سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 8:49 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1360112832512381552      تاریخ : دوشنبه 07 بهمن 1392 8:18

 

ازدواجِ آسان، ‌آسان‌ نیست

این روزها ازدواج هم مانند خیلی از مسائل دیگر آسان و کم‌هزینه نیست؛ سر و سامان گرفتن جوانان با حداقل‌ها نیز آنقدر پرهزینه است که جوانان جرات فکر کردن به ازدواج را ندارند.

چنانچه زوج جوانی اکنون تصمیم به ازدواج بگیرند و برای کم هزینه بودن شروع زندگی زناشویی خود به قول معروف بی خیال مراسمی مانند جشن یا سفر ماه عسل شوند، باید حداقل حدود 50 میلیون تومان دربساط داشته باشند، چون این روزها با بازار آشفته مسکن باید حداقل 30 میلیون تومان برای رهن آپارتمانی نقلی در جنوب تهران در نظر گرفت یا باید حقوق دریافتی آقای داماد آنقدر صفر داشته باشد که بتواند حداقل در ماه 600 هزار تومان اجاره و شارژ آپارتمان را پرداخت کند، البته او و همسرش باید 20 میلیون تومان هم برای خرید لوازم خانگی مورد نیاز از نوع ایرانی، ارزان ترین سرویس طلا در بازار و دادن یک وعده غذا به خویشاوندان درجه یک کنار بگذارند. با توجه به همین هزینه های حداقلی می توان نتیجه گرفت ازدواج آسان که این روزها همه مسئولان از آن حرف می زنند و براساس آن برای جوانان نسخه می پیچند، فقط در مقام حرف آسان است.

حرف زدن از ازدواج آسان ساده است، اما موقع عمل که می رسد به هیچ وجه نمی توان آن را آسان نامید. زیرا قالب هایی که برای ازدواج آسان در نظر گرفته می شود با سبک زندگی خانواده های امروزی تفاوت دارد. برای نمونه در خیلی از مواردی که به ازدواج آسان ختم نمی شود، پدر و مادر ها نقش پررنگی دارند. زوج جوانی را در نظر بگیرید که پس از مشورت با یکدیگر تصمیم می گیرند جشن ازدواج خود را در نهایت سادگی برگزار کنند، اما پدر و مادر هر دوی آنها نظر دیگری دارند، برای نمونه پدر داماد می گوید من سال ها در مراسم ازدواج فامیل شرکت کرده و هزینه کرده ام، حالا هم باید برای پسرم جشن بگیرم و دیگران برای او کادو بیاورند!

مادرعروس هم ادعا می کند سال ها انتظار جشن عروسی دخترش را کشیده و محال است تن به جشن مختصری بدهد. اینجاست که زوج جوان متوجه می شوند اگر نظر اعضای خانواده خود را در ابتدای زندگی شان جدی نگیرند به طور حتم سوءتفاهم های به وجود آمده در آینده زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر خواهد گذاشت. البته خواسته های پدر و مادرهای زوج جوان اصلا غیرمنطقی نیست، زیرا آنها حق دارند درباره نحوه برگزاری مراسم عروسی فرزندشان تصمیم گیری کنند، اما نکته اینجاست که با توجه به تضاد طبقاتی که در جامعه وجود دارد به قول معروف ریخت و پاش های قشر متمول جامعه ناخودآگاه روی قشر متوسط و ضعیف جامعه نیز تاثیر خواهد گذشت و به طور حتم آنها را در ابتدای زندگی با مشکل مواجه می کند. ولی اگر همه خانواده ها با توجه به وضع اقتصادی خود مراسم معقولی برگزار کنند، بسیاری از مشکلات زوج های جوان برای شروع زندگی مشترک از بین می رود.

آسان نمود اول، ولی...

پای حرف های برخی کارشناسان که بنشینید برای ازدواج آسان راهکارهای زیادی می دهند که فقط روی کاغذ درست از آب درمی آید. به عنوان مثال آنها می گویند عروس خانم مهریه کمی در نظر بگیرد یا زوج های جوان مراسم ساده ای برگزار کنند، اما مشکل اینجاست هیچ کدام از این طرح ها هیچ وقت به صورت پایدار اجرا نمی شود، زیرا زیرساخت ها و سبک زندگی خانواده ها تغییر کرده است.

غلامرضا قاسمی کبریا، مدرس دانشگاه در این باره به «جام جم» می گوید: وقتی سبک زندگی تغییر کرده است ، دستکاری آن و ارائه طرح هایی مانند برگزاری مراسم ساده دیگر جوابگو نیست، برای نمونه زندگی آپارتمان نشینی اکنون هزینه های خاص خودش را دارد که در گذشته برای خیلی ها قابل تصور نبوده است؛ مانند پول شارژ، این در حالی است که در گذشته خانه ها شخصی بود و چنین قوانین و هزینه هایی قابل تصور نبود.

با توجه به سخنان این کارشناس می توان نتیجه گرفت اگر مسئولان می خواهند طرحی برای ازدواج آسان ارائه کنند قبل از هر چیز آنها باید سبک کنونی زندگی مردم را بشناسند و با توجه به آن مدل مناسبی را طراحی کنند.

قاسمی کبریا ادامه می دهد: مدل ارائه شده باید با سبک زندگی کنونی مردم سازگار باشد و بتواند مقدمات یک ازدواج آسان را فراهم کند. برای نمونه اکنون محله گرایی در جامعه شهری از بین رفته است، نتیجه هم این شده که خانواده ها برای حفظ زیبایی و جاذبه های زندگی به تنوع طلبی روی آورده اند، این ماجرا هزینه زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند.

تغییر سبک زندگی مشکل است

نکته اینجاست که بیشتر کارشناسان از تغییر سبک زندگی خانواده ها حرف می زنند، اما هیچ کدام نمی دانند در برابر تغییر سبک زندگی خانواده ها باید چه راهکاری را در پیش گرفت.

محسن ایمانی، عضو هیات مدیره دانشگاه تربیت مدرس درباره مشکلاتی که مانع ازدواج آسان می شود به جام جم می گوید: مشکل ما فرهنگی است، ولی متاسفانه تغییرات فرهنگی زود اتفاق نمی افتد، سعدی دراین باره این بیت معروف را دارد؛ سعدی به روزگاران مهری نشسته در دل / بیرون نمی توان کرد، الا به روزگاران. با توجه به همین بیت می توان گفت مهر برگزاری ازدواج های پرهزینه طی سال ها به دل خیلی از خانواده ها نشسته بنابراین به آسانی نمی توان آن را از دلشان بیرون کرد.

در واقع در این مدت خیلی از افراد به زندگی تجملی، برگزاری مراسم پرزرق و برق و خریدن افراطی زیورآلات گرایش پیدا کرده اند. البته باید یادآور شد گرایش به زیبایی و راحتی چیز بدی نیست، اما وقتی رنگ و بوی افراطی به خود بگیرد و با چاشنی چشم و هم چشمی همراه شود،به خطر بزرگی برای خانواده ها بدل می شود.

کار فرهنگی همه جانبه

برخی کارشناسان بر این باورند برای رواج ازدواج آسان بین خانواده ها باید شرایطی فراهم شود که سبک زندگی خانواده ها تغییر کرده و مانند گذشته محله محور شود، اما این کار نیاز به کار فرهنگی و اعتبار بالایی دارد.

قاسمی کبریا عنوان می کند: در کشورما برخی رسانه ها در این باره کار فرهنگی انجام می دهند، اما در بعضی از رسانه ها موضوع های ضد و نقیضی مطرح می شود به همین دلیل باید رسانه ها به طور هماهنگ هدف مشترکی را دنبال کنند. تغییر سبک زندگی هزینه بر است و به برنامه کاملی نیاز دارد، مشکل اینجاست کشورهای دیگر زندگی سنتی خود را مدرن کرده اند، اما ما با تفکر شرقی می خواهیم زندگی غربی داشته باشیم. برای نمونه همه از آپارتمان نشینی گله دارند، چون ما الگوی اشتباهی را از آپارتمان نشینی غربی ها برداشته ایم. آنها فضای آپارتمان ها را با توجه به نیازهایشان طراحی می کنند، اما اینجا به این شکل نیست.

اگر برای رفع مشکل نخواهیم سبک زندگی را دستکاری کنیم با مشکل دیگری روبه رو هستیم، زیرا سبک زندگی تغییر کرده و انتظارات سابق در این نوع سبک زندگی به نتیجه نمی رسد، به همین دلیل مسئولان باید با توجه به نیازهای عاطفی افراد جامعه طرح جدیدی را ارائه کنند.

ایمانی عنوان می کند: نسل جوان باید توجیه شود ازدواج پرهزینه چه دشواری هایی دارد، آنها باید کاملا نسبت به عواقب بدهکاری در ابتدای زندگی آگاه شوند، زیرا خیلی دور از ذهن نیست که زوج های جوان در ابتدای زندگی به دلیل بدهکار بودن نسبت به تغذیه خود بی تفاوت شده و دچار سوءتغذیه شوند، این ماجرا روی وضع کودک آنها نیز به طور حتم تاثیر خواهد گذاشت. افزون براین باید جوانان از مزایای ازدواج آسان مانند آرامش روانی بیشتر بدانند.

قاسمی کبریا معتقد است، جوانان باید ازدواج آسان را باور کرده و به سمتی بروند که زندگی پله ای را شروع کنند، نه زندگی قله ای. او می افزاید: نباید به این شکل باشد که جوانان فکر کنند در ابتدای زندگی باید خودرو، خانه و امکانات کامل را یکجا داشته باشند.

این در حالی است که کانون های ازدواج آسان نیز در کشور فعالیت می کنند، اما آن طور که باید و شاید نتیجه نمی گیرند. کبریا درباره کارایی این کانون ها می گوید: کار این کانون ها نتیجه بخش نیست، زیرا آنها با شرکت های ارائه دهنده ، خدمات وارد مذاکره شده و چند درصد تخفیف می گیرند، اما نکته اینجاست که خود خانواده ها هم می توانند این تخفیف ها را از فروشنده ها بگیرند.

متاسفانه امروزه ازدواج آسان نیز پرهزینه است، زیرا بین درآمد و هزینه شهروندان هماهنگی وجود ندارد و دستمزد کارگران و کارمندان بسیار پایین تر از هزینه های زندگی است. به همین دلیل دولت باید با حمایت بیشتر از شهروندان آنها را در راه رفع نیازهایشان یاری کند. نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد مشکل مدیریت فرهنگی هماهنگ در کشور است که با توجه به فاصله طبقاتی در کشور بستر را برای توسعه فرهنگ اشتباه مانند چشم و همچشمی فراهم کرده است.این درحالی است که باید تاکید کرد برای شروع یک زندگی مشترک به حداقل هایی نیز نیاز است که اگر فراهم نشود زندگی مشترک خیلی زود با مشکل روبه رو خواهد شد. برای نمونه، داشتن شغل و درآمد ثابت، رسیدن به بلوغ فکری و با آگاهی کامل ازدواج کردن از حداقل هایی است که زوج های جوان باید به آن توجه کرده و از احساسی تصمیم گرفتن پرهیز کنند.

مشکلات مالی، سد ازدواج

بیشتر جوانان، مشکلات اقتصادی را مانع اصلی ازدواج و تشکیل خانواده می دانند. آنها از نزدیک مشکلات مالی خانواده ها را دیده و از خطراتی که بی پولی می تواند برای آنها به وجود بیاورد، کاملا آگاه هستند به همین دلیل سعی می کنند تا آنجا که برایشان مقدور است تن به ازدواج ندهند، اما مشکل اینجاست هر چه سن جوانان بالا برود آنها کمتر به تشکیل خانواده تمایل پیدا می کنند.

ابراهیم نکو، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره به جام جم می گوید: جوان می ترسد مشکلاتی که امروزه گریبان خانواده او را گرفته دیر یا زود سراغ او نیز بیاید. او می بیند پدر یا مادر خانواده درآمد کمی داشته وافزون بر این امنیت شغلی نیز ندارند.

به گفته نکو، امروزه بسیاری از شرکت های خصوصی، کارخانه ها و سازمان های دولتی و نیمه دولتی به دلیل مشکلات اقتصادی، کارگران و کارمندان خود را اخراج کرده یا در فکر تعدیل نیرو هستند، بنابراین جوانان حاشیه امنی برای تشکیل خانواده احساس نکرده و روز به روز سعی می کند رویاهای خود را به فراموشی بسپارد.

نکو درباره حداقل ها برای تشکیل یک زندگی مشترک می گوید: به نظرم اگر زوجی بخواهد زندگی متوسطی را شروع کند باید علاوه بر صاحبخانه بودن حدود 50 میلیون تومان نقدینگی داشته باشد، تا حدودا احساس رضایتمندی کند.

بنابراین باید گفت چنانچه مسئولان دغدغه مشکلات جوانان را دارند باید با ایجاد اشتغال و در نظر گرفتن دستمزد های عادلانه جوانان را به ازدواج تشویق کنند. زیرا به گفته نکو براساس آمار حدود سه میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها تحصیلکرده هستند و باید شغل مناسبی برایشان ایجاد کرد.

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس یادآور می شود: پرداخت وام های بلاعوض می تواند به جوانان کمک کند، او در پاسخ به این مساله که در شرایطی که حدود یک میلیون جوان در انتظار گرفتن وام ازدواج هستند، صحبت از پرداخت وام های بلاعوض دور از ذهن است، تاکید می کند: باید مسئولان دراین خصوص برنامه ریزی کنند، اکنون فقط حدود 11 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک ها در دست 23 نفر است و جالب اینجاست آنها با این تسهیلات هیچ کار اقتصادی انجام نداده اند. بهتر بود به جای پرداخت وام به این افراد این تسهیلات در اختیار جوانان قرار می گرفت.

مهدی آیینی / گروه جامعه

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1360112832512381552



موضوع مطلب : ازدواجِ آسان، ‌آسان‌ نیست

کد خبر : 1360853620368050862      تاریخ : دوشنبه 07 بهمن 1392 8:27احمد کمالی,فرمانده انتظامی شهرستان اردکان,قاتل اجاره‌ای

 

دستگیری آدمکش اجاره‌ای در یک قدمی جنایت

مردی که در پی اختلاف با فردی، برای کشتن او آدمکش اجیر کرده بود، در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند و همراه همدستش از سوی ماموران اداره آگاهی شهرستان اردکان در استان یزد دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ احمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در این باره گفت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از درگیری میان دو مرد در یکی از محله های این شهر خبر داد.

ماموران انتظامی با اعزام به محل مشاهده کردند دو مرد در حال درگیری با یکدیگر هستند و یکی از آنها شوکر و میله آهنی به دست دارد که با دیدن ماموران شوکر و میله آهنی را زمین انداخت وخواست فرار کند که ماموران او را دستگیر و همراه مرد دیگر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی افزود: با شروع تحقیقات، متهم بازداشت شده ادعا کرد، پیش از این با مردی اختلاف داشته و در تاریکی شب گمان کرده، این مرد همان فرد است و قصد داشته او را تنبیه کند که ماموران سر رسیده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان یادآور شد: در ادامه ماموران به تحقیق از نفر دوم پرداختند که وی گفت تاکنون این مرد را ندیده و با وی اختلافی نداشته و این مرد قصد جانش را داشته است. در ادامه تحقیق از متهم پرونده، وی سرانجام روز گذشته اعتراف کرد برای کشتن وی به شهرستان اردکان آمده است.

اعتراف قاتل اجاره ای

وی افزود: متهم گفت ساکن شرق کشور هستم. چندی پیش مردی که با شاکی اختلاف داشت، از من خواست با دریافت ده ها میلیون تومان، مرد شاکی را به قتل برسانم. عکس، مشخصات و نشانی خانه اش را در اختیارم قرار داد و خواست برای کشتن وی به شهرستان اردکان سفر کنم .

من هم به خواسته او به این شهر آمدم و رفت و آمد مرد مورد نظر را زیر نظر گرفتم تا این که شب حادثه او را تعقیب و با شوکر و میله آهنی به وی حمله کردم که موفق به کشتن او نشدم.

کمالی تصریح کرد: در پی اعتراف متهم، همدست وی نیز دو روز پیش دستگیر شدو در مواجهه حضوری با قاتل اجیر شده، به جرمش اعتراف کرد و گفت با شاکی بر سر مسائل کاری و مالی اختلاف داشته و می خواسته از او انتقام بگیرد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنان برای مشخص شدن دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1360853620368050862



موضوع مطلب : دستگیری آدمکش اجاره‌ای در یک قدمی جنایت
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 8:48 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر
کد خبر : 1360172004723379304      تاریخ : دوشنبه 07 بهمن 1392 8:30پونه شیرازی

 

حساسیت به پنی‌سیلین؛ خطر خاموش

خیلی‌ها از تزریق آمپول، بویژه پنی‌سیلین می‌ترسند، اما خطری که در بسیاری موارد کسی از آن نمی‌ترسد، بروز واکنش‌های حساسیتی به پنی‌سیلین است که گرچه شیوع آن معمولا یک نفر در هر صد هزار نفر است و بیشتر در دوازده تا چهل و نه سالگی بروز می‌کند، اما شوک ناشی از آن می‌تواند بسیار خطرناک و حتی مرگ‌آور باشد.

پنی سیلین از آنتی بیوتیک هایی است که باعث ایجاد واکنش حساسیتی شدید به نام شوک آلرژیک در برخی افراد می شود. به همین علت متخصصان تاکید می کنند که آمپول پنی سیلین حتما باید در یک مرکز درمانی تزریق شود و از تزریق آن در منزل باید بشدت خودداری شود. همچنین پیش از تزریق آن ضروری است که تست پوستی انجام شود تا اگر بدن حساسیت نشان داد، از تزریق آن خودداری شود.

اما سوال اینجاست که چرا در مواردی حتی در کودکان شاهد تزریق آمپول پنی سیلین بدون انجام تست پوستی هستیم و حاصل این بی توجهی، بویژه در این گروه سنی چه می تواند باشد.

دکتر فریبا شیروانی، متخصص اطفال در گفت و گو با جام جم در پاسخ می گوید: عواملی که در حساسیت به پنی سیلین نقش دارد معطوف به سن افراد می شود و بر این اساس، این نوع حساسیت بین دوازده تا چهل و نه سالگی بیشترین شیوع را دارد. به بیان دیگر، احتمال بروز شوک حساسیتی ناشی از تزریق پنی سیلین در سنین زیر 12 سال بسیار کم است. به همین دلیل، انجام تست پوستی پیش از تزریق پنی سیلین در سنین زیر 12 سال در صورت وجود نداشتن سابقه آلرژی در فرد و خانواده وی لازم نیست.

این فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح می دهد: در روش خوراکی حساسیت کمتری نسبت به روش تزریقی وجود دارد و به همین دلیل بیشتر به کودکان زیر 12 سال پنی سیلین خوراکی تجویز می شود. گرچه نباید فراموش کرد که اگر تست پنی سیلین بدرستی انجام شود یعنی این دارو ابتدا بسیار رقیق و سپس تزریق شود، احتمال بروز شوک آلرژی از بین می رود.

همچنین نباید از خاطر برد که اگر بیماری به داروی دیگری حساس است زمینه حساسیت در او وجود دارد و ممکن است به پنی سیلین نیز حساس باشد. در بیماری های آلرژیک مانند آسم نیز احتمال شدیدتر بودن واکنش حساسیت بیشتر است.

حساسیت به پنی سیلین

حساسیت به پنی سیلین معمولا به صورت عوارض پوستی مانند اگزما، ضایعات جلدی و انواع حساسیت های پوستی بروز پیدا می کند و عوارض دیگر مانند عوارض کبدی، انواع کم خونی حاد، تشنج، کاهش سیستم ایمنی نسبت به عفونت ها و اختلالات و نارسایی های انعقاد خون بروز پیدا می کند. البته به گفته دکتر شیروانی، این عوارض در افرادی که سابقه آلرژی با مصرف داروهای دیگر را دارند بیشتر دیده می شود و در افراد مبتلا به عفونت اچ آی وی نیز شایع تر است.

اما به گفته دکتر عبدالمجید چراغعلی، متخصص داروشناسی، پنی سیلین از نظر بروز عوارض جانبی، در مقایسه با داروهای دیگر، داروی بسیار سالمی است و عوارض بسیار کمی ایجاد می کند، اما دو عارضه مهم دارد؛ درد هنگام تزریق و بروز شوک آلرژیک که در تعداد معدودی از افراد بروز پیدا می کند. البته در بسیاری از موارد، این واکنش ها خطرناک نیست و به خارش و کهیر منجر می شود، اما این واکنش ها زمانی خطرناک می شود که شوک آلرژیک بدهد.

این متخصصان تاکید می کنند که هیچ راهی برای تشخیص و شناسایی این حساسیت وجود ندارد تا بتوانیم بگوییم که به طور مثال، در کودکان بیشتر از بزرگسالان بروز می کند یا خیر .یعنی همه افراد در معرض خطر ابتلا به حساسیت و شوک ناشی از پنی سیلین قرار دارند، ولی تعداد افرادی که به این شوک مبتلا می شوند خیلی کم است.

تست پنی سیلین؛ چرا و چگونه؟

برای انجام تست پنی سیلین بین صد تا هزار واحد پنی سیلین به صورت زیرپوستی استفاده می شود. البته بنا بر نظر دکتر چراغعلی، تست قبل از تزریق، ارزش تشخیصی زیادی ندارد، زیرا بررسی های جدید علمی نشان می دهد همان میزانی از دارو هم که برای تست استفاده می شود، می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به این علت، امروزه تست قبل از تزریق، در کودکان انجام نمی شود. پس آنچه اهمیت دارد انجام تزریق در مراکز درمانی مجهز به تجهیزات و داروهای مقابله ای با بروز شوک حساسیتی احتمالی است.

البته دکتر شیروانی در باره نحوه صحیح انجام تست پنی سیلین که متاسفانه در کشورمان رعایت نیز نمی شود، توضیح می دهد: انجام تست پنی سیلین، ابتدا باید با مقادیر بسیار کم انجام شود و 20 دقیقه بعد این تست دوباره تکرار شود، پس از گذشت 20 دقیقه از تست دوم، تست سوم با غلظت بیشتری باید انجام شود، اما در ایران، همان بار اول مقداری از پنی سیلین را رقیق و زیر پوست تزریق می کنند و براساس آن تصمیم می گیرند که بیمار نسبت به پنی سیلین حساسیت دارد یا خیر.

این متخصص اطفال تاکید می کند: در مراکز درمانی که تست پنی سیلین انجام می شود، لازم است وسایلی مانند کپسول اکسیژن و امکانات احیای تنفسی و قلبی بیمار، داروهای ضدآلرژی و آنتی هیستامین ، استروئیدها و اپی نفرین وجود داشته باشد، زیرا گاهی حتی با تزریق مقادیر بسیار کم پنی سیلین، فرد دچار شوک می شود.

اگر قرار باشد با تست پنی سیلین، نوع فوری آلرژی بروز کند، چند ثانیه تا چند دقیقه زمان کافی است، اما گاهی علائم دیررس، ظرف 20 دقیقه تا نیم ساعت بعد از تزریق بروز می کند. بنابراین ده دقیقه زمان کم است و بهتر است بعد از انجام تست، بیمار زمان طولانی تری را در مرکز درمانی حضور داشته باشد.

علائم شوک حساسیتی

شوک حساسیتی یک واکنش حاد حساسیتی است که معمولا طی 30 دقیقه و در بسیاری از موارد بلافاصله پس از تماس با یک ماده حساسیت زا بوجود می آید و با علائمی شامل کهیر، ورم حنجره، پلک، زبان، زبان کوچک، التهاب بینی، عطسه، خس خس سینه، تولید مخاط یا کاهش فشار خون و شوک بروز می کند. بی قراری و معمولا به دنبال آن غش و بیهوشی نیز ممکن است رخ بدهد.

به گفته دکتر شیروانی، علائم شوک حساسیتی معمولا به صورت خارش و سو زش پوست، بخصوص پوست صورت، سینه و پشت، انقباض دردناک سینه و سختی تنفس، سرگیجه، بیقراری و آشفتگی، تهوع، دل درد یا اسهال، سردرد، عطسه، خارش و خشونت صدا بروز پیدا می کند.

نجات پس از بروز شوک، ممکن است

اقدامات اولیه برای نجات جان بیمار مبتلا به شوک حساسیتی پس از تزریق پنی سیلین یا دیگر داروهایی که شوک آلرژیک می دهد شامل اقدامات اصول احیا می شود. اقداماتی که بر اساس آن مجرای تنفسی بیمار را باز و اقدام به تنفس مصنوعی به وی می کنند.

دکتر شیروانی با اشاره به این اقدامات می گوید: در چنین شرایطی ابتدا باید اکسیژن خالص با غلظت بالا را به مصدوم رساند و سپس اقدام به درمان شوک کرد. اگر مصدوم بیهوش نیست باید او را به حالت طاقباز یا به پهلو خواباند. اولین داروی تزریقی برای درمان شوک حساسیتی، آمپول اپی نفرین است که به صورت زیر جلدی تزریق می شود. داروهای بعدی عبارتند از آمپول های آنتی هیستامین که داخل رگ تزریق می شود. داروهای گشادکننده راه های هوایی نیز در چنین شرایطی باید مورد استفاده قرار بگیرد.

پونه شیرازی / گروه سلامت

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1360172004723379304
 



موضوع مطلب : حساسیت به پنی‌سیلین؛ خطر خاموش

کد خبر : 1359101235939140737      تاریخ : شنبه 05 بهمن 1392 22:22هسته ای,غرب,آمریکا

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا:

فناوری صلح‌آمیز دائمی خواهد بود و سلاح هسته‌ای هرگز

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌.ان.‌ان آمریکا به تشریح سیاست‌های دولت تدبیر و امید در خصوص مسائل گوناگون از جمله مذاکرات هسته‌ای، روابط با غرب، راه‌های حل بحران سوریه و برخی مسائل داخلی ایران پرداخت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مصاحبه با فرید زکریا مجری این شبکه، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه شرایطی باید برای مذاکرات نهایی ایران با 1+5 برقرار باشد، گفت: معتقدم اگر طرف مقابل ما آمادگی کامل، اراده سیاسی و توان لازم را داشته باشد، از طرف جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد تا برای برداشتن قدم نهایی در مسأله هسته ای وارد شویم.

تنها در چارچوب های قانونی حرکت می کنیم

رئیس جمهوری تصریح کرد: معتقدم گرچه گام نهایی به آسانی قدم اول نیست و سخت تر خواهد بود، اما در عین حال شرایط به گونه ای است که ما می توانیم قدم نهایی را برداریم چرا که جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای بوده و بر این حق خود کاملاً مصرّ است و تبعیض در این زمینه را نمی پذیرد، هرگز به دنبال سلاح هسته ای و به طور اساسی سلاح کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود.

روحانی در پاسخ به این سوال که در آمریکا و غرب این نظر وجود دارد که ایران نباید هیچ قدرت غنی سازی داشته باشد و اورانیوم مورد نیاز ش را از خارج تهیه کند و در این رابطه مقامات آمریکایی اعلام کردند که ما به توقف غنی سازی در ایران اصرار داریم و آیا ایران قبول می کند که توان محدود و عمده غنی سازی خود را کنار بگذارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان تبعیض را نمی پذیرد، فناوری صلح آمیز هسته ای از جمله حق غنی سازی از حقوق مسلم همه کشورهاست و ما تنها در چارچوب های قانونی حاضریم حرکت کنیم، اگر کسی بخواهد فرای قانون با ما سخن بگوید این بدان معناست که به دنبال توافق نیست.

رئیس جمهوری ادامه داد: ملت ایران در موضوع فناوری هسته ای بسیار حساس بوده و ما این موضوع را جزء غرور ملی خود می دانیم. امروز فناوری هسته ای در ایران بومی شده و اخیراً نیز پیشرفت های بسیار قابل ملاحظه و جدیدی در زمینه ساخت سانتریفیوژ به دست آمده است، بنابراین در مسیر فناوری هسته ای بویژه در زمینه تحقیق و توسعه به هیچ عنوان محدویت را نخواهیم پذیرفت.

روحانی با بیان این که براساس قانون مجلس شورای اسلامی ایران در آینده نیاز به 20 هزار مگاوات برق هسته ای دارد و مصمم هستیم که سوخت هسته ای نیروگاه های اتمی را در داخل کشور و به دست دانشمندان خودمان تهیه کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد، گفت: در عین حال تمامی فعالیت های ما زیر نظر آژانس خواهد بود و ما در این زمینه شفاف بوده و حاضر هستیم در مذاکرات آینده این موضوع که هیچ گونه نگرانی نسبت به فعالیت ایران وجود ندارد را روشن سازی کنیم. کما این که طی 10 سال گذشته آژانس انرژی اتمی هزاران ساعت بازرسی در ایران انجام داده و تصور نمی کنم که این میزان بازرسی در هیچ کشور دیگری انجام شده باشد.

رئیس جمهوری افزود: در تمام بازرسی های آژانس انرژی اتمی هیچگونه علامتی مبنی بر این که فعالیت های هسته ای ایران از مسیر صلح آمیز منحرف شده باشد، یافته نشده است.

بهتر است بگوییم رآکتوری که نیاز بیماران را می تواند رفع کند

روحانی این سوال را که پس فعالیت غنی سازی در ایران متوقف نخواهد شد را با قاطعیت پاسخ داد: به هیچ عنوان این کار انجام نمی شود.

رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که گفته می شود رآکتور آب سنگین در اراک، چیزی نیست که ایران برای برنامه صلح آمیز هسته ای به آن نیاز داشته باشد، خاطر نشان کرد: این رآکتور، رآکتور آب سنگین بوده و رآکتور پلوتونیوم نیست و ما به آن برای تولید رادیو داروها نیازمندیم.

روحانی افزود: همه می دانند که رآکتور تهران بسیار کهنه و قدیمی شده و برای زمان طولانی نمی تواند عمر داشته باشد. ما برای درمان بیماران خود نیاز به فعالیت های پزشکی هسته ای داریم و برای این کار مسیر بسیار نزدیک رآکتور آب سنگین است که امروز در این کار روی پای خود ایستاده ایم و دانشمندان کشور آن را طراحی کرده و ساخت این رآکتور در حال اتمام است.

رئیس جمهوری تأکید کرد: ما در خصوص مسائل پزشکی و مربوط به سلامت مردم نمی توانیم هیچ محدودیتی را بپذیریم و بارها اعلام کرده و می کنیم که در ایران بازفرآوری نداشته و نمی خواهیم به دنبال آن باشیم بنابراین، بهتر است بگوییم رآکتوری که نیاز بیماران را می تواند رفع کند.

فناوری صلح آمیز دائمی خواهد بود و سلاح هسته ای هرگز

دکتر روحانی در پاسخ به این سوال که آیا حسن نیت و اعتماد کافی برای ادامه مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی با توجه به شکافی که در این خصوص احساس می شود، وجود دارد، اظهار کرد: البته نمی توان گفت که اعتماد کامل در این مسیر وجود دارد و این در حالی است که یکی از اهداف این مذاکرات هم ایجاد اعتماد میان طرفین است و در این مسیر اجرای 6 ماهه توافق نامه ژنو هم برای این است که این اعتماد بیشتر شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ملت ایران نسبت به سیاست های دولت آمریکا به دلیل اقدامات سه دهه گذشته آنان بسیار نگران هستند و اعتماد کافی به آنها ندارند که این اعتماد باید ساخته شود. امروز تازه پایه های ساختمان اعتماد بنیانگذاری شده و ما باید این پایه را محکم و دقیق بسازیم و در این مسیر نیاز به زمان داریم.

روحانی با اشاره به این که یکی از اهداف گام نهایی در خصوص مسأله هسته ای هم ایجاد اعتماد بین ایران و کشورهایی است که نسبت به فعالیت های ایران تردید دارند، تصریح کرد: اگر هدف کشورهایی که با ایران مذاکره می کنند این باشد که تبعیضی میان ایران و سایر کشورها وجود نداشته و فناوری صلح آمیز، البته تحت نظر آژانس و در چارچوب مقررات بین المللی ادامه پیدا کند، اعتماد بیشتری ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهوری افزود: اما اگر هدف این باشد که بخواهند ایران را از این فناوری باز دارند، هرگز امکان پذیر نخواهد بود، به دلیل این که این فناوری در شرایط تحریم کاملاً بومی شده و بنابراین، این راه ادامه خواهد داشت. فناوری صلح آمیز دائمی خواهد بود و سلاح هسته ای هرگز.

تحریم ها خلاف قانون است و نسبت به ایران کاملاً بی معنا و ناصحیح است

روحانی در پاسخ به این سوال که گفته می شود کنگره آمریکا لایحه افزایش تحریم ها در مورد ایران در صورتی که بعد از 6 ماه مذاکرات و توافق همراه با موفقیت نباشد را در دستور کار خود دارد و در این راستا عکس العمل ایران نسبت به این تصمیم احتمالی چه خواهد بود، گفت: ظاهراً کنگره آمریکا فاصله زیادی دارد تا این که بتواند ملت ایران را شناخته و بداند هنگامی که از لحاظ دینی و مذهبی در ایران رهبران مذهبی و بویژه رهبر معظم انقلاب اعلام می کنند که ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای حرام است این بدان معناست که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نیست.

رئیس جمهوری با طرح این سوال که آیا راهی که تاکنون تحریم ها رفته اند موفق بوده که بخواهد ادامه پیدا کند، گفت: تحریم ها خلاف قانون است و کنگره ای که ادعا دارد، قانونگذاری می کند نباید برخلاف مقررات بین المللی قدم بردارد، این تحریم ها به معنای تضعیف معاهده ان پی تی و سایر مقررات بین المللی است و هیچ کشوری نمی تواند برای کشور دیگری تصمیم گیری کند.

روحانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چهارراه دنیا قرار داشته و دارای موقعیت ژئواستراتژیک و ژئوپولوتیک ودارای منابع بسیار غنی است، گفت: تحریم نسبت به ایران مسیری کاملاً بی معنا و ناصحیح است و کنگره آمریکا به جای تهدیدهای نابجا راه مذاکره و اعتمادسازی را تقویت کند.

جمهوری اسلامی ایران به طور کامل برای مذاکره و اعتمادسازی آماده است

رئیس جمهوری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل برای مذاکره و اعتمادسازی آماده است، اما نه از تهدید می ترسیم و نه زبان تهدید در مواجهه با ایران کارگر است. زبانی که آنها باید انتخاب کنند، زبان قانونی، صحیح و گفتمان احترام نسبت به ملت ایران است و مطمئناً اگر در این مسیر گام بردارند به نفع همه ملتها و منطقه حساس خاورمیانه و سایر ملت های جهان خواهد بود، کما این که در طول این 6 ماه خواهند دید حرکتی که در حال انجام است به نفع همگان خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: امروز منطقه ما نیاز به ثبات دارد و ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه است، بنابراین مسیری که برای کنگره و دولتمردان آمریکا وجود دارد باید مسیر قانون و اخلاق باشد و این مسیر تنها در مذاکره و ایجاد اعتماد بین دو ملت و قدم به قدم بین دو کشور خواهد بود.

امروز خطرناکترین گروه های تروریستی در سوریه تجمع کرده اند

رئیس جمهوری در بخش دیگری از این مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا جمهوری اسلامی ایران با توجه به مسائل و موضوعات مختلفی که در خصوص عدم رعایت حقوق بشر از سوی دولت سوریه وجود دارد از بشار اسد حمایت می کند، گفت: در یک جنگ داخلی نمی توان تنها یک طرف را دید، آنچه امروز منطقه را با معضل بسیار مواجه کرده مسأله تروریزم است.

روحانی ادامه داد: همگان حتی غربی ها به خوبی می دانند که امروز خطرناکترین گروه های تروریستی در سوریه تجمع کرده اند و متأسفانه برخی از کشورها از این تروریست ها حمایت مالی کرده و به آنها امکانات می دهند و این در حالی است که دولت بشار اسد از پیش وجود داشته و کشور سوریه را اداره می کرده است. در این مسیر بر فرض اگر مردم اعتراضی هم داشته باشند باید از طریق قانونی، پیگیری شده و در یک انتخابات آزاد مشخص شود که مردم خواستار چه چیزی هستند.

کسانی که به تروریست ها کمک می کنند، دچار اشتباه بزرگ تاریخی هستند

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تا جنگ داخلی در سوریه متوقف شود و تروریست هایی که در سوریه اجتماع کرده و در آینده ممکن است به کشورهای دیگر بروند، از این کشور خارج شوند.

روحانی افزود: کشورهایی که امروز به تروریست ها در سوریه کمک می کنند باید بدانند که این شمشیر روزی بر گردن آنها نیز فرود خواهد آمد و همه آنها امروز دچار اشتباه بزرگ تاریخی هستند.

رئیس جمهوری گفت: همه باید کمک کنیم تا شرایطی آرام و مناسب در سوریه برای انتخاباتی آزاد، ایجاد کنیم و پس از آن همه در برابر آراء مردم سوریه تسلیم باشند و هر چه آنها اراده کردند به اجرا در بیاید.

روحانی تصریح کرد: این که کشورهایی از خارج بخواهند برای مسائل داخلی سوریه تصمیم گیری کنند هم اشتباه بوده و هم قانونی و عملیاتی نخواهد بود.

رئیس جمهوری گفت: بگذاریم فرصت لازم برای مردم سوریه در مسیر انتخاب راه آینده فراهم شود.

روحانی افزود: امروز تروریزم خطری بزرگ در منطقه است و همه باید به این واقعیت تلخ توجه کنند.

هر آنچه مردم سوریه انتخاب کنند همان درست خواهد بود

رئیس جمهوری در پاسخ به این گفته مجری شبکه سی ان ان مبنی بر این که مردم سوریه در شرایط فعلی که دولت هم دست به سلاح برده چگونه می توانند انتخابی آزاد داشته باشند، گفت: مسلم است تا زمانی که جنگ داخلی در سوریه پایان نیابد، مردم این کشور نمی توانند تصمیمی بگیرند و به همین دلیل است که باید همه تلاش کنند تا جنگ در این کشور به پایان برسد. برای تحقق این کار باید تروریست هایی که از اروپا و دیگر کشورها در سوریه تجمع کرده اند، بیرون رفته و کمک به آنها متوقف شود؛ پس از آن همه باید تلاش کنیم تا شرایط را برای مردم سوریه در مسیر انتخاب آزاد مهیا کنیم و سپس هر آنچه مردم سوریه انتخاب کردند همان درست خواهد بود.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در صورت حضور در مذاکرات سوریه از روند انتخابات آزاد در این کشور حتی اگر به پایین آمدن حکومت بشار اسد بیانجامد حمایت می کرد، گفت: اصلاً بحث بشار اسد در این جریان مطرح نیست، اول همه باید تلاش کنیم تروریست ها را از این کشور بیرون کرده و جلوی اقدامات وحشیانه آنها را بگیریم و در این مسیر باید همه قدرت های بزرگ و کشورهای منطقه دست به دست هم بدهند. پس از آن باید شرایطی فراهم شود تا همه آنهایی که به عنوان معارضین در سوریه هستند با دولت این کشور سر میز مذاکره نشسته و شرایطی آرام و فضایی مناسب در این کشور ایجاد شود. آنگاه هر چه مردم سوریه اراده کرده و نسبت به هر فرد و هر نوع حکومت تمایل داشته باشند، حق انتخاب با آنان خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران در این مسیر هر کمکی بتواند انجام خواهد داد.

مردم سیاست های تجاوزگرانه و مداخله جویانه آمریکا را نمی خواهند

رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که شما در زمان تبلیغات انتخاباتی خود گفتید که مرگ بر آمریکا تنها در کلمات و شعار نیست و باید این موضوع را در عمل نشان دهیم ؛ هدفتان از ارائه این بحث چه بوده، گفت: ملت ایران هنگامی که می گویند «مرگ بر آمریکا» مقصودشان این است که می خواهند سیاست های تجاوزگرانه و مداخله جویانه آمریکا نباشد و ملت ها برای خودشان تصمیم بگیرند و در همه کشورهای منطقه دموکراسی استقرار پیدا کند و من در این راستا به ملت اعلام کردم که اگر می خواهید سیاست های آمریکا متوقف شود باید در مقام عمل قدم بردارید.

روحانی افزود: ما باید عملاً به آمریکا بفهمانیم که مداخلات او ناصحیح است، چرا که در دنیای امروز همه باید بدانیم دیگر شرایط قرن های پیش حاکم نیست و در قرن جدید که در آن حضور داریم همه باید به استقلال و منافع ملت ها احترام بگذاریم که اگر اینگونه باشد، این همه مشکلات نخواهیم داشت.

رئیس جمهوری با اشاره به این که آمریکا در منطقه ما جنگ هایی را به ملت ها تحمیل کرده است، گفت: امروز نیروهای آمریکایی بدون اجازه و رضایت ملت ها در منطقه حضور دارند و سوال اینجاست که آیا راهی بهتر از این وجود ندارد و آمریکایی ها تصور می کنند تنها راه برای حفظ منافعشان استفاده از نیروی نظامی است.

روحانی تصریح کرد: ما معتقدیم راه های بهتر، قانونی و اخلاقی تر در این مسیر وجود دارد و برای این کار همه باید به استقلال و حقوق ملت ها احترام بگذاریم و سخن من در آن ایام این بود که ما باید در مقام عمل قدم های سازنده را برداریم و تنها با شعار کاری از پیش نمی رود.

قرار نیست که تا ابد با آمریکا در حال دشمنی باشیم

رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا شرایط جدیدی بوجود آمده تا ایران بتواند با آمریکا رابطه داشته باشد، گفت: این در اختیار آمریکایی هاست، اگر آنها مداخلات و فشارهای خود را کنار گذاشته و سعی در تخریب روابط ایران با دیگر کشورها نکرده و در قبال ملت ایران قدم های مثبت بردارند، البته شرایط جدیدی در این مسیر بوجود خواهد آمد.

روحانی ادامه داد: ما و آمریکا قرار نیست که تا ابد در حال دشمنی باشیم و حداقل این تصمیم از طرف ملت ایران وجود نداشته و بنده بعید می دانم ملت آمریکا نیز چنین اراده ای داشته باشند به هر حال این دو ملت سالیان طولانی با یکدیگر علی رغم مشکلاتی که دولت آمریکا داشته رابطه داشته اند. بنابراین، این واشنگتن است که باید تصمیم گرفته و رفتار و سیاست خود را تغییر دهد و در این صورت حتماً از طرف ملت ایران پاسخ مثبت خواهد گرفت.

اسرائیل در صورت دیوانگی علیه ایران پاسخی بسیار پشیمان کننده می گیرد

رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر اسرائیل علیه تأسیسات اتمی ایران حمله نظامی داشته باشد، عکس العمل ایران چه خواهد بود، گفت: مطمئناً اسرائیل یک چنین اقدامی نخواهد کرد چرا که به خوبی می داند در این صورت پاسخ به او چه خواهد بود.

روحانی خاطر نشان کرد: رژیم اسرائیل توان جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به خوبی می داند و ما نیز از امکانات آنها اطلاعات کافی داریم، اسرائیل در این مسیر شعار می دهد و در مقام عمل قادر به چنین کاری نخواهد بود و اگر چنین دیوانگی را انجام دهد پاسخ بسیار پشیمان کننده ای خواهد گرفت.

رییس جمهوری در واکنش به این سوال که آیا ایران به دنبال صلح با اسرائیل است، تأکید کرد: آنچه ما می خواهیم این است که رژیم اسرائیل دست از تجاوز خود برداشته و زمین هایی که به ناحق غصب کرده را به صاحبانش بازگرداند و حداقل در این مسیر به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که سال های زیادی از آن گذشته عمل کند. ما می خواهیم زندانیان فلسطینی را آزاد کرده و همه آوارگانی که ازکشورشان بیرون رانده شدند به وطن خود بازگشته و آراء مردم آینده این سرزمین را تعیین کند.

بنده منتخب یک ملت هستم و آنچه اهمیت دارد نظرملت ایران است

مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان خطاب به رییس جمهور گفت شما امروز مرکز توجه دنیا هستید، اما عده ای معتقدند که شما آنطور که در ظاهر نشان می دهید، نیستید و حتی برخی اعلام کردند که روحانی گرگی در لباس میش است، سوال من این است که شما خودتان را چگونه توصیف می کنید؟ که رییس جمهوری در پاسخ خاطر نشان کرد: این سخن متعلق به یک متجاوز، غاصب و کسی است که کودکان را کشته و به زن ها رحم نکرده و امنیت منطقه را به هم زده است.

روحانی ادامه داد: بنده منتخب یک ملت هستم و همه ارزش در اینجاست که ملت ایران در انتخاباتی آزاد و رقابتی حضور پیدا کرده و فردی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند که شعار او اعتدال و عقلانیت بوده ومی خواهد با دنیا تعامل سازنده داشته باشد، بنابراین دولت و یا رییس جمهور مهم نیست و آنچه اهمیت دارد نظر ملت ایران است و دولتی که انتخاب شده این ملت است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ملت ایران در انتخابات اخیر خود با صدای رسا با دنیا سخن گفت و پنجره های خود را به روی دنیا باز کرد و ما امیدواریم، جهان از این فرصت به خوبی استفاده کند.

 

 

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1359101235939140737



موضوع مطلب : فناوری صلح‌آمیز دائمی خواهد بود و سلاح هسته‌ای هرگز
یکشنبه 92 بهمن 6 :: 8:47 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1358758434489590681      تاریخ : شنبه 05 بهمن 1392 16:29 ماهواره ای,صلح طلبان,جنگ طلبان

 

توهین شاه سعودی به احمدی ‌نژاد

برخی‌ رسانه‌های داخلی با ذوق‌زدگی عبارات توهین‌آمیز ملک عبدالله،شاه دیکتاتور عربستان که کشورش از اصول اولیه دموکراسی بی بهره است نسبت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران را ‌به نقل از یک روزنامه عربی! منتشر کرد ند.

به گزارش «تابناک»، بر پایه این گزارش، پادشاه کشوری که خود بزرگ ترین حامی تروریست ها و ترویج خشونت گری از راه قتل و عام شیعیان است، رئیس جمهور سابق ایران را حتی پایین تر از شیطان دانسته و چون در بخشی از سخنانش آیت الله هاشمی رفسنجانی را تحویل گرفته، موجب خوشحالی برخی در داخل شده است.

 توهین پادشاه سعودی ها به هر کدام از مقامات سابق و کنونی توهین به همه ما ایرانی هاست. ذوق زدگی از توهین به رئیس جمهور سابق توسط کسی که بزرگ ترین حامی تروریست ها و بیشترین مخالف جمهوری اسلامی ایران است، مسیر اشتباهی است؛ مسیری که ترجمه خطوط آن ترجیح رقابت های داخلی و جناحی بر منافع ملی و عزت و شرف ایرانیان است.

قرا?ن جنگ طلبان و قرا?ن صلح طلبان

اکبر گنجی در مقاله ای که در روزنامه آمریکایی هافینگتون پست منتشر شد نوشت:بنیادگرایان جنگ طلب و تروریست، با تفسیری غیر معتبر از قرآن، این متن مقدس را به کتاب جنگ و تروریسم تبدیل کرده اند. آنان بدین ترتیب، جنگ میان دینداران و بی دینان، مسلمانان و نامسلمانان، شیعه و سنی، جنگ میان سنیان، جنگ میان شیعیان، و...راه انداخته اند.

وی افزود: خدای آنان یک جنگجوی تمام عیار است که جز کشتار و جنگ و تروریسم به چیزی فرمان نداده و نمی دهد. عمل به این قرائت نادرست، نه تنها به خون ریزی های فراوان انجامیده، بلکه چهره ای خشن و وحشی از اسلام و مسلمانان به تصویر کشیده است

در این مقاله با اشاره به اینکه صلح طلبان با استناد به کرامت انسان ها، عدالت، صلح، الگو بودن پیامبر رحمت، تفسیری صلح طلبانه از قرآن ارائه می کنند آمده است:قرآن بر کرامت و شرافت انسان تأکید نهاده است( اسرأ، 70). این متن بارها و بارها بر عدالت تأکید کرده است. خداوند به عدل و احسان فرمان می دهد (نحل، 90). پیامبر و مسلمانان را به عدل و داد فرا می خواند.

شبکه های ماهواره ای و تعامل ایران و آمریکا

شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان همچنین با پوشش اخبار منطقه  بر اهمیت تعامل ایران و امریکا برای مدیریت مسائل منطقه تاکید می کنند. این شبکه ها و بخصوص شبکه بی بی سی با این کار به دنبال زمینه سازی برای گسترش روابط ایران و امریکا و مشروع و منطقی جلوه دادن آن هستند.

شبکه های ماهواره ای در حالی در خطوط خبری خود نشست ژنو2 را بازتاب  می دهند که تلاش می کنند با بازتاب نظرات ائتلاف ملی سوریه در مخالفت با حضور ایران در ژنو2 به نوعی ایران را بخاطر عدم توجه به درخواستهای مخالفان، مقصر قلمداد نمایند. این شبکه ها در خط تحلیلی خود با مقصر جلوه دادن ایران و همچنین اختلاف نظر در داخل کشور پیرامون این موضوع ، تقلا می کنند ماجرای پس گرفتن دعوت ایران به  ژنو 2 از سوی بان کی مون را کمرنگ و توجیه نمایند.

خوابی که تعبیر نمی شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت برچیده شدن تاسیسات هسته ای کشورمان گفت: خواب کری در مورد برچیدن تاسیسات هسته ای هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات مضحک و تکراری جان کری مبنی بر ضرورت برچیده شدن تاسیسات هسته ای ایران گفت: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا یک بار دیگر فرمایش مقام معظم رهبری را در اذهان زنده کرد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.  
 
وی افزود: واقعیت این است که سیاست آمریکا در قبال آینده هسته ای جمهوری اسلامی ایران همانی است که رئیس جمهور این کشور صراحتا اظهار داشت؛اگر می توانستیم همه تاسیسات هسته ای ایران را برمی چیدیم.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این جمله رئیس جمهور آمریکا همه واقعیت های چالش 10 ساله جمهوری اسلامی ایران با این کشور در عرصه هسته ای بوده و اعتراف باراک اوباما به شکست در این چالش است. 

      Share on Google+ 15 15 انتهای خبر :: کد خبر : 1358758434489590681
 



موضوع مطلب : توهین شاه سعودی به احمدی ‌نژاد

کد خبر : 1358913680353765575      تاریخ : شنبه 05 بهمن 1392 18:40 ژنو

 

مذاکرات ژنو 2؛ آتش بس و پایان محاصره حمص

درمذاکرات ژنو 2 امروز بحث آتش بس و پایان محاصره برخی از شهرها و روستاها به میان آمد. از جمله هیات مخالفان از طرف مقابل خواسته است تا به محاصره شهر حمص پایان داده و ارسال کمک‌های انسانی را تسهیل و خروج مجموعه‌های مسلح وابسته به ائتلاف را تضمین و تسهیل کند.

هیئت سوری امروز (شنبه) در مذاکرات با هیات مخالفان در یک اقدام تاکتیکی ریاست خود را تغییر داد و بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل به جای ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نشست و مذاکرات را ادامه داد. این اقدام اعتراض هیات مخالفان را به همراه داشت چرا که آنها معتقدند دولت سوریه عمدا سطح مذاکرات را کاهش داده است.

 این تغییر در هیات سوری از آن رو صورت گرفته است تا به طرف مقابل نشان دهد که سطح مذاکرات باید فنی شده و از چهارچوب سیاسی خارج شود؛ علاوه بر آن از نگاه دولت سوریه دلیلی ندارد تا یکی از مقامات عالی رتبه حکومت سوریه در مقابل هیاتی بنشیند که چندین بار ترکیب خود را عوض کرده و فردی را به ریاست هیات نشانده اند که فاقد وزنه سیاسی در بین ائتلاف مخالفان نظام است.

این در حالی است که از نگاه دولت سوریه درخواست آتش بس و پایان محاصره از سوی مخالفین به حمص محدود شده زیرا آنها تلاش دارند تا به هر وسیله ممکن مجموعه های مسلح خود را از این منطقه به سلامت خارج کنند.

در مقابل این سوال وجود دارد که اگر دولت سوریه به محاصره حمص خاتمه دهد آنگاه آیا محاصره مناطقی مثل فوعه، نبل و الزهراء در نزدیکی حلب که بیش از 9 ماه در محاصره مجموعه های مسلح است خاتمه می یابد؟ براساس اطلاعات موجود در پی درگیری ها و نبردهای مسلحانه اخیر بین مجموعه های مسلح، نیروهای وابسته به جبهه اسلامی اخیرا به محاصره فوعه، نبل و الزهراء خاتمه داده و نیروهای خود را برای جنگ با داعش به جاهای دیگری منتقل کرده و در مقابل نیروهای داعش محاصره این سه منطقه را که شیعه نشین هم هستند، ادامه داده اند.

سوال هیات سوری اینجا است که اگر ارتش سوریه به محاصره حمص پایان دهد آیا ائتلاف مخالفان قادر است تضمین دهد که مناطقی از این دست نیز از محاصره مجموعه های مسلح خارج شود؟

در همین نقطه است که هیات دولت سوریه در ژنو طرف مقابل را به یک چالش جدی کشانده است تا نشان دهد که هیات ائتلاف مخالفان نظام هیاتی سیاسی هستند که بر بسیاری از امور میدانی و صحنه های نبرد تسلط ندارند و این مجموعه های مسلح تروریستی مستقل از ائتلاف هستند که زمام امور را به دست دارند. از همین جا هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری این بحث را مطرح کرده اند که موضوع مبارزه با تروریسم و مجموعه های مسلح تکفیری باید در دستور کار قرار گیرد تا راه برای اجرای برخی مطالبات باز شود. (ایسنا)

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1358913680353765575



موضوع مطلب : مذاکرات ژنو 2؛ آتش بس و پایان محاصره حمص
کد خبر : 1359593388898013024      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 8:21حامی فتنه,اصلاح‌طلبان,حسین موسویان,داووس,فاطمه هاشمی

یواشکی روزنامه‌ها

احمدی‌نژاد در اندیشه بازگشت به قدرت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

کیهان: برکناری 2500 مدیر در 6 ماه و هنوز تمام نشده !

روزنامه کیهان نوشت: «علی رغم برکناری بیش از 2500 تن از مدیران دستگاه های دولتی در شش ماه اول دولت روحانی، جریان اصلاح طلب از این برکناری ها راضی نیست و خواستار انتصاب نیروهای همسوی خود حتی تا سطح مویرگ های بدنه دولت است.»

با وجودی که روحانی با شعار محوری اعتدال، ریاست قوه مجریه را بر عهده گرفته است، اما شاهد برکناری های گسترده و بعضا افراطی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتصاب برخی افراد وابسته به جریان اصلاح طلب و حامی فتنه هستیم که در مواردی واکنش تند نمایندگان مردم در مجلس را نیز به دنبال داشته است و کار به جایی رسیده که صدای چهره ای چون محمدرضا باهنر- نایب رئیس مجلس- نیز درآمده که معتقد است «کار به عزل سرایدار مدرسه رسیده است!»

به نوشته مشرق، در نزدیک به شش ماهی که از دولت یازدهم می گذرد، بیش از 2600 تن از مدیران دستگاه های دولتی برکنار شده و افراد همسوی دولت و اصلاح طلبان جایگزین آنها شده اند. در میان دستگاه های دولتی، وزارت کشور بیشترین تغییرات را با 465 عزل و نصب به خود دیده است.

با وجودی که وزیر کشور دولت یازدهم، سهمیه اصلاح طلبان محسوب نمی شود، اما آگاهان به امر می دانند که چهره های پرنفوذ دولتی، در برخی عزل و نصب های وزارت کشور و استانداری ها نقش مهمی را بر عهده دارند و به همین سبب است که در اکثر استان های کشور شاهد موج برکناری مدیران دولت قبل و انتصاب افراد جدید به جای آنها هستیم.

مشرق می افزاید: با وجود این روال افراط گونه در عزل و نصب ها در دولت، جریان افراطی حامی دولت یازدهم خواستار گسترش برکناری ها به «مویرگ های بدنه اجرایی کشور» است.

به عنوان مثال، روزنامه اصلاح طلب آرمان در تیتر اول شماره سه شنبه خود خواستار برکناری همه مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و نیروهای تابعه آنها شده است البته این روزنامه، علت تمایل شدید جریان اصلاح طلب به برکناری همه مدیران استانی را افشا کرده است: «نقش مدیران استانی در اجرای انتخابات.»عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت خاتمی و عضو کارگروه انتخاب وزرای دولت روحانی، در گفت وگو با این روزنامه، برنامه های جریان اصلاح طلب در عزل و نصب تمامی مدیران استانی را لو داده است.

وی با تاکید بر این که نباید هیچ یک از مدیران دولتی از میان اصولگرایان انتخاب شوند، گفته است: «ممکن است در شاهرگ های خود دولت، تصمیمی اتخاذ شود اما برخی از این تصمیمات در مویرگ ها به مرحله اجرا نزدیک نمی شود و به همین دلیل هم دولت اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.»کلانتری به اتخاذ مواضع افراطی، شهره است. او در انتخابات سال 1388 نیز مدعی شده بود که «اگر احمدی نژاد، رئیس جمهور شود باید چادر به سر کرده و از ایران، فرار کنیم.»

آقای موسویان! یاغی گری آمریکا را توجیه نکنید!

کیهان آورده است: عضو اسبق تیم مذاکرات هسته ای در اظهاراتی تعجب برانگیز، به توجیه علت مخالفت آمریکا با حق غنی سازی ایران پرداخت.

حسین موسویان در مصاحبه با «دیپلماسی ایرانی» گفته است: مهم ترین چالش و اختلاف نظری که در خصوص توافقنامه ژنو وجود دارد در حقیقت پاسخ به این پرسش است که آیا غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است یا خیر؟ جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک مصاحبه اعلام کرد که ما این حق را به رسمیت نشناخته ایم اما طرف ایرانی تاکید می کند که این حق به رسمیت شناخته شده است.

وی می افزاید: به نظر من برای درک مسئله غنی سازی اورانیوم در ایران باید به سابقه 40 ساله سیاست آمریکا در قبال غنی سازی دقت کنیم. آمریکا پس از تصویب معاهده ان پی تی در اواخر دهه 60 و اجرایی شدن آن در ابتدای دهه 70 تا به امروز به شکل رسمی، غنی سازی در هیچ کشوری را به رسمیت نشناخته است.

این بدان معنا است که تعبیر officially recognizing the enrichment هیچ گاه در خصوص هیچ کشوری از سوی آمریکا صورت نگرفته است. آمریکا نه به این حق برای آلمانی ها، ژاپنی ها، هلند، برزیل و نه در مورد آرژانتین رسمیت نبخشید.

موسویان ادامه می دهد: دوگانه ای را اتخاذ کردند دال بر اینکه غنی سازی در کشورهایی که به آنها اعتماد دارند مانند آلمان و ژاپن را به شکل ضمنی و عملی می پذیرند. متاسفانه این مسئله در داخل کشور به شکل صحیح درک نشده است. حقیقت این است که عدم به رسمیت شناختن حق غنی سازی از جانب آمریکا تنها در خصوص ایران اعمال نمی شود و سیاست کلی و 40 ساله آمریکاست.موسویان گفت: آنچه که در توافقنامه ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک رخ داده هم دقیقا انعکاسی از همین سیاست آمریکا است و به گمان من آنچه که در توافقنامه نهایی میان ایران و 5+1 در خصوص غنی سازی اورانیوم ممکن است رخ دهد هم بیش از این نخواهد بود. در این توافقنامه و احتمالا توافقنامه نهایی هم آمریکا در عمل و نه به اذعان رسمی و شفاهی، غنی سازی در خاک ایران را پذیرفته و خواهد پذیرفت. زمانی که آمریکا این حق را برای متحدان خود مانند آلمان و ژاپن به رسمیت نشناخته است ما چگونه انتظار داریم که این حق را برای ما به رسمیت بشناسد؟

درباره اظهارات آقای موسویان چند نکته قابل تامل است:

1- ایران نمی خواهد «حق» غنی سازی را از آمریکا اخذ کند اما مسئله این است که اولا رژیم آمریکا درباره تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی سکوت کرده و در مقابل به غنی سازی صلح آمیز ایران ایراد می گیرد. ثانیا باید از آقای موسویان پرسید آیا آمریکا، کشورهای آلمان و ژاپن و هلند و برزیل و آرژانتین را نیز در معرض تحریم خصمانه اقتصادی، خرابکاری ویروسی اینترنتی و ترور دانشمندان هسته ای قرار داده تا به زعم موسویان بپذیریم که رویه و رفتار آمریکا با ایران و کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن و... (غنی سازی را به رسمیت نمی شناسد اما در عمل می پذیرد) یکی است؟!

2- مگر آمریکا مرجع داوری و قضاوت حقوقی درباره حق برخورداری یا عدم برخورداری از حق غنی سازی است که آقای موسویان می گوید باید موضع آمریکا را درک کنیم و انتظار نداشته باشیم این حق را برای ما به رسمیت بشناسد؟ یعنی آمریکا حق دارد غیر از حدود 160 رآکتور اتمی، هزاران بمب اتمی داشته باشد و آنگاه به سایر کشورها بگوید که غنی سازی داشته باشند یا نه؟!

3- اینکه آمریکا پذیرفته فعلا ایران در «عمل» غنی سازی داشته باشد نه به اعتبار «رویه کلی آمریکا» بلکه به خاطر این است که جمهوری اسلامی ایران به ویژه ظرف 7-8 سال اخیر، استقلال و اقتدار نشان داده و در «عمل» غنی سازی صنعتی را با حدود 19 هزار سانتریفیوژ تبدیل به واقعیت کرده است. به عبارت دیگر، این هنر فناوران و سیاستمداران ایرانی در این 7-8 سال بوده که واقعیت غنی سازی صنعتی را در عمل به غرب و آمریکا دیکته کرده و نه به خاطر مذاکره و توافق ژنو. اگر 5+1 پذیرفته که ایران در عمل غنی سازی داشته باشد، به اعتبار این است که ایران در عمل غنی سازی صنعتی را دارد. اما اینکه 6 ماه بعد، وقتی توافق موقت ژنو به سر آمد، آمریکا و غرب این بار- پس از توقف تولید اورانیوم 20درصد غنی شده و اکسید یا رقیق سازی (به صفررسانی) ذخایر 20 درصد موجود- کدام امتیاز را از تیم مذاکره کننده مطالبه کند، تهدیدی است که سر جای خود باقی است و برخلاف اظهارات آقای موسویان، مقامات آمریکایی می گویند پایان این مذاکرات و جامعیت آن به این خواهد بود که غنی سازی در ایران برچیده شود.

محمد هاشمی: حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به بیراهه رفتند

روزنامه کیهان در ادامه نوشت: عضو حزب کارگزاران می گوید هاشمی در نماز جمعه سال 76 در حالی علیه تقلب موضع گرفت که چهار ماه پیش از آن کارگزاران از خاتمی حمایت کرده بود.محمد هاشمی در مصاحبه با نشریه زنجیره ای آسمان و دفاع هاشمی از خاتمی در نمازجمعه می گوید: «آن نمازجمعه، نمازجمعه هفته قبل از انتخابات بود که بیشتر بحث تقلب را ایشان مطرح کردند. ما در اسفند 75 دیدارهایی با آقای خاتمی داشتیم و بیانیه دادیم؛ در واقع ما سه، چهار ماه قبل از انتخابات از آقای خاتمی اعلام حمایت کردیم. آقای خاتمی هم در دیدار با کارگزاران ورودشان به عرصه انتخابات را مشروط به حمایت کارگزاران کردند.»

اظهارات آقای هاشمی در نماز جمعه مذکور در حقیقت خروج از جایگاه انصاف و بیطرفی- القای تقلب به نفع ناطق نوری و به ضرر خاتمی- و در خدمت دوپینگ خاتمی و اصلاح طلبان بود اما اصلاح طلبان این بی انصافی را دو سال بعد در انتخابات مجلس ششم (زمستان سال 1378) جبران کردند آنجا که مدعی شدند هاشمی رأی نیاورده اما با تقلب به عنوان نماینده تهران معرفی شده است. بعدها محسن هاشمی از این امر به عنوان تقلب یاد کرد.

محمد هاشمی در همین زمینه و حملات مشارکت و سازمان مجاهدین به هاشمی پس از دوم خرداد می گوید: حزب مشارکت بعد از تشکیل دولت آقای خاتمی و متشکل از نیروهای ستادهای انتخاباتی ایشان با یک گزینش خاص شکل گرفت؛ تقابلی که بین کارگزاران، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب پیش آمد به دلیل تحلیل نادرست دوستان اصلاح طلب از شرایط بود. آنها فکر می کردند که محبوبیت آقای خاتمی، محبوبیت خود ایشان است؛ می خواستند یک رقیب یا دشمن فرضی برای خودشان درست کنند و آن را هدف قرار دهند. این اتفاق در دولت آقای خاتمی افتاد، سازمان مجاهدین انقلاب و کسانی که حزب مشارکت را تشکیل دادند، کارگزاران و آقای هاشمی را به عنوان رقیب فرضی (دشمن نمی گویم گرچه برخوردهایشان خیلی بد بود) مطرح کردند و می گفتند آقای هاشمی خاکریز اول است، اگر او را بزنیم از بقیه عبور می کنیم و اگر مانعی برای قدرت ما باشد ایشان است که پتانسیل همه چیز را دارد.

وی می افزاید: باورهایی در ابتدا درباره اعتمادسازی با آمریکا مطرح می کردند و ناشی از شناخت نادرست دشمن بود. حتی آقای خاتمی اولین مصاحبه رسانه ای خود را با سی ان ان برگزار کرد که انتقادات زیادی به همراه داشت. در مجموع تحلیل های نادرست حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب از پیروزی هایی که حاصل شده بود آنها را به بیراهه کشاند و بیراهه این بود که آقای هاشمی و کارگزاران را در مقابل خود دیدند.

سفیر آمریکا درباره سوریه به هیئت عربستانی چه گفت!

کیهان در پایان آورده است: سفیر سابق آمریکا در دیدار با هیئت عربستانی در حاشیه نشست ژنو 2 اذعان کرد وضعیت حکومت سوریه مقتدرانه است و انتظار آمریکا از این نشست پایین است.

به گزارش العالم، رابرت ردفورد در این ملاقات گفته است: ما می دانیم وضعیت نظام حاکم سوریه مقتدرانه است، تاخیر در برگزاری کنفرانس ژنو 2 به نفع ائتلاف مخالفان سوری نیست اما مسئله مهم این است که مخالفان آماده مذاکره نیستند و هیچ توافق نظری بین آنها وجود ندارد.

وی همچنین می گوید: حد انتظارات ما  از این نشست پایین است و گزینه های زیادی پیش رو نداشتیم. ما معتقدیم برگزاری کنفرانس ژنو 2 ضروری است تا اختلافات اعضای ائتلاف مخالفان سوری بیشتر نشود زیرا پایان دادن به اختلافات در حال گسترش سخت تر است.

ردفورد می افزاید: مهم این است که نظام سوریه ائتلاف مخالفان سوری و هیئت مذاکره کننده این ائتلاف را به رسمیت بشناسد. به رسمیت شناخته شدن ائتلاف مخالفان توسط نظام سوریه به نفع ما است تا اوضاع طبق خواست ما پیش برود و بر امور سیطره داشته باشیم. مذاکرات باید دستاوردهایی حتی کوچک داشته باشد تا هیئت ائتلاف مخالفان دست خالی از کنفرانس ژنو 2 برنگردد.

ردفورد این را هم گفته که «باید بسیار برنامه ریزی شده رفتار کرد و هیئت نظام سوریه را به سوی مسائلی کشاند که هیئت ائتلاف مخالفان قادر به  اجرای آن مسائل باشد و از ائتلاف مخالفان نیز خواهیم خواست گروه های مسلحی را که با این ائتلاف روابط خوبی ندارند، تحت کنترل خود در بیاورد.»

خراسان: درخواست یک مسئول برای ورود 100 ماشین سنگین بدون پرداخت عوارض

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مدیران مهم اجرایی در نامه ای به دستگاه های ذی ربط، درخواست صدور مجوز برای ورود 100 دستگاه ماشین آلات سنگین از طریق یکی از مناطق آزاد جنوب کشور بدون پرداخت عوارض مربوطه مانند حقوق گمرکی، عوارض گمرکی و سود بازرگانی را کرده است. بر اساس بررسی های این نهاد مسئول، پیگیری این مدیر اجرایی مغایر با ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 1 قانون امور گمرکی است.

پرداخت یارانه برای حضور شرکت های ایرانی در افغانستان

خراسان آورده است: بر اساس نامه یک دستگاه اقتصادی به تعدادی از شرکت ها و فعالان اقتصادی کشورمان، از آنها دعوت شده است نسبت به حضور در تعدادی از نمایشگاه هایی که در کشور افغانستان برگزار می شود، اقدام کنند.

در این نامه تاکید شده است که مبلغ 40 درصد از هزینه غرفه این نمایشگاهها در موضوعاتی چون صنایع غذایی، خدمات کشاورزی و دارویی توسط دولت به عنوان یارانه حضور در نمایشگاه های این کشور پرداخت خواهد شد.

ایران: مقایسه حضور روحانی و خاتمی در داووس

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی سخنرانی روحانی در داووس را به سخنان 10 سال قبل سیدمحمد خاتمی، در همین نشست شبیه دانسته و نوشته: البته روحانی در قیاس با خاتمی رویکردی اعتدال گرایانه تر در پیش گرفته است.

به گزارش ایرنا، در این گزارش به قلم مارک لندلر نوشته شده: وقتی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران توانست با انتقال پیام خود درباره نیات صلح آمیز و تمایل جمهوری اسلامی ایران به گفت وگو، توجه همگان را در داووس سوئیس متوجه خود کند خاطرات 10 سال قبل یعنی محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق این کشور را در اذهان زنده کرد که دقیقاً همین پیام را در مجمع جهانی اقتصاد در همین شهر به مخاطبان خود اعلام کرد. با این حال روحانی در قیاس با خاتمی بیشتر جانب احتیاط و محاسبات سیاسی را رعایت کرد.

نامه 150 امضایی برای دعوت ظریف به مجلس

ایران آورده است: خبر دیگر این که مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست 150 نماینده از علی لاریجانی برای دعوت از وزیر امور خارجه برای ارائه توضیحاتی در صحن مجلس درباره توافق ژنو و مذاکرات هسته ای، گفت که نامه ای در این خصوص به دفتر رئیس مجلس نیامده است.

حسن زمانی به شبکه ایران (inn.ir) توضیح داده که تا  صبح شنبه چنین نامه ای دریافت نشده است.

برخی نمایندگان مجلس هفته گذشته در گفت و گو با رسانه ها از ارسال نامه ای با امضای 150 نماینده به دکتر لاریجانی  خبر داده بودند.

ماجرای 185 میلیون دلار پول نفت در گزارش تفریغ بودجه

روزنامه ایران در ادامه نوشت: شنیدیم که در گزارش تفریغ بودجه سال 91به بدهی 185 میلیون دلاری نیروی انتظامی به شرکت نفت اشاره شده است. به گزارش فارس، شرکت ملی نفت ایران در تاریخ چهارم آبان ماه 1391 مقدار یک میلیون و 639 هزار و 342 بشکه نفت خام به ارزش 185میلیون و دویست و چهل هزار و چهل و دو دلار و به سررسید سوم آذر ماه 1391 با تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  به یکی از شرکت های وابسته به نیروی انتظامی تحویل نموده است. شرکت مزبور علی رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری کرده است.

محکومیت فاطمه هاشمی به 6 ماه حبس تعلیقی

ایران آورده است: با خبر شدیم که دادگاه انقلاب تهران پس از رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی، او را به شش ماه حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم کرد.

به گزارش شبکه ایران (INN.IR)، سید وحید ابوالمعالی وکیل مدافع وی، روز گذشته پس از دریافت حکم محکومیت موکل خود به خبرنگاران گفت: دادگاه به استناد مواد 44، 46، 50 و 54 قانون مجازات اسلامی این حکم را به مدت دو سال تعلیق کرده است. البته به این حکم اعتراض داریم و لایحه اعتراض خود را در فرصت قانونی تقدیم دادگاه خواهیم کرد.

گفتنی است فاطمه هاشمی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با شکایت مدعی العموم محاکمه شده بود. شکایت از وی به دلیل اظهاراتش درباره رئیس مجلس بود که علی لاریجانی طی نامه ای به دادستانی اعلام کرد از او هیچ شکایتی ندارد.

تکذیب خبر شهادت دیپلمات ایرانی در یمن

روزنامه ایران در پایان نوشت: دست آخر این که سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با ایلنا از قول معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه ایران خبر شهادت احمد نیک بخت دیپلمات ایرانی در یمن را تکذیب کرد.

پیش از این روزنامه فرامنطقه ای الحیات، مدعی شده بود که جسد بدون سر نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در صنعا که ماه ژوئیه گذشته ربوده شده بود در صحرای مارب در شمال یمن کشف شده است. از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد: کسانی که دیپلمات شهید «ابوالقاسم اسدی» را در صنعا ربوده و ترور کردند، شناسایی شدند.

 

احمدی نژاد در اندیشه بازگشت به قدرت

تهران امروز به نقل از مشرق آورده است: در جلسه گروهی از مدیران احمدی نژاد که در دفتر یک دانشگاه در حال تاسیس برگزار شد، گفته شده است: ما برای انتخابات مجلس در تهران شانسی نداریم اما وضعیت مان در برخی شهرها به ویژه شهرهای کوچک خوب است. اگر بخواهیم در مجلس کرسی داشته باشیم باید شبکه هواداران خود را در شهرها منسجم نماییم. در این جلسه طرح برگزاری یک نشست سراسری متشکل از مسئولان ستادهای انتخاباتی حامیان احمدی نژاد در تهران به تصویب رسید.

 

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1359593388898013024
 



موضوع مطلب : احمدی‌نژاد در اندیشه بازگشت به قدرت
یکشنبه 92 بهمن 6 :: 8:44 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1358922181763742822      تاریخ : شنبه 05 بهمن 1392 18:53پرتره,جانوران

گزارش تصویری

زیباترین پرتره ها از جانوران

جانوران باغ وحش در این تصاویر ظاهری غمگین دارند. این حالتی است که الکس توچر عکاس حرفه ای پسندیده است. اما این حالت غمگین هیچ چیزی از زیبایی پرتره ها نمی کاهد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از BNPS ، الکس توچر عکاس حرفه ای سوئیسی آمریکایی در شهر ژنو زندگی می کند. او صدها عکس از جانوران در باغ وحش های سوئیس و سنگاپور به صورت سیاه و سفید تهیه کرده است. در این عکس ها می توان پرتره جانوران را از زاویه ای تازه مشاهده کرد. 12 عکس از مجموعه الکس توچر را برای این گزارش تصویری انتخاب کرده ایم. عکس ها نیاز به توضیح و تفسیر نداشته و فقط باید به دقت آنها را مشاهده کرد.زیباترین پرتره ها از جانوران.

ببر سفید

جغد کتوپا مالایایی

کرگدن سفید

قوی سیاه

گرگ قطبی

بابون هامادریاس

درنا سلطنتی

فیل آسیایی

گورخر

فلامینگو کارائیب

مار پیتون

جغد هارفنگ برفی

گزارش: بهرام افتخاری

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1358922181763742822



موضوع مطلب : زیباترین پرتره ها از جانوران
یکشنبه 92 بهمن 6 :: 8:44 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1358933214505356396      تاریخ : شنبه 05 بهمن 1392 19:06

 

قهر و جدایی در کاخ الیزه

بر اساس برخی منابع در مطبوعات فرانسوی، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از والری تریر وایلر شریک زندگی اش رسما جدا می شود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، به نوشته مطبوعات فرانسوی، پس از افشای روابط نامشروع اولاند با یک بازیگر سینما در یکی از نشریات زرد فرانسوی ، جدایی این دو اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

این درحالی است که به گفته بسیاری از خبرنگاران از جمله روزنامه لوپاریزین جدایی زوج ریاست جمهوری جنبه رسمی پیدا کرده و قرار است به مطبوعات اعلام شود.

بر اساس همین زمزمه ها اولاند و ترایروایلر در دیداری در هفته گذشته، بر سر نحوه جدایی خود به تفاهم رسیده اند. جدایی آنان به ابتکار اولاند مطرح شده است.

به این ترتیب تریر وایلر دفتر کاری اش را در کاخ ریاست جمهوری فرانسه از دست خواهد داد و دیگر بانوی اول فرانسه نخواهد بود.

به گفته شبکه بی بی سی، کاخ ریاست جمهوری فرانسه این خبر را تکذیب کرده است.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1358933214505356396
 



موضوع مطلب : قهر و جدایی در کاخ الیزه
یکشنبه 92 بهمن 6 :: 8:43 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1359617677793136579      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 8:25اخاذی,سیروس دالوند

 

اخاذی مرد جوان از نامزد سابق

مردی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابقش در اینترنت، طلا و جواهر میلیونی او را زورگیری کرده بود، از سوی پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرگرد سیروس دالوند فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در این باره گفت: چند روز پیش مرد طلافروشی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد مردی به مغازه اش آمده و قصد دارد مقادیری طلای بدون فاکتور را بفروشد و گمان می کند او طلا ها را دزدیده است.

وی افزود: ماموران انتظامی با اعزام به طلافروشی، فروشنده طلاها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.وی ادعا کرد به دلیل مشکلات مالی و پرداخت بدهی اش، قصد فروش طلاهای نامزدش را داشته و می توانند برای تائید گفته هایش، موضوع را از نامزدش جویا شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش یادآور شد: در ادامه نامزد متهم به پلیس آگاهی احضار شد و در مواجهه حضوری با وی، گفت که این مرد مدتی پیش نامزدش بوده و در پی اختلاف هایی از هم جدا شده اند و طلاهای او و مادرش را به زور از آنها گرفته و او هم از ترس جانش، تاکنون از نامزدش شکایت نکرده است.

دالوند تصریح کرد: در ادامه متهم به جرمش اعتراف کرد و گفت پس از آن که از نامزدم جدا شدم، عکس های خصوصی اش را پس ندادم و در ادامه تصمیم گرفتم با تهدید به انتشار تصاویر وی در اینترنت، اخاذی کنم بنابراین با تهدید وی، طی چند مرحله طلاهایش را که دو میلیون تومان ارزش داشت، گرفتم و قرار بود پول و طلا های بیشتری اخاذی کنم.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1359617677793136579



موضوع مطلب : اخاذی مرد جوان از نامزد سابق
<   <<   6   7   8   9   >