست به جیب شده‌ و به جای وزارت ورزش و جوانان به ملی‌پوشان پاداش دادند. 

آن‌ها همچنان به جای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فوتبال ایران، در سطح حرکت کرده‌اند و این روز‌ها بزرگ‌ترین تهدید فوتبال ایران به شمار می‌روند. 

اما نکته عجیب‌ اینجاست که هرچند همه این مدیران‌ در کارتل‌های اقتصادی خود به حساب و کتاب هزینه و فایده بسیار مقیدند و بازگشت سرمایه در سرمایه‌گذاری برایشان اهمیت فراوانی دارد، در فوتبال چنین‌ نکرده‌اند و با ‌بخشش‌های فراوان این پرسش را ایجاد کرده‌اند که چرا باید چنین پولی در فوتبال هزینه شود؟!
 
رفتار این مدیران از این جهت عجیب است که آن‌ها در فوتبال به هیچ عنوان به دنبال کار زیربنایی نیستند. مدیران میلیاردر جدید با بستن قراردادهای کوتاه‌مدت با بازیکنان، شرکت‌های تبلیغاتی و فعالیت در روبنای ورزش، جملگی به ماندگاری خود و سیستم خویش می‌اندیشیدند و کمتر فرد اقتصادی به ورزش آمده که کاری اصولی و زیربنایی برای باشگاهی انجام داده باشد. خروج تیم‌داران با سابقه فوتبال ایران ـ که در بالا به آن اشاره شد ـ هم نشان می‌دهد که حضور در فوتبال ایران، چندان اقتصادی نیست و این موضوع همچنان این پرسش را پدید می‌آورد که میلیاردر‌ها در فوتبال ایران چه می‌خواهند؟ میلیاردرهایی که دو تن از آن‌ها ‌در دو سال گذشته، محکوم و متهم بزرگ‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی ایران بودند!



موضوع مطلب : درس‌هایی که از حضور بابک زنجانی و مه‌آفرید در فوتبال باید گرفت
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >