سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1534533609210645806      تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393 10:01    بازدید:43حسین خلیلی, بوکوحرام,جام جهانی

 

تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام

گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه را که یادتان هست، همان گروهی که بیش از یک ماه پیش نزدیک به 250 دانش‌آموز دختر را در شمال این کشور ربود و هنوز هیچ خبری از آنها نرسیده است.

مطمئنا یادتان هم هست که بوکوحرام چه منطقی پشت سر این اقدام خود داشتند. آنها بر این باورند که ریشه همه مشکلات کشور به دلیل آموزش های غربی است و به همین دلیل مدارس و دانش آموزان را مورد حملات خود قرار داده و می دهند.

این روزها که بیشتر مردم دنیا در تب و تاب جام جهانی قرار دارند، مردم نیجریه نیز به دلیل حضور تیم ملی شان از این قاعده مستثنا نیستند، اما در این میان سد بزرگ و خشنی مثل بوکوحرام قرار دارد. این گروه که تا دیروز آموزش و تعلیم غربی را تقبیح کرده و بد می دانستند، حالا به نظر می رسد دامنه مخالفت هایشان به دیگر مسائل نیز کشیده است.

آن طور که از اخبار و شواهد برمی آید، تماشای فوتبال از نظر اعضای بوکوحرام، کاری اشتباه و حتی حرام است.

اعضای این گروه نیز که احساس مسئولیت فراوانی نسبت به انحطاط اخلاقی جامعه دارند، بیکار ننشسته و دست به کار شده اند.

این گروه از آغاز جام جهانی فوتبال تهدید کرد به مکان های عمومی که در آنجا فوتبال تماشا می شود، حمله خواهد کرد.

مردم نیجریه نیز که نسبت به خشونت بوکوحرام کاملا آگاهند، مجبور هستند مسابقات را به طور مخفیانه در خانه های خود دنبال کرده و نمی توانند این بازی ها را در مکان های عمومی تماشا کنند. افراط گرایان بوکوحرام پیش از این نیز چند بار تماشاگران مسابقات فوتبال را هدف حمله قرار داده بودند.




موضوع مطلب : تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام

کد خبر : 1534512074991600945      تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393 9:40    بازدید:51طلاق,حجاب,ماهواره,خاتمی ,جام جم

یواشکی روزنامه ها

قاتلان امیرکبیر امروز از چه کسانی حمایت می‌کنند؟!

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

 

کیهان:درس دموکراسی نامزدهای اصولگرا به آشوبگران لیبرال

نامزدهای اصولگرا با پذیرفتن دعوت رئیس جمهور، درس دموکراسی به لیبرال هایی دادند که 5 سال پیش در برابر رأی مردم تمکین نکردند و به جای تبریک، اقدام به آشوب خیابانی کردند.
روز شنبه و در حالی که علی اکبر ولایتی در سفر خارجی بود، 6 نامزد انتخابات 92 (قالیباف، جلیلی، حداد عادل، رضایی، غرضی و عارف) دعوت رئیس جمهور را پذیرفته و در جلسه همدلی شرکت کردند و سپس نمازجماعت را به همراه روحانی برگزار کردند.
درباره این اتفاق، وبسایت «فردا» ضمن تحلیلی نوشت: در سالروز برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نامزدهای انتخاباتی میهمان رئیس جمهور بودند؛ ضیافتی که بوی وفاق سیاسی و بلوغ دموکراسی در کشور را می داد. موضوعی که فقدان آن در سال88 سبب ایجاد اغتشاش در کشور شد که طی آن در حدود هشت ماه کشور درگیر شعله افروزی های عوامل افراطی لیبرال ها بود. اگر به دیروز و امروز نگاهی بیندازیم این تفاوت از زمین تا آسمان است. آن روز نامزدهای رقیب بعد از انتخابات ریاست جمهوری نه تنها به فرد پیروز انتخابات تبریک نگفتند بلکه انتخابات را مردود شمرده و مسئله تقلب در انتخابات را مطرح کردند. موضوعی که دستاویزی برای دخالت های بیگانگان در کشورمان شد.
فردا می نویسد: نامزدهای لیبرال در این جریان نتوانستند شکست شان از رقیب را تحمل کنند و این عدم تحمل و بلوغ سیاسی سبب شد تا آتش افراط و کینه ورزی شعله ور شود و برنامه ریزی برای ایجاد اغتشاش و اردوکشی های خیابانی صورت گیرد. در واقع رقبای شکست خورده، شکست شان در انتخابات را نه تنها قبول نکردند بلکه سعی کردند دموکراسی را از صندوق های رای به خیابان ها بکشانند و با تاکتیک «فشار از پایین چانه زنی از بالا» اهداف شان را پیش ببرند و همین امر سبب شد تا کشور دچار ناامنی شود. به این جهت اینکه عدم بلوغ سیاسی نامزدهای لیبرال در جریان سال 88 سبب ایجاد اغتشاش و بی نظمی در کشور شد سخنی به گزافه نیست.
در ادامه این تحلیل آمده است: جالب اینجاست که رقبای حسن روحانی بیشتر از جریان اصولگرا هستند و کمتر داعیه مباحث آزادی و دموکراسی و... که لیبرال ها خود را در این عرصه مدعی می دانند، دارند اما درک و شعور بالای شان از دموکراسی و رعایت قواعد بازی را به نمایش می گذارند.

در همین زمینه محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در تحلیلی خاطر نشان کرد: برخی روزنامه های دوم خردادی عکس مصاحبه رئیس جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی را به همراه عکس یادگاری آقای روحانی با رقبای خود که در صفحه اول خود به چاپ رساندند و با تیتر درشت از قول رئیس دولت نوشتند «رای مردم در 24 خرداد نه بزرگ به تندروها بود». برخی هم نوشتند پیام انتخابات 24 خرداد نه به افراطیون داخل و خارج بود. راستی کدام یک از نامزدهای هشت گانه انتخابات سال 92 تندرو و افراطی بودند؟ کدام یک تندروی و افراطی گری را نمایندگی می کردند؟ اگر از آقای روحانی سوال شود، قاعدتا خواهد گفت هیچ یک! چرا که او حاضر نیست عکس خود را در یک قاب با تندروها و افراطیون داشته باشد.

وی ادامه می دهد: اگر در میان نامزدها و رقبای آقای روحانی، افراطی و تندرو وجود ندارد، او با چه کسی از افراطیون و تندروها در انتخابات سال 92 رقابت کرده که پیروز میدان بوده است؟ به نظر می رسد به لحاظ اخلاقی این درست نباشد که یک پهلوان با حریفی که در وسط تشک کشتی نبوده و دست و پنجه با او نرم نکرده، خود را پیروز میدان بداند و یک تنه دستش را خودش به علامت پیروزی بالا ببرد. اگر هم گفته شود یکی از رقبا یا همه رقبای آقای روحانی تندرو بودند، اساسا نشست همدلی و وحدت سالبه به انتفاعی موضوع خواهد بود. آیا آقای روحانی با این نشست و نماز جماعتی که به امامت ایشان برگزار شد، می خواست این پیام را برساند که آنها هم سر به راه شده اند و از تندروی و افراط دوری کرده اند و به راه اعتدال آمده اند! اگر چنین باشد این مشمئزکننده ترین نوع تبلیغات و غیراخلاقی ترین برخورد است.

انبارلویی این را هم گفته که اگر کسی به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد و به نقد دولت پرداخت، نباید برچسب تندرو، افراطی، بی سواد، زندگی کننده در عصر حجر، بیکار، متوهم و... و بالاخره اپوزیسیون دولت بر آن زد. تفوه به این مفهوم آن هم در شرایطی که حتی رقبای آقای روحانی با او عکس یادگاری به علامت همدلی، همکاری و وحدت می گیرند، چه معنایی دارد؟

وقتی وزیر مسکن گزارش انتخاباتی می دهد

وزیر راه و شهرسازی درباره علت چرخش اصلاح طلبان به سمت ناطق نوری گفت این یک یارگیری است و ناطق نوری تغییرات جدی کرده است.

عباس آخوندی باجناق ناطق نوری در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای شرق که به مرور ناامیدی اصلاح طلبان و نحوه تدارک آنان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اختصاص داشت، گفت: من ]در جلسات اصلاح طلبان[ معتقد بودم که باید از نیروهای جوان استفاده شود و موافق با حضور آقایان هاشمی و خاتمی و حتی ناطق هم نبودم. در واقع دو پیام روشن داشتم یکی شرکت در انتخابات و دوم اینکه این افراد شاخص نباید وارد انتخابات شوند. دلیلش این است که اگر جامعه روشنفکری معتقد به چرخش نخبگان است نمی توان حول محور افرادی ثابت فعالیت کند. تقریبا آن بحث اول جا افتاد یعنی شرکت در انتخابات اما بحث دوم این بود که نمی توانیم در انتخابات ریسک کنیم.

وی با بیان اینکه در حلقه اصلاح طلبان «بیشترین اجماع روی آقای ناطق نوری بود» افزود: اما خودشان مخالف بودند. وزیر راه و شهرسازی در پاسخ این سوال که علت این چرخش اصلاح طلب ها که در سال 76 ناطق نوری رقیب آنها محسوب می شود، چیست؟ گفت: این یک یارگیری اجتماعی است در هر صورت صحنه سیاسی تغییر می کند در واقع انتخابات 92 نشان داد در بین تمام نیروها اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل همه یک یارگیری اجتماعی داشتند.

خبرنگار شرق دوباره می گوید «اما انتخاب ناطق نوری یعنی یک راست به جای یک راست، چه تغییری در ناطق به وجود آمده بود که می توانست نامزد اصلاح طلبان هم باشد؟» و آخوندی پاسخ می دهد: البته که آقای ناطق تغییرات جدی کرده بودند از مواضع نحوه اداره مملکت گرفته تا نگاه سیاسی ایشان. در سال 88 و در سال 84 مواضع خودشان را روشن کرده بودند و بارها اعلام کردند که موافق با آن روند افراطی و رویکرد پوپولیستی که دولت گذشته داشت، نیستند در واقع آقای ناطق در سال 91 یک کارنامه روشن و درخشانی داشتند.

وی درباره چگونگی رسیدن به حمایت از حسن روحانی اظهار داشت: بعد از داستان ]رد صلاحیت[ آقای هاشمی یک سرگشتگی ایجاد شد. من به همراه تعدادی از دوستان از جمله آقای مهندس زنگنه به این نتیجه رسیدیم که در هر صورت باید در انتخابات شرکت کنیم و از بین گزینه های باقیمانده استفاده کنیم. با آمدن آقای هاشمی گزینه های احتمالی مانند آقای نجفی و یا جهانگیری کنار رفته بودند. بنابراین کسانی که در صحنه باقی مانده بودند، دو نفر بودند. یعنی آقای روحانی و آقای عارف.

وی با بیان اینکه سه روز مانده به انتخابات نظرسنجی کردیم و در پاسخ این سوال که روحانی چند درصد جلوتر از عارف بود؟ اظهار داشت: آن زمان آقای روحانی یک و نیم برابر بیشتر از آقای عارف رای آوردند. البته این نظرسنجی میان همه نامزدها بود اما آن چیزی که برای ما مهم بود آرای این دو نفر بود.

«موضوعی که پس از پیروزی روحانی مطرح شد این بود که چرا از عارف در دولت استفاده نشد؟» آخوندی در پاسخ می گوید: این سوال را نباید از من بپرسید. (به هر حال شما از اعضای تاثیرگذار کابینه هستید؟) من مأموریت خودم را در 24 خرداد پایان یافته می دانستم و بقیه جزو اضافه کاری است. شاید اگر واقع نگر باشیم این موضوع خیلی هم عملیاتی نبود چون ما کابینه ائتلافی نداشتیم اینکه بعضی ها می گویند «چرا فلانی نیامد؟» زمانی درست بود که کابینه ائتلافی می داشتیم و دیگر نیاز به نظرسنجی نبود و باید بعد از 24 خرداد بلافاصله انجام می شد.

نکته عجیب در کل این مصاحبه، خارج نشدن حال و هوای انتخابات از سر کسی است که اکنون وزیر مسئول و نه عضو ستاد انتخاباتی است.

قاتلان امیرکبیر امروز از چه کسانی حمایت می کنند؟!

فائزه هاشمی گفت استفاده از مدیران ناموفق نشان از اعتدال و تدبیر نیست.
به گزارش ایلنا وی که در کاشان و به بهانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری سخن می گفت، به فضای خاطره انگیز باغ تاریخی فین کاشان محل قتلگاه امیرکبیر اشاره کرد و افزود: مشاهده می کنیم فین کاشان قتلگاه امیرکبیر محل ناکام کردن ملت ایران است. وقتی در مقابل بزرگی ها، تدبیرها، ابتکارات و توانمندی های امیرکبیر، او را می کشند، در جامعه هیچ اتفاقی نمی افتد و خیلی راحت در دوران خودش فراموش می شود، ولی ده ها سال بعد کم کم ملت ایران متوجه می شوند مردم چه فردی را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این شیوه گاهی اوقات در بین ما نیز اتفاق می افتد که قدر بزرگانمان را در موقع خودش نمی دانیم، گفت: با توجه به همه ظرفیت ها، پتانسیل ها، منابع ثروت، نیروی انسانی و هوش خدادادی که در کشور داریم به خاطر اینکه همیشه اسطوره کش بودیم هنوز در مسیر توسعه در جا می زنیم.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات به علت توجه نکردن به چنین ظرفیت هایی متوجه می شویم چه گوهرهای گرانبهایی را از دست داده ایم و در زمان خودش قدرش را ندانستیم و شرایط را فراهم نکردیم که آنها بتوانند به کار سازندگی خودشان ادامه دهند و کشور را به سمت توسعه پیش ببرند.
اظهار ناخرسندی فائزه هاشمی از برخی مدیران دولت تدبیر و اعتدال در حالی است که چندی پیش با گلایه گفته بود برخی از افراد معرفی شده از سوی وی برای تصدی مدیریت، به کار گماشته نشده اند.

اما درباره بخش دوم سخنان فائزه هاشمی شایان ذکر است که امیرکبیر(ره) را عوامل و سرسپردگان رژیم انگلیس و به دستور انگلیس به شهادت رساندند. با این وصف باید پرسید رژیم منفور انگلیس و همتایان آمریکایی صهیونیستی آنان امروز از چه کسانی در ایران و در مقابل نظام اسلامی حمایت می کنند؟ آیا در حالی که خانم فائزه هاشمی در سال 88 و به بهانه ساندویچ خوری مشغول فحاشی و تحریک آشوب طلبان بود،همین انگلیسی های خبیث در کنار سران آمریکایی و اسرائیل از فتنه گران سبز حمایت صریح نکردند و آیا شبکه دولتی انگلیس بی بی سی حامی همیشگی اصلاح طلبان نیست؟ و آیا اگر انگلیسی ها رضاخان بی سواد و پسر هرزه او را با کودتا سرکار آورده و بالغ بر 50 سال به غارت ایران پرداختند، روزنامه فائزه هاشمی (زن) نبود که ضمن مصاحبه با همسر محمدرضا پهلوی، اقدام به مظلوم نمایی به نفع گماشته های انگلیس و آمریکا کرد؟ آیا برخی از عوامل امروز انگلیس، جز در انجمن موسوم به دفاع از آزادی مطبوعات عضویت دارند که فائزه هاشمی رئیس آن است؟! بنابراین باید پرسید آیا عوامل اسطوره کش انگلیس و شعبان بی مخ های امروزی، جز در طیفی قابل رصد هستند که فائزه هاشمی جزو آنهاست؟و بالاخره باید پرسید آیا همین خانم نبود که بازداشتی های گروهک بهائیت- به عنوان حزب انگلیسی ساخته- را در کنار اعضای سازمان مجاهدین ]منافقین[ دوستان خوب در زندان نامید؟!

از دستمان در رفت باید انتخابات 84 را مدیریت می کردیم!

معاون خاتمی در دولت اصلاحات می گوید دولت اصلاحات باید انتخابات سال 84 را به نحوی مدیریت می کرد که احمدی نژاد رئیس جمهور نمی شد!

محمدعلی ابطحی که سابقه «معاونت حقوقی و پارلمانی» و «ریاست دفتر رئیس جمهور» در دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد، در مصاحبه با نامه نیوز و با برشمردن اشتباهات دولت اصلاحات گفت: یکی از این اشتباهات اینکه در انتخابات 84 باید دولت اصلاحات وارد می شد و مدیریت می کرد تا آقای احمدی نژاد نتوانند پیروز شوند.

وی درباره عدم اجماع اصلاح طلبان در آن سال گفته است: استدلال من این است که اگر آقای موسوی و کروبی و من و آدم های معروف دیگری در انتخابات 84 وارد می شدند، باز هم شرایط سختی به وجود می آمد. به ویژه اینکه در آن سال قرار بود برای بار اول کار کنیم که یک رئیس جمهور تنها چهار سال در دولت باشد. تصور ما بر این بود که اگر بتوانیم از نیروهایی که درصدی از آراء آقای احمدی نژاد را به خود اختصاص دهند استفاده کنیم، راحت تر می توان انتخابات را به دور دوم کشاند.
وی در پاسخ این سؤال که «آقای کروبی با کلیت اصلاحات در سال 88 هماهنگ بودند؟» می گوید: بله همه تلاش داشتند که آقای احمدی نژاد پیروز نشوند و انتخابات به دور دوم کشیده شود.
ابطحی همچنین درباره انتخابات 84 اظهار داشت: آن سال اعضای مجمع روحانیون متفرق شدند و کسی حمایت مستقیمی از شخص خاصی نکرد. بخشی طرفدار هاشمی بودند، بخشی طرفدار معین و بخش کمی طرفدار آقای کروبی. ولی آقای کروبی نامزد رسمی مجموعه بودند چون در مجموعه اصلاحات رأی گیری صورت گرفت ولی در ادامه همه از آقای هاشمی حمایت کردند. آن زمان هر دو طرف رکب خوردند، هیچ کس در مجمع فکر نمی کرد و حدس نمی زد که آقای کروبی رأی بیاورد اما آقای کروبی رأی خوبی آوردند.

اظهارات صریح ابطحی مبنی بر لزوم مدیریت انتخابات سال 84 برای پیروز نشدن یک نامزد در حالی است که وی اخیراً در مصاحبه ای درباره معاون اول نشدن عارف در دولت روحانی گفته بود اشکال ما این بود که قبل از انتخابات به درستی از روحانی سهم خواهی نکردیم!

جمهوری اسلامی:اگر شورای نگهبان شورای نگهبان باشد

چهارمین وزیر دولت احمدی نژاد هم زبان به بیان ناگفته های خود گشود. محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم در گفت و گویی تفصیلی با نامه نیوز، اظهارات جالبی در مورد عملکرد دولت احمدی نژاد و همچنین اسفندیار رحیم مشایی دارد. وی گفت سفرهای استانی بی برنامه بود، سهام عدالت چون سرمایه گذاری نبود به نفع محرومان نبود، احمدی نژاد حرف هائی که صد درصد با عقل خود جور در نمی آمد را می گفت.

جهرمی همچنین درباره تأثیر اسفندیار رحیم مشائی بر احمدی نژاد گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد در شهرداری بود توسط مشائی مسخ شد. وی افزود: اگر شورای نگهبان شورای نگهبان باشد که هست، بعید می دانم احمدی نژاد را تأیید صلاحیت کند. قبلاً وزرای رفاه، بهداشت و اطلاعات دولت احمدی نژاد نیز مطالبی علیه وی گفته بودند.

تأسیس کمیته موسوم به "ضد نفرت و فرقه گرایی" در بحرین

شگرد جدید آل خلیفه برای مقابله با انقلابیون. نخست وزیر بحرین مدعی شد کمیته ضدنفرت و فرقه گرایی بحرین، با هدف افزایش فرهنگ مدارا و تحمل، مصالحه و همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی در این کشور ایجاد شده است. به گزارش گلف نیوز، این کمیته به دستور نخست وزیر بحرین خلیفه بن سلمان آل خلیفه و به ریاست جواد العرایض معاون نخست وزیر تأسیس و از وزرای کشور، دادگستری، امور اسلامی، آموزش و پرورش و توسعه اجتماعی تشکیل شده است. این کمیته وظیفه دارد تدابیر، سیاستها و برنامه های جدیدی را برای مقابله با سخنرانی ها و اظهارات ضد حکومتی چهره های مذهبی، سیاستمداران، رسانه ها و گروه های اجتماعی و سیاسی اتخاذ کند، تمام وزرای عضو کمیته و سازمان های ذیربط آنها موظف به جمع آوری و ارائه اطلاعات مقتضی به این کمیته هستند. مردم بحرین، از زمان شکل گیری انقلاب های مردمی در کشورهای عربی که ناشی از بیداری اسلامی است، علیه رژیم آل خلیفه قیام کردند و خواستار سقوط این رژیم شدند.

خراسان:اشتغال 110 بازنشسته در دولت

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، با توجه به صدور نزدیک به 110 مجوز اشتغال افراد بازنشسته در دستگاههای مختلف اجرایی با تصویب مسئولان دولتی، اکثر این مجوزها یک ساله بوده و طی ماههای آینده به پایان می رسند که در صورت عدم تمدید این مجوزها، اشتغال و مسئولیت این افراد که عمدتا در سطح معاون وزیر و مدیرکل هستند غیرقانونی و در صورت نیاز به تمدید، علت صدور مجوز یک ساله برای فعالیت این افراد جای تامل دارد.

قدس:حمله اوباش به منزل بسیجی آمر به معروف

جهان: جمعی از اراذل واوباش به منزل احمدرضا کلاته عربی مسؤول پایگاه بسیج و مسؤول شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج بین الحرمین درجزین در شهرستان مهدیشهر استان سمنان حمله کردند. در همین رابطه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان درباره ورود پلیس و بررسی سریع این پرونده اعلام کرد که پلیس تمامی اقدامهای درباره دستگیری افراد مظنون را انجام داده است.

باید پلیس زن در ورزشگاه باشد

خانه ملت: سید مهدی هاشمی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه تأمین پیش نیازها برای حضور زنان در ورزشگاه ها امری ضروری است، گفت: حضور پلیس زن، برای رعایت انضباط، ایجاد شرایط مکانی و مشخص شدن نحوه ورود و خروج بانوان، از لازمه های حضور زنان در مجموعه های ورزشی است.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در ورامین

عصرایران: پیکر مطهر شهید محمد شفیع کریمی یکی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) در سوریه روز گذشته در شهرستان قرچک ورامین (استان تهران) تشییع شد.

پاسخ فرجی دانا به انتقادها

مهر: رضا فرجی دانا وزیر علوم با تأکید بر اینکه هیچگاه در برنامه های تقدیمی اش به مجلس برنامه ای برای انتخاباتی معرفی کردن روسای دانشگاه ها نداشته است، اعلام کرد که سرپرست جدید دانشگاه تهران در زمان قانونی خود و طی 6 ماه آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شود.

ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس

قدس آنلاین: شبکه خبری سی ان ان از ورود یک کشتی جنگی آمریکایی به همراه بیش از 500 تفنگدار دریایی به خلیج فارس برای مشارکت احتمالی در درگیری های عراق خبر داد. قرار است این کشتی جنگی به ناو هواپیمابر «جورج هربرت واکر بوش» بپیوندد.

ورود داعش به محل دفن صدام

قدس آنلاین: محل دفن صدام دیکتاتور سابق عراق که توسط دولت عراق مسدود شده بود، در پی حوادث اخیر عراق بعد از دوسال توسط اعضای داعش بازگشایی شد.

ایرباسی که آلومینیوم قراضه شد

صراط: برخورد شدید اتوبوس حمل مسافر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ایرباس شرکت ماهان، خسارت فراوانی را به این هواپیما وارد کرد. بر اساس بررسی های اولیه، این ایرباس مدل 310 ماهان ایر به شماره ریجستری EP-MNX که بخشی از پروازهای این شرکت به اروپا را انجام می داده، فعلا و تا ماه ها زمینگیر خواهد بود و اشتباه یک راننده، یک هواپیمای سرحال و مدرن را از خطوط هوایی کشورمان حذف کرد.

ایران به دنبال خرید هواپیما از کانادا

ایسنا: محمد سعید شرفی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا ضمن استقبال از همکاری با صنعت حمل و نقل هوایی ایران، اعلام آمادگی کرد که در صورت فراهم آمدن شرایط برای حضور در بازار ایران، نسبت به ورود هواپیماهای نو، دست دوم و جتهای تجاری به بازار ایران اقدام کند.

سرقت علمی آمریکا از ایران

عصرایران: دانشگاه صنعتی شریف از یک سرقت علمی از استاد و دانشجوی این دانشگاه و افتادن آن به دست غربیها، خبر داد. دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: ایده استاد دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت شبکیه مصنوعی که تنها با نور وارد شده به چشم کار می کند، دو سال پس از رد شدن توسط معتبرترین نشریات پژوهشی جهان، توسط یک شرکت آمریکایی تولید و به عنوان اختراع به ثبت رسید.

اعتراض معاون رئیس جمهور

مهر: شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود از اعتراضش به حضور نداشتن زنان در سالن مسابقات والیبال، در جلسه هیأت دولت خبر داد.

احتمال زنده بودن دانایی فر زیاد است

قدس آنلاین: سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفت: اخبار واصله احتمال زنده بودن مرزبان ربوده شده ایرانی را قوت بخشیده است، بنابراین احتمال اندکی در راستای به شهادت رسیدن این مرزبان وجود دارد.

ماهواره، عامل افزایش آمار طلاق

تسنیم: طاهره بیگم سیدی مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری قزوین در همایش بشقاب های سمی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد، با اشاره به حریم شکنی ماهواره ها و افزایش آمار طلاق گفت: امروز تهدیدات ماهواره ای مسأله عفاف و حجاب را به صورت ویژه نشانه رفته اند.

 




موضوع مطلب : قاتلان امیرکبیر امروز از چه کسانی حمایت می‌کنند؟!
سه شنبه 93 خرداد 27 :: 10:14 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1534489359838681451      تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393 9:09    بازدید:43عناوین,روزنامه‌ها

گزیده عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح سه شنبه

شیار 143 پشت سیم خاردار مافیای اکران

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون بازار گرم نمایش‌های رادیویی در ماه رمضان،«شیار 143» پشت سیم خاردار مافیای اکران،نرخ ارز لنگرآرامش بازارها،علم پزشکی توسط ابن سینا در جهان گسترش یافت،ایران مانع ورود غیر‌مجاز آوارگان می‌شود، ایست ریزش در بورس تهران و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.

خراسان:شیار 143، پشت سیم خاردار مافیای اکران

شاید تصور این که یک کارگردان جوان با تجربه تولید فقط یک فیلم، بدون حمایت های خاص و مرسوم در سینمای ایران، فیلمی بسازد که تمام معادلات جشنواره فیلم فجر را بر هم بزند و تحسین خیلی از خواص و عوام را در کشور برانگیزد برای خیلی ها دشوار و باور نکردنی بوده که این روزها به هر شکلی در اکران این فیلم اهمال می شود و مورد بی مهری قرار می گیرد؛ فیلمی که نه گیشه ای است و نه داستان عامه پسندی دارد و هم مستقل است و هم پشت سر آن تنها یک گروه تازه کار و ناشناخته حضور داشته، اما توانسته است در رقابت با بزرگان سینمای ایران و فیلم های خوب و شناخته شده در جشنواره فیلم فجر نظر بخش زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند و عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد. شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار قبل از اکران تصور نمی شد از آن دست فیلم هایی باشد که گروه زیادی از مخاطبان را با خود همراه کند اما اکران آن در جشنواره فجر تمام معادلات را عوض کرد و نشان داد که تنها فیلم های گیشه ای و عامه پسند با داستان های زرد و نخ نما نیست که مخاطب را به سینما می کشاند بلکه فیلم هایی با داستان های عمیق و ارزشی و پرداختی صحیح و غیرشعارگونه هم می توانند مخاطبان زیادی را با خود همراه کنند.اما به هر حال این مستقل بودن فیلم و البته نبود گروهی قوی و حرفه ای در تهیه کنندگی فیلم موجب شد که از همان روز اول موفقیت شیار 143 به مذاق خیلی ها خوش نیاید و به هر شکلی سعی در کمرنگ نشان دادن آن بکنند. شیار 143 که در ایام جشنواره فیلم فجر نظر بسیاری از منتقدان سخت گیر و مخاطبان با سلایق مختلف را جلب کرده بود از همان روزهای اول با بی مهری های مختلفی مواجه شد و سنگ هایی جلوی موفقیت بیشتر آن قرار گرفت. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فراز و نشیب هایی که فیلم سینمایی شیار 143 از سر گذرانده، از روزهای جشنواره فیلم فجر بگیرید تا همین روزهای بلاتکلیفی در اکران...

فیلم «شیار 143» که بر اساس برداشتی از کتاب «اختر و روزهای تلواسی» نوشته نرگس آبیار ساخته شده، روایت جدیدی از دفاع مقدس است که داستان مادر شهیدی به نام الفت را تصویر می کند که عاشقانه انتظار بازگشت فرزندش را می کشد، خبرهای خوبی برای او می رسد، اما امتحان بزرگی هم در راه دارد و...این فیلم که توسط نرگس آبیار کارگردان جوان سینمای کشورمان ساخته شده است، در اولین اکران خود در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر با استقبال بسیارخوب مخاطبان روبه رو شد، به نحوی که پس از پایان نمایش این فیلم در برج میلاد و در جمع اصحاب رسانه و منتقدان، تماشاگران برای دقایقی به تشویق ممتد و طولانی عوامل فیلم پرداختند. شیار 143 فیلمی است که به راحتی می توانست با روایتی نخ نما و شعارگونه و ایده ای که بارها و بارها در سینما و تلویزیون به آن پرداخته شده، به یکی از بی رمق ترین فیلم های جشنواره تبدیل شود اما انتخاب بهترین شیوه برای روایت این قصه و داستانی قوی و چاشنی بازی های خوب به همراه دیالوگ های ساده اما مؤثر، فیلم را به یکی از بهترین فیلم های 30 سال اخیر سینمای ایران بدل کرد. شیار 143 نشان داد که با وجود مدعیانی که بودجه های چندین میلیاردی برای فیلم های مختلف از نهادهای دولتی می گیرند، جوانانی در گوشه وکنار کشور هستند که قابلیت ها و ایده های شان در فیلم سازی به مراتب بیشتر و بهتر است و با بودجه هایی کمتر، فیلم های بسیار بهتری می سازند.

چشم های بسته هیئت داوران

اولین اجحاف در حق این فیلم از سوی هیئت داوران بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر انجام گرفت؛ آن جایی که با وجود تمام این ظرفیت ها و امتیازهای مثبتی که شیار 143 داشت، هیئت داوران سعی کردند چشمان شان را به روی قوت های این فیلم ببندند و آن را وارد بخش مسابقه نکنند. هرچند با اولین اکران شیار 143 در جشنواره ورق برگشت و این اتفاق به ضرر هیئت داوران تمام شد؛ همان جایی که مردم بعد از تماشای فیلم چند دقیقه ای ایستادند و با تشویق های خود به تحسین فیلم پرداختند و بعد از آن هم واکنش بسیار جالب ابراهیم حاتمی کیا اتفاق افتاد. حاتمی کیا بعد از تماشای شیار 143، فیلم «چ» به کارگردانی خودش را به مریلا زارعی (بازیگر) و نرگس آبیار (کارگردان) تقدیم کرد و نوک پیکان انتقادش را به سوی هیئت داوران گرفت و گفت: مسئولان سینما و جشنواره فجر باید پاسخگو باشند که چه خوابی بر دوستان رخ داده که ابتدا نتوانستند فیلم «شیار 143 » را در جشنواره فجر تحمل کنند تا کار به جایی برسد که برای حضور آن در جشنواره لابی کنند. من واقعا نمی فهمم که این فیلم باید چطور می بود تا انتخاب می شد. آن ها یا خواب دیده اند یا وقتی فیلم را می دیدند در احوالات دیگری بوده اند وگرنه بعید است که این فیلم از زیر دست آن ها رد شده باشد. او این را هم گفت که شیار 143 مظلومانه و به زیبایی ساخته شد و همه را متاثر کرد. احوال همه پس از تماشای فیلم خوب بود اما زمانی که فیلم های دیگر را می بینیم احساس می کنیم حال بدی داریم و می خواهیم به خلوتی برویم و خفه شویم. شیار 143 فراتر از سیمرغ است.

کمرنگ کردن موفقیت ها

بعد از این هجمه اعتراض ها و انتقادها به هیئت داوران از سوی منتقدان و کارگردانان شناخته شده و البته استقبال خوب مردم از فیلم، هیئت انتخاب به این نتیجه رسید که شیار 143 باید در بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشته باشد. این اتفاق افتاد و شیار 143 در 5 بخش جشنواره فجر از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافت سیمرغ شد اما تنها سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن به این فیلم و بازیگر آن یعنی مریلا زارعی رسید و البته جایزه ویژه هیئت داوران را هم از آن خود کرد. نکته جالبی که در این بین همه را متعجب کرد اعلام نام فیلم سینمایی خط ویژه در کنار نام شیار 143 به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بود، در حالی که شیار 143 بعد از اکران در صدر آرای مردمی بود و در نهایت هم با فیلم بعدی در تعداد آرا اختلاف و در صدر آرا قرار داشت اما مسئولان جشنواره تصمیم گرفتند این دو فیلم را با هم به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برگزینند!

اکران نوروزی و وعده ای که محقق نشد

مهم ترین نکته ای که بعد از جشنواره فیلم فجر و موفقیت های فیلم شیار 143 مطرح شد زمان اکران این فیلم بود. از آن جایی که معمولا اکران نوروزی به عنوان یکی از بهترین زمان ها برای اکران به فیلم های موفق و پرمخاطب جشنواره اختصاص می یابد انتظار می رفت که این اتفاق برای فیلم تحسین شده شیار 143 با توجه به محتوای متفاوت و ارزشی آن اتفاق بیفتد، قول و قرارهایی هم در این زمینه داده شد اما هیچ کدام محقق نشد تا بازهم مُهر تأییدی باشد بر بی مهری ها به شیار 143. محمد حسین قاسمی تهیه کننده این فیلم خود درباره این ماجرا گفته بود: «روزهای پس از جشنواره بود و درخواست های متعدد پخش کننده ها و با «فیلمیران» به عنوان یکی از قدرتمندترین پخش کنندگان فیلم قرارداد بسته شد. در گام نخست مهم ترین دغدغه، زمان اکران فیلم بود و عید نوروز به عنوان پیشنهاد اولیه مطرح شد. این پیشنهاد به همان راحتی که مطرح شد به همان آسانی نیز کنار گذاشته شد و اکران عید نوروز به فیلم هایی رسید که از قبل، اکران نوروز به نام شان خورده بود.» بعد از این قول و قرارهای بی نتیجه برای اکران نوروزی شیار 143 ، مسئولان به تهیه کننده فیلم قول اکران در بهترین زمان بعد از اکران نوروزی را ارائه و اصطلاحا نقد را به نسیه تبدیل کردند ! آن ها بلافاصله قول اکران در عید فطر را مطرح کردند و شیار 143 را از دایره فیلم های اکران نوروزی حذف کردند...

اکران عید فطر و باز هم بدقولی

پازل اکران عیدفطر هم چیده شد و در کمال ناباوری هیچ نامی از فیلم تحسین شده «شیار143»؛ فیلم مردمی جشنواره فجر به میان نیامد! کمترین حق فیلمی که سیمرغ مردمی جشنواره فجر را گرفته، این است که زمانی مناسب برای اکران آن اختصاص یابد اما در کمال تعجب و در اقدامی غیرمنصفانه فیلم هایی که حتی در میان 10 فیلم ابتدایی آرای مردمی جشنواره فجر نبودند، توانسته اند با لابی های قدرتمند برخی تهیه کنندگان با برخی نهاد های دولتی سینمایی، اکران های نوروز و عیدفطر را بگیرند اما «شیار143» با تهیه کننده ای مستقل نه توانست به اکران نوروز برسد و نه به اکران عیدفطر...تهیه کننده شیار 143 درباره قول و قرارها برای اکران فیلم در عید فطر هم چنین گفته بود: «بسیاری از دوستان و مسئولان قول همکاری برای بهترین زمان اکران سال، بعد از نوروز را دادند و گفتند اکران عید فطر پیش روست و خیالتان راحت، تمام قد کنارتان هستیم و بر همین اساس برنامه های خود را برای اکران عید فطر تنظیم کردیم و کار شروع شد. اما انگار شروع نشده بود و ما خیال می کردیم شروع شده است. هر چقدر ما پیگیرتر و صریح تر بودیم، جواب ها گنگ تر بود. بعدها فهمیدیم باز در مسیری ما را قرار داده اند که زمان را از دست بدهیم تا فرصت تصمیم گیری نداشته باشیم.»ماجرای این بی مهری ها زمانی تاسف برانگیزتر می شود که مسئولان و دست اندرکاران اکران سینماها در مقابل اصرارهای تهیه کننده شیار 143 برای اکران آن در عید فطر پیشنهاد خنده داری را در برابر فیلم پرمخاطبی همچون شیار 143 مطرح می کنند؛ این که سرگروه می خواهید چه کار؟ بروید و آزاد اکرانش کنید؛ یعنی دیده نشدن فیلم و اکران آن در چند سینمای معدود! قاسمی در یادداشت انتقادی اش در این باره این طور گفته بود: « بارها به ما گفتند فیلم شما به سرگروه نیاز ندارد و بروید به طور آزاد اکرانش کنید. فیلمی که بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فجر بوده نیاز به سرگروه ندارد! آنقدر این حرف را با آرامش خاطر می گفتند که گویی در ذهن خودشان چنین سرنوشتی برای این فیلم متصور بودند؛ فیلم در چند سینمای اندک به نمایش درآید و همین. فیلم را در مسیری حرکت دهند که مخاطب به آن دسترسی نداشته باشد و این بلاتکلیفی هنوز ادامه دارد و زمان اکران آن بستگی پیدا کرده به اینکه فیلمی از گردونه رقابت اکران عید فطر خارج شود و از پرده پایین بیاید تا فیلم «شیار 143» بر پرده سینماهای ایران نقش ببندد.»

علامت سوال بزرگ مقابل مسئولان

واقعا این یک علامت سوال بزرگ است که آیا فیلمی که در زمان اکران در جشنواره فیلم فجر سینماهایش پر بود و جای سوزن انداختن نداشت؛ فیلمی که تحسین همه اقشار منتقدان و مردم را برانگیخته بود؛ فیلمی که به طور مستقل و با بودجه ای مستقل توانسته بود تا این حد تاثیرگذار باشد و نگاهی زیبا از مادران شهید را ارائه کند، برای اکران اصلا به سرگروه نیازی ندارد و باید در چند سینمای معدود به نمایش در آید؟ آیا این باید سرنوشت اکران یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران بعد از انقلاب باشد؟

جام جم

- نوبخت اعلام کرد: شروع راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارها
- آغاز مقابله با خرید و فروش پایان نامه
- مذاکرات 3 جانبه به نتیجه می رسد؟
- بازار گرم نمایش های رادیویی در ماه رمضان

کیهان

- نوری مالکی از علما و مردم عراق قدردانی کرد همبستگی بی سابقه در عراق برای نبرد با داعش
- در صورت موافقت بانک مرکزی خریداران مسکن 50 درصد قیمت را وام می گیرند
- از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی همکاری محرمانه رژیم صهیونیستی با تروریست ها در سوریه لو رفت
- جهانگیری در دیدار رئیس جمهور کوبا: ملت ایران از تلاش برای دستیابی به دانش هسته ای عقب نشینی نمی کند

خراسان

- رایزنی بارزانی در تهران گفت وگوی ظریف با هیگ
- پیکر 84 شهید دفاع مقدس به وطن بازگشت
- «شیار 143» پشت سیم خاردار مافیای اکران
- گزارش محرمانه از درون یک شرکت هرمی

جمهوری اسلامی

- آغاز عملیات پاکسازی مناطق اشغالی عراق از تروریست های داعش
- توزیع سبد کالا میان اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ادامه می یابد
- انتقاد شدید رئیس جمهور از سیاست اختلاف افکنی قدرت ها در منطقه
- با حضور مقامات لشکری و کشور؛ پیکرهای پاک 84 شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد

رسالت

- بانکها نباید بنگاهداری کنند
- علم پزشکی توسط ابن سینا در جهان گسترش یافت
- ژاپن شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی است
- هدایت ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار قرار داده ایم

سیاست روز

-نرخ ارز لنگرآرامش بازارها
-عوامل فیلم شیار143 میهمان رهبر معظم انقلاب
-عراق متکی به مردم نیازی به بیگانگان ندارد
-امکان توافق به شرط واقع بینی طرف غربی

حمایت

- گزارش خبری-تحلیلی «حمایت» سناریوی سوخته ادعاهای حقوق بشری برای امتیازگیری در مذاکرات هسته ای!
- در نشست مشترک آیت‎الله آملی‎لاریجانی با رییس و اعضای هیات رییسه مجلس مطرح شد تعامل مثبت قوه قضاییه و مجلس
- شجاعی : سازمان پزشکی قانونی کمترین خطا و تخلف را دارد
- پورمحمدی: وقایع عراق نمایانگر اوج تزویر استکبار است

ابتکار

- معاون رییس جمهور با ارائه گزارش عملکرد 10 ماهه دولت خبر داد: آغاز راستی آزمایی اطلاعات یارانه بگیران
- در آستانه سفر به لرستان مطرح شد؛ تاکید رییس جمهور بر لزوم اتحاد اقوام و اقلیت هادر توسعه ملی
- رایزنی مجلس و قوه قضاییه درباره وظایف و اختیارات وزیر دادگستری
- هاشمی رفسنجانی:داعش مولود نامبارک جهل و تندروی است

مردم سالاری

- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خبر داد:آغاز راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان یارانه
- رئیس جمهور : فشار تحریم ها برداشته شود شرایط کل کشور تغییر می کند
- رابطه با کشورهای جهان را نباید به آسانی در خطر انداخت
- ایران مانع ورود غیر مجاز آوارگان می شود

فرهیختگان

- چانه زنی در وین با برگ بغداد
- دانشگاه آزاد اسلامی در راه عمان، تاجیکستان وکردستان
- محمدباقر نوبخت از تصمیم دولت برای احیای برنامه ریزی خبر داد سازمان مدیریت تیرماه می آید
- آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران میراث فرهنگی: داعش مولود نامبارک جهل و تندروی است

دنیای اقتصاد

- سناریوهای «تامین مالی بنگاه ها» روی میز آمد فصل سم زدایی از بازار پول
- ایست ریزش در بورس تهران
- داعش به دنبال وحشت آفرینی
- فینال مذاکرات؟




موضوع مطلب : شیار 143 پشت سیم خاردار مافیای اکران

کد خبر : 1534496295906035913      تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393 9:17    بازدید:244سید حسن نصرالله,حزب الله,داعش

سید حسن نصرالله:

اگر در سوریه دخالت نمی‌کردیم، امروز داعش در بیروت بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر در سوریه در زمان مناسب دخالت نمی کردیم، گروه داعش اکنون در بیروت حضور داشت.

روزنامه السفیر چاپ لبنان در شماره امروز سه شنبه خود نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بار دیگر بر لزوم انتخاب رئیس جمهور لبنان در سریعترین زمان ممکن و پایان خلأ در نهاد ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

وی در جریان دیدار با فرماندهان گروه پیشاهنگی المهدی به صوررت ویدئو کنفرانس به مناسبت نیمه شعبان در جنوب و منطقه بقاع و بیروت گفت: حزب الله خواهان رئیس جمهور در سریعترین زمان ممکن است و همانطور که در مراسم جشن آزادسازی خاک لبنان گفتم ما رئیس جمهوری نمی خواهیم که به مقاومت خیانت کند.

وی از وضعیت امنیتی داخل لبنان ابراز خرسندی کرد اما در عین حال گفت: این بدان معنا نیست که وضعیت صد درصد به حالت طبیعی بازگشت است و از این منظر باید همواره محتاط بود.

سید حسن نصرالله به کنترل گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) بر شهر موصل و برخی مناطق دیگر عراق پرداخت و از موضع مرجعیت دینی در شهر نجف اشرف ستایش کرد و گفت: هدف از دعوت صورت گرفته برای به دست گرفتن سلاح در مقابل تروریست ها محافظت از یک طائفه مشخص نیست بلکه محافظت از تمام عراق است.

به نوشته السفیر، سید حسن نصرالله سوالاتی را درباره نقش برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای منطقه ای درباره تحولات و رویدادهای عراق مطرح کرد و گفت: چه کسی از این رویدادها سود می برد؟

برپایه این گزارش، دبیرکل حزب الله لبنان همچنین واقعیت موضع آمریکا را زیر سوال برد و گفت: وعسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم (چه بسا که از چیزی کراهت دارید در حالیکه آن امر برای شما خیر است). مطمئن باشید که سحر ساحر به خودش باز خواهد گشت (شر انسان بد به خودشان باز می گردد) و زمان آن گذشته است که به کسی اجازه داده شود که مقدسات دینی را تخریب یا به آن اهانت کند.

وی به صدای اعتراض برخی به دخالت حزب الله در سوریه اشاره کرد و گفت: چرا این صداها را نمی شنویم که داعش را محکوم کند؟ اگر در سوریه در زمان و به شیوه و کیفیت مناسب دخالت نمی کردیم داعش الان در بیروت بود.(تسنیم)




موضوع مطلب : اگر در سوریه دخالت نمی‌کردیم، امروز داعش در بیروت بود
چهارشنبه 93 خرداد 21 :: 9:34 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1526467091783947060      تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1393 21:38    بازدید:1800داعش,عراق,موصل,تکفیر,عربستان,ایران,آمریکا,مذاکرات هسته ای,ترکیه

 

«داعش» از این شکاف ها سر برآورد

گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) روز سه شنبه توانست بخش های مهمی از خاک عراق را اشغال کند و با وجود مقابله هفته های اخیر نیروهای امنیتی عراق با این گروه به ویژه در عملیات سامرا، این گروه توانست شهر استراتژیک موصل را به تصرف خود درآورد.

 

حمایت برخی دستگاه های امنیتی و رژیم های منطقه ای از نیروهای تکفیری و تحرک بخشی به آنها به فراخور وضعیت تحولات بر کسی پوشیده نیست، گروه هایی که گاه در کسوت مبارزه با کمونیسم شوروی با حمایت آمریکا در افغانستان تجهیز شدند، زمانی دیگر به عنوان دشمن شماره یک آمریکا زمینه اشغال را فراهم کردند و جایی دیگر به حسب ضرورت، ادعای «دولت اسلامی عراق و شام» را برای براندازی دولت شیعی عراق یا حاکمیت علوی سوریه مطرح کردند.

هر چند این نوشتار قرار نیست گروه یا گروه هایی همچون داعش را ماهیت شناسی کند، اما طرح مختصاتی از تحرکات اخیر سیاسی- دیپلماتیک و امنیتی در سطوح داخلی عراق، منطقه ای و بین المللی می تواند به ترسیم نیمرخی از شرایط جاری در سه سطح مذکور و تحرک این گروه تروریستی در شکاف های موجود منجر شود. به عبارت دیگر نمایش نقاط داغ تحولات مرتبط با تحرکات داعش و ترسیم خطوط افتراق و تضارب منافع امنیتی بازیگران منطقه ای و بین المللی در این خصوص، می تواند به آسیب شناسی دقیق تری از عملکرد جبهه مقابل داعش و کشف علل سر برآوردن این گروه از شکاف های موجود کمک کند.

منابع خبری گزارش دادند که که عناصر گروه تروریستی داعش به طور کامل شهر موصل را تحت سیطره خود قرار داده اند.

نوری المالکی? نخست وزیر عراق در پی اوضاع متشنج این کشور و سیطره عناصر مسلح وابسته به داعش بر شهر موصل، حالت آماده باش کامل و بسیج عمومی اعلام کرد.

بر اساس گزارش های رسیده ،شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق دوشنبه شب بطور کامل به تصرف نیروهای تروریستی ?داعش? درآمده است.

سوال این است که چرا با وجود آگاهی مسئولان عراق از فعالیت شدید داعش در برخی استان ها، این گروه توانست تا این حد دور از انتظار، موفقیت های میدانی را در خاک آن کشور ثبت کند؟

سوال دیگر اینکه چرا در این موقعیت داخلی و منطقه ای نقش داعش پررنگ تر از همیشه دیده می شود؟ به بیان دیگر، مشخصه های بارز تحرکات منطقه ای و داخلی چگونه بر تحرک بخشی بیشتر به داعش موثر بود؟

ذکر چند ملاحظه و مولفه داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای می تواند در درک علل تقویت داعش در مقطع فعلی راهگشا باشد:

تقسیم وظایف شاخه های القاعده و غفلت مسئولان امنیتی

ایمن الظواهری رهبر القاعده اخیرا برای پایان بخشیدن به درگیری های جبهه النصره و داعش دو شاخه اصلی القاعده در سوریه و با هدف جلوگیری از تلفات بیشتر نیروها در اثر اختلافات داخلی، دست به تفکیک حوزه جغرافیایی این دو گروه زد. به النصره دستور داد در سوریه بماند و از داعش خواست در عراق فعالیت کند.

نفس این تفکیک، علاوه بر هدف پیش گفته، حاکی از طراحی برای عملیات و تحرک بخشی جدید به داعش در همسایگی سوریه بود، ضلع دیگری از سد شیعی منطقه که تخریب آن می تواند محور مقاومت را تضعیف کند.

کارشناسان بارها هشدار داده بودند که جریان تکفیر عقبه ای ایدئولوژیک و عمقی جغرافیایی دارد، بنابراین با وجود همه اختلافات داخلی نمی تواند و نباید جزیره ای و مستقل عمل کند. بنابراین نگاه جزیره ای به آن و تغافل درباره اش نیز اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری موسوعة النهرین، این ایراد را اسامه النجیفی نیز به مسئولان عراقی وارد می کند و می گوید: آنچه اتفاق افتاد (اشغال موصل)، به دلیل اهمال فرماندهان امنیتی و نبود اطلاعات قبلی بود.

عملیات سامرا با وجود شکست داعش در حمله به حرمین عسکریین می توانست هشداری جدی درباره فعالیت سازمان یافته و خطرناک القاعده در عراق باشد.

منابعی در دولت قانون گفتند: عملیات اصلی در طرح سامرا، همان منفجر کردن مرقد امامین عسکرین (ع) در سامرا برای فتنه انگیزی و شعله ور کردن جنگ فرقه ای بود اما این عملیات با واکنش قوی و موفق نیروهای امنیتی عراق و مقابله با این گروهک های تروریستی ناکام ماند و آنها همچنین فکر نمی کردند که اهالی سامرا و موصل در کنار نیروهای امنیتی بایستند و از آنها در نبردشان علیه گروه تروریستی داعش حمایت کنند.

سوال: چرا مسئولان امنیتی عراق نتوانستند تحرکات احتمالی بعدی داعش را با وجود هشدارها رصد کنند؟

این سوالی است که شاید بررسی های بیشتر در آینده بتواند پاسخ آن را بدهد.

اختلافات داخلی عراق

اختلافات داخلی عراق را می توان از زمان پیروزی ائتلاف قانون به رهبری نوری المالکی در انتخابات پارلمانی عراق آشکارتر دید.

پیروزی نوری المالکی و ائتلاف سازی های رو به پیشرفتی که چند گام محدود دیگر تا تشکیل دولت ائتلافی بعدی باز هم به ریاست المالکی فاصله دارد، نگرانی برخی گروه های داخی و همپیمانان منطقه ای آنان را در باره این رویداد برانگیخته است.

این اختلاف را در ادبیات مسئولان عراقی هم می توان به وضوح مشاهده کرد و تقابل های کلامی خود شاهدی بر این مدعاست.

گفته می شود «اثیل النجیفی» استاندار نینوا در پی شدت درگیریها در داخل ساختمان استانداری توسط گروه های مسلح محاصره شد، اما وی توانست با کمک نیروهای پلیس فرار کند.

اثیل النجیفی برادر اسامه النجیفی رییس پارلمان فعلی عراق است که جدای از مذهب، اختلافات سیاسی جدی با نوری المالکی دارد.

در همین حال، «احسان العوادی» نماینده ائتلاف دولت قانون اسامه النجیفی رئیس پارلمان و برادرش اثیل النجیفی استاندار نینوا را مسئول حوادث موصل دانست چرا که به عقیده وی این افراد با دولت در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نمی کنند.

حتی النجیفی در پاسخ به درخواست اعلام وضعیت اضطراری از سوی نوری المالکی برای مقابله با تحرکات خطرناک داعش گفته است: وضعیت اضطراری شرایطی دارد از جمله، موافقت رییس جمهور و پارلمان است.

این لحن در طرف مقابل نوری المالکی نیز قابل توجه است.

رئیس پارلمان عراق عنوان داشت: این درگیری ها فقط عراق را هدف قرار نداده بلکه کل خاورمیانه را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: رئیس منطقه کردستان عراق به من اعلام کرد که آماده است به ارتش عراق برای مقابله با این گروه ها کمک کند. اما مذاکرات میان بغداد و اربیل در خصوص این کمک ها به نتیجه ای نیانجامید. من با رهبران سیاسی و سفیران کشورهای بزرگ تماس هایی داشتم تا بسیج عمومی برای مقابله با این حمله صورت بگیرد.

اسامه نجیفی عنوان داشت: اگر با این حمله برخورد نشود، این درگیری ها به تمامی مناطق در عراق سرایت می کند. باید مشارکت مردمی و همکاری کامل برای مقابله با این گروه های جنایتکار صورت بگیرد. باید اختلافات را رها کرد؛ چرا که یک حمله خارجی علیه کشور ما صورت گرفته است و باید وحدت ملی در حال حاضر برقرار شود.

این مقام عراقی تصریح کرد: من از خانواده های شریف عراقی می خواهم تا با شجاعت با این گروه های ترسو برخورد کنند که از بی کفایتی برخی از رهبران استفاده می کنند. در صورتی که ما با هم همکاری داشته باشیم می توانیم با آن ها مقابله کنیم.

دولت ایران با وجود دعوت عربستان سعودی از مقام های ایرانی و دعوت سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان از محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، هنوز پاسخ مشخصی درباره زمان احتمالی دیدار از آن کشور نداده است و در مقابل رقیب منطقه ای دیگر عربستان یعنی ترکیه همین دیروز میزبان رییس جمهور ایران با بسته ای از قراردادهای اقتصادی جدید و مذاکراتی درباره لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه بود.
 
 

خبرگزاری مهر در تحلیلی در این باره می نویسد: رصد دقیق حوادث چند ساعت گذشته به خوبی این موضوع را نشان می دهد که اختلافات اسامه النجیفی رئیس فهرست متحدون با نوری المالکی بر موضوعات امنیتی نیز تاثیر گذار بوده است زیرا پس از این که داعش توانست موصل را اشغال کند و به سوی استان های دیگر حرکت کند به ناگاه اسامه النجیفی طی سخنانی ارتش و فرماندهان ارتش را زیر سئوال برد و خواستار استفاده از فرماندهان مجرب برای مقابله با داعش شد.

این سخنان النجیفی در حالی مطرح شد که برادر وی یعنی آثیل النجیفی روز گذشته با گرفتن سلاح در دست از ساکنان نینوا خواست به مقابله با داعش برخیزند اما امروز به ناگاه پا به فرار گذاشت. اسامه النجیفی ساعتی پس از اشغال موصل به شکل تلفنی با سفارت آمریکا و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفتگو کرد و از اعلام آمادگی بارزانی برای دخالت دادن نیروهای پیشمرگ کرد خبر داد.

جدای از میل داعش به سلطه بر مناطق بیشتر و به زعم خود ایجاد خلافت اسلامی مورد نظرش، تحرکات تشکلات مخالف نوری المالکی نیز بی نصیب نیست زیرا هدف به زانو درآوردن نوری المالکی است به ویژه که نخست وزیر عراق خواستار برگزاری کنگره ای بر ضد داعش در الانبار شده است و رایزنی ها برای تشکیل کابینه ادامه دارد. در واقع دشمنان داخلی و خارجی مالکی تحرکی را علیه وی سازماندهی کرده اند باید منتظر ماند تا واکنش نوری المالکی به آن را دید. وی در اولین واکنش ضمن درخواست از پارلمان برای اعلام حالت فوق العاده وعده داد که همه کسانی که سهل انگاری کرده اند را مجازات خواهد کرد.

در همین راستا نیچروان بارزانی، نخست وزیر منطقه کردستان عراق اعلام کرد که وی تلاش کرده تا برای حمایت از شهر موصل در مقابله با گروه داعش، با دولت بغداد هماهنگ شود اما بغداد با این اقدام مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای پیشمرگ در مناطق درگیر در حالت آماده باش کامل قرار دارند، از شهروندان منطقه کردستان خواست تا به افرادی که از موصل به این منطقه مهاجرت کرده اند، کمک رسانی کنند. وی همچنین خواهان مداخله سازمان ملل برای مقابله با گروه داعش شد.

اختلاف بغداد و اقلیم کردستان

به نظر می رسد اختلافات اخیر دولت مرکزی عراق با کردها بر سر صدور یکطرفه و بدون هماهنگی نفت اقلیم کردستان به ترکیه نیز در این نوع تعامل تنش آلود بی تاثیر نباشد.

در روزهای گذشته، کریم لعیبی وزیر نفت عراق به مقامات کردستان عراق و ترکیه هشدار داده بود که تدابیر شدیدی را در باره صادرات نفت اقلیم کردستان اتخاذ خواهد کرد. وی افزود: کردها و ترک ها بزرگترین اشتباه ممکن را مرتکب شده اند و دولت عراق در این باره دست بسته نخواهد نشست.

در حقیقت تنش های اخیر بین بغداد و اربیل باعث شد تا چفت و بست های همکاری امنیتی نیز با سردی و تنش در روابط دو طرف، ضعیف تر شود و به نظر می رسد این شکاف بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان باعث شده است تا داعش خیالش تا حدی از هماهنگی امنیتی بین این دو طرف راحت شود.

دست های منطقه ای تنش

به نظر می رسد که حملات نوری المالکی به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و اختلافات با اقلیم کردستان در تشدید توطئه علیه وی بی تاثیر نبوده است. کشف خودروها و ادوات سعودی در الانبار در چند روز قبل گواه این مدعاست که سعودی ها هنگامی که طرح های خود را در سوریه شکست خورده دیدند به فکر افتاده اند که عراق را هدف قرار دهند و در راستای تضعیف و در صورت امکان حذف نوری المالکی برآیند.

پایگاه خبری «عراق القانون» نیز به نقل از منابع آگاه بلندپایه نوشت که حمله تروریستی داعش به موصل و پیش از آن به سامرا کاملا تحت نظارت و به دستور ریاض صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش سرکرده داعش با پادشاه عربستان اخیرا دیداری داشته و ماموریت اشغال استان های سنی نشین و تبدیل آنها به امارت های تکفیری تحت نظارت ریاض و دوحه را پذیرفته است.

برخی ناظران سیاسی معتقدند به طور حتم سعودی ها و عوامل آنها در عراق از هیچ تلاشی برای کنار زدن نخست وزیر کنونی عراق دریغ نمی کنند. با نگاهی به بخشی از سخنان اسامه النجیفی مبنی بر اینکه فرماندهان مجرب به خدمت گرفته شود متوجه می شویم که به احتمال زیاد منظور وی همان افسران بعثی است به ویژه که اسامه النجیفی و برخی همپیمانان وی رویای بازگشت به روند نظام سابق را در سر می پرورانند.

نگرانی از دیپلماسی فعال ایران

تشدید تحرک داعش و حامیان آن در عراق با یک تحول دیگر نیز در جبهه مقابل یا دستکم رقیب عربستان و جریان تکفیر در منطقه همزمان شد. دیپلماسی فعال در روزهای اخیر دو گام بزرگ برداشت؛ گامی به سوی مدیریت تحولات منطقه با سفر رییس جمهور کشورمان به ترکیه و فعال سازی محرک هایی برای حل بحران سوریه و گامی به سوی عرصه بین المللی در ملاقات دوجانبه هیات مذاکره کنندگی ایرانی و آمریکایی برای اولین بار.

این ملاحظه نباید ناگفته بماند که دولت ایران هنوز با وجود دعوت عربستان سعودی از مقام های ایرانی و دعوت سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان از محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، پاسخ مشخصی درباره زمان احتمالی دیدار از آن کشور نداده است و در مقابل رقیب منطقه ای دیگر عربستان یعنی ترکیه همین دیروز میزبان رییس جمهور ایران با بسته ای از قراردادهای اقتصادی جدید و مذاکراتی درباره لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه بود.

در همین حال مذاکرات ایران و آمریکا به صورت دوجانبه (برای اولین بار) و با وجود ملاحظه و نگرانی عربستانی ها در این خصوص، در ژنو برگزار شد. هر چند این سناریو مطرح است که تحرکات داعش در حاشیه امنیتی ایران می تواند به عنوان اهرم فشاری برای متقاعد کردن مذاکره کنندگان و مسئولان ایرانی به همکاری و همراهی بیشتر یا امتیازگیری غرب در باره پرونده هسته ای استفاده شود، اما یک ملاحظه دیگر نیز در ارتباط با مذاکرات ایران و آمریکا مطرح است.

نگرانی از مصالحه تهران-واشنگتن به ویژه با رسانه ای شدن برخی نتایج مذاکرات و مثبت و سازنده خواندن مکرر آن در برخی بازیگران میانی منطقه ای وجود دارد. سخن از یک ترس است. ترس از بی کلاه ماندن سر برخی رژیم های منطقه ای پس از توافق احتمالی. این نگرانی عینا در قهر اخیر عربستان سعودی با آمریکا پس از توافق اولیه ژنو مشهود بود.

جواد ارشادی- جام جم آنلاین




موضوع مطلب : «داعش» از این شکاف ها سر برآورد
چهارشنبه 93 خرداد 21 :: 9:33 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1527071996423470059      تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1393 8:33    بازدید:121سرمقاله,روزنامه‌ها

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح چهارشنبه

دولت عراق را تنها نگذارید

روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشور و جهان پرداخته‌اند از جمله «آخرین سرمقاله»،«لیبرال سرمایه‌داری و انحصار رسانه‌ای»،«دولت عراق را تنها نگذارید»،«دستور کار دولت در مقابله با نبرد نرم چیست؟»،«سوریه، الگوی مبارزه با تروریسم آمریکایی»،«وزیر‌مخابرات یا ارتباطات؟!»،«رشد سرطان تروریسم تا موصل»،«آیا داعش همان القاعده است؟»،«مذاکرات سخت و تصمیماتی سخت تر»،«دلارهای نفتی در دوره رکود تورمی»و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.

خراسان:آخرین سرمقاله

«آخرین سرمقاله»عنوان سرمقاله روزنامه خراسان به قلم کورش شجاعی است که در آن می خوانید؛خداوند بی همتا را میلیاردها مرتبه شکرگزارم که توفیق خدمت به دین و میهن در عرصه فرهنگ را عطایم فرمود و حال که پس از 17 سال خدمت و به پایان رسیدن دوره مدیر مسئولی وظیفه خدمت در مسئولیتی دیگر بر عهده ام گذاشته شده است قصد آن دارم که به عنوان آخرین نوشته البته تحت عنوان «سرمقاله»، اولاً از همه خوانندگان فرهیخته، گرانقدر، صاحب فکر و اندیشه و تشخیص که طی این سال های متمادی با محبت های بی دریغشان هم مایه دل گرمی این حقیر و همکاران عزیزم و هم چراغ راه ما بوده اند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و به حرمت ولی نعمتمان، امام رئوفمان علی بن موسی الرضا(ع) از همه شما عزیزان طلب حلالیت و دعای خیر داشته باشم، ثانیاً نکاتی چند در قالب «امیدها و آرزوها» و «انتظارات» را به خوانندگان عزیز و صمیمی و کسانی که پس از این کمترین، مسئولیت سنگین و بسیار خطیر مدیر مسئولی را بر عهده خواهند گرفت تقدیم کنم و البته پس از این نیز اگر عمر و توفیقی باشد با اجازه مردم باز هم برای ایران و هم وطنان عزیزم خواهم نوشت. چرا که نوشتن برای دین و میهن و مردمم را همچون عزیزانم دوست می دارم و عاشقم هر چند کم بضاعتم.

امیدها و آرزوها

روزنامه خراسان با قدمت بیش از 65 سال امروز به لطف خداوند و عنایت ویژه مولایمان حضرت ثامن الحجج(ع)، حمایت های شما مردم عزیز و تلاش همکاران سخت کوشم تنها یک روزنامه نیست بلکه به خاطر تلاش برای کسب رضای الهی همت ویژه برای تحصیل هرچه بیشتر منافع ملی و عزت ملی و حفظ وحدت ملی، نقد آگاهانه و منصفانه و از سردرد، انتقاد سازنده و نه تخریب، پی گیری مطالبات واقعی مردم، اطلاع رسانی به هنگام و صادقانه، ایجاد پل امن و مستحکم بین مردم و مسئولان و رعایت حداکثری اخلاق حرفه ای به یک «میراث فرهنگی» برای کشور تبدیل شده است و پرواضح است که این افتخار و جایگاه ممتاز در بین رسانه های کشور ثمره لطف الهی، عنایت امام رضا(ع)، حمایت مردم و تلاش همکاران عزیزم در طی این چند دهه و خصوصاً دو دهه اخیر بوده است و عقل حکم می کند که برای پاس داشت و ارتقای کیفیت این رسانه مردمی و میراث فرهنگی هر کس به اندازه توان و مسئولیتش هرچه می تواند بکوشد تا کمیت و کیفیت و جایگاه این رسانه هر روز ارتقا یابد بنابراین امید دارم که این روزنامه که بزرگان و نام آورانی همچون ملک الشعرای بهار، استاد فخرالدین حجازی، معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی و بزرگان دیگری در آن قلم زده اند همچنان بر مسیر رشد و تعالی و «فخامت»، «وزانت»، «صداقت»، «صمیمیت» و انجام کار حرفه ای با توکل به خداوند پیش رود و خدای ناکرده خواسته یا ناخواسته فردی یا افرادی به گونه ای عمل نکنند که این روزنامه به ورطه «خام» و «سبک نویسی» و «زرد نویسی» بیفتد.

ضرورت حفظ استقلال و اعتدال خراسان

همچنین امیدوارم استقلال و مشی «اعتدال» گرایانه، انصاف و واقع بینی این رسانه هر روز پررنگ تر شود نه این که خدای ناکرده این روزنامه مورد قبول و تأیید مردم و شناخته شده به مشی اعتدال به بیراهه ناموزون و نامتوازن تندروی و افراط یا کندروی و تفریط دچار شود، نیک می دانیم که اکثر قریب به اتفاق خوانندگان عزیز، این روزنامه را به خاطر اعتدال، میانه روی، صداقت، انصاف و پی گیری مطالبات واقعی مردم قبول دارند و بر همین اساس به آن اطمینان و اعتماد کرده اند و ان شاء ا... این اعتماد و اطمینان ادامه خواهد داشت و مستحکم تر خواهد شد. بر این باورم که سرمایه اصلی هر خدمت مقبول و موثری لطف خداوند و پس آن گاه محبت و اعتماد و اطمینان مردم است و اعتماد مردم به خراسان نتیجه سال ها و دهه ها تلاش است که باید همچون جان، عزیز و گرامی داشته شود.

میثاق با شهیدان

امید و آرزو دارم که این رسانه همچنان بر طریق صواب و پر از ثواب پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و راه امام و رهبری عزیزمان محکم و مومنانه گام بردارد. امروز خراسان مفتخر است به چاپ و انتشار ده ها «حدود سیصد» ویژه نامه فاخر فرهنگی در عرصه های مختلف از جمله در عرصه پاسداشت و ترویج ارزش های دفاع مقدس، ویژه نامه 170 صفحه ای «سند عزت» اوج تلاش همکاران عزیزم در مسیر گرامی داشت یاد و خاطرات شهیدان سرافراز دوران دفاع مقدس و پاس داشت آن ارزش های کربلایی به حساب می آید، این حقیر تا بدان حد دل بسته شهیدان به خدا پیوسته است که آرزو دارد همین نوشته ها برای شهیدان دستگیر قبر و برزخ و قیامتش باشد و خدا می داند که همکاران مومن و انقلابی و وفادار به آرمان های انقلاب و دفاع مقدس که مجال نام بردنشان در این مقاله نیست چه عاشقانه، صادقانه و مومنانه در ویژه نامه های دفاع مقدس قلم زدند، اجرشان با خدای شهیدان باد، امیدوارم تبلور ارزش های انقلاب و دفاع مقدس هر روز در خراسان بیشتر شود و چاپ صفحه ارزشمند «پلاک عزت» ادامه یابد امیدوارم کارهای علمی و فرهنگی آن چنان در خراسان عمیق تر شود که هر روز کشورمان، دانشمندانمان و جوانانمان به قله های دانش و فناوری نزدیک تر شوند. آرزو دارم محققان، پژوهشگران، دانشمندان، مخترعان و مبتکران آن چنان بر صدر نشینند و قدر بینند که هیچ محقق و مبتکری خیال مهاجرت از ایران عزیز، این سرزمین مادریمان را در سر نپروراند. آرزو دارم ارتباط نخبگان حوزه و دانشگاه با خراسان گسترده تر و عمیق تر شود امیدوارم خراسان پس از این هم، بسیار بیش تر بر مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی، تمدن و تمدن سازی پافشاری کند که کشورمان در همه عرصه های فرهنگی و تمدنی به اوج برسد و زمینه تمدن سازی انقلاب اسلامی هرچه سریع تر مهیا شود.

توجه به مشکلات و مطالبات مردم و ریشه کنی فقر و فساد و تبعیض

آرزو دارم خراسان همچنان و بیش از این ها بر حل مشکلات اجتماعی و معیشتی و خصوصاً ایجاد شغل برای جوانان عزیزمان پی گیرانه تلاش کند و همچنان در عرصه اطلاع رسانی به تهیه گزارش و ارائه تحلیل پیشگام و پیش قراول باشد تا سهمی به سزا در رفع مشکلات مردم و ترغیب جوانان به ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده و کاهش طلاق و گرایش به موادمخدر داشته باشد، امیدوارم با تلاش مجدانه دستگاه های نظارتی و پی گیری و نظارت دقیق همه رسانه ها و خراسان ریشه های فقر و فساد و تبعیض خشکانده شود، بساط رانت و پارتی برچیده شود و شکاف عمیق طبقاتی از بین برود و عدالت در تمامی عرصه ها جایگزین تبعیض و بی عدالتی ها شود آرزومندم «سواد رسانه ای» در بین اقشار مختلف جامعه افزایش یابد و بی سوادی حتی از دورترین روستاها ریشه کن شود. آرزو دارم بسیار بیشتر از این ها مفاخر علمی و فرهنگی ایران زمین و بزرگداشت یاد و نام آن ها در کنار ترویج ارزش های دینی مورد توجه ویژه خراسان قرار داشته باشد نه اینکه فردوسی حکیم و پانصد بزرگ و دانشمند و فقیه و متکلم اهل توس حتی در توس غریب باشند.

خراسان و 5 روزنامه

نکته دیگر اینکه به لطف خداوند و به برکت نام و بارگاه مطهر رضوی، خراسان توفیق یافته است به مدد تلاش همه همکاران عزیزم در چند سال اخیر در کنار انتشار خراسان کشوری چهار روزنامه دیگر به نام های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و اخیراً روزنامه سیستان و بلوچستان را منتشر کند.

انتشار روزنامه های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و خراسان شمالی بر اساس سیاست حفظ مشترکات و علقه های فرهنگی با محوریت بارگاه منور رضوی انجام شد. برای استان گلستان نیز ویژه نامه ای منتشر می کنیم اما انتشار روزنامه آن هم به عنوان اولین و تنها روزنامه برای استان سیستان و بلوچستان و مردم مظلوم و نجیب این سرزمین یکی از آرزوهایم بود که به لطف خدا و با تلاش بی وقفه همکارانم در روزنامه و موسسه خراسان این آرزو هم جامه عمل پوشید و از این پس بخشی از صدای مردم عزیز این پهناورترین استان کشور با آن همه ظرفیت های مغفول و دسترسی این استان به آبهای آزاد جهان و صدها ظرفیت معدنی، کشاورزی، گردشگری و... به گوش مسئولان رسانده شود. بی گمان یکی از دلایل عمده علاقه حقیر به انجام خدمت در روزنامه خراسان پی گیری مطالبات مردم عزیزمان در جای جای ایران و نشاندن لبخند رضایت بر چهره مردم عزیزمان بوده و هست.

چه باک از فشارها و استرس ها

هر چند آنان که دستی بر آتش کار در رسانه دارند می دانند که این خدمت علاوه بر این که جمعه و شنبه و ساعت کار و شب و روز نمی شناسد چه استرس ها و فشارهای فراوان روحی و روانی بر خدمتگزاران این عرصه تحمیل می کند و به دلیل همین استرس ها، مجلس این شغل را در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار داده اما چه باک از تحمل این همه فشار و استرس و دل نگرانی آن گاه که حاصلش به لطف خداوند رضایت الهی، رشد و پیشرفت ایران عزیزتر از جان و نشاندن لبخند رضایت بر چهره مردمان باشد.

آرزو داشتم و دارم با توجه به این که برخی کارشناسان روزنامه خراسان را بسیار موثر در افکار عمومی و «صاحب سبک» می دانند این رسانه دانشکده ای به نام عزیز خراسان تأسیس کند تا برای آینده این کشور علاقه مندان به کار در رسانه را آموزش دهد که قدم های مبارکی در این راه برداشته شده است.

ظرفیت بین المللی شدن

از دیگر آرزوهایم این بوده است که خراسان برای «خراسان بزرگ» که مرزهای آن تا ماوراءالنهر ادامه داشته منتشر شود. بسیار مشتاقم که مسئولان و همکاران عزیزم پس از این زمینه انتشار خراسان را در کشورهای پارسی زبان مانند تاجیکستان و افغانستان و همچنین در عراق و پاکستان به خاطر اشتراکات متعدد دینی و فرهنگی فراهم کنند تا گامی جدی برای بین المللی شدن خراسان عزیزمان برداشته شود گرچه بر اساس خبری که اخیراً منتشر شد خراسان جزو 5 روزنامه برتر کشور شناسایی شد اما بسی مشتاق بودم که این رسانه مردمی و مورد اعتماد مخاطبان به لحاظ شمارگان روزنامه اول کشور باشد و حتی با گسترش فرهنگ مطالعه شمارگان خراسان و دیگر روزنامه به شمارگان میلیونی برسد آن هم در شرایطی که در همین کشور همسایه پاکستان که ممکن است به چشم برخی نیاید روزنامه هایی با تیراژ 800 و 900 هزاری دارد. اما هم به دلیل مشکلات اقتصادی و تهیه کاغذ و تسلط مافیای توزیع بر نظام توزیع نشریات در کشورمان و به دلیل اینکه خراسان تقریباً تنها روزنامه ای است که الحمدلله از جانب هیچ ارگان دولتی و غیردولتی و هیچ سازمان و حزب و گروهی حمایت نمی شود و به لطف خداوند تمام هزینه هایش را خود تأمین می کند که همین استقلال و بی نیازی از دولت ها، سازمان ها و احزاب و گروه ها و این استقلال اقتصادی عامل اصلی استقلال سیاسی روزنامه خراسان شده است آرزوی شمارگان میلیونی تاکنون محقق نشده است اما تحقق این آرزو در صورت فراهم شدن شرایط دور از دسترس نیست. توقع دارم همکاران عزیزم در خراسان از ابتکار و خلاقیت و نوآوری و اهتمام هر چه بیشتر در ارتقای کیفیت مطالب هیچ گاه غافل نشوند و سرعت کار عزیزانم را از «صحت» و «دقت» و امانت داری لحظه ای غافل نکند، توقع دارم خراسان هیچ گاه صاحب اصلی خود یعنی مردم را فراموش نکند و از آنان فاصله نگیرد و به دام جناح ها و گروه ها و خواسته های آنان نیفتد. خدای ناکرده پاتوق و بلندگوی حزب و جناح و گروهی نشود.

تغییر نام «خراسان» هرگز

لازم می دانم برای همدمان و همه آنانی که با خراسان انس دیرینه دارند بنویسم که طی این سالها برخی به حقیر و برخی همکارانم توصیه می کردند که اگر نام خراسان را تغییر دهید می توانید به جای مقام سوم آمار شمارگان روزنامه در کشور به رتبه بالاتری دست یابید تنها پاسخ بنده و دیگر مدیران مجموعه این بوده است ما هرچه داریم از نام عزیز و پرآوازه خراسان و مردم گران مقدار این سامان داریم و خود را رهین منت نام خراسان که شمیم بارگاه منور امام رئوفمان از آن به جان می رسد و مدیون مردم خراسان می دانیم پس نه تنها هیچ گاه هیچ اقدامی برای تعویض نام مبارک خراسان نکردیم و همه همکاران امروز و آینده خراسان نسبت به این نام «حمیّت» و «غیرت» خود را حفظ خواهند کرد، پس نام خراسان این دُرّ گرانمایه و نام سرزمینی که قطعه ای از بهشت بر دل آن همچون نگینی درخشنده و جهان افروز جای گرفته چون جان عزیز داشته و خواهیم داشت.

طلب حلالیت

و نکته آخر اینکه قطعاً همه آرزوها، انتظارات و توقعات این حقیر فعال در عرصه فرهنگی در این مقال نمی گنجد و امیدوارم از ثمره آنچه که به لطف الهی در حدود این دو دهه از خدمتم به کمک همه همکاران عزیزم و شما مردم عزیز انجام شده مورد رضایت خداوند، رضایت اهل بیت و خصوصاً امام رئوفمان و شهیدان والامقام مان و رضایت شما مردم عزیز بوده باشد. از همه مخاطبانی که سرمقاله های مرا که به خاطر پرداختن به ابعاد مختلف موضوعات و دور نشدن از دایره انصاف و جلوگیری از «ایجاز مُخِل» طولانی و پرحجم می شد با بزرگواری تحمل کردند و خواندند هم حلالیت و هم پوزش می طلبم و دیگر بار تأکید می کنم که بزرگترین امید و آرزوی همیشگی ام عزت هرچه بیشتر ایران و مردم این سامان و حاکمیت واقعی و عمیق اسلام و اخلاق در سیاست و فرهنگ کشورمان و رشد، پیشرفت و توسعه روزافزون میهن و توفیق بیش از پیش مردم فهیم و تمدن ساز و فرهنگ پرور ایران در تمامی عرصه های معنوی و مادی است.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

کیهان:لیبرال سرمایه داری و انحصار رسانه ای

«لیبرال سرمایه داری و انحصار رسانه ای»عنوان یادداشت میهمان کیهان به قلم سیدعمار موسوی است که در آن می خوانید؛آزادی در اندیشه لیبرالیسم مفهوم خاصی دارد که آن را از سایر گرایش های سیاسی متمایز می سازد. لیبرال ها این واژه را معمولاً به صورت «آزادی از» چیزی تعریف می کنند نه «آزادی برای» منظوری. توماس هابز آزادی را «فقدان موانع خارجی» می داند و می گوید انسان باید از موانعی که ممکن است بخشی از قدرت انسان را در انجام آنچه می خواهد سلب کند، آزاد باشد. می توان این رویکرد را قیام قدرت برای تداوم خویش از طریق آزادی نامید و بخشی از دلایل پیوند جریان سرمایه داری و قدرت با اندیشه لیبرالی را در همین چارچوب تبیین نمود. قدرت میل به بیشینگی و ثروت میل به انباشت دارد و ایده آل ترین شرایط محیطی برای این دو، نبود موانع کنترل کننده خارجی است؛ که در مفهوم «آزادی لیبرالی» تئوریزه شده و نوعی «وابستگی متقابل» میان سرمایه داری و لیبرالیسم ایجاد کرده است. لذا باید نتیجه گرفت که جریان سرمایه داری برای بقا، تداوم و حتی حکومت خود، نیازمند سیطره ارزش های لیبرالی بر جوامع بشری است.

رسانه ها به دلیل نقشی که در شکل دهی به افکار و رفتار عمومی دارند، اصلی ترین ابزار جریان سرمایه داری برای ترویج و اشاعه لیبرالیسم بوده اند. این جریان، علاوه بر اینکه رسانه های خود را مأمور به لیبرالیزه کرده قلوب و اذهان مردم می کند، در همین جهت تلاش دارد از به کار گرفته شدن ابزار رسانه توسط گفتمان ها و مشرب های فکری رقیب جلوگیری نماید و لذا میل به انحصار دارد. «آزادی لیبرالی» در عرصه رسانه این گونه ترجمه می شود که عرصه افکار عمومی می بایست از هرگونه محدودیت و مانعی، آزاد و به دور از دخالت دولتی باشد و همه صاحبان اندیشه به عنوان بخش های خصوصی بتوانند آزادانه در یک «بازار رقابت کامل» خود را به افکار عمومی عرضه نمایند و مردم به عنوان مشتریان این اندیشه ها، بتوانند آزادانه طبق سلیقه خود، هر چه را می پسندند، انتخاب کنند.

اما از آنجا که راه اندازی رسانه های قدرتمند، نیازمند سرمایه های کلان بوده و «همه صاحبان اندیشه» و همه بخش های خصوصی، قدرت مالی کافی برای ایجاد رسانه های مؤثر را ندارند، عملاً عرصه افکار عمومی تبدیل به میدان جولان اندیشه هایی می شود که توسط جریان سرمایه داری تولید می شوند. براساس یک گزارش تحقیقی که «بیزینس اینسایدر» منتشر کرده، تعداد کمپانی هایی که 90 درصد رسانه ها در غرب را در انحصار دارند، از 50 شرکت در سال 1980 به 6 شرکت در سال 2011 رسیده و طبق برخی گزارش ها، این رقم در سال 2014 به 5 شرکت متعلق به جریان سرمایه داری کاهش یافته است. در این میدان فراخ تاخت و تاز، طبیعی است که کدام عقیده و باور در درازمدت بر افکار عمومی خواهد نشست و به قدرت اجتماعی و سیاسی خواهد رسید و کدام عقیده یا عقیده ها، به همراه صاحبانشان به حاشیه خواهند رفت!

با تاملی در فضای رسانه ای و تورقی در نشریات کشور، می توان رسانه های فراوانی را برشمرد که هم خصوصی و غیردولتی هستند، هم توسط یک جریان سرمایه دار تغذیه مالی می شوند، هم برای ترویج و اشاعه لیبرالیسم در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... قیام کرده اند، و هم خواهان عدم مداخله نظام در حوزه رسانه هستند تا با «آزادی کامل» بتوانند به بیشینه سازی ثروت و قدرت خود بپردازند.

اسلام و نظام سیاسی اسلامی با همه مختصاتش، برای این جریان سرمایه داری و قدرت طلب، یک مانع خارجی و سلب کننده آزادی محسوب می شود و لذا طی دهه های اخیر، یکی از ماموریت های اصلی رسانه های این جریان، تلاش برای کمرنگ کردن و نهایتا حذف گفتمان اسلامی از عرصه افکار عمومی بوده است.

به طور مشخص، محیط ایده آل سیاسی برای این جریان، یک نظام لیبرال دموکرات به مثابه سیستم های سیاسی غربی است و طیف مذکور از آنجا که «گذار» به نظام سیاسی لیبرال را مستلزم وقوع تغییرات جدی در باورها و عقاید لایه های مختلف اجتماعی می داند، تقریبا از اواخر دهه 1360 و اوایل دهه 1370 شمسی تلاش کرده است از طریق ابزارهای رسانه ای، سه هدف اساسی را دنبال نماید: 1- تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دین اسلام در اداره کشور و ضرورت کنار رفتن آن از عرصه سیاسی- اجتماعی، ضمن تبلیغ و ترویج گرایش های لیبرالی در تمام حوزه ها و برجسته سازی چهره های آرایش کرده مصادیق و امتداد عملی لیبرالیسم 2- تاکید بر کفایت عقل خود بنیاد بشری در همه امور از جمله سیاست ورزی و نظام سازی همانند علم گرایان غربی 3- مستبد خواندن جمهوری اسلامی و تلاش برای القای این همانی نظام ولایی با کلیسای مسیحی. اگر محکمات اسلامی مانند حکم قصاص غیرانسانی خوانده می شود (موردی که اخیرا منجر به توقیف روزنامه آسمان شد)، یا ولایت و جانشینی حضرت علی ابن ابی طالب(ع) انکار می شود (موردی که اخیرا توقیف روزنامه بهار را در پی داشت)، اگر رسانه ای خواهان حذف اسلام از عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود (روزنامه شرق)، مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان نماد عقب افتادگی خوانده می شود (جامعه سالم، تیر 77)، روزنامه ای آیات قرآن درباره عمر طولانی نوح پیامبر(ع) را به سخره می گیرد (صبح امروز، دی ماه 78)، دیگری صحت قصه حضرت یوسف را از محالات دانسته و در صحت آیات قرآن شبهه ایجاد می کند (صبح امروز، خرداد 88)، همه و همه حکایت از این دارند که لیبرال سرمایه داری ایرانی، بزرگ ترین دشمن خود را گفتمان اسلام و موفقیت خود را در گرو حذف این گفتمان از عرصه می داند.

در چنین فضایی، آنچه یک مانع خارجی در برابر لیبرال سرمایه داری ایرانی محسوب می شود تا نتواند با آزادی کامل به تاخت و تاز در عرصه افکار عمومی بپردازد، یکی اعمال نظارت و کنترل حاکمیتی بر رسانه ها و دیگری وجود رسانه هایی است که به اسلام و نظام اسلامی وابستگی دارند. لذا یک تلاش سیاسی- اجتماعی و تبلیغاتی وسیعی آغاز شده تا اولاً نظارت حاکمیتی و به تعبیر لیبرال ها «دخالت دولتی» را از عرصه نشر و رسانه حذف نماید و ثانیاً، رسانه های حامی و مدافع اسلام و نظام اسلامی را ساکت کند و یا به تعطیلی بکشاند. به معنی دقیق تر، رسانه های وابسته به لیبرال سرمایه داران وطنی، سودای دست یابی به موقعیت مشابه رسانه های نظام سرمایه داری در جهان یعنی «انحصار» را دارند. این طیف با ادعای «خصوصی بودن»، هم اکنون بیشترین نشریات را در کشور دارد هر چند همگی مصداق بارز یک روح در چند بدن هستند. گران ترین کاغذهای نشر، بیشترین هزینه های نیروی انسانی و محتوا، نظام توزیع و... متعلق به همین جریان است. جالب اینکه بارها و بارها همین جریان تلاش نموده و همواره در پی زمینه سازی است که سراغ راه اندازی کانال تلویزیونی خصوصی! نیز برود. از دیگر سو در اظهارنظرهای مکرر و تبلیغات و عملیات روانی سنگین، با استدلال های واژگونی چون «ضرورت آزادی رسانه ها از مداخله دولتی»، صریحاً عنوان می کنند که «نظام نباید رسانه داشته باشد» یا رسانه های وابسته به فلان نهاد انقلابی فقط باید اخبار مربوط به دفاع مقدس از منتشر کنند!

باید هشدار داد که لیبرال سرمایه داری ایرانی امروز به این باور رسیده است که با وجود نظارت حاکمیتی بر حوزه نشر و رسانه و همچنین حضور رسانه های گفتمان رقیب، مسلط کردن ارزش های لیبرالی بر جامعه ایرانی و تغییر ذائقه دینی مردم ممکن نیست؛ لذا در ماه های اخیر عزمی جدی در عرصه سیاسی- اجتماعی و تبلیغاتی برای قطع ید حاکمیت از حوزه نشر و رسانه، و نیز حذف یا به سکوت کشاندن جریان های رسانه ای اسلامی و در انحصار گرفتن عرصه رسانه و افکارعمومی را آغاز کرده و این امر، توجه جدی و هوشیاری معتقدان به گفتمان دینی و نظام اسلامی را می طلبد.

جمهوری اسلامی:دولت عراق را تنها نگذارید

«دولت عراق را تنها نگذارید»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که در آن می خوانید؛تهاجم تروریست های "داعش" به چند استان عراق و تصرف تعدادی از شهرها و تهدیدهائی که متوجه اماکن مقدسه سامرا و کربلا از ناحیه این گروه تروریستی شده، واقعه ای جدی است که اگر با آن مقابله سریع نشود، کل منطقه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

این تهاجم که از صبح دیروز شروع شد، با توجه به ترکیب مهاجمان، ساز و برگ هائی که در اختیار آنان قرار دارد و طرحی که براساس آن عمل می کنند، نشان می دهد که با حمایت و هدایت دولت های خارجی صورت گرفته است. این واقعیت تلخ را باید به معنای حمایت بعضی دولت ها از تروریسم دانست، دولت هائی که در این زمینه پرونده دارند و در عین حال بیش از دیگران سنگ مبارزه با تروریسم را به سینه می زنند.

تروریسم فعال در منطقه خاورمیانه، متأسفانه زائیده جنگ هائی است که آمریکا و همدستان غربی آن در این منطقه به راه انداختند و سپس از گروه های تروریستی برای رسیدن به اهداف پنهان خود استفاده کردند. حفاظت از رژیم صهیونیستی، جبران خساراتی که در اثر انقلاب های مردمی ناشی از بیداری اسلامی متوجه قدرت های سلطه گر غربی در منطقه شد و باز گرداندن مهره های سرسپرده به حکومت در کشورهای عربی و شمال آفریقا بخشی از اهداف آمریکا و کشورهای اروپائی هم پیمان آمریکا هستند. این اهداف، بدون استفاده ابزاری از گروه های تروریستی آنهم گروه هائی که با پوشش و توجیهات دینی عمل می کنند قابل تحقق نیستند. برای قدرت های سلطه گر نیز اصلاً مهم نیست که چه کسانی را ابزار قرار می دهند، آنچه برای آنها مهم است رسیدن به اهداف سلطه جویانه است و بس.

اکنون، منطقه خاورمیانه و جهان اسلام با تندترین موج تروریسم مواجه است، موجی که از یکطرف تمام کشورهای منطقه را ناامن می کند و از طرفی دیگر اسلام را با چهره ای خشن به جهانیان معرفی می نماید و در عین حال، قدرت های استعماری با هزینه ای که از جیب ملت های مسلمان می رود و با خونی که از مسلمانان ریخته می شود و امکاناتی که از کشورهای اسلامی به هدر می رود، به اهداف شوم خود می رسند. اینها اموری هستند که نشان می دهند تهاجم این روزهای داعش به استان های شمال غربی عراق توسط قدرت های استعماری و مهره های منطقه ای آنها طراحی شده و حمایت می شود.

این، واقعیتی است که حتی "اسامه النجیفی" رئیس مجلس عراق که ذاتاً مشکل چندانی با آشوبگران داخل عراق ندارد نیز به آن اعتراف کرده و آن را خطری برای کل منطقه دانسته است.در این میان، دو سه واقعیت تلخ را نمی توان نادیده گرفت.

اول آنکه احزاب عراقی در سال های اخیر بر سر تقسیم قدرت آنقدر به جان هم افتادند که از یکطرف بنیه دولت و نیروهای نظامی را تحلیل بردند و از طرف دیگر دشمنان را برای تصاحب قدرت به طمع انداختند. به جای این تنازع بی حاصل، اگر احزاب و عناصر صاحب نفوذ، تمام امکانات و نیروی خود را یکجا جمع می کردند و با اتحاد و همبستگی به مقابله با معاندان می پرداختند، قطعاً امروز از چنان قدرتی برخوردار بودند که معاندان 




موضوع مطلب : دولت عراق را تنها نگذارید

کد خبر : 1527090386701595875      تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1393 9:07    بازدید:127تانگو,تخم مرغ,احمدی نژاد,تولید,بسیج,داعش

گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

مردم برای بازگشت احمدی‌نژاد لحظه شماری می‌کنند!

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛«خسارت 49 میلیاردی طوفان در تهران» و «بسیج عمومی در عراق برای مقابله با تروریست های داعش»،«خرید کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی ممنوع شد»،«11 ساعت مذاکره حساس»،«تانگوی تخم مرغ داغ به صحنه بازگشت»،«مردم برای بازگشت احمدی‌نژاد لحظه شماری می‌کنند» را منتشر کردند.

آرمان:مردم برای بازگشت احمدی نژاد لحظه شماری می کنند!

عضو جبهه پایداری در خصوص انتقادات مطرح شده به موضع گیری های جبهه پایداری در برابر دولت حسن روحانی گفت: ما به عنوان جبهه پایداری وفادار به نظام و انقلاب هستیم و به همین دلیل در مقابل نابسامانی هایی که در دولت آقای روحانی به وجود می آید، می ایستیم و مخالفت می کنیم. روح الله حسینیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفت و گو با «جمهوریت» در ادامه این مطلب افزود: از این که جزو مخالفان دولت آقای روحانی هستیم بسیار خوشحال و راحت هستیم و به این موضوع می بالیم که در برابر موضع آقای روحانی و نزدیکانش به عنوان مخالف، شناخته می شویم. وی هم چنین تصریح کرد: امروز به ما انتقاد می کنند که چرا از دولت احمدی نژاد حمایت می کردید و امروز به دولت روحانی انتقاد می کنید، که پاسخ این سوال بسیار واضح است چرا که مجموعه دولت قبل را قبول داشتیم و مواضع و سیاست ها و رفتارهایشان را درست می دانستیم. وی در پاسخ به این سوال که چگونه از رییس جمهور سابق با وجود سیاست های اقتصادی اش که موجب ایجاد مشکلات و بحران های زیادی شد و با وجود برخی نزدیکان مساله دار ایشان و رفتارهایی هم چون 11 روز خانه نشینی حمایت می کنید، گفت: من تاکید کردم که ما مجموعه دولت قبل را قبول داشتیم و با یک فرد یا یک اتفاق نباید بحث را عوض کرد. حسینیان تاکید کرد: ما جهان بینی روحانی را قبول نداریم و با آن مخالف هستیم و این مخالفت خود را به صورت نقد منطقی و استدلالی بیان می کنیم. این عضو جبهه پایداری درباره اخباری مبنی بر ایجاد فاصله بین مشایی و احمدی نژاد و این که عده ای این جدایی را صوری و راهکاری برای بازگشت احمدی نژاد می دانند، تاکید کرد: من کاری ندارم اصولگرایان بااحمدی نژاد با مشایی یا بدون مشایی چه رفتاری می خواهند داشته باشند ، چرا که بازگشت مجدد احمدی نژاد نیز فارغ از این دست از بحث های جدایی و دیگر داستان ها قابل طرح است. وی در خصوص جایگاه احمدی نژاد مدعی شد: دولت روحانی به شکلی عمل می کند که زمانی که در متن جامعه می رویم، مردم منتظر بازگشت احمدی نژاد هستند. حسینیان در خصوص این اظهارات تاکید کرد: این چند وقت در مساجد و بین مردم دیده ام که مردم تاچه اندازه رفتارهای دولت روحانی را نقد می کنند و سیاست های شخص رییس جمهور و وزرایش را نمی پسندند. عضو جبهه پایداری هم چنین گفت: عملکرد دولت روحانی در همین یکسال به شکلی بوده است که مردم از دولت آقای احمدی نژاد به عنوان روزهای طلایی یاد می کنند و بازگشت وی را آرزو و برای بازگشت وی لحظه شماری می کنند.

آرمان

-مردم برای بازگشت احمدی نژاد لحظه شماری می کنند!
-3400 تذکر و 638 سوال از دولت روحانی
-خسارت 49 میلیاردی طوفان در تهران
-احتمال کودتا در عراق

خراسان

-خرید 183 ردیف کالای خارجی دارای مشابه ساخت داخل برای دستگاه های دولتی ممنوع شد
-نگرانی معاون رئیس جمهور از وضعیت آب در خراسان رضوی
-مجلس: دولت یازدهم نسبت به دولت دهم قانون گراتر است
-موصل در اشغال تروریست های داعش

کیهان

-وزارت خارجه آمریکا:در جریان مذاکرات به طور دائم با اسرائیل مشورت می کنیم
-تروریست های اجاره ای شکست در سوریه، انتقام از مردم عراق
-جنگنده های ارتش پاکستان مواضع طالبان را بمباران کردند
-خرید کالاهای مشابه تولید داخلی ممنوع شد

جمهوری اسلامی

-خرید کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی ممنوع شد
-بسیج عمومی در عراق برای مقابله با تروریست های داعش
-ایرانی ها سال گذشته 2/1 میلیون واحد خون اهدا کردند

آفرینش

-حرکت داعش به سمت کرکوک؛ شهر موصل عراق به دست القاعده افتاد
-جزئیات تعداد سوالات کنکور 93 و شرایط دفترچه های سئوالات
-امیدواریم اشتباهات مرسی تکرار نشود
-تل آویو:ایران در مذاکرات جدی است

ایران

-کارت دعوت روحانی برای سرمایه گذاران خارجی
-ستاره والیبال:فرمول شکست بزرگان را آموخته ایم
-روایت طرف ایرانی و امریکایی از مذاکرات ژنو
-اخطار مقام ارشد سپاه به رسانه ها تندرو

جام جم

-قالیباف:با همکاری رسانه ملی پایتخت بهتر اداره می شود
-موافقت بانک مرکزی با لیزینگ مسکن
-11 ساعت مذاکره حساس
-شرایط فوق العاده در عراق

شرق

-نماینده ولی فقیه در سپاه: برخی اخبار رسانه های وابسته به سپاه دقت لازم را ندارد
-ابتکار: اتهام واردات بنزین به همسرم دروغ محض است
-تانگوی تخم مرغ داغ به صحنه بازگشت
-همگامی 100 هنرمند ایرانی با سازمان ملل

سیاست روز

-مدیری قوی تر به حساب می آید که اتاقش لوکس تر باشد!
-سربازانی که افتخار را در گمنامی کسب می کنند
-سوریه، الگوی مبارزه با تروریسم آمریکایی
-بسیج عمومی علیه القاعده جدید آمریکا

دنیای اقتصاد

-مذاکرات مثبت ارزش دلار را منفی کرد
-ارزیابی مشترک ایران و آمریکا
-کشف هویت توفان تهران
-نشست ساکت اوپک

حمایت

-میدان پرابهام معوقات بانکی /قوه قضاییه در مقابله با رانت خواران تنهاست
-مناطق سیل زده زیر ذره بین دستگاه قضا
-ایران با آلمان و فرانسه هم دیدار می کند

نسل فردا

-طوفان هفته گذشته پایتخت 200 سال دیگر تکرار می شود
-احتمال 2 برابر شدن مبلغ وام خودرو و کالا
-برنامه های بهداشت برای افزایش زایمان طبیعی
-جزئیات توافق مهم ایران و ترکیه

وطن امروز

-درآمد 10 هزار میلیاردی دولت با گرانی گاز
-تکرار نمایش فابیوس؟
-شروع جنگ خرید
-اشغال موصل

راه مردم

-وزیر اطلاعات:باید به مردم بها دهیم تا امنیت خود را پایدار کنیم
-مالکی عراق در وضعیت خطرناکی است
-آمار وحشتناک خام فروشی نفت




موضوع مطلب :
چهارشنبه 93 خرداد 21 :: 9:31 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

واژینیسم یا اختلال درد جنسی، اختلالی در رفتار جنسی است که زنان با آن دست به گریبان هستند و جزو اختلالاتی است که بروز و درمان نشدن آن می‌تواند در نهایت باعث شود فرد در روابط بین فردی با همسر خود به مشکل بربخورد.

جام جم سرا: در این اختلال، فرد دچار انقباضات غیرارادی می‌شود که این واکنش‌ها حتی هنگام معاینات پزشکی نیز رخ می‌دهد و در نتیجه وی نمی‌تواند رابطه جنسی با همسر خود برقرار کند. این اختلال اغلب زنان با تحصیلات بالا و دارای طبقات اجتماعی و اقتصادی بالا را گرفتار می‌کند.

در این اختلال خود زن ممکن است از داشتن ارتباط با همسرش امتناع نکند و از لحاظ فکری با این پدیده در تعارض نباشد و تمایل به برقراری رابطه داشته باشد، اما ناخودآگاه اجازه انجام عمل جنسی را به شریک جنسی خود نمی‌دهد.

علل مختلفی می‌تواند واژینیسم را ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به یک حادثه جنسی نامطلوب، تجاوز به عنف، کثیف دانستن رابطه جنسی، عفونت‌ها و خواندن داستان‌هایی در خصوص تجاوز به عنف اشاره داشت. احساس گناه ناشی از انجام رفتار جنسی با همسر نیز می‌تواند عامل تشدیدکننده برای این اختلال باشد.

علاوه بر آن ترسی که زن از داشتن ارتباط جنسی دارد نیز می‌تواند از لحاظ روانی این اختلال را شدت دهد. معمولا اولین بار که این اختلال تشخیص داده می‌شود در معاینات پزشکی یا اولین ارتباط با شریک جنسی و همسر دیده می‌شود و فرد به صورت ناخودآگاه از داشتن ارتباط امتناع می‌کند و اسپاسم‌های ناگهانی در عضلات او اتفاق می‌افتد.

این اختلال تبعات روانی و جسمانی مختلفی را در زوج‌ها ایجاد می‌کند. از لحاظ فیزیولوژیک زنان مبتلا علاوه بر انقباض دچار لرزش، تعرق و تغییر آهنگ تنفس می‌شوند و از لحاظ شناختی نیز افکار منفی به آنها هجوم می‌آورد و در نهایت ترس آنها شدت یافته و پاسخ‌هایی که از لحاظ رفتاری ارائه می‌کنند حاکی از ترک رابطه و گریستن و پرخاش است.

زنانی که مبتلا به این اختلال هستند بشدت در اعتماد به نفسشان مشکل ایجاد می‌شود. آنها خود را یک شریک جنسی ضعیف می‌دانند. این اختلال می‌تواند از ابتدای رابطه ایجاد شود یا این که فردی که سالم بوده پس از چند سال به دلیل حادثه‌ای تلخ دچار واژینیسم شود.

اولین نکته برای درمان واژینیسم علاوه بر درمان‌های فیزیولوژیک این است که باید توجه داشت اولا این اختلال ارادی نیست و دوم این که درد و ترس از داشتن آمیزش واقعا در فرد وجود دارد و ایفای نقش نیست. برای درمان‌های شناختی باید ابتدا متن افکار فرد در خصوص آمیزش جنسی شناسایی شود. سپس روی خطاهای شناختی تمرکز شود.

چنانچه تکنیک‌های آرام‌سازی به فرد آموزش داده شود می‌توان در حین درمان‌های شناختی از روش‌های آرام‌سازی تدریجی عضلانی نیز بهره برد. این اختلال قابل درمان است و خطاها و باورهای غلطی که فرد طی سال‌ها درباره رابطه جنسی داشته باید به چالش کشیده شود و علاوه بر آن بازبینی فیلم‌های آموزشی زایمان طبیعی در کنار روان‌شناس نیز می‌تواند به ارتقای اطلاعات فرد در خصوص آمیزش کمک کند. درمان‌های گام به گام و همراهی مداخلات شناختی و دکتر زنان و کمک به معاینه بدون درد به درمان این اختلال کمک می‌کند.(دکتر مهرنوش دارینی/روان‌شناس و مشاور)




موضوع مطلب : اختلال درد جنسی در زنان
چهارشنبه 93 خرداد 21 :: 9:29 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1527109407037679109      تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1393 9:20    بازدید:5فرهنگ ,راه آهن,زیباکلام

روزنامه خندان

فرهنگ عذرخواهی در حلق ما

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

سیاست روز:فرهنگ عذرخواهی در حلق ما

در راستای ترویج فرهنگ عذرخواهی و تقدیر از مدیرکل راه آهن شرق کشور که به دنبال سانحه قطار در دامغان و مرگ یک هموطن، استعفای خود را تقدیم کرده با ایشان گفتگویی ترتیب دادیم که از نظرتان می گذرد.
جناب آقای مدیرکل سابق! چه اتفاقی افتاد که از سمت خود استعفا کردید؟
اولا در پیشگاه ملت بزرگ و سلحشور ایران عذرخواهی می کنم و بعد هم مراتب اعتذار خود را به سمع و نظر تمامی احاد جهانیان می رسانم.
لطفا از اتفاقی که در حوالی ایستگاه دامغان افتاد و به مرگ یکی از هموطنان ما منجر شد، بیشتر بگویید.
من مفهوم "بیشتر" را نمی فهمم فقط از ملت غیور ایران عذرخواهی می کنم و امیدوارم هر چه زودتر با استعفای اینجانب موافقت بشود.
یعنی نمی خواهید بگویید ماجرای سانحه از چه قرار است؟
ای بابا! گذشته ها گذشته! من که معذرت خواهی کردم و استعفا هم دادم.
ولی دانستن حق مردم است.
مردم همینقدر بدانند که من عذرخواهی کردم و استعفا دادم بس است.
برای آینده شغلی خود چه فکری کرده اید؟
فکر خاصی نکرده ام اما به نظرم باید برای ترویج فرهنگ عذرخواهی خودم را بیش از پیش آماده کنم.فعلا قصد دارم در کلاس های "چگونه معذرت بخواهیم" شرکت کنم که استادش "جمشید مشایخی" است.
حالا اگر موافق باشید چند سوال حاشیه ای بپرسم.
ببخشید در خدمتم!
برنامه مورد علاقه شما در تلویزیون؟
سریال "ببخشید شما"
شخصیت مورد علاقه شما در صدا و سیما؟
عروسک "عزیزم ببخشید" در مجموعه "کلاه قرمزی"
ترانه مورد علاقه شما؟
منو ببخش عزیزم / که از تو می گریزم
ضرب المثلی که دوستش دارید.
شاه می بخشد شاه قلی خان نمی بخشد.
از این که در مصاحبه با ما شرکت کردید ممنونیم.
جا دارد در پایان از تمام آحاد ملت شریف ایران، از واحدهای نودال و امپکس، از حمل و نقل و پذیرایی و همچنین خانواده محترم رجبی عذرخواهی کنم.

کیهان:اشتباه (گفت و شنود)

گفت: دکتر زیباکلام را به خاطر انتقاد از توافقنامه ژنو تحت تعقیب قضایی قرار داده اند.
گفتم: دکتر زیباکلام که یکسره از توافقنامه ژنو حمایت کرده و حتی اعلام کرده اصلا انرژی هسته ای به چه دردمان می خورد، و پشت سر هم به افتخار آمریکا تشتک می پراند و نوشابه باز می کند.
گفت: ای عوام! آن دکتر زیباکلام که تو می گویی صادق زیباکلام است و این یکی که از او شکایت کرده اند برادر او یعنی سعید زیباکلام است. از صادق که شکایت نمی کنند! ایشان از هفت دولت آزاد است!
گفتم: یعنی چی؟ پس حتما دستگاه قضایی اشتباهی گرفته یا دولت اشتباهی شکایت کرده!
گفت: چه عرض کنم؟! البته به نفع سعید زیباکلام است و نشان می دهد که بعضی ها چقدر تاب تحمل انتقاد را دارند.
گفتم: ایول! یکی از دوقلوها به دیگری گفت؛ کجا بودی؟ مامان مرا با تو اشتباه گرفت و دو بار حمام کرد! و قل دیگر گفت؛ خب! برای تو که بد نشد! تمیزتر شدی. من چی بگم؟!

شرق:چرا خرمشاهی خودسانسوری دوست دارد؟

 

بهاءالدین خرمشاهی، که در کار حافظ است و می پژوهدش و در کار تولید کتاب های به کوششی است، یقه ما را گرفته و ماست خور ما را چسبیده و از آمبولانس کشیده بیرون و می گوید: «معترضان به خودسانسوری خودشان را لوس می کنند.»
همان طور که یقه ما را چسبیده بود، پرسیدم: خرمشاهی جان، وا استادا، جان آمبولانس چی تا حالا صابون ممیزی به پوستت خورده؟
خرمشاهی گفت: من به ایسنا هم گفتم «خود من تا به حال دچار ممیزی نشده ام. اما معترضان به خودسانسوری خودشان را لوس می کنند.»
حافظ که نشسته بود لب جوی خیابان ولیعصر و گذر عمر می دید، گفت: «ای مدعی برو که مرا با تو کار نیست، احباب حاضرند به اعدا چه حاجت است؟»
خرمشاهی گفت: بله، «ما در همه شوون زندگی جاری خود به نظارت احتیاج داریم، حتی در پوشاک، گفتار و رفتار. اما چرا وقتی می خواهیم کتاب بنویسیم خودمان را لوس می کنیم؟»
حافظ چشم هاش شد چهارتا و با اشاره چشم و ابرو به من گفت: فاز این خرمشاهی چیه؟ آمبولانس لازم است ها...
در همین لحظه چندنفر آمدند به پوشاک و گفتار و رفتار خرمشاهی نظارت کردند و احتیاجات خرمشاهی را رفع کردند و رفتند.
خرمشاهی برای اینکه خلاقیتش را نشان بدهد، گفت:ح «خودسانسوری به خلاقیت در حوزه ادبیات لطمه نمی زند.»
با شنیدن این حرف طفلکی، حافظ پس افتاد و من دویدم براش کاهو سکنجبین و قاووت ببرم جان بگیرد.
خرمشاهی که داشت خودش را لوس نمی کرد گفت: «سانسور به خلاقیت ضربه نمی زند. من خودم دست به همه جور قلمی زده ام، طنز نوشته ام که حساس بوده است...»
ما نگاه کردیم دیدیم دقیقا خرمشاهی دست به همه جور قلمی زده است و دستش قلمی شده و چندتا هم قلمه زده است، البته خوشبختانه با اینکه طنز حساس بوده، او حساسیت نداشته و ضربه نخورده است.
حافظ در این لحظه لای چشمش را باز کرد و گفت: خرمشاهی جان، سی کن... کاکوجان، تو واقعا حافظ پژوهی کردی و رو من کار کردی؟ روی من چیکار کردی واقعا؟ هان؟ یا دیوان حافظ را می گذاشتی زیر مجله خانواده و جدول حل می کردی؟




موضوع مطلب :

کد خبر : 1525202054526675560      تاریخ : دوشنبه 19 خرداد 1393 20:06    بازدید:145ترکیه,روحانی

 

تحلیل لوفیگارو از زمان سفر روحانی به ترکیه

پایگاه اینترنتی روزنامه « لوفیگارو » روز دوشنبه با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ، زمان سفر رییس جمهوری ایران به آنکارا را بسیار « خاص » توصیف کرد.

به نوشته این پایگاه ، حسن روحانی امروز به دعوت رسمی عبدالله گل همتای ترک خود در دیداری رسمی به ترکیه سفر کرد.

روحانی دراین سفر درباره مسایل مختلف و در رأس آنها بحران سوریه و روابط دو جانبه با مقام های ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دیدار رییس جمهوری ایران از ترکیه چندبار به تاخیر افتاد اما بااین وجود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی این دیدار را با توجه به شرایط منطقه مثبت ارزیابی کرده اند.

هرچند ایران و ترکیه اختلاف نظرهای فراوانی درخصوص برخی مسایل به ویژه سوریه دارند اما دو کشور سفر روحانی به ترکیه را بسیار مهم و راهبردی ارزیابی کرده اند.

سفر روحانی به ترکیه در حالی صورت می گیرد که ?رجب طیب اردوغان? نخست وزیر ترکیه چندماه قبل از ایران دیدار کرد، دیداری که با امضای توافقنامه های استراتژیک بین دو کشور همراه بود.

انتظار می رود دیدار روحانی از ترکیه نیز با توافقنامه های استراتژیک به ویژه در زمینه روابط اقتصادی همراه باشد، توافقنامه هایی که مبادلات تجاری دو کشور را در سال 2015 به حدود سی میلیارد دلار خواهد رساند.

دیدار رییس جمهوری ایران از ترکیه درست پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و پیروزی بشار اسد در این انتخابات صورت می گیرد که حساسیت های خاص خود را دارد.

با این حال اگر بحران سوریه را نادیده بگیریم ، روابط ایران و ترکیه در منطقه قویترین روابط است.(ایرنا)




موضوع مطلب : تحلیل لوفیگارو از زمان سفر روحانی به ترکیه
<   1   2   3   4   5   >>   >