سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
در پی انتشار ادعای ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر توقیف یک کشتی متعلق به ایران که حامل سلاح برای فلسطینی ها بوده، مطبوعات اسرائیلی و همچنین غربی جوی رسانه ای را علیه ایران به راه انداخته اند که آثار آن، در قالب اخبار و تحلیل های مرتبط، در اغلب مطبوعات و رسانه های جهان بازتاب یافته است. در این میان، مقامات اسرائیلی نیز از فرصت استفاده کرده و بر شدت جوسازی ها علیه ایران افزوده اند.
کد خبر: 384521
تاریخ انتشار:15 اسفند 1392 - 08:00-06 March 2014
جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی
در پی انتشار ادعای ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر توقیف یک کشتی متعلق به ایران که حامل سلاح برای فلسطینی ها بوده، مطبوعات اسرائیلی و همچنین غربی جوی رسانه ای را علیه ایران به راه انداخته اند که آثار آن، در قالب اخبار و تحلیل های مرتبط، در اغلب مطبوعات و رسانه های جهان بازتاب یافته است. در این میان، مقامات اسرائیلی نیز از فرصت استفاده کرده و بر شدت جوسازی ها علیه ایران افزوده اند.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

به گزارش «تابناک»، در این زمینه، روزنامه «دیلی استار» اظهارات سخنگوی کاخ سفید را بازتاب داده که از همکاری آمریکا با رژیم اسرائیل به منظور توقیف کشتی مذکور خبر داده است. این روزنامه می نویسد ایالات متحده اعلام کرده سرویس های اطلاعاتی این کشور در راستای تعقیب و توقیف کشتی حامل سلاح برای گروه های فلسطینی، با رژیم اسرائیل همکاری کرده اند. به گفته جی کارنی، واشنگتن به محض اطلاع از حرکت کشتی مذکور، همکاری خود با تل آویو را از طریق کانال های اطلاعاتی و نظامی و همچنین در سطح مشاور امنیت ملی آغاز کرده است. علاوه بر این، باراک اوباما به ارتش آمریکا دستور داده اقدامات احتیاطی لازم را برای ورود احتمالی به عرصه و توقیف کشتی مذکور انجام دهد.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

این در حالی است که ایران توقیف هرگونه کشتی متعلق به کشور را از سوی رژیم اسرائیل تکذیب کرده است. خبرگزاری کویت از معدود رسانه های بین المللی است که تکذیبیه ایران را بازتاب داده و می نویسد یک مقام ارشد نظامی ایرانی، روز گذشته گزارش های منتشره درباره توقیف یک کشتی حامل سلاح های ایرانی به مقصد غزه را تکذیب کرده است. این مقام ایرانی که نخواسته نامش فاش شود، گفته اتهام زنی های رژیم صهیونیستی در این زمینه کاملاً بی اساس است. خبرگزاری کویت به جزئیات بیشتری از سخنان این مقام ایرانی و هویت وی اشاره نکرده است.

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

از سوی دیگر، مقامات سازمان فلسطینی حماس نیز این موضوع که کشتی مذکور حامل سلاح برای آن ها بوده است را تکذیب کرده اند. به نوشته سایت خبری «البوابه»، رهبران حماس ضمن رد اتهامات رژیم اسرائیل در این زمینه، اشاره کرده اند که غزه تحت محاصره کامل دریایی رژیم اسرائیل است و همین موضوع، ارسال هرگونه محموله ای را از طریق دریا به این منطقه غیرممکن می سازد. وزیر امور داخلی دولت فلسطینی غزه در بیانیه ای اعلام کرده ادعاهای رژیم اسرائیل، «حرکتی خطرناک» از سوی این رژیم در راستای توجیه هفت سال محاصره غزه است. 

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

با این حال، همه این تکذیب ها سبب نشده که مقامات و همچنین رسانه های رژیم اسرائیل از فضاسازی خود علیه ایران دست بردارند. روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتشار مطلبی در این زمینه، مدعی شده توقیف کشتی مذکور، ماهیت واقعی ایران را آشکار کرده است. این روزنامه می نویسد آن گونه که از اظهارات برخی مقامات اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برمی آید، هدف از عملیات توقیف کشتی مذکور، چیزی بیش از صرف جلوگیری از ارسال سلاح به غزه بوده و در اصل، با هدف ترسیم چهره ای خطرناک از ایران و حماس و ارتباط این دو انجام گرفته است. 

جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی

اما در نهایت، از همه اظهارنظرها و موضع گیری ها عجیب تر، بیانه وزارت خارجه رژیم اسرائیل است که در آن آمده در پی توقیف کشتی مذکور، این رژیم از ایران به شورای امنیت شکایت می کند! به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، در این بیانیه ضمن تکرار این ادعا که کشتی مذکور حامل سلاح های ایرانی به مقصد غزه بوده، بیان شده که با این اقدام، ایران از قطعنامه های 1747 و 1929 شورای امنیت سازمان ملل که صادارت هرگونه تسلیحات از سوی ایران را ممنوع می کند، تخطی کرده است. از سوی دیگر، به واسطه «قاچاق» سلاح به غزه، این کشور قطعنامه های 1373 و 1860 شورای امنیت را نیز زیر پا گذاشته است. 



موضوع مطلب : جنجالی غربی- صهیونیستی بر سر ادعای توقیف کشتی ایرانی
نقادی متفاوت به آلودگی هوا که دیده نشد
این اتفاق که با نگاه‌های متحیر ناظران و به طور خاص سرنشینان خودروها همراه شده بود، احتمالاً نخستین حرکت اعتراضیِ هنری در کشورمان نسبت به وضعیت آلودگی هوا و در راستای توجه بیشتر مردم نسبت به این مسئله است. باید دید این جنبش فرهنگی کاهش آلودگی هوا دوام خواهد آورد و خواهد توانست در کاهش این آلودگی نقش موثری داشته باشد؟
کد خبر: 384502
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 23:46-05 March 2014
آلودگی هوای پایتخت مدت‌هاست که فریاد اعتراض هنرمندان را بالا برده و به طور خاص سینماگران و اهالی تئاتر به صورت انفرادی و جمعی نسبت به وضعیت آب و هوای شهرهای بزرگ کشور علی الخصوص پایتخت انتقاد کرده و خواستار رفع این وضعیت شده اند اما حقیقت آن است که این معضل پیچیده تر از این است که به سادگی بتوان برطرفش کرد. در همین راستای حرکتی متفاوت در انتقاد به این وضعیت در پایتخت رخ داد که متاسفانه دیده نشد.

به گزارش «تابناک»، نخستین بار داریوش مهرجویی بود که انتقادات شدیدی را نسبت به آلودگی هوا در پایتخت مطرح کرد و آن هم پس از فوت خواهرش، مرحوم ژیلا مهرجویی طراح مطرح صحنه و لباس بود و در مراسم یادبودش در خانه هنرمندان ایران سخن می‌گفت. او در حالی که اشک می‌ریخت و به سختی خود را کنترل می‌کرد، گفت: «من خیلی غمگینم. ژیلا با استعداد بود و تصاویری در اینجا نشان داده شد که من از او ندیده بودم اما از یک چیز کفری می‌شوم و آن هم این است که چه چیزی ژیلا را کشت!»

استمرار جنبش هنرمندان برای مبارزه با آلودگی هوا با «سهم من از/در دود»

مهرجویی با اشاره به آلودگی هوای تهران ادامه داد: «این آلودگی هوا، همه را دارد، می‌کشد. همه دوستان من سرطان گرفته‌اند! عزت‌الله انتظامی در بیمارستان خوابیده است. این رییس محیط زیست ما کجاست، چه کار می‌کند؟ مردم ما از این آلودگی دارند، می‌میرند. من بسیار خشمگین هستم. اهواز بدترین شهر جهان شده است، همه شما کامیونی را تجربه کرده‌اید که از کنار شما رد شده و کلی دود خارج کرده است...  رییس محیط زیست این مملکت باید به من جواب بدهد نه اینکه فقط حرف بزند. شهردار عزیز کاری بکن همه دارند، می‌میرند.»

گوهر خیراندیش بازیگر سینما که در همان مراسم حاضر بود با صدای بلند خطاب به داریوش مهرجویی گفت: «آقای مهرجویی دختر من «آناهیتا» هم در بیمارستان است و فقط 20 درصد ریه دارد، او هم دارد می‌میرد...» و از همین جا انتقادات سینماگران و دیگر هنرمندان نسبت به آلودگی هوا شدت گرفت و به یک موج بدل شد و اتفاقاتی که درباره بسیاری از بزرگان سینما از جمله عزت الله انتظامی به واسطه هوای تهران رخ داده، باعث شد تا پیگیری این ماجرا توسط هنرمندان به عنوان یک تکلیف متوقف نشود.

استمرار جنبش هنرمندان برای مبارزه با آلودگی هوا با «سهم من از/در دود»

کار به جایی رسید که رضا کیانیان بازیگر توانمند و محبوب سینمای ایران در نشست بررسی آلودگی هوای تهران حاضر شد و گفت: «...چندی قبل اعلام شد روزی 500 نفر به علت آلودگی هوا به مراکز درمانی منتقل می شوند که 249 نفر از آنها جانشان را از دست می دهند... در نامه ام به دکتر روحانی نوشتم وقتی گفتیم بیجه جانی پاکدشت 120 کودک را به قتل رسانده او دستگیر و محاکمه شد، این جا روزی 240 نفر به علت آلودگی هوا کشته می شوند، آیا نباید مسئول آلودگی را پیدا کرد؟ هیچکسی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد... یه من 8 سال قبل به علت آلودگی هوا دچار آسیب شد، من با دوندگان دو و میدانی مسابقه تنفس می دادم اما در حال حاضر وقتی 4 پله را بالا می روم نفسم می گیرد...»

در همین فضا بود که علی مرادخانی، فرهاد توحیدی، منیژه حکمت، علی سرتیپی، احمدرضا درویش، بیژن میرباقری، علیرضا رئیسیان، مازیار میری، مسعود رایگان، پگاه آهنگرانی، همایون شجریان، رضا عطاران، محمدمهدی عسگرپور، خشایاردیهیمی، پوریا عالمی، داود رشیدی، لیلی رشیدی، سیدمحمد بهشتی، کیومرث پوراحمد، تهمینه میلانی، خشایار دیهیمی، مصطفی رحماندوست، داریوش پیرنیاکان، مسعود رایگان، علیرضا رئیسیان، فرشته طائرپور، هوشنگ ظریف، لیلی گلستان، محمدرضا گوهری، محمدحسین لطیفی، سهیل محمودی، عبدالحسین مختاباد، نازنین مفخم، نیما دهقانی و صدها چهره فرهنگی دیگر در نامه‌ای خواستار شکل گیری حرکتی مردمی برای بهبود این وضعیت شد و پیشنهاد شکل گیری جنبشی در این زمینه را مطرح کردند.

استمرار جنبش هنرمندان برای مبارزه با آلودگی هوا با «سهم من از/در دود»

در همین راستا ظهر روز سه شنبه در تقاطع خیابان‌های میرداماد و شریعتی تهران به عنوان یکی از پرترددترین معابر پایتخت شاهد یک حرکت هنری در اعتراض به آلودگی هوا بودیم؛ اتفاقی که متاسفانه چندان انعکاس نداشت و بی شک اگر در هر نقطه جز کشورمان رخ داده بود، انعکاس وسیعی داشت. ساعت 13.30 سه شنبه 13 اسفندماه، گروهی از جوانان هنرمند با حضور در تقاطع به محض قرمز شدن چراغ راهنمای خیابان میرداماد، مقابل خودروها به صف می ایستادند و در قالب یک «پرفرمنس» به نقادی متفاوتی نسبت به آلودگی سنگین و مستمر هوای تهران می‎‌پرداختند؛ مدیومی تازه که در دنیای امروز بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این پرفورمنس که تحت عنوان «سهم من از/در دود» با مدیریت میلاد شجره و علیرضا کی منش برگزار شد، گروه جوان حاضر ابتدا با ماسک‌های معمول برای ایام آلودگی هوا مقابل صف خودروها، صف می‌کشیدند، سپس ماسک‌هایشان را بر می داشتند و به شکلی متفاوت نفس می‌کشیدند. این اتفاق که با نگاه‌های متحیر ناظران و به طور خاص سرنشینان خودروها همراه شده بود، احتمالاً نخستین حرکت اعتراضیِ هنری در کشورمان نسبت به وضعیت آلودگی هوا و در راستای توجه بیشتر مردم نسبت به این مسئله است. باید دید این جنبش فرهنگی کاهش آلودگی هوا دوام خواهد آورد و خواهد توانست در کاهش این آلودگی نقش موثری داشته باشد؟



موضوع مطلب : استمرار جنبش هنرمندان در مقابل آلودگی هوا با «سهم من از/در دود»
جنجال بر سر توافق ژنو ادامه دارد
خبرهای رسمی حاکی از این است که قسط اول در 12 بهمن به حساب ایران واریز و قسط دوم نیز به مبلغ 450 میلیون دلار مستقیما به حساب معرفی شده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز و قسط سوم نیز به مبلغ 550 میلیون دلار تا روز دوشنبه هفته آینده به حساب بانک مرکزی ایران در کشور سوئیس واریز خواهد شد.
کد خبر: 384464
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 21:57-05 March 2014
پول های بلوکه شده به حساب ایران واریز شده است؟بعد از توافق ژنو در آذر ماه امسال، پس از چند دور مذاکرات کارشناسی سرانجام در 30 دی ماه توافق ژنو حالت اجرایی به خود گرفت. بر اساس سند اجرایی دو طرف متعهد شده اند در مقابل اقدامات متقابل و گام به گام هر دو طرف به تعهدات خود عمل نمایند. 

به گزارش «تابناک»، بر اساس توافق اجرایی ژنو؛ از نزدیک به 100 میلیارد دلار طلب بلوکه شده ایران معادل 2/4  میلیارد دلار از درآمدهای نفتی آزاد؛ و ارز آن به صورت مستقیم به داخل کشور و بانک مرکزی ارائه می‌شود. بر طبق توافق قرار است این مبلغ در 6 قسط 550 میلیون دلاری و 2 قسط 450 میلیون دلاری به ایران تحول داده شود که مرحله اول آن اول فوریه (12 بهمن) انجام شده است. 

بر طبق سند قرارداد اجرایی قرار است که یک میلیارد و 550 میلیون دلار تا 15 اسفند ( دو قسط 550 میلیون دلاری و یک قسط 450 میلیون دلاری) به حساب ایران واریز شود.
در چند روز اخیر نسبت به پرداخت پول به بانک مرکزی ایران و عمل طرف غربی به تعهداتش شایعاتی مطرح شده است. از جمله اینکه تاریخ‌های تعیین‌شده برای بازپرداخت پول‌های بلوکه‌شده ایران، جزء ایام تعطیل تقویم میلادی است. کسانی که این اخبار دروغ و شایعات را منتشر می کنند حتی حاضر نیستند تقویم 2014  را نگاهی کنند و ببیند که تعطیلات عمومی رسمی در تقویم میلادی چیست؟

بررسی تقویم میلادی امسال نشان می دهد که هیچکدام از تاریخ های زمان واریز پول(1 فوریه،1 مارس،7 مارس،10 آوریل، 15 آوریل، 14 مه، 15 ژوئن و 20 ژوئیه) جزء تعطیلات رسمی عمومی تقویم نیستند. حال معلوم نیست کسانی که این ادعا را مطرح کرده اند  کدام تقویم میلادی را ملاک تحلیل خود قرار داده اند.

از طرف دیگر  در خبرهای ادعایی دیگر نیز اعلام شده است که نه تنها دومین قسط دارایی‌های ایران وصول نشده است بلکه هنوز قسط اول به میزان 550 میلیون نیز به حساب ایران انتقال داده نشده است.  این در حالی است که عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه  12 بهمن ماه سال جاری از برداشت قسط اول خبر داد و در همان روز هم بانک مرکزی با انتشار خبری، اعلام کرد که معادل 550 میلیون دلار دارایی‌های ایران نزد بانک مرکزی ژاپن از طریق نشنال بانک سوییس به فرانک سوییس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شده است.

 در واقع برای انتقال پول‌های بلوکه شده ایران یک کانال ویژه بانکی در سه کشور ژاپن، کره و سوئیس ایجاد شده است تا پول های بلوکه شده ایران به این بانک ها منتقل و پس از آن به بانک مرکزی ایران از طریق ایجاد حساب واریز شود.

در همین حال امروز بعد از گسترده شدن این قبیل اخبار آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت با واکنش نسبت به این شایعات گفت: «اعتراض‌ها در این خصوص ناشی از کم اطلاعی است، پول را که با چمدان به ما نمی‌دهند، افرادی که این مساله را عنوان می‌کنند از مکانیزم نقل و انتقال بانکی کم اطلاع هستند.ما قسط اول را دریافت کرده‌ایم، درباره قسط دوم هم در روزهای آتی اقدام خواهیم کرد و مشکلی برای خرج کردن پول‌ها نداریم.»

همچنین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در واکنش به این اخبار گفته است که « قسط اول توافق ایران با 1+5 به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده و قسط دوم نیز ظرف یک یا دو روز آینده واریز می‌شود و  مشکلی برای برداشت پول قسط اول نداریم.»

خبرهای رسمی حاکی از این است که قسط اول در 12 بهمن به حساب ایران واریز و قسط دوم نیز به مبلغ 450 میلیون دلار مستقیما به حساب معرفی شده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز و  قسط سوم نیز  به مبلغ 550 میلیون دلار تا روز دوشنبه هفته آینده به حساب بانک مرکزی ایران در کشور سوئیس واریز خواهد شد.



موضوع مطلب : پول های بلوکه شده به حساب ایران واریز شده است؟
این اتفاق هر چه که نامیده شود، خواه بداخلاقی سیاسی، خواه روشی اشتباه برای فشار آوردن به غرب و یا حتی ترجمه غلط ناشی از بدبینی ، مهم این است که بیشتر از این که به نفع منافع ملی ایران باشد، به نفع موضع آمریکایی‌ها است.
کد خبر: 384451
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 20:39-05 March 2014
ترجمه‌های غلط به نفع آمریکا و به ضرر ایران ادامه دارد

اگر کسی به دنبال آرزوی قلبی مقامات آمریکایی و از جمله اوباما رئیس جمهور این کشور در مورد برنامه هسته‌ای ایران باشد، هیچ چیز به اندازه سخنان اوباما در مرکز سابان برای وی مفید نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»، چند روز بعد از توافق ایران و 5+1 در ژنو وقتی رئیس جمهور آمریکا در مرکز مطالعاتی سابان در مورد گزینه‌های آمریکا در برخورد با ایران سخن می‌گفت، صریحا اظهار داشت که اگر می‌توانست برنامه هسته‌ای ایران را تا آخرین پیچ و مهره آن از بین می‌برد ولی اقرار کرد که این یک گزینه عملی نیست.

روند مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید نشان داده که باز هم مثل همه سالهای گذشته، نباید و نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و به آنها خوشبین بود ولی به مرور روشن شده است که بین نیات واقعی آمریکا و آرزوهای دولت این کشور از سویی و واقعیت صحنه جهانی فاصله‌ای جدی وجود دارد.

ترجمه‌های غلط به نفع آمریکا و به ضرر ایران ادامه دارد

برچیدن برنامه هسته‌ای ایران، توقف غنی‌سازی در ایران، تعطیل شدن تاسیسات ایران و هر خط قرمز دیگری که مورد نظر نظام است، نه تنها دور از واقع‌بینی است و کسی نه در این دولت و یا هر دولتی امکان تن دادن به آن را ندارد بلکه به طور قطع با مخالفت مردم ایران و همه رسانه‌های دلسوز مواجه خواهد شد.

این مساله در حالی است که علی رغم اصرار مسئولان ایرانی بر این که نباید آرزوهای غرب به عنوان نتیجه مذاکرات و با بدبینی آمیخته به اخبار دروغ و غیرواقعی به خورد مخاطبان ایرانی داده شود، همچنان بخشی از فضای رسانه‌ای ایران برای ایجاد بدبینی به مذاکرات هسته‌ای به انتشار اخبار غیرواقعی ادامه می‌دهد.

در روزهای اخیر مشخص شده است که غرب مجبور شده عملا وجود غنی‌سازی در ایران را بپذیرد. بعضی رسانه‌ها در حالی که تا پیش از این به خیال قدرت فراوان غرب در برابر دولت جدید ایران اصرار داشتند غرب هنوز به دنبال برچیده شدن کامل برنامه هسته‌ای ایران هستند، اکنون با عیان شدن غیرواقع‌بینانه بودن تحلیل‌های پیشین خود، اعترافات اخیر غرب به ادامه برنامه غنی‌سازی ایران را امری طبیعی می‌دانند.

ترجمه‌های غلط به نفع آمریکا و به ضرر ایران ادامه دارد

نمونه جدیدی از این القائات غیرواقع‌بینانه بعد از سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با بلومبرگ اتفاق افتاد. در حالی که رئیس جمهور آمریکا برای اثبات قابل بازگشت بودن تحریم‌ها علیه ایران به این نکته اشاره کرده است که اساسا 95 درصد تحریم‌ها علیه ایران بر داشته نشده است که بخواهیم آن را برگردانیم بعضی رسانه‌های ایرانی آرزوهای آمریکا را به آینده تعمیم داده و مدعی شدند که 95 درصد تحریم‌ها هرگز برداشته نخواهد شد. تفاوت این دو برای هر خواننده منصفی روشن است.

این اتفاق هر چه که نامیده شود، خواه بداخلاقی سیاسی، خواه روشی اشتباه برای فشار آوردن به غرب و یا حتی ترجمه غلط ناشی از بدبینی ، مهم این است که بیشتر از این که به نفع منافع ملی ایران باشد، به نفع موضع آمریکایی‌ها است.




موضوع مطلب : ترجمه‌های غلط به نفع آمریکا و به ضرر ایران ادامه دارد
یک سفر دیگر تیم ملی بوکس هم لغو شد
این البته یک خبر تکراری برای ملی‌پوشان بوکس ایران است که در فرودگاه به آنها بگویند سفرشان برای شرکت در یک تورنمت خارجی لغو شده است. بلاتکلیفی مدیریتی در فدراسیون بوکس برای چندین بار است که موجب وقوع چنین رخدادی شده است.
کد خبر: 384462
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 19:58-05 March 2014
این البته یک خبر تکراری برای ملی‌پوشان بوکس ایران است که در فرودگاه به آنها بگویند سفرشان برای شرکت در یک تورنمت خارجی لغو شده است. بلاتکلیفی مدیریتی در فدراسیون بوکس برای چندین بار است که موجب وقوع چنین رخدادی شده است.

به گزارش تابناک، این‌بار هم صادر نشدن روادید برای ملی‌پوشان بوکس کشورمان موجب شد تا آنها بعد از ساعت‌ها بلاتکلیفی در فرودگاه به‌جای شرکت در مسابقات آذربایجان راهی خانه‌شان شوند. چندی پیش هم اتفاق مشابهی در خصوص اعزام تیم به رومانی رخ داده بود و ملی‌پوشان بوکس بعد از چند ساعت انتظار در فرودگاه بدون دریافت پاسخ نامشخصی به‌خانه‌شان بازگشتند.

چند وقتی است که با روی کار آمدن وزیر جدید، فدراسیون‌های مختلف ورزشی با برگزاری انتخابات خود سروسامان گرفته‌اند اما هنوز برخی از فدراسیون‌ها هستند که همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و یکی از دلایل بلاتکلیفی این فدراسیون‌ها پیچیدگی داستان مدیریتی و چینش افراد در ساختار این فدراسیون‌هاست. فدراسیون اسکی و بوکس معروف‌ترین این فدراسیون‌ها هستند که بیش از دو دهه یک مدیر را در راس هرم مدیریتی خود دیده‌اند و چون وزارت ورزش برای آنها هنوز تصمیمی نگرفته با مشکلات این چنین مواجه می‌شوند که اوج آن را می‌توان در اتفاقی که امروز برای بوکسورهای ایرانی رخ داد دید.

اواخر هفته گذشته بود که همایون اردلان دبیر فدراسیون بوکس به رسانه‌ها خبر داد که ناطق‌نوری در این فدراسیون حق امضا ندارد. اردلان گفت: « به دلیل اینکه وضعیت ناطق نوری به عنوان رییس فدراسیون مشخص نیست تمام نامه‌های خروجی این فدراسیون با امضای من ارسال می‌شود و ناطق نوری امضا نمی‌کند.»

انتشار این خبر در آستانه اعزام تیم بوکس به مسابقات آذربایجان موجب شد تا برخی نسبت به عدم هماهنگی برنامه‌های فدراسیون بوکس در روزهای پیش‌رو ابراز نگرانی کنند. جالب اینجاست که دبیر فدراسیون بوکس هم در گفت‌وگوی خود به این مسئله این‌چنین اشاره کرده بود:

 «تمام نامه‌های مالی در مدتی که ناطق نوری در فدراسیون حضور داشت امضا شده بود چرا که غیر از رییس یا سرپرست فرد دیگری نمی‌تواند آنها را امضا کند.چک‌های مربوط به آن دو مسافرت هم از قبل صادر شده بود و نیاز به امضای دیگری نبود. تمام امضاها از قبل گرفته شده بود و پول بلیت را هم کمیته ملی المپیک داد. تنها موردی که شاید نیاز به امضا داشته باشد مربوط به سفر جمهوری آذربایجان است که حدود دو هفته دیگر خواهد بود.» و سرانجام پیش‌بینی ایشان هم درست از آب درآمد روادید تیم ملی صادر نشد و نتیجه‌اش هدر رفت هزینه‌های آماده‌سازی و اعزام این تیم بود.

خیلی‌ها به پشت پرده این تامل طولانی وزارت ورزش در تعیین تکلیف فدراسیون‌هایی چون بوکس و اسکی خوش‌بینند و معتقدند از آنجایی که تغییر مدیرانی بیست‌و‌چند‌ساله این فدراسیون‌ها احتیاج به برداشت گام‌های درستی دارد. اما هرچه باشد این درنگ طولانی در حال ایجاد اتفاقات ناخوشایند این‌چنینی است.

چندی پیش بود که ملی‌پوشان این رشته با شرکت در برنامه ورزش از نگاه دو به انتقاد صریح از ناطق نوری، رئیس این فدراسیون پرداختند. سرمربی اسبق تیم ملی در آن برنامه گفته بود: «متأسفانه ساختار این فدراسیون دچار مشکل است و ما در هر 5 دوره‌ المپیک در این رشته دچار مشکل شدیم. هیچکس در فدراسیون نیست که با مقوله دوپینگ برخورد کند و می‌بینید که بعد از 23 سال هنوز داور بین‌المللی نداریم. به اعتقاد من فدراسیون بوکس عروس هزار داماد است.»

اگرچه اسکی در این سال‌ها تنها به عنوان یک توریست در رقابت‌های جهانی حاضر بوده اما بوکسورهای ایرانی چندین دوره است که در مسابقات المپیک شرکت می‌کنند و در سایه یک مدیریت یکدست و توانا قابلیت کسب عنوان در المپیک را هم دارند. 



موضوع مطلب : بلاتکلیفی فدراسیون بوکس ملی‌پوشان را از فرودگاه به‌خانه‌شان بازگرداند
از این خبر دردناک‌تر، واکنش مسئولان پس از اطلاع از ماجراست؛
تصویر پلنگ کشته شده به حدی دردناک است که بهترین نشانه برای سبعیت عامل یا عاملان کشتار پلنگ به حساب می‌آید اما عجیب اینکه در آن منطقه حتی گله‌ای وجود ندارد که بتوان دلیل این پلنگ کشی دلخراش را درک کرد!
کد خبر: 384420
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 16:47-05 March 2014
دردناک تر از کشتن بی رحمانه این پلنگ، اظهار نظری‌ست که یابنده لاشه مثله شده حیوان روایت می‌کند؛ آن جایی که از تلاش مسئولان محیط زیست برای لاپوشانی ماجرا سخن می‌گوید.

به گزارش «تابناک»، از سی و چند روزِ محدوده آذر تا ابتدای دی ماه سال جاری که برای پلنگ‌های ایرانی بسیار خونین بود و هر چند روز یکبار خبر کشته شدن یکی از آنها از یک نقطه از کشور به گوش می‌رسید، دیگر خبری از کشتار این گونه در معرض انقراض در دست نبود تا امروز. هرچند با اظهار نظرهایی که درباره این مورد به نقل از مسئولان بیان شده، با اطمینان نمی‌توان گفت در ماه های اخیر پلنگ کشی رخ نداده است!
 
دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران با اعلام این خبر، منبع آن را گزارش یکی از همیاران محیط زیست شهرستان شیروان (خراسان شمالی) دانست و تصاویر از رویداد منتشر کرد که بر اساس آن، کشته شدن یک پلنگ ایرانی که سر و دم ان بریده شده، حکایت از حمله سبوعانه یک یا چند نفر به این گونه در خطر انقراض دارد.

این همیار محیط زیست در تشریح ماجرا می‌گوید: روز جمعه (نهم اسفندماه) به منظور سرکشی به باغ شخصی خودم در روستای «امیرانلو» در منطقه شاه جهان رفته بودم که با لاشه یک پلنگ در استخر پشت باغ مواجه شدم.

وی می‌افزاید: با توجه به یخ زدگی سطح آب، با مشقت فراوان به کمک شخص دیگری لاشه پلنگ را از داخل استخر بیرون کشیده و متوجه شدم که سر، دم و دست راست حیوان بریده شده است؛ مشخص بود که افرادی سر، دم و دست پلنگ را بریده و با خود برده‌اند.

کشتن بی رحمانه یک پلنگ ایرانی در شیروان +عکس
تصویر ارسالی از لاشه پلنگ با سر و دم بریده بر روی سطح یخ زده استخر

این همیار محیط زیست با اعلام اینکه لاشه پلنگ را در گودالی کنار استخر قرار داده و مقداری کمی خاک روی آن ریخته، از مراجعه خود در فردای آن روز به اداره محیط زیست شهرستان شیروان خبر می‌دهد و این گونه ادامه می‌دهد: با مراجعه به اداره محیط زیست، موضوع و کروکی دقیق محل دفن لاشه را به اطلاع رئیس اداره رساندم و تصاویری را که با تلفن همراه خود قبل و بعد از بیرون کشیدن لاشه پلنگ از استخر تهیه کرده بودم به وی نشان دادم که وی در پاسخ، از من خواست تصاویر را از روی گوشی تلفن خود پاک کرده و این موضوع را به کسی بازگو نکنم!

کشتن بی رحمانه یک پلنگ ایرانی در شیروان +عکس
تصویر پلنگ بدون سر پس از بیرون کشیدن لاشه از استخر

وی می‌افزاید: روستای امیرانلو خالی از سکنه است و تمام اهالی آن از جمله خود من ساکن شهر هستند و صرفا برای سرکشی به باغهای خود به روستا می‌روند، بنابراین دام اهلی در این روستا وجود ندارد که کسی از ترس حمله پلنگ به احشام بخواهد این حیوان را از بین ببرد اما به نظر می‌رسد این حادثه توسط یک شکارچی غیرمجاز صورت گرفته است.

بدین ترتیب پنج روز از این حادثه می‌گذرد و اعلام نشدن ماوقع که ظاهرا از بی تمایلی مسئولان محیط زیست منطقه نشات گرفته، این شهروند مسئول را مجاب می‌کند که ماجرا را با رسانه‌ها در میان بگذارد تا شاید به این وسیله عامل یا عاملان این کشتار سبوعانه تحت تعقیب قرار گرفته و امید برود که مانعی هرچند کوچک در راه کشتارهای بعدی این گونه در معرض انقراض قرار گیرد.

گفتنی‌ست «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان محیط زیست خراسان شمالی را منتشر نماید.



موضوع مطلب : کشتن بی رحمانه یک پلنگ ایرانی در شیروان, عکس
برخی منابع خبری اسرائیلی مدعی شده اند که کماندوهای رژیم اسرائیل به یک کشتی ایرانی که عازم غزه بوده حمله کرده و در نزدیکی سودان آن را توقیف کرده اند. این منابع اطلاعات تأیید نشده ای را درباره دلیل این اقدام و همچنین بار کشتی مذکور منتشر کرده اند.
کد خبر: 384404
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 15:31-05 March 2014
ادعای حمله نیروی دریایی رژیم اسرائیل به یک «کشتی ایرانی»برخی منابع خبری اسرائیلی مدعی شده اند که کماندوهای رژیم اسرائیل به یک کشتی ایرانی که عازم غزه بوده حمله کرده و در نزدیکی سودان آن را توقیف کرده اند. این منابع اطلاعات تأیید نشده ای را درباره دلیل این اقدام و همچنین بار کشتی مذکور منتشر کرده اند.

به گزارش «تابناک»، سایت خبری «آروتز شوا» مدعی شده کماندوهای نیروی دریایی رژیم اسرائیل اوایل وقت روز چهارشنبه در نزدیکی سودان به یک کشتی ایرانی حمله کرده و آن را توقیف کرده اند. به ادعای این سایت، کشتی مذکور حامل ده ها موشک «بی 302» بوده است. 

این سایت می افزاید حمله مذکور در دریای سرخ و بین محدوده آب های سرزمینی سودان و اریتره صورت گرفته است. 

منابع اسرائیلی به این سایت گفته اند که محموله کشتی مذکور از سوریه و از طریق هواپیما به ایران منتقل شده و از آنجا، ضمن بارگیری در کشتی به سمت سودان حرکت کرده است. گفته شده که موشک ها در محموله های سیمان پنهان شده بوده اند. سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل مدعی شده اطمینان دارد که ایران پشت پرده انتقال این موشک ها بوده است.  

آروتز شوا می نویسد بنی گانتز، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل شخصاً بر این عملیات نظارت داشته است. سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شده ناخدای کشتی مذکور ابتدا سعی داشته با حرکت به سمت عراق، نیروی دریایی اسرائیل را فریب دهد. 

وی در ادامه ادعاهای خود افزوده موشک های مذکور برای گروه های نظامی در غزه ارسال می شده و قرار بوده کشتی مذکور پس از توقف در سودان به سمت غزه ادامه حرکت دهد. کشتی مذکور 17 نفر خدمه داشته که بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته اند. 



موضوع مطلب : ادعای حمله نیروی دریایی رژیم اسرائیل به یک «کشتی ایرانی»
تا کنون دولت سناریو های مختلفی را برای تعیین سقف درآمدی افراد مطرح کرده است، سقف درآمدی یک میلیون تومان که سقف معافیت از مالیات در سال 93 است، سقف درآمدی 1.5 میلیون تومان، 1.8 میلیون تومان و حتی سقف درآمد تا 2.5 میلیون تومان سناریوهای دولت برای شناسایی یارانه بگیران است.
کد خبر: 384363
تاریخ انتشار:14 اسفند 1392 - 13:27-05 March 2014
نمایندگان وزیر را اشتباهی دعوت کرده‌اند!با شدت گرفتن بحث یارانه ها در سال جدید و تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و با توجه به اینکه دولت قصد دارد تا برخی از افراد جامعه را که از توان مالی بالایی برخوردارند حذف نماید، تعیین سقف درآمدی افراد یارانه بگیر تبدیل به یکی از چالشی ترین موضوعات روز در کشور شده است.

به گزارش «تابناک»، تا کنون دولت سناریو های مختلفی را برای تعیین سقف درآمدی افراد مطرح کرده است، سقف درآمدی یک میلیون تومان که سقف معافیت از مالیات در سال 93 است، سقف درآمدی 1.5 میلیون تومان، 1.8 میلیون تومان و حتی سقف درآمد تا 2.5 میلیون تومان سناریوهای دولت برای شناسایی یارانه بگیران است.

مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص این اقدام دولت می گوید:‌ البته در صورتی که سقف درآمدی 2.5 میلیون تومان مبنای دریافت یارانه نقدی شوند افرادی که مشمول دریافت یارانه نقدی نمی شوند بسیار خواهند بود به طوری که همچنان 80 درصد مردم یارانه دریافت می کنند اما در صورتی که سقف درآمدی یک میلیون تومان مبنای دریافت یارانه نقدی باشد، حدود 50 درصد خانوارها یارانه نقدی دریافت می کنند.

در حال حاضردولت به دنبال شناسایی یکی از سناریوهای سقف درآمدی یک میلیون تا 2.5 میلیون تومان برای پرداخت یارانه نقدی است تا یارانه به کسانی که نیاز دارند پرداخت شود. به هر حال سالانه 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت به مردم پرداخت می شود، که با حذف تعدادی از خانوارها از دریافت یارانه نقدی این میزان کاهش می یابد و هر چه از این طریق تا سقف 48 هزار میلیارد تومان نصیب دولت شود برای تقویت بخش بهداشت و درمان، تولید، پرداخت بیمه بیکاری برای جوانان جویای کار و کاهش سهم پرداختی خانوار بابت هزینه های درمان هزینه خواهد شد.

اما اینکه دولت می تواند به حد معقولی از سقف درآمد ها دست پیدا کند و یا اینکه از چه مکانیزمی در نظر دارد تا سقف درآمد افراد را تشخیص دهد سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است.

محمد باقری بناب یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره این موضوع و در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: برای دریافت یارانه آنچه در حال حاضر مشخص است این است که مردم باید دوباره ثبت نام نمایند و به نظر می رسد سقف درآمد بین 1.5 تا 2 میلیون تومان تولورانس داشته باشد و کسانی که بالای این مبلغ درآمد دارند باید از دریافت یارانه حذف گردند.

این نماینده افزود: افرادی که در واقع برای دریافت یارانه ثبت نام می کنند در واقع به دولت این اجازه را می دهند تا دولت بتواند درآمد وی را رصد کند و این به نوعی مجوز برای ورود دولت به درآمد های فردی مردم است، غالبا این گونه است که مردم به کسی نمی گوید که چه میزان درآمد دارد ولی کسی که می گوید من نیاز مند یارانه هستم پس دولت هم می تواند بررسی کن ببیند فرد چه میزان دریافتی دارد.

این کار از چند جنبه برای کشور مفید است، و مهم ترین بخش آن این است که یک شفافیت در میزان درآمد افراد در جامعه به دست می آید که می تواند در بحث مالیات ها که در حال حاضر قانون آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است مورد استفاده و مفید فایده باشد.
باقری گفت: دولت می تواند با رد یابی حسابهای بانکی افراد باستفاده از کد ملی و ابزار های دیگری که در دست دارد به راحتی میزان درآمد افراد را تعیین نماید.

 وی در پاسخ به این سوال که ممکن است افراد از طریق مختلف بخواهند از این کار دربروند ویا حسابهای خود را مخفی کنند گفت: به هر حال پول از یک جایی به دست می آید و به یک حاساب یا فرد دیگری داده می شود تمام اینها به راحتی قابل رد یابی و قابل دسترسی است و اگر دولت بخواهد به راحتی می تواند آنها را به دست بیاورد.

وی در پاسخ به این سوال که این رفتار یک نوع تفتیش مالی به حساب می آید یا نه گفت: در تمام دنیا و کشورهای متمدن وضعیت مالی افراد آن جامعه مشخص است، اتفاقا این مورد باید به دقت انجام شود و دولت باید از وضیت درآمدی مردم اطلاع کاملی داشته باشد، شفافیت مالی یک جامعه پیش نیاز پیشرفت اقتصادی آن جامعه به حساب می آید، لذا این کار باید از مدتها قبل در کشور ایجاد می شد.



موضوع مطلب : هزینه ای که یارانه بگیران برای ادامه یارانه شان باید بپردازند!

کد خبر : 1406911587279777775      تاریخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392 18:16خبرگان,ازدیاد نسل, اقتصاد مقاومتی,هسته ای

 

خبرگان خواستار حمایت از سیاست ازدیاد نسل شد

پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی خود از مسئولان فرهنگی کشورخواسته است به دغدغه ‏های فرهنگی توده‏ مردم مسلمان کشور و نگرانی مقام معظم رهبری؛ توجه کرده و با حمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه ‏سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به جدّ در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس خود، از تلاش های دلسوزانه تیم مذاکره کننده هسته ای که باعث اعتمادافزایی جمهوری اسلامی ایران درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود شده است، تشکر کردند.

آنان در این بیانیه 12 بندی که عصر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری قرائت شد، همچنین از مسوولان دیپلماسی کشور خواستند به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی پاسخ درخور دهند.

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه خود حضور پر شکوه و با صلابت مردم فداکار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن در جشن آغاز سی و ششمین سال حیات طیبه‏ نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشانه‏ ی عظمت، هوشیاری و آگاهی این ملت بزرگ دانستند.

آنان تاکید کردند که شکر این نعمت بزرگ جز با خدمتگزاری مدبّرانه و صادقانه و احترام به حقوق اساسی و حرکت در صراط مستقیم و پرهیز از اختلاف، التهاب، تشنج و تاکید بر شعارهای اسلام ناب محمدی صلی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله امکان‏ پذیر نیست.

خبرگان ملت در بیانیه خود تاکید کردند: صدای پر طنین ملت در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در دعوت از مردم، جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیعتی دوباره با نظام اسلامی و آرمان‏ هان امام قدس‏ سره و شهدای والامقام میهن عزیزمان بود.

نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری همچنین تاکید کردند: پای‏بندی به احکام نورانی اسلام در همه ‏ی ابعاد، اعم از احکام عبادی، حکومتی و قضایی، یکی از ارکان موفقیت در عرصه ‏های گوناگون بوده، هست و خواهد بود و بر همه ‏ی خدمتگزاران نظام اسلامی در همه سطوح، فرض است که با پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی، بستر خدمتگزاری صادقانه را بیش از پیش، مهیا نموده و تلاش ‏های گسترده ‏ی رسانه ‏ای و خبری استکبار جهانی که به دنبال ایجاد تردید در باورهای دینی و ملی مردم ایران می ‏باشد را خنثی کنند.

آنان از تمام رسانه‏ ها و دستگاه ‏های فرهنگی بویژه وزارت ارشاد و صدا و سیما خواستند تا با هوشیاری و وفاداری نسبت به اصول انقلاب، با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله کرده و با تکیه بر هنر فاخر اسلامی و ملی، فرهنگ غنی اسلام و تربیت دینی و تمدن اسلامی را تجلی بخشند.

خبرگان ملت همچنین یادآور شدند: فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از سوی نظام سلطه بر ملت صبور ایران اسلامی، به فضل الهی تاکنون حاصلی جز تقویت اراده‏ ملت شریف نداشته است و مردم عزیز همواره و تحت هر شرایطی پشتیبان نظام اسلامی خواهند ماند.

آنان همچنین تاکید کردند: ولایت فقیه، ستون خیمه انقلاب و نظام و محور وحدت امنیت و اقتدار ملّی ماست و صیانت و پاسداری از حریم آن، وظیفه ‏ای اسلامی و ملّی است.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دربیانیه خود تصریح کردند: نظام جمهوری اسلامی با مدیریت مدبّرانه و زعامت حکیمانه‏ حضرت آیت الله خامنه ‏ای (مدظله ‏العالی) توانسته است معادلات قدرت‏های سلطه ‏گر را بر هم زده و الهام ‏بخش حرکت عظیم بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و نهضت عدالت‏خواهانه در سرتاسر جهان شود.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پیروی از ولایت مطلقه فقیه را رمز وحدت و استحکام پیوند امام و امت دانستند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری، تلاش کارآمد و خستگی ‏ناپذیر فرهیختگان، دانشمندان، نخبگان جوان و متخصصین مختلف در راستای پیشرفت و تعالی کشور در عرصه ‏های مختلف را ارج نهادند و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این سرمایه ‏های اصلی میهن اسلامی برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی کشور را مورد تاکید قرار دادند.

خبرگان ملت بار دیگر بر توجه همه مسوولان را به ضرورت وحدت و همبستگی و انسجام ملی، تاکید کردند و از همگان خواستند تا نقش خود را در حفظ فضای آکنده از امید و نشاط و همدلی با عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب و اصول و آرمان‏ های امام قدس ‏سره به خوبی ایفا کنند.

آنان همچنین از رییس جمهور و دولت خواستند که با تدبیر و پشتیبانی مردم شریف و صبور ایران، حراست و صیانت از دستاوردهای انقلاب را در اولویت کار خود قرار داده و در رفع گرانی و سایر مشکلات مردم، نهایت کوشش را به کار گیرند.

خبرگان ملت یادآور شدند: حماسه‏ اقتصادی، با اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به راهبرد جهادی در عرصه تولیدملی، تبدیل گشته و در عمل تجلّی یابد و فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف در جامعه نیز باید نهادینه شود.

آنان از قوای سه گانه به ویژه رییس جمهوری خواستند تا با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی مردم را به آینده کشور و انقلاب امیدوار و دشمنان را نا امید کنند.

همچنین از قوه قضاییه خواستند تا مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی و خشکاندن ریشه ‏های فساد و تبعیض را هموار سازند.

خبرگان ملت همچنین از همه کشورهای منطقه خواستند تا نسبت به تفرقه‏ انگیزی قدرت ‏های استکباری که با هدف بر هم زدن امنیت خاورمیانه انجام می‏ شود هوشیار باشند و در مقابله با فتنه ‏تروریسم تکفیری و سلفی و مبارزه با نسل کشی مسلمانان در میانمار و آفریقای مرکزی که توسط صهیونیسم بین الملل و با حمایت آمریکا برای تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی به ویژه سوریه، لبنان، مصر، بحرین، افغانستان، پاکستان و عراق طراحی شده است، مقابله کرده و با حمایت و پشتیبانی از عنصر مقاومت در جهت محو غدّه‏ی سرطانی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف، گام بردارند.

آنان با تاکید بر این که اقتدار ملی در بستری از وحدت و هم‏ افزایی میان اقوام، طوایف و مذاهب به ویژه شیعه و سنی در جغرافیای ایران اسلامی شکل می ‏گیرد، افزودند: ضمن احترام به همه اقلیت ‏ها و تشکر از اقدامات انجام گرفته، لازم است تلاش مجدّانه ‏ای به عمل آید تا انسجام ملّی بامحوریت ولایت فقیه، بیش از پیش تقویت شود.

خبرگان ملت تاکید کردند: با توجه به توطئه‏ های نظام سلطه و استکبار جهانی که تهاجم شدید فرهنگی و جنگ نرم علیه کشور را رقم زده است، از مسئولان فرهنگی کشور می‏ خواهیم تا بیش از پیش به دغدغه ‏های فرهنگی توده‏ مردم مسلمان کشور و نگرانی مقام معظم رهبری؛ توجه کرده و باحمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه ‏سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به جدّ در دستور کار خود قرار دهند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری یادآور شدند: در آستانه فرا رسیدن سال جدید، از مردم شریف ایران اسلامی انتظار داریم ضمن توجه به آداب و سنن دینی عید نوروز، یار زیردستان، محرومان و مسکینان بوده و شادی خود را با آنان تقسیم نموده و رضای خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند و با رعایت حرمت ایام عزاداری حضرت زهرای اطهر علیها السلام سنّت ‏های حسنه دینی را احیاء و سالی پر از خیر و برکت را به هموطنان، دوستان، اقوام و خانواده خود هدیه کنند.

خبرگان ملت یاد و خاطره‏ امام راحل؛ بنیان گذار جمهوری اسلامی و شهدای گران‏قدر نهضت و جنگ تحمیلی و همه گذشتگان از علماء و فرهیختگان و خادمان ملت را گرامی داشتند و ضمن احترام به پیشگاه خانواده‏ های شهدا و ایثارگران و آزادگان، توفیق و طول عمر با عزت را برای حضرت آیت الله خامنه ‏ای، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تمامی خدمتگزاران نظام اسلامی را از خداوند مسالت کردند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه خود ابراز امیدواری کردند در سایه عنایات حضرت بقیه الله الاعظم، حجة بن الحسن المهدی(عج) شاهد تحقق آرمان‏های بلند نظام اسلامی و ملت شریفمان در راه پیاده شدن احکام نورانی اسلام و زمینه ‏سازی برای حکومت عدل جهانی باشیم.




موضوع مطلب : خبرگان خواستار حمایت از سیاست ازدیاد نسل شد
پنج شنبه 92 اسفند 15 :: 9:24 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1407670619585388490      تاریخ : پنج شنبه 15 اسفند 1392 9:04عناوین

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح پنجشنبه

کاهش عمر زندگی مشترک در پایتخت

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان،رفت ‌وآمدهای گسترده دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین،کاهش عمر زندگی مشترک در پایتخت،واریز یک‌میلیارد دلار بلوکه‌شده ایران،نشانه‌های تعادل در بورس قیمت سهام به کف رسید؟ و... که برخی از آنها درزیر می‌آید.

 

حمایت:کاهش عمر زندگی مشترک در پایتخت

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت کشور ما از نظر آسیبهای اجتماعی نگران کننده است.

تحقیقات نشان می دهد که در تهران 35 تا 40 درصد ازدواج ها در کمتر از 4 سال به گسستگی می انجامد.محمود گلزاری گفت: موضوع آسیب های اجتماعی امروز در کشور به بحثی جدی تبدیل شده است.وی گفت: وضعیت کشور ما از نظر این آسیب ها نگران کننده است. تحقیقات نشان می دهد که در تهران 35 تا 40 درصد ازدواج ها در کمتر از 4 سال به گسستگی می انجامد.وی افزود: ما خانواده را به 3 حالت گسستنی، آشفتگی و بالندگی تقسیم می کنیم. متأسفانه میانگین طلاق در کشور 20 درصد است و در شهرهای بومی و مذهبی نیز طلاق زیاد شده است.

جام جم

- رهبر معظم انقلاب: نگذارید فضاهای سبز به آهن و سیمان تبدیل شود
- افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان
- معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: جزئیات تازه از اجرای مرحله دوم یارانه ها
- در بیانیه خبرگان رهبری مطرح شد؛ به اظهارات نابخردانه آمریکایی ها پاسخ دهید

خراسان

- خبرهای تازه درباره هدفمندی پول های بلوکه شده وحقوق کارمندان
- رهبر انقلاب: جلوی دست اندازی ها به فضاهای سبز گرفته شود
- اولویت های کاری استاندار جدید خراسان رضوی در گفت وگو با خراسان در اولین روز انتصاب
- تاکید خبرگان بر پیگیری اقتصاد مقاومتی،مقابله با تهاجم فرهنگی و تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای

کیهان

- در گفت وگو با کیهان مردم نظردادند چه کسانی یارانه بگیرند
- رهبر انقلاب در مراسم کاشت نهال: جلوی دست اندازی به فضای سبزگرفته شود
- رفت وآمدهای گسترده دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین
- دستور آل خلیفه به وزیر کشور برای سرکوب بیشتر مردم بحرین

جمهوری اسلامی

- شکاف بزرگ در شورای همکاری خلیج فارس عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از قطر فراخواندند
- رهبر انقلاب پس از کاشت یک اصله نهال در آستانه روز درختکاری جلوی دست اندازی ها به فضای سبز گرفته شود
- سخنگوی دولت: حقوق شاغلین و بازنشستگان در سال آینده 20 درصد افزایش می یابد
- با حضور وزیر دفاع انجام شد تحویل انبوه موشک های بالستیک قدر، قیام، فاتح و خلیج فارس به سپاه

رسالت

- تحویل انبوه چهارنوع موشک بالستیک به سپاه
- سردرگمی غرب در مواجهه با تحولات اوکراین
- جلوی انتشار و ترویج کتاب های خرافی گرفته شود
- دولت تعامل بیشتری با خبرگان رهبری داشته باشد

جوان

- اعلام جدایی نخست وزیر روس گرا کریمه از اوکراین کنده شد
- طی مراسمی با حضور وزیر دفاع صورت گرفت تحویل انبوه 4 موشک بالستیک به نیروی هوا فضای سپاه
- دولت افزایش 20 درصدی حقوق کار مندان را به نام خود زد افزایش 20 درصدی حقوق کار مندان در سال 93
- رهبر انقلاب پس از کاشت یک اصله نهال: همه بخش های دولت باید در سطح کلان برای رفع آسیب "پدیده ریزگردها" اقدام کنند

سیاست روز

- پاسخی به رجزخوانی ها
- حقوق کارمندان دولت از فروردین سال آینده 20 درصد افزایش می یابد
- ظریف: راکتور اراک خط قرمز ایران است
- جلوی دست اندازی به فضای سبز گرفته شود

حمایت

- رهبر معظم انقلاب پس از غرس یک اصله نهال: مسئولان و مردم به فضای سبز اهمیت بدهند
- سخنگوی دولت خبر داد؛ افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت
- کاهش عمر زندگی مشترک در پایتخت
- بدهی 800 میلیاردی بیمه ها به بیمارستان ها

تهران امروز

- رهبر معظم انقلاب در آستانه روز درختکاری و پس از غرس یک اصله نهال: همه مردم و مسئولان به فضای سبز اهمیت بدهند
- طبق اعلام مقامات دولت اقدام برای ثبت نام مجدد پرداخت یارانه نقدی بعد از تعطیلات نوروز خواهد بود قطعی شدن پرداخت یارانه فروردین
- آب، برق و گاز برای هر خانوار چقدر گران می شود؟ نمودار افزایش قبوض سه گانه در سال 93
- عربستان، امارات و بحرین سفیران خود را از قطر فراخواندند شکاف در شورای همکاری خلیج فارس

وطن امروز

- رهبر انقلاب: برای رفع این آسیب همه بخش های دولت باید در سطح کلان و به صورت هماهنگ، همکاری و اقدام کنند لزوم مقابله با ریزگردها
- سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران: طیب نیا نماینده عارف در دولت است!
- نام: قیام، مأموریت: انهدام پایگاه های آمریکا تحویل بالستیک ها به سپاه
- رئیس دفتر رئیس جمهور: عزت اجتماعی در کم شدن یارانه بگیران است

شرق

- واریز یک میلیارد دلار بلوکه شده ایران
- طرح «اوباما» برای حل بحران اوکراین:هم با شرق باشید هم با غرب
- مقام معظم رهبری مطرح کردند؛«هر ایرانی یک درخت» شعار خوبی است
- «جبهه پایداری» ، «حزب» می شود

ابتکار

-افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 93
پاسخ معاون اول به نگرانی های یارانه ای
پاشداه پیر علیه امیر جوان
پروژه انتخاب آخرین استاندار به انجام رسید

دنیای اقتصاد

- بازار طلا و ارز هفته متفاوتی را تجربه کرد سکه و دلار؛ همچنان در نوسان
- نشانه های تعادل در بورس قیمت سهام به کف رسید؟
- رئیس کل بانک مرکزی ارائه کرد کارنامه وصول دلارهای تحریمی
- نتانیاهو در نشست لابی صهیونیسم مطرح کرد رازگشایی از اختلافات صهیونیست ها با آمریکایی ها برسرتوافق ژنو




موضوع مطلب : کاهش عمر زندگی مشترک در پایتخت
<   1   2   3   4   5   >>   >