سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1415366315095982714      تاریخ : چهارشنبه 21 اسفند 1392 15:05 اشتون,سازمان ملل, آملی لاریجانی

واکنش رئیس قوه قضاییه به دیدارهاری خارج ازعرف اشتون:

مگر کشور در و پیکر ندارد؟ وارد عمل می شویم

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دیدارهاری خارج ازعرف دیپلماتیک کاترین اشتون در سفربه تهران گفت: در کجای دنیا اجازه می‌دهند که یک خارجی بیاید و هر جا دلش خواست برود و با هر کسی دیدار کند؛مگر کشور در و پیکر ندارد؟ اگر بناست بر خلاف مصالح کشور اقداماتی صورت گیرد؛ قوه قضاییه وارد عمل می شود و تبعات آن نیز بر عهده وزارت امور خارجه خواهد بود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و توجه به لزوم تبیین و ارزیابی این دغدغه ها از سوی تمامی مسئولان و اصحاب فرهنگ در کشور گفت: آنچنان که مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید دارند مسئله فرهنگ در کشور ما مسئله ای اساسی است چرا که انقلاب ما ریشه های کاملاً فرهنگی و معنوی دارد و نمی توان از آن به عنوان انقلابی ظاهری و تنها با هدف براندازی حکومت طاغوت نام برد.

وی پیش نیاز مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران را پذیرش «واقعیت های مربوط به برنامه ریزی همه جانبه فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران» دانست وافزود: متاسفانه برخی اصل واقعیت هجوم فرهنگی دشمنان را انکار می کنند که باید گفت این افراد خود را به خواب زده اند وگرنه کیست که رشد قارچ گونه ماهواره ها، سایت ها و کتاب ها و نشریات جبهه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی را نبیند و نداند که جبهه فرهنگی شدیدی علیه فرهنگ ما ایجاد شده است.

آیت الله آملی لاریجانی دلیل تلاش های دشمن در جبهه فرهنگی علیه ایران را « ریشه های عمیق فرهنگ انقلاب اسلامی و مطرح شدن انقلاب ارزشی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران علیه فرهنگ غربی» توصیف کرد و گفت: دشمنان مدام بودجه های عظیمی را برای مقابله فرهنگی با نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب می کنند و به زعم خودشان و به اتکای تجربیاتشان در چند کشور، در ایران نیز به دنبال انقلاب مخملی هستند که البته خیالی باطل است.

وی دامنه فعالیت های فرهنگی غرب برای ضربه زدن به بنیان های اصیل اسلامی، ایمانی و اخلاقی ملت ایران را بسیار گسترده برشمرد و با ابراز تأسف از اینکه برخلاف تذکرات مکرر مقام معظم رهبری برخی ها بویژه در دوران اصلاحات اعتقادی به تهاجم فرهنگی نداشتند اظهار کرد: غربی ها با تولید فیلم های مستهجن و مبتذل و پخش و ترویج آن از طریق ماهواره های فارسی زبان درصدد ضربه زدن به بنیان های خانوادگی هستند و بر اساس گزارش های رسیده آنان در چنین شبکه هایی، حتی در پی ترویج هم جنس گرایی و طبیعی جلوه دادن آن هستند و متأسفانه چنین حرف هایی را به عنوان حرف هایی علمی مطرح می کنند که انسان را واقعاً متاسف می کند.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه « باید جبهه فرهنگ ایمانی » در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان تشکیل شود، به وظیفه سنگین نهادهای فرهنگی کشور بویژه وزارت ارشاد در روند مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی کشور و وزارت ارشاد موظف هستند به صورت سلبی و اثباتی وظایف خود را انجام دهند و ضمن حمایت از آثار فاخر فرهنگی در تمام زمینه ها، جلوی تولید، چاپ و انتشار آثار مخرب علیه ارزش های فرهنگی کشور و ترویج ارزش های غربی را بگیرند.

وی با بیان اینکه « امور فرهنگی را نمی توان با شمشیر و سرنیزه پیش برد» تأکید کرد: گاهی ابراز می شود که امور فرهنگی را باید به اهل فرهنگ سپرد که البته حرف درستی است اما این موضوع منافاتی با برخورد و مقابله با کسانی از اهل فرهنگ که بر خلاف موازین اسلام و انقلاب و ارزش های جامعه حرکت می کنند ندارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همه باید به وظیفه و مسئولیت های خود عمل کنند از جمله وزارت ارشاد و قوه قضاییه گفت: آیا فرهنگ متعالی این است که به انبیاء توهین شود و امور مهم دینی مانند قصاص را زیر سوال ببرند و ترویج شود که غیرانسانی است.

آیت الله آملی لاریجانی خواهان دقت و نظارت کامل وزارت ارشاد به موضوع ممیزی کتاب و اعمال موازین قانونی در چاپ و انتشار کتاب ها شد و گفت: در موضوع ممیزی کتاب قوانین روشن و صریح داریم اما متأسفانه شاهدیم که مجموعه آثار نویسنده ای منتشر می شود که محتوای آن ترویج بی بند و باری است؛ سوال این است که چرا باید اجازه انتشار چنین کتاب هایی داده شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اصول قانون اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، توهین به مقدسات دینی، تبلیغ علیه اصول دینی، تمسخر و توهین به انبیا، ترویج سکولاریسم و ترویج امور غیراخلاقی را از جمله مهمترین اموری برشمرد که انتشار آن برخلاف موازین قانونی است.

آیت الله آملی لاریجانی اجرای قوانین در حیطه فرهنگی را وظیفه دستگاه های اجرایی دانست و افزود: متاسفانه کتاب های کسانی مجوز می گیرند که نه فقط بنیان های معارف دینی را زیر سوال می برند بلکه به سراغ قرآن هم رفته اند و معتقدند قرآن تلقی انسانی پیامبر از وحی الهی بوده پس احتمال خطا هم در آن می رود و اگر در جایی، آیات قرآنی با علوم امروزی مخالفت داشت، می شود قرآن را کنار گذاشت!

وی گفت: باید به وزیر ارشاد گفت شما در جمهوری اسلامی تنفس می کنید و معیارهای قانون اساسی در این نظام برای همه الزام آور است .

آیت الله آملی لاریجانی افزود: عمل به وظایف قانونی در قبال امور فرهنگی منحصر به وزارت ارشاد نیست و دستگاه قضایی نیز به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد .

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه «برخی ها می گویند نمی توان قلم ها را شکست و دهان ها را بست» گفت: طبیعی است که در هیچ کجای دنیا آزادی مطلق وجود ندارد و در جمهوری اسلامی ایران نیز همه در چارچوب قانون اساسی آزادند اما در قبال کسی که قصاص را غیر انسانی بداند چگونه می توان از آزادی بیان دفاع کرد؟

وی توقیف برخی روزنامه ها را بر اساس موازین قانونی اعلام و تصریح کرد: مقابله با جرم ضروری است و گاهی ترویج یک سخن ضداخلاقی خود جرم دیگری است که باید با آن برخورد قانونی شود. ضبط و توقیف ابزار ترویج جرم نیز ضروری و قانونی است و دادستان موظف است ابزار جرم را حتی اگر روزنامه باشد ضبط و توقیف کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر کاترین اشتون به تهران اشاره کرد و با تأکید بر حمایت از روش های معتدلانه و عقلانی در مناسبات خارجی و نشان دادن چهره واقعی نظام اسلامی ایران که متأثر از عقلانیت شیعه می باشد، بروز برخی رفتارها در سفر اخیر هیئت اروپایی به تهران را خلاف عرف دیپلماتیک دانست و گفت: تماس با برخی فتنه گران در سفر اخیر و اظهارنظرهای بعد از این سفر دهن کجی به نظام بود؛ البته ما از دیدار و گفتگو هراسی نداریم ولی رفتارهای اخیر عجیب بود چرا که مسئولان وزارت امورخارجه اعلام کرده اند از برخی دیدارهای صورت گرفته مطلع نبوده اند و بر اساس پاره ای گزارش ها خانم اشتون گفته است شرط تحقق این سفر دیدارهایی با محوریت حقوق بشر بوده است.

رئیس دستگاه قضا «توافق بر سر انجام این سفر به شرط برخی دیدارهای صورت گرفته خارج از عرف دیپلماتیک» را مصیبت و «مطلع نبودن از چنین دیدارهایی» را مصیبتی بزرگتر دانست و گفت: در کجای دنیا اجازه می دهند که یک خارجی بیاید و هر جا دلش خواست برود و با هر کسی دیدار کند؛مگر کشور در و پیکر ندارد؟

آیت الله آملی لاریجانی دیدارهای فراتر از چارچوب دیپلماتیک را در مناسبات خارجی قابل پذیرش ندانست وافزود: اگر بناست چنین روندی ادامه یابد و بر خلاف امنیت و مصالح کشور در چنین سفرهایی اقداماتی صورت گیرد؛ قوه قضاییه وارد عمل می شود و تبعات آن نیز در آینده بر عهده وزارت امور خارجه خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه سخنان اخیر اوباما و بان کی مون درباره مسائل داخلی ایران را محکوم کرد و گفت: در حالیکه اقدامات تروریستی و ضدحقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای غربی در عراق و افغانستان و بحرین و فلسطین و دیگر کشورها همواره وجود داشته و دارد، ادعای سران این قبیل کشورها و نهادهای بین المللی درباره حقوق بشر دروغی بزرگ بیش نیست و ما نگرانیم که بحث هسته ای بهانه ای و قدمی برای دخالت های آنان در دیگر امور داخلی کشورمان باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اظهار نظر اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره اعدام در ایران افزود: امور داخلی کشور ایران به دیگران ارتباطی ندارد اما در شرایطی که جوانان ما برای مقابله با پدیده قاچاق مواد مخدر شهید می شوند و اروپایی ها راحت استراحت می کنند و هیچ عمل مثبتی در مقابله با کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در کشور افغانستان ندارند شاید بهتر است که در بحث مواد مخدر و استراتژی نحوه برخورد با آن تجدیدنظر کنیم.

رئیس قوه قضاییه « اعدام زندانیان سیاسی در ایران » را دروغ دشمنان دانست و گفت: اگر حقیقت می گویید اسامی زندانیان سیاسی اعدام شده و یا افرادی از اقلیت های مذهبی که به صرف اقلیت مذهبی بودن اعدام شده اند را اعلام کنید.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: البته طبیعی است که هر کس اسلحه به دست بگیرد و در مقابل مردم و نظام بایستد مجازات خواهد شد حال می خواهد آن فرد اقلیت مذهبی یا شیعه اثنی عشری باشد .

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری مصادف شدن تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه بر رعایت حرمت ایام حزن اهل بیت در سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی تأکید کرد.

این گزارش حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی هایی راجع به تعیین میزان دیه در سال 1393 انجام پذیرفت و تصمیم قطعی به بعد موکول شد.




موضوع مطلب : واکنش رئیس قوه قضاییه به دیدارهاری خارج ازعرف اشتون:
سه شنبه 92 اسفند 20 :: 9:25 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

92.12.22

92.12.23

92.12.24

ارومیه-مسجد ولی عصر-خیابان راهنمایی-ساعت 21 شب

سخنرانان:

حجت السلام حسن پور

دکتر سید مهدی قریشی(نماینده ولی فقیه در استا)

حاج آقا محمدی

92.12.22 پنجشنبه

........................................................

مداحان :

حاج آقافیاض زنجانی

حاج آقا علی آسیابان

حاج آقا فیاض زنجانی

حاج آقا کاوه نجف 

92.12.23 جمععه

.........................................................

شنبه 92.12.24

حاج آقا مصطفی برماسی (اردبیل)

..........................................................

یکشنبه92.12.25

ساعت 21 شب

ارومیه مسجد فاطمیه-واقع در فلکه جهاد

سخنرانان :

استاد حاج علی برزگری

مداحان:

حاج سید حسین فرازی

حاج کاوه نجفی

و با حضور دکتر بهادری(معاون عمرانی استاندار)




موضوع مطلب : عزاداری فاطمیه
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
بازتاب سخنان اشتون درباره قطعی نبودن توافق نهایی هسته ای با ایران، سخنان رئیس‌جمهور ایران در دیدار با اشتون، گزارش تحلیلی یک روزنامه هندی از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، درخواست نتانیاهو از اشتون درباره ایران و ادامه اتهام‌زنی مطبوعات اسرائیلی به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 385468
تاریخ انتشار:19 اسفند 1392 - 08:00-10 March 2014
درخواست «نتانیاهو» از «اشتون» درباره ایران
بازتاب سخنان اشتون درباره قطعی نبودن توافق نهایی هسته ای با ایران، سخنان رئیس‌جمهور ایران در دیدار با اشتون، گزارش تحلیلی یک روزنامه هندی از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، درخواست نتانیاهو از اشتون درباره ایران و ادامه اتهام‌زنی مطبوعات اسرائیلی به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

درخواست «نتانیاهو» از «اشتون» درباره ایران

به گزارش «تابناک»، اخبار و حواشی مربوط به حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران، بخش مهمی از مطالب امروز مطبوعات جهان را درباره ایران از آن خود کرده است. 

در این زمینه، روزنامه «نیویورک تایمز» سخنان کاترین اشتون درباره چش‌انداز حصول توافق نهایی هسته ای با ایران را بازتاب داده که گفته هیچ تضمینی برای رسیدن به چنین توافقی با ایران نیست. 

این روزنامه اشاره می‌کند، به گفته اشتون، هرچند توافق مقدماتی با ایران واقعاً مهم است، ‌به اندازه توافق جامع مهم نیست، ولی به دلیل ماهیت دشوار و چالش‌برانگیز این فرایند، تضمینی برای رسیدن به توافق نهایی نیست.

این سخنان اشتون از روز گذشته تاکنون در شمار بسیاری از دیگر مطبوعات و رسانه‌های ‌جهانی ‌بازتاب یافته است.

درخواست «نتانیاهو» از «اشتون» درباره ایران

در طرف مقابل، خبرگزاری کویت به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار با اشتون پرداخته است. این خبرگزاری می‌نویسد، رئیس جمهور ایران گفته کشورش آماده است تا پیوندهای اقتصادی خود با اتحادیه اروپا را احیا کرده و درباره همه موضوعات دارای اهمیت مشترک، به گفت‌و‌گو با این اتحادیه بپردازد. 

روحانی همچنین گفته، دولتش رویکردی سازنده و مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک را نسبت به روابط با همه کشورها، به ویژه کشورهای اروپایی در پیش گرفته است. خبرگزاری کویت اشاره می‌کند که روحانی، سفر اشتون به تهران را ‌نشانه‌ای از تغییر رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به ایران مورد تقدیر قرار داده است. 


درخواست «نتانیاهو» از «اشتون» درباره ایران

اما جدای از اخبار، روزنامه «هندو» گزارش تحلیلی از سفر اشتون به تهران منتشر کرده و این سفر را نویدبخش آغازی جدید در روابط ایران و اتحادیه اروپا دانسته است. 

این روزنامه می‌نویسد، با سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از برقراری روابط دوستانه میان ایران و اروپا ترسیم شده است. این روزنامه در ادامه به بیان پویایی‌های اخیر در روند دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و اشاره می‌کند در هفته‌های اخیر، دیپلمات‌های ارشد ایتالیا، سوئد، بلژیک و اسپانیا نیز به ایران سفر کرده بودند و سفر اشتون نیز در ادامه همین روند انجام می‌گیرد. 

درخواست «نتانیاهو» از «اشتون» درباره ایران

در همین حال، به مانند همیشه، فضاسازی‌های رژیم اسرائیل برای جلوگیری از روند بهبود روابط ایران و غرب ادامه دارد. در این زمینه و در ادامه جنجال‌های این رژیم بر سر ادعای فرستادن سلاح از سوی ایران و از طریق کشتی به غزه، روزنامه «تلگراف» اظهارات نتانیاهو را بازتاب داده که از اشتون خواسته درباره کشتی مذکور از مقامات ایرانی بپرسد. 

به نوشته این روزنامه، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل ضمن انتقاد از سفر اشتون به تهران‌ گفته: «من مایلم بپرسم‌ آیا وی از میزبان ایرانی خود درباره فرستادن سلاح برای سازمان‌های تروریستی پرسیده و اگر نه، چرا؟». 

وی افزوده که هیچ کس حق ندارد از «اقدامات واقعی و مرگبار» ایران چشم‌پوشی کند.

درخواست «نتانیاهو» از «اشتون» درباره ایران
گفتنی است، از روز گذشته تاکنون، رسانه‌‌های اسرائیلی همچنان در زمینه اتهام‌زنی به ایران در موضوع کشتی مذکور فعال بوده‌اند. 

در همین زمینه، سایت خبری «آروتز شوا» لیست سلاح‌‌هایی را که ادعا می‌شود در این کشتی بوده، ‌منتشر کرده است. به نوشته این سایت، لیست این سلاح‌‌ها شامل 40 راکت «ام 302» با برد بین 90 تا 160 کیلومتر، 181 گلوله خمپاره 122 میلی‌متری و حدود 400 هزار فشنگ 7.62 میلی‌متری (فشنگ کلاشنیکف) بوده است. 

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در این زمینه مدعی شده است: «این سلاح‌‌ها، تسلیحاتی پیشرفته هستند که می‌توانند جان میلیون‌‌ها شهروند اسرائیلی را به خطر بیندازند».

یدیعوت آحارونوت‌ مدعی شده‌، ارزیابی می‌شود که کار تفتیش همه کانتینرهای کشتی تا ‌ دوشنبه بیستم اسفند به پایان برسد و روز دوشنبه در یک نشست خبری، با حضور مقامات ارشد اسرائیلی در برابر چشم نمایندگان رسانه‌های جهان قرار گیرد؛ موضوعی که به کنایه آن را نمایش دستاوردهای ایران در اسرائیل نام نهاده‌اند.



موضوع مطلب : امروز نمایشگاهی از دستاوردهای ایران در اسرائیل برگزار می‌کنیم!
دوشنبه 92 اسفند 19 :: 9:39 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

جزئیات تازه از 4 سریال نوروزی

تاریخ انتشار: 19 اسفند 1392 ساعت 07:26 | شماره خبر: 1412157398801864077

تلویزیون برای ایام نوروز 93، چهار سریال تدارک دیده که از شبکه‌های یک، دو، سه و تهران به نمایش در می‌آیند و تصویربرداری همه این سریال‌ها از نیمه گذشته است.


 

شبکه یک با پایتخت 3 میزبان مخاطبان نوروزی است، شبکه دو سریال «خوب، بد، زشت» را تدارک می‌بیند، شبکه سه «روزهای بد در» را برای ایام نوروز آماده می‌کند و «ما فرشته نیستیم» از شبکه تهران به نمایش در می‌آید.

پایتخت 3 و حضور خانواده نقی در تهران

سریال پایتخت 3 به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم، بعد از شیرگاه مازندران، در تهران مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد و نزدیک به 70 درصد از تصویربرداری‌ این سریال انجام شده است.

به گفته غفوری، گروه تولید این سریال هم‌اکنون در یکی از فروشگاه‌های بزرگ نیاوران که محل کار ارسطو است، مشغول ‌کار هستند. همزمان با تصویربرداری، نگارش فیلمنامه توسط گروه نویسندگان به سرپرستی محسن تنابنده در حال انجام است و آریا عظیمی‌نژاد نیز موسیقی این سریال را براساس تم موسیقی مازندران و منطقه قائمشهر می‌سازد. غفوری تاکید کرد: علیرضا رضایی کارشناس کشتی و بهرام شفیع مجری خوب برنامه‌های ورزشی تلویزیون در آخرین روزهای هفته گذشته مهمان سریال پایتخت بودند و در نقش خودشان در این سریال ظاهر شده‌اند.

براساس اظهارات غفوری، در پایتخت 3 خواهیم دید، خانواده نقی معمولی باز هم به تهران می‌آیند اما این بار ورودشان به این شهر همزمان با چهارشنبه‌سوری و شلوغی پایتخت است. همچنین حضور خانواده نقی به‌عنوان مهمان در خانه ارسطو و همسرش، ماجراهای زیادی را رقم می‌زند که حتما دیدنی خواهد بود.

در سریال پایتخت 3 محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه، مهران احمدی، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، نیکا و سارا فرقانی اصل و تعداد زیادی از بازیگران بومی استان مازندران هنرنمایی می‌کنند.

این سریال درباره ماجراهای یک خانوده مازندرانی است که برای سومین‌بار در آستانه نوروز به پایتخت سفر می‌کنند و با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند.

«خوب، بد، زشت» با صدای مجید اخشابی

تیتراژ سریال نوروزی شبکه دو با صدای مجید اخشابی ساخته می‌شود. شبکه دو برای ایام نوروز سریال خوب‌، بد، زشت را تدارک دیده که به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط‌احمدی و کارگردانی منوچهر هادی تولید می‌شود. این سریال درباره خانواده‌ای است که اعضای آن پراکنده شده و هر کدام درگیر مشکلاتی هستند.

سبط احمدی درباره تیتراژ پایانی این سریال گفت: موسیقی تیتراژ سریال توسط محمد محمدعلی ساخته می‌شود و قرار است مجید اخشابی یک ترانه بهاری شاد را برای تیتراژ این سریال بخواند. این تهیه‌کننده درباره روند تولید این سریال خبر داد: 80 درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده و به احتمال زیاد پنجم فروردین تصویربرداری به پایان خواهد رسید. وی توضیح داد: اکنون تصویربرداری به روال قبل در حال انجام است، تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی سریال به صورت همزمان انجام می‌شود و دو بازیگر جدید نیز به سریال اضافه شده‌اند. براساس توضیحات این تهیه‌کننده، روزبه معینی در نقش دکتر روزبه و محمدرضا نجفی در نقش پورامجد، جدید‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.

سریال خوب، بد، زشت با حضور بازیگرانی چون امین حیایی، بهاره رهنما، مهدی کاسبی، مهدی سلوکی، حسین محب‌اهری، بهنوش بختیاری، سوسن پرور، صدیقه کیان‌فر، شهین تسلیمی و ساقی زینتی برای پخش از شبکه دو تولید می‌شود.

همچنین روز گذشته علی دارابی، معاون رسانه ملی در امور تلویزیون همراه تعدادی از معاونان رسانه ملی در محل تصویربرداری سریال خوب، بد، زشت حاضر شدند و روند تولید این مجموعه تلویزیونی را بررسی کردند.

دارابی با ابراز رضایت از روند تولید سریال‌های نوروز 93 گفت: امیدواریم در سال جدید مخاطبان تلویزیون از برنامه‌ها رضایت داشته باشند. وی خطاب به عوامل تولید و بازیگران خوب، بد، زشت گفت: رقابت شدیدی میان شبکه‌ها و تولید مجموعه‌های نمایشی وجود دارد و قطعا انتخاب بهترین‌ها بعد از نوروز برای ما سخت‌تر می‌شود. همچنین حسن خجسته، معاون برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی در سخنان کوتاهی همدلی میان عوامل تولید سریال خوب، بد، زشت را ستود و افزود: با نگاهی به خلاصه این مجموعه متوجه می‌شویم. نویسنده با دیدی جامعه شناسانه توانسته نقش حمایتی خانواده ایرانی را نسبت به فرزندان بخوبی تصویر کند. به کارگیری بازیگران حرفه‌ای، متن خوب و حضور کارگردان با تجربه از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب، بد، زشت است. مدیر شبکه دو نیز در این بازدید حضور داشت و اطلاعاتی درباره برنامه‌های نوروزی شبکه دو ارائه کرد.

«روزهای بد در» در نیمه راه

سریال نوروزی شبکه سه با نام «روزهای بد در» به نیمه رسیده و دو بازیگر جدید به مجموعه بازیگران این مجموعه اضافه شده‌اند. مهران مهام درباره بازیگران جدید این سریال گفت: مهران غفوریان نقش نادر، برادر نگار را بازی می‌کند و نگار نامزد پرویز (هومن برق‌نورد) است. کریم قربانی نیز به جمع بازیگران سریال روزهای بد در پیوست.

این تهیه‌کننده درباره مراحل فنی سریال گفت: صداگذاری سریال شروع شده است، یحیی سپهری موسیقی تیتراژ سریال را می‌سازد و بزودی خواننده تیتراژ نیز معرفی خواهد شد.

مهام درباره روند تصویربرداری این سریال گفت: تصویربرداری به نیمه رسیده و همچنان ادامه دارد. هفته گذشته چند روز در راه‌آهن و در یک قطار تصویربرداری داشتیم، بعد از آن سراغ خانه نگار آمده‌ایم و ماجراهای این خانه را به تصویر می‌کشیم. به گفته این تهیه‌کننده، تصویربرداری سریال روزهای بد در، ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت. این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی براساس فیلمنامه‌ای از برزو نیک‌نژاد تولید می‌شود و ماجرای آن درباره اردشیر، سرایدار یک مدرسه است که همراه خانواده‌اش برنامه‌ریزی کرده تا مراسم عروسی پسرش را شب عید در مدرسه برگزار کند، اما ناگهان حکم بازنشستگی او می‌آید و خانواده باید مدرسه را تخلیه کنند، همین مساله باعث می‌شود برنامه‌های خانواده به هم بریزد، اما همه آنها دست به دست هم می‌دهند تا مشکلات را پشت سر بگذارند و مراسم را برگزار کنند.

هومن برق‌نورد، بیژن بنفشه‌خواه، مریم امیرجلالی، مهران رجبی، مهرناز بیات، محمدرضا شیرخانلو، لاچین دربندی، غلامرضا نیکخواه، امیررضا میرآقا، شیما سلیمی، حامد اخباری و سادیا جلالی‌پور در این سریال‌ نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

روزهای پایانی «ما فرشته نیستیم»

تصویربرداری سریال ما فرشته نیستیم رو به اتمام است و بزودی به شبکه تهران ارائه می‌شود. سریال نوروزی شبکه تهران به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و فلورا سام، ماجرای چهار زندانی و خانواده‌های آنها را در آستانه سال نو به نمایش می‌گذارد.

اوجی درباره روند تولید این سریال گفت: 90 درصد از فیلمبرداری انجام شده و بزودی کارمان در این محله به اتمام خواهد رسید. همزمان با تولید، مراحل فنی این مجموعه نیز تا حد زیادی انجام شده است. فیلمنامه سریال ما فرشته نیستیم به قلم آرش برهانی نوشته شده و بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، فاطمه گودرزی، شهره لرستانی، علی صادقی، برزو ارجمند،‌ غلامحسین لطفی، محمود عزیزی،‌ نادر سلیمانی و داریوش موفق در این سریال حضور دارند.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون




موضوع مطلب : جزئیات تازه از 4 سریال نوروزی
دوشنبه 92 اسفند 19 :: 9:38 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1412587324694604072      تاریخ : دوشنبه 19 اسفند 1392 8:58سرمقاله

گزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح دوشنبه

اشتون و تحریم‌های غیرانسانی

روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشور جهان پرداخته اتد از جمله «برای میهمان ویژه کاترین اشتون»،«آرایشگاه شیطان!»،«حل ریشه‌ای مشکلات حقوق‌بگیران»،«دولت در سایه و توطئه فرهنگی»،«سفری با دو ماموریت»،«اشتون و تحریم‌های غیرانسانی»،«نگرش منفعت محور را خط قرمز خود کنیم»،«وحدت ملی در برابر اشتون»،«در آرزوی ستاره‌های اقتصادی»و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.

خراسان:برای میهمان ویژه کاترین اشتون

«برای میهمان ویژه کاترین اشتون»عنوان یادداشت روز روزنامه خراسان به قلم سید محمد اسلامی است که در آن می خوانید؛از اولین روزی که خانم اشتون با پرونده ایران روبرو شد، کمی بیشتر از 4 سال می گذرد. او تا چند ماه دیگر از سمت کنونی اش در اتحادیه اروپا بازنشسته می شود و به تاریخ می پیوندد. با این حال قضاوت تاریخ درباره او و سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال ایران همیشه وجود خواهد داشت.

خانم کاترین اشتون در آذرماه 1388 هنگامی که به عنوان دومین نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی این سمت را از خاویر سولانا تحویل گرفت، برای تشریح سیاست هایش یادداشتی را در روزنامه تایمز چاپ لندن منتشر کرد. او در این یادداشت از دیپلماسی آرام اما فعال اروپا با حضور در میدان بحران های جهانی از جمله خاورمیانه سخن گفت. اشتون در این یادداشت تاکید کرد که اتحادیه اروپا خود را به فشار بر ایران برای کنترل برنامه های هسته ای اش ملزم می داند. خانم اشتون در 4 سال ماموریت خود سیاست اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران را ادامه داد. تا جایی که شدت، حجم و اهمیت تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در تاریخ این اتحادیه بی سابقه بوده است. به عبارت دیگر اتحادیه اروپا از ابتدای تاسیس تا کنون علیه هیچ کشور یا گروهی، تحریم های این چنینی اعمال نکرده است. براساس گزارش های شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا(ECFR)، در 10 سال گذشته شدت همزبانی و اشتراک نظری که اتحادیه و کشورهای عضو در فشار بر ایران داشته اند، بی سابقه بوده و اتحادیه اروپا همگرایی در فشار بر ایران را یک موفقیت بی سابقه در زمینه سیاست دفاعی و امنیتی مشترک اروپایی (European Security and Defence Policy) اعلام کرده است.

بر همین اساس 2 سال پیش در سال 2012 و در میانه ماموریت خانم اشتون، اتحادیه اروپا بر بخش انرژی ایران متمرکز شد و به طور خاص، واردات نفت از ایران را ممنوع ساخت. صادرات گاز طبیعی، فرآورده های پتروشیمی و تجهیزات و فن آوری های کلیدی بخش نفت، گاز و پتروشیمی نیز تحریم شدند. اتحادیه اروپا تبادلات مالی میان موسسات مالی اروپایی و بانک های ایرانی را نیز محدود کرد. شدت تحریم های اتحادیه اروپا در دوره ماموریت خانم اشتون به حدی است که برخی معتقدند این تحریم ها حتی سختگیرانه تر از تحریم های دولت آمریکا است و از حد تحریم های اعمال شده در شورای امنیت سازمان ملل نیز فراتر رفته است.

با این حال موج حضور دیپلمات های کشورهای اروپایی در همین چند ماه گذشته از توافق ژنو، نشان می دهد که سازوکار سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روشنی در تامین منافع اعضای این اتحادیه ناکام بوده است. اروپا در زمینه امنیت در حوزه های تروریسم، مواد مخدر و از همه مهم تر انرژی به همکاری ایران نیاز دارد. از این پس دیپلمات های اروپایی مشتاقانه تلاش می کنند تا در فرار از بحران انرژی به ویژه پس از تنش با روسیه، رتبه از دست رفته شان در بازار ایران را احیا کنند. موضوع دیگری که کاترین اشتون در آن به کمک ایران نیاز دارد، بحران بازگشت شهروندان اروپایی حاضر در نبردهای تروریستی در سوریه است. ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به سمت بازارهای پر رونق اروپایی نیز از گذشته تاکنون دغدغه اروپا برای دریافت کمک از ایران بوده است.

با این همه امروز خانم کاترین اشتون میهمان مردم ایران است. او به اصفهان رفته است و در برابر جلوه ای باشکوه از عظمت تمدن ایران اسلامی قرار گرفته است. خانم اشتون می تواند در اصفهان، به کلیسای "وانک" در منطقه جلفا برود و نمونه کم نظیر همزیستی برادرانه هم وطنان مسلمان و مسیحی اصفهانی ما را از نزدیک ببیند. نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین می تواند به محله های کلیمی نشین در اصفهان هم سری بزند. برای ایشان شاید بد نباشد وقتی در میدان نقش جهان قدم می زند، به این فکر کند که سختگیرانه ترین تحریم های تاریخ اتحادیه اروپا از جمله تحریم های دارویی بر چه مردمی و با چه فرهنگی تحمیل شده است.

کاترین اشتون در شرایطی میهمان ما ایرانی هاست که برنامه اقدام مشترک براساس توافق ژنو آغاز شده است و ایران براساس این تعهدات در مسیر اعتمادسازی دوجانبه قرار دارد. با این حال در خوشبینانه ترین حالت کارنامه رفتار اتحادیه اروپا و مسئولان سیاست خارجی این اتحادیه از جمله "هرمان ون رومپوی" رئیس شورای اروپا، "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا و خانم "کاترین اشتون" نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی این اتحادیه ما را به یاد جمله معروف نلسون ماندلا می اندازد که گفت: «می بخشیم، اما فراموش نمی کنیم.»

کیهان:آرایشگاه شیطان!

«آرایشگاه شیطان!»عنوان یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم حسین شمسیان است که در آن می خوانید؛فروشندگان کالای بنجل و به درد نخورو دلال هایی که به خدمت گرفته اند، با هزار ترفند و حیله، سعی در مجاب کردن مشتری به خرید کالای بنجل دارند. این ترفندها انواعی دارد؛ گاه، اوصاف و امتیازاتی به کالای بنجلشان نسبت می دهند که دروغ است! گاهی عیب های آن را پنهان می کنند و گاهی هم مشتری را می ترسانند که اگر این کالا را نخری چنین و چنان می شود و فلان مشکل یا زیان و خسارت برایت پیش می آید! خلاصه آنقدر از این روش ها و حیله های دیگر به کار می برند تا به مخاطبان خود بقبولانند که به این کالا با این اوصاف و مزایا احتیاج مبرم دارد و اگر نخرد، خطری حتمی تهدیدش می کند پس دست به جیب می شود و سرمایه اش را می دهد و کلاغ رنگ شده را به جای قناری می خرد و به خانه می برد! اما با اولین قارقار گوش خراش کلاغ، تازه می فهمد چه کلاه گشادی به سرش رفته و البته پشیمانی سودی ندارد!

این تمثیل، حکایت کسانی است که این روزها قصد دارند کالای بنجل و آرزوی بر زمین مانده خود را به هر قیمتی به ملت ایران تحمیل کنند! خواسته ای که نهایت و پایان آن، تسلیم ملت بزرگ ایران در برابر آمریکاست و چون می دانند که تحمیل منافع بیگانگان به ملت رشید ایران غیرممکن و محال است، دست به حیله می زنند و هر از چندگاه مدام ترفند تازه ای به کار می برند تا به خیال خود گامی به پیش آیند و ذره ای در عزم مردم خلل ایجاد کنند. این همان کاری است که رهبر معظم انقلاب با تعبیر «بزک کردن چهره دشمن» از آن یاد کردند و فرمودند: «یک عده سعی نکنند چهره آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتی ها و وحشت آفرینی ها و خشونت ها را از چهره آمریکا بزدایند و در مقابل ملت ما، به عنوان یک دولت علاقه مند و انسان دوست معرفی کنند. اگر سعی هم بکنند سعی شان بی فایده است.»

تلاش ناکام و رویای تعبیر نشدنی این افراد به روش های گوناگونی انجام می شود که برخی از آنها عبارتند از:
1- گاهی چهره آمریکا را با به کارگیری انواع و اقسام لطایف و ظرایف هنری، چهره ای اخلاقی و مهربان نشان می دهند. مثلا تلاش آنها برای نجات چند دلفین به گل نشسته در ساحل را چنان با آب و تاب رسانه ای می کنند، اعزام فلان هنرپیشه هالیوود به آفریقای گرسنه را در صدر اخبار رسانه شان قرار می دهند، ساخت یک درمانگاه یا بیمارستان صحرایی در یک کشور محروم و درمان چند بیمار را در بوق می کنند و... تا به هر زحمتی هست به ما حالی کنند که آمریکا آنقدر هم که شما می گویید خشن نیست! و این همه کرامت و انسانیت، ذره ای از کرامات این دولت مهربان است! در این روش، سعی می شود حافظه تاریخی ملت را پاک کنند و نگذارند کسی گذشته پرجنایت آمریکا را به یاد بیاورد! آنها هرگز نمی گویند و نمی گذارند رسانه مستقلی هم بگوید که فقر آن مردم گرسنه ای که فلان هنرپیشه آمریکایی به عنوان سفیر صلح در آنجاست ناشی از جنایت آمریکاست! نمی گویند بدبختی و بیماری مردمی که برایشان درمانگاه درست کرده اند، ناشی از بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آنهاست و نمی گویند که دست اندازی آمریکا به ثروت کشورهای محروم و غارت و چپاول آن از سوی حکام دست نشانده، هرگز با حرکات نمایشی جبران نمی شود و دزدی از مردم و سپس صرف کردن یک سر سوزن از آن همه دزدی برای بستن دهان غارت شدگان، ترفندی نخ نما و حیله ای بی اثر است.

2- گاهی به بزرگ نمایی و تبلیغ رفاه و آسایش دشمن روی می آورند و چنان در این مسیر می تازند که گویی بهشت وعده داده شده خدا، همان آمریکاست و هر آدمی باید لااقل آرزوی وصال این بهشت موعود را داشته باشد! صرفنظر از اینکه در هر فرهنگ و ملیت و قومی، ممکن است شاهد درجاتی از رفاه مادی باشیم، این سبک بزرگ نمایی، برای سوق دادن مردم- و به ویژه نسل جوان- به گام زدن در مسیر تعالی نیست و برعکس، در جهت ایجاد حس حقارت و خود کم بینی در مقابل آنها و القای این باور که ما بدون آنها هیچیم و آنها همه چیز دارند و کاش مثل آنها بشویم و...!

اما همین حضرات هرگز از معضلات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی که سالهاست گریبان آن کشور را گرفته سخن نمی گویند! معضلاتی که به شورش های اجتماعی گوناگون نظیر جنبش اجتماعی و اعتراضی وال استریت- که فریاد اکثریت مردم 99درصدی در مقابل اقلیت بهره مند یک درصدی بود- اشاره ای نمی کنند! راستی اگر آمریکا همان بهشت موعودی است که شما تصویر می کنید، چرا این همه قتل و جنایت و تجاوز در آن است!؟ ممکن است بگویید این فقط یک معضل فرهنگی است پس بگویید چرا با قطع چند ساعته برق و از کار افتادن دوربین ها، فروشگاه های مملو از غذا غارت شده و ساعتی بعد چیزی در آن یافت نمی شود!؟ این علامت رفاه و پیشرفت قبله آمال شماست؟

3- در کنار این روش ها، عده ای برای باز کردن پای دشمن، سعی در تخریب مبانی داخلی مخالفت ما با آمریکا می کنند. تردیدی نیست که روشنگری امام راحل و تبیین مبانی دشمنی ما با آمریکا در کلام مستدل و ماندگار آن عزیز سفر کرده، از محکم ترین برهان های ما و حتی همه ملت های ستمدیده و زجر کشیده از آمریکاست و تا این محکمات و تاکیدات وجود دارد، پای آنها به این کشور باز نخواهد شد. به خصوص که خلف صالح ایشان هم بارها و بارها بر این مبانی تاکید کرده اند. پس چاره چیست!؟ این جاست که عده ای با تحریف نظرات روشن و بی حاشیه امام و بستن پیرایه و دنباله به آن، به زعم خود سعی در متزلزل کردن این مبنای محکم دارند.گاهی از خاطرات خصوصی سخن به میان می آید، گاهی نامه نگاری های شخصی ملاک قرار می گیرد و گاهی نسبت های عجیب دیگر به امام(ره) داده می شود که مثلا ایشان مخالف اعدام فلان کس بوده یا مخالف فلان حرف و شعار و اقدام مردم بوده اند؟ این همه در حالی صورت می گیرد که امام راحل تا آخرین روزهای حیات مبارکشان، بر دشمنی با آمریکا با تکیه بر مبانی دینی و عقلی تاکید و پافشاری داشتند و هرگز سرسوزنی از این موضع عقب نشینی نکردند.

4- افزون بر همه این تلاش ها و البته ناامید از تاثیر آن در عزم پولادین ملت، نمایش چهره ای مقتدر و توانمند از دشمن، نوعی دیگر از اقدامات این جماعت برای تسلیم مردم در برابر آمریکاست. در این شیوه توانمندی های دشمن بیشتر از واقع نشان داده می شود. چه در بعد نظامی و چه در بعد اقتصادی. بدیهی است که یک مدیر مردمی اگر واقع بینانه توانایی دشمن را رصد کند، متناسب با آن برنامه ریزی می کند و خود را برای رویارویی با هر ترفندی آماده می کند؟ اما در تبلیغات طیف مورد اشاره، سخن از واقع بینی نیست! مجریان این روش تلاش دارند که دشمن را به مراتب توانمندتر از آنچه که هست نشان دهند تا ما باور کنیم که تحریم ها اثر کرده و هیچ چاره ای جز تسلیم مطلق و بالا بردن دست ها وجود ندارد! باید بپذیریم که آمریکا در چند دقیقه می تواند تمام زیرساخت های کشور، را از بین ببرد!

و بپذیریم که تحریم حتی جلوی رشد علمی و تحقیقاتی ما را گرفته است! باید این سخنان ناشی از عجز و رعب را پی درپی در سخنرانی های رسمی و در ملأ عام! تکرار کنیم تا مردم مجاب شوند که چاره ای نیست و باید در جامعه جهانی حل و هضم شد و حرمت کدخدا را نگه داشت! و حتی مانور و حرکت نظامی نکرد که به کدخدا بر بخورد و سبب رنجش او بشود! این ادعاها- و در اصل این اوهام- در حالی است که ملت ما هرچه به دست آورده، در سایه ایمان و تلاش و مجاهدت خود در روزهای سخت و تحریم و فشار همه جانبه دشمن برای پشیمان کردن ما از انقلابمان بوده است. بزرگ نمایی قدرت نظامی دشمن در حالی است که افغانستان و عراق، نمونه هایی روشن از این توانمندی پوشالی است، مقاومت یک گروه کوچک از حزب الله بزرگ در لبنان در برابر اسرائیل غاصب و شکست مفتضحانه آنها در جنگ 33 روزه و... ماهیت تهدیدهای نظامی را پیش روی ما گذاشت و تجربه تاریخی و پرافتخار هشت سال دفاع مقدس ، راه بر هرگونه تردید و توهمی بسته است. پس این سخنان، جز جاده صاف کردن و خالی کردن دل مردم- به خیال خام آنها- چه مفهومی دارد؟! گرچه نباید از شناسایی و جدی گرفتن توان دشمن در هیچ عرصه ای غافل شد و در عالم خیال به سر برد اما امروز برخلاف این مدعیان، خود غرب با شگفتی و نگرانی به پیشرفت های علمی و نظامی ما اذعان می کند و همه تلاش خود را برای توقف این روند نورانی و مبارک به کار گرفته است.

این ها تنها چند شگرد دشمن برای آراستن چهره دشمن یا مرعوب کردن مردم و نهایتا پیاده کردن رویای تعبیرنشدنی بازگشت آمریکاست. یقینا ملتی که سخت ترین روزها را با سربلندی پشت سر گذاشته، با این غوغاها میدان را خالی نخواهد کرد چرا که دست دشمن و عوامل داخلی اش برای ما رو شده است.

جمهوری اسلامی:حل ریشه ای مشکلات حقوق بگیران

«حل ریشه ای مشکلات حقوق بگیران»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که در آن می خوانید؛اسفندماه هر سال، زمان بحث و گفتگو درباره میزان افزایش حقوق کارگران است. وزارت کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلساتی که لابد به بررسی جوانب امر اختصاص می یابد نقطه نظرهای خود را مطرح می کنند و سرانجام به نتیجه ای می رسند و همان را مبنای حداقل حقوق قرار می دهند و از طریق وزارت کار به مؤسساتی که با قانون کار اداره می شوند ابلاغ می کنند و آن مؤسسات نیز مؤظفند به آن عمل نمایند. هیأت دولت نیز افزایش حقوق کارمندان را مورد بررسی قرار می دهد و به تصمیمی می رسد و با خوشحالی آن را اعلام می کند.

ایرادی به اصل اقدام وجود ندارد، زیرا شرایط کشور در دهه های اخیر که عمدتاً ناشی از عوارض جنگ تحمیلی است بطور طبیعی ایجاب می کرد هر سال حقوق کارگران و کارمندان افزایش یابد تا این دو قشر زحمتکش بتوانند هزینه های زندگی را تأمین کنند. روشن است که زندگی کارگری و کارمندی یک زندگی ساده است و خانواده های کارگری و کارمندی با حداقل ها می سازند و از مواهب مادی زندگی محرومند، ولی مسئولین دولتی نباید تسلیم شرایط تحمیل شده به کشور باشند و تابع متغیرهائی شوند که آنها را و عموم مردم را به دنبال خود می کشاند. دولتمردان باید اقتصاد کشور را بگونه ای سامان دهی کنند که مردم بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی نمایند و حوادث را تسلیم خود کنند نه اینکه خودشان مجبور شوند تسلیم حوادث باشند. برای رسیدن به این نقطه مطلوب، اهتمام به این موارد باید مورد نظر دولتمردان جدید باشد.

1- دولت یازدهم باید قبل از هر چیز به ثبات اقتصادی کشور بیاندیشد و راهکارهائی را برای رسیدن به این هدف مهم پیدا کند. اینکه هر سال 15 یا 20 یا 30 درصد بر حقوق های کارگران و کارمندان اضافه شود و به همین میزان، قیمت کالاها و خدمات افزایش یابد، داستان تکراری ملال آوری است که قشر حقوق بگیر را به دنبال خود می کشاند و به آنها اجازه سر و سامان دادن به زندگی خود را نمی دهد. این تسلسل، قابل دوام نیست و تنها با برقرار کردن ثبات اقتصادی است که می توان به این وضعیت ناخوشایند خاتمه داد. دولت یازدهم که قصد دارد مشکلات اقتصادی را حل کند و به این وضعیت بی ثبات پایان دهد، باید به جای ادامه رویه دولت های گذشته بیش از هر چیز به ایجاد ثبات اقتصادی همت بگمارد.

2- دولت، برای تصمیم گرفتن در زمینه افزایش حقوق کارگران باید به عوارض منفی آن نیز توجه نماید. یکی از این عوارض منفی، مشکلاتی است که برای کارفرمایان پدید می آید. وقتی حقوق کارگران مثلا 20 درصد افزایش می یابد، پرداخت این افزوده برعهده کارفرمایان است و کارفرمایان نیز همین مبلغ را باضافه مالیات، بیمه و سایر هزینه های مرتبط با این افزایش بر قیمت کالاهای تولیدی خود اضافه و آن را بر مشتریان تحمیل می کنند. این اقدام اگر موجب کم شدن فروش کالاهای تولیدی نشود، مردم را با عدم تعادل قیمت ها مواجه می کند. اما آن دسته از کارفرمایان که نتوانند قیمت ها را متناسب با حقوق ها افزایش دهند، مجبور می شوند در مورد تعداد کارگران و کارکنان زیرمجموعه خود تجدیدنظر کنند و به تعدیل نیرو پناه ببرند. این اقدام، به جذب نیرو لطمه می زند و میزان بیکاری را افزایش می دهد.

دولت نیز بودجه افزایش حقوق کارمندان خود را از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی، مالیات و خدمات تأمین می کند که آن نیز عوارض منفی تورمی دارد. قطعاً این عوارض منفی برای کشور و ملت، خسران بزرگی است و مشکلات زیادی نیز برای دولت پدید می آورد. بنابر این، دولت باید به جای ادامه این رویه زیانبار، راهی برای حل ریشه ای مشکلات کارمندان و کارگران پیدا کند.

3ـ وضعیت مطلوب برای آحاد مردم در امرار معاش، تأمین مسکن وسایر نیازمندی های زندگی اینست که بتوانند برای آینده زندگی خود برنامه ریزی دقیق کنند. این مطلوب فقط هنگامی تأمین خواهد شد که اولا هزینه های سالانه زندگی شهروندان با درآمدهای آنها همخوانی داشته باشد، ثانیاً دخل و خرج ها همواره قابل پیش بینی باشند و ثالثاً قیمت ها دچار نوسان و افزایش های ناگهانی نباشند. فقط در چنین وضعیتی است که می توان برای آینده زندگی برنامه ریزی کرد. خانواده ای را در نظر بگیرید که علاوه بر هزینه های معمولی، والدین در آستانه شوهر دادن دختران یا داماد کردن پسران خود می باشند. تأمین هزینه های چنین اقداماتی به پس انداز نیاز دارد و داشتن پس انداز نیز فقط در صورتی میسر است که دخل و خرج ها دارای همخوانی باشند و هزینه های سرسام آور، خانواده ها را دچار ناتوانی نکنند.

هنگامی که در اثر شدت کاهش ارزش پول و سایر عوارض منفی اقتصادی هیچکس نمی داند در چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، مردم چگونه می توانند پس انداز داشته باشند و نیازهای فوق العاده زندگی را تأمین نمایند؟ حوادث غیرقابل پیش بینی، بیماری و سایر موارد اضطراری این مشکل را حادتر می کنند و وخامت اوضاع خانواده های اقشار حقوق بگیر را افزایش می دهند.

با توجه به این واقعیت ها، تنها راه حل مشکلات اقشار حقوق بگیر اینست که دولت تلاش کند بی ثباتی اقتصادی را از بین ببرد و از این طریق امکان برنامه ریزی جهت تأمین آینده را برای اقشار ضعیف به ویژه کارمندان و کارگران محقق سازد. در اینکه در شرایط بی ثباتی اقتصادی باید با افزایش حقوق اقشار کارمند و کارگر مشکلات مقطعی آنها حل شود، تردیدی وجود ندارد. ولی راه درست اینست که دولت برای ایجاد ثبات اقتصادی تلاش کند به جای تسکین موقتی این درد، آن را به صورت ریشه ای و همیشگی درمان نماید.

رسالت:دولت در سایه و توطئه فرهنگی

«دولت در سایه و توطئه فرهنگی»عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم محمود فرشیدی است که ر آن می خوانید؛پنج شنبه گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، تحلیلی جامع از شرایط کنونی کشور و جهان ارائه کردند و باصدور دوازده فرمان، مردم و مسئولان را به توجه و اجرای این فرامین دعوت فرمودند. به نظر می رسد مرکز ثقل این بیانات و آنچه که برای تحقق کامل این رهنمودها بیش از همه اهمیت و کارگشایی دارد، توجه به فرهنگ دینی و انقلابی است که انقلاب اسلامی براساس آن بنیان گذاشته شده است چنانکه معظم له نیز درباره وضعیت مسائل فرهنگی در شرایط فعلی، دردمندانه بیان فرمودند که:

"من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان خبرگان سهیم. دولت به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی هم باید توجه داشته باشند که چه می کنند، در مسائل فرهنگی نمی توان بی ملاحظگی کرد."
واقعیت آن است که این روزها مردم ما قرائن و شواهدی را مشاهده می کنند که به نگرانی آنان در زمینه تکرار برخی حوادث تلخ فرهنگ ستیز و حریم شکن گذشته دامن می زند و هنجارشکنی هایی نظیر شعار راهپیمایی علیه خدا و اسائه ادب به ساحت قدسی ولیعصر (عج) و اهانت به مراسم و نمادهای عزاداری حضرت سیدالشهدا و جفا به امام خمینی (ره) را تداعی می کند. از قرائن و شواهد چنین برمی آید که بقایای جریانات شکست خورده در توطئه ها و فتنه های گذشته حاشیه امنی یافته اند و "دولت در سایه ای" تشکیل داده اند تا با استفاده از نفوذ خویش در برخی دولتمردان و جامعه، اهداف شوم و براندازانه خود را پیگیری کنند.

اگر چه در میان گردانندگان این دولت در سایه، تفاوت هایی را از نظر دیدگاه و اهداف می توان مشاهده کرد اما فصل مشترک جملگی را باید در این واقعیت تاسف آور جویا شد که آنان کافران را به عنوان دوست و سرپرست خود، جایگزین مومنان کرده اند و عزت حقیقی را که فقط از آن خداوند متعال است، نزد کفار و سردمداران نظام سلطه جهانی جستجو می کنند. (1) هر چند برخی از آنان ممکن است به ظواهر ارزش های دینی پایبند باشند.

پیامد این دوگانگی، مجموعه ای از هنجارشکنی ها و بدعت های فرهنگی در دو عرصه سیاست داخلی و خارجی است. در عرصه سیاست خارجی، چراغ سبز نشان دادن به دشمن، سکوت در برابر برخوردهای تحقیرآمیز آمریکا و اسرائیل، شبیه سازی ایران و اوکراین، ارتباط و دیدار و گفتگوهای پنهان با آمریکا از جمله تلاش های این افراد خودباخته است.
در عرصه داخلی هم، سیاه نمایی اوضاع کشور، تضعیف روحیه دولتمردان و مردم و ترسانیدن آنان از دشمن، کمرنگ کردن مرز کفر و ایمان، تضعیف غیرت دینی و ترویج اباحه گری، شکستن حرمت مقدسات، بی تفاوتی نسبت به هجوم به شاخصه های استقلال کشور تبلیغ فرهنگ دشمن، تلاش برای تغییر ذائقه فرهنگی مردم از اسلام به کفر، تلاش برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب، ناچیز انگاشتن دستاوردهای علمی کشور بخصوص دستاوردهای دانشمندان شهید، نمونه هایی از توطئه های فرهنگ ستیزانه دولت در سایه است.

شبکه دولت در سایه، با برنامه ریزی تشکیلاتی می کوشد مانع توجه دولت به مشکلات اساسی مردم بخصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان شود و در مقابل تلاش می کند با طرح مسائل و موضوعات غیرضروری و انحرافی از قبیل دفاع از حقوق فرقه های "ضاله" از زبان برخی وابستگان تریبون دار خود، چنین وانمود کند که دولت سرگرم بازی های سیاسی و دغدغه های روشنفکر مابانه و اشرافی و دردهای بی دردی خود می باشد و مدیریتی جهادی برای کاهش مشکلات معیشتی مردم اعمال نمی کند.

همچنین تحقیر نیروهای مومن، بخصوص نسل جوان و متدین و کارشکنی در زمینه حضور و بالندگی آنان از طرفی و میدان دادن به افراد خودباخته و خود فروخته از طرف دیگر نیز، از جمله سیاست های دولت در سایه است. در عرصه رسانه ای هم این شبکه تلاش می کند با برداشتن فیلترینگ در فضای مجازی، زبان دشمن را در جامعه ما درازتر کند و یا بار دیگر به روزنامه های زنجیره ای میدان تنش آفرینی بدهد و در حوزه کتاب هم امکانات نظامی اسلامی را در خدمت متاخرین و متقدمینی به کار بگیرد که عمر و قلم خویش را در جهت مقابله با فرهنگ اسلامی و باورهای ملت ایران تلف کرده اند و با انکار ضروریات دین مقدس اسلام و اسائه ادب و باورهای اعتقادی سیاسی مردم، ثابت کرده اند که دیدگاه هایشان با فرهنگ مردم ایران کمترین سنخیتی ندارد. در گستره فیلم و سینما هم تلاش دولت در سایه، منزوی ساختن فیلم های ارزش مدار است اما از فیلم هایی حمایت می کند که خیانت زن و شوهر به یکدیگر، یا صرف مشروبات الکلی و یا ترسیم چهره ای سیاه از جامعه ایران، در آن به نمایش گذاشته می شود تا مبادا در تحقیر ملت ایران از عوامل صهیونیست هالیوود عقب بماند.

در عرصه مدیریت، سیاست دولت در سایه، تلاش برای احیای کانون های صنفی منحله است و در عین حال برای حذف مدیران کارشناس و متدین و خدوم کوشش می کند تا زمینه را برای انتصاب افراد غوغا سالاری فراهم سازد که از مدیریت به عنوان فرصتی برای ایجاد تشنج در جامعه سوءاستفاده می کنند.

قابل توجه آنکه یکی از مهم ترین توطئه های دولت در سایه، طراحی کودتای خزنده و نرم از درون نظام است و نقشه هایی برای نفوذ افراد وابسته به خود در مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و پست های کلیدی مدیریتی در سر می پروراند.

البته ملت سرافراز ایران، طی 35 سال گذشته در کوره مبارزه با دشمن هر روز آبدیده تر شده است و امروز نیز هوشیارانه روند حرکت خزنده دولت در سایه را زیر نظر دارد و انتظارش از روسای محترم قوا و بخصوص ریاست محترم جمهور و اعضای محترم هیئت دولت، آن است که با توجه به هشدار همیشگی مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت پاسداری از فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی و ملی، منشور دوازده گانه معظم له را مورد توجه خاص قرار دهند و هیئت دولت آن را دستور کار چند جلسه خود قرار دهد و برای عملیاتی شدن این رهنمودها، تدابیر ویژه بیندیشند و بخصوص هیئتی را برای رصد کردن توطئه های "دولت در سایه" و مقابله با نفوذش، مامور نماید.

پی نوشت:
1- الذین یتخذون الکافرین اولیا من دون المومنین. ایبتغون عندهم العزه فان العزه لله جمیعا (آیه 139 سوره نسا)

قدس:دو پرونده مهم اشتون

«دو پرونده مهم اشتون»عنوان یادداشت روز روزنامه قدس به قلم آرش خلیل خانه است که در آن می خوانید؛شاید انتظارات و بویژه توقع رسانه ها از نخستین و مهمترین دیدارهای کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران با حسن روحانی و محمد جواد ظریف بیش از انرژی مثبت کم سویی بود که پس از این دیدارها و گفت و گوها می شد حس کرد.

 

 

 

 




موضوع مطلب : اشتون و تحریم‌های غیرانسانی
دوشنبه 92 اسفند 19 :: 9:37 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1412603322267565945      تاریخ : دوشنبه 19 اسفند 1392 9:27مجلس,روحانی,آب ,برق,مرخصی,زندان,نوروز,بیمارستان,احمدی نژاد

گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

مردان احمدی‌نژاد در فاطمی می‌مانند؟

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛«1213 تذکر مجلس به وزرای روحانی!»،«250 هزار میلیارد تومانی که نظام نگذاشت فامیلی شود»،«قیمت آب و برق در سال 93 گران نمی شود»،«شرایط مرخصی زندانیان در ایام نوروز»،«دغدغه نیمه تعطیلی بیمارستان ها در نوروز» و «مردان احمدی‌نژاد در فاطمی می‌مانند؟» را منتشر کردند.

آرمان: مردان احمدی نژاد در فاطمی می مانند؟

«بخشنامه ای جدید در وزارت کشور»؛ عملکرد وزارت کشور دولت یازدهم از بدو فعالیت خود همواره از سوی برخی با ظن و تردید همراه بوده است که این دسته برای رویکرد خود دلایلی داشتند که البته هیچ یک از آنها قابل اثبات یا تردید نیست و به نظر می رسد آگاهان در این عرصه بتوانند در مورد آن نظر دهند. زمانی که حسن روحانی موفق به پیروزی در حماسه 24خرداد شد، نگاه ها به مرحله بعدی یعنی انتخاب وزرا دوخته شد و این که رئیس جمهوری که با شعار میانه روی سکان اجرایی کشور را در دست گرفت مسئولیت وزارتخانه ها را به دست چه افرادی خواهد سپرد و بیشتر نگاه ها متمرکز به وزارتخانه های مهمی مانند کشور و اطلاعات بود. برای وزارت کشور گزینه هایی از جمله علی یونسی و محمد شریعتمداری در کنار عبدالرضا رحمانی فضلی مطرح بودند. گزینه نخست یعنی علی یونسی دارای مشی اصلاح طلبی، گزینه دوم یعنی محمد شریعتمداری دارای روحیه میانه روی و گزینه سوم هم دارای مشی زیگزاگی بود چراکه در رزومه کاری او به مواردی می توان رسید که شاید آنچنان همخوانی با یکدیگر نداشته باشد. به هر حال پیش از نهایی شدن لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، نام عبدالرضا رحمانی فضلی بارها در سایت ها به عنوان گزینه نهایی مطرح و هر بار هم تکذیب شد اما در نهایت دو گزینه نخست یعنی یونسی و شریعتمداری حذف و رحمانی فضلی باقی ماند. از جمله دلایل برخی مخالفت ها با معرفی رحمانی فضلی به سابقه همکاری او با لاریجانی در صداوسیما بازمی گشت و برخی آن روزها را یادآور شدند که جنجالی ترین برنامه سیاسی صداوسیما در زمان رحمانی فضلی کلید خورد. به نوع دیگر می توان اذعان داشت رحمانی فضلی در زمان ریاست علی لاریجانی بر صداوسیما مهم ترین معاونت رادیو و تلویزیون، یعنی معاونت سیاسی رسانه ملی را عهده دار بود و عملا عهده دار سیاستگذاری های اصلی رسانه ملی در دوره علی لاریجانی بود و پس از علی لاریجانی مدت کوتاهی قائم مقام صداوسیما شد و سپس مجددا ترجیح داد در شورای عالی امنیت ملی در کنار رئیس سابق خود مشغول خدمت باشد. دیگر دلیل مخالفت با معرفی رحمانی فضلی به رفاقت و نزدیکی او به علی لاریجانی بازمی گردد به نحوی که برخی بر این عقیده هستند رحمانی فضلی سهم لاریجانی در کابینه روحانی است! در زمان انتصاب استانداران هم برخی نگاه اصولگرایی رحمانی فضلی را غالب بر مشی اعتدال طلبی او دانستند و استناد آنها به 9 رای مخالف مجلس اصولگرا به او در جلسه بررسی صلاحیت وزرا بود.

بخشنامه حاشیه ساز

اما اکنون ظاهرا خبرهای دیگری در وزارت کشور است. شنیده شده که محور داستان یک بخشنامه است که طی آن دستور داده شده تا افراد با سابقه بیش از 15سال در این وزارتخانه به کار گرفته نشوند! شاید در عرصه مدیریتی صدور چنین دستوری برای وزارتخانه های مانند نیرو و ارتباطات عادی تلقی شود چراکه برای حضور در این وزارتخانه ها نیاز به تجربه بالا نیست و تخصص در اولویت قرار دارد اما برای وزارتخانه هایی مهم که عملکرد آنها با سرنوشت کشور در ارتباط است صدور چنین بخشنامه ای سوالات زیادی را به اذهان متبادر می کند. انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث این روزهای جوامع سیاسی است و اصلاح طلبان و میانه روها که با حماسه 24خرداد امیدی تازه در روح و روان آنها جاری شده است از هم اکنون به فکر فعالیت برای پیروزی در این انتخابات و کسب کرسی های زیادی هستند و از آن سو، اصولگرایان هم که شکست تلخی را در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تجربه کرده اند، می خواهند به هر نحوی در انتخابات مجلس دهم از رقبای اصلاح طلب و میانه روی خود پیشی بگیرند تا بتوانند اینگونه وانمود کنند که شکست 24خرداد تنها یک اتفاق بوده است! در اینجا لازم است ارتباطی میان بخشنامه احتمالی وزارت کشور و برنامه اصولگرایان شکست خورده در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ترسیم کرد. اگر قرار باشد مدیران با سابقه بیش از 15سال در وزارت کشور حضور نداشته باشند به این معناست که اکثر مدیران و کارکنان این وزارتخانه همان افرادی خواهند بود که از سوی دولت احمدی نژاد منصوب شدند که به نظر می رسد میانه چندانی با میانه روی و اعتدال و پذیرش رقیب ندارند. اگر اینگونه باشد که طبیعتا برخلاف وعده های دولت تدبیر و امید است؛ چراکه آنها قول داده بودند از مدیران وابسته به یک جناح خاص استفاده نکرده یا حداقل نظر آنها در تصمیم گیری ها دخیل نباشد اما با فرض صحت این خبر و بخشنامه جدید وزارت کشور باید این سوال را داشت که چرا وزارت کشور تمایلی به حضور افراد باسابقه در این وزارتخانه ندارد و ترجیح می دهد مدیران و کارکنان دولت احمدی نژاد در این وزارتخانه باقی بمانند؟ آیا چنین بخشنامه ای بدان مفهوم نیست که این وزارتخانه برای رفع مشکلات خود علاقه ای به حضور افراد با تجربه ندارد؟ فعالان سیاسی و اجتماعی امیدوار هستند که چنین بخشنامه ای وجود واقعی نداشته باشد تا جناح های مختلف کشور همانطور که در زمان انتخابات ریاست جمهوری از سوی دکتر حسن روحانی وعده داده شد، در یک فضای منطقی و یکسان به رقابت بپردازند که تحقق این امر بطور حتم مانع انتشار شایعاتی از قبیل چنین بخشنامه ای خواهد شد که البته باید منتظر واکنش وزارت کشور به آن بود.

آرمان

-پرونده زمین خواری در تهران هنوز بسته نشده است
- مردان احمدی نژاد در فاطمی می مانند؟
-1213 تذکر مجلس به وزرای روحانی!

خراسان

-مصوبه مجلس برای دریافت مالیات از بساز و بفروش ها
-مالکی: قطر و عربستان به عراق اعلان جنگ کرده اند
-مذاکرات فشرده اشتون در تهران
-یارانه هاو مصائب تشخیص

کیهان

-250 هزار میلیارد تومانی که نظام نگذاشت فامیلی شود
-دلایل امتناع آیت الله مکارم شیرازی از ملاقات با وزیر علوم
-حداقل حقوق کارمندان 600 هزار تومان می شود
-تهران از امروز تا پایان هفته بارانی است

جمهوری اسلامی

-قول مساعد رییس مجلس بلوچستان پاکستا برای آزادی مرزبانان ایرانی تا پیش از نوروز
-تصمیم دولت تعامل سازنده بر مبنای منافع مشترک با اروپاست
-قیمت آب و برق در سال 93 گران نمی شود
-رفسنجانی:امنیت کشور باید جدی تر گرفته شود

ایران

-نیاز رسانه های ایران "امنیت برابر" و " آزادی مسئولانه"
-دادستان کل کشور:اعلام فهرست اتهامات بابک زنجانی
-شرایط مرخصی زندانیان در ایام نوروز
-ورود ایران و اروپا به عصر همکاری

جام جم

-اشتون:پیام حسن نیت 28 کشور اروپایی را آورده ام
-دغدغه نیمه تعطیلی بیمارستان ها در نوروز
-پلیس جاده ها از خدمت تا شهادت
-جزئیات تازه از 4 سریال نوروزی

آفرینش

-اتحادیه اروپا متعهد به همکاری با ایران برای حل کامل موضوع هسته ای است
-پاسخ به رایج ترین سوالات داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی
-هاروارد همچنان در صدر؛جدیدترین فهرست "معرفی دانشگاههای برتر جهان"
-واکنش نتانیاهو به حضور اشتون در تهران

قانون

-مرداد 92 از قتل بانکدار ایرانی تا جنایت مرد خشمگین
- بنزین ارزان به جای بنزین نوروزی
-هیچ‎کس « نتانیاهو» را جدی نگرفت
- بازی با «خون» در عسلویه!

شرق

-مطالبه رییس جمهوری دغدغه های رسانه ها
-اشتون و تحریم های غیرانسانی
-نمایشگاه خالی از خودرو
-قیمت نسل طلایی

تهران امروز

-ظرفیت های اصولگرایی برای پیشبرد اهداف دولت
-عقب نشینی وزیر اقتصاد از تورم 15درصدی
-شرط ایران برای توافق هسته ای با غرب
-پاسخگوی مطالبات رهبری کیست؟

حمایت

-تردد 1/5 میلیون خودروی فرسوده حادثه ساز
-انگشت اتهام مالکی به سوی دوحه و ریاض
-جایگاه کودکان خارج از نکاح در قانون
-چگونگی رسیدگی به جرم کلاهبرداری

وطن امروز

-بهانه حقوق بشر در پوشه اشتون
-علی کفاشیان بازیگر می شود
-تورم 15 درصدی منتفی شد !
-گام هنگفت!

سیاست روز

-اعلام جنگ دوحه - ریاض به عراق با سلاح تکفیری
-فرش قرمز ما مسیر خون است
-لطفا کمی نفس تازه کنید
-کپی برابر اصل

دنیای اقتصاد

-سیاه چاله های اقتصاد ایران
-رویای بورسی برای امسال
-با پیام حسن نیت آمده ام
-پایان التهاب سکه و دلار؟




موضوع مطلب : مردان احمدی‌نژاد در فاطمی می‌مانند؟

کد خبر : 1412611320995458006      تاریخ : دوشنبه 19 اسفند 1392 9:27دینانی,حکت,فلسفه

دکتر دینانی در همایش «سالکان حکمت و فکرت»:

کسی با خواب، رمل و اسطرلاب نمی‌تواند حکیم شود

دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در مراسم «سالکان حکمت و فکرت» (بزرگداشت دکتر دینانی و دکتر اعوانی) با بیان اینکه حکیم باید تلاش کند تا از حکمت ازلی بهره‌مند شود، گفت: کسی با خواب، رمل و اسطرلاب نمی‌تواند حکیم شود، اگر تلاش باشد، حکیم نصیبی از حکمت ازلی الهی خواهد داشت.

 

مراسم بزرگداشت دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه تهران و چهره ماندگار فلسفه و دکتر غلامرضا اعوانی استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه شهید بهشتی و چهره ماندگار فلسفه طی مراسمی با عنوان «سالکان حکمت و فکرت» روز گذشته با حضور جمعی از اهالی حکمت و فلسفه در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.

دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: اندر دل من هزار خورشید بتافت/ آخر به کمال ذره ای راه نیافت. من هم از طرف خودم و هم از طرف دکتر اعوانی اعلام می کنم که من و ایشان مسأله نیستیم، چرا که حکمت مسأله است. این مراسم نکوداشت که دوستان ما برگزار کردند، در حقیقت احترامی بود که به حکمت گذاشتند؛ اشخاص اینجا بهانه ای بیش نبودند تا به ساحت حکمت احترام گذاشته شود.

وی افزود: حکیم چند روزی می آید و می رود اما عالم هیچ گاه از حکمت خالی نیست؛ حتی نه این که عالم از حکمت خالی نیست، بلکه اساسا عالم ظهور حکمت است. حکمت از دل عالم درنیامد، بلکه عالم از حکمت ظاهر شد و از این نظر حکمت بر عالم تقدم دارد.

وی با بیان این که حکمت حادث نیست، اما حکیم و فیلسوف حادث هستند، اظهار داشت: از آنجا که صفات عین ذات خداوند هستند و خدا عین حکمت است. بنابراین حکمت ازلی است و چیزی که ازلی است بر مبنای اصلی فلسفی حتماً ابدی هم است. اگر بگوییم خدا حکمت است غلط نگفتیم، زیرا صفات خدا عین ذات او هستند. به قول حافظ آنچه آغاز ندارد، نپذیرد انجام.

ابراهیمی دینانی با اشاره به این که این عالم ظهور حکمت الهی است، گفت: اکنون سؤال این است که منِ حادث چگونه باید این حکمت ازلی و ابدی را به دست آورم؟ حکیم باید تلاش کند و زور بزند تا از حکمت ازلی بهره مند شود؛ حکیمی که تلاش می کند، سهمی از حکمت دارد اما این سهم بی جهت به دست نمی آید. کسی با خواب و رمل و اسطرلاب نمی تواند حکیم شود، بلکه تلاش می خواهد. اگر این تلاش باشد، حکیم نصیبی از حکمت ازلی الهی خواهد داشت.

این استاد فلسفه در پایان سخنانش ضمن تشکر از همسرش گفت: همسر من نه تنها در راه من مانع ایجاد نکرد، بلکه همواره در این مسیر معاون و کمک کار من بوده است و صمیمانه از او تشکر می کنم.

در پایان این مراسم از دو جلد کتاب «سالک حکمت» ارج نامه دکتر غلامرضا اعوانی و «سالک فکرت» ارج نامه دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی با حضور اساتید رونمایی شد.(مهر)




موضوع مطلب : کسی با خواب، رمل و اسطرلاب نمی‌تواند حکیم شود

کد خبر : 1412541920757482361      تاریخ : دوشنبه 19 اسفند 1392 8:01پرونده کرسنت,اساسنامه دانشگاه آزاد

نبض سیاست

آیت الله مکارم: با وزیر علوم دیدار نکردم

آیت الله مکارم شیرازی گفت: با وزیر علوم به خاطر عزل و نصب?های زیادی که کرده، دیدار نکردم چون دیدم ملاقات با ایشان تائید آن عزل و نصب هاست.

اژه ای: وزارت نفت حاضر نشد اموال زنجانی را به جای طلبش بردارد

غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» درخصوص پرونده بابک زنجانی و جرم اصلی اش گفت: این یکی از پرونده های پیچیده است و عناوین اتهامی که قاضی می تواند بگوید متعدد است، اما مسلما کار این فرد، کلاهبرداری و اخلال در نظام پولی کشور است.

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: اما در نهایت باید ببینیم قاضی به چه عنوان اتهامی می رسد، این پرونده هنوز در مرحله مقدماتی است و آقایانی که می خواهند در مورد این پرونده صحبت کنند، باید در حد اطلاع خود صحبت کنند.

وی گفت: وزارت نفت حاضر نشده به جای طلب خود از این فرد، اموال او را قبول کند.

اژه ای در مورد پرونده کرسنت گفت: بخشی از این موضوع، همان زمان به صدور حکم منجر شد.وی ادامه داد: باز هم می گویم در پرونده ای مانند کرسنت و شبیه آن، افراد ذی نفوذ تلاش کردند روند رسیدگی را مختل کنند.

روایت هاشمی از اساسنامه دانشگاه آزاد و حسینیه ارشاد

آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در نشستی با دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی این دانشگاه گفت: ما ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه اساسنامه حسینیه ارشاد خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند.

ما هم همان گونه عمل کردیم، اما نمی دانستیم نظام ما قوی تر از زمان شاه است و آن را تصرف می کند.

به گزارش تسنیم، هاشمی رفسنجانی همچنین گفته کسی نمی تواند سند بیاورد که ما یک بار هم کوچک ترین استفاده انتخاباتی از این دانشگاه کردیم و بنای این کار را نداریم.

در پی این اظهارات برخی سایت ها صورتجلسه ای مربوط به دانشگاه آزاد را منتشر کردند که در آن برحمایت از میر حسین موسوی در انتخابات تاکید شده است.

پایان ماموریت خزاعی در نمایندگی ایران در سازمان ملل

ایرنا با اعلام پایان ماموریت شش ساله محمد خزاعی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل نوشت: خزاعی با پایان ماموریت اش، سکان مدیریت دیپلماسی در این حوزه را به دیپلمات دیگری می سپارد.




موضوع مطلب : آیت الله مکارم: با وزیر علوم دیدار نکردم
یکشنبه 92 اسفند 18 :: 11:48 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1411900120698321597      تاریخ : یکشنبه 18 اسفند 1392 19:32اشتون,فتنه,نرگس محمدی

 

اشتون با یک محکوم فتنه دیدار کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده، در ابتدای این سفر با جمعی از زنان که گفته می‌شود یکی از آن‌ها «نرگس محمدی» از محکومین فتنه بوده، دیدار کرده است.

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده، با گروهی از «فعالان زن» دیدار کرده است. «مایکل مان» سخنگوی اشتون ضمن اعلام این خبر، مدعی شده که این دیدار به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته است.

آنطور که «لیز دوست» خبرنگار بی بی سی در صفحه توئیتر خود نوشته، «نرگس محمدی» یکی از هفت زنی بوده که اشتون با آن ها دیدار کرده است. دوست این زنان را مدافعان حقوق بشر در ایران توصیف کرده است. با این حال اشتون هنوز جزئیات این دیدار را منتشر نکرده است.(فارس)




موضوع مطلب : اشتون با یک محکوم فتنه دیدار کرد

کد خبر : 1411948616846434150      تاریخ : یکشنبه 18 اسفند 1392 20:49غرب,مذاکره,ژنو,آمریکا,اروپا

 

ولایتی به خانم اشتون: در برابر امریکا محافظه کاری نکنید

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه مسئول مذاکرات هرگاه یکی از اعضای 1+5 برخلاف توافقات صورت گرفته عمل کند، باید اعتراض کند، گفت: زمانی که آمریکا برخلاف توافقنامه ژنو تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان اعمال کرد، ما توقع داشتیم خانم اشتون بدون محافظه‌کاری موضع‌گیری کند.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک امروز یکشنبه پس از دیدار با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران با حضور در یک نشست خبری درباره جزئیات این دیدار اظهار داشت: در این دیدار بحث مذاکرات هسته ای و اینکه ایران روی حق هسته ای خود در چارچوب NPT مصمم است تأکید شد و ما گفتیم که در حفاظت از حقوق هسته ای خود به هیچ وجه از این حق عقب نشینی نخواهیم کرد.

ولایتی با بیان اینکه گفته شد ما بر ادامه مذاکرات تأکید داریم اما نباید به کشورهایی مثل آمریکا اجازه داد که بعد از انجام مذاکرات اقداماتی برخلاف آن انجام دهند، افزود: نمونه این امر صحبت های جان کری و رئیس جمهور آمریکا علیه ایران است که به بهانه فشار صهیونیست ها انجام می گیرد لذا این امر قابل قبول نیست و برخلاف توافقاتی است که در ژنو صورت گرفته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، کارشکنی آمریکا را مانعی بر سر راه دستیابی به یک توافق بین المللی بین ایران و کشورهای 1+5 عنوان کرد و یادآور شد: کشوری که این موارد را نقض می کند، آمریکاست لذا بنده تأکید داشتم که آمریکا در این مدت اقداماتی برخلاف توافقنامه ژنو انجام داده است.

وی بر همین اساس به اضافه شدن تحریم ها، کلمات تند علیه ایران و استمرار خصومت آنها علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: من به خانم اشتون گفتم که این موارد مانعی بر سر راه مأموریت شما برای مذاکره با 1+5 است.

تحولات اوکراین

ولایتی صحبت درباره تحولات اوکراین را از دیگر موارد گفت وگوی خود با اشتون برشمرد و اظهار داشت: به نظر می رسد به دلیل اشتباه محاسباتی غرب در اوکراین کار به اینجا رسیده است چرا که آنها فکر نمی کردند واکنش روسیه در اوکراین به این شدت باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تأکید بر اینکه وضع فعلی به نفع مردم اوکراین نیست، به اختلافات دیدگاه بین اروپا و آمریکا اشاره کرد و افزود: برخی گفته اند که ما حاضر به تحریم نیستیم اما حتی آمریکا نیز که با لحن تندی صحبت می کرد امروز لحن ملایم تری دارد و متوجه شده که در اوکراین اشتباه محاسباتی داشته است. از این رو زیاده خواهی غربی ها باعث ناآرامی در این کشور شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تأکید کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی خواستار این هستیم که طرفین به دور از تنش و دخالت بیگانگان مذاکره کنند چرا که مردم اوکراین خودشان باید مسائل را حل و فصل کنند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال اروپایی ها از توسعه همکاری با ایران تصریح کرد: آنها متوجه شده اند که در تحریم ایران، این ایران نیست که تحریم می شود بلکه آنها خود را از منافع و داشتن رابطه با ایران به خاطر فشار آمریکا محروم کردند.

ولایتی با اشاره به پاسخ منفی رئیس جمهور فرانسه به اوباما در خصوص تحریم ایران توسط شرکت های خصوصی فرانسه ادامه داد: سفر این هیأت به ایران برای توسعه رابطه اروپا با ایران یک نوع جدا شدن دیدگاه اروپا از آمریکا محسوب می شود و در واقع برداشتن گام های مثبت به سمت ایران است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به شکست های آمریکا در سوریه و ژنو 2 اشاره و تأکید کرد: دولت سوریه بر سوریه مسلط است و از سویی دیگر غربی ها نیز متوجه شده اند که تنها قدرت صاحب نفوذ در منطقه ایران است لذا می دانند بدون جمهوری اسلامی نمی توانند با مشکلات منطقه برخورد کنند.

وی به استقبال کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی و اروپایی برای توسعه روابطشان با ایران پرداخت و درباره نظرات اشتون در خصوص کارشکنی آمریکا پس از مذاکرات که در این دیدار درباره آن بحث شد، گفت: خانم اشتون درباره تلاش های خود و آینده خوشبین است اما در پاسخ به کارشکنی های آمریکا پاسخی نداشت ولی در عین حال بر ادامه مسیر تأکید کرد.

ولایتی با تأکید بر اینکه مسئول مذاکرات هرگاه یکی از اعضای 1+5 برخلاف توافقات صورت گرفته عمل کند، باید اعتراض کند، افزود: زمانی که آمریکا برخلاف توافقنامه ژنو تحریم های جدیدی علیه کشورمان اعمال کرد، لاوروف این اقدام آمریکا را خلاف مقررات عنوان کرد و ما توقع داشتیم خانم اشتون نیز بدون محافظه کاری اینچنین موضع گیری کند.

غیر سوریها از سوریه بروند

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در جمع بندی صحبت های خود با اشتون گفت: ما درباره مذاکرات هسته ای، رابطه ایران و اروپا و مسائل منطقه از جمله سوریه صحبت کردیم و مشخص شد که تشویق تروریست ها و اعزام آنها به سوریه مشکلی را حل نمی کند چرا که دولت سوریه در مبارزه با تروریست ها مصمم است.

وی تأکید کرد: غیرسوری ها باید از این کشور خارج شده و مخالفان سوری نیز باید اسلحه خود را بر زمین بگذارند و کسانی که اعتراض سیاسی دارند باید صحبت کنند تا بتوانند انتخابات را برگزار کرده و هرکس که پیروز شد دولت سوریه را تشکیل دهد.

ولایتی در پاسخ به این سؤال که آیا در دیدار با اشتون درباره تحریم های یک جانبه غرب علیه کشورمان بحث شد یا خیر، اظهار داشت: ما درباره تحریم ایران و اینکه باید کار متوازنی صورت گیرد، صحبت کردیم چرا که ایران پایبندی خود را به مقررات اعلام کرده و از این رو تحریم ها باید برداشته شود. (فارس)




موضوع مطلب : ولایتی به خانم اشتون: در برابر امریکا محافظه کاری نکنید
<   1   2   3   4   5   >>   >