سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
شنبه 92 دی 28 :: 9:11 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1349790168770086754      تاریخ : شنبه 28 دی 1392 8:48دلالان اختراع,مریم خباز

 

سوداگری با اختراع دیگران

امیدواریم شما جزو کسانی نباشید که می‌خواهند مخترع شوند و برای آینده‌ای به اصطلاح پردرآمد با نادیده گرفتن راه‌های رسمی و قانونی به راه‌های میانبری رو بیاورید که درهایش با پول باز و قفل‌هایش به دست کارچاق‌کن‌ها گشوده می‌شود.

اینترنت، بهشت دلالان و کارچاق کن هاست، آنها همه چیز می فروشند و هر گرهی را باز می کنند، آن هم نه با دندان که با دست هایی که بی شک در ادارات دولتی نفوذ دارد و هیچ دری به رویشان بسته نمی ماند.

بساط فروشندگان اختراع نیز در فضای مجازی پهن است، بساطی که در آن پر از وعده و وعیدهای دلخوش کن است و مشتریان برای داشتن زندگی بهتر به این بساط چنگ می زنند.

طبق قانون، نقل و انتقال اختراع، حق مخترع است، چون او قرار است از بابت این انتقال از عواید مادی ناشی از تجاری سازی اختراعش نفع ببرد، پس اختراع را به نام خود نگه می دارد و مالکیت اختراع را به اشخاص حقیقی و حقوقی می فروشد اما آنهایی که در اینترنت و در لابه لای سایت ها به دنبال مشتری می گردند از این جنس نیستند.

اینها یا در قالب مخترعانی که به جای ثبت اختراع به نام خود آن را به متقاضیان شهرت می فروشند، ظاهر می شوند یا در قالب دلالانی که با مخترعان در ارتباطند و اختراع را از آنها می خرند و سپس به خریدار می فروشند تا از بابت این جابه جایی پولی به دست بیاورند.

در بین اینها افراد شیادی نیز هستند که هیچ اختراعی در دست ندارند و با بیان عنوان های خیالی برای اختراعات موهوم، مشتری جذب می کنند و در نهایت یا با گرفتن پول از مشتری پس از مدتی ناپدید می شوند یا اختراعاتی کم ارزش را برای آنها ثبت می کنند که در طول زندگی حتی یک بار نیز به دردشان نمی خورد.

پیدا کردن شماره تلفن دلالان اختراع کار آسانی است. با یکی از شماره ها تماس می گیرم. مردی که آن سوی خط است، می خواهد از همان ابتدا مشخص کنم که اختراع را برای چه می خواهم و من می گویم برای بورسیه تحصیلی. می گوید انجام کار من کمی سخت است چون باید اختراعی را بخرم که هم مورد تائید وزارت علوم باشد و هم کشور مقصد آن را به عنوان اختراع قبول داشته باشد.

اصرار می کنم بهترین اختراعی را که سراغ دارد به نام من ثبت کند و او این قول را می دهد و مطمئنم می کند که چند اختراع نظامی و الکترونیکی در اختیار دارد که همه را خودش ساخته و در کمتر از سه ماه، یکی از آنها را به نامم ثبت می کند. هزینه این ثبت هم برای من می شود دو تا سه میلیون تومان که موافقت می کنم و قراری صوری با او می گذارم.

شماره ای دیگر را می گیرم و مردی دیگر از آن سوی خط می پرسد انگیزه ام برای داشتن اختراع، مشهور شدن است یا کسب و کار که می گویم برای ادامه تحصیل، دنبال اختراع می گردم.

او گرداننده همان سایتی است که مردمی را که می خواهند مخترع و معروف شوند، در بین خانواده و اقوام انگشت نما شوند یا آینده ای درخشان داشته باشند به سمت خودش جلب می کند و وعده های خوش و آب و رنگی به آنها می دهد.

او می گوید در «سه سوت» برایم اختراعی عالی پیدا می کند و بعد از ثبت آن که کمتر از سه ماه زمان می برد، از بنیاد ملی نخبگان برایم کد نخبگی می گیرد و آن وقت می توانم با خیالی راحت و سینه ای ستبر برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم.

برای مطمئن شدن از او می خواهم تا اختراعات مدنظرش را از نزدیک ببینم و او اجازه می دهد و قرار می شود از لابه لای اختراعاتی که او مدعی داشتن آنهاست یکی را به سلیقه خودم انتخاب کنم، که هزینه این اختراع و کارهای جانبی اش می شود هشت میلیون تومان.

کسانی که به وادی خرید اختراعات حاضر و آماده و ثبت آن به نام خود وارد می شوند، دنبال چند چیزند. اول آنهایی که فکر می کنند داشتن گواهی ثبت اختراع مایه شهرت و محبوبیت است و می توانند با ثبت یک اختراع به نام خود، در میان فامیل و دوستان سری در سرها بلند کنند.

گروه دوم آنهایی هستند که می خواهند قانون را دور بزنند و از خدمت سربازی معاف شوند یا کسانی که قصد دارند خود را نخبه ای تنگدست نشان دهند و از این طریق وام های کارآفرینی بگیرند. اینها مشتریانی هستند که دنباله وعده های دلالان را می گیرند

و بازار آنها را گرم می کنند، دلالانی که از افراد می خواهند بدون هیچ ایده ای صاحب ثبت اختراع شوند، بدون زحمت کارت پایان خدمت یا کسری خدمت بگیرند، بدون سپردن وثیقه بورسیه تحصیلی دریافت کنند و پا به مسابقات بین المللی اختراعات بگذارند.

این وعده ها قلابی است

این که بدون هیچ فکر و ایده، اختراعی به ناممان ثبت شود، شخصی به وکالت از طرف ما در جلسه داوری از اختراع دفاع کند، بدون زحمت، تائیدیه علمی اختراع به دستمان برسد، اختراع به اسم خودمان در روزنامه رسمی چاپ شود، گواهی ثبت اختراع ِ کاملا قانونی که اختراع را به طور کامل توصیف می کند و اطلاعاتمان را درباره اختراعی که در ساخت آن هیچ نقشی نداشته ایم، بالا می برد و نیز دریافت کد نخبگی برای ما که می خواهیم در کشورهای خارجی ادامه تحصیل بدهیم، بخشی از وعده هایی است که به مشتریان اختراع داده می شود.

اما مشاور توانمندسازی و نوآوری در امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان هیچ کدام از این وعده ها را واقعی نمی داند و می گوید کسانی که به این وعده ها متوسل می شوند فقط از بی اطلاعی افراد سوءاستفاده می کنند.

سید حمید جمال الدینی به جام جم اطمینان می دهد که عملی کردن هیچ یک از این قول ها شدنی نیست چون برخلاف سال های قبل که اشخاص به وکالت از طرف مخترع می توانستند از اختراع دفاع کنند، اکنون فرد مخترع باید در جلسات داوری شرکت کند و شخصا به سوالات داورانی که سطح علمی افراد را محک می زنند پاسخ دهد.

این در حالی است که به گفته او همه اختراعاتی که در اداره مالکیت صنعتی ثبت می شود در بنیاد ملی نخبگان تائید نمی شود و صاحب اختراع تحت حمایت قرار نمی گیرد.

جمال الدینی وعده های معافیت سربازی را نیز غیرواقعی می داند چون به گفته او حتی اگر یک فرد، مخترع واقعی باشد و اختراعی علمی و قابل قبول داشته باشد باید دوره سربازی را بگذراند با این تفاوت که به جای رفتن به پادگان در یک مرکز پژوهشی مشغول کارهای تحقیقاتی می شود.

البته جمال الدینی در حالی چنین با اطمینان درباره بسته بودن راه های تخلف در بنیاد ملی نخبگان سخن می گوید که چندی قبل قائم مقام بنیاد در گفت و گو با ایرنا از 13 هزار نخبه عضو بنیاد سخن گفت که فقط 80 نفر از آنها نخبه واقعی اند البته سعید سهراب پور سعی داشت با بیان این دو عدد، مرز میان نخبگان و استعدادهای برتر را مشخص کند، اما از گفته های او می توان استنباط کرد که در بین 13 هزار نخبه عضو بنیاد کسانی نیز هستند که به واسطه خرید اختراع یا داشتن اختراعات کم ارزش در جمع نخبگان قرار گرفته اند، در حالی که حتی استعداد برتر نیز نیستند.

دلالان وجود دارند حتی اگر بخواهیم آنها را نبینیم

دلالانی که ما با آنها حرف زدیم گرچه مسجل است که نیت سوء دارند و به قصد فریب و سرکیسه کردن آدم های زودباور به اختراعات واقعی و غیرواقعی متوسل می شوند، اما چون گواهی رسمی ثبت اختراع و تائیدیه آن را به مشتری ارائه می دهند و این گواهی ها کاملا قانونی است، شکی وجود ندارد که درون سیستم ثبت برخی روزنه های تخلف وجود دارد که باید مسدود شود.

محمدحسن کیانی، مدیرکل اداره مالکیت صنعتی گرچه در گفت و گو با جام جم وجود دلالی در سیستم ثبت اختراع را نه تائید و نه تکذیب می کند، اما چون توضیح می دهد که در مراحل ثبت اختراع، مخترع می تواند اصالتا یا وکالتا پیگیر مراحل ثبت باشد، می توان حدس زد که تخلفات از این ناحیه صورت می گیرد.

در واقع الکترونیکی بودن همه مراحل ثبت گرچه کارها را آسان می کند، اما این روزنه را برای متخلفان باز می گذارد که یک اختراع را که حتما اختراعی بی ارزش و کم ارزش است، به نام فردی خوش خیال که مشتری دلالان است، ثبت کنند، بدون آن که به حضور متقاضی نیاز باشد.

البته حتی در امن ترین سیستم ها نیز امکان ورود افراد سودجو وجود دارد، ولی نمی شود با توسل به این جمله، منکر وجود مشکل در این حوزه بود، چون در فضای مجازی آنها که از نام اختراع نان می خورند، زیادند و بی شک تعداد کسانی که می خواهند از پله های ترقی با نردبان اختراع بالا بروند؛ فروشندگان و خریدارانی که بار علمی شان سبک یا خالی است، اما با برقراری روابط ناسالم، پول های کثیفی را جابه جا می کنند، هم زیاد است.

مریم خباز - گروه جامعه

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349790168770086754



موضوع مطلب : سوداگری با اختراع دیگران

کد خبر : 1349158245883985559      تاریخ : جمعه 27 دی 1392 20:27

سخنگوی وزارت امور خارجه:

بیانیه کاخ سفید ملاک ارزیابی نیست

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که بیانیه کاخ سفید ملاک ارزیابی در مورد نحوه اجرای توافق ژنو نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، به دنبال انتشار بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید تحت عنوان خلاصه تفاهمات فنی در رابطه با اجرای برنامه عمل مشترک، از آنجا که برخی خبرگزاری ها از این بیانیه به عنوان انتشار توافقات غیررسمی اخیر یاد کرده اند، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که این بیانیه برداشت یک سویه و یک جانبه ای از توافقات غیررسمی اخیر بین کارشناسان ایران و 1+5 است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: این بیانیه به هیچ وجه ملاک ارزیابی یا قضاوت در مورد نحوه اجرای توافق ژنو نیست.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349158245883985559
 



موضوع مطلب : بیانیه کاخ سفید ملاک ارزیابی نیست

کد خبر : 1349788111450276610      تاریخ : شنبه 28 دی 1392 8:51روزنامه خندان

روزنامه خندان

دزدهای بی‌اصل‌و نسب

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

شرق: دزدهای بی اصل و نسب

در ایسنا دو خبر خواندیم که شصت و چند دقیقه به فکر فرو رفتیم؛ «دستگیری سارقی که زنان را کتک می زد» و «دستگیری سارقی که موقع فرار پایش شکست». تا آنجا که ما توی ادبیات و سینمای جهان به خاطر داریم، دزدها آدم های باهوش و تیزی بوده اند.

 متاسفانه می بینیم که امروزه دیگر نه دکترها دکتر هستند، نه مهندس ها مهندس، نه کارشناس ارشدها کارشناس. اما آیا دزدهای ما هم دیگر دزد درست و حسابی ای نیستند؟

 در همین سرزمین آریایی، روزگاری «مهدی بلیغ»نامی کاخ دادگستری را به دو توریست عرب یا آمریکایی فروخت و 500هزارتومان پول به جیب زد. او وقتی حبس بود تلویزیون زندان را به یک زندانی فروخت. امروزه اما دزدی از اصل ونسب افتاده است و هرکسی اولین کاری که به ذهنش می رسد انجام دهد دزدی است. آیا این زنگ هشدار برای جامعه ماست؟ کجا هستند آرسن لوپن ها و مهدی بلیغ ها تا ببینند چه بر سر شرافت و درایت و ذکاوت حرف هایشان آمده است؟

  پیش از این هرکسی دکتر، مهندس نمی شد و مسوولیت اجرایی بر عهده نمی گرفت، هرکسی هم دزد نمی شد. تکلیف آدم روشن بود. مثلا ما می رویم پولمان را می سپاریم دست بانک، به این خیال که بانک را سپردیم دست رییس بانک ملی. اما بعد می بینیم رییس بانک ملی پول ها را به جیب زده، بعد بلند شده رفته بغل سلین دیون. یا نفتی که قرار بوده بیاید سر سفره، می بینیم تبدیل به دلار شده و رفته توی جیب بابک زنجانی که دست بر قضا او هم راننده رییس بانک مرکزی بوده.  همین دیروز یکی توی خیابان خواست کیف من را بزند.

گفتم: «سلام دزد عزیز. ببخشید شما هم توی بانک کار می کنی؟ میشه یک وام یا یک اختلاس برایم ردیف کنی؟ ممنونم هانی.» همین است دیگر. وقتی شایسته سالاری نباشد و آدم های تیزوبز کاره ای بشوند آن وقت آدم های دست وپاچلفتی و مشکل دار می شوند دزد و درست اینجاست که بنیان جامعه آسیب می بیند. باور کنید تن مهدی بلیغ و آرسن لوپن دارد در قبر می لرزد. ما داریم به کجا می رسیم؟

تهران امروز: هیچ کس پیدا نشد قفل دلم را وا کند

پس خدا را شکر اسباب تفاهم شد کلید
باعث دل گرمی بسیار مردم شد کلید
یا خدا را شکر در حشو قبیح شعر من
باعث بهبودی اوضاع مردم شد کلید
گر چه با خرما پزان آمد ولی در چله ها
بر اجاق سالها یخ بسته هیزم شد کلید
کلبه ی ما را نه تنها گرم و شاد و زنده کرد
باعث دل گرمی حتی عموتم شد کلید
در دل ما سال ها غم روی هم انبار بود
مانع رشد زیاد این تراکم شد کلید
بس که راضی بودم اینجانب،ردیف شعر من
من نمی دانم برای بار چندم شد کلید
از وفور بهترین انواع مایحتاج خلق
در برای رفت و آمدهای گندم شد کلید
قفل شد بالا و پایین رفتن نرخ دلار
چون برای شاخص هر چیز اهرم شد کلید
شد زبان ها باز همراه دکان های جدید
باز در تحلیل ها از نو تجسم شد کلید
ما که خوشحالیم از این اوضاع زیرا دست کم
بر زبان سرخِ سرْ سبزان تکلم شد کلید
گر چه گاهی شکوه داریم از همین اوضاع نیز
بالاخص آن جا که جَوگیر از توهم شد کلید
قفل و در قبل از کلید آمد به دنیا، پس چه شد

مدعی در هر چه حتی در تقدم شد کلید
هم قسم شد با خروس بی محل در قصه ای
بس که شد سرگرم تاجش،غافل از دُم شد کلید
رفت تا قم تا خیال خویش را راحت کند
با خیال تخت و راحت خارج از قم شد کلید
چون برایش قم شبیه خانه و کاشانه بود
در حقیقت بعد رفتن خارج از هُم شد کلید
الغرض خوشحالی ما علتش این ماجراست
این که تا این مایه اسباب تفاهم شد کلید! 
هیچ کس پیدا نشد قفل دلم را وا کند
تا به ما نوبت رسید از بخت بد گم شد کلید

قدس: مش غضنفر و سرطان

هَمسِده اووَریما یَک بِچّه خُردویی دِره که هَمسِندُسالِ بِچّه یِ مویِ، ...بِرِیِهَمی اینا هَمِّشه تو میلانُ مَردِسه عینِ دوتا لِنگِ کُوش با هَمدِگِ بودنُ با هَم بازی مِکِردنُ درس مُخواندنُ یَکروز دوتاشا خِنه ما بودنُ یَکروزَم خِنه هَمسِدَما، وَلی یَکچَنوَختی مِرفت که دِگه ای بِچِّگه رِ نِمِدیدُم؛ نه خِنه ما میامدُ نه تو میلان؛ بِچَّم مُگُفت مَردِسه یَم نِمیه. دیروز وَرخاستُم رفتُم دَرِ خِنشایُ به باباش گفتُم بِچَّت چیکارِش رِفته که دِگه نِمیه با بِچّه مو بازی کُنه. تا ایره گفتُم دیدُم چشماش رِ قِلِفتی اشک گیریفتُ گفتِگ بیا تو خِنَما خودِت بیبین.

تا رفتُم تو دیدُم بِچَّش عینِ یَک لوخ لاغرُ ضعیف احوال رِفته یُ مویاشُ ابرویاشَم رِخته. ایقذَر دِلُم بِرَش سوخت که مویَم گیریَم گیریفت. به باباش گفتُم ای بِرِیچی ایجوری رِفته؟ گفتِگ بِچَّم سرطان گیریفته یُ هَم هَرروز بایِست بُبُرمِش شیمی دَرمونی که هَم یَک عالم پول ازِم مِگیرنُ هَمَم بِچَّم به ای حالُ روز اُفتِده؛ تازَشَم دکترِ بِزِم گفتِگ زیاد امید نِدِشته باش که بِچَّت زنده بُمانه.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم بِرِیچی ما مردم وَختی مِدِنُم که سرطان با جونِما چیکار مُکُنه، وازَم ایقذَر تو استفاده از دخانیاتُ موبایلُ فست فوتایُ غِذاهای کنسرویُ ماشینایِ دودزا زیاده روی مُکُنِم که هرروز سرطانیاما بیشتر مِرَنُ تو هَمی اُستونِ خودِما به 4سال دوبرابر رِفتن؟

کیهان: تیرآهن (گفت و شنود)

گفت: یکی از اصلاح طلبان به دولت هشدار داده است که به کارگیری افراد بی تخصص در پست های کلیدی دولت را زمین گیر خواهد کرد!

گفتم: چه عجب!

گفت: این عضو جبهه اصلاحات گفته است؛ برخی افراد بی تخصص به جای آن که خدمتی انجام بدهند، صد روز اول را به انتقاد از دولت گذشته سپری کردند و حالا هم دارند دولت و مجلس را در مقابل هم قرار می دهند.

گفتم: شخصی که مغازه کبابی داشت تغییر شغل داده و بنّا شده بود و به عادت شغل قبلی وقتی ساختن سقف ساختمان تمام می شد، تیرآهن های سقف را مثل سیخ کباب بیرون می کشید!

قانون: دایره المعارف امتحانات پایان ترم

به مناسبت فرارسیدن ایام امتحانات دانشگاه ها، امروز تصمیم گرفتیم چند مسئله مهم را پیرامون امتحانات که به عنوان یک معضل هم می توان به آنها نگاه کرد بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که این عبارات واقعا چه معنایی می دهند:

 فرجه چیست؟

 همانطور که قبل از ذبح به گوسفند آب می دهند، به دانشجو هم قبل از امتحانات فرصتی می دهند تا برای خودش خوش باشد. دانشجو در ابتدای شروع فرجه کمی جزوه ها را نگاه می کند و بعد از ناامیدی همچون فردی که بهش گفته اند تا دو ماه دیگر می میری برو هر غلطی که می خواهی بکن، از هیچگونه لذت جویی (اعم از دیدن فیلم های ندیده، خوابیدن در حد خواب زمستانی خرس ها، انجام بازی کامپیوتری به صورت نان استاپ، عبور از مخاطب خاص و مخاطب قرار دادن عام و...) دریغ ننموده و خود را به درجه فنای فی الفرجه می رساند. بطور کلی می توان گفت آن میزانی که دانشجویان ما در ایام فرجه لذت جویی می کنند، میلیاردر آمریکایی در وگاس نمی کند. ولی به نظرم همین که دانشجو در این ایام جلوی خودش را می گیرد و معتاد نمی شود جای تقدیر دارد.

 شب امتحان چیست؟

 شب امتحان از جمله شب های معنوی است که موجب نزدیکی دانشجو با خداوند از طریق التماس و تضرع به درگاه الهی می شود. شب امتحان، شب آزاد شدن ظرفیت ها و شکوفا شدن استعداد دانشجویان است. خیلی از این دانشجویان بعد از تجربه شب امتحان و مشاهده توانایی های خود در زمینه تقلب نویسی مسیر زندگی شان عوض شد و الان دست کم 250 دانشجو داریم که توانسته اند رمان بینوایان را روی یک دانه برنج بنویسند و نام خود را در گینس به ثبت برسانند.

یکی دیگر از ویژگی های شب امتحان این است که دانشجو به طرز عجیبی به هر چیزی غیر از درس علاقه پیدا می کند. در پاره ای از موارد دیده شده که دانشجو با کتاب باز در حالی که چشمانش را برای دقت بیشتر تنگ کرده به مستندِ تخم ریزی دلقک ماهیِ آب شور می نگرد. بعضی ها که خیلی حالشان خراب است با 20:30 هم جذب می شوند. البته تقصیری ندارند. گاهی درس ها آنقدر فشار می آورند که آدم برای فرار از آن به سخنرانی استاد الهی قمشه ای هم چنگ می اندازد.

 مراقب کیست؟

 مراقب کسی است که در کودکی توجهات لازم به او نشده و غالبا در نقش تیر دروازه در گل کوچیک مورد استفاده قرار می گرفته. او از کودکی دوست داشت میتی کومان باشد تا همه به او احترام بگذارند و به محض بردن اسمش به خاک بیفتند. ولی از آنجایی که هر چه می دوید به جایی نمی رسید، بیشتر کاراکتر زمبه را در یادها تداعی می کرد. مراقب بعد از سپری کردن دوران کودکی به مرحله ای رسید که برای تیر دروازه شدن کمی بزرگ بود، به همین دلیل از او به عنوان گاز اشک آور برای متفرق کردن افراد استفاده می کردند. چون بنده خدا هر جا پا می گذاشت، می گفتند اه باز این پسره اومد و پراکنده می شدند.

 همه اینها باعث شده تا تمام عقده های فروخورده مراقب در جلسه امتحان ظهور پیدا کند و مراقب همچون عقابی تیزبین دانشجویان را تحت نظر داشته باشد و خود را در حد ناظر سازمان ملل جدی بگیرد. وی معمولا با گفتن «ورقه ات رو درست بگیر»، «گوشیتو بذار تو جیبت»، «میام پاره می کنما» و «دیگه وقتی نمونده» (به صورت کاذبانه!) سعی در ارضای روحی-روانی خود دارد. پس بیایید با مراقب مهربان باشیم، با او نجنگیم و به تهدیداتش احترام بگذاریم. باور کنید هرکس جای او بود با آن حجم از آسیب های روحی تا الان قاتل زنجیره ای شده بود ولی او نجیبانه به شغل شریف کارمندی رضایت داده است.

 استاد کیست؟

از آنجایی که دوستان در گوشی به بنده اشاره می کنند که دیگر جایی برای مطالب بقیه همکاران باقی نمانده به همین مقدار کفایت می کنم که استاد همان موجودی است که سر جلسه امتحان حاضر می شود و در حالی که لبخندی سادیستیک بر لب دارد با گفتن «اینا همه اش تو جزوه بود» و «از این ساده تر امکان نداشت» از عجز و خنگی دانشجویان لذت می برد. سپس بالای سر دانشجویان مونث حاضر می شود و برای آنان توضیحاتی را با لبخند ارائه می دهد ولی تا پسرها از او می خواهند که یک لحظه بیاید قاطعانه می گوید «دیگه به هیچ سوالی جواب نمیدم» و با شور و انرژی کلاس را ترک می کند. همین خصیصه است که از او موجودی سهل و ممتنع می سازد. پس بیایید در کنار مراقب، استاد را هم درک کنیم.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349788111450276610



موضوع مطلب : روزنامه خندان
دزدهای بی‌اصل‌و نسب

کد خبر : 1349233299174782275      تاریخ : جمعه 27 دی 1392 21:56

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد:

لزوم نظارت نهادهای امنیتی و نظارتی بر فعالیت های اقتصادی

رئیس قوه قضاییه بر لزوم نظارت مضاعف دستگاههای نظارتی بر تمامی فعالیت های اقتصادی به منظور کاهش تخلفات و پیشگیری از بی اعتنایی برخی بنگاه های اقتصادی به قوانین و مقررات نظام بانکی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: مردم از دستگاه قضایی توقع دارند قاطعانه به جرایم اقتصادی رسیدگی کند.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار اعضای شورای قضایی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی کشور، بانک ها، بنگاه ها و شرکت های بزرگ اقتصادی موظف هستند به تمام سازوکارهای قانونی تن بدهند و دستگاه های نظارتی نیز موظف به رسیدگی و نظارت بر فعالیت های اقتصادی در چارچوب قانون هستند افزود: نتیجه بی اعتنایی به اجرای دقیق قوانین و مقررات و اهمال در نظارت ها و بازرسی ها، افزایش ورودی پرونده های اقتصادی به دستگاه قضایی است که این مسئله موجب مشکلاتی برای دستگاه قضایی و نظام اسلامی خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا کمبود قضات را یکی از مهمترین مشکلات دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: دستگاه قضایی مصمم است در برنامه های سالیانه خود تا حد امکان نسبت به رفع مشکل کمبود  قاضی در استان های مختلف اقدام کند.

آیت الله آملی لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکل کمبود قضات در استان خراسان رضوی تا پایان امسال بر لزوم افزایش سطح خدمات رفاهی، پزشکی و سایر امکانات به مجموعه قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: توجه ویژه به ارائه خدمات، متناسب با شأن و اهمیت کار قضاوت موجب افزایش کارایی و بهبود کیفیت خدمت رسانی قوه قضاییه نیز خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه از تدوین مقدماتی طرح «شناسنامه بهداشتی- درمانی» قضات و کارکنان دستگاه قضایی خبر داد و گفت: به موجب این طرح که البته هنوز نهایی نشده است، قضات، کارکنان و مجموعه نیروهای قوه قضاییه به صورت مستمر مورد پایش پزشکی و درمانی قرار خواهند گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و تلاش به منظور کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: باید تدابیری  اندیشید که با طرح ها و پیشنهادهای مناسب بتوان ورودی پرونده ها را کاهش داد.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشداری که در جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی درباره ضرورت توجه ویژه به فعالیت های گروه های تکفیری  مطرح کرد، افزود: کاملا واضح است که حساب اهل تسنن از تکفیری ها و سلفی های افراطی جداست و بسیاری از اهل سنت، بویژه علما و بزرگان اهل تسنن منتقدان و مخالفان جدی تحرکات افراطیون سلفی و تکفیری بوده و هستند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن شریعتی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، گزارشی از فعالیت های دادگستری و سازمان های تابعه قضایی استان را ارائه کرد.

رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی در این گزارش از کمترین میزان افزایش ورودی پرونده ها به محاکم استان در سال جاری نسبت به سایر استان ها خبر داد.

در این دیدار همچنین مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان خراسان رضوی به صورت جداگانه گزارش هایی ارائه کردند که رئیس دستگاه قضا دستورهای لازم برای حل و فصل مشکلات آنها را صادر کرد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349233299174782275



موضوع مطلب :

کد خبر : 1349758459901639904      تاریخ : شنبه 28 دی 1392 8:14

نبض سیاست

هشدار سناتور آمریکایی درباره فروپاشی ‌تحریم‌های ایران

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه کالیفرنیای جنوبی که به اتخاذ مواضع ضدایرانی نیز شهرت دارد نسبت به فروپاشی نظام تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تسنیم، به نقل از نیوز مکس، وی اظهار کرد: تعداد هیات های اروپایی که برای کسب موقعیت های اقتصادی و تجاری به ایران سفر می کنند روز به روز افزایش می یابد و این امر آشکارا نشان می دهد فروپاشی تحریم ها آغاز شده است.

در همین حال فارس با اشاره به دیدار چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا و سناتورهای این کشور به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: باراک اوباما، با «عجز و التماس» از سناتورهای دموکرات کشورش خواست از وضع تحریم های جدیدی که ممکن است مذاکرات هسته ای را از مسیر خارج کند، منصرف شوند.

سامانه تلفنی 111 جایگزین نامه های مردمی می شود

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این که برای آخرین بار نامه های مردمی را در استان خوزستان جمع آوری کردیم، گفت: برای ارتباط با مردم سامانه ارتباطی 111 جایگزین نامه های مردمی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری، اظهار کرد: سامانه 111 مشخص شده تا مردم با آن تماس بگیرند و مشکلات خود را پیگیری کنند اما با توجه به این که هنوز در این خصوص اطلاع رسانی نشده، تصمیم گرفتیم که در این سفر، نامه ها دریافت شود.

معاون رئیس جمهور افزود: این نامه ها پس از دسته بندی در تهران خوانده می شود و با توجه به اولویت موضوعات، پاسخ های مناسب داده خواهد شد.

وی گفت: بنا داریم فرهنگ صدور نامه و جمع شدن یک عده نامه نویس را در حوالی نقاطی که دولت حضور می یابد تغییر دهیم.

ایراد شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی

شورای نگهبان، مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مغایر قانونی اساسی اعلام کرد و این طرح را برای رفع ایرادات به مجلس برگرداند.

طرح ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اول دی در مجلس تصویب شد.

لغو سخنرانی ابتکار پیش از خطبه های نماز جمعه

در حالی که پیش از این اعلام شده بود معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در آستانه هفته هوای پاک، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه دیروز تهران خواهد بود، سخنرانی پیش از خطبه ها از سوی هادی حیدرزاده، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شد.

به گزارش ایرنا، رسانه ها به نقل از حیدرزاده نوشتند که از طریق دفتر ابتکار از وی خواستند تا به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در جمع نمازگزاران تهرانی حضور یابد.

ابتکار شامگاه پنجشنبه در همین زمینه در فیسبوک خود نوشت: امشب عازم تهران هستم و برای فردا هم حضورم به عنوان سخنران قبل از خطبه ها در نماز جمعه قطعی شده بود. اما دیشب خبر رسید که ممکن است منتفی شود.

معاون رئیس جمهور در این مطلب درباره برخی اخبار مبنی بر این که وی نخستین زنی است که پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی می کند، نوشت: تا آنجا که به یاد دارم مرحوم مریم بهروزی و همین طور خانم دکتر وحید دستجردی در زمان وزارت خود در این مکان سخنرانی داشته اند.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349758459901639904
 



موضوع مطلب : هشدار سناتور آمریکایی درباره فروپاشی ‌تحریم‌های ایران
شنبه 92 دی 28 :: 9:7 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1349092644746886955      تاریخ : شنبه 28 دی 1392 8:30نیلوفر اسعدی‌بیگی

 

وقتی ابروها تُنُک می‌شود

به محض این‌که موهای سرمان دچار ریزش می‌شود، به فکر می‌افتیم و برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه می‌کنیم، اما وقتی ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه اتفاق بیفتد، شاید به این زودی‌ها متوجه آن نشویم.

در صورتی که موهای ابرو و مژه نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره و صورت دارد به همین دلیل نباید خیلی صبر کنیم تا ابروها و مژه ها خالی و کم پشت شود. متاسفانه بسیاری از کسانی که با این مشکل روبه رو هستند تا زمانی که ابروها و مژه های شان کم پشت نشده، به فکر مراجعه به پزشک هم نیستند و خیلی جدی با این مشکل برخورد نمی کنند. البته برخی هم باور دارند ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه ارثی است و در نتیجه فکر می کنند کاری نمی توان برای آن انجام داد.

در صورتی که دکتر امیرهوشنگ احسانی می گوید عوامل ژنتیکی و ارثی نقش چندانی در ریزش موهای ابرو و مژه ندارد و موهای این ناحیه به هورمون ها وابسته نیست.

البته برخی افراد مژه ها و ابروهای پرپشت و متراکمی دارند که این موضوع وابسته به ژنتیک است، اما آن طور که این متخصص بیماری های پوست و مو به جام جم می گوید موهای ابرو و مژه مانند موهای سر نیست که به ارث و هورمون ها وابسته باشد و در نتیجه این طور نیست که موهای این نواحی تحت تاثیر ژنتیک و عوامل هورمونی بریزد.

موهای سرتان هم می ریزد یا نه؟

گاهی فقط موهای سر می ریزد، بعضی وقت ها موهای ابرو و مژه هم با موهای سر همراه می شود و ریزش مو در تمام نواحی اتفاق می افتد و در شرایطی هم فقط موهای ابرو و مژه به طور جداگانه دچار این مشکل می شود. دکتر احسانی نیز این موضوع را تایید می کند و در این باره چنین توضیح می دهد: ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه می تواند همراه با ریزش موهای سر و در کنار آن بروز کند یا به تنهایی و به صورت جداگانه رخ دهد. بنابراین ممکن است شخصی که برای درمان ریزش موهای سرش به متخصص پوست و مو مراجعه می کند، همزمان دچار ریزش ابرو و مژه هم باشد و در مقابل، گاهی هم شرایطی پیش می آید که فرد فقط دچار ریزش ابرو و مژه شده است و برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه می کند.

ده ها علت متفاوت برای ریزش ابرو و مژه

همان طور که گفته شد، عللی که در ریزش موهای سر موثر است می تواند موجب ریزش موهای ابرو و مژه هم بشود. از طرف دیگر، زمانی مشکل ریزش موها برطرف می شود که علت اصلی ایجادکننده مشکل رفع شده باشد. به همین دلیل هم اولین قدم برای حل مساله، شناخت عامل اصلی ریزش موها و برطرف کردن آن است.

دکتر احسانی با اشاره به بیماری آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای که یکی از مهم ترین علل ریزش موهای ابرو و مژه به حساب می آید، می گوید: در این بیماری که ممکن است به طور ناگهانی پیش بیاید، فرد به صورت تکه ای دچار ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه نیز می شود و این مشکل ممکن است همراه با ریزش موی سکه ای در ناحیه سر رخ دهد یا فقط در ابروها و مژه ها نمایان شود. علاوه بر این، کسانی که خیلی زیاد و به طور مداوم با موچین ابروهای شان را دست کاری می کنند، ممکن است دچار این وضع شوند.

استرس، تغذیه نامناسب، بیماری ها و مشکلات داخلی مانند کم خونی ها و اختلالات تیروئید نیز می تواند یکی از عوامل ریزش موها باشد. وی با اشاره به این موضوع، خاطرنشان می کند: تمام مواردی که به طور کلی باعث ریزش موی سر می شود، در ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه هم موثر است و به همین دلیل نمی توان این موارد را به طور مشخص از یکدیگر جدا کرد. استفاده زیاد از لوازم آرایشی در ناحیه دور چشم و مژه ها می تواند در درازمدت به موهای مژه آسیب بزند.

علت اصلی را پیدا کنید

می پرسید حالا که علت های ریزش مو تا حدی مشخص شد، برای درمان ریزش موهای ابرو و مژه چه کار باید کرد؟ اولین قدم برای رفع این مشکل به گفته دکتر احسانی، درمان و برطرف کردن علت ایجاد کننده مشکل است.

البته در صورتی که مشکل قابل درمان باشد، موهای ریخته شده تا حد زیادی قابل بازگشت خواهد بود، اما این متخصص پوست و مو می گوید وقتی که آسیبی در این نواحی وجود داشته باشد مانند زخم ها، سوختگی ها و مواردی از این دست، ممکن است موهایی که از دست رفته دیگر باز نگردد، اما کسانی که به دلایل دیگری مانند کم خونی، اختلالات تیروئید و تغذیه نامناسب دچار ریزش موی ابرو و مژه شده اند می توانند با رفع علت اصلی، مشکل را درمان کنند و موهای شان را به وضع قبل برگردانند.

کاشت مژه و ابرو؛ خوب است یا نه؟

کسانی که به محض دیدن ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه به فکر کاشت مو در این نواحی می افتند باید نظر متخصصان پوست و مو را بدانند که در بسیاری از موارد این شیوه را توصیه نمی کنند. دکتر احسانی نیز در این باره خاطرنشان می کند: در صورتی که به کمک درمان های دارویی نتوان مشکل را برطرف کرد و این روش ها چندان موثر نباشد، می توان به کاشت مژه یا ابرو هم فکر کرد. بنابراین فقط زمانی که هیچ راه حلی باقی نمانده باشد، باید این روش ها را به کار برد. این متخصص پوست و مو با اشاره به این مطلب یادآور می شود: کاشت ابرو را براحتی می توان انجام داد، اما کاشت مژه کمی دشوار است و خیلی ساده انجام نمی شود. از طرفی هم، با توجه به این که موها برای کاشت از ناحیه سر برداشته می شود، رشدش خیلی بیشتر از قبل خواهد شد. همچنین هنگام کاشت باید به جهت موها دقت کرد و این نکته را هم در نظر داشت که هیچ وقت تراکم آن مانند حالت عادی و طبیعی نخواهد شد. عده ای هم تصمیم می گیرند به کمک لوازم آرایشی، کم پشت بودن مژه ها و ابروهای شان را پنهان کنند تا خیلی به چشم نیاید، اما دکتر احسانی می گوید استفاده از این لوازم در صورتی که به مقدار کم باشد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد و زمانی که به طور دائم و خیلی زیاد مورد استفاده قرار گیرد، خودش می تواند مشکل ساز شود.

نیلوفر اسعدی بیگی / جام جم

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349092644746886955
 



موضوع مطلب : وقتی ابروها تُنُک می‌شود
کد خبر : 1348998860169342599      تاریخ : شنبه 28 دی 1392 8:16فرانک فراهانی جم

 

ابزارهای پوشیدنی، یکه‌تاز CES

بزرگ‌ترین گردهمایی غول‌های بزرگ فناوری، امسال نیز همچون سال‌های گذشته میزبان نوآوری‌ها و فناوری‌های جدیدی بود که به نظر می‌رسد نوید بخش محقق شدن رویای زندگی هوشمند برای بشر امروز باشد.

نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک یا همان CES که هر سال در نخستین ماه از سال جدید میلادی در لاس وگاس برگزار می شود، بزرگ ترین رویداد دنیای فناوری است. به عبارت دیگر همه غول های بزرگ دنیای فناوری در این نمایشگاه توان و قابلیت هایشان را در قالب محصولات و ابداعاتی نو به نمایش می گذارند. در نمایشگاه امسال تنوع بیش از هر ویژگی دیگری مورد توجه قرار گرفت، اما آنچه شاید بتوان آن را به نوعی آینده نگری برای دنیای فناوری در نظر گرفت، این است که محصولات یا فناوری های پوشیدنی ازجمله فناوری هایی است که در آینده ای نزدیک یکی از ایفاکنندگان نقش های اصلی در این بازار رقابتی خواهد بود. نوآوری ها و محصولات عرضه شده در این نمایشگاه آنقدر زیاد بود که بدون تردید مجالی برای بررسی همه محصولات و دستاوردهای این رویداد بزرگ فراهم نخواهد بود. از این مجموعه بزرگ، نمونه ای از محصولات جالب توجه را بررسی می کنیم.

از گجت ها تا رایانه بند انگشتی اینتل

گجت ها یکی از محصولات کاربردی در دنیای فناوری دیجیتال است که به نظر می رسد آینده روشنی را پیش رو داشته باشد. هر سال یک جایزه از مجموع جوایز در نظر گرفته شده به محصولی تعلق می گیرد که از سوی بازدیدکنندگان و طرفداران پروپاقرص دنیای فناوری انتخاب شده باشد. امسال این جایزه به انتخاب مردم به گجت Razer تعلق گرفت. این گجت دستبند هوشمندی است که نه تنها می تواند تناسب اندام و وضع سلامت کاربر را تحت کنترل قرار دهد، بلکه می تواند نامه های الکترونیک ارسالی، پیام های متنی و پیام هایی را که در شبکه های اجتماعی برای فرد ثبت می شود نیز به اطلاع او برساند. «میمو»، گجتی است که به عنوان برترین گجت دوستدار کودک انتخاب شد. این گجت می تواند تنفس، دمای بدن و هر گونه حرکتی در نوزاد را تحت تعقیب قرار دهد و اطلاعات دریافتی را به برنامکی که روی گوشی های هوشمند نصب می شود، ارسال کند. یک شرکت فرانسوی نیز از مسواکی با قابلیت اتصال به اینترنت رونمایی کرد. این مسواک به شما کمک می کند بتوانید هوشمندانه مسواک بزنید. در این مسواک حسگری وجود دارد که میزان جرم پاک شده از سطح دندان ها را پس از هر بار مسواک زدن ثبت می کند. این اطلاعات به برنامک اختصاصی نصب شده روی گوشی هوشمند صاحب مسواک ارسال می شود تا برای مثال بتواند بر این اساس نحوه مسواک زدن خودش یا فرزندش را بررسی کند.

اما از آنجا که امسال فناوری های پوشیدنی قدرت را در دست داشتند، شرکت های بزرگ توجهشان را به گجت های پوشیدنی معطوف کرده بودند. سونی یکی از پیشگامان عرصه پوشیدنی هاست. این شرکت در CES امسال از محصول جدیدی در حوزه گجت های پوشیدنی رونمایی کرد که گفته می شود کوچک ترین محصول پوشیدنی عرضه شده در این نمایشگاه بوده است. این محصول جدید که Core نام دارد پنجره جدیدی به سوی گجت های پوشیدنی محسوب می شود؛ زیرا فقط یک گجت پوشیدنی نیست، بلکه تجربه هوشمندانه ای از گجت های پوشیدنی است. سونی قصد دارد این گجت را در محصولات دیگر جاسازی کند. این گجت مجله ای از رویدادهای زندگی و تصاویری را که ثبت کرده اید تهیه کرده و آن را در قالب یک برنامک در اختیارتان قرار می دهد. می توان این حسگر را در داخل جیب قرار داد و حتی از آن به عنوان دستبند یا گردنبند استفاده کرد.

اما اگر از این که بخواهید برای همه این ابزارها و گجت های الکترونیک از شارژرهای اختصاصی استفاده کنید، احساس نگرانی می کنید، این نوید را به شما می دهیم که سرانجام شرکت اینتل توانست با استفاده از یک ظرف هوشمند برای حل این مشکل چاره ای بیندیشد. این ظرف هوشمند می تواند به طریق بی سیم و به روش هوشمند شارژ موردنیاز ابزارها و گجت های مختلف را تامین کند، اما آنچه موجب شده بود اینتل در این نمایشگاه با استقبال زیاد بازدیدکنندگان مواجه شود، رونمایی از رایانه بندانگشتی ساخت این شرکت بود. این رایانه بندانگشتی نیز به نوعی ازجمله فناوری های پوشیدنی است که در ابعاد بسیار کوچکی طراحی شده است. این رایانه به اندازه یک کارت حافظه SD است. استفاده از آن هم شبیه به نحوه استفاده از عینک های گوگل است. این رایانه که ادیسون نامگذاری شده، روی عینک های اختصاصی نصب می شود، گرچه بسیار کوچک است، اما قابلیت های متعددی دارد و می توان انواع مختلفی از وسایل الکترونیک را به آن متصل کرد. در حقیقت این رایانه هر وسیله ای را به اینترنت متصل کرده و آن را به روش هوشمند تحت کنترل قرار می دهد و به این ترتیب به امکانات و خدمات وسایل الکترونیک افزوده می شود.

اینتل با رونمایی از این تراشه کوچک نشان داد فکرها و ایده های بزرگی در سر می پروراند. این رایانه برای جاسازی در ابزارهای پوشیدنی طراحی شده است. گرچه هنوز سیستم های پوشیدنی تا فراگیر شدن راهی طولانی پیش رو دارند، اما دیر یا زود باید سبک زندگی خود را با آنها سازگار کنیم. به گفته کارشناسان تنها محدودیت موجود در این مسیر خلاقیت است.

سامسونگ در مسیر خانه های هوشمند

گرچه سامسونگ نیز مانند رقیب کره ای خود با دستی پر در نمایشگاه امسال حاضر شده بود، اما خانه هوشمند سامسونگ بیش از محصولات دیگر این شرکت سروصدا به راه انداخت. در خانه هوشمندی که سامسونگ در CES امسال از آن رونمایی کرد، امکاناتی فراهم شده است که می توان از طریق آن همه وسایل خانه از تلویزیون تا گوشی های هوشمند را به هم متصل کرده و تحت کنترل قرار داد. البته این شرکت قصد دارد با هدف ایجاد دنیایی یکپارچه با دیگر شرکت های تولیدکننده محصولات الکترونیک همکاری کند تا بتواند خدمات خانه هوشمند را به دیگر محصولات و خدمات توسعه دهد. در یک خانه هوشمند می توانید همه ابزارهای شخصی و وسایل الکترونیک موجود در خانه و حتی ابزارهای پوشیدنی را به کمک یک نرم افزار مدیریت کنید. خدمات ارائه شده در خانه هوشمند در سه گروه طبقه بندی می شود. با استفاده از قابلیت کنترل ابزار، کاربر ابزارهای همراه یا تلویزیون هوشمند را طوری تنظیم می کند که بتواند زمانی که در خانه یا خارج از خانه است وسایل مختلف از سیستم روشنایی تا تهویه هوا را بدون توجه به موقعیت مکانی کنترل کند. این سیستم هوشمند می تواند دستورات صوتی شما را نیز اجرا کند. برای مثال کافی است به ساعت هوشمندتان اعلام کنید قصد خروج از خانه را دارید. به این ترتیب سیستم روشنایی و وسایلی که کاربر از قبل آنها را انتخاب کرده باشد، خاموش می شود یا اگر به تلویزیون هوشمند خانه شب بخیر بگوید، سیستم روشنایی غیرفعال شده و تلویزیون نیز خاموش می شود. قابلیت دید خانه، امکان مشاهده وضع خانه روی نمایشگر گوشی هوشمند را از طریق دوربین های نصب شده در خانه فراهم می کند. خدمات هوشمند مشتری نیز در صورت نیاز به سرویس یا تعویض قطعه ای از وسایل خانه که با مشکل مواجه شده باشد، دستوراتی ارسال می کند. قرار است در آینده ای نزدیک این خدمات و امکانات علاوه بر محصولات تولیدی این شرکت با دیگر محصولات نیز سازگار باشد.

از نمایشگرهای منحنی تا آینه هوشمند ال.جی

در ورودی محوطه بزرگی که به شرکت بزرگ کره ای LG اختصاص داده شده بود، ترکیبی از ده ها نمایشگر در کنار هم دیده می شد که تصویری سه بعدی و هیجان انگیز را به نمایش گذاشته بود. این شرکت در نمایشگاه امسال از نسل جدیدی از نمایشگر تلویزیونی OLED منعطف رونمایی کرد. بیننده می تواند در این نمایشگرها با استفاده از کنترل از راه دور زاویه انحنای نمایشگر را تغییر دهد و به این ترتیب کیفیت تصویر به نمایش درآمده را تحت کنترل قرار دهد. البته محدوده انحنای این نمایشگر به اندازه و ابعاد آن و همچنین به فاصله بیننده از صفحه نمایشگر بستگی دارد. در بخش لوازم خانگی، قابلیت جذاب و جدید این شرکت یعنی Home Chat بیش از هر ویژگی دیگری به چشم می خورد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا از طریق یک سیستم داخلی و یک برنامک اختصاصی برای نسل جدید محصولات خانگی این شرکت پیامی ارسال کند و بتواند از این طریق آنها را کنترل کند. بر این اساس زمانی که کاربر خارج از خانه باشد می تواند وسایل مختلف را خاموش یا روشن کند. جاروبرقی های رباتیک از دیگر محصولات رونمایی شده از سوی این شرکت بود. شما می توانید به این جارو برنامه بدهید سر ساعت مشخصی بخشی از خانه را تمیز کرده و در پایان به محل تعیین شده بازگردد. آینه هوشمند LG نیز از دیگر محصولات جالب توجه در این غرفه بود. این آینه نه تنها مانند یک آینه معمولی برای کاربردهای معمولی قابل استفاده است بلکه امکان نمایش اطلاعات مربوط به آب و هوا، برنامه های تلویزیون و اخبار را هم دارد. این آینه حتی می تواند از نمای پشت شما هم فیلم بگیرد و آن را برای شما به نمایش گذارد یا حتی از شما عکس بگیرد و آن را به اشتراک گذارد.

CES در گذر زمان

نخستین نمایشگاه محصولات الکترونیک(CES)، 47 سال پیش در نیویورک سیتی برگزار شد. در آن زمان فقط 17 هزار و 500 نفر از این نمایشگاه دیدن کردند و این در حالی بود که آن سال یکصد شرکت از محصولات جدیدشان رونمایی کردند. شرکت های سونی، توشیبا و شارپ از جمله شرکت هایی بودند که از آن زمان تاکنون در این نمایشگاه حضوری فعال داشته اند. از آن پس با کاهش قیمت محصولات زمینه مناسبی برای افزایش تعداد مصرف کنندگان محصولات مبتنی بر فناوری فراهم شد. در نمایشگاهی که سه سال بعد از نخستین CES برگزار شد تلویزیون ها و رادیو ها گل سرسبد محصولات عرضه شده بود. با رشد صنعت الکترونیک رفته رفته بر تعداد شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می کردند افزوده شد. سال 1349دستگاه های ویدئویی VCR از برترین محصولات نمایشگاه بود. با گذشت پنج سال از آغاز به کار این نمایشگاه، تعداد بازدیدکنندگان به دو برابر نخستین سال رسید.

سال 54 با معرفی کنسول بازی آتاری نسل جدیدی از بازی ها پایه گذاری شد. از این زمان به بعد تصمیم گرفته شد این نمایشگاه سالی دو بار در شیکاگو برگزار شود، اما هنوز دو سال از این تصمیم نگذشته بود که قرار بر این شد در نمایشگاه زمستانی، لاس وگاس و در نمایشگاه تابستانی، شیکاگو میزبان CESباشد. بعد از آن تا 17 سالCES تابستانی در شیکاگو برگزار شد تا این که بتدریج این نمایشگاه در مقابل نمایشگاه زمستانی جذابیت خود را از دست داد و CES لاس وگاس نقش پررنگ تری به خود گرفت. با معرفی سیستم بازی و سرگرمی نینتندو، کنسول های بازی به یکی از اعضای ثابت نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک لاس وگاس تبدیل شد. از سال 69 به بعد CES فقط یک بار در سال در لاس وگاس برگزار می شود. گرچه روز به روز به تعداد شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند افزوده می شود، اما اپل تنها شرکتی است که تصمیم گرفت در نمایشگاه جداگانه ای محصولاتش را به نمایش بگذارد. این شرکت آخرین بار سال 1371 در این نمایشگاه حاضر شد.

همه ساله یکی از فناوری های روز دنیا در این نمایشگاه قدرت را در دست داشته و در مرکز توجه بازدیدکنندگان و علاقه مندان به دنیای فناوری بوده است. رایانه های همراه، تبلت ها، کنسول های بازی، گوشی های هوشمند و رایانه های پوشیدنی از جمله فناوری هایی است که در سال های اخیر گوی سبقت را از دیگر فناوری ها ربوده و مورد توجه شمار زیادی از بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

فرانک فراهانی جم / گروه دانش

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1348998860169342599
 



موضوع مطلب : ابزارهای پوشیدنی، یکه‌تاز CES
کد خبر : 1349800708573450219      تاریخ : شنبه 28 دی 1392 9:02شهرستان تفرش,معصومه ملکی

 

مرد همسایه، 150 پرنده زینتی دزدید

مردی که با سرقت 150 پرنده زینتی و گران‌قیمت، قصد فروش آنها را در شهرستان تفرش استان مرکزی داشت از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ سیروس دالوند، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش در این باره گفت:چند روز پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی، از سرقت 150 طوقه انواع پرنده زینتی از خانه اش خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او در زمینه نگهداری و فروش پرندگان زینتی فعالیت دارد و چند نفر از دوستانش نیز پرندگان خود را در اختیار وی قرار داده بودند تا در خانه اش نگهداری کند.

وی افزود: در مرحله بعدی مشخص شد، شب حادثه در غیاب شاکی، قفل در خانه تخریب شده و 150 پرنده زینتی گران قیمت سرقت شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش یادآور شد: با شروع تحقیقات و بررسی محل سرقت معلوم شد دزدی کاملا ماهرانه انجام شده و کار یک متهم سابقه دار است بنابراین جستجو در این باره ادامه داشت تا این که ماموران دو روز پیش اطلاع یافتند یکی از همسایگان شاکی پرندگان زیادی در خانه اش نگهداری می کند و افرادی برای خرید پرنده به خانه اش رفت و آمد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در ادامه تحقیقات و با زیرنظرگرفتن خانه این مرد، متوجه شدند چند روزی است، پرندگانی را در خانه اش نگهداری می کند و قصد فروش آنها را دارد.

دالوند افزود: ماموران با اطمینان از این که وی همان فردی است که پرنده ها را دزدیده است، با دستور قضایی وارد خانه اش شده و او را دستگیر کردند سپس 150 پرنده زینتی گران قیمت که متعلق به شاکی و دوستانش بود، کشف و تحویل صاحبانش شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، به جرمش اعتراف کرد و گفت، با اطلاع از این که شاکی پرندگان زیادی را در خانه اش نگهداری می کرد، تصمیم به دزدیدن پرندگان گرفته و شب حادثه با اطمینان از این که او در خانه حضور ندارد، قفل خانه را تخریب و 150 پرنده زینتی و گران قیمت را سرقت می کند.

بنا بر این گزارش، با اعتراف متهم و صدور قرار قانونی برای وی، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1349800708573450219
 



موضوع مطلب :
بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره نیروگاه بوشهر، اظهارنظر دبیرکل سازمان ملل درباره احتمال حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه، سفر وزیر خارجه ایران به مسکو، حساسیت آمریکا نسبت به قرارداد نفتی احتمالی ایران و روسیه و سفر یک هیأت بازرگانی فرانسوی به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 371890
تاریخ انتشار:26 دی 1392 - 09:00-16 January 2014
احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر
بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره نیروگاه بوشهر، اظهارنظر دبیرکل سازمان ملل درباره احتمال حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه، سفر وزیر خارجه ایران به مسکو، حساسیت آمریکا نسبت به قرارداد نفتی احتمالی ایران و روسیه و سفر یک هیأت بازرگانی فرانسوی به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر

به گزارش «تابناک»، سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره امکان بازدید کار‌شناسان کشورهای منطقه از تأسیسات هسته‌ای بوشهر، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. 

روزنامه «گالف تودی» ضمن پرداختن به این موضوع به نقل از علی اکبر صالحی می‌نویسد کار‌شناسان کشورهای عرب منطقه خلیج فارس که نسبت به امنیت نیروگاه هسته‌ای ایران نگرانی دارند، می‌توانند از این تأسیسات بازدید کنند. کشورهای منطقه تاکنون چندین بار مدعی شده‌اند در صورت وقوع زمین‌لرزه‌های شدید در منطقه نزدیک نیروگاه بوشهر، امکان انتشار تشعشعات رادیواکتیو از این نیروگاه و ایجاد خطر برای کشورهای همسایه وجود دارد.

احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر

در مطلبی مربوط به سوریه، خبرگزاری فرانسه اظهارات دبیرکل سازمان ملل را بازتاب داده که گفته، هنوز درباره حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه تصمیمی گرفته نشده است. 

به نوشته این خبرگزاری،‌ بان کی مون اظهار داشته: «تا این لحظه ما نتوانسته‌ایم موضوع حضور یافتن یا نیافتن ایران را نهایی کنیم... من رایزنی‌هایی با روسیه و ایالات متحده داشتم و اختلاف نظرهایی درباره نقش و دلایل دقیق حضور ایران وجود دارد».

‌بان در عین حال اشاره کرده که ایران یک قدرت بسیار مهم منطقه‌ای به شمار می‌رود. وی همچنین اشاره کرده که اپوزیسیون سوریه نیز هنوز اعلام نکرده که آیا در این کنفرانس شرکت خواهد کرد یا خیر.

احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر

این در حالی است که گفت‌و‌گو‌ها و رایزنی‌های گسترده وزیر خارجه ایران با مقامات کشورهای منطقه در زمینه حل بحران سوریه ادامه دارد. در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» به موضوع سفر محمد جواد ظریف به مسکو پرداخته که پس از دیدار وی از دمشق صورت می‌گیرد. این خبرگزاری اشاره می‌کند که سفر ظریف به مسکو، در چهارچوب سفر دوره‌ای وی به کشورهای منطقه است که پیشتر، لبنان، عراق، اردن و سوریه را نیز شامل شده است. 

ترند همچنین می‌نویسد ‌در جریان سفر به دمشق، ظریف با مقامات سوری درباره بحران در سوریه، کنفرانس ژنو 2، مبارزه با تروریسم و فرقه‌گرایی و ساز و کارهای مبارزه با خشونت به گفت‌و‌گو پرداخته است.

احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر

در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «ریانووستی» به موضوع انعقاد احتمالی قرارداد نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه پرداخته و از احتمال وضع تحریم‌هایی از سوی دولت آمریکا علیه این قرارداد خبر داده است. 

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی کاخ سفید می‌نویسد: «در صورتی که این قرارداد پیش برود، سبب برانگیخته شدن نگرانی‌های جدی خواهد شد، زیرا بر خلاف مفاد توافق‌نامه گروه 1+5 با ایران بوده و به طور بالقوه می‌تواند سبب اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌ها و اشخاص درگیر در چنین تبادلاتی شود». ریانووستی اشاره می‌کند که مهم‌ترین نگرانی واشنگتن نسبت به این قرارداد، افزایش صادرات نفت ایران است که در نتیجه آن اتفاق خواهد افتاد.

احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر

در پایان در یک مطلب اقتصادی دیگر، خبرگزاری «رویترز» از سفر یک هیأت بازرگانی فرانسوی به ایران طی ماه آینده خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، در پی بهبود روابط ایران با قدرت‌های جهانی، هیأتی شامل برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فرانسوی طی ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد تا نسبت به برقراری دوباره روابط تجاری با ایران اقدام کند. 

به نوشته رویترز، چشم‌انداز کاهش تحریم‌های وضع شده علیه ایران، این تمایل را در میان شرکت‌های فرانسوی به وجود آورده که با ورود دوباره به ایران، نسب به احیای فعالیت‌های تجاری خود در این کشور اقدام کنند. قرار است این سفر در روزهای دوم تا پنجم فوریه انجام شود.



موضوع مطلب : احتمال بازدید کارشناسان کشورهای عرب منطقه از نیروگاه بوشهر
گالری محسن از 27 دی تا 2 بهمن 1392 میزبان آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) است که در کنار آن نشست‌ها‌ی تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این رویداد نیز برگزار می شود.
کد خبر: 371910
تاریخ انتشار:26 دی 1392 - 08:44-16 January 2014
 
واپسین آخر هفته دی ماه نیز با برنامه‌های فرهنگی فراوانی همراه است و هرچند وارد فضای جشنواره‌ای شده‌ایم و سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به عنوان نخستین جشنواره فجر امسال رسماض آغاز شده اما سوای این برنامه‌ها، دیگر رویدادهای فرهنگی نیز در جریان است که «تابناک» طبق روال هر آخر هفته، در کنار نیم نگاهی به آنچه در هفته گذشته در حوزه فرهنگ رخ داده، به برخی از این برنامه ها اشاره می‌کند تا بتوانید از آخر هفته‌تان بهره بهتری ببرید.

گالری محسن از 27 دی تا 2 بهمن 1392 میزبان آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) است که در کنار آن نشست‌ها‌ی تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این رویداد نیز برگزار می شود.

 آثار برگزیده بخش نمایشگاهی پس از پایان مرحله اول داوری مشخص خواهند شد و برنامه‌ نشستها و ورک‌شاپ‌های جایزه عکس شید نیز در روزهای آینده اعلام می‌شود. گالری محسن در بزرگراه مدرس شمال – ظفر – خیابان ناجی – خیابان فرزان – کوچه نوربخش – بلوار مینای شرقی – پلاک 42 واقع شده است.

نمایشگاهی از آثار نقاشی علی بهشاد محتشمی روز جمعه 27 دی‌ماه در گالری گلستان برپا می‌شود. این نمایشگاه ساعت 16 گشایش خواهد یافت و تا 2 بهمن‌ماه پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری است. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 واقع شده است.

نمایشگاه نقاشی مینا غفاری با عنوان «سماجت » روز جمعه 27 دی ماه در گالری آرته گشایش می یابد این نقاشی‌ها با تکنیک رنگ و روغن روی بوم و با ابعاد 40 در 50  تا 150 در 150 سانتیمتر ارائه می شوند.  او در این نقاشی‌ها به رابطه انسان و طبیعت و انطباق آنها به عنوان یک سلف پرتره می پردازد.

این نمایشگاه تا 3بهمن‌ماه ادامه دارد. گالری آرته در خیابان شیراز جنوبی – 20متری گلستان- پایین تر از همت –بلوار علی خانی -12 متری دوم – پلاک 3 واقع است.

نمایشگاهی از آثار تصویرگری ادبیات داستانی و مجموعه‌ای از صورتک‌های شخصیت‌های داستانی در خانه هنرمندان ایران روی دیوار رفته است. این نمایشگاه با عنوان « 1+50» شامل 90 اثر تصویرگری از 90 هنرمند و 41 صورتک (ماسک) مربوط به شخصیت‌های داستانی از 41 هنرمند تصویرگر است که در نگارخانه‌های بهار،‌تابستان،‌ نامی و میرمیزان خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

این ماسک‌ها و صورتک‌ها در اردیبهشت 92 در کارگاهی با حضور تعدادی از هنرمندان تصویرگر و نقاش ساخته شده‌ است. این نمایشگاه تا 2 بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‎مندان می‎توانند برای بازدید از این آثار ساعت 14 تا 20، به نگارخانه‌های استاد نامی، میرمیران، بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

جمعه 27 دی‌ماه، نمایشگاهی از آثار نقاشی خط هنرمندانی چون جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، ابراهیم حقیقی، منوچهر نیازی و ...در گالری خاورمیانه برپا می‌شود. در این نمایشگاه که ساعت 14 روز جمعه 27 دی ماه جاری در نگارخانه خاورمیانه افتتاح می شود آثاری از 30 هنرمند به نمایش گذاشته می شود.

ابراهیم حقیقی، جواد بختیاری، منوچهر نیازی، عین الدین صادق زاده،‌ هادی روشن ضمیر، کوروش قاضی مراد، احمد آریامنش، احمد محمدپور، جواد صادقی، حسین نوروزی،‌ فرناز جهان بین،‌علی تن و ... از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در می آید. علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه از 27 دی تا 3 بهمن ماه در نگارخانه خاورمیانه در خیابان آفریقا، بالاتر از خیابان اسفندیار، خیابان نور، شماره 17 دیدن کنند.

 
نمایشگاه خوشنویسی «ثلث اول» به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد فرخنده پیامبر اعظم(ص) در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست. نمایشگاه «ثلث اول» شامل 40 اثر خوشنویسی با خط ثلت است که عبدالله قهرمان با مضامین مذهبی خلق کرده است. نمایشگاه «ثلث اول» تا 20 بهمن ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره 74 مراجعه کنند. ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر از روزهای تعطیل «شنبه تا چهارشنبه» ساعت 10 تا 17 و روزهای پنجشنبه ساعت 10 تا 15 است.

 «شور سپید» عنوان نمایشگاهی است که بر ارائه سه دوره از مهمترین دوران کارى غلامحسین نامى تمرکز دارد و در آن علاوه بر 26 نقاشى، دو حجم نیز به تماشا در مى آید. برخى آثار این مجموعه نخستین بار است پیش روى مردم قرار مى گیرد ، خاصه دو تابلوى نقاشى که در دو سال اخیر خلق شده اند و تعدادى از آنها به رغم نیم قرنى که از حیاتشان مى گذرد کمتر دیده شده اند مانند دو حجم و پنج شش نقاشى از سال 1344 که به روى دیوار بوم مى روند.

در این نمایشگاه مجموعه سه بعدى موسوم به سپید که عمرى 50 ساله دارند ، روى دیوار بوم به نمایش در مى آیند؛ کالیگرافى هاى آبستره ، دومین دوره آثار نامى در این مجموعه است ، در این دوره که از سال 1347 آغاز شده اند ( بر پایه دو رکن مهم نستعلیق و شکسته فارسى ) ریتم و حرکت، نقاشى هایى پدید آمده اند که فرم گرا هستند و در آنها خطوط ، معنایى را بازتاب نمى دهند، اما دسته سومى که در نمایشگاه «شور سپید » ارائه مى شود مجموعه مهم  نامى با متریال «گل» است، این نوع آثار وى حوالى 1348 خلق شده اند، نامى فرزند کویرهاى ناب قم است و چنانکه خود مى گوید از کودکى فریفته معمارى هاى زادگاهش بوده و نقاشى با گل را از همان روزان الهام گرفته است. البته در این نمایشگاه از برخى دوره هاى دیگر نامى نیز نمونه هایى به تماشا در مى آید از جمله دو حجم « قدمگاه و پرواز» که در سالهاى 1354 خلق شده اند ، در این میان حجم بزرگ «قدمگاه» یادگار مانده از « گروه آزاد  نقاشان و مجسمه سازان » است که تنها یک بار در موزه هنرهاى معاصر تهران نمایش عمومى یافت.

گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11   واقع شده و علاقه مندان می توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه آثار جمعی از نخبگان نقاشی نوین ایران نظیر کمال‌الملک، صنیع‌الملک، علی رخساز، جباربیک و ... روز گذشته در گالری شکوه برپاست. در این نمایشگاه آثاری از کمال الملک و شاگردانش ارایه شده و در ادامه چند اثر از نقاشان اخیر هم به روى دیوار رفته است تا رگه هایى از تحولات هنرى به صورت بسیار مختصر نمایش داده شود. دلیل انتخاب آثار هنرمندان از کمال الملک به بعد، مکتب نوینی است که کمال الملک در هنر ایران آن را آغاز کرد و راه جدیدی را در نقاشی ایران با کشیدن فیگورها، طبیعت، منظره ها و کوه های منحصر به فردش ابداع کرد.

در این نمایشگاه 41 تابلوی نقاشی از کمال الملک، صنیع الملک، على رخساز، جباربیک، جعفر روحبخش، عبدى اسبقى، عباس کاتوزیان، قاجار، زنگنه، باجانلو، حیدریان، سهیلی، جوادی پور، حسین همدانی، على اکبر صنعتى و... به همراه یک مجسمه از مش اسماعیل به تماشای عموم گذاشته شده است. نمایشگاه «پیشگامان هنر نوین ایران» به مدت دو هفته در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابن سلیمى شمالى ،کوچه امیر نورى ،پلاک 19 دایر است.

حاصل 45 سال فعالیت‌های هنری ابراهیم حقیقی هنرمند طراح گرافیک و عکاس، با عنوان ریتروسپکتیو (نگاهی ازگذشته تا امروز) که مروری بر 45 سال فعالیت این هنرمند است، در گالری سبز افتتاح شده است. حدود 300 اثر از گزیده آثار ابراهیم حقیقی در زمینه هنرهای تجسمی و سینما همچون پوستر، آرم، لوگو، نشانه، طراحی جلدکتاب،عکس و خط‌نگاره‌هایی که او از سال 1348 تاکنون خلق کرده است،به معرض دید عموم گذاشته شد.

نمایشگاه آثار ابراهیم حقیقی تا پایان دی ماه در موزه گالری سبز واقع در قیطریه،بلوارقیطریه،روبروی درب شرقی پارک قیطریه،کوچه شیروانی،شماره دو برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه ازساعت 11 تا 20 به این محل مراجعه کنند.

نمایشگاهی از آثار جعفر پتگر، نقاش فقید معاصر با عنوان «رنگ و درنگ» در گالری‌های موسسه صبا برپا شده است. این مجموعه شامل بیش از 100 اثر (گردآمده از گنجینه خانوادگی هنرمند و گنجینه موزه هنرهای معاصر) در قالب‌های متنوعی از طراحی تا نقاشی آبرنگ و رنگ روغن است. مجموعه مذکور دورنمایی چشمگیر از تنوع مضامین و تکنیک‌ها از منظره‌پردازی، طبیعت سازی به شیوه رئالیسم، امپرسیونیسم، شیوه روایی و تصویر زندگی اجتماعی و محیط پیرامون هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه « رنگ و درنگ» شامل آثار مرحوم جعفر پتگر  تا 3 بهمن ماه از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان برگزیده سومین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران از 14 تا 28 دی ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.



موضوع مطلب : به نوای کمانچه کیهان کلهر گوش بسپارید
<   1   2   3   4   5   >>   >