سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

امام جمعه ارومیه، از خاطرات انقلاب می گوید

او می گوید: مخالفت من با رژیم شاه به ایام جوانی باز می گردد، در سال هایی که کسی جرآت حرف زدن بر علیه رژیم طاغوت را نداشت ، ما هسته هایی برای مبارزه مسلحانه داشتیم و در جلساتی که برگزار می کردیم ، چگونگی جنگ با رژیم را بررسی و در بسیاری از موارد نیز به اجرا می گذاشتیم که به شدت رژیم از حرکات ما دچار وحشت شده بود.

 

وی افزاید: مخالفت و مبارزات من به شاه و رژیم خودکامه او ختم نمی شد بلکه زمانی که فرقه دمکرات به رهبری پیشه وری در آذربایجان حکومت خود مختار تشکیل داده بود، مبارزات خود را متوجه این گروهک پوشالی و وابسته کردیم و با جنگ و گریز های چریکی ضربات سختی را به آنها وارد کردیم.

امام جمعه ارومیه می گوید: حرکات و مبارزات مسلحانه ما در این ایام کاملا پنهانی نبود ، بعضی وقت ها با شور جوانی که داشتیم، علنی حرکاتی را انجام می دادیم ولی از آنجائیکه مردم مسلمان بودند و هیچ تمایلی به فرقه دمکرات نداشتند، همواره از ما حمایت می کردند .

وی می افزاید: انقلاب اسلامی و حذف رژیم شاهنشاهی یکی از آرزوهای من و بسیاری از مردم مسلمان بود ولی به دلیل آماده نبودن زمینه های اجتماعی و سیاسی شکست رژیم طاغوت برای ما دور از انتظار به نظر می رسید ، تا اینکه حضرت امام خمینی (ره) وارد صحنه مبارزات با رژیم شاه شد.

حجت الاسلام حسنی اضافه می کند: قبل از حوادث 15 خرداد من با امام (ره) آشنا شده بودم و تا حدودی افکار و اندیشه های ایشان را می شناختم ، بعد از حوادث 15 خرداد من و همه انقلابیونی که آرزوی تشکیل یک حکومت بر اساس اسلام و قرآن را داشتیم دل در گرو آن حضرت نهادیم و منتظر دستورات ایشان ماندیم.

وی می گوید: من اطلاعیه ها و بیانیه های حضرت امام (ره) را پی گیری می کردم و می خواندم، برای اینکه در زمان مورد نیاز بتوانیم کار را یکسره کنیم از راه های مختلف شروع به تهیه و ذخیره سازی سلاح و مهمات کردیم و از هر موقعیتی نیز برای مسلح کردن همفکران خود استفاده کردیم تا روز موعود فرا رسید.

امام جمعه ارومیه می افزاید : ساواک از حرکات ما چندان بی خبر هم نبود و در مقاطع مختلف مزاحم ما می شد ولی به دلیل رعب و وحشتی که در دل آنها انداخته بودیم ، کار چندانی از دستشان بر نمی آمد و شاید هم خواست خدا بود که آنها نتوانستند ما را مهار کنند .

وی اضافه می کند: با شروع انقلاب تا دوم بهمن ماه 57 ما چندین حمله مسلحانه به پاسگاه های رژیم شاه انجام دادیم که با این حرکات ما نیروهای رژیم شاه وضعیت انفعالی به خود گرفته و دست مجاهدان و انقلابیون برای انجام کارهای بزرگ باز شد.

حجت الاسلام حسنی می گوید: بر اساس اطلاعیه هایی که نیروهای مسلح رژیم شاه در ارومیه صادر می کردند ، ما نیز موضع خاص خود را داشتیم تا اینکه ارتش شاهنشاهی برای متفرق کردن انقلابیونی که در مسجد اعظم ارومیه گردآمده بودندن به خیابان ها آمدند.

وی می افزاید: درست در زمانی که تانک های رژیم شاه به طرف مسجد اعظم ارومیه حرکت می کردند، من بالای منبر مسجد اعظم به مردم ارومیه درس اسلحه شناسی می دادم، وقتی شنیدم که هدف تانک های شاه، مسجد اعظم است، با صدای بلند فریاد زدم" ای مردم آماده باشید ،هدف گیری کنید، شعاع دید تیرانداز، روزنه دید، نوک مگسک، قلب شاه" .

امام جمعه ارومیه اضافه می کند: این فرمان در حالی صادر شد که می دانستم مامورین ساواک اطراف ما را گرفته اند، یکی از همین مامورین خواست به من تعرض کند که زیر دست و پای مردم انقلابی ارومیه له شد.

نمایده ولی فقیه در آذربایجان عربی اضافه می کند: طولی نکشید تانکها اطراف مسجد اعظم را گرفتند و با شلیک توپ به کنبد مسجد اعظم قصد ایجاد رعب وحشت داشتند، غافل از اینکه حسنی و مجاهدان مسلح بالای بام مسجد انتظار آنها را می کشند.

حجت الاسلام حسنی می گوید: جنگ شروع شد و از هر دو طرف آتش سنگینی بر روی طرف مقابل گشودند تا بلاخره ارتشیان شاه تاب مقاومت نیاورده و به سرعت به سوی پادگان عقب نشستند و شهر ارومیه به دست انقلابیون افتاد.

به گفته امام جمعه ارومیه، بعد از آن حادثه و درگیری سنگین، نیروهای شاه دیگر جرات حضور در خیابان ها را نیافتند تا اینکه در 22 بهمن رژیم سقوط کرد و مردم به آرزوهای دیرینه خود دست یافتند.

امام جمعه ارومیه می گوید: انقلاب اسلامی خونبهای هزاران شهیدی است که دل در گرو امام (ره) و اسلام و قرآن داشتند و با حلق حماسه ای جاویدان نام خود را در تاریخ ثبت کردند.

حجت الاسلام حسنی اضافه می کند: 22 بهمن در یک روز خلق نشد، بلکه ملت قهرمان ایران با خلق حماسه های مختلفی چون 15 خرداد ، 19 دی ، 30 تیر ، 16 آذر مسیر پیروزی انقلاب را فراهم کردند و با تقدیم هزاران شهید به این پیروزی بزرگ دست یافتند .

وی اظهار داشت: نقش آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب فراتر از سایر استانهاست مردم این استان میان دو گروه قرار داشتند که هر دو قلب ملت را نشانه گرفته بودند، احزاب گروهکهای محارب از یک طرف و نیروهای طاغوت از طرف دیگر مانع بزرگی بر سر راه پیروزی و تداوم انقلاب بودند

به گفته حجت الاسلام حسنی، اگر نگاهی به تاریخ مبارزات مردم آذربایجان غربی بیاندازیم خواهیم دید مردم استان برای پیروزی انقلاب در دو جبهه جنگیده اند یکی در برابر احزاب گروهک های وابسته و ضد انقلابی و دیگری در بابر طاغوت که هر دو نیروی زیادی از انقلابیون گرفت.

امام جمعه ارومیه می گوید :دوم بهمن 57 را می توان نخستین و زیباترین گام مردم این استان در مبارزه با طاغوت خواند، هیچ استانی این جسارت را نیافت تا در مقابل رژیم طاغوت این گونه قد علم کند، جنگ مسلحانه ابهت طاغوت را در هم شکست و نغمه شکست را در گوش آنان نجوا کرد.

وی اضافه کرد: به جرات می توان گفت مردم این استان سهم بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند که این رشادت ها نباید در غبار زمان گم شود بلکه باید در دل تاریخ جاودانه بماند .

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از این گفت و گو به حمله چماقداران به شهر ارومیه اشاره کرد و افزود : این افراد چماقدار، برای حمایت از رژیم طاغوت به خیابانها ریخته بودند، آنها انقلابیون را خرابکار می نامیدند و با چماق و بیل به جنگ مبارزین آمده بودند، اما نیروهای انقلابی مبارزه سرسختانه با آنها داشتند و در نهایت موفق شدند آنها را عقب برانند.

وی اضافه کرد : مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که پس مانده های استکبار و از همه مهمتر احزاب و گروهک ها در شهرهای آذربایجان غربی جولان میدادند یکی از این شهرها نقده بود، شهری که نادر علیزاده ها ، ناصر علیزاده ها ، اسدالهی ها و صدها مبارز دیگر برای رهایی آن مبارزه کردند.

وی اضافه کرد: خوب به یاد دارم چگونه به تنهایی سوار تانک شده و فریاد مرگ برطاغوت سر داده و گروهکها را به رگبار بستم کاش همان لحظه ها می ماندند تا بار دیگر قلب دشمنان را نشانه می گرفتم.

وی گفت: آن روز زنی در نقده پیش من آمد سراپایش آغشته به نفت بود، گفت این کار را کرده ام تا اگر گروهک ها حمله کردند خود را آتش بزنم، به او گفتم اسلحه بدست بگیر و مبارزه کن و او نیز چنین کرد.

حجت الاسلام حسنی یاد آورشد : در طول انقلاب و حضور در صحنه های مختلف شرایطی فراهم شد تا همیشه مسلح باشم به همین خاطر وقتی برای ملاقات حضرت امام (ره) رفتم، مسلح بودم که اجازه ورود ندادند، اما من قبول نکردم ، پس از اینکه به امام (ره) اطلاع دادند حسنی مسلح آمده، بلافاصله اجازه ورود داد و آنجا خطاب به نیروهای دیگر گفت همه باید مثل آقای حسنی مسلح باشیم .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : امام (ره) در آغاز پیروزی انقلاب خبر از آینده ای داد که دیکتاتورها سقوط خواهند کرد، اولین نامه اش را به گورباچف نوشت دیری نگذشت اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید، اما غربی ها باز هم باور نکردند ولی امروز پس ازگذشت 33 سال، خیزش های اسلامی جهان را فراگرفته و امروز منویات حضرت امام خمینی (ره) یکی پس از دیگر محقق می شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد : جهان غرب همه ساله راهپیمایی های 22 بهمن را رصد می کند تا شاهد خیابان های خالی از مردم باشد اما همواره حضور مردم آرزوهای آنها را نقش بر آب کرده است.

وی افزود : استکبار جهانی تاکنون دست به توطئه های مختلفی زده تا نظام اسلامی را نابود کند اما با یاری خداوند و وفاداری مردم پیوسته با ناکامی رو به رو شده است.

حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد : حضور مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب در حقیقت پیمانی دوباره با آرمان های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

امام جمعه ارومیه ادامه داد : تاریخ جهان هرگز حماسه ای نظیر انقلاب اسلامی را در خود ثبت نخواهد کرد ، انقلاب ایران با هدایت و فرماندهی عالمی برجسته و با هدف ظلم ستیزی شروع شد و با وفاداری و پشتیبانی مردم بر قله پیروزی رسید.

/583/8135

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 308062



موضوع مطلب : امام جمعه ارومیه، از خاطرات انقلاب می گوید

کد خبر : 1368285668267020134      تاریخ : یکشنبه 13 بهمن 1392 9:22

 

آمریکایی‌ها با گوشه کوچکی از ویژگی نیروهای مسلح ایران آشنا شوند

تنها گوشه کوچکی از اقیانوس قابلیت‌های ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کافی است تا آمریکا بفهمد که با چه نیرویی طرف خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شب گذشته در برنامه نگاه یک تلویزیون شرکت کرده بود گوشه ای از توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برای آمریکایی ها تشریح کرد و بسیاری از نقاط ضعف آنها را نیز مورد اشاره قرار داد.

سردار سلامی که در شبکه یک سیما حضور یافته بود با تأکید بر این که امروز قدرت نظامی و دفاعی ما بسیار فراتر از انتظار قدرت های بزرگ است، با اشاره به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی  در دوره جنگ سرد اتفاق افتاد که مدل توزیع قدرت دو قطبی بود و هر کدام یک راهبرد جهانی و منطقه ای داشتند.

سردار حسین سلامی افزود: سیاست آمریکا سد نفوذ کمونیسیم و سیاست منطقه ای آن ستونهای دو گانه نیکسون و تقویت قدرت دفاعی ایران و عربستان بود.

وی گفت: ایران در زمان طاغوت هم به عنوان سد نفوذ کمونیسم بود و هم به عنوان ژاندارم حافظ منافع آمریکا.

سردار سلامی افزود: انقلاب اسلامی شوک ژئوپولتیک برای آمریکا بود که با خارج شدن ایران از نفوذ این کشور توازن قدرت دو قطبی جهان را بر هم زد.

وی گفت: به همین علت آمریکایی ها واکنش های سرسختانه در مقابل انقلاب ایران از زمان پیروزی آن تاکنون داشتند.

سردار سلامی افزود: انقلاب اسلامی منطق جدیدی در عرصه جهانی و تمدن جدیدی را در عرصه ارزش های اسلامی نوید می داد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب، عنصری برای بیداری ملت های مسلمان شد که بزرگترین خطر برای تسلط سیاسی آمریکا در جهان اسلام بود.

وی گفت: ترس اساسی آمریکا از انقلاب ایران احتمال تکرار این الگو در دیگر کشورهای اسلامی بود زیرا الگوی آن آزادی و استقلال ملت های مستضعف بود.

سردار سلامی با اشاره به ذخایر طبیعی کشورهای اسلامی و موقعیت جغرافیایی آنها افزود: وحدت این کشورها می تواند فضای تنفس را برای آمریکا و اسرائیل بسیار تنگ کند.

وی با اشاره به لفظ روی میز بودن گزینه نظامی از طرف آمریکا علیه ایران گفت: زمانی که یک نبرد دیپلماتیک در جریان است هر طرف که دارای منطق سیاسی باشد در پی انتخاب و استفاده از واژه های نظامی نیست.

سردار سلامی افزود: آمریکایی ها در موضوع  نبرد دیپلماتیک با ما منطق و اقتدار سیاسی ندارند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با اینکه ما هم دارای قدرت نظامی ویرانگر مخرب و تهاجمی هستیم و منافع قدرت های بزرگ را می توانیم به مخاطره بیندازیم اما در روند دیپلماتیک از بحث نظامی استفاده نمی کنیم.

وی افزود: آمریکایی ها اشتباه محاسباتی فراوانی دارند و تاریخ این را نشان داده است بنابراین رویکردهای غلطی در پیش می گیرند.

سردار سلامی گفت: آمریکا 50 درصد قدرت نظامی کل جهان را دارد و قدرت اقتصادی و سیاسی اول جهان است اما تدبیر لازم را برای استفاده از آن ندارد.

وی افزود: آمریکایی ها هنوز از ظرفیت های مقاومت ملی ما فهم دقیقی ندارند.

سردار سلامی گفت: ملت ایران طولانی ترین جنگ قرن بیستم را بدون از دست دادن یک وجب از خاک خود و در جنگی نابرابر پشت سر گذاشته است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شرایط راهبردی برای اعمال قدرت نظامی آمریکایی ها در هیچ جای جهان وجود ندارد.

وی گفت: آیا آمریکایی ها قادرند جنگ گسترده را که با ایران انجام می دهند اداره کنند و در برابر توانمندی های قدرت نظامی ایران منافع خود را حفظ کنند یا تلفات روزانه بیش از حد تحمل جامعه آمریکا را قبول کنند یا امنیت انرژی را می توانند حفظ کنند یا اینکه حضور نظامی خود را در دریا در مقابل قدرت ما حفظ کنند یا مدافع امنیت رژیم صهیونیستی باشند؟

وی گفت: آیا آنها می توانند از ظهور انرژی متراکم بالقوه در جهان اسلام که علیه آمریکا وجود دارد، جلوگیری کنند.

سردار سلامی افزود: راهبرد دفاعی ما در مقابل خطرناک ترین قدرت و ائتلاف جهانی شکل گرفته است و ساختارهای ما به گونه ای است که علاوه بر دفاع از منافع کشور منافع دشمن را در منطقه در هر سطحی با مخاطره مواجه می کند.

سردار سلامی گفت: اینکه گزینه نظامی آمریکا روی میز است برای ما فرقی نمی کند اما باید تبعات آن را بپذیرند.

وی افزود: آیا آمریکایی ها در موقعیت اقتصادی هستند که جنگی با شدتی نامعین و زمان و گستره نامشخص را اداره کنند؟

سردار سلامی گفت: حداقل از نظر اقتصادی تا امروز مداخله آمریکا در عراق 3 هزار میلیارد دلار هزینه داشته است که با هزینه های جنبی آن به اندازه 30 سال دلارهای نفتی عراق است با این حال آمریکایی ها از نظر سیاسی در عراق موفق نشدند و حالا روند جهانی برای آمریکا بر عکس شده است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز آمریکایی ها از جنگ به رکود رسیده اند و مداخله آنها موجب افزایش ناامنی و گسترش تروریسم شده است.

وی گفت: با پایان یافتن مسائل سوریه تروریسم به اروپا توسعه خواهد یافت.

سردار سلامی افزود: آمریکا امروز توان مداخله حتی در سوریه را ندارد زیرا زمینه های اعمال قدرت آنها از بین رفته است و در دوره افول قدرت نظامی سیاسی و اقتصادی قرار گرفته اند.

وی گفت: آمریکایی ها بیشتر از ارعاب و هراس قدرت نظامی خود استفاده می کنند که در مورد ایران هیچ سودی ندارد.

سردار سلامی افزود: بازیهای جنگی و اشراف اطلاعاتی ما مدام به روز می شود که پیش نیاز طرح های دفاعی است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه سناریوها از جمله تهاجم هوایی یا موشکی محدود ، یا عملیات زمینی که از طرف دشمن مطرح است شناسایی و احتمالات ممکن طراحی شده است و با اشراف کامل بر عملیات احتمالی، راهبردهای نظامی آنها را تحلیل کرده ایم.

وی افزود: بر اساس خطرناک ترین راهبردها ساختارهای دفاعی را گسترش داده ایم و بر آن اساس نقاط داغ که می تواند حوزه حیاتی منافع دشمن را به خطر اندازد شناسایی کرده ایم.

سردار سلامی گفت: وقتی به مذاکره روی آوردیم که از قدرت نظامی خود مطمئن شدیم و استفاده از گزینه های نظامی از سوی آمریکا برای ما موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: دامنه های حقیقی قدرت خود را نمی توانیم بیان کنیم زیرا از اسرار ماست اما با این حال هر دشمنی مبادی عملیاتی دارد که همه مبادی دشمن در منطقه در هر سطحی با هر موقعیتی زیر آتش ماست و از نظر اطلاعاتی بر آنها اشراف داریم.

سردار سلامی گفت: گسترش نیروهای دشمن قابل پنهان کردن نیست و همه را شناسایی کرده ایم.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بر منافع حیاتی دشمن کاملا مسلط هستیم.

وی گفت: نیروهای نظامی دشمن در منطقه زیر نظر ما قرار دارند و قدرت دریایی ما برای یک نبرد دریایی در هر سطحی به طور کامل آماده است.

وی گفت: موشک های کروز و بالستیک به درجه ای از دقت رسیده اند که می تو انند هدف متحرک را مورد اصابت قرار دهند.

سردار سلامی افزود: پدافند بومی شکل گرفته که فضا را برای هواپیماهای دشمن ناامن می کند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پرنده های بدون سرنشین ما علاوه بر عملیات شناسایی، قدرت تهاجمی دارند.

وی افزود: در زمین، هزاران گردان توان دفاعی داریم که آرمانی و افسانه ای از کشور دفاع می کنند .

فرمانده ارشد سپاه تاکید کرد : هر کس که بخواهد با زبان تهدید یا تحقیر با ملت ما صحبت کند هیچ مرز جغرافیایی برای به خطر انداختن منافع او نمی شناسیم.

سردار سلامی گفت: از امام راحل آموختیم و اکنون هم به دشمن می گوییم اگر با دین ما مقابله کند با همه دنیای او مقابله خواهیم کرد و اگر کوچکترین تعرضی  به ما کند ضربه ای به او خواهیم زد که از درون متلاشی شود.

سردار سلامی گفت: مقامات سیاسی ما به ویژه در موضوع هسته ای واقعا با اقتدار و اعتماد به نفس و مسلط از منافع ملت دفاع کنند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ظرفیت عظیم و ستون های مستحکم برای سیاست خارجی ساخته ایم و اقتدار دفاعی ما در مقیاس جهانی است.

سردار سلامی گفت: مردان هسته ای ما بدانند در مقابل دشمنانی نشسته اند که دارای ضعف های بزرگی هستند و ما هیچ نگران نیستیم.

وی با اشاره به توطئه های آمریکا در ابتدای انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی و تحریم های پس از آن گفت: با وجود همه چالش ها به پیشرفت هایی رسیدیم که می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

سردار سلامی گفت: رفتار خوش ما در مذاکرات نباید آمریکایی ها را به اشتباه بیندازد زیرا این رفتار خصلت ملت ماست و در عین حال بدی های آنان را فراموش نکرده ایم.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجود فرهنگ مقاومت در ملت ایران گفت: این فرهنگ ریشه در اعتقادات اصیل ما و فرهنگ عاشورایی فداکاری و ایثار دارد.

وی با بیان اینکه از مسلمانان مستضعف در هر جای دنیا دفاع می کنیم گفت: آنها بخشی از منافع حیاتی ما هستند و نمی توانیم به آن بی تفاوت باشیم.

سردار سلامی با اشاره به وجود گروه های تروریستی در منطقه گفت: آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند در میان مسلمانان دو دستگی ایجاد کنند و برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز به این حرکت دامن می زنند که روزی این پدیده دامن خودشان را خواهد گرفت .

وی با اشاره به امنیت نظام جمهوری اسلامی گفت: از واقعه تاسوعای 4 سال پیش در جنوب شرقی کشور، 11 تلاش انتحاری صورت گرفت که همه در نطفه نابود شد.

 انتهای خبر :: کد خبر : 1368285668267020134

 



موضوع مطلب : آمریکایی‌ها با گوشه کوچکی از ویژگی نیروهای مسلح ایران آشنا شوند
یکشنبه 92 بهمن 13 :: 9:57 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1368293919400687713      تاریخ : یکشنبه 13 بهمن 1392 9:35مسکن ,روحانی,آلودگی هوا,ظریف,صداقت آمریکایی,نان سنتی,بازار مسکن

گزیده عناوین روزنامه های صبح یکشنبه

رمزگشایی از بازار مسکن 93

روزنامه های صبح امروز کشور در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛«برپایی 300 مرکز عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور»،«افزایش تعرفه آب در قبوض جدید از 500 تومان به بالاست»،«عزم دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی»،«بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» خارج از گفتمان نظام نبود»،«نوبت مصادره «نان سنتی» ایران» و «رمزگشایی از بازار مسکن 93» را منتشر کردند.

دنیای اقتصاد:رمزگشایی از بازار مسکن 93

شروع تدریجی معاملات مسکن و عبور از رکود 10 ماه گذشته، احتمال اینکه «بازار مسکن سال92 در هفته های پایانی رنگ رونق به خود بگیرد» را افزایش داده است. نتایج مطالعه ای که درباره چشم انداز بازار مسکن – با لحاظ قرار دادن اثر متغیرهای بیرونی همچون اوضاع سه بازار اقتصادی- انجام شده، نشان می دهد: تحت تاثیر کاهش قیمت مسکن در سراسر تابستان و پاییز امسال و همچنین آرامش نسبی در فضای اقتصادی و سیاسی ماه های اخیر، در دی ماه میل به خرید و فروش ملک مسکونی افزایش چشمگیری پیدا کرده، طوری که رونق معاملات مسکن تا بهار93 کاملا مشهود خواهد شد. در این بررسی، رفتار معکوس بازار سرمایه و بازار مسکن و همچنین افت اخیر شاخص بورس مورد تامل قرار گرفته و تاکید شده است: بعد از نوسانات شدید شاخص قیمت در حوزه های ارز، طلا، بورس و مسکن طی سال 91 و نیمه اول 92، هم اکنون همگرایی معناداری در این بازارها ایجاد شده که نتیجه آن در میان مدت باعث می شود بازارها فرصت تعدیل یکدیگر را پیدا کنند و قیمت های نسبی به سمت ثبات و تعادل سوق داده شوند. پیش بینی هایی که در این مسیر برای سرنوشت قیمت مسکن -با توجه به حتمی بودن رونق معاملات- می شود، حکایت از آن دارد که حداقل در پنج ماه آینده، جهش یا افزایش پلکانی در قیمت ها رخ نخواهد داد هر چند ممکن است روند کاهنده قیمت متوقف شود.

 وقوع همگرایی شاخص قیمت در بازارهای اقتصادی؛ رتبه بندی نرخ بازدهی در 4 بازار
تغییر فاز به وجود آمده در بازار مسکن و شروع تدریجی دور تازه ای از رونق معاملات در یک ماه اخیر، برخی امیدواری ها به پایداری «وضعیت فعلی» قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار داده و باعث نگرانی از «مقصد آتی» نرخ ها شده است.

روند کاهشی قیمت مسکن در سراسر تابستان و پاییز امسال باعث شد فاز رکود معاملاتی از ابتدای زمستان خاتمه پیدا کند، طوری که مقایسه حجم خریدوفروش آپارتمان در دی ماه با ماه های قبل، حکایت از شروع رونق معاملات دارد.

اکنون بررسی ها درباره جنس این رونق نشان می دهد: میل به خرید مسکن در فاصله پایان92 تا اواخر بهار93 -مشروط به ادامه آرامش اقتصادی و سیاسی در کشور- بیشتر می شود و باعث افزایش مشهود حجم معاملات خواهد شد به گونه ای که قیمت مسکن در ماه های آتی بدون جهش یا افزایش پلکانی، از روند کاهند فاصله خواهد گرفت. در این مطالعه که توسط محمود جهانی صاحب نظر حوزه اقتصاد مسکن انجام شده، برای پیش بینی دقیق شرایطی که در ماه های آینده بازار مسکن را فرامی گیرد، رفتار دو سال اخیر سایر بازارهای اقتصادی نیز مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته و مشخص شده، نوسانات شدید شاخص قیمت در چهار بازار اقتصادی طی سال91، در نیمه دوم امسال به شدت کم شده و هم اکنون نوعی همگرایی در شاخص قیمت ها نمایان است، طوری که شاخص قیمت بازار سرمایه در بالاترین حد و شاخص قیمت مسکن در کمترین رتبه در مقایسه با رتبه های میانی ارز و طلا قرار دارد. در این شرایط بازارها فرصت تعدیل یکدیگر را برای تثبیت قیمت های نسبی پیدا می کنند. متن نتایج این مطالعه به شرح زیر است:

بالاخره پس از ماه ها تداوم رونق در بازار سرمایه، شاخص بورس در مرز 90 هزار دچار سکون شد و در کمتر از 10 روز تا حدود 81 هزار واحد کاهش یافت. سرعت کاهش به اندازه ای بود که زنگ خطر جدی را برای خیلی از اشخاص حقیقی به صدا درآورد و به ویژه تازه واردها که طی ماه های اخیر بدون هیچ آگاهی از قوانین بازار سرمایه و اطلاعات شرکت ها بر موج بورس سوار شده بودند حالا احساس خطر جدی کردند و بعضا اقدام به خروج نقدینگی خود از بازار کردند. معذالک در یکی دو روز گذشته آرامش نسبی بر بازار حاکم شده و روند شاخص مجددا به سمت مثبت شدن گرایش پیدا کرده است. اکنون باتکیه بر همین شرایط، وضعیت بازار مسکن را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازار مسکن و بورس دو رقیب سنتی و جدی برای جذب نقدینگی مازاد در اقتصاد کشور هستند. نقدینگی مازاد همواره سرمنشأ تحولات روند قیمتی در هر دو بازار بوده است. شاخص قیمتی این بازار از 22 سال گذشته که بازار سرمایه در اقتصاد کشور جایگاه خود را یافته و نقش آفرین شده است، روندی کاملا متناظر یکدیگر را رقم زده اند. به گونه ای که رونق بورس، رکود مسکن را موجب شده و برعکس رونق مسکن، رکود بازار بورس را رقم زده است.

موضوع دیگری که قابل نتیجه گیری است روند سال 92 بازار بورس است، که طی یکسال به لحاظ قدر مطلق و به قیمت اسمی بیش از 2 برابر آنچه که در 21 سال قبل طی کرده بود، افزایش یافته است و با شاخص مسکن فاصله باورنکردنی و چشمگیری پیدا می کند.

البته تحولات چند سال اخیر اقتصاد کشور بسیار سریع بوده و فعل و انفعالات کوتاه مدتی به جا می گذارد. به ویژه اگر بخواهیم دامنه پیش بینی را برای افق زمانی کوتاه تری برای مثال کمتر از یکسال بیان کنیم باید روند شاخص های مرتبط را در دوره زمانی کوتاه تر و تفصیلی تر مورد بررسی قرار دهیم. نمودار شماره 1، روند این دو بازار را با اضافه شدن دو شاخص دیگر که در جذب نقدینگی نقش آفرین هستند و گاهی بازار مسکن و بورس را نیز تحت تاثیر قرار می دهند، تفصیلی تر و به صورت ماهانه از ابتدای سال 1390 تاکنون نشان می دهد. این نمودار بیان می کند که از اوایل سال 1390 ابتدا ارز و سکه روند افزایشی خود را آغاز کرده و تا آخر سال 1391، این دو شاخص فراتر از سایر بازارها، سیر صعودی می یابند و رشد 350درصد را به ثبت می رسانند.
سپس در سال 92، ارز با کمی افت در حدود 280 درصد به تعادل می رسد، ولی سکه به دلیل شرایط ثبات و خوش بینی اقتصادی و سیاسی، کاهش بیشتری را تجربه کرده و در حدود 210 درصد به ثبات می رسد. و اما بعد از این 2 شاخص، قیمت مسکن است که از نیمه دوم سال 90، ابتدا تحت تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و از مجرای فشار هزینه و افزایش قیمت تمام شده ساخت، روند افزایشی قیمت را شروع می کند، سپس یک بار دیگر به فاصله یک سال و در نیمه دوم سال 1391 و این بار، فشار تقاضا (از نوع سرمایه ای یا سوداگرانه) موج جدید افزایش قیمت را بر مسکن تحمیل می کند. این روند افزایشی تا سه ماهه اول سال 1392 ادامه می یابد. ولی در این مقطع با اوج گرفتن شاخص بورس، حرکت افزایشی قیمت مسکن متوقف و در ادامه سال با رشد شاخص بورس، به طور نسبی روند کاهشی به خود می گیرد.

تحت این شرایط روند بازار بورس نیز مشخص است. همان گونه که از نمودار ملاحظه می شود بازار بورس از ابتدای سال 90 از ثبات نسبی برخوردار بوده، از نیمه دوم سال 1391 روند رو به رشد خود را آغاز و درحدود یکسال شاخص از 100 به بیش از 300 واحد افزایش می یابد و فراتر از همه شاخص ها قرار می گیرد.

جایگاه 4 بازار اقتصادی در بهمن ماه
اگر در همین مقطع، یعنی نیمه نخست بهمن ماه نظری بر وضعیت فعلی شاخص های مورد بحث بر مبنای سال90 داشته باشیم، ملاحظه خواهیم کرد که شاخص مسکن، در عدد 200 واحد و در وضعیت پایین تر از بقیه شاخص ها قرار گرفته، بعد شاخص سکه است که در حدود 210 واحد است، بعدا نوبت به شاخص ارز است که در حدود 280 قرار دارد و در نهایت و فراتر از همه شاخص ها، بورس است که بالاتر از 300 واحد را به نفع خود ثبت کرده است.

نتیجه این بحث آن است که در شرایط میان مدت که بازارها فرصت تعدیل یکدیگر را خواهند داشت، روند کلی شاخص ها، همگرا خواهد بود و قیمت های نسبی، بازار ها را به سمت ثبات و تعادل سوق خواهد داد. چهار بازار مورد بررسی نیز بعد از آنکه شرایط خاص بر وضعیت کلی اقتصاد حکمفرما شد و از تعادل خارج شدند، سال های 90 و 91 روندی واگرا پیدا کردند، از نیمه دوم سال جاری روند همگرا یافته و به نظر می رسد طی سال 93 این حرکت سیر تکاملی خود را تکمیل کند. نتیجه این تحلیل، البته ریزش بیشتر بورس و از سرگیری روند جهشی قیمت مسکن نخواهد بود.

بنده با توجه به شرایط کلی اقتصاد و چشم انداز مثبت فضای سیاسی و تصمیم گیری های اقتصادی، اعتقادی به ریزش شاخص بورس، از نوعی که در دهه 80 اتفاق افتاد، ندارم و از این رو جهش قیمتی یا افزایش پلکانی مسکن را نیز، آن گونه که در سال 1390 و 1391 شاهد بودیم در ماه های آتی متصور نیستم. اما همان گونه که در مقالات قبلی نیز عنوان کرده بودم انتظار بر این است که طی ماه های آتی و بهار 1393، رونق معاملات مسکن اتفاق بیفتد. البته این رونق از ماه های اخیر شروع شده و با یک روند بطئی رو به افزایش است به گونه ای که تعداد معاملات مسکن تهران که در تیر ماه به حدود 4000 مورد محدود می شد با روند افزایشی طی ماه گذشته (دی ماه) به 8600 فقره یعنی بیش از 2 برابر افزایش یافته است (نمودار شماره 2).

هر چند این تعداد با تعداد معاملات سال گذشته (که سال رونق بوده است) فاصله زیادی دارد، اما روند افزایشی و با ثبات آن طی این ماه ها کاملا مشهود است. اثر این موضوع بر توقف روند کاهشی قیمت مسکن نیز قابل ملاحظه است. به گونه ای که میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی که در نقطه اوج خود، یعنی خرداد ماه سالجاری به 4298 هزار ریال بالغ شده بود و سپس با یک روند کاهشی در آذر ماه به 3840 هزار ریال رسیده بود، این روند کاهشی، متوقف و در دی ماه با اندکی افزایش به 3868 هزار ریال می رسد. که البته این رقم هنوز از رقم پایانی سال گذشته یعنی 3915 هزار ریال کمتر بوده، ولی مهم توقف روند کاهنده سال جاری است (نمودار شماره 3).

در پایان، اضافه می شود که تحلیل فوق، مبتنی بر روند و شرایط فعلی اقتصاد کشور است و اتخاذ یکسری تصمیم گیری ها و سیاست های بنیادی، همچون اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها یا تغییر ناگهانی فضای سیاسی، موضوع را به شکل دیگری ممکن است رقم بزند. در خصوص موضوع اخیر یعنی فضای سیاسی به نظر می رسد شرایط کلی مبتنی بر خوش بینی و روند رو به بهبود است. در خصوص موضوع هدفمندی یارانه ها نیز ظاهرا دولت در نظر دارد از خرداد ماه به بعد مرحله دوم را اجرایی کند. لذا اثر آن باید جداگانه و در زمانی نزدیک تر به مرحله اجرا بررسی شود.

خراسان

-افزایش قیمت بنزین با شیب تند دیگرحامل های انرژی با شیب کند
-تلاش آمریکا برای جلوگیری از کاهش واقعی تحریم ها
-ازدواج معلولان و سدهایی که باید شکسته شود
-سبد پرانتقاد کالا

جمهوری اسلامی

-نظام جمهوری اسلامی بامشارکت همه اعضاء خانواده انقلاب به منزل مقصود می رسد
-حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا
-ابراز نگرانی سازمان ملل از بی نتیجه ماندن مذاکرات ژنو 2
-امام خمینی حامی کارگران و تولیدکنندگان بودند

کیهان

-برپایی 300 مرکز عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور
-از فتنه به دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد:به گوشم!
-توقف غنی سازی و تعطیلی سایت فردو خط قرمز ماست
-توزیع سبد کالا در هاله ای از اما و اگرها

جام جم

-افزایش تعرفه آب در قبوض جدید از 500 تومان به بالاست
-درآمد نفتی را با تجربه تحریم ها عادلانه مصرف کنیم
-واردات قطعات هواپیما از اروپا تا 2 هفته آینده
-حاشیه های بی پایان یک سبد کالا

آرمان

-روحانی:شرایط ما شرایط رکود بی سابقه است
-سیدحسن خمینی:جامعه را چندپاره نکنید
-پیشنهاد تاسیس وزارتخانه ازدواج و طلاق
-دارایی های بلوکه شده کجاست؟

دنیای اقتصاد

-مذاکرات جامعه هسته ای 29 بهمن در وین
-آزادسازی دلارهای ایران کلید خورد
-رمزگشایی از بازار مسکن 93
-شروع پرقدرت هفته بورس

ایران

-عزم دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی
-صالحی:روحانی انسجام را به دولت بازگرداند
-جزئیات ویژه خواری در دوران تحریم
-روحانی انسجام را به دولت بازگرداند

قانون

-دنیای تاریک «شوخان» رختی سیاه برتن جامعه پزشکی
-بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» خارج از گفتمان نظام نبود
-واریز قسط 550 میلیون دلاری
-سال پلنگ کشی

شرق

 سیدهادی خامنه ای: فضا امنیتی باشد، سرمایه خارجی نمی آید
-سهم 2درصدی تفریح در مخارج ایرانی ها
-نوبت مصادره «نان سنتی» ایران
-هشدار روحانی درباره آلودگی هوا

تهران امروز

-برخورد ظریف با جان کری در مونیخ
-تصمیم شجاعانه درباره یارانه ها
-دولت و مجلس همچنان بلاتکلیف
-رمز پیروزی انقلاب

انتهای خبر :: کد خبر : 1368293919400687713



موضوع مطلب : رمزگشایی از بازار مسکن 93

کد خبر : 1367718442284364379      تاریخ : شنبه 12 بهمن 1392 22:17قطار,تاکسی

دو کشته برجا گذاشت؛

برخورد قطار تهران - مشهد با یک تاکسی در قرچک

فرماندار قرچک گفت: برخورد قطار با یک دستگاه تاکسی روز شنبه در قرچک دو کشته برجا گذاشت.

رضا ریاحی فرماندار قرچک در گفت و گو با ایرنا افزود : قطار تهران به مشهد دقایقی پیش در سوزن بانی محمد آباد قرچک با یک دستگاه خودروی تاکسی پس از عبور از مانع، برخورد کرد.

فرماندار قرچک گفت: در این حادثه راننده تاکسی در دم کشته شد و سرنشین تاکسی نیز به دلیل شدت جراحات در بیمارستان 15 خرداد ورامین فوت کرد.

ریاحی با اعلام این که کلیه عوامل ستاد بحران بلافاصله در محل حاضر و اقدامات لازم در خصوص انتقال و پاکسازی را به عمل آوردن و دقایقی بعد قطار در مسیر خود ادامه راه داد.

انتهای خبر :: کد خبر : 1367718442284364379
 



موضوع مطلب : برخورد قطار تهران - مشهد با یک تاکسی در قرچک
یکشنبه 92 بهمن 13 :: 9:52 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1368266883931421291      تاریخ : یکشنبه 13 بهمن 1392 9:46روزنامه خندان

روزنامه خندان

حمایت از اشخاص غیرقابل حمایت

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

سیاست روز : حمایت از اشخاص غیرقابل حمایت

معاون محیط زیست: روز به روز به تعداد شهرهای آلوده کشور اضافه شده و اگر با این روند پیش برویم همه شهرهای کشور دچار آلودگی می شود.

به نظر شما متولی اصلی آلودگی هوا کدام یک از سازمان های زیر است؟

الف ) سازمان آرد و نان

ب) سازمان دامپزشکی

ج) سازمان سینمایی

د) همه موارد

نجفی – رییس سابق سازمان گردشگری -: علت این استعفای من بیماری قلبی بود و ان شاءالله در جای دیگری که حجم کار کمتر است، در خدمت دولت خواهم بود.

به نظر شما در کدام یک از گزینه های زیر "حجم کار" کمتر است و ایشان می تواند در خدمت دولت باشد؟

الف) مدیرکل نظارت بر عملکرد زنبورهای عسل

ب) رییس کل سازمان حمایت از اشخاص غیرقابل حمایت

ج) مدیر ساماندهی کوچ پرستوهای شمال کشور

د) مشاور ارشد رییس جمهور در امور مرتبط با پهن کردن دانه های گندم بر روی بند رخت!

با توجه به اظهار نظر زیر به نظر شما تیراندازی در کدام یک از مناطق زیر باید در "دسترس" مردم باشد؟

برادر نقدی: تیراندازی باید ورزش اول کشور شده و در دسترس مردم باشد، چون ضمن تفریح بنیه دفاعی کشور را بالا می برد.

الف) منزل مسکونی

ب) کوچه

ج) خیابان

د) اتوبان

شرق : امروز، روز پانزدهم است

بعد از آتش سوزی در خیابان جمهوری، سخنگوی آتش نشانی گفت علت مرگ دو زن کارگر «ناتوانی در استقرار مستحکم خود لب پنجره» بوده و معصومه آباد شورای شهر هم گفت: «این حوادث مثل بازنشدن چرخ هواپیما «طبیعی» است.» در نهایت هم نردبان مقصر شد.

اینکه چیزی نیست: بعد از چهار، پنج روز هم شهردار تهران آمد وسط و زد زیر توپ و توپ را انداخت توی زمین دیگران و با توپ پر گفت: «در حادثه برخورد دو قطار در نیشابور و فرود هواپیما در خارج از باند در اصفهان یا به خصوص در تصادف جاده قم که «تعداد کثیری» از مردم «در جریان آتش سوزی» کشته شدند، مقرر شد که این حوادث به سرعت رسیدگی شود اما در آخر متوجه نشدیم که چه اتفاقی افتاد.»به عقل ما، خلاصه این حرف یعنی در جاده قم 40نفر از بین رفتند، اینجا توی خیابان جمهوری دونفر. و دونفر در مقابل 40نفر که چیزی نیست.

عذرخواهی 40 قربانی از برخی آقایان:شاید باورتان نشود، اما برخلاف نظر شهردار، جانشین فرمانده «ناجا» حادثه جاده قم را رسیدگی کرده و گفته بود: «از جاهای مختلف تماس می گیرند و می گویند چرا اطلاع رسانی شده و برخی آقایان کار را به جایی رسانده اند که به نظر می رسد ما باید به نمایندگی از 40 قربانی حادثه از آنها عذرخواهی کنیم.» یعنی ببینید قضیه چه بوده و کدام «برخی آقایان» در بازار خودرو، کار را به جایی رسانده اند که صدای سردار رادان هم درآمده است.

پانزده روز که چیزی نیست: پانزده روز پیش، شهردار تهران بعد از انداختن توپ در نیشابور و اصفهان و جاده قم گفته بود: «حداکثر ظرف 15روز آینده علل حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری را به اطلاع مردم خواهیم رساند.» ما خیلی مزاحم نمی شویم. فقط آمدیم یادآوری کنیم امروز روز پانزدهم بود و پانزده روز که چیزی نیست.

تهران امروز : قبرنوشته یک مدیر!

ای مدیران که در این دنیایید

«یا از این بعد به دنیا آیید»

«این که خفته ست در این خاک منم»

از مدیران قدیمِ وطنم!

یاد آن دوره بشکوه، به خیر!

یاد آن لذت انبوه، به خیر!

جان نثاران همگی دورم جمع

جمله پروانه و من همچون شمع

پاچه ام تا که کمی می خارید

پاچه خار از همه سو می بارید!

چونکه از زحمت امضا کردن

خسته می گشت مرا گاهی تن -

بود کاناپه و بالش، حاضر!

شانه مالان پی مالش، حاضر!

لیک طرحی دگر آورد فلک

بخت بد پای مرا کرد فلک

چون ورق نیز چو بختم برگشت

داخل حجله عروسم نر گشت!

از مدیریت خود عزل شدم

مایه لودگی و هزل شدم

پاچه خاران همه دلسخت شدند

پاچه گیرِ من بدبخت شدند!

تو نپندار بسی غم خوردم

صبح معزول شدم،شب مردم!

پند گیرید از این قصه من

گر توانید، نمیرید اصلا!

حالیا غمزده توی گورم

سوژه طنز «سلیمان پور»م!

شده جانی که ندارم بر لب

پاچه خارم شده مور و عقرب

لیکن آن وسوسه و شور و شرم

به خدا هیچ نرفته ز سرم

گر چه این دخمه شده ماوایم

باز هم در طلب دنیایم

هر کجا پُستِ خوش و میزِ نکوست

مرده و زنده من طالب اوست!

کیهان : بدهی (گفت و شنود)

گفت: اعلام کردند که اولین قسط از 4/2 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران به حسابی در سوئیس واریز شده است.

گفت: اعلام کردند که اولین قسط از 4/2 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران به حسابی در سوئیس واریز شده است.

گفتم: 5+1 خیلی زحمت کشیده اند که می خواهند 4/2میلیارد دلار از 100 میلیارد دلاری که دزدیده اند را پس بدهند! آن هم با هزار شرط و شروط.

گفت: یک مقام بانکی اعلام کرده که این مبلغ به صورت چمدانی پرداخت خواهد شد! و بخشی از آن برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان های بین المللی است!

گفتم: یعنی یک مبلغ ناچیز از پول خودمان را که دزدیده اند پس می دهند تا بدهی خود را به سازمان های بین المللی پرداخت کنیم!

گفت: چه عرض کنم؟!

گفتم: سارق مسلح وارد یکی از بانک های آمریکا شد و مشتریان را به صف کرده و گفت؛ هر چه در جیب هایتان دارید بیرون بیاورید. یکی از مشتریان یک 100 دلاری به بغل دستی داد و گفت؛ این بابت اون صد دلاری که بهت بدهکار بودم!

قدس : مش غضنفر و سارقان کوله ای

تو میلان چِفتیما یَک جِوونِ بود که هَم هَروَخت مو ایره مِدیدُم، ...

یَکدِنه اَزی خِلیطه ها که جِوونا مِندِزَن به پشتِشایُ بِزِش مِگَن کوله پشتی به پشتش بودُ بِِرِیِ خودِش ایوَر اووَر مِرفت. اَوَّلاش با خودُم مُگُفتُم یَره دَمِش گَرُم که ایقذَر بِچّه دَرسخونِ که هَمِّشه او کوله پشتیش دِلنگونِشِ یُ ایقذَرَم توش کتاب گُذیشته که دِره پَره مِره. تا ایکه هفته جولوتَر واز با هَمو کولَش دیدُمِش که دِره تو میلان مُدُوِ. هَم آمَدُم بِزِش بُگُم بِرِیچی دِری مُدُوی که دیدُم دوتا پاسِوونَم دُنبالسَرِشَنُ ایقذَر دُویدَن تا بِلَخَره تَیِ میلان یَخَنِش رِ گیریفتنُ انداختنِش به زِمین.

هَم افتاد، کوله پشتیش وِل رفت رو زِمینُ دَرِش واز رَفتُ یَک عالَم ضبط ماشینُ عاینک دودیُ کیف پولُ گوشی موبایل رِخت بیرون. تازه اونجه بود که فهمیدُم ای یَرِگه نه مَردِسه مِرِفته یُ نَیَم دانشگا، بَلکُم ای کیف رِ مِنداخته به پشتِشُ مِرِفتِ دَرِ ماشینایِ مردم رِ یِواشکی واز مِکِرده یُ هَم هرچی توشا بوده مُدُزدیده یُ مُگذاشته تو ای کولَش تا کِسی بِزِش شَک نَکِنه یُ نَگیرَنِش.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم اگِر علم بِیتَر از ثروتِ پَس بِرِیچی تو شهرِما اینایی که تو کوله پشتیاشا کتاب دِرَنُ مِرَن به مَردِسه یُ دانشگا، کمتر اَزینایَن که تو کوله پشتیاشا ضبطِ ماشینُ اموال دزدی دِرَن؟!

انتهای خبر :: کد خبر : 1368266883931421291
 



موضوع مطلب : حمایت از اشخاص غیرقابل حمایت

کد خبر : 1363815930809181218      تاریخ : چهارشنبه 09 بهمن 1392 18:14ترکیه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ترکیه:

محبت و دوستی ایران و ترکیه در قرنهای اخیر، بی نظیراست

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار نخست وزیر ترکیه، «برادری ، محبت و دوستی» کنونی دو کشور را در قرنهای اخیر، بی نظیر خواندند و تأکید کردند: ظرفیتهای گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای، جدیت تهران و آنکارا را در اجرایی شدن توافقهای سفر آقای اردوغان، ضروری برشمردند و افزودند: این جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریعتر مناسبات خواهد شد.

ایشان، گرایشها و پیوندهای قلبی دو ملت را خاطرنشان کردند و افزودند: باید از فرصتها و موقعیتهای موجود، بهره برداری صحیح به عمل آورد.

آقای رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و مردم ترکیه گفت: ایران را خانه دوم خود می دانیم.

نخست وزیر ترکیه دیدارهای امروز با آقای روحانی و دیگر مسئولان ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و با اشاره به امضای چندین یادداشت تفاهم گفت: امیدواریم روابط دو کشور با پیشرفت و گسترش روزافزون، به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

آقای اردوغان، امضای سند شورای عالی همکاری ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست و گفت: با نشستهای مستمر و متقابل، روابط را به حدی گسترش می دهیم که گویی وزیران دو کشور در یک کابینه مشترک به مذاکره و همکاری مشغولند.

      Share on Google+انتهای خبر :: کد خبر : 1363815930809181218



موضوع مطلب : محبت و دوستی ایران و ترکیه در قرنهای اخیر، بی نظیراست
پنج شنبه 92 بهمن 10 :: 8:51 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1363592024019230805      تاریخ : چهارشنبه 09 بهمن 1392 16:29ثروتمندان,تحریم, ژنو

 

«جنگ سرد»ایران-عربستان

شبکه خبری ان.بی.سی.نیوز،رقابت ایران و عربستان در خاورمیانه را«جنگ سرد» نامید و نوشت:تنش میان ایران و عربستان دو رقیب قدیمی در حال افزایش است، تنشی که به باور تحلیلگران به سناریوی «جنگ سرد» شبیه است که افزایش خطر ژئو استراتژیکی در خاورمیانه را به دنبال دارد.

این پایگاه خبری می افزاید: در حالی که ایران و عربستان دو قدرت خاورمیانه رقابت طولانی مدت برای تسلط بر خاورمیانه با یکدیگر داشتند –که البته بیشتر پنهانی بود- تحولات اخیر این دو کشور را به مبارزه آشکارا سوق داده است.

تاربجرن سلتودیت، تحلیلگر مسائل ویژه خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت وگو با سی.ان.بی.سی نیوز گفت: ما احتمالا باید شاهد از سرگیری یک سناریو مشابه جنگ سرد در خاورمیانه باشیم. فکر میکنم تنش ها ها قطعا در سال های آتی تشدید خواهند شد.

بر اساس این گزارش عربستان سعودی مسلمانان کشورهای سنی مذهب را به قیام علیه دولت های شیعه مذهب  با هدف کاهش نفوذ ایران تشویق می کند که این امر به خشونت های قومی منجر شده است.

وی با اشاره به توافقنامه هسته ای ایران و 1+5،  آن را به عنوان یک عامل بالقوه بی ثبات کننده که به تغییر سیاست ها در منطقه منجر می شود، خواند.

فروپاشی ساختار تحریم ها علیه ایران

تلویزیون بی بی سی به نقل از خبرگزاری رویتر با اشاره به اینکه طرح سنا برای تحریم های بیشتر ایران عملا متوقف شده است گفت:براساس توافق ژنو قرار است مجموعا چهار میلیارد و دویست میلیون دلار از پول نفت ایران که به خاطر تحریم های بانکی در حساب های خارجی گیر کرده آزاد شوند همزمان خبرگزاری رویتر از واشنگتن گزارش کرد قرار نیست گره جدیدی به گره های حاضر تحریم اضافه شود رویتر به نقل از نمایندگان سنای آمریکا می گوید تلاش برای تصویب تحریم های جدید عملا متوقف شده چون در صورت طرح، رای نمی آورند.

در حالی که به گفته مقام های ایران، شکاف در ساختار تحریم ها عمیق تر می شود یکی از معماران تحریم سعی در ترمیم این شکاف دارد دیوید کوهن معاون وزیر دارایی آمریکا به بازرگانان این کشور هشدار دهد هنوز وقت از سرگیری تجارت با ایران نرسیده، آقای کوهن در دیدارهایش با مقام های دولتی و بخش خصوصی خواهد گفت بیشتر تحریم ها سر جای شان هستند و وزارت دارایی آمریکا ناقضان آنها را تنبیه خواهد کرد، هرکس باشند و هر کجا.

بازتاب گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا

رونمایی از گزارش وضعیت  نقض حقوق بشر در آمریکا که روز گذشته از سوی سازمان بسیج مستضعفین در دانشگاه تهران برگزارشد؛ در شبکه های ماهواره ای بازتاب پررنگی پیداکرده است.

 این موضوع بهانه ای شده تا این شبکه ها در خطوط خبری-تحلیلی خود مسئله پرونده حقوق بشر در کشورمان را به پیش بکشند. خط تحلیلی این شبکه ها این است که اقدام بسیج در رونمایی از گزارش نقض حقوق بشر در امریکا را فرافکنانه و برای فرار ازپاسخگویی پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران جا بیندازند.

شبکه های ماهواره ای می کوشند این اقدام بسیج را به موضوع مذاکرات هسته ای مرتبط سازند و این سناریو را به صحنه آورده اند که چون طرف غربی در صدد است که از فاز هسته ای علیه ایران به فاز حقوق بشری متمرکز شود، بنابراین بسیج پیشاپیش دارد تحرکاتی را برای مقابله با این فضا انجام می دهد.

القای  نگرانی برای حذف یارانه ثروتمندان

موضوع تغییرات در اجرای هدفندی یارانه ها برای سال آینده  و اینکه ثروتمندان از دریافت یارانه ها حذف می شوند درشبکه های ماهواره ای  بسیار برجسته شده است.

 نکته حائز اهمیت این است که در خط خبری-تحلیلی شبکه های ماهواره ای با برجسته کردن حذف یارانه نقدی بخشی از خانوارها در سال آینده در کنار افزایش شدید قیمت ها نوعی نگرانی به افکار عمومی پمپاژ شود.رسانه های بیگانه با ظرفیت سازی از هدفمندی یارانه ها به دنبال این هستند که زمینه و بستری برای بازتولید و احیای ناآرامی و اغتشاشات در کشور فراهم نماید.

ماجرای تذکر ایران به امریکایی ها

ماجرای تذکر ایران به امریکایی ها و امضاء توافق چه بود؟آقای روحانی در مناظرات انتخاباتی، شعاری مطرح کرد که تا مدتی نقل مجالس بود. وی بر این باور است که باید همزمان با چرخیدن چرخ سانتریفیوژ ها، چرخ اقتصاد و زندگی مردم نیز بچرخد.

«حمید بعیدی نژاد»، مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکرات هسته ای در گفت و گو با سایت «تابناک»، روند اجرایی توافق ژنو را بررسی کرده است.

حمید بعیدی نژاد در پاسخ به این که چرا امریکایی ها بار ها واژه برچیدن  (dismantle) را در مورد تأسیسات هسته ای به کار برده اند، گفت: ما به امریکایی ها در سطوح گوناگون در مذاکرات در مورد به کارگیری برخی از کلمات دو پهلو تذکر داده ایم. امریکایی ها تلاش می کنند با برخی عبارت پردازی ها، افکار عمومی داخل ایالات متحده و بعضی از متحدان خود را در ارتباط با سیاست هایشان توجیه کنند.

در همین راستا برای واقعی نشان دادن این توجیهات، اظهارات خودشان را به مذاکرات، متن تفاهم ژنو و یا مذاکرات اجرایی منتسب می کنند. بنده با صراحت عرض می کنم به هیچ وجه کلمه? (برچیدن) نه در تفاهم ژنو و نه در زمان مذاکرات اجرای تفاهم ژنو اصلا استفاده نشده است.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1363592024019230805
 



موضوع مطلب : «جنگ سرد»ایران-عربستان

کد خبر : 1364515451703688307      تاریخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392 8:22سران فتنه,موسوی و کروبی,فرید زکریا,سازمان سیا,رضا ضراب,جبهه پایداری,حمید رسایی

یواشکی روزنامه ها

رفع توقیف از اموال شریک بابک زنجانی در ترکیه

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

کیهان: ملغمه ای از کارگزاران اصلاح طلبان و اصولگرایان درست کنیم!

روزنامه کیهان نوشت: یک عضو فراکسیون اکثریت مجلس، در پیشنهادی عجیب و قابل تأمل، خواستار ائتلاف با کارگزاران و اصلاح طلبان و تشکیل فراکسیونی حامی دولت شد.ابراهیم نکو در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی آریا با بیان این مطلب که نمی توان ارتباطات روحانی با کارگزاران را انکار کرد گفت: از آنجایی که دولت آقای روحانی با شعار اعتدال روی کار آمده است بنابراین عدول از اعتدال به نام دولت تمام می شود.

وی افزود: استفاده از نقطه نظرات اصلاح طلبان، کارگزاران و اعتدالیون از سوی دولت می تواند به نفع آقای روحانی تمام شود در واقع این رویه موجب می شود دولت در مجلس کمتر آسیب ببیند.

وی تأکید کرد در حال حاضر ضرورت دارد دولت نسبت به تشکیل یک حزب فراگیر متشکل از جریان های اصولگرایان، کارگزاران و اصلاح طلبان میانه رو اقدام کند. در واقع این رویه می تواند رضایت مندی جامعه را نیز به دنبال داشته باشد.

نکو اظهار داشت: در مجلس نهم نیز ما در تلاش هستیم فراکسیون اعتدالگرایان را تشکیل دهیم مقدمات این کار فراهم شده است البته شواهد حاکی از آن است استقبال از تشکیل چنین فراکسیونی بالا است.

وی مدعی شد: فراکسیون اعتدالگرایان منجر به تعلیق فراکسیون رهروان ولایت نمی شود در واقع اعضای فراکسیون اعتدالگرایان می توانند عضو هر دو فراکسیون باشند اما حرف نهایی را در مجلس فراکسیون اعتدالگرایان در حمایت از دولت خواهند زد چرا که سیاست های این فراکسیون به سیاست های معتدل دولت نزدیک خواهد بود.پیش از این برخی مدعیان حمایت از دولت، تحرکاتی را برای از هم گسیختن اکثریت اصولگرای مجلس و تشکیل فراکسیونی دولتی در پیش گرفته بودند که به سرانجام نرسید و این در حالی بود که طیف مذکور در دولت قبل، نمایندگان حامی دولت را وکیل الدوله می خواند.

واشنگتن پست: تهدید کری نشانه شکنندگی توافق ژنو است

کیهان آورده است: «اظهارات تهدید آمیز جان کری علیه ایران ثابت کرد توافق هسته ای ژنو تا چه حد سست و شکننده است.»

این تحلیل را روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مورد تاکید قرار داد. واشنگتن پست می نویسد: روند پیشرفت توافق ژنو کند است.

روحانی رئیس جمهور ایران هفته گذشته در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، خواستار پیوندهایی دوستانه تر میان ایران با اغلب کشورهای جهان شد اما در مقابل اظهارات روحانی، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در سخنانش در همین مجمع آب سردی بر روی همه این علائم مثبت ریخت و گفت که همچنان گزینه نظامی علیه ایران روی میز است و هر زمان ایران محدود ساختن غنی سازی اورانیوم را رعایت نکند، آمریکا این گزینه را می تواند به مرحله اجرا درآورد.

واشنگتن پست می افزاید: این اظهارات خشم بسیاری از مقامات ایران از جمله وزارت خارجه این کشور را برانگیخت و ثابت کرد این توافق هسته ای تا چه حد سست و شکننده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: هفته گذشته سازمان ملل از ایران برای شرکت در کنفرانس صلح سوریه دعوت کرد اما اندکی بعد تحت فشار شدید آمریکا مجبور شد این دعوتنامه را پس بگیرد.

استدلال جالب سناتورهای آمریکایی در مخالفت با تشدید تحریم ها

کیهان نوشت: دو سناتور آمریکایی اعلام کردند برای حمایت از جریان میانه رو در ایران، فعلا نباید تحریم ها را گسترش داد چرا که این امر تبعات زیان باری برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

کارل لوین وانگوس کینگ در تحلیلی که از سوی نیویورک تایمز منتشر شده خاطرنشان کردند تحریم های جدید، همچنان که بهانه به دست تندروها در ایران می دهد، هم پیمانان آمریکا را نیز پراکنده می سازد.

در تحلیل نیویورک تایمز آمده است: نگرانی ما این است که این اقدام [تحریم های جدید] به فروپاشی روند گفت وگو منجر شده و تبعات زیان باری برای آمریکا و نیز شرکا و هم پیمانان منطقه ای ما به ویژه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به همراه داشته باشد.

این دو سناتور آمریکایی در ادامه افزودند: تحریم های اقتصادی فزاینده سه دهه گذشته علیه جمهوری اسلامی، موثر واقع شده اند.دولت جدید چند ماه پیش با تکیه به وعده بهبود اوضاع اقتصادی روی کار آمد و به نظر می رسد دریافته که تنها راه برای تحقق این وعده خلاص شدن از حلقه تحریم هاست. ایران با تائید آیت الله خامنه ای رهبر عالی این کشور سرانجام - هر چند با اکراه- پای میز مذاکره حاضر شد.

این تحلیل ادامه می دهد: اما سؤالی که مطرح می شود این است که اگر این تحریم ها موثر واقع شده اند، آیا نمی توان چنین استدلال کرد که تحریم های بیشتر موثرتر خواهند بود؟ آیا اگر فشار را افزایش دهیم، نتیجه ای مطلوب تر حاصل نخواهد شد؟ این منطق تنها در صورتی معنی می داد که ایران منطقه ای فاقد سیاست بود که در آن درباره حمایت از مذاکرات برای پایان دادن برنامه هسته ای این کشور اجماع نظر وجود داشت. اما همه شواهد- اعم از اظهارات علنی و اطلاعات موجود- گویای آن است که چنین اجماع نظری وجود ندارد.

دو سناتور آمریکایی خاطرنشان کردند: در واقع، عوامل تندرو در داخل دولت و ارتش ایران حضور دارند که با نظریه مذاکره میانه خوشی ندارند و چندان نگران تحریم های جدید نیستند و حتی برنامه هسته ای ایران را مسئله غرور و حتی شاید بقای ملی می دانند. از نگاه ما اعمال تحریم های جدید در این شرایط (و یا حتی تهدید به اعمال تحریم های جدید) می تواند فرصتی برای سرزنش کردن و بهانه ای برای برهم زدن مذاکرات در اختیار تندروها قرار دهد؛ مذاکراتی که بهترین فرصت برای حل و فصل این بحران بدون توسل به اقدام نظامی است.

در ادامه این مقاله آمده است: از دیدگاه ما (نویسندگان مقاله) به عنوان سناتورهایی که در کمیته اطلاعات و نیروهای مسلح سنا خدمت می کنند، تحلیل خطر، امری ساده و بدیهی است. جنبه مثبت تحریم های بیشتر، امید به افزایش فشاری است که ممکن است به امتیازات بیشتر از سوی ایران و یا رسیدن به توافقی مطلوب تر منتهی شود؛ دستاوردی که تحقق آن بعید به نظر می رسد.

با این حال جنبه منفی احتمالی این اقدام بسیار محتمل و خطرناک تر است، سیاست گذاران ایران می توانند به این نتیجه برسند که دولت آمریکا در مذاکرات صداقت ندارد- دیدگاهی که تندروهای ایران همواره بدان استناد می کنند - و همین نتیجه گیری می تواند ایران را به کناره گیری از مذاکرات و طرح مجموعه جدیدی از تقاضاها و مضاعف کردن تلاش های هسته ای اش وادار سازد. چنین قانونی به جای کند کردن سرعت برنامه هسته ای ایران ممکن است در عمل سرعت آن را تند کند.

سناتورهای آمریکایی ادامه می دهند: حتی از این هم بدتر، اقدام مذکور ممکن است شرکای بین المللی مان را از ما بیگانه سازد.

 تحریم ها تاکنون به دلیل همکاری فعالانه بسیاری کشورها، موثر واقع شده است. وقتی فقط آمریکا نفت ایران را خریداری نکند، اقتصاد ایران چندان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، اما وقتی اتحادیه اروپا هم از خرید نفت ایران خودداری کند و دیگر مشتریان نفتی مهم جمهوری اسلامی نیز، نظیر چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و ترکیه خرید خود را کاهش دهند، که اکنون همین کار را می کنند، ایران دچار دردسر خواهد شد.

قانون وضع تحریم های بیشتر علیه ایران می تواند از طرف شرکای ما به عنوان عاملی در جهت تضعیف مذاکرات قلمداد شود. این وضعیت با ترساندن شرکای ما و وارد کردن خلل در تعهدات آنها می تواند به کاهش تاثیر منفی فشارهای اقتصادی جامعه بین الملل بر ایران منتهی شود.

رفع حصر سران فتنه مسئله روحانی نیست

روزنامه کیهان در ادامه نوشت: محافل ضد انقلاب اظهارات رئیس جمهور در مصاحبه با سی ان ان «درباره سران فتنه را نشانه بی اعتقادی آقای روحانی به رفع حصر آنها و نوعی وعده سرخرمن دانستند.»

رئیس جمهور در حالی که به مناسبت فتنه انگیزی 25 بهمن 89 موسوی و کروبی و نیز حماسه تاریخی نهم دی 88، با ادبیات بسیار صریح و تند مانند مزدوران بیگانه از فتنه گران یاد کرده، در پاسخ به سوال فرید زکریا مجری سی ان ان گفته بود هیچ کس برای همیشه در زندان و حصر نمی ماند.سایت روزنت وابسته به اپوزیسیون مقیم خارج با اعتراض به این موضع گیری، آن را به وعده سرخرمن تشبیه کرد و نوشت: گرچه از همان روزهایی که روحانی چنین قول ها و امیدواری هایی را به جامعه هدف انتخاباتی خود می داد، خود نیز می دانست گشودن حصار حصر و به قول خودش «باز کردن فضای امنیتی حاکم بر جامعه» به آن سادگی که وعده می دهد محقق نخواهد شد، (این واقعیت را شاید شمار زیادی از حامیان وی نیز از آغاز خوب می دانستند)، اما با این حال بسیاری انتظار نداشتند گره حصر پس از پیروزی نامزد برگزیده شان در انتخابات، با گذشت زمان، رفته رفته از درجه کار ویژه سیاست داخلی دولت به مرتبه موضوع جانبی آن فرو کاسته شود و تدریجا به سوژه ای دست چندم و نه چندان جدی بدل گردد؛ روندی که در پرتو مروری اجمالی بر رویکردها، مواضع و جهت گیری های مجموعه دولت آقای روحانی در رابطه با این موضوع، ظرف همین مدت قریب شش ماه گذشته کاملا مشهود و قابل تشخیص است.

روزنت همچنین تاکید کرد ورود دولت به این موضوع بدون ملاحظه کافی باعث خواهد شد تا حمایت نظام و رهبری که در مواجهه با اصولگرایان منتقد بسیار حیاتی است، از دست برود.

روایت بی بی سی از عزادار شدن مزدوران آمریکا

کیهان آورده است: شبکه دولتی انگلیس در گزارشی اعلام کرد مردم افغانستان قضاوت منفی  نسبت به بدرفتاری های نظامیان آمریکا دارند و به همین دلیل هم به کسانی که با آنها همکاری کرده اند، بدگمانند.

به گزارش بی بی سی، افغانی هایی که با آمریکایی ها همکاری کرده اند، اکنون نگران آینده خود و بی وفایی آمریکا هستند.

بی بی سی که دولت متبوع او در اشغال افغانستان با آمریکا همکاری داشت، با اشاره به اینکه سال 2014 سال خروج کامل 30 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان است، نوشت: یک کارمند ارشد سازمان سیا که 17 روز بعد از حادثه 11 سپتامبر با یک هلی کوپتر وارد روستای آستانه در ولایت پنجشیر در شمال کابل شد، در خاطرات خود می نویسد «تا به خود آمدیم، دیدیم در محاصره افغان ها قرار داریم که همه مشتاق بودند با ما دست داده و احوال پرسی کنند».

این تنها بخشی از یک حلقه است و نشان دهنده اینکه افغانها با آغاز حمله نیروهای آمریکایی به این کشور خوشحال بودند. آنان شروع این حمله را فرار از حاکمیت سخت گیرانه طالبان و فقر فزاینده ای می دانستند که بر سر تمام مردم این سرزمین سایه افکنده بود. با شروع بمباران سنگین جنگنده های غول پیکر آمریکایی و فرانسوی در شب هفتم اکتبر سال 2001 شاید خیلی از افغانها آنرا آغاز زندگی جدیدی می دانستند که انتظارش را داشتند و شاید فکر می کردند که خورشید افغانستان از پشت تپه های فراموشی جامعه جهانی دوباره طلوع کرده است.

نویسنده بی بی سی می افزاید: بعد از حدود 14 سال اکنون خیلی از افغانهایی که در روزگار حضور نیروهای آمریکایی به نان و نوایی رسیده بودند دوباره سفره هایشان خالی شده. آنان به دلیل همکاری و کار با نیروهای آمریکایی از خانه و کاشانه خود فراری و به دنبال مکانهای امنی هستند که بتوانند چند روز را بگذرانند.

این یعنی اینکه افغانها از ورود نیروهای آمریکایی به گرمی و از خروج شان به سردی استقبال خواهند کرد... از 10 کارمندی که در این کمپ کار می کردند و من با آنان صحبت کردم، تنها یکی از آنان در ارزگان باقی مانده و او می گوید مجبور است در جایی زندگی کند که زیر سایه نیروهای امنیتی باشد و حتی خیلی از دوستانش نیز او را به دلیل کار با نیروهای آمریکایی مسخره می کنند و طعنه می زنند.

در ادامه این گزارش آمده است: وقتی این افراد به استخدام نیروهای آمریکایی درآمدند به آنان وعده داده شده بود که در شرایط دشوار به آنان کمک خواهد شد  یا آنان را با خود خواهند برد یا به جاهای امن منتقل خواهند شد. ولی نیروهای آمریکایی با خروج خود دیگر یادی از این افراد نکردند و آنان می گویند که «دست ما کوتاه و خرما برنخیل».

اکنون تنها سندی که از نیروهای آمریکایی برای این افراد باقی مانده چند ورق پاره، تقدیرنامه و مدارکی است که نشان می دهد آنان با نیروهای آمریکایی کار کرده و تعدادی از کارمندان به آن دل خوش کرده اند که شاید روزی و روزگاری، این اسناد به دادشان برسد. یکی از این نیروها مانند سایر دوستانش فقط یک تصدیقنامه دارد و می گوید حتی عکسهایی را که با نیروهای آمریکا گرفته بود، حذف کرده و یا دور انداخته است.

جام جم: لغو توقیف دارایی های رضا ضراب

روزنامه جام جم نوشت: واحد مرکزی خبر، دیروز در خبری اعلام کرد که دادگاه استانبول، حکم توقیف دارایی های رضا ضراب، تاجر ایرانی مقیم ترکیه را لغو کرده است.

همزمان با سفر اردوغان به تهران، سایت انتخاب هم به نقل از روزنامه تودی زمان ترکیه مدعی شد: گزارش دفتر دادستان استانبول نشان می دهد رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان پرونده فساد مالی، اکنون در این کشور بازداشت شده، از نمایندگان پیشین مجلس و دیپلمات هایی که پاسپورت دیپلماتیک داشتند برای انتقال 20میلیارد دلار از ایران به ترکیه استفاده کرده و تمام این نقل و انتقالات با اطلاع دولت?ها صورت می گرفته است.

گام های تازه برای بازگشایی خانه احزاب

جام جم آورده است: نزدیک به یک ماه پس از آن که وزیر کشور در نشستی با احزاب فعال در کشور، نسبت به بازگشایی خانه احزاب ابراز خوش بینی کرد، علیرضا زاکانی دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی به مهر گفت: سه شنبه آینده جلسه وزیر کشور با دبیران کل 13 حزب برای بازگشایی خانه احزاب برگزار می شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا احزاب منحل شده می توانند با تغییر نام به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: هر چه قانون بگوید باید تابع قانون باشیم و با تغییر اسم نمی توان قانون را دور زد.

جبهه پایداری درخواست مجوز کرد

جام جم نوشت: جبهه پایداری که ازجمله جریانات سیاسی منتقد دولت است، از وزارت کشور درخواست مجوز کرده است.

به گفته احمد بخشایش اردستانی، عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب، در جلسه اخیر کمیسیون ماده 10 احزاب، وضع چهار تشکل جبهه پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران بررسی شده و بیشتر اعضای کمیسیون بر این نظر بودند که این چهار تشکل باید برای کسب مجوز اقدام کنند. البته وی توضیح داده است که جبهه پایداری فرم های مربوط را پر کرده و درخواست دریافت مجوز را به کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور ارائه کرده است.

نشست مشترک دولت و مجلس برگزار شد

جام جم در پایان آورده است: سومین نشست مشترک دولت و مجلس عصر دیروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در صحن مجلس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست حسن روحانی، رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس سخنرانی کردند و پس از آن چند نفر از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس هر کدام به مدت 30 دقیقه صحبت کردند. معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون پارلمانی و اجرایی رئیس جمهور، وزیر نفت، وزیر صنعت، وزیر خارجه، معاون رئیس جمهور در امور زنان و معاون حقوقی رئیس جمهور به همراه معاون برنامه ریزی از جمله اعضای کابینه بودند که در این نشست حضور یافتند.

ایران: رفع توقیف از اموال شریک بابک زنجانی در ترکیه

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که دادگاه استانبول حکم توقیف دارایی های رضا ضراب تاجر ایرانی مقیم ترکیه را لغو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا ضراب تاجر ایرانی مقیم ترکیه در جریان عملیات موسوم به هفدهم دسامبر ترکیه به اتهام دست داشتن در ارتشا و پولشویی به همراه تعدادی از فرزندان برخی وزیران پیشین کابینه دولت ترکیه دستگیر و روانه زندان شده بود. به موجب حکم سابق دادگاه استانبول، فروش یا تغییر هر گونه مالکیت بر اموال رضا ضراب ممنوع شده بود. کار رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1364515451703688307



موضوع مطلب : رفع توقیف از اموال شریک بابک زنجانی در ترکیه

کد خبر : 1364527194408166381      تاریخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392 8:22معصومه ابتکار,دزدان دریایی سومالی

روزنامه خندان

به «انگری بردز» اطمینان نکنید

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.

کیهان: بی چشم و رو (گفت و شنود)

گفت: روزنامه های زنجیره ای و برخی رسانه های خارجی از این که مجلس برای مشخص شدن جرم سیاسی و مجازات آن طرحی آماده کرده است، خیلی ذوق زده شده اند!
گفت: روزنامه های زنجیره ای و برخی رسانه های خارجی از این که مجلس برای مشخص شدن جرم سیاسی و مجازات آن طرحی آماده کرده است، خیلی ذوق زده شده اند!
گفتم: این که ذوق زدگی ندارد، چون اگر منظور از جرم سیاسی اظهارنظر و عقیده سیاسی باشد که در ایران جرم تلقی نمی شود و روزنامه ها و احزاب و شخصیت ها هرچه دلشان می خواهد می گویند و می نویسند و کسی هم به آنها کاری ندارد.

گفت: مثل این که منظورشان از جرم سیاسی، اقدام علیه امنیت ملی است.
گفتم: اقدام علیه امنیت ملی که جرم سیاسی نیست و در تمام سیستم های حقوقی جهان، اینگونه مجرمان اگر اعدام نشوند، به اشد مجازات محکوم می شوند.

گفت: تازه یکی از روزنامه های زنجیره ای پیشنهاد کرده که مجرمان سیاسی در زندان انفرادی زندانی نشوند، در زندان به اینترنت دسترسی داشته باشند، هر روز با اقوام درجه یک خود ملاقات کنند و...
گفتم: راست می گویند که گربه خیلی بی چشم و روست!... یارو داشت آبگوشت می خورد، یک گربه شروع به میومیو کرد و طرف یک تکه گوشت برایش انداخت و گربه آن را بلعید و دوباره گفت میومیو... یارو قابلمه آبگوشت رو گذاشت جلو گربه پررو و گفت؛ حالا تو بخور، من میومیو!

سیاست روز: از شوهر عمه جان تا طیب خان

جراید: معصومه ابتکار بانوی محیط زیست جهان شناخته شد.
به نظر شما به کدام یک از دلایل زیر این لقب به رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اعطا شده است؟
الف) خشک شدن دریاچه ارومیه
ب) رتبه اول نخستین شهر آلوده در دنیا برای اهواز
ج) نفله شدن چند یوزپلنگ در عرض یک ماه
د)حرکات موزون ریزگردها در سرتاسر مملکت

قائم مقام بانک مرکزی: بررسی هایی که ما از طریق کارگزینی بانک انجام دادیم و حتی شخص بنده با همکاران بازنشسته طولانی مدت نیز تماس داشتم به هیچ وجه رد پایی از حضور بابک زنجانی و با هر نوع فعالیت در بانک مرکزی پیدا نکردیم.
به نظر شما غیر از رد پای بابک زنجانی رد پای کدام یک از گزینه های زیر در بانک مرکزی دیده نمی شود؟
الف) برادر خاوری
ب) شوهر عمه رهبر کره شمالی
ج) ننجون
د) پسر عمه زا

محمد رویانیان: دیگر حاضر نیستم به فوتبال برگردم زیرا دوران تلخی را پشت سر گذاشته ام و در این مدت اذیت شده ام.
به نظر شما کدام یک از موارد زیر بیش از همه آقای مدیرعامل را اذیت کرده است؟
الف) اسپانسرهایی که هی می آیند و به آدم «پورشه» می دهند
ب) صرف پیاپی چلوکباب های چرب و چیلی که اصلا برای سلامتی خوب نیست
ج) کل کل با حاجی دکتر شوالیه فتح الله زاده و نشان دادن عدد شش به ایشان
د) مسافرت های خسته کننده به ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوییس و کشورهای استکباری دیگر جهان

وزارت اقتصاد: از این پس هیچکس در نامه نگاری ها حق ندارد برای دکتر «علی طیب نیا» از عنوان «مقام عالی وزارت» استفاده کند.
شما به جای عنوان مقام عالی وزارت کدام یک از گزینه های زیر را پیشنهاد می کنید؟
الف) رضا جونی
ب) طیب جونم
ج) آقا رضا
د) طیب خان

آرمان: دزدان دریایی سومالی هم دل دارند

دیشب دیازپام تقلبی خوردم، همین که چشمانم را بستم پس از چند دقیقه خودم را وسط کاخ سفید و اتاق رئیس جمهور آمریکا دیدم، روی یک صندلی نشسته بودم و به ایشان نگاه می کردم، آبدارچی کاخ سفید در حال دستمال کشیدن روی میز ها بود، زمانی که به میز اوباما رسید، گفت «قربان اجازه هست این گزینه ها را از روی میز بردارم؟ می خوام روی میز رو دستمال بکشم».

اوباما با اکراه گزینه های نظامی را از روی میز برداشت و با صدای بلند خطاب به منشی اش گفت «خانم این کاغذ گزینه های روی میز روشون لکه چای و ماست موسیر افتاده، یکی دیگه پرینت بگیر و زود بذار روی میز» منشی بلافاصله وارد اتاق شد و گفت «بفرمایید رئیس جان» اوباما لبخندی زد و گفت «تو می دونی فرق یه منشی خوب با یه منشی خیلی خوب چیه؟» که ناگهان نگاهش به من افتاد و پرسید «کاری داشتید شما؟!».

گفتم «خیر دیازپام تقلبی خوردم، خواب دیدم از اینجا سر درآوردم، اما توی این مدت فکر کردم بد نیست اون گزینه نظامی رو رد کن بیاد و این ننر بازی ها رو تموم کن، اگه قرار بود بترسیم، خب قبلا می ترسیدیم دیگه» اوباما گفت «واقعا نمی ترسید؟! دیشب داشتم به همین موضوع فکر می کردم» بعد از جایش بلند شد و گفت «بیا بگیرشون، خیلی عذر می خوام میشل نهار لوبیاپلو درست کرده، من برم نهار رو بزنم و برگردم» یکی دیگر از مسائلی که فکر می کردم حتی در خواب هم نمی تواند واقعیت داشته باشد عضویت آقای کوچک زاده در کمیسیون آموزش مجلس بود، به هرحال ایشان به خوابم آمدند و گفتند «تا زمانی که فروش پایان نامه آزادانه در کشور رواج دارد نمی توان به آینده علمی کشور امیدی داشت» آهی کشیدم و گفتم «خدا بیامرزتش، نور به قبرش بباره، که این سنت مبارک و میمون را از خود بر جای گذاشت» او پرسید «از کی حرف می زنی؟» جواب دادم «ولش کنید، یکبار نوشتم، چاپ نشد، حالا شما نیمه پر لیوان را ببینید، به جای آن برخی طوری مدرک گرفتند تا ما همچنان به آینده علمی کشور امیدوار باشیم!» در حین صحبت با آقای کوچک زاده، بروسلی وارد خوابم شد، به ایشان تعظیم کرد و به سمت افق حرکت کرد! در همین حین شهردار محترم تهران هم به خوابم آمد و گفت «با نصب درهای PSD دیگر کسی نمی تواند در ایستگاه های مترو خودکشی کند» ضمن خیر مقدم به ایشان گفتم «واقعا این اقدام مصداق بارز جمله مشکلی را از ریشه حل کردن است و اینکه خودکشی کنندگان بروند دم در خانه خودشان خودکشی کنند.» در حین گفتن این جملات آقای قالیباف بلند شدند و به سمت در حرکت کردند که با صدای بلند گفتم «راستی دکتر جان، دزدان دریایی سومالی گفتند دو سال پیش تا ایستگاه استاد معین آمدیم، چرا دیگه این اتفاق نیفتاد؟ چرا با احساسات ما بازی می کنید؟ مگه ما دل نداریم؟!».

قدس: مش غضنفر و کارگر شدن کشاورزان

هَم هَروَخت حوقوقُم رِ مِگیرُم، عیالُم یادِش میفته که تو خِنه هیچّه نِدِرِمُ با لِقَط مِندِزَم بیرون که بُرُم چیز میز بِخِرُم.

امروزَم عیالُم فرستوندُم که بُرُم خیال گُرجه یُ سِب زِمینی پیازُ میوه چینه بِخِرُم. دیدُم اگِر از سبزی فوروشی میلانِما بیگیرُم که حوقوقُم قِلِفتی مِره بِرِیِ هَمینا، بِرِیهَمی کِلّه کِردُم سمتِ حاشیه مِشَد که یَکنِفر از قومای دورِما اونجه زِمین کشاورزی دِرِیُ هَمونجه محصولاش رِ آرزونتر از مُغازه هایِ مِشَد مُفروشِ.

حالا که رسیدُم مِبینُم زِمیناش عینِ کِلّه باباکُلونُم کَل رِفته یُ یَک مول مولیَم توش نیستِگ. هَموجور که ایوَر اووَر رِ مِگِشتُم تا اَقَلَّکَندِش خودِش رِ پیدا کُنُم دیدُم یَک خُردو اووَرتَر چَنتا کارگر دِلنگونِ یَک ساختمونِ نیمه کالِیَن. رفتُم از یَکیشا که پشتِش بِزِم بود پرسیدُم تو نِمِدِنی ای یَرِگه که اینجه کشاورزی مِکِرد کُجه رِفته؟ تا وَرگشت دیدُم ایکه خودِ قومِمایِ. گفتُم اینجه چیکار مُکُنی؟ گفتِگ وَختی اینجه هَم هرروز یَک عالَم ساختمونِ غیرمجاز ساخته مِره که به کارگِراشا یَک عالم پول مِدَن، مَگِر کِلَّم رِ خَر کَلَف زِده که بِرِیِ یَک قُرون دوزار ایقذَر جونُم رِ رو زِمین کشاورزی بُگذارُم.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم او کشاورزی که بِرِیِ آسایشِ بیشتر زنُ بِچَّش مِره کارگِرِ ساختمونی مِره، کارِ درست تَر رِ مُکُنه یا او کشاورزی که بِرِیِ آسایشِ هموطناش با کشاورزی، خودِشُ زن بِچَّش رِ به سختی مِندِزه؟!

قانون: به «انگری بردز» اطمینان نکنید

به نوشته روزنامه گاردین، سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) و شریک بریتانیایی این سازمان، یعنی مرکز ارتباطات دولتی (GCHQ) با بهره گیری از رخنه های امنیتی موجود در برنامه های کاربردی (اَپ) تلفن های هوشمند، از جمله بازی پرطرفدار «انگری بردز»، اطلاعات مربوط به کاربران این برنامه ها را جمع آوری می کنند.

همین را کم داشتیم. دیگر به pou که مثل بچه مان بزرگش کردیم و الان 38 سال دارد هم نمی توانیم اطمینان کنیم. شاید فردا همین بچه که در اصل یک بازی در تلفن همراه محسوب می شود جاسوس سیا باشد.

کسی چه می داند؟ مگر علی مطهری جاسوس آمریکا از آب درنیامد؟ این یکی هم مثل او. شنیده شده تلفن های اندرویدی، اطلاعاتی از قبیل مدل تلفن، ابعاد صفحه، سن، جنسیت و مکان کاربر را به شبکه های ارتباطی ارسال می کنند.

از ما می شنوید به این «فروت نینجا» هم اطمینان نکنید. شاید همین میوه هایی که شما می زنید خرد می کنید در واقع یک لیوان آبی باشد که به آسیاب دشمن می ریزید. اصلا همین snake یا همان «مار بازی» عامیانه.

نمی دانید چقدر خطرناک است. هر چقدر شما امتیاز بگیرید و مار را بزرگ و بزرگتر کنید، این آمریکایی ها بیشتر به اطلاعات شما نیش می زنند حتی در سخت ترین شرایط که شما دو بار مار را دور گوشی چرخانده اید و به سختی راهی برای برخورد نکردن به بدن خودتان پیدا می کنید آمریکایی ها دارند اینباکس گوشی شما را چک می کنند و پیغامی که «همسری» برایتان فرستاده را می خوانند.

حال اصلا به این کار ندارند که شما اصلا ازدواج نکرده اید و این «همسری» که نامش در گوشی شما ذخیره شده هفده یا هجدهمین فردی است که با همین اسم در گوشی شما خودنمایی می کند.

آنها هیچ وقت بعد از خواندن جملاتی چون «اول تو، اول تو»، «بیداری؟»، «فک کن برام مهم باشه! برو همون جایی که تا حالا بودی. خوش بگذره»، «میرم شام» و «:*» ناامید نشده و هر بار با عزمی راسخ تر به گوشی مردم سرک می کشند البته چند تن از ماموران سیا در ماموریت هایی که در ایران داشتند، وقتی تعدد عشاق در کشورمان را دیدند تحت تاثیر قرار گرفتند و خودشان هم عاشق شدند و از شغل شریف فال گوش ایستادن استعفا دادند.

آنها می گفتند وقتی سیامک با اون قیافه اش هفت تا مخاطب خاص دارد، ما نداشته باشیم؟ عده ای دیگر با همسران شان درگیر شده اند که چرا آنها مانند فردی که نامش در کنتاکت «جیرجیرک خط ثابت» سیو شده نمی توانند محبت کنند. حالا تمرکزشان مانند جیرجیرک بالا نیست و نمی توانند همزمان به 73 نفر پیامک بزنند اشکالی ندارد.

لااقل یک مسیج با متن« عسل من خوابه؟ ووووویی، قربون چشای عین پیشیش بشم من که خوابیده» بفرستند.

خلاصه جدیدا آمار طلاق در آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده و اکثر آنها خواهان «جیرجیرک خط ثابت» یا لااقل «جوجو سل» هستند.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1364527194408166381



موضوع مطلب : روزنامه خندان:
به «انگری بردز» اطمینان نکنید

کد خبر : 1364539940555524376      تاریخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392 8:23زن اسیدپاش,معصومه ملکی

 

«ایمان» 16 ساله، قربانی تازه اسیدپاشی

حالا ایمان شانزده ساله با کابوسی که گریبان او را گرفته، به فردای مبهم خود می اندیشد. همین چند روز پیش بود که او در میان دوستانش زندگی را فریاد می‌کرد، اما فقط یک اتفاق که او هم هیچ نقشی در آن نداشت، باعث شد امروز دستانش که تا چهار روز قبل در مدرسه قلم به دست می‌گرفت تاول‌ بزند.

ایمان چند روز است که در حسرت مدرسه و دوستانش است و با شرایط جسمی که با اسیدپاشی از سوی یک زن برایش رقم خورده، اکنون به آینده مبهم خود می اندیشد.

با او در آپارتمانی کوچک در شهرک سعیدیه اسلامشهر، به گفت وگو نشستیم. ایمان با یادآوری حادثه ای که در آرایشگاه برایش رقم خورده، بغض می کند و نگران هزینه های درمانش است که بردوش پدر سنگینی می کند. پدر ایمان کارگر یک شرکت است و اکنون او نیز دلواپس آینده است.

ماجرا چه بود؟

عصر چهارشنبه ایمان همراه دوستان خود از مدرسه اش در یکی از محله های شهرستان اسلامشهر خارج شد. باهم می خندیدند و شوخی می کردند.

ایمان وقتی مقابل در خانه شان رسید، با دوستانش خداحافظی کرد. همان موقع یکی از همکلاسی هایش او را صدا کرد و از او خواست فراموش نکند قرار است پنجشنبه باهم فوتبال بازی کنند و حتما در محله بالایی منتظرش است. ایمان گفت حتما می آیم و این بار می خواهم چند گل به یادماندنی هم بزنم.

هیچ کس نمی داند چرا ایمان یکباره تصمیم گرفت به سلمانی برود. دو خیابان را که رد کرد، به آرایشگاه محله رسید و روی صندلی نشست.

مرد جوانی قبل از او به صندلی دیگر تکیه زده بود تا نادر ـ مرد آرایشگر ـ موهایش را اصلاح کند. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که زنی با ناراحتی، در شیشه ای را هول داد و وارد آرایشگاه شد.

ایمان با دیدن زن غریبه، کنجکاو شد بداند وی کیست که به آرایشگاه مردانه آمده است. مرد آرایشگر که از زن غریبه می خواست از محل کارش خارج شود به خود آمد که در این هنگام زن چادرش را به کناری زد و گالنی را که به دست داشت، بیرون آورد. ایمان خیلی ترسید، فکر کرد این زن با خودش بنزین آورده و می خواهد مغازه را آتش بزند. خواست از جایش بلند شود و فرار کند که پاها یاری اش نکرد. زن اول گالن را به سمت آرایشگر گرفت و مایعی که داخل آن بود، روی سر و صورتش پاشید و ناگهان فریاد سوختم، سوختم او به آسمان رفت.

ایمان ترسیده بود و مرد مشتری را نگاه می کرد. او نیز وحشتزده بود و می خواست راهی برای فرار پیدا کند، اما آن زن مجال هیچ کاری را به آنها نداد و بقیه محتویات گالن را روی آنها پاشید و فرار کرد.

حالا ایمان فریاد می زد سوختم، کمکم کنید. مرد مشتری و آرایشگر هم فریاد می زدند سوختیم، نجاتمان دهید.

یکی پس از دیگری از آرایشگاه بیرون آمدند و آنجا بود که همسایه متوجه اسیدپاشی شده و هر سه نفرشان را به بیمارستان منتقل کرد.

چند نفری زن اسیدپاش را تعقیب کردند و وقتی متوجه شدند او نیز همان حوالی زندگی می کند، موضوع را به پلیس گزارش دادند که پلیس وارد عمل شده و زن اسیدپاش را دستگیر کرد.

ایمان وقتی چشمانش را باز کرد، نمی توانست دستش را حرکت دهد. باورش نمی شد چنین بلایی سرش آمده است. حالا او از بیمارستان مرخص شده و با دستانی باندپیچی شده و صورتی نیمه سوخته در کنج اتاق کوچکی روزگار می گذراند.

وقتی حالش را می پرسم، با بغض می گوید: نمی دانم آن زن اگر با آرایشگر اختلاف داشت، چرا به من آسیب زد؟ تا همین چند روز مثل همه بچه ها مدرسه می رفتم. سر کلاس با دوستانم بودم. با هم ورزش می کردیم و گاهی هم شیطنت. شب ها تا دیروقت تکالیفم را می نوشتم و درس هایم را می خواندم. امتحاناتم تازه تمام شده بود. می خواستم خودم کارنامه قبولی ام را بگیرم و به پدرم نشان بدهم، اما انگار دیگر نمی توانم این کار بکنم.

ایمان ادامه می دهد: نمی دانم دوباره به مدرسه برم پیش دوستانم. نمی دانم دستانم دوباره قدرت می گیرند که بتوانم خودکار به دست بگیرم و مشق هایم را بنویسم. پای تخته سیاه بروم و به سوال های معلمان جواب بدهم. سر کلاس ورزش بدوم و یک دل سیر فوتبال بازی کنم. دستانم خوب می شود که بار دیگر مامان و بابام را در آغوش بگیرم. بار دیگر بتوانم زنگ در خانه را بزنم و مامان با خنده در را به رویم باز کند.

او در حالی که بغضش را فرو می خورد، می گوید: فقط می خواهم زن اسیدپاش مجازات شود. نمی دانم آن خانم بچه دارد یا نه که بفهمد مادرم الان چه دردی احساس می کند. نمی دانم درد بچه اش را از نزدیک احساس کرده است. می خواهم به او بگویم اگر تو یک مادر بودی، موقعی که می خواستی اسید را به سمتم بپاشی، قلبت به درد می آمد و این کار را نمی کردی. من به خاطر تو باید حالا حالا با این سوختگی و درد کنار بیایم.

آخرین گزارش ها حاکی است پرونده زن اسیدپاش در شعبه دوم بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر مفتوح و در حال بررسی است.

هنوز از علت اختلاف زن اسیدپاش با مرد آرایشگر گزارشی منتشر نشده است.

معصومه ملکی - گروه حوادث

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1364539940555524376
 



موضوع مطلب : «ایمان» 16 ساله، قربانی تازه اسیدپاشی
<   1   2   3   4   5   >>   >