سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
یکی از کاربران ورود ایران به عراق را یک دام برای ایران تعبیر کرده است. کاربر دیگری با اشاره به سفر تعداد بسیاری از مردم ایران به شهرهای مقدس در عراق، پیش بینی کرده که مواجهه این گروه با تکفیری ها بسیار جدی خواهد بود. یک کاربر دیگر گفته است: «دولت آمریکا می‌خواهد مسلمانان یکدیگر را بکشند و این کار شیطان است. این استراژی آمریکا برای آغاز حمله تازه به عراق است.»
کد خبر: 409151
تاریخ انتشار:28 خرداد 1393 - 18:07-18 June 2014
حمله تروریست‌ها به بزرگترین پالایشگاه نفت عراقپس از انتشار خبر ثبت نام پنج هزار تن از هموطنانمان برای حضور در جنگ مقابل تروریست‌های تکفیری‌ها به عنوان تهدیدی آشکار برای ثبات خاورمیانه، رسانه‌های بین المللی ضمن انعکاس این اتفاق مهم، به قضاوت در این باره پرداختند اما آنچه حائز اهمیت بود، واکنش افکارعمومی در فضای بین المللی نسبت به این رویداد مهم بود که هر روز بر گستره‌ متقاضیانش در حال افزوده شدن است.

به گزارش «تابناک»، پس از حوادث عراق و جنایات گسترده تکفیری‌ها با تمرکز بر قتل عام ارتشی‌ها و شیعیان، ستاد مردمی دفاع از حریم تشیع در حالی در روزهای اخیر در سکوت خبری وب‌سایت خود را رونمایی کرده که با توجه به عمق جنایات‌‌ این گروه‌های تروریستی در عراق و همچنین خطر بالقوه‌شان برای ایران، استقبالی وسیع از ایجاد این امکان انجام شد؛ اقدامی که یک رویکرد پیشگیرانه بوده و لزوماً قرار نیست، نفرات ثبت نام کننده در این مقطع به جنگ تکفیری‌ها بروند.

بر اساس پیگیری‌ها «تابناک»، شمار ‌نام‌نویسی کنندگان در این وب‌سایت برای حضور در جنگ با تکفیری‌ها از مرز پنج هزار تن گذر کرده که تنوع داوطلبان نیز چشمگیر بوده است، حال آنکه هنوز درباره این وب‌سایت اطلاع‌رسانی نشده ‌و ‌بخش اعظم افکارعمومی از شکل‌گیری چنین ستاد مردمی آگاهی نداشتند. پس از اعلام راه اندازی حریم شیعه استقبال از این وب سایت افزایش یافته، تا جایی که در برخی ساعات سرور این وب سایت توان میزان مراجعات را نداشته و برای ساعاتی دسترسی به آن با دشواری همراه بوده است.

در این میان رسانه‌های بین‌المللی پس از رسانه‌های عربی منطقه به پوشش این اتفاق به نقل از «تابناک» پرداختند و برخی از این رسانه‌ها تحلیل‌های اشتباه خود را نسبت به حوادث منطقه به این موضوع نیز تسری دادند، تا آنجا که خبرگزاری فرانسه در پوشش این خبر، وقایع عراق را جنگ شیعه و سنی قلمداد کرده، حال آنکه بسیاری از قربانیان داعش در عراق، سنی‌ها نیز بوده‌اند، هرچند غیرقابل انکار است که این تروریست‌ها در مواجهه با مردم شیعه عراق، توحش بیشتری بروز داده‌اند و البته تخریب مقدسات تشیع از جمله حرمین ائمه را نیز جزو برنامه‌هایشان دارند.

بخش خبر یاهو نیز با نقل خبر خبرگزاری فرانسه، به پوشش این واقعه پرداخته و زمینه بحث و گفت و گوی کاربرانش را همچون دیگر خبرها فراهم ساخته است؛ مسئله‌ای که زمینه آگاهی یافتن و ارزیابی بیشتر نگاه افکارعمومی جهان را نسبت به این رویداد رخ داده در ایران، فراهم ساخت.

واکنش بین‌المللی به نام‌نویسی پنج هزار ایرانی برای جنگ با تکفیری‌ها

در کنار برخی اظهارنظرهای ضداسلامی و حتی ضدانسانی متاثر از اسلام هراسی مستمر رسانه‌های غربی، یکی از کاربران ورود ایران به عراق را یک دام برای ایران تعبیر کرده است. کاربر دیگری با اشاره به سفر تعداد بسیاری از مردم ایران به شهرهای مقدس در عراق، پیش بینی کرده که مواجهه این گروه با تکفیری ها بسیار جدی خواهد بود. کاربر دیگری با لحن پرسشی مطرح کرده که «تنها 5000 نفر؟ چندان چشمگیر نیست» و برخی کاربران دیگر نیز نیروهای لازم برای جنگ با تروریست ها عددی بسیار بزرگ‌تر ارزیابی کردند و یک کاربر دیگر با اشاره به خبر رسانه های غربی مبنی بر فرار 30 هزار سرباز در زمان حمله داعش به موصل، مبارزه با تکفیری ها را نیازمند نفرات بیشتری دانسته است. 

کاربر دیگری از این اقدام ایرانی‌ها دفاع کرده و اقدام ایرانی ها را مثبت ارزیابی کرده است. یکی دیگر از کاربران تاکید کرده: «تروریست ها که اقدام به کشتن شهروندان بی گناه می‌کنند، توسط قطر و عربستان پشتیبانی و تامین می‌شوند و این اعمال را در راستای دستور اربابانشان در آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.» و یک کاربر دیگر گفته است: «دولت آمریکا می‌خواهد مسلمانان یکدیگر را بکشند و این کار شیطان است. این استراژی آمریکا برای آغاز حمله تازه به عراق است.» کاربر دیگری خطاب به عراقی ها گفته است: «این زمین تو است، این جنگ تو است، برای این برو (بجنگ)»

یک کاربر گفته، این دین (اسلام) صلح آمیز است. کاربر دیگری یادآوری کرده که اعضای داعش وهابی هستند و نه سنی و اشتباه خبر یاهو و خبرگزاری فرانسه را در به کار بردن جنگ شیعه و سنی یادآوری کرده است. یک کاربر دیگر نیز همین موضوع را یادآوری کرده و گفته، داعش تنها برای کشتن مردم از نام اسلام استفاده می‌کند و این جنگ را در راستای تقسیم عراق به سه بخش شیعه، سنی و کردنشین تلقی کرده است. 

همچنین یک کاربر دیگر، ایدئولوژی داعش را همان ایدئولوژی بن لادن دانسته و این جمله بن لادن را نقل کرده که: «تو ممکن است مرا بکشی اما نمی توانی ایدئولوژی ام را بکشی» و در واقع تاکید کرده که ریشه های ایدئولوژیک این ترویست ها به سادگی از بین نخواهند رفت. برخی کاربران نیز از تکرار تاریخ سخن گفته‌اند و با یادآوری جمله پاپ در زمان جنگ‌های صلیبی پیرامون «فراخوانی به مقابله و دفاع از سرزمین مقدس»، این جنگ اعتقادی را با جنگ‌های صلیبی مقایسه کرده‌اند. 

بعضی از کاربران یاهو نیز به اشتباه تصور کرده‌اند که برای ایرانیان، اماکن مذهبی عراق از مردم عراق پراهمیت ترند و یکی از کاربران نیز عنوان کرده که ثبت نام کننده به حفاظت از اماکن تاریخی عراق که تکفیری های همچون افغانستان نابودش می‌کنند، اهمیت نمی‌دهند اما در واقع عنوان «مدافعان حرم»، نماد اعتقادی است و هدف دفاع از مردم عراق به ویژه شیعیان است که اتفاقاً عمدتاً در شهرهای میزان این اماکن مقدس و تاریخی ساکنند. کاربر دیگری نیز گفته، ایران نیازی به اعزام پنج هزار داوطلب آموزش ندیده ندارد و ارتش بسیار بزرگی دارد و اگر عواقب بین المللی نداشته باشد، آنها توان آن را دارد که به عراق بروند.

کاربری به نام ماریا، این جنگ را بهترین فرصت برای کردها دانسته تا با استفاده از هرج و مرج به گسترش قلمروشان به خصوص در مناطق نفت خیز از جمله کرکوک ارزیابی کرده و یادآور شده که کردها در خلال جنگ تکفیری ها در سوریه و عراق در حال گسترش قلمرو خود هستند.

کاربری به نام ران نیز تاکید کرده که الان وقت بستن سفارت آمریکا در عراق و خروج اندک سربازان آمریکایی از این کشور است و کاربر دیگری نیز به طعنه گفته که اوباما در حال حاضر مشغول افراد همجنس گراها است! (طعنه به سیاست های دموکرات ها در مشروعیت بخشیدن به این مسئله و فاصله گرفتن از نظامی گری وسیع جمهوری خواهان) و کاربر دیگری نیز گفته که بوش جنگ طلب، عراق را به ایران داد و وضعیت ما با صدام، خیلی بهتر از بود! 

کاربری به نام جِی نیز خطاب به مخاطبان ایرانی نوشته است: «به دوستان ایرانی من، پیش از آنکه کامنت بگذارید، به شما کمک می‌کنم تا درکی از آمریکایی‌ها داشته باشید: اول از همه، آمریکایی‌ها که من یکی از آنها هستم، به طور کلی درباره کشورهای دیگر به ویژه کشورهای خاورمیانه چیزی نمی دانند. از نظر آمریکایی هایی با متوسط هوش 85، ایران و عراق یک منطقه جغرافیایی هستند و به یک زبان سخن می گویند. فارسی؟ عربی؟ زبان؟ آنها هیچ ایده ای راجع به تاریخ چند هزار ساله ندارند.

زنان عربستان سعودی نمی‌توانند رانندگی کنند، باید در خارج از خانه خودشان را از پا تا سر بپوشانند، نمی‌توانند یک آموزش واقعی را تجربه کنند، نمی‌توانند هیچ موقعیت واقعی را در در بخش دولتی یا خصوصی داشته باشند اما آمریکا نفت واقعاً ارزان را از عربستان می‌گیرد و به همین دلیل جریان رسانه‌ای اصلی در آمریکا در این باره کمتر صحبت می کنند. در مقابل در ایران زنان تنها ملزم به پوشیدن روسری هستند ()، دارای تحصیلات عالی هستند، در هر دو بخش دولتی و خصوصی کار می‌کنند و اموال خود را داشته باشند، می توانند رانندگی کنند... .

آنها (آمریکایی‌ها) همچنین هیچ درکی از تاریخ ندارند. زمانی که قبل از انقلاب، سی آی اِی شاه را سرپا نگه داشته بود، از هر نظر غربی ترین کشور در خاورمیانه بود. عشایر کویر در حال جنگ با هم بودند، به خصوص به نام خدا. آنها در حال انجام جنگ با شمشیر و شتر هیچ درکی از سوخت های فسیلی نداشتند. کشورهای عربی با تخیل ما و اروپایی ها ایجاد شدند، چرا که به نفت شان احتیاج داشتیم. حقیقت تلخ است... .»

کاربر دیگری نیز ضمن بیان اینکه احتمال نیازی به حضور نظامی ایران در عراق نیست، گفته است: «همچون مراحل اولیه جنگ در سوریه، تنها گروهی از هواداران شورشیان در ارتش حضور دارند. آنها هیچ اراده‌ای برای مبارزه ندارند اما به فرار یا خیانت در میدان نبرد تمایل دارند. داعش ظاهراً گردان تانک و پوشش هوایی ندارد. در اصل جنگ شهری است که می‌تواند بدترین شکل خود را به نمایش بگذارد».

دیدگاه‌های بیشتر افکارعمومی جهان را نسبت به اعلام آمادگی گروهی از مردم ایران برای جنگ با تکفیری‌های مهاجم به خاک عراق را -تا آنجا که در یاهونیوز انعکاس پیاده کرده- می‌توانید اینجا بخوانید.



موضوع مطلب : واکنش بین‌المللی به نام‌نویسی پنج هزار ایرانی برای جنگ با تکفیری‌ها
همسر غلامرضا تختی درگذشت؛
شهلا توکلی 47 سال پس از تختی در زندانی که «اجتماع» برایش ساخته بود، زندگی کرد. انصاف نیست که مرگش چنین میدان تاخت و تاز و افسانه‌سرایی باشد.
کد خبر: 409083
تاریخ انتشار:28 خرداد 1393 - 16:27-18 June 2014
چنگال‌های تیز جامعه‌ای که برای مرگ تختی یک متهم می‌خواستروزنامه‌ها از چند روز پیش که خبر وخامت حال شهلا توکلی منتشر شده بود، تیترهای خودشان را آماده کرده ‌بودند؛ «بانوی رازها در‌گذشت»، «رازها در سینه شهلا توکل به خاک رفت»، ‌«شهلا‌ رفت و رازهایش را با خود برد» و چندین و چند تیتر دیگر از این دست برای زنی که در نزدیک به دو سال پایانی جهان پهلوان تختی با او زیسته بود.

به گزارش «تابناک»، مرگ مرموز غلامرضا تختی در هفدهم دی 1346 برای ذهن افسانه‌پرور و مرده‌پرست ایرانی‌ها، بهترین سوژه بود تا سال‌ها از جهان پهلوانی که هفت مدال جهان و المپیک را بر گردن آویخته ‌و هفده سال در تیم ملی عضو بود، سخن بگویند و ‌داستان‌های عجیب و غریب را به مرگش ارتباط دهند؛ از دست داشتن ساواک تا تأثیر زن جوان و مترقی و پولدارش که ذهن مردسالار جامعه کشتی دوست ایرانی می‌خواست او را متهم ردیف اول «دق دادن» جهان‌پهلوان بداند.

این نگاه آزاردهنده نه‌ تنها در همه 47 سالی که شهلا توکلی بعد از تختی زیست، او را تنها نگذاشت که پس از مرگش با تیترها و مقاله‌های بسیاری به پیکر بی‌جان او هجوم آورد تا صدای بابک تختی را در آن سوی آب‌ها دربیاورد که دست از سر ما بردارید.

بنا بر این گزارش، بابک تختی صبح امروز با رسانه‌های داخلی صحبت کرده و گفته: «در حال حاضر که مادرم فوت کرده، نمی‌دانم باید غصه رفتن او را بخورم و یا مطالب و تصاویر نادرستی که در فضای مجازی و نشریات مکتوب پخش شده است. من عکس‌هایی را از روزهای آخر زندگی مادرم و زمانی را که او در بیمارستان بیماری بوده در اینترنت دیدم که نمی‌دانم توسط چه کسی گرفته شده است. گرفتن و منتشر کردن این عکس‌ها کار بسیار غیر مسئولانه‌ای بوده است. در حال حاضر به هر سایتی که وارد می شوم، متأسفانه این عکس‌ها را می‌بینم و نمی‌دانم که چطور می‌توانم جلوی آن را بگیرم‌».

رسانه‌ها اما بی محابا تصاویر کمتر دیده شده عروسی تختی و شهلا را منتشر می‌کنند و با ارجاع دادن به «رازهایی» که او نگفت و رفت، علامت سؤال‌های بزرگ و بزرگتری را ایجاد می‌کنند که جهان‌پهلوان، روح یک ملت، برای تأمین هزینه‌های زندگی پرخرج زنی شهری و مترقی و دانشگاه رفته، مجبور شد برای آدامس خروس نشان تبلیغات کند و در پایان کارش به مرگ مرموز در اتاق کذایی آن هتل انجامید.

همه آن‌هایی که حرف‌های بالا را می‌زنند، همان‌هایی هستند که منتظر بودند تا تختی بمیرد و آنگاه او را به یک اسطوره بدل کنند، و گرنه اگر تختی بود و می‌ماند، شاید کمتر کسی جرأت می‌کرد چنین درباره همسرش سخن بگوید و مدام با کنایه به «رازهای» شهلا اشاره کند. 

غلامرضا تختی که کمتر کسی او را از ‌زندگی شخصی‌اش پیگیری کرده و همه و همه او را با تصویر قهرمانی‌هایش روی تشک یا منش پهلوانی‌اش با جمع‌‌‌آوری کمک مردمی برای  زلزله‌زده‌های بوئین‌زهرا می‌شناسند، کمی پس از قهرمانی المپیک وقتی برای دانشجوهای دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: «من عاشق شرکت در مراسم حج هستم ولی تا حالا توفیق نداشتم. هر وقت که دلم برای مکه تنگ میشه، میام و دور دیوارهای دانشگاه تهران قدم می‌زنم».

مردی که عاشق نوشتن بود؛ اما سختی زمانه به او مجال نمی‌داد، پهلوانی که تفریح‌اش قدم زدن کنار دیوارهای دانشگاه بود، کشتی‌گیری که در جامعه سنتی ایرانی دهه چهل همسرش را از دانشجوهای دانشگاه پلی‌تکنیک بر‌می‌گزیند و در دوران لوطی‌ها و قداربندهای ناموس پرست مدرن زندگی می‌کند، باید هم اینچنین آماج تاخت و تاز ذهن‌های سنتی دنیای کشتی قرار بگیرد.

شهلا توکلی 47 سال پس از تختی در زندانی که «اجتماع» برایش ساخته بود، زندگی کرد. انصاف نیست که مرگش چنین میدان تاخت و تاز و افسانه سرایی باشد. اگر به همان بخش سنتی ذهنمان هم بازگردیم، نگه داشتن احترام درگذشتگان از مهم‌ترین آموزه‌های دینی و اخلاقی ماست.




موضوع مطلب : چنگال‌های تیز جامعه‌ای که برای مرگ تختی یک متهم می‌خواست
دستگاه‌ها و ابزارهایی که از بعد تولید آلوده به بدافزار هستند، پدیده‌های جدیدی نیستند و در گذشته این موضوع را در خصوص فلش مموری‌ها دیدیم؛ اما اکنون گویا خبر از آن می‌رسد که یک هوشمند اندرویدی در کارخانه و در هنگام تولید مجهز به بد‌افزاری است که‌ وحشتناک اقدام به دزدی اطلاعات و فرستادن آنها برای سرور خاص می‌کند.
کد خبر: 409077
تاریخ انتشار:28 خرداد 1393 - 16:00-18 June 2014

این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟دستگاه‌ها و ابزارهایی که از بعد تولید آلوده به بدافزار هستند، پدیده‌های جدیدی نیستند و در گذشته این موضوع را در خصوص فلش مموری‌ها دیدیم؛ اما اکنون گویا خبر از آن می‌رسد که یک هوشمند اندرویدی در کارخانه و در هنگام تولید مجهز به بد‌افزاری است که‌ وحشتناک اقدام به دزدی اطلاعات و فرستادن آنها برای سرور خاص می‌کند.

به گزارش «تابناک»، در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم، نمی‌توان به هیچ چیز اعتماد کرد. در حالی که هم هکرهای کلاه قرمز و هم دولت‌های غربی در حال جاسوسی از شهروندان هستند، موضوع امنیت اطلاعات به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی کاربران تبدیل شده است و البته این موضوع هنگامی آشکار‌تر می‌شود که گزارش شرکت امنیت سایبری G Data که یک شرکت آلمانی است و به تازگی منتشر شده‌، بخوانیم. 

در این گزارش آمده است، متأسفانه یکی از هوشمندهای اندرویدی که در بازار آسیا و اروپا توزیع شده، از آغاز تولید در کارخانه به یک بدافزار از نوع Spyware یا جاسوس مجهز شده است.

این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟

شرکت G Data   در گزارشی که در این زمینه منتشر کرده‌، آورده است.

این بد‌افزار خود را به جای نرم‌افزار Google Play Store جا زده ‌و به عنوان بخشی از نرم‌افزارهای پیش نصب در این گوشی هوشمند قرار گفته است. این Spayware در پشت صحنه فعالیت می‌کند و از سوی کاربر قابل تشخیص نیست. گوشی هوشمند بدون آگاه بودن کاربر و توسط این بد‌افزار اقدام به فرستادن داده‌ها و اطلاعات به سمت سروری در کشور چین می‌کند و قادر به نصب نرم‌افزارهای لازم دیگر است. این بد افزار امکان استخراج داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربر، مداخله در مکالمات و فعایلت‌های آنلاین همچون فعالیت‌های مالی، خواندن ایمیل‌ها و پیام‌ها و کنترل از راه دور دوربین و میکروفون گوشی را داراست.

از آنجا‌ که این بد‌افزار به عنوان بخشی از Firmware گوشی نصب شده است، به هیچ عنوان قابل پاکسازی نیست. این گوشی هوشمند اندرویدی مدل N9500 است که توسط یک شرکت چینی با نام Star تولید ‌و نسخه کپی شده از گوشی هوشمند یک تولید کننده بزرگ و شناخته شده و هم‌اکنون توسط بسیاری از فروشندگان در سراسر دنیا به ویژه در اروپا با بهای 130 تا 165 یورو در حال فروش است.

آن گونه که از گزارش G Data پیداست، این گوشی همان گوشی معروف چینی است که نسخه Fake یا کپی شده Galaxy S4 سامسونگ است.

شرکت G Data در ادامه گزارش خود آورده است: توسعه روز‌افزون استفاده از گوشی هوشمند و تبلت از سوی مجرمان و سارقان آنلاین نادیده گرفته نمی‌شود. تنها در سال گذشته ‌حدود 1.2 میلیون بدافزار جدید برای سیستم عامل اندروید تولید و منتشر شده ‌و این رقم به نظر در سال جاری افزایش خواهد داشت.‌

گفتنی است، گزارش G Data در حالی منتشر شده ‌که این شرکت که خود از تولید کنندگان و فروشندگان نرم‌افزار‌های امنیتی است و نکته مهم آنکه آنتی ویروس این شرکت برای PC و موبایل از دو موتور جداگانه برای تشخیص فعالیت‌های مشکوک و حذف بد‌افزارها استفاده میکند؛ یعنی موتور آنتی ویروس BitDefender و موتور آنتی ویروس Avast – گفته می‌شود این موتور در نسخه 2014 با موتور CloseGap جایگزین شده است.

این در حالی است که هنوز BitDefender که خود کاشف بزرگترین و خطرناک‌ترین بد‌افزارها همچون ویروس Flame در تأسیسات هسته‌ای ایران است، هیچ گزارشی در تأیید این موضوع منتشر نکرده است. همچنین هیچ یک از مقامات دولت چین و شرکت Star نیز تا کنون هیچ واکنشی نسبت به این گزارش نداشته اند.

شرکت G Data به تازگی بسته جامع امنیتی خود برای موبایل را به نام Internet Security For Android تولید و منتشر کرده ‌و البته در پایان گزارش خود نیز اشاره ای به لزوم استفاده از راهکار‌های جامع امنیتی برای صیانت از گوشی‌های هوشمند داشته است!

این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟




موضوع مطلب : این هوشمند اندرویدی از کارخانه با ویروس بیرون آمده!؟
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
شکل‌گیری اختلاف میان سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا بر سر موضوع همکاری با ایران، اظهارنظر آمریکا درباره گفت‌و‌گو با ایران درباره عراق در حاشیه مذاکرات وین، بازتاب تصمیم دولت انگلیس برای بازگشایی سفارت در ایران و استقبال شرکت‌های تجاری انگلیسی از این تصمیم، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: 408983
تاریخ انتشار:28 خرداد 1393 - 09:00-18 June 2014
اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایرانشکل‌گیری اختلاف میان سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا بر سر موضوع همکاری با ایران، اظهارنظر آمریکا درباره گفت‌و‌گو با ایران درباره عراق در حاشیه مذاکرات وین، بازتاب تصمیم دولت انگلیس برای بازگشایی سفارت در ایران و استقبال شرکت‌های تجاری انگلیسی از این تصمیم، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایران

به گزارش «تابناک»، بحث درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا در عراق، امروز نیز برای چندمین روز پیاپی، مهمترین موضوع مورد توجه مطبوعات جهانی را تشکیل داده است. در این زمینه، سایت نشریه«تایم» با انتشار مطلبی از ایجاد شکاف میان جمهوری خواهان آمریکا بر سر همکاری کردن یا نکردن ‌با ایران خبر داده است.

به نوشته این سایت، لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی از طرح همکاری با ایران در عراق حمایت کرده و آن را در راستای منافع آمریکا ارزیابی دانسته‌ است؛ اما در طرف مقابل، جان مک کین، سناتور ایالت آریزونا به شدت با این ایده مخالفت کرده و انجام چنین کاری را «نهایت بی خردی» دانسته است. 

اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایران

این در حالی است که در پی انتشار اخباری درباره گفت‌و‌گوی ایران و آمریکا درباره اوضاع عراق در حاشیه مذاکرات هسته‌ای وین، ایالات متحده از احتمال ادامه این گفت‌و‌گوها سخن گفته است. 

به نوشته «جروزالم پست»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده احتمال انجام گفت‌و‌گوهای بیشتر با ایران درباره ناآرامی‌های عراق وجود دارد؛ اما این گفت‌و‌گوها احتمالاً در سطحی پایین‌‌تر انجام خواهد گرفت. این روزنامه اشاره می‌کند که پیشتر و در روز نخست مذاکرات «وین 5»، ویلیام برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا با مقامات ایرانی دیدار و در این زمینه گفت‌و‌گو کرده بود. 

اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایران

اما خبر بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون به طور گسترده‌ای مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «یورو نیوز» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد دولت انگلیس تصمیم گرفته پس از ‌سه سال از زمان خروج کارکنان سفارتش از ایران، سفارت خود را در این کشور بازگشایی کند.

یورو نیوز می‌نویسد، این خبر در حالی منتشر می‌شود که هم انگلیس و هم آمریکا امیدوارند ایرانی‌ها برای برقراری دوباره نظم و ثبات در عراق به آنها یاری برسانند. ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس، گفته ایران قادر به ایفای نقش مثبت در سطح منطقه است. 

اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایران

در مطلب دیگری در همین زمینه، روزنامه «تلگراف» از تصمیم شرکت‌های تجاری و اقتصادی انگلیسی برای بازگشت به ایران، پس از بازگشایی رسمی سفارت این کشور در تهران خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد ایران از نظر جغرافیایی و راهبردی، اهمیت بسیاری برای شرکت‌های انگلیسی دارد و این شرکت‌ها امیدوارند، بهبود روابط میان تهران و لندن، درهای تجارت با ایران را به رویشان باز کند. از دید تلگراف، تصمیم دولت انگلیس برای بازگشایی سفارت خود در ایران، یک گام رو به جلو در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که مورد استقبال شرکت‌های تجاری این کشور قرار می‌گیرد. 

اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایران

در پایان، در مطلبی درباره دور جاری مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، خبرگزاری «رویترز» از عزم دو طرف برای بهره‌گیری از فرصت موجود جهت دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای خبر داده است. 

این خبرگزاری می‌نویسد، در حالی که زمان برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای به سرعت در حال سپری شدن است و دو طرف تلاش دارند طی ضرب‌الاجل شش ماهه از پیش تعیین شده به توافق دست یابند، مذاکره‌کنندگان هنوز در مسیر پر کردن شکاف‌ها و برطرف کردن اختلافات موجود، با چالش‌های مهمی مواجه هستند. رویترز در ادامه به مهمترین موارد اختلاف میان طرفین در مذاکرات نیز اشاره کرده است.
  



موضوع مطلب : اختلاف جمهوری‌خواهان آمریکایی بر سر درخواست کمک از ایران
تصاویر منتشره از این بازیگر بیشتر به یک سفر توریستی شبیه است که کوچک‌ترین رابطه‌ای با تیم ملی نداشته و دست‌کم تاکنون این بازیگران حتی در تمرین تیم ملی نیز حاضر نشده‌‌ و به تشویق تیم ملی نپرداخته‌اند و با این اوصاف، مشخص نیست این حمایت روحی بازیگران اعزامی از تیم ملی فوتبال چگونه بوده است؟!
کد خبر: 409023
تاریخ انتشار:28 خرداد 1393 - 11:11-18 June 2014
    اعزام گروهی از سینماگران به برزیل برای حمایت از تیم ملی فوتبال همچنان با حواشی گره خورده و حال با گذشت چند روز از آغاز جام جهانی و انتشار تصاویر جالبی از این گروه، این پرسش را پیش آورده که این گروه دقیقاً چه نوع حمایتی از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 می‌کنند؟!

به گزارش «تابناک»، از چند ماه پیش از جام جهانی، گروهی درصدد برآمده‌اند تا کاروانی از هنرمندان را راهی برزیل کنند و هدفی که در این زمینه تعریف کردند، حمایت از تیم ملی فوتبال بود. از همان آغاز کیفیت این حمایت محل پرسش بود، ولی آنچه از این موضوع بیشتر بحث‌برانگیز بود، محل تأمین اعتبار سنگین اعزام این کاروان است؛ کاروانی که بیشتر بر چهره‌ها و بازیگر جوان‌پسند تمرکز داشت و در نهایت نیز بیشتر این بازیگران نظیر نیکی کریمی، محمدرضا گلزار، امین حیایی، نیوشا ضیغمی، بابک حمیدیان و... از سفر با این کاروان انصراف دادند.

شاید مهم‌ترین دلیل این بازیگران برای انصراف از سفر به برزیل، سوای طرح موضوعاتی چون مشغله کاری، مبهم بودن عقبه این سفر و همچنین برنامه گروه اعزامی بود. در ابتدا سرمایه‌گذار این پروژه هفت میلیاردی یک سرمایه‌دار معرفی شد. مدتی بعد، این سرمایه دار از پروژه مذکور انصراف داد و سپس از اعتبار چهار میلیاردی سخن به میان آمد؛ اعتباری که محل تأمینش تا همین الان مبهم است و طبیعتاً هیچ بخش خصوصی حاضر نیست هزینه سفر یک گروه بازیگر را به برزیل بر عهده بگیرد.


پیگیری‌های «تابناک» مشخص کرد، به ظاهر‌ مطالبه‌ای دو میلیارد تومانی از سازمان سینمایی، یک میلیارد تومانی از وزارت ورزش و جوانان و یک میلیارد تومانی از فدراسیون فوتبال برای این پروژه شده که ظاهراً هیچ یک از این نهادها توجیه ملی بودن این اعزام و در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال بودنش را نپذیرفته‌اند و حداقل سازمان سینمایی در این زمینه مطالبه دو میلیاردی برای این پروژه را نپذیرفته است.

آن گونه که در اخبار آمده بود، در این سفر سیاحتی مستندی شش قسمتی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سیدجواد هاشمی تولید شده و در شبکه خانگی توزیع شود که ظاهراً هنوز کارگردان این پروژه راهی برزیل نشده ‌و مشخص نیست روند ساخت این پروژه نیز در چه وضعیتی است و در واقع این منبع تأمین کننده بخشی از هزینه اعزام تیم ملی فوتبال نیز مبهم است.

در این شرایط محسن تنابنده، محمدرضا شریفی‌نیا، محراب قاسم‌خانی، بابک اردلان، سام درخشانی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، امیرحسین صدیق، پژمان جمشیدی، رضا یزدانی، سیدجواد هاشمی، مسعود پاکدل، مهران غفوریان، سیاوش خیرابی، سیروس عبدلی، کامران تفتی، نرگس محمدی، حسام نواب‌صفوی، راهی برزیل شدند تا این کاروان به هر قیمتی شده راهی برزیل شود و سعادت حمایت از تیم ملی فوتبال از دست نرود!

با این حال، تصاویر منتشره از این بازیگر بیشتر به یک سفر توریستی شبیه است که کوچک‌ترین رابطه‌ای با تیم ملی نداشته و دست‌کم تاکنون این بازیگر حتی در تمرین تیم ملی نیز حاضر نشده‌‌ و به تشویق تیم ملی نپرداخته‌اند و با این اوصاف، مشخص نیست این حمایت روحی بازیگران اعزامی از تیم ملی فوتبال چگونه بوده است؟! آیا بهتر نیست برای سفر به برزیل، بهانه‌ای ‌جز حمایت از تیم ملی جست و در این مقطع بدین شکل به چالش کشیده نشد؟



موضوع مطلب : این بازیگرها دقیقاً چه حمایتی از تیم ملی فوتبال کردند؟!
گوشی هوشمند شما، رایانه‌ای کوچک در جیب شماست و گاهی به همان اندازه واجد داده‌ها و اطلاعات حساس. همه تصاویر شخصی، ایمیل‌‌ها و سایر اطلاعات مکانی و جغرافیایی شما بر ‌این دستگاه وجود دارد و تهدیدهایی که در همین نزدیکی برای این اطلاعات وجود دارد، باید شما را هشیار کند.
کد خبر: 408937
تاریخ انتشار:28 خرداد 1393 - 07:00-18 June 2014

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانیدگوشی هوشمند شما، رایانه‌ای کوچک در جیب شماست و گاهی به همان اندازه واجد داده‌ها و اطلاعات حساس. همه تصاویر شخصی، ایمیل‌‌ها و سایر اطلاعات مکانی و جغرافیایی شما بر ‌این دستگاه وجود دارد و تهدیدهایی که در همین نزدیکی برای این اطلاعات وجود دارد، باید شما را هشیار کند.

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانیدنکته امنیت روز: جاسوس‌ها را ناکام بگذارید...

به هیچ وجه روی لینک‌هایی که در Pop Up    ها در فضای نت می‌بینید، کلیک نکنید. تنها از وب سایت‌هایی که به آنها اعتماد دارید نرم افزار ‌دانلود کنید. سیستم عامل و مرورگر خود را همواره به روز نگاه دارید و حتما از یک فایروال دو مسیره یا Tow-Way برای امنیت سیستم خود استفاده کنید.

به گزارش «تابناک»، از آنجا‌ که گوشی هوشمند نیز ‌رایانه‌ای کوچک است، دقیقا در برابر همان تهدیدهایی که برای یک سیستم رایانه ای می‌توانید تصور کنید، آسیب‌‌پذیر است. بد افزارها می‌توانند با خانه کردن‌ روی گوشی هوشمند شما، رد و بدل شدن داده‌ها را رصد کرده و در آن مداخله کنند، اقدام به سرقت اطلاعات حساس شما همچون گذرواژه‌ها کنند، در کار App ها اختلال ایجاد کرده و در کل زندگی را سخت کنند!

واقعیت آن است که بی اغراق میلیون‌ها تهدید برای گوشی هوشمند شما وجود دارد و خطر امنیتی برای گوشی شما بیش از آنکه تصور کنید، نزدیک است.

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانید

ویروس‌ها وجود دارند!

ویروس‌ها و بد‌افزارهای گوشی‌های هوشمند دقیقا مشابه با برادران خود در روی PC ها عمل می‌کنند، تا آنجا که بتوانند. این بد افزارها می‌توانند از طریق SMS، یک حفره امنیتی در مرورگر شما و از طریق وب و یا از طریق حفره های موجود در شبکه و Network به گوشی شما راه یابند.

در این میان، برخی ‌نرم افزارهای به ظاهر قانونی نیز در زمره بد افزارهایی هستند که باید به شدت‌ مراقب آنها بود. به همین دلیل است که روی گوشی هوشمند با توجه به تنوع مسیرهای موجود برای آلودگی گوشی، باید هشیارتر عمل کرد.

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانید

هیچ پلتفرمی ایمن نیست، هرچند برخی بهتر هستند

سیستم عاملی که گوشی هوشمند شما از آن استفاده می‌کند، عامل مهمی در ‌میزان نگرانی و تهدید شما از سوی موضوعات امنیتی است. نخستین نکته اینکه اندروید، ‌محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل در گوشی‌های هوشمند، امنیت کمتری دارد؛ به این معنا که به دلیل حجم بیشتر کاربران بیشتر در معرض حملات امنیتی است.

بسیاری این امر را اشتباه استراتژیک گوگل می‌دانند که اندروید را به ویندوز گوشی‌های هوشمند تبدیلکرده است. بسیاری از هکرها اندروید را آماج حمله می‌گیرند، زیرا احتمال به دست آوردن قربانیان بیشتری در این سیستم عامل دارند.

نمودار زیر نشان دهنده میزان انتشار بدافزار‌ها ‌روی سیستم عامل‌های مختلف موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی است.

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانید

در این میان سیستم عامل iOS به دلیل آنکه از سوی اپل به شدت مراقبت و کنترل می‌شود، ایمن تر است. شرکت اپل قویا بر سیستم عامل خود نظارت دارد، از نصب نرم‌افزارهای خارج از کنترل خود و از منابع غیر، جلوگیری می‌کند و سخت افزارها را به خوبی با سیستم عامل هماهنگ و هم سنخ می‌کند.

به همین دلیل است، در حالی که تعداد انگشت‌شماری بد افزار برای iOS طراحی شده ‌اما تا کنون هیچ مورد عظیم و وسیعی در انتشار بد افزار بر روی این سیستم عامل دیده نشده است. به همین دلیل ‌jailbreak کردن گوشی‌های اپل به معنی بی‌دفاع گذاشتن آنها در برابر حملات بد افزارهاست.

آنچه در مجموع می‌توان گفت، این است که هیچ سیستم عاملی از حمله و تهدید در امان نیست و میزان این امنیت و مصونیت بسته به ساختار امنیتی سیستم عامل و تعداد کاربران آن دارد.

نرم افزارهای امنیتی همیشه آنچه می‌گویند نیستند!

همه این تهدیدات موجود شما را به سمت استفاده از نرم افزارهای امنیتی برای گوشی هوشمند خود سوق می‌دهد؛ اما مراقب باشید، همه این نرم افزارهای امنیتی خوب عمل نمی‌کنند و برخی از آنها حتی از شما محافظت هم نمی‌کنند.

کاربران اندروید می‌توانند با مراجعه به گزارش‌هایی که لابراتوارهای تست آنتی ویروس‌ها همچون Av-Testمنتشر می‌کنند، از وضعیت عملکرد نرم‌افزار امنیتی خود اطمینان حاصل کنند.

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانید

اما این شانس برای باقی کاربران در سایر سیستم عامل‌ها وجود ندارد. در نتیجه کاربران ویندوز فون مجبور به استفاده از نرم افزارهایی هستند که بیشتر شناخته شده هستند، بدون توجه به جزئیات عملکرد آنها.

همه آنتی ویروس‌ها آن کاری را صورت می‌دهند که خود می‌گویند. اما همه آنها این کار را به خوبی ‌نمی‌کنند! برای نمونه، VIRUSFighter و Zoner که هر کدام از آنها در Play Store بارها توصیه شده‌اند و هر کدام چهار ستاره دارند، از سوی AV-Test به دلیل شناسایی تنها یک چهارم از بد افزارهای مورد آزمایش رد شده اند!

این در حالی است که موضوع تقریبا به همین جا نیز ختم نمی‌شود. در آوریل سال جاری نرم افزاری ‌رویPlay Store با نام Virus Shield قرار گرفت که ادعا می‌کرد، یک آنتی ویروس قدرتمند است، اما در واقع هیچ کاری ‌روی سیستم انجام نم‌یداد. در نهایت تا پیش از آنکه این ابزار از روی Play Store حذف شود، بیش از 10 هزار کاربر آن را با قیمت 4 دلار دانلود کرده بودند!

گوشی گم شده، دست کمی از یک گوشی ویروسی ندارد!

در حالی که شاید این مطالب بیش از همه توجه شما را به یک بعد مشکل جلب کرده باشد، ‌یک مشکل اساسی تر نیز می‌تواند وجود داشته باشد، آن هم گم کردن گوشی هوشمند به دلیل سرقت یا حواس پرتی.

آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانید

اگر گوشی هوشمند شما به سرقت رفته یا گم شود و به دست کسی برسد، تمامی داده‌ها و اطلاعات شما از جمله تمامی عکس‌های خانوادگی، ایمیل‌ها، صوت و تصویر، اطلاعات حساب بانکی و گذرواژه‌های شما و همچنین شبکه‌های اجتماعی که به وسیله App ها از آنها استفاده می‌کنید، همگی قابل استفاده توسط شخصی است که گوشی شما را در دست دارد.

این موضوع اغراق نیست. با فناوری‌های امروزی بیت به بیت داده‌ها از گوشی شما قابل استخراج است و هیچ نرم‌افزار امنیتی در این مورد هیچ کاری نمی‌تواند بکند. تنها کاری که در این مورد می‌توان انجام داد، پیش از گم شدن گوشی باید صورت داده باشید: تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، قفل کردن گوشی با یک گذرواژه مطمئن و استفاده از ابزارهایی که به شما امکان Remote Control گوشی را می‌دهد. پس از هم اکنون فکری به حال گوشی خود قبل از آنکه دزدیده شود بکنید.

هر جایی که داده ‌باشد، خطر وجود دارد

هم‌اکنون تأمین امنیت گوشی هوشمند یک اقدام پیچیده و چند لایه است. تنها این نکته را همواره به یاد داشته باشید ‌هر جا داده‌ای هست، شخصی علاقه‌مند به این داده‌ها و احتمال سرقت آنها نیز وجود دارد.

خوشبختانه این موضوع مورد توجه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته ‌و اکنون این سازندگان ابزارهایی برای امنیت گوشی هوشمند از جمله Remote ها را در گوشی های خود به کار می‌برند.

واقعیت اینکه به رغم این پیچیدگی در حفاظت از گوشی، هنوز هزینه تأمین امنیت گوشی‌های هوشمند بسیار کمتر از تأمین امنیت PC هاست. البته اگر در آینده نیز این موضوع به همین شکل ‌بماند.





موضوع مطلب : آنچه باید از امنیت گوشی هوشمند خود بدانید
کیوسک بین‌المللی «تابناک»
بحث درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا به منظور حل بحران عراق، امروز نیز در صدر مطالب مطبوعات جهان جای دارد، به گونه ای که حتی اخبار و تحلیل‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران که هم‌اکنون در وین در جریان است، تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته است. با این حال، برخی مطبوعات جهانی نیز موضوعات مربوط به مذاکرات را پوشش داده اند.
کد خبر: 408740
تاریخ انتشار:27 خرداد 1393 - 09:00-17 June 2014
تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراقبحث درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا به منظور حل بحران عراق، امروز نیز در صدر مطالب مطبوعات جهان جای دارد، به گونه ای که حتی اخبار و تحلیل‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران که هم‌اکنون در وین در جریان است، تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته است. با این حال، برخی مطبوعات جهانی نیز موضوعات مربوط به مذاکرات را پوشش داده اند.

تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراق

به گزارش «تابناک»، در این زمینه، در پی انتشار مواضعی از قول مقامات آمریکایی درباره احتمال درخواست کمک آمریکا از ایران در موضوع عراق، کاخ سفید با انتشار بیاینه ای، توضیحاتی ‌در این زمینه داده است.

به نوشته «رویترز»، کاخ سفید اعلام کرده، گفت‌‌و‌گوهای احتمالی با ایران درباره عراق راجع به همکاری دو کشور نخواهد بود، بلکه در این گفت‌و‌گوها از ایران خواسته خواهد شد تا ضمن اعمال فشار بر دولت نوری مالکی، از وی بخواهد مسائل عراق را ‌غیر فرقه ای حل و فصل کند. در این بیانیه تأکید شده که این گفت‌و‌گوها درباره همکاری یا حتی هماهنگی نظامی ایران و آمریکا در عراق نخواهد بود.

تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراق

این در حالی است که این بار، وزیر خارجه انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب به منظور حل بحران عراق تأکید کرده است. به نوشته خبرگزاری کویت، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس گفته، ایران و غرب نفع مشترکی در مبارزه با افراط‌گرایانی دارند که کنترل برخی مناطق عراق را به دست گرفته اند. 

وی همچنین ضمن اشاره به وضعیت روابط ایران و انگلیس، اظهار داشته، تحولات مثبتی رخ داده که مشتمل بر برداشتن گام‌هایی بیشتر در راستای گسترش روابط دو کشور بوده است. وی در این زمینه به گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر خود با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره تحولات عراق اشاره کرده است.

تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراق

در این میان، رژیم اسرائیل نسبت به احتمال شکل‌گیری هر گونه همکاری میان ایران و آمریکا در عراق ابزار نگرانی کرده است. «جروزالم پست» می‌نویسد یووال اشتینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل ضمن ابزار نگرانی از همکاری احتمالی تهران و واشنگتن در عراق، گفته هر گونه همکاری میان قدرت‌های جهانی و ایران نیز نباید سبب کند شدن تلاش‌ها برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران شود. این مقام اسرائیلی گفته، نباید به ایران اجازه داده شود تا نفوذ و گستره فعالیت خود را در کشور عراق که شیعیان در آن اکثریت را تشکیل می دهند، بیش از پیش افزایش دهد. 

تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراق

اما در موضوع مذاکرات هسته‌ای، روزنامه «عرب نیوز» اظهارات یک مقام آمریکایی را بازتاب داده که از آغاز روند نگارش متن توافق‌نامه جامع هسته‌ای خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد، یک مقام ارشد آمریکایی اظهار داشته ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، از زمان مذاکرات قبلی خود در ماه می، روند نگارش پیش‌نویس توافق‌نامه جامع را آغاز کرده‌‌اند و این روند در دور کنونی نیز ادامه خواهد یافت.

وی گفته: «‌در آخرین دور، مقداری از کار نگارش پیش‌نویس انجام شد. میزان اندکی از این کار انجام شده و انتظار می‌رود در دور کنونی، پیشرفت بیشتری در این زمینه حاصل شود». 

تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراق

در پایان در مطلب دیگری در همین موضوع، روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا، از عزم ایران برای ‌توافق نهایی هسته ای تا بیستم ژوئیه خبر داده است.

این مقام آمریکایی گفته، ایران در تلاش است تا در مدت باقی مانده از ضرب‌الاجل شش ماهه، به توافق نهایی با گروه 1+5 دست پیدا کند. وی ضمن بیان اینکه هفته جاری، در روند توافق هسته‌ای ایران بسیار مهم است، گفته هر دو طرف به شدت تلاش دارند تا یک توافق‌نامه خوب از مذاکرات به دست آید. با این حال، وی تأکید کرده هنوز شکاف‌های مهمی میان دو طرف مانده و کار دشواری در پیش است. 



موضوع مطلب : تأکید انگلیس بر ضرورت همکاری ایران و غرب در موضوع عراق
آیا به این مشکوکید که سیستم شما آلوده به یک بد افزار است؟ چرا؟ به این دلیل که از حد معمول کند‌تر عمل می‌کند؟ شاهد باز شدن برنامه‌های‌ ‌نامنتظره هستید؟ نرم‌افزار امنیتی شما از کار افتاده است؟ شاهد نمایش تبلیغات بر‌ صفحه مرورگر خود هستید؟ چه شده‌؟! آیا سیستم شما آلوده شده است؟
کد خبر: 408678
تاریخ انتشار:27 خرداد 1393 - 07:00-17 June 2014

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»آیا به این مشکوکید که سیستم شما آلوده به یک بد افزار است؟ چرا؟ به این دلیل که از حد معمول کند‌تر عمل می‌کند؟ شاهد باز شدن برنامه‌های‌ ‌نامنتظره هستید؟ نرم‌افزار امنیتی شما از کار افتاده است؟ شاهد نمایش تبلیغات بر‌ صفحه مرورگر خود هستید؟ چه شده‌؟! آیا سیستم شما آلوده شده است؟

 

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»نکته امنیتی روز: اگر مشکوک به آلوده بودن سیستم خود هستید: توقف، اطمینان، اسکن...

در حالتی که به آلوده بودن سیستم خود به یک بد‌افزار مشکوک شده‌اید، باید کارهای زیر را مد نظر قرار دهید؛

1 - از هرگونه خرید آنلاین و عملیات بانکی که شامل ورود اطلاعات حساب بانکی یا گذرواژه باشد، خودد اری‌ و این عملیات را متوقف کنید.

2 – از فعال و به روز بودن نرم افزار امنیتی خود مطمئن شوید. سیستم شما باید دست‌کم به یک آتی ویروس و یک فایروال مجهز باشد.

3 – سری‌ا اقدام به اسکن ‌سیستم خود کنید و هر موردی را که از سوی آنتی ویروس ‌موردی مشکوک گزارش شد، پاک یا قرنطینه و در صورت لزوم از اسکن پیش از بوت شدن سیستم عامل استفاده کنید.

 

به گزارش «تابناک»، در بسیار از موارد کاربران بنا به دلایلی از جمله اینکه سیستم دچار کندی بیش از اندازه شده‌ یا در روی مرورگر آنها تبلیغاتی ناخواسته به نمایش در‌می‌آید و یا اینکه برخی برنامه‌ها‌ غیر منتظره و خودکار اجرا می‌شوند، گمان به این می‌برند که سیستم آنها ویروسی شده است. در حالی که همه اینها می‌تواند نشانی از آلوده بودن سیستم به یکی از انواع بدافزار باشد ـ بنا به موارد خاص ـ اما همواره همه اینها، نشانی از آلودگی سیستم نیست.

برای آنکه بدانید آیا سیستم شما آلوده به بدافزار شده چند مرحله کار لازم است؛ نخست اینکه باید 9 گونه بد‌افزار موجود برای سیستم های رایانه‌ای را ـ که بنا بر‌ نوع فعالیت و عملکرد مشخص و طبقه بندی شده‌‌اند ـ بشناسید. همچنین درک و دریافت اینکه یک بد افزار چگونه منتشر شده و خود را در سطح سیستم تکثیر می‌کند نیز در شناسایی سیستم آلوده مهم است. پس از آن می‌توانید از یکی از ده نشانه و علایم زیر برای دریافت اینکه سیستم شما آلوده به یک گونه ‌ویروس یا بد‌ افزار شده است یا خیر، استفاده کنید.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

‌ذکر این مهم لازم است، همان گونه که گفته شد، اینها علایمی است که برخی از آنها می‌تواند بنا به دلایلی دیگر نیز بروز کند، اما وجود چند عامل و نشانه زیر‌ همزمان در سیستم، در بیشتر مواقع حاکی از آلودگی سیستم به یک بد‌افزار است.

1 – کندی بیش از حد سیستم عامل‌

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

2 – وقتی ‌روی آیکون ها کلیک می‌کنید، هیچ واکنشی رخ نمی‌دهد یا آنکه برنامه‌های شما به درستی عمل نمی‌کنند.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

3 – سیستم عامل بی دلیل Reboot     شده، به اصطلاح هنگ می‌کند – Freeze  ‌– یا خاموش می‌شود.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

4 – آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی شما ‌ناگهانی از کار می‌افتد و قادر به فعال‌سازی دوباره نیست.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

5 – امکان دسترسی به بخش‌هایی از دیسک سخت یا برخی درایو ها وجود ندارد و این تلاش با پیغام خطا روبه‌رو می‌شود.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

6 – پرینتر شمایکباره از دسترس خارج می‌شود و امکان پرینت گرفتن از مستندات فراهم نیست.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

7 پیام‌هایی ‌روی سیستم شما به نمایش در‌می‌آید که حاکی از آلوده شدن سیستم به ویروس است. معمولا نام نرم‌‌افزار یا کدی که این پیام را صادر می‌کند نا‌مشخص و نا‌معلوم است.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

8 – پیام‌های تبلیغاتی نا‌خواسته و در زمان‌های نا خواسته ‌روی سیستم عامل و به ویژه بر ‌مرورگر شما به نمایش در‌می‌آید. این یکی از جدی‌ترین نشانه‌های آلوده بودن سیستم به بد افزار است.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

9 – برای دانلود و نصب یک نرم افزار امنیتی مانند آنتی ویروس و یا سایر برنامه‌ها مشکلات جدی وجود داشته و معمولا این کار موفقیت‌آمیز نیست.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»

10 – فایل‌ها یا آیکو‌ن‌های موجود بر‌ دسکتاپ یا بخش‌های دیگر از دیسک سخت‌ یکباره ناپدید و پسوند فایل‌ها به شکل عجیب و غریبی تغییر می‌کند و پوشه‌ها و برنامه‌ها مخفی می‌شوند.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»



موضوع مطلب : ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»
تحولات روز دوشنبه عراق را در «تابناک» بخوانید:
در حالی که یک هفته از زمان حمله گروه های تروریست تکفیری به مناطقی از عراق و اشغال برخی شهرهای این کشور می گذرد، عملیات نیروهای ارتش و همچنین واحدهای داوطلب مردمی در متوقف کردن پیشروی تروریست ها موفق بوده است. با این حال، این به معنای پایان اوضاع فوق العاده در عراق نبوده و همچنان تحولات مهمی در این کشور در حال وقوع است.
کد خبر: 408601
تاریخ انتشار:26 خرداد 1393 - 13:40-16 June 2014
تشکیل «گردان‌های عاشورا» برای مقابله با تروریست‌های تکفیریدر حالی که یک هفته از زمان حمله گروه های تروریست تکفیری به مناطقی از عراق و اشغال برخی شهرهای این کشور می گذرد، عملیات نیروهای ارتش و همچنین واحدهای داوطلب مردمی در متوقف کردن پیشروی تروریست ها موفق بوده است. با این حال، این به معنای پایان اوضاع فوق العاده در عراق نبوده و همچنان تحولات مهمی در این کشور در حال وقوع است.

به گزارش «تابناک»، در هفتمین روز شکل گیری بحران امنیتی در عراق، بخش های وفادار نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای داوطلب مردمی – که به ویژه در پی اعلام فرمان جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی بسیج شده اند – به عملیات های خود علیه نیروهای تروریست تکفیری ادامه می دهند. در همین حال، کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای نیز از ضرورت یافتن راهکاری برای حل بحران عراق سخن می گویند.

مهمترین تحولات روز دوشنبه عراق از عراق زیر بوده است:

15:35 - وزیر خارجه آمریکا: آماده مذاکره با ایران درباره عراق هستیم/ به عراق هواپیمای بدون سرنشین می‌فرستیم.

16:45 - عربستان علیه عراق موضع گرفت و با دخالت در امور داخلی این کشور خواستار تشکیل دولت «وفاق ملی» شد.

16:29 - فرماندهی عملیات بغداد: حمله به فرودگاه بغداد شایعه است / فرمانده نیروهای ویژه ارتش عراق در «تلعفر» خبر دستگیری‌اش به دست داعش را تکذیب کرد,

15:58 - سازمان دیدبان حقوق بشر امروز در گزارشی اعلام کرد که زنان استان نینوا در شمال عراق در معرض تجاوز و هتک حرمت از سوی عناصر تروریستی داعش قرار دارند. در این گزارش نسبت به وضعیت زنان استان نینوا پس از اشغال بخش هایی از آن توسط گروه داعش هشدار داده شده است.

15:57 - جبار الموسوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان ذیقار اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دقیقی که به ما رسیده است تعدادی از افراد مسلح با خودروهایی که شماره پلاک سعودی دارند در منطقه صحرایی در منطقه خضر المای و منطقه الخامسه همرز با کویت و عربستان مشاهده شده اند که در حال جمع آوری اطلاعات در این مناطق بودند.

15:53 - نیروهای عراقی کنترل دو منطقه «الکرابله و الرمانه» در غرب استان الانبار را در دست گرفتند.

15:19 - سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع در سازمان اطلاعات عربستان ادعا کرده است که داعش دو گردان کاملا مجهز را برای حمله به شمال بغداد تدارک دیده است.

15:12 - تعداد داوطلبان جنگ با تکفیری ها در عراق به 2 میلیون تن رسید.

13:26 - منابع امنیتی عراق از زخمی شدن «عزت الدوری» خبر می‌دهند.

13:53 - از سوی دیگر رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای طی عملیاتی در مناطق مختلف الانبار 500 داعشی را به هلاکت رساندند.

13:23 - فرمانده ارتش عراق در منطقه «الانبار» روز دوشنبه از کشته شدن دستکم 200 تروریست در حمله هوایی ارتش به شمال فلوجه خبر داد.

13:00 - فرماندهی عملیات «الانبار» فاش کرد: طرح آمریکایی - اروپایی تبدیل عراق به اسفنجی برای جذب تروریست‌ها / همکاری 4 دستگاه اطلاعاتی منطقه‌ای.

12:20 - 10 تروریست در «اللطیفیه» بغداد کشته شدند.

12:08 - شورای استانداری بصره شب گذشته در نشستی فوق العاده دستور داد که دفاتر شبکه های ماهواره ای در بصره همچون البغدادیه، الرافدین، البابلیه، الحدث و العربیه بسته شوند. در ادامه بیانیه گفته شده است که دفاتر این شبکه ها به دلیل تحریک آمیز بودن و تشویق به اقدامات تروریستی بسته شده اند.

11:58 - رایزنی ظریف و هیگ در رابطه با بحران عراق.

11:45 - بازگشت اکثر نیروهای پلیس مرزی به الانبار/حرکت 2 تیپ ارتش از جنوب عراق به سوی الانبار .

10:27 - مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که برای مقابله با گروه تروریستی داعش گردان هایی را تحت عنوان "گردان های عاشوراء" تشکیل داده است. سید علاء الموسوی با اعلام این خبر افزود: این گردان ها متشکل از 50 هزار مبارز است که به دعوت مرجعیت دینی عراق برای مقابله با داعش به دفاتر مجلس اعلای اسلامی عراق در سرتاسر کشور مراجعه کرده اند.

09:30 - انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی ورودی فرودگاه بین‌المللی بغداد.

09:01 - گروه تروریستی داعش عصر روز گذشته تصاویری را در خصوص قتل عام تعداد زیادی از نظامیان عراقی در شهر تکریت منتشر کرد که این اقدام با واکنش و انتقاد اغلب کشورهای جهان مواجه شد. "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به این خبر که از سوی شبه نظامیان داعش منتشر شده آن را اقدامی هولناک دانسته و اعلام کرد که این تصاویر نشان از خصلت خونخواری تروریست ها دارد. بر اساس این گزارش، ژنرال قاسم الموسوی، سخنگوی ارتش عراق، اصالت این تصاویر را تائید کرده است.

05:10 - استرالیا اعلام کرد سفارت خود در بغداد را تخلیه می‌کند.

04:32 - نخست وزیر عراق در نشستی با فرماندهان لشگر هفدهم ارتش جنوب بغداد با هشدار به سیاستمداران و رسانه های همسو با تروریستهای تکفیری تاکید کرد ما نیازی به قانون فوق العاده نداریم و ما بر اساس قانون سلامت ملی عمل خواهیم کرد. نوری المالکی تصریح کرد عراق دیگر از حالا به بعد در برابر تجاوزات داعش و القاعده و کشورهای حامی آنها سکوت نخواهد کرد. وی از فرماندهان امنیتی خواست هر فرد خائن یا همدست با تروریستها را دستگیر کنند.

02:56 - مبارزان داوطلب عراقی وارد شهر سامرا شدند.

02:42 - مقامات آمریکایی اعلام کردند روز دوشنبه ده‌ها نیروی نظامی و تفنگدار این کشور برای محافظت از سفارت این کشور، وارد بغداد شده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان تعداد این افراد را بین 50 تا 100 نفر اعلام کرده است. وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود ضمن تخلیه بخشی از سفارت، تعداد نیروهای امنیتی را افزایش می‌دهد.

01:58 - فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت بیش از 200 تروریست تکفیری در منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه خبر داد.

00:44 - نخست وزیر عراق تاکید کرد با حمایتهای مردمی، با توطئه تروریستی که عراق را هدف قرار داده، مقابله و کشور را از وجود تروریستها پاکسازی خواهیم کرد. نوری المالکی گفت با لبیک شهروندان به فتوای مرجعیت و درخواست ملی با توطئه تروریستی علیه  عراق مقابله خواهیم کرد.

00:22 - «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه در تماس تلفنی با «هوشیار زیباری» همتای عراقی خود، با وی در مورد آخرین تحولات مناطق شمالی عراق گفت‌وگو کرد.

00:20 - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه با اعلام تشدید تمهیدات امنیتی در سفارت این کشور در بغداد، گفت گروهی از کارکنان سفارت به دیگر نقاط عراق منتقل شده‌اند.

00:04 -  سلسله انفجارهای تروریستی در بغداد دستکم 15 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. 



موضوع مطلب : احتمال فرستادن هواپیمای بدون سرنشین از سوی آمریکا به عراق

کد خبر : 1533792028335116315      تاریخ : دوشنبه 26 خرداد 1393 19:33    بازدید:1188هاشمی رفسنجانی, داعش

 

تحلیل هاشمی رفسنجانی از اقدامات گروهک تروریستی داعش

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از اقدامات گروهک تروریستی داعش گفت: این گروهک مولود نامبارکی از ترکیب جهل و تندروی است که آبروی اسلام و مسلمین را در معرض خطر قرار داده اند. برای گروهک تروریستی داعش، شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه قتل انسان ها و غارت اموال مردم موجب ارضای روحی آنان است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار جمعی از مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و گروهی از هنرمندان و فعالان صنایع دستی ایران با تقبیح و محکومیت این جنایات، اعلام خطر مراجع را برخاسته از درک عمق مسایل خواند و گفت: عقلای اسلامی نگذارند عده ای کج فهم و زیاده خواه، آبروی مسلمانان را ببرند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک گروه تروریستی که برخاسته از عقاید افراطی می باشد، امنیت و آسایش ملتی را بر هم زده است.

هنر ایرانی - اسلامی بر قله های جهان می درخشد

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ و تمدن ایران را سرشار از ظرفیت های خلاق هنری دانست و با اشاره به تلفیق آن با آثار اسلامی، گفت: امروزه هنر ایرانی ـ اسلامی بر قله های آثار هنری جهان می درخشد و این اعتراف مستشرقین است.

وی درباره آثار باستانی ایران گفت: همه بناها در همه جهان از مصالح ساختمانی معمول در هر زمان است و آنچه به بناهای تاریخی ایران جان می دهد، روح هنری اسلامی و معماری خاص و استفاده از صنایع دستی در آنها است.

هاشمی رفسنجانی ابتکار استفاده از ساختمان های قدیمی برای تبدیل به هتل و مسافرخانه را مخصوصاً در شهرهای ایران از جمله یزد و کاشان ستود و گفت: ظرفیت صنایع دستی ایران، برای افزایش اشتغال بسیار بالاست و باعث ثبت خاطرات خوب برای مسافران داخلی و خارجی در این شهرها می شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورود صنایع دستی کشورهای دیگر به ایران و عرضه آنها در مغازه های میدان امام اصفهان را غمناک توصیف کرد.

اهمیت صنایع دستی در هدایای دیپلماتیک

وی با بیان اهمیت صنایع دستی در هدایای دیپلماتیک، گفت: اهمیت تاریخی آنها شناسنامه فرهنگی کشورهاست و البته در ایران عمری به قدمت تاریخ هزاران سال دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، صنعت فرش دستبافت ایران را خیره کننده خواند و ادامه داد: رونق این صنعت علاوه بر خاصیت های فرهنگی، باعث افزایش ارزش افزوده بالا و اشتغال می شود که ضرورت امروز جامعه ما است.

برنامه ریزی برای اوقاعت فراغت بازنشستگان

وی تاکید کرد که برنامه ریزی برای اوقات فراغت کارمندان در دوران بازنشستگی و زنان خانه دار لازمه مدیریت اشتغال در استفاده از فرصت ها است.

هاشمی اضافه کرد: احساس استقلال مالی و جلوگیری از بطالت عمر، روحیه انسان را تقویت می کند و از خمودگی و افسردگی به شادابی می رساند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاع رسانی و تبلیغات را برای معرفی صنایع دستی در داخل و خارج از کشور مهم خواند و گفت: اگر آثار و ظرفیت های هنری ایران شناخته شود، شیفتگان فراوانی در دنیا هستند که به ایران روی می آورند.

وی با بیان اینکه گردشگری در جهان امروز یک صنعت است، یادآور شد: برخی از کشورهای همسایه که تاریخ و جغرافیای محدود دارند، از صنعت توریسم بیشتر از صنایع نفتی ما درآمد دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین 150 اشاره قرآن به گردشگری را معنادار توصیف کرد و اظهار داشت: این آیات می تواند مبنای کار کسانی باشد که در امور، نسبت به ابعاد دینی حساسیت دارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت گردشگری و صنایع دستی برای همه مسوولان ادامه داد: خاصیت این صنعت وجود سرمایه در سراسر کشور است و فقط مدیریت و برداشتن موانع می خواهد که باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: یکی از وظایف مهم اسلامی و ایرانی ما تدوین سیاست های کلی مبتنی بر واقعیت ها است که این نیاز تا حدودی فراهم شده است.

در آغاز این دیدار به ترتیب بهمن نامور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، محمدحسین زمرشیدی از هنرمندان و نویسندگان پیشکسوت صنایع دستی و معماری، رضایی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران، جنتی، مدیر عامل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی به بیان مشکلات و دیدگاه های خود در مورد صنایع دستی و هنری پرداختند.

سخنان رییس سازمان میراث فرهنگی

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گزارشی از سازمان ارائه کرد.

سلطانی فر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معمظ انقلاب گفت: سازمان در محقق کردن آرزوهای فرهنگی و اقتصادی ظرفیت بالایی دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان برخی از تصمیم گیری های غیر کارشناسی در دولت گذشته و انتقال معاونت ها به استان های مختلف کشور، گفت: بسیاری از سرمایه های فرهنگی کشور اعم از هنرمندان و آثار هنری در این نقل و انتقالات دلسرد، منزوی و مفقود شدند.

وی با اشاره به ارزش افزوده بسیار بالای صنایع دستی گفت: با سرمایه محدود مالی، اشتغال و ارز مالی را برای کشور افزایش می دهد.

سلطانی فر افزایش ورود گردشگران بیشتر و متنوع تر به کشور را حاصل سیاست های ایران در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: اهتمام دولت این است که با پرداختن به راهکارها و برداشتن موانع، بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.(ایرنا)




موضوع مطلب : تحلیل هاشمی رفسنجانی از اقدامات گروهک تروریستی داعش
<   1   2   3   4   5   >>   >