سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
چهارشنبه 92 بهمن 9 :: 8:52 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1362616027293814814      تاریخ : سه شنبه 08 بهمن 1392 18:51

دغدغه های مردم از زبان وزیر کشور؛

اول اعتیاد ، دوم بیکاری

وزیر کشور و معاونانش با حضور در جلسه شورای معاونان سازمان صدا و سیما؛ ضمن بیان برنامه های خود در این وزارتخانه، راه های همکاری های بیشتر در حوزه های مختلف به ویژه مبارزه با مواد مخدر را بررسی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ آقای عبدالرضا رحمانی فضلی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، وزارت کشور را وزارتخانه ای حاکمیتی عنوان کرد و گفت: هر تصمیم ملی و کلانی که در کشور گرفته می شود باید در سطح استان ها اجرا شود و استاندار هر استان نیز با انتخاب وزیر کشور، مسئول اجرای آن تصمیم است.

وی با اشاره به خدمت خود در رسانه ملی در سال های گذشته افزود: رابطه دولت و صدا و سیما را با عمق جان درک می کنم به همین دلیل مدیریت دو طرف باید در پی نقاط مشترک و تعادلی مدنظر نظام و مردم باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به جایگاه فردی و قانونی رییس جمهور در کشور گفت: از نظر شرایط حاکم بر کشور، هم مباحت داخلی و هم فشارهای بیرونی اقتضا می کند با همدلی و سرعت بالا کاری کنیم که از این شرایط بگذریم.

وزیر کشور با بیان این که من با عمق جان معتقدم باید به اقتصاد مقاومتی و مردم تکیه کنیم افزود: غربی ها اصلا قابل اعتماد نیستند چرا که آنها همواره بر اساس منافع خود و بر حول معیار قدرت عمل می کنند.

وی نتیجه همگامی مسئولان و چاره اندیشی برای عبور از شرایط کنونی بین المللی را رضایتمندی مردم و افزایش اقتدار ملی و مستحکم تر شدن امنیت ملی خواند و گفت: باید تلاش کنیم بر اساس اصول و مبانی نظام هر آنچه مورد رضایت مردم است عمل کنیم و این فقط از طریق تقویت دولت صورت می گیرد.

رحمانی فضلی افزود: تنظیم روابط صدا و سیما و دولت باید طوری باشد که موجب تقویت، توانمندی، شکوفایی و کارآمدی دولت و در نتیجه رضایتمندی بیشتر مردم و ایجاد امید در مردم شود.

وی انتقاد مشفقانه و دلسوزانه را موجب تسریع در امور دانست و گفت: سازمان صدا و سیما نهادی قدرتمند است که اگر مدیران آن اراده کنند هر مشکلی در کشور حل خواهد شد.

وزیر کشور؛ سازمان صدا و سیما را چتر پوششی همه نهادها و کارگزاران نظام برشمرد و با اشاره به رویکرد توسعه محوری وزارت کشور در دوره جدید افزود: توسعه محوری را مبتنی بر مشارکت مردم و درون زا تعریف کرده ایم و رکن اصلی آن را نیز اقتصاد و سرمایه گذاری می دانیم.

رحمانی فضلی با بیان این که در دوره جدید، استانداران همه افراد با تجربه هستند؛ تجهیز منابع و افزایش سرمایه گذاری، کاهش مصرف و بهره وری را سه محور توسعه اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان صدا و سیما می تواند در هر سه حوزه با ایده پردازی و ساخت برنامه های هنری و فرهنگی به ما کمک کند.

وی همچنین به موضوع امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: مشکلی در این حوزه نداریم اما سازمان صدا و سیما می تواند در افزایش اقتدار ملی و امنیت ملی کمک بی بدیل داشته باشد.

رحمانی فضلی به نقش احزاب نیز اشاره کرد و گفت: احزاب باید پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند و شفاف عمل کنند.

وی با بیان این که ما فارغ از هر گونه گرایش سیاسی در برابر مردم و کشور مسئول هستیم؛ خطاب به مدیران ارشد رسانه ملی گفت: وزارت کشور را شعبه ای از سازمان صدا و سیما بدانید و با انتقاد منصفانه و عادلانه و کارشناسی از ما بخواهید این شعبه را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

در ادامه این نشست؛ مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر با پخش مستندی از وضع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در کشور، به ارائه آمار در این خصوص پرداختند.

پس از پخش این مستند و ارائه توضیحات از مسئولان وزارت کشور؛ چند تن از معاونان رسانه ملی نقطه نظرات خود را درخصوص برنامه های وزارت کشور به ویژه مبارزه با مواد مخدر و راه های همکاری بیشتر در این زمینه را بیان کردند.

سپس آقای رحمانی فضلی که دبیری کل ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز برعهده دارد گفت: مبارزه با مواد مخدر جدی ترین برنامه وزارت کشور است چراکه بر اساس نظر سنجی از سال 86 تا91 ؛ اولین دغدغه مردم اعتیاد و مبارزه با این معضل اجتماعی بوده است و دوم بیکاری.

وی رویکرد وزارت کشور را در مبارزه با مواد مخدر، رویکرد اجتماعی برشمرد و افزود: در این خصوص تاکنون با هنرمندان، خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه ها، مداحان و سازمان بسیج جلساتی داشته ایم و در حال تدارک دیدار با ورزشکاران و روحانیان نیز هستیم.

رحمانی فضلی گفت: امسال با کنترل خوب مرزها هم در جلوگیری از ورود مواد مخدر بسیار خوب عمل کرده و از طرفی یک مورد هم نگذاشته ایم محموله ای از کشور خارج شود هر چند باید بسیار فعال تر عمل کنیم.

در ادامه این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید؛ رییس سازمان صدا و سیما ضمن خیر مقدم به وزیر کشور و معاونانش گفت: وزارت کشور وزارتخانه ای بسیار مهم و حساس است که در تمام حوزه ها، کشور را اداره می کند و تاکنون به ویژه در انتخابات خیلی خوب عمل کرده است.

آقای ضرغامی با بیان این که تاکنون همکاری خوبی میان صدا و سیما و وزارت کشور بوده است افزود: آمادگی داریم در همه موارد مطرح شده به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بیش از گذشته با وزارت کشور همکاری کنیم.

وی خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: همه مواردی که در این جلسه مطرح شد قابل پی گیری است اما راجع به کارهای مشترک ابتدا باید اولویت های شما را بدانیم و بر آن تمرکز کنیم.

رییس رسانه ملی با بیان این که در فرهنگ سازی علاوه بر خبر و گزارش، حتما مستند و نمایش نیز جایگاه ویژه ای دارد گفت: آمادگی داریم سریال ها و مستندهایی را که وزارت کشور در خصوص عملکرد هر استان تهیه می کند در بهترین زمان از شبکه های سیما پخش کنیم.

آقای ضرغامی در ادامه به معضل اجتماعی اعتیاد اشاره کرد و افزود: مسئله اعتیاد خیلی مهم است اما متاسفانه همیشه در دعوای سیاسی مورد غفلت واقع می شود.

رییس سازمان صدا و سیما از مسئولان وزارت کشور خواست تا هفته آینده پیشنهادها و سوژه های رسانه ای شان را در زمینه مبارزه با مواد مخدر به وی تحویل دهند تا در جلسه ای با حضور نمایندگان این وزارتخانه به نقشه راه واحدی دست پیدا کنند.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1362616027293814814



موضوع مطلب : اول اعتیاد ، دوم بیکاری

کد خبر : 1362480661501746340      تاریخ : سه شنبه 08 بهمن 1392 17:12مریم یوشی زاده ,آلودگی هوا ,رادیواکتیو ,اورانیوم

جام جم آنلاین چگونگی آلودگی بادها به رادیواکتیو را بررسی می کند

سوغات شوم بادهای اورانیومی برای ایرانیان

حالا دیگر باید از نفس کشیدن بترسیم؛ بادها هم با ما مهربان نیستند؛ بدشگونند؛ بی رحمند و تحفه شان از سرزمین های دور، شوم است؛ دست شان رو شده و حکایت آلوده دامنی شان مخابره شده، نه فقط به مردم ایران، بلکه به مردم همه دنیا. تا همه بدانند ره آوردشان برای سرزمین ما، مرگ و بیماری است.

دیروز دکتر اصغر محمدی فاضل، رئیس دانشگاه محیط زیست اعلام کرد بررسی های او و همکارانش از میکروفسیل های موجود در ریزگرد و گرد و غبار موجود در کشور نشان می دهد که گرد و غبار کنونی موجود درهوا، از منطقه شاخ آفریقا وارد کشورمان شده یعنی همان مناطقی که در آنها وجود اورانیوم ضعیف شده گزارش شده است.

او افزود که در عراق هم وجود اورانیوم ضعیف شده کاملا تایید شده است و برهمین اساس می شود نتیجه گرفت که احتمال ورود غبار اورانیومی به کشور، بوسیله بادهایی که از این کشور به سمت ایران می وزند، وجود دارد.

هرچند استفاده از اورانیوم ضعیف شده سالهاست در کنوانسیون های بین المللی ممنوع شده است اما آلیاژی که از ترکیب این عنصر با برخی مواد دیگر ساخته می شود چنان کیفیت بالایی برای ساخت بدنه موشک های ضد تانک و برخی انواع دیگر سلاح های جنگی دارد که هنوز هم شماری از کشورها از آن استفاده می کنند.

خبری که رئیس دانشگاه محیط زیست داد اما ، گرچه اهمیت دارد ، تازه نیست و 5 سال پیش هم مطرح شده بود؛ همان زمانی که برای نخستین بار کارشناسان محیط زیست نگران غباری شدند که بادها بی رحمانه بر سر مردم استان های باختری و جنوب باختری ایران می پاشیدند تا زنده به گورشان کنند.

 کارشناسان آن روزها، اطلاعات شان درباره افزایش انواع بیماری های مهلک در استان های باختری و جنوب باختری کشورمان را گذاشتند کنار اطلاعات گرفته شده از خارج از مرزهای ایران که ثابت می کرد شمار سرطان ها و  نوزادان ناقص الخلقه در عراق وافغانستان پس از جنگ با آمریکا افزایش داشته است و علاوه بر آن سربازان آمریکایی که در جنگ با عراق شرکت کرده بودند گرفتار بیماری عجیبی به نام سندرم خلیج فارس شده بودند که کارشناسان خارجی آن را به استفاده از سلاح های اورانیومی بی ارتباط نمی دانستند.

 نتیجه این مقایسه ها شکی را در دل کارشناسان ایرانی جان داد: احتمالا ارتش آمریکا برای افزایش قدرت ویرانگری سلاح هایش در عراق و افغانستان از ترکیبات اورانیومی استفاده می کرده است.   

حالا دیگر اطلاعات جسته گریخته ای هم در دست است که نشان می دهد در جنگ های داخلی قاره آفریقا بارها از سلاح های غیر استاندارد استفاده شده است که بعید نیست آلوده به اورانیوم باشد اما اورانیوم به کار رفته در موشک های ساخته شده با آلیاژ این عنصر چگونه وارد چرخه محیط زیست می شود و بادها چگونه آن را برای ایرانی ها سوغات می آورند؟

ماجرا از این قرار است که بخشی از اورانیوم به کار رفته در این نوع موشک ها پس از برخورد به هدف، وارد چرخه حرارتی نمی شود و به شکل اکسید اورانیوم تا هزاران سال در محیط زیست باقی می ماند و هوا و آب و خاک را آلوده می کند و بعید نیست در جریان فرسایش بادی ، همراه با باد به سمت کشور ما حرکت کند.

5 سال پیش وقتی برای نخستین بار احتمال وجود اورانیوم در بادهای حامل گرد و غبار از سوی کارشناسان مطرح شد رئیس وقت سازمان محیط زیست اعلام کرد به هیچ وجه اورانیومی در بادها وجود ندارد چون اولا همه بادهایی که به سمت کشورمان می وزد از جانب عراق نیست و ثانیا جنگ در بخش های مرکزی عراق بوده است اما بادهایی که به ایران می اید از جنوب عراق می گذرد.

فاطمه واعظ جوادی در آن زمان در حالی بر نبود اورانیوم در باد تاکید کرد که سازمان محیط زیست و انرژی اتمی هیچ پژوهش علمی که نشان دهد رسوبات همراه بادهای ورودی به کشور آنالیز شده است و میزان اورانیوم در آنها صفر بوده، در اختیار نداشتند و  هیچ نوع سنجشی برای اطمینان از آلوده بودن یا نبودن رسوبات بادی به آلودگی های اورانیومی انجام نگرفته بود.

ادعای رئیس وقت سازمان محیط زیست اما در شرایطی مطرح شد که اگر واقعا خاک عراق یا افغانستان به اورانیوم آلوده شده بود، طبیعتا آلودگی در یک منطقه نمی ماند و در همه مساحت این کشورها پراکنده می شد اما همین ابراز نظر غیر علمی رئیس وقت سازمان محیط زیست و همکارانش در آن زمان باعث شد موضوع آلودگی رادیواکتیوی بادهای ورودی به کشورمان سال ها مسکوت بماند تا امروز که بار دیگر رئیس دانشگاه محیط زیست این موضوع را با استناد به پژوهش هایی تایید کرده است.  

به هر حال ، گرچه آب رفته به جوی بر نمی گردد و در این سال ها فرصت پژوهش بر روی رسوباتی که همراه بادها به ایران می آیند، از کارشناسان گرفته شده است اما حالا که بار دیگر این موضوع خبری شده، فرصتی مناسب پیش آمده است تا این رسوبات بادی دقیق تر آنالیز شود و دستکم از نوع آلودگی آنها مطمئن شویم و علاوه بر این به نظر می رسد حالا دیگر وقتش رسیده است که مسئولان ایرانی تعامل شان را با عراق گسترش دهند و با استفاده از اهرم های بین المللی ، دولت های این کشور را وادار به مهار تپه های شنی اش کنند تا از میزان گرد و غبار اورانیومی ورودی به کشورمان کاسته شود.

مریم یوشی زاده- خبرنگار جام جم آنلاین

      Share on Google+ 18 30 انتهای خبر :: کد خبر : 1362480661501746340
 



موضوع مطلب : سوغات شوم بادهای اورانیومی برای ایرانیان
چهارشنبه 92 بهمن 9 :: 8:51 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1362439812947324273      تاریخ : سه شنبه 08 بهمن 1392 16:31میانجی گری,خر,کره

 

محاکمه وزیر روحانی

جلسه محاکمه یکی از وزرای دولت روحانی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، صبح سه شنبه جلسه رسیدگی به اتهامات یکی از وزرای دولت یازدهم در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مدیرخراسانی برگزار شد.

اتهامات آقای وزیر مربوط به زمانی است که وی به عنوان معاون وزیر در یکی از وزارتخانه ها مشغول به کار بود. این پرونده با شکایت یکی از سازمانهای نظارتی علیه متهم تشکیل است.

امروز وزیر متهم خودش در جلسه دادگاه حاضر نشد و دو تن از وکلای خود را برای دفاع به دادگاه فرستاد.

حزب «خر» بالاخره منحل شد

«عمر کلول»دبیرکل حزب سیاسی خرعراق اعلام کرد به علت فرهنگ پایین مردمی که قدر خر ها را نمی دانند و فلسفه استفاده از نام این موجود سختکوش و مفید را درک نمی کنند، حزب را منحل می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمر کلول که در سال 2005 حزب خر را به طور رسمی و قانونی در منطقه کردستان در سلیمانیه عراق تاسیس کرد، دیروز تصمیم به انحلال این حزب گرفت.

وی معتقد است برخی از مردم فرهنگ پایینی دارند و درک نمی کنند که علت نامگذاری خر، سختکوشی این حیوان و بردباری و مفید بودن اوست.

کلول افزود: خرها هنوز هم نقش زیادی در راحتی زندگی مردم مناطق کوهستانی دارند و در زمان حکومت صدام، همین موجودات پرتلاش بودند که سلاح و مهمات برای پیشمرگ ها می بردند و حتی مقامات و مسوولان را در کوهستان جابجا می کردند.

وی با انتقاد از برخی مردم عادی که نام حزب را مسخره می کنند، اضافه کرد: متاسفانه حتی سیاستمداران و اعضای حزب های دیگر نیز برخورد مناسبی در این مدت نداشتند و به عمد، اعضای حزب ما را خر صدا می زدند. مثلا وقتی می خواستند وابستگی حزبی کسی را در گردهمایی ها بپرسند، به قصد مسخره کردن می گفتند، تو خری؟!

بازتاب یک مصاحبه دررسانه های بیگانه

شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان در خطوط خبری- تحلیلی خود مصاحبه فرید زکریا با حسن روحانی را بازتاب داده اند و کماکان به تحلیل محورهایی از این مصاحبه مشغول هستند.

اکنون این شبکه ها دو محور را مورد تمرکز قرار داده اند؛ یکی اینکه روحانی گفته هیچ کس برای همیشه در زندان و حصر نمی ماند و دیگر اینکه ایران سانتریفیوژهای خود را تحت  هیچ شرایطی نابود نخواهد کرد.

در محور اول این شبکه ها به بهانه این پاسخ دکتر روحانی، موضوع رفع حصر از کروبی و موسوی را در قامت یک مطالبه اجتماعی در میان افکار عمومی به پیش می کشند. در محور دوم خط تحلیلی شبکه های ماهواره ای از این مصاحبه این است که همچنان بر سر تفسیر از توافق ژنو میان ایران و آمریکا اختلاف وجود دارد و سخنان روحانی مانع اعتمادسازی است.

میانجی گری روحانی بین دو کره

رئیس جمهور ایران پیشنهاد میانجی گری میان دو کره را در دیدار با کانگ چانگ هی ، سخنگوی پارلمان کره جنوبی در تهران اعلام کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی طی گزارشی از پیشنهاد روحانی برای میانجی گری بین کره جنوبی و شمالی خبر داد و نوشت: حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران می تواند نقش واسطه را در حل و فصل مسائل برقراری روابط بین دو کره بازی کند.

یکی از کارکنان سفارت کره جنوبی در ایران می گوید: رئیس جمهور ایران پیشنهاد میانجی گری میان دو کره را در دیدار با کانگ چانگ هی ، سخنگوی پارلمان کره جنوبی در تهران اعلام کرد.

      Share on Google+ 16 انتهای خبر :: کد خبر : 1362439812947324273



موضوع مطلب : محاکمه وزیر روحانی
چهارشنبه 92 بهمن 9 :: 8:50 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1363289245232190158      تاریخ : چهارشنبه 09 بهمن 1392 8:02ایرج طهماسب,کلاه قرمزی

روزنامه خندان

بر چشم بد لعنت

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

سیاست روز: بر چشم بد لعنت

یک کارشناس: کسانی که فرق «ام .پی .تی» را با «ان.پی.تی» نمی دانند درباره مسائل هسته ای اظهار نظر نکنند.

با توجه به این موضوع درباره کدام یک از گزینه های زیر نمی توان به صورت همزمان اظهارنظر کرد؟
الف) «تی. ان. تی» و «اف. بی. آی»
ب) «الف. میم. ر» و «شین.میم.ر»
ج) «بی.بی.سی» و «بی.بی.گل»
د) «سی.ان.جی» و «دی. اند.جی»

مدیر شبکه دو: مجموعه کلاه قرمزی نوروز 93 از تلویزیون پخش می شود.
ایرج طهماسب – کارگردان مجموعه کلاه قرمزی - : تا امروز حتی یک جلسه با مسئولان شبکه دو نداشته ام و پخش کلاه قرمزی در نوروز 93 کلا منتفی است.

به نظر شما بعضی از مسئولان، مردم را چی فرض کرده اند؟
الف) فامیل دور
ب) پسر عمه زا
ج) آقای همساده
د) جیگر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: باید حمل و نقل عمومی را به گونه ای سامان دهیم تا برای کسی که قصد رفتن به سر کار یا برگشت را دارد، از لحاظ زمان و هزینه به صرفه باشد.
عبارت فوق یادآور کدام ضرب المثل شیرین فارسی است؟
الف) از کرامات پیر ما این است / شیره را خورد و گفت شیرین است
ب) از کرامات پیر ما چه عجب / پنجه را باز کرد و گفت وجب
ج) باز یکنفر چشمش را بست و غیب گفت.
د) بر چشم بد لعنت!

کیهان: گوسفند (گفت و شنود)

گفت: روزنامه سعودی شرق الاوسط (چاپ لندن) نوشته است غیبت ایران در اجلاس ژنو 2 ثابت می کند ایران در میان کشورهای منطقه تنها مانده است!
گفت: روزنامه سعودی شرق الاوسط (چاپ لندن) نوشته است غیبت ایران در اجلاس ژنو 2 ثابت می کند ایران در میان کشورهای منطقه تنها مانده است!
گفتم: ولی در میان مردم منطقه جایگاه برجسته ای دارد و به الگویی تبدیل شده که تاکنون دمار از روزگار دولت های نوکر آمریکا و اسرائیل در آورده است.

گفت: شرق الاوسط نوشته؛ همه دولت های منطقه و کشورهای غربی خواستار برکناری بشار اسد هستند و تنهایی ایران در این میان نشان می دهد که از اکثریت جدا افتاده است!
گفتم: خب! چه عیبی دارد؟! در اجلاس ژنو 2، سران کشورهای مخالف محور مقاومت مانند برده در اختیار آمریکا و اسرائیل بودند.

گفت: چه عرض کنم؟! به این بردگی افتخار هم می کنند!
گفتم: از شخصی پرسیدند؛ این کدام حیوان است که با همه آشناست و احوالپرسی می کند؟ جواب داد گوسفند! چون به هرکس می رسد، حتی قصابی که قصد کشتنش را دارد، می گوید بع بع که به زبان گوسفندی، یعنی به به! چه حال چه خبر؟!

آرمان: زیره ریزه میزه از زیر میز می ریزه!
 
من هنوز نفهمیدم من چرا می خوابم، اصلا چرا زنده ام؟ اصلا چرا هنوز منقرض نشده ام؟ یعنی دایناسور ها از من صبر و تحملشان کمتر بود که منقرض شدند اما من با خواندن برخی از اخبار و وقایع هنوز خواب می بینم؟ در فکر همین سوال ها بودم که یک عاقد وارد خوابم شد و گفت: «درخواست مهریه های عجیب و غریب دیگه به اوج خودش رسیده!» پرسیدم «صحیح می فرمایید، مثلا من اخیرا شنیدم که خانم از آقای داماد درخواست کرده که مهریه اش باید طلا به اندازه وزنش باشد».

عاقد محترم ادامه داد: «این مثالی که زدی خیلی طبیعی بود، اخیرا زوجی به دفتر ما مراجعه کردند که مهریه شان شاهرگ راست پای برادر داماد بود» از جام پریدم و گفتم «آخه چرا؟ نمی شه که یه نفر دیگه عروسی کنه... چی بگم! قدیم ها از یک سمت دیگه هزینه می کردند، جوونا دیگه به رسم و رسوم ها هم توجه نمی کنند».

عاقد محترم گفت: «به نظر شما که خواب هم می بینی، ادامه این روند به کجا ختم می شه عزیزم؟» درحالیکه جو گیر شده بودم، جواب دادم «به نظر من حالا که خانواده دختر ها روی دور هستند و چراغ اول را هم خانواده این بانوی محترم روشن کرده، این موارد را هم جزو مهریه تعیین کنند؛ الف- پدر عروس دستش را تا مرفق داخل جیب شوهر خواهر داماد کند و هرچه دم دستش آمد بکشد بیرون، ب- داماد را در یک قفس با استیون سیگال، بروسلی، جکی چان، جان سینا، راک، فرانکی و رامبو بیندازند ج- گوش و بینی شوهر عمه داماد را ببرند و با آن گردنبند درست کنند، د- خانواده داماد را در چرخ گوشت بریزند یا تیرباران کنند و اجساد آن ها را در بشکه های اسید حل کنند!» چشمانم را بستم که ناگهان حسینی بای را دیدم که در حال گرفتن مصاحبه از یک خارجی خسته بود، حسینی بای که در گذشته ثابت کرده نمک پاشی شاکله اصلی مجری گری را تشکیل می دهد و نمک را همینطور بی محابا می پاشد و فکر روز مبادا هم نیست که یک وقت نمک لازم شویم و لنگ بمانیم، رو به خارجی خسته کرد و گفت «چرا توی این کشور به دنیا اومدی؟ واقعا خجالت نمی کشی؟» خارجی خسته درحالیکه گریه می کرد، جواب داد «مغزمون هنگ کرده، من هر روز با مامورین پلیس درگیر هستم، یه روز در میون طوفان داریم، من بابت به دنیا آمدن توی خارج از شما عذرخواهی می کنم» حسینی بای درحالی که می خندید، پرسید «اگه می تونی شش بار پشت سر هم بگو زیره ریزه میزه از زیر میز می ریزه» خارجی خسته چند بار تلاش کرد و ناکام ماند، حسینی بای درحالیکه قیافه ای به خود گرفته بود که ادیسون بعد از اختراع لامپ به خودش نگرفته بود، رو به دوربین یواشکی چشمکی زد و از خارجی خسته پرسید «اگه گفتی نیم کیلو آهن سنگین تره یا نیم کیلو پنبه؟» خارجی خسته گریه کنان گفت «اینو که دیگه هر کسی می دونه!» حسینی بای گفت «جدا؟ آخه من خودم تازگی ها این رو شنیدم» به جمع آن ها ملحق شدم و به همراه حسینی بای به طرف افق رهسپار شدیم.

تهران امروز: نامه «زینال پسرخاله» به رئیس جمهور!

این«زینال پسرخاله» را که معرفی کردم حضورتان.از همان اولش با دولت اعتدال مشکل داشت!در دوره انتخابات که آرایشگاهش را با عکس های آقای«....» کاغذدیواری کرده بود!من عکس آقای روحانی را که می زدم به ماشینم ، یک وری می ایستاد،بی صدا می خندید و چشمان ریزش پشت عینک ته استکانی اش محو می شد و می گفت:«پسرخاله،زور نزنید،رای ندارد!» بعد شروع به ارائه تحلیل هایش می کرد!(که خب، هیچ کدامش درست از آب درنیامد!)

حالا جوگیر شده است و تحت تاثیر برخی حرکات سیاسی اخیر، طومار بلند بالایی برای آقای روحانی نوشته است و به دنبال امضا جمع کردن از فامیل ودوست و آشناست.به من می گوید:«اگر طرفدار اعتدال رئیس جمهور هستی، جناحی عمل نکن بیا مرد و مردانه امضا کن!به نفع آقای روحانیه!»

متن نامه «زینال پسرخاله» به رئیس جمهور به شرح ذیل است، دیگر قضاوت با شما!:

آقای روحانی

سلام علیکم

احتراماً، کارآمدی دولت اعتدالتان این بود؟بنده به نمایندگی از هفتاد و هفت میلیون ایرانی از شما می خواهم که استعفای وزیران ذیل را سریعاً اعلام بفرمایید:

استعفای وزیر بهداشت:

به علت شیوع آنفلوآنزا در تمامی مناطق محروم کشور! (از جمله منطقه محروم واقع در پشت منزل آقای «زینال درآوری»!)

استعفای وزیر راه و ترابری:

به علت سرعت غیرمجاز برخی خودروها در جاده ها که جان مردم را تهدید می کند.(مثلا برخورد یک دستگاه وانت با پیکان آقای «زینال درآوری» هفت? گذشته، در جاده طلاتپه ارومیه!)

استعفای مشاور امور زنان:

به علت به هدر رفتن سرمایه کشور به خاطر سوخته شدن مکرر غذاها توسط بانوان (به عنوان مثال:سوخته شدن غذا در منزل آقای «درآوری» در دو نوبت ظهر و شام در تاریخ 28 فروردین)

استعفای وزیر آموزش عالی:

به خاطر قبول نشدن تعدادی از دانش آموزان مملکت در کنکور!( به عنوان مثال:قبول نشدن پسر آقای «زینال درآوری» حتی در رشته پزشکی دانشگاه تهران)

استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به خاطر رد و بدل شدن حرف های نامناسب و غیرفرهنگی در دعواهای کشور!(به عنوان مثال درگیری دوماه پیش یک مشتری با آقای «زینال درآوری»-آرایشگر پیشکسوت و اخلاق مدار ارومیه- و زدن حرف های نامربوط به ایشان به بهانه واهیِ عدم تعادل بین دو خط ریش!)

استعفای وزیر مسکن و شهرسازی:

تخریب خانه های بخش عظیمی از مردم کشور به خاطر گودبرداری های غیر مجاز(به عنوان نمونه منزل شوهرخواهرِ آقای «زینال درآوری» در نبش چهارراهِ آذربایجانِ ارومیّه!)

استعفای وزیر ورزش و جوانان:

به علت پیرشدن جمعیت کشور در چندماهه اخیر(به میزان چندماه!)

استعفای وزیر امورخارجه:

به علت ممانعت سرکنسول ترکیه در ارومیه، از پارک شدن ماشین های شهروندان ایرانی جلوی

درب کنسولگری!

استعفای وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات:

به علت اذیت شدن آحاد ملت به خاطر شماره هایی که اشتباه گرفته می شود!(به عنوان مثال:روز جمعه به منزل آقای «زینال درآوری» زنگ زده ، گوسفند زنده خواسته اند با قصّاب!)

قدس: مش غضنفر و شهروند با وجدان

دختر خِله یِ عیالُم، از هَم خُردویی ایقذَر درسُ مَقشاش خوب بود که فِرِستوندَنِش خارج تا اونجه درس بُخوانه.

ایَم هَمونجه مندگار رَفتُ عروسی کِردُ چَنروز جولوتَرا بِرِیکه یَک حالُ احوالی با نَنه باباش بُکُنه وَرخواست با شوَور خاریجیش آمَدَن به مِشَد. شب که رفتِم خِنه خِله یِ عیالُم که ایناهارِ بیبینِمُ یَک خُردو شووَر خاریجیه رِ اُسکُل کُنِمُ بِزِش بِخِندِم، هَم رفتُم تو دیدُم هَمَّشا اوقاتِشا تَلخه یُ دختَرَکه یَم دِره گیریه مُکُنه.

یَواشَک رفتُم از باباش پرسیدُم بِرِیچی هَمَّتا ایقذَر ناخوش احوالِن؟ گفتِگ بِرِیکه اینا هَمّه پولایُ دلارایُ مدارکِشایُ هَم هرچی دِشتَن رِ تو یَک کیفی گُذیشته بودن که ای شووَرِ پَخمَش از دَرِ فورودگا که میِمَدَن بیرون، کیفِ هَمونجه جا گُذیشته.

خُلِصه هَموجور که اینا دِشتن خودِشایِ پَخول مِکیشیدَنُ گیریه مِکِردَن، ناسَن زنگ دَرِ خِنَشا خوردُ وختی واز کِردن یَک جِوونِ آمد تویُ کیف ایناهایَم به دستِش بودُ گفتِگ مو امروز ای کیف رِ جایِ فورودگا پیدا کِردُمُ بِرِیکه آدرسِ اینجه توش بود وَرداشتُم آوُردُمِش. بعدِشَم کیف ر با هَمّه چیزا که توش لوکّه بود دادُ بُدونِ ایکه هَم یَک قُرونَم مژدگانی بیگیره وَرخاست رَفت.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم چی مِرَفت اگِر ما مردمُ مسؤولا تو هَم هر پستُ مقامی که هستِم اَندِزه بَضی اَزی مردم که یَک چیزِ گیرون یا پولِ کِلونی پیدا مُکُنَنُ به صاحابِش وَرمِگِردِنَن، وُجدانُ امانت داری مِداشتِم؟

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1363289245232190158



موضوع مطلب : بر چشم بد لعنت

کد خبر : 1360155023405370937      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 18:49 ولایتی,گزینه نظامی

ولایتی:

گزینه نظامی آمریکا علیه ایران بلوف است

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر وجود گزینه های نظامی روی میز علیه ایران ، اظهار داشت: این اولین باری نیست که مسئولان آمریکایی چنین شعارهایی را می دهند که این اظهارات بیشتر به یک بلوف شبیه است.

علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه پس از دیدار با 60 نفر از شیوخ، علما، فعالان فرهنگی و زیدی های یمنی و در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با توجه به نزدیک شدن به آغاز مذاکرات جامع میان ایران و 1+5 و لزوم انسجام داخلی وحدت بیشتر برای حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای مخالفت ها از سوی برخی محافل افزایش یافته که بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد تا انتقاد فنی و کارشناسی عنوان کرد.

وی با بین اینکه مذاکرات پیچیده و حساسی را در پیش داریم و لازم است از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم گفت: باید به دیپلمات های مذاکره کننده هسته ای مجال داده شود که بتوانند سیاست های جمهوری اسلامی ایران را که مبنای آن توسط رهبری مشخص شده ، به پیش ببرند.

ولایتی اظهار داشت: بدون تردید مذاکره کنندگان ما در حوزه هسته ای نشان دادند که به چارچوب تعیین شده در نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حفظ حقوق هسته ای پای بند هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه ما باید آرزو و دعا کنیم که این همکاران ما که فعالیت خود را در صحنه های سیاسی نشان داده اند، در مسیر درست و منافع جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند؛ همان طور که تا به حال حرکت کرده اند.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر وجود گزینه های نظامی روی میز علیه ایران ، اظهار داشت: این اولین باری نیست که مسئولان آمریکایی چنین شعارهایی را می دهند که این اظهارات بیشتر به یک بلوف شبیه است.

وی افزود: معلوم است که آمریکایی ها چنین توانی ندارند چرا که اگر داشتند ، آن طور در کمال ضعف از عراق و افغانستان اخراج نمی شدند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ادامه داد: آمریکایی ها آمده بودند که در عراق و افغانستان بمانند و حتی در زمان اشغال عراق یک حاکم آمریکایی برای آن جا مشخص کرده بودند اما مردم شجاع عراق و افغانستان آن ها را اخراج کردند.

ولایتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی ترین کشور منطقه قطعا اجازه چنین جسارتی به آمریکایی ها نخواهد داد.

وی اضافه کرد: حتی متفکرین غربی نیز این نوع شعارهای بدون پشتوانه و تو خالی را باور نمی کنند.

ولایتی خاطر نشان کرد: این گونه شعارها تاثیری در عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران ندارد که از دستاوردهای هسته ای خود محافظت کند.

وی تصریح کرد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در چارچوب قوانین بین المللی همچنان مورد نظر و تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با این شعارها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران از میدان خارج نخواهد شد.(ایرنا)

      Share on Google+ 12 انتهای خبر :: کد خبر : 1360155023405370937



موضوع مطلب : گزینه نظامی آمریکا علیه ایران بلوف است

کد خبر : 1360081249837056935      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 17:28سبد کالا

 

اطلاعیه وزارت صنعت، معدن وتجارت در خصوص توزیع سبد کالا

وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: اخبار واطلاعات مربوط به سبد کالا که فقط از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه اعلام می شود، معتبر است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شاتا، در این اطلاعیه آمده است: اخبار رسانه ها در خصوص سامانه توزیع سبد کالا، اشاره به سامانه در حال آزمایش و ساختی است که به دلیل محدودیت پهنای باند هنوز نهایی نشده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن عذر خواهی اعلام کرد: به محض آماده شدن سامانه، مراتب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام کرد: کلیه کالاهای مورد نیاز سبد کالای حمایتی تأمین گردیده و در شبکه های توزیع قرار گرفته است که با راه اندازی زیرساخت الکترونیکی مربوطه، توزیع سبد کالا نیز آغاز خواهد شد.

      Share on Google+ 24 انتهای خبر :: کد خبر : 1360081249837056935



موضوع مطلب : اطلاعیه وزارت صنعت، معدن وتجارت در خصوص توزیع سبد کالا
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 8:53 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1359977858891728780      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 16:26اصلاح‌طلبان,سوریه, نیویورک

مشاهدات خبرنگار آمریکایی از ایران

تهران همانند نیویورک

« ویلیام برنگام » خبرنگار شبکه تلویزیونی PBS آمریکا که اخیرا به مدت 2 هفته به ایران سفر کرده است در مصاحبه با این شبکه از نتایج مشاهدات خود درباره ایران گفت.

این خبرنگار آمریکایی با اشاره به اینکه در ظاهر هیچ نشانی از این نیست که ایران تحت تحریم است گفت: خیابان ها شلوغ، فروشگاه ها پر از اجناس و ترافیک زیاد خیابان ها هیچ نشانی را در ظاهر از یک کشور تحت تحریم  فلج کننده نشان نمی دهد.

وی می افزاید: مردم اینجا می گویند مشکل اصلی از نبود کالا نیست بلکه از تورم زیاد است ، قیمت اجناس در مقایسه با زمان قبل از تحریم های شدید( بانکی و نفتی) دو تا سه برابر شده اند. با یک صاحب مغازه در تجریش گفت و گو می کردم . او می گفت این تورم روی فروش او تاثیر گذاشته و با توجه به 3 یا 4 برابر شدن قیمت اجناس در دو سال گذشته مردم دیگر مثل گذشته خرید نمی کنند.

برنگام به بازار لوازم الکترونیک تهران (خیابان جمهوری) اشاره می کند و می گوید: ما اینجا گویی در بازار الکترونیک در حومه نیویورک هستیم . تقریبا هیچ محصولی نیست که اینجا نباشد . شما نمی توانید حجم کالاهای عرضه شده در این بازار را حتی تصور کنید. تولیدات اپل،سامسونگ و آخرین مدل های گوشی تلفن همراه. اینجا را باید دید. یکی از مغازه داران اینجا که محصولات " MAC" را می فروشد گفت یک "هدست" بلوتوث دارد که تنها مشابه آن در فروشگاه های شرکت " اپل" در نیویورک است.

شباهت ها و تفاوت های روحانی و خاتمی

یک روزنامه آمریکایی با بیان اینکه پیام ایران در نشست اخیر داووس انعکاسی وهم انگیز داشت به مقایسه حضور و سخنان حسن روحانی و سید محمد خاتمی روسای جمهوری فعلی و پیشین ایران، در مجمع جهانی اقتصاد پرداخت.

به گزارش مهر، نیویورک تایمز در مطلب خود می نویسد: زمانیکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران در اجلاس اخیر مجمع جهانی اقتصاد در داووس با پیام حسن نیت و اشتیاق برای مذاکره ظاهر شد یک انعکاس وهم انگیز از 10 سال قبل زمانیکه سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران، در داووس حاضر شده بود را به تصویر کشید. خاتمی نیز در داووس پیامی مشابه پیام روحانی را به جهان مخابره کرده بود.

نیویورک تایمز در ادامه به سخنان روحانی در داووس اشاره کرده و می نویسد: روحانی روز پنجشنبه اعلام کرد که خواهان تعامل سازنده با جهان بوده و ایران هیچ میلی برای دست یابی به سلاح هسته ای ندارد. در سال 2004 میلادی نیز خاتمی گفته بود "هرکجا که ببینیم و احساس کنیم که طرف مقابل به ما احترام می گذارد و هیچ چیزی را به ما تحمیل نمی کند آماده مذاکره خواهیم بود." خاتمی نیز در آن سال گفته بود که ایران بدنبال سلاح اتمی نیست.

در آن زمان (دوران ریاست جمهوری خاتمی) نیز همانند الان، ایران بخشی از فعالیت هسته ای خود را متوقف کرد و پذیرای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شد. در آن زمان نیز همانند اکنون، رهبران ایران از اجلاس جهانی داووس به عنوان فرصتی برای دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در ایران استفاده کردند.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: روحانی هیچگاه به عنوان یک اصلاح طلب مطرح نبود و بر اساس اجماعی که در ایران صورت گرفت توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود اما پیروزی خاتمی در انتخابات موجب بوجود آمدن شکاف هایی در جامعه بویژه در میان روحانیون شده بود.

نیویورک تایمز در ادامه موارد دیگری از شباهت ها و تفاوت های روحانی و خاتمی را مورد اشاره قرار داده و می نویسد که روحانی در مقایسه با خاتمی تمایل کمی برای باز گذاشتن جامعه ایران و همچنین چالش با قواعد موجود در این کشور دارد.

سانتریفوژها می چرخند و اسرائیل تنهامانده

واشنگتن پست طی مقاله ای ضمن حمله به کاخ سفید نوشت: بار پیشین که مکس باکوس ، سناتور لیبرال از ایالت مونتانا ، درباره «لاشه قطار» دولت اوباما (یعنی قانون بیمه درمانی اوباما ) هشدار داد ، او رئیس سنا بود. اکنون فرصت خوبی است که فرید زکریا، یکی از افراد صاحب نظر درسیاست خارجی شبکه سی ان ان و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست  بعد از مصاحبه با حسن روحانی، رئیس جمهورایران، تحلیلی ارائه دهد .

زکریا حدس زد که مذاکرات ایران به لاشه قطار تبدیل شود یا به عبارت دیگر با مانع بزرگ بالقوه ای مواجه می شود چون برداشت ایران از این توافق با استنباطی که امریکا ازآن دارد کیلومترها از هم فاصله دارد.

نتیجه گیری زکریا با گزارش موسسه مستقل علوم و امنیت بین الملل نیز همسوئی دارد که که در آن تاکید شده است ایران برای اینکه نظر مساعد مذاکره کنندگان آمریکایی را جلب کند باید به تغییرات به مراتب گسترده تری از آنچه تا کنون در مواضع خود ایجاد کرده اند تن در دهند.

 روحانی به خود می بالد. سانتریفوژها می چرخند و اسرائیل تنهامانده است تا بیندیشد چگونه و چه وقت لازم خواهد بود از دفاع از خود و از غرب دفاع کند .

سخنان جالب سفیر آمریکا درباره سوریه

سفیر سابق آمریکا در دیدار با هیئت عربستانی در حاشیه نشست ژنو 2 اذعان کرد وضعیت حکومت سوریه مقتدرانه است و انتظار آمریکا از این نشست پایین است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، رابرت ردفورد در این ملاقات گفته است: ما می دانیم وضعیت نظام حاکم سوریه مقتدرانه است، تاخیر در برگزاری کنفرانس ژنو 2 به نفع ائتلاف مخالفان سوری نیست اما مسئله مهم این است که مخالفان آماده مذاکره نیستند و هیچ توافق نظری بین آنها وجود ندارد.

وی همچنین می گوید: حد انتظارات ما از این نشست پایین است و گزینه های زیادی پیش رو نداشتیم. ما معتقدیم برگزاری کنفرانس ژنو 2 ضروری است تا اختلافات اعضای ائتلاف مخالفان سوری بیشتر نشود زیرا پایان دادن به اختلافات در حال گسترش سخت تر است.

ردفورد می افزاید: مهم این است که نظام سوریه ائتلاف مخالفان سوری و هیئت مذاکره کننده این ائتلاف را به رسمیت بشناسد. به رسمیت شناخته شدن ائتلاف مخالفان توسط نظام سوریه به نفع ما است تا اوضاع طبق خواست ما پیش برود و بر امور سیطره داشته باشیم. مذاکرات باید دستاوردهایی حتی کوچک داشته باشد تا هیئت ائتلاف مخالفان دست خالی از کنفرانس ژنو 2 برنگردد.

ردفورد این را هم گفته که «باید بسیار برنامه ریزی شده رفتار کرد و هیئت نظام سوریه را به سوی مسائلی کشاند که هیئت ائتلاف مخالفان قادر به اجرای آن مسائل باشد و از ائتلاف مخالفان نیز خواهیم خواست گروه های مسلحی را که با این ائتلاف روابط خوبی ندارند، تحت کنترل خود در بیاورد.»

اصلاح طلبان و انتخابات مجلس

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه «عرصه سیاست و مدیریت کشور نباید هیچگاه خالی از تفکر اصلاح­ طلبی شود» درباره انتخابات مجلس دهم مطرح شد، تاکید کرد: باید رویکرد و جهت گیری هایمان برای انتخابات مجلس مشخص باشد. این انتخابات می تواند فرصت خوبی برای انسجام بیشتر میان اصلاح طلبان باشد تا برخی در اندیشه حذف اصلاح طلبان نباشند.

 محمدرضا عارف در دیدار با نمایندگان احزاب عضو جبهه اصلاح طلبان سراسر کشوربا بیان اینکه به سهم خودم برای تقویت احزاب اصلاح طلب موجود و رفع موانع فعالیت آن ها تلاش خواهم کرد، گفت: احزاب باید فعالیت های خود را توسعه داده و با حرکت جمعی و با حفظ اصالت حرکت های جبهه ای مشترکی را دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: اختلافات در هر تشکیلاتی وجود دارد اما این اختلافات نباید منجر به انشعاب شود. نتیجه بوجود آمدن انشعاب، نداشتن یک تشکل منسجم است. ما باید با حفظ جایگاه حقوقی تشکل های همسو، فعالیت ها را مبتنی بر ارزش ها و در چارچوب برنامه های مشترک بصورت جبهه ای و بر اساس خرد جمعی دنبال کنیم.

      Share on Google+ 25 انتهای خبر :: کد خبر : 1359977858891728780



موضوع مطلب : تهران همانند نیویورک

کد خبر : 1360832497698036254      تاریخ : دوشنبه 07 بهمن 1392 8:39صادق زیباکلام,سانتریفیوژ,مذاکرات هسته‌ای,راکتور آب سنگین اراک,عباس عبدی,تجمع کارگران شرکت مادیران

یواشکی روزنامه‌ها

روی رزم‌آرا را سفید کردی آقای اسمیت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

کیهان: روی رزم آرا را سفید کردی آقای اسمیت

روزنامه کیهان نوشت: مشاور پیشین کروبی با طعنه به زیاده گویی های صادق زیباکلام در تعیین تکلیف برای رئیس جمهور به نمایندگی از مردم، از دکتر روحانی خواست خود را با زیباکلام هماهنگ کند.

زیباکلام که در فیلم تبلیغاتی روحانی حضور داشته، مدتی است به سیم آخر زده و حرف های بی چارچوبی می زند که بیشتر بوی شهرت طلبی و مطرح کردن خود به هر قیمت می دهد. او اخیرا ضمن نوشته ای خطاب به یکی از نمایندگان مجلس، خواستار برچیدن و تعطیلی برنامه هسته ای و غنی سازی شده بود.

داریوش سجادی در نقد این مواضع، ضمن مقایسه اظهارات زیباکلام به موضع سپهبد رزم آرا نخست وزیر رژیم پهلوی که به مردم قیام کرده برای ملی کردن صنعت نفت می گفت: «شماها عرضه ساختن آفتابه ندارید»، به طنز خطاب به دکتر روحانی نوشت: یعنی چه که در مصاحبه با سی ان ان می فرمایید «جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای بوده و بر این حق خود کاملا مصر است و تبعیض در این زمینه را نمی پذیرد... ملت ایران در موضوع فناوری هسته ای بسیار حساس بوده و ما این موضوع را جزء غرور ملی خود می دانیم. امروز فناوری هسته ای در ایران بومی شده و اخیرا نیز پیشرفت های بسیار قابل ملاحظه و جدیدی در زمینه ساخت سانتریفیوژ به دست آمده است، بنابراین در مسیر فناوری هسته ای بویژه در زمینه تحقیق و توسعه به هیچ عنوان محدودیت را نخواهیم پذیرفت... بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی ایران در آینده نیاز به 20 هزار مگاوات برق هسته ای دارد و مصمم هستیم که سوخت هسته ای نیروگاه های اتمی را در داخل کشور و به دست دانشمندان خودمان تهیه کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد».

مشاور کروبی و همکار سابق نشریات اصلاح طلب افزوده است؛ آقای روحانی ظاهرا متوجه نیستید که از درک گوشزد و تذکر جناب آقای زیباکلام عاجز مانده اید که به شیوایی و با زبان سلیس فارسی انذارتان داده اند!!!؟ جناب آقای روحانی لطفا و با دقت اظهارات ایشان را مطالعه و آویزه گوش تان فرمایید تا هم پیام انتخابات 24 خرداد را فهمیده باشید(!!!) هم چنان که در مصاحبه های تان با رسانه های خارجی من بعد اشتباه نفرمایید!!!

آمریکا از توافق نهایی هسته ای با ایران چه می خواهد

کیهان آورده است: «دستیاران اعضای کنگره آمریکا می گویند دولت می خواهد زودتر به توافق نهایی با ایران درباره پرونده هسته ای دست یابد اما دستیابی به توافق جامع، بسیار سخت تر از توافق موقت خواهد بود.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشت: دولت اوباما انتظار دارد مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی میان 1+5 و ایران، از نیمه ماه فوریه (اواخر بهمن) آغاز شود. به گفته دستیاران اعضای کنگره- که به شرط فاش نشدن نامشان با این خبرگزاری گفت وگو کرده اند- آمریکا و شریکانش در حال حاضر مشغول مذاکره و رایزنی در میان خودشان برای برداشتن گام های بعدی در مذاکرات هسته ای با ایران هستند.

آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: «آمریکا و شرکایش (در 1+5) در دور بعدی مذاکرات اتمی با رژیم ایران ممکن است با تصمیم سختی برای انتخاب یکی از این دو شق مواجه شوند یا امضای یک توافقنامه موقت دیگر، یا عدم پذیرش هیچ چیزی کمتر از توافقی برای تحقق آرزوی چند ساله اوراق کردن برنامه اتمی ایران».

این گزارش می افزاید: برای منتقدان اوباما در خاورمیانه و کنگره هر چیزی کمتر از توافقنامه ای کامل ممکن است دادن اجازه وقت کشی به رژیم ایران تلقی شود. گری سیمور که تا سال گذشته مشاور ارشد کنترل تسلیحات اوباما بود، می گوید «من فکر می کنم بسیار غیرمحتمل است که در شش ماه آینده بتوان به یک توافقنامه جامع دست یافت.»

دیوید آلبرایت بازرس پیشین سازمان ملل کسی که به دولت اوباما مشورت می دهد، در گزارشی گفته است، ایران باید حدود 15 هزار از 20 هزار سانتریفیوژ خود را برای توافق نهایی قابل قبول آمریکا، از بین ببرد.

رومین ندال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گفت، اولویت ائتلاف، رسیدن به یک توافق بزرگ و انجام سریع این کار می باشد. ما نمی خواهیم وارد توافقات موقتی که جایگزین می شوند، شویم.»

از سوی دیگر جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در واکنش با اظهارات آقایان روحانی و ظریف در اجلاس داووس مبنی بر حفظ حق غنی سازی ایران، مدعی شد: ایران توافق ژنو را به دلخواه خود تفسیر می کند. این سخنان مصرف داخلی دارد و آن چه اهمیت دارد اقدامات ایران است و نه سخنانی که مقامات آن می گویند.

دکتر ظریف در مصاحبه با سی.ان.ان تاکیدکرد: واژگانی که کاخ سفید برای تعریف توافق ژنو استفاده می کند با متنی که ایران و دیگر کشورها بر سر آن توافق کردند، فرق دارد. دکتر روحانی نیز گفت که ایران تحت هیچ شرایطی سانتریفیوژها را از بین نمی برد.

اما جی کارنی سخنگوی کاخ سفید می گوید بحث درباره ابعاد «برچیده شدن» برنامه هسته ای ایران بیشتر معطوف به توافق نامه نهایی جامعی خواهد بود که ایالات متحده و قدرت های غربی امیدوارند جایگزین توافق نامه موقت کنونی شود.

در همین حال یوکیا آمانو مدیر کل آژانس، توافق شش ماهه ایران با قدرت های جهانی را «یک گام مهم رو به جلو برای دستیابی به راه حلی جامع» با هدف پایان دادن به بحران هسته ای میان جمهوری اسلامی و جامعه جهانی توصیف کرد و در عین حال به رویترگفت «هنوز راهی طولانی در پیش است.»!

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز قبل  از شرکت در نشست داووس به رادیو اسرائیل گفت: «آغاز اجرای توافق موقت هسته ای و تعلیق غنی سازی اورانیوم در سطح 20 درصد از سوی ایران کافی نیست، بلکه باید برنامه موشک های دوربرد ایران و حمایت این کشور از تروریسم جهانی را نیز هرچه بیشتر در دنیا مطرح کرد.»

اعتماد: اشتباه کردیم آمریکا قابل اعتماد نبود

کیهان در ادامه نوشت: مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب اعتماد می گوید تحلیلگرانی که طی چند ماه آخر به آمریکا خوش بینی نشان دادند، تصویر و تصور اشتباهی از رویکرد آمریکا داشتند.

روزنامه اعتماد از جمله روزنامه های زنجیره ای است که طی چند ماه گذشته با ذوق زدگی و دستپاچگی، خوش گمانی به شیطان بزرگ را ترویج کرده و مسائلی نظیر لزوم مذاکره با آمریکا  و حذف شعار مرگ بر آمریکا را پیش کشیدند. این روزنامه هماهنگ با برخی نشریات زنجیره ای دیگر نظیر شرق و...، دروغ بزرگ موافقت امام(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا را تیتر صفحه اول کرد و در ایام مختلف «از چرخش غیر منتظره واشنگتن در برابر تهران» خبر داد. اعتماد در تیتر اول  4 آذر خود، عکس دست دادن دکتر ظریف با جان کری را منتشر کرده و تیتر زده بود «دستان بن بست شکن ظریف - کری» و «اینجا ایران؛ همه خوشحالند»(!)

با وجود این زیاده روی به دور از واقعیات، روز گذشته الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد اذعان کرد که این قبیل خوش گمانی ها فاقد مبنا و پایه بوده است. او می نویسد: با درایتی که  ایران در مذاکرات 5+1 از خود نشان داد اکثر تحلیلگران بر این باور شدند که این رویکرد مثبت و سازنده بهانه را برای ادامه ادبیات بی ادبانه، توهین آمیز و تهدید آمیز از سیاستمداران آمریکایی خواهد گرفت. پیش بینی می شد آنان هم مثل وزیر مودب و توانمند امور خارجه ایران جناب آقای ظریف و رئیس جمهور محترم دکتر روحانی محترمانه با طرف مقابل صحبت خواهند کرد. متاسفانه سخنان تهدیدآمیز سیاستمداران آمریکایی که هر از چندگاهی بیان می شود، نشان می دهد که تحلیلگران سیاسی تصور و تصویر اشتباهی از اوضاع و احوال و رویکرد آمریکاییان داشته و دارند.

وی می افزاید: سیاستمداران آمریکایی در طول سال های گذشته از تمامی امکانات و توانایی های خود در هر زمینه ای علیه جمهوری اسلامی استفاده کردند و در مسیر براندازی این جمهوری و در جهت مهار انقلاب اسلامی گام برداشتند و از به کار گرفتن هیچ ابزار و امکانی دریغ نکردند. آنان در تحریک و سازماندهی گروه ها و گروهک های مختلف و ایجاد بحران درگیری قومیتی از ابتدای انقلاب گرفته تا در تحریک و پشتیبانی صدام در طول هشت سال جنگ علیه ایران هر کار می توانستند کردند و چون موفق نشدند، در زمینه فشارهای اقتصادی و ایجاد تحریم های مختلف و راه اندازی یک جنگ بزرگ اقتصادی علیه ایران گام برداشتند و می توان گفت که تا حالا همه راه ها را آزموده اند. متاسفانه باز آقای جان کری با زبان تهدید با ایران صحبت می کند و بنابر گزارش ها اعلام کرده است که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقدام نظامی می کنیم.

حضرتی می افزاید: جان کری باید این واقعیت را بداند که اگر اسرائیلی ها در نبرد 33 روزه با حزب الله توانستند به کوچک ترین توفیقی برسند آمریکا هم در برخورد با جمهوری اسلامی توفیق پیدا خواهد کرد. ملت ایران ملت جنگ طلبی نیست و در طول تاریخ همیشه ضمن احترام به حقوق سایر ملل، پرچم با کرامت احترام و صلح طلبی را بر دوش کشیده است ولی اگر کسانی حرف کریمانه و محترمانه او را نفهمند و دست به ماجراجویی و دیوانگی بزنند فرزندان این مرز و بوم که در طول 34 سال گذشته با عوامل و ایادی و واسطه های آمریکا دست و پنجه نرم کردند، آمادگی دارند امروز مستقیما درس رشادت و قهرمانی را به خود آمریکایی ها نشان دهند. سخن آخر اینکه ما دنبال جنگ نیستیم ولی اگر میدانی باز شود از آن استقبال می کنیم. آقای کری می تواند آزمایش کند.

یادآور می شود برخی همکاران روزنامه اعتماد چه در گذشته و چه امروز با گروهک های ضدانقلاب نظیر نهضت آزادی و ملی - مذهبی  در ارتباطند و برخی از آنان پس از نقش آفرینی در فتنه انگیزی های گوناگون از کشور گریخته و در خدمت رسانه های بیگانه و ضد انقلاب قرار دارند.

روایت آمریکایی از شیر بی یال و اشکم توافق ژنو

روزنامه کیهان در پایان آورده است: تحلیلگر شبکه سی ان ان می گوید: قطار مذاکرات هسته ای آمریکا و ایران روی ریل شکسته حرکت می کند.

فرید زکریا که مقارن با سفر رئیس جمهور کشورمان به داووس با وی مصاحبه کرد، در مصاحبه با سی ان ان گفت: «هم رئیس جمهور و هم وزیر خارجه ایران در مصاحبه با سی ان ان بر عدم توقف برنامه هسته ای تأکید داشتند. این دقیقا همان چیزی بود که  من در مورد آن نگرانی داشتم و میان ایران و آمریکا بحث مورد اختلاف نیز همین مسئله است.

روحانی در مصاحبه با من گفت که ایران قصد دارد تا به برنامه هسته ای خود برای مصارف صلح آمیز ادامه دهد.

او گفت ما می توانیم هر تعداد بازرسی را که خواستیم به ایران بفرستیم اما برنامه هسته ای صلح آمیز آن کشور بازگشت ناپذیر است. در واقع  او اشاره کرد که ایران خواستار گسترش برنامه هسته ای است. این موضوع در تضاد با دیدگاه ایالات متحده است.

وی می افزاید:  آمریکا خواستار عقب نشینی قابل توجه ایران در  موضوع برنامه هسته ای است. آنان از لزوم توقف کار برخی از سانتریفیوژها و  توقف کار راکتور آب سنگین اراک سخن گفته اند. اما روحانی واضح  و صریح مشخص کرد که هیچ یک از  این خواسته ها عملی نخواهند شد. در نتیجه، من فکر می کنم که این قطار (مذاکرات هسته ای) بر روی ریل شکسته ای حرکت می کند.»

زکریا با شگفت آور خواندن فاصله انتظارات و برداشت های ایران و آمریکا گفت: ایران می گوید تحت هیچ شرایطی سانتریفیوژهایش را از بین نخواهد برد. به نظر من برداشت ایران و آمریکا از این توافق، کیلومترها با هم فاصله دارد.

از سوی دیگر الیوت آبرامز مدیر بخش خاورمیانه شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: یک قرارداد محصول اشتراک نظر طرفین در برخی زمینه ها است و این اختلاف نظر شدید بر سر موارد توافق شده در قرارداد موقت هسته ای ایران این سوال را به ذهن می آورد که آیا اساسا توافقی صورت گرفته است؟

آبرامز در تحلیل اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی، نوشت: براساس نظر دیوید آلبرایت فعالیت های ایران در زمینه توسعه غنی سازی اورانیوم باید صرفا در تاسیسات نطنز انجام، تاسیسات زیرزمینی نزدیک قم نیز به منظور تضمین نظارت بهتر آژانس بین المللی انرژی اتمی باید تعطیل شود و شمار سانتریفیوژهای فعال ایران نیز باید از 20 هزار دستگاه فعلی به 4 هزار دستگاه کاهش یابد و 16 هزار سانتریفیوژ را از بین ببرد.

آبرامز با مرور مصاحبه ظریف با سی ان ان و تأکید وی بر این مطلب که «ما در توافق ژنو درباره برچیدن هیچ چیز توافق نکرده ایم و چنین واژگانی در متن وجود ندارد»، نوشت: توافق قواعد سنتی امضای یک پیمان، یک معاهده تنها وقتی حاصل می شود که طرفین درباره ایده ها و نظرات و شرایط آن توافق داشته باشند. اما اگر طرفین در آنچه که توافق کردند، اختلاف نظر دارند، پس آیا واقعا در ژنو بر سر چیزی توافق شده است.

وبسایت سی ان ان نیز در گزارشی نوشت: توافق موقت ژنو هرگز توسط نمایندگانی از سوی 6 کشور و ایران امضا نشده است.

یکی از رهبران جمهوریخواه کنگره که تنها به شرط عدم افشای نامش سخن می گفت، بیان داشت: نبود امضا بر روی این توافق راهی برای ایران در جهت نادیده گرفتن تبصره های تفاهمنامه باز گذاشته است.

وی اضافه کرد: معتقدم که کاخ سفید فقط به دنبال به دست آوردن یک توافق بوده است. یک مقام ارشد دولت اوباما نیز در گفتگو با سی ان ان تایید کرد که روی توافق هیچ امضایی وجود ندارد. وی افزود: توافق فعلی توافقی مقدماتی است و هنوز پیمانی بین المللی نیست.

خراسان: دستور واگذاری ساختمان 5 هزار متری به کنسولگری عراق

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که طی روزهای اخیر به تصویب هیئت دولت رسیده است، مقرر شده به استناد ماده 5 آیین نامه استملاک اتباع خارجه، دستگاههای مسئول موظفند اقدامات لازم را برای استملاک ساختمانی واقع در کرمانشاه خیابان اشرفی اصفهانی به مساحت 5460 مترمربع به عنوان دفتر و اقامتگاه سرکنسولگری دولت عراق انجام دهند. در این مصوبه تاکید شده است که این اقدام به شرط عمل متقابل اجرایی خواهد شد.

لغو 3 مصوبه دیگر دولت دهم توسط معاون اول

خراسان در پایان آورده است: بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی معاون اول رییس جمهور به تعدادی از وزارتخانه ها و بانک مرکزی ارسال شده، آمده است که با توجه به درخواست وزیر راه و شهرسازی، کابینه با لغو تعدادی از مصوبات دولت سابق که در تاریخ های 22 آبان سال 91، 19 اسفندماه سال 91 و 2 مرداد سال 92 تصویب شده، موافقت کرده است.

ایران: علت مخالفت امام(ره) با حضور وزارت سپاه در لانه جاسوسی

روزنامه ایران به نقل از مهر نوشت: خبر اول این که امام (ره) سلاح هسته ای را حرام می دانست. این را محسن رفیقدوست در جمع اعضای جامعه مهندسین گفته است. وزیر سپاه در سالهای جنگ در نشست ماهانه این جامعه با اشاره به برخی از فعالیت های خود در دوره جنگ هشت ساله گفته: همان موقع به دنبال پیگیری روش دستیابی به سلاح هسته ای رفتیم پیش امام(ره) گفتم نظر شما چیست ایشان گفتند دنبال اتم نروید و همان موقع جمع کردیم و آقا هم گفتند حرام است.

به گزارش مهر، وی همچنین با بیان اینکه می خواسته وزارت سپاه را در لانه جاسوسی امریکا تأسیس کند، درباره واکنش امام(ره) به این پیشنهاد گفت: «ایشان در جواب من گفتند مگر قرار است که هزار سال دیگر با امریکا رابطه نداشته باشیم؟ شما نباید این کار را انجام دهید زیرا آنجا مال امریکاست.» رفیقدوست در ادامه گفته: «با آمدن دولت یازدهم ناامیدی در مردم به امید تبدیل شد، اگر ان شاءالله درها باز شود مملکت رونق می گیرد. من با نداشتن مذاکره با هر کسی مخالفم، آدم با دنیا قهر نمی کند.»

عباس عبدی همکاری با وزارت کشور را تکذیب کرد

ایران به نقل از ایسنا آورده است: خبر دیگر این که عباس عبدی همکاری خود با وزارت کشور در زمینه تهیه «لایحه تأسیس و فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران» را تکذیب کرد. عبدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: من فقط در یک جلسه در یک دفتر مطالعاتی نظرات خود را درباره پیش نویس این لایحه مطرح کردم. وی همچنین افزود: هیچگونه همکاری در این زمینه با وزارت کشور ندارم. در برخی خبرها اینگونه مطرح شده بود که امیر محبیان، اسدالله بادامچیان و عباس عبدی برای تهیه لایحه تأسیس و فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران، با وزارت کشور همکاری می کنند.

دستگیری متهم ترور دادستان زابل در مشهد

 

 

 

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1360832497698036254



موضوع مطلب : روی رزم‌آرا را سفید کردی آقای اسمیت
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 8:51 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1360298868408444607      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 21:39

ایران و ترکیه توافقنامه همکاری استراتژیک امضا می‌کنند

اردوغان این هفته در تهران

یک رسانه ترکیه از احتمال امضا توافقنامه همکاری استراتژیک بین ایران و ترکیه در جریان دیدارنخست وزیر این کشور از ایران طی هفته جاری خبر داد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه قرار است در هفته جاری دیداری 2 روزه از تهران داشته باشد.

در این دیدار که اولین دیدار او از ایران بعد از روی کار آمدن حسن روحانی است وی با رئیس جمهوری کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه ترک به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل منطقه در این دیدار نخست وزیر ترکیه سعی خواهد کرد یک توافقنامه همکاری استراتژیک با ایران امضا کند، امری که تا به حال صورت نگرفته است.

بنا بر این گزارش، کاهش تحریم ها علیه ایران فرصت مناسبی را ایجاد خواهد کرد تا ترکیه روابط تجاری خود با ایران را توسعه دهد.

همچنین در این گزارش آمده است در گذشته اختلاف نظر دو کشور بر سر مسائل سوریه موجب تنش هایی در روابط دو کشور ایران و ترکیه شده بود بطوریکه دیدار احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران با رجب طیب اردوغان در سال 2012 لغو شد.

این روزنامه روی کار آمدن حسن روحانی در ایران را فرصتی برای دو کشور برای بهبود روابط خواند.

بنا بر گزارش این روزنامه همچنین در راستای توسعه روابط ایران و ترکیه ، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است ماه آینده دیداری از ترکیه داشته باشد.(مهر)

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1360298868408444607



موضوع مطلب : اردوغان این هفته در تهران
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 8:50 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1360208195155636969      تاریخ : یکشنبه 06 بهمن 1392 19:58فیلم,گزارش تصویری,رهبران جهان

گزارش تصویری

فیلم های مورد علاقه رهبران جهان

رهبرانی که کشورهای جهان را اداره کرده یا می کنند و در تاریخ تاثیر گذار بوده اند، سلیقه سینمایی شان چگونه بوده و به چه فیلم هایی علاقه بیشتری داشته اند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یوکی موویز فیچرز، رهبران کشورهای جهان (چه خوب ، چه بد)، آیا می توان با دانستن سلیقه شان در تماشای فیلم های سینمایی شخصیتشان را تحلیل و بررسی کرد؟ در این گزارش از سلیقه 11 رهبر فعلی و گذشته جهان و فیلم های مورد علاقه شان مطلع می شویم. شاید در مورد سلیقه برخی از آنها حیرت کنیم.فیلم های مورد علاقه رهبران جهان.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفت و گویی با شبکه ABC تصریح کرد که به فیلم هایی با سوژه قدرت و تاثیر خطرناک قدرت علاقه دارد. او از سه گانه «پدرخوانده» ، «لورنس عربستان» و کازابلانکا به عنوان فیلم های مورد علاقه اش یاد کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در گفت و گویی با روزنامه دیلی میل به ترتیب  پنج فیلم مورد علاقه اش را نام برد: «لورنس عربستان» ، «حمله عقاب ها» ، « خوب، بد ، زشت »، «کازابلانکا» و «فهرست شیندلر». در عین حال، کامرون تماشای 10 دقیقه آخر فیلم «شرک 2 » را بسیار دوست دارد.

آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی بنا به روایات به دو فیلم علاقه ویژه ای داشته است: «سفید برفی و هفت کوتوله » و « کینگ کونگ». درک سلیقه هیتلر تا اندازه ای دشوار است.

کیم جونگ -ایل رهبر سابق کره شمالی که در مورد او دستیابی به اطلاعات ولو بی اهمیت دشوار بوده است، بنا به گفته ها، دارای کلکسیونی شامل 20 هزار فیلم ویدئویی یا دی وی دی بوده است. در عین حال، براساس شایعات دیکتاتور سابق پیونگ یانگ یکی از طرفداران پر و پا قرص فیلم های « رمبو» و نیز سریال « جمعه سیزدهم» بوده است.

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه به فیلم « نجات سرجوخه رایان» علاقه داشته است.

جوزف استالین دیکتاتور شوروی سابق ، رهبری بود که به سینما علاقه زیادی داشت. حتی گاهی خود را یک کارگردان بزرگ می دانست. یکی از فیلم های مورد علاقه استالین فیلم کمدی موزیکال « ولگا ولگا » که خود نیز در کارگردانی اش دست داشته است.

بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا به گفته راجر ابرت منتقد سینمایی به فیلم وسترن کلاسیک « High Noon » با بازیگری گری کوپر و گریس کلی علاقه فراوانی دارد.


    
ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا به فیلم های جنگی و اکشن علاقه زیادی داشت. به گفته باب وودوارد و کارل برنشتاین افشا گران ماجرای واتر گیت نیکسون عاشق فیلم « ژنرال پاتون» با بازیگری جرج سی اسکات بود و بارها در زمانی که در کاخ سفید اقامت داشت این فیلم جنگی را تماشا کرده بود.


    
جرج دبلیو بوش پسر رئیس جمهورسابق آمریکا که یک آماتور ورزش بیسبال است بدون کمترین تردیدی از فیلم « سرزمین رویاها » به عنوان فیلم مورد علاقه اش نام می برد.


    
صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق فیلم هایی را دوست داشت که آمیزه ای از قتل، آنتریگ و توطئه بودند. او گفته بود که به فیلم « روز شغال» علاقه زیادی داشته است. سه گانه « پدرخوانده» هم از فیلم های مورد علاقه صدام بود.

تونی بلر نخست وزیر اسبق بریتانیا به فیلم های کمدی و اکشن علاقه دارد. شری بلر همسرش گفته است که تونی یکی از طرفداران پر و پا قرص چند گانه « ساعت شلوغی » به بازیگری جکی چان است.

گزارش: بهرام افتخاری

      Share on Google+ 13 انتهای خبر :: کد خبر : 1360208195155636969



موضوع مطلب : فیلم های مورد علاقه رهبران جهان
<   <<   6   7   8   9   >