سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
چهارشنبه 93 اردیبهشت 31 :: 12:36 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1500635169527005868      تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 21:47    بازدید:81هسته ای,صالحی,انرژی اتمی

 

صالحی: هیچ چیز را تعطیل نکرده‌ایم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای دقیقاً تحت نظارت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: تاکنون هیچ چیز را تعطیل نکرده‌ایم و همه امور به نحو احسن مدیریت می‌شود و در چارچوب تعیین شده و حفظ خطوط قرمز به حرکت خود ادامه می‌دهیم.

 

به گزارش تسنیم، علی اکبر صالحی عصر امروز درجریان سفر به شهرستان بناب در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان، با اشاره به دغدغه بعضی ها در ارتباط با مسائل هسته ای کشور اظهار کرد: کشور ما، کشور آزادی و تضارب آراست، فضای نقد و انتقاد به صورت گسترده رایج بوده اما موضوع هسته ای دقیقاً تحت نظارت رهبر معظم انقلاب است و ما امین شما مردم در انرژی اتمی هستیم؛ ما براساس حفظ منافع ملی کشور عمل می کنیم و جای هیچگونه نگرانی در ارتباط با مذاکرات هسته ای نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ چیز را تعطیل نکرده ایم، تصریح کرد: مطمئن باشید همه امور به نحو احسن مدیریت می شود و در چارچوب تعیین شده و حفظ خطوط قرمز به حرکت خود ادامه می دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه کشورهای غربی جز تعامل با ایران راه دیگری ندارند، گفت: ما همواره از خطرناک ترین گردنه ها با درایت مقام معظم رهبری و کوشش مسئولان و حمایت مردم با سربلندی عبور کرده ایم.

صالحی پیشرفت های بزرگ ایران اسلامی را مدیون رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و افزود: انسان زمانی انسان کامل است که از رهنمودهای حیات طیبه خود برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: امام راحل ما حیات طیبه ما بودند و ملت ایران با ارشادات امام بزرگوار به دنبال استقلال خود رفتند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مراجع و علمای ما ستون هایی هستند که توانسته اند اسلام عزیز را که همان اسلام جعفری است، حفظ و صیانت کنند و اسلام واقعی را به دنیا نشان دهند.




موضوع مطلب : صالحی: هیچ چیز را تعطیل نکرده‌ایم
چهارشنبه 93 اردیبهشت 31 :: 12:34 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1500548175960199238      تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 19:30    بازدید:264 اهل سنت,وزیر اطلاعات,سیدمحمود علوی

وزیر اطلاعات تاکید کرد:

مقابله با توهین کنندگان به اهل سنت

وزیر اطلاعات گفت: امروزه برخی با بهره‌گیری از ابزار تکنولوژی و در شبکه‌های ماهواره‌ای به اهل سنت توهین می‌کنند که مقابله با این اقدامات ضروری است.

حجت الاسلام سیدمحمود علوی بعد از ظهر امروز در دیدار با روحانیون استان کردستان در سنندج با تاکید به ضرورت حفظ اتحاد و دوری از تفرقه در میان امت اسلامی، افزود: تحلیلگران سیاسی حتی در داخل خود رژیم صهیونیستی و با دیدگاه های صهیونیستی در پنج سال گذشته، پس از سیلی هایی که از حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین خورده بودند، پیش بینی می کردند که این رژیم رو به زوال است.

وی تصریح کرد: اما با افزایش تفرقه میان مسلمانان در برخی از کشورهای اسلامی، آنها اینگونه تحلیل می کنند که امنیت این رژیم افزایش یافته است.

وی گفت: پنج سال، پیش گروه های مختلف اسلامی، حماس و حزب الله در کنار سوریه با یکدیگر متحد بودند و توانستند بارها بر صورت اسرائیل سیلی بزنند.

وزیر اطلاعات افزود: رژیم صهیونیستی که چند کشور عربی از پس آن بر نمی آمدند زمانی از مجموعه های کوچک سیلی می خورد و به این نتیجه می رسد که ماندنی نیست، اما با بروز تفرقه در کشورهای اسلامی همچون، سوریه، لیبی، مصر و لبنان، تحلیلگران صهیونیسم، سال 2013 را سال امنیت و ثبات برای این رژیم عنوان می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه مسلمانان باهم متحد بوده اند عزت و کرامت امت اسلامی چشم همه را خیره کرده است، اما وقتی در مقابل هم قرار گرفته اند دشمن جرات اقدام علیه مسلمانان می کند.

به گفته وی قرآن پیوند مسلمانان را پیوند برادری می داند چون نزدیک ترین و برابرترین پیوند تنها در پیوند برادری وجود دارد.

وزیر اطلاعات با اشاره به آیه قرآن در رابطه با وحدت میان مسلمانان، گفت: اعتصام به حبل الهی یک توصیه نیست، بلکه یک امر و وجوب شرعی است.

علوی، تفرقه را ابزار شیطان دانست و گفت: سیاست استکبار تفرقه انداختن است که باید با حفظ هویت اسلامی خود، امت واحده را تقویت کنیم.

وی افزود: باید با تمام توان در مقابل سیاست اختلاف اندازی مستکبران و دشمنان اسلام ایستاد.

وی اظهار کرد: به برکت هدایت های ماندگار امام خمینی(ره) و رهبری های هوشیارانه رهبر معظم انقلاب، در ایران اسلامی وحدت میان فرق و مذاهب مختلف بر قرار است.

وزیر اطلاعات گفت: نظام مشکلی با فرق و مذاهب اسلامی ندارد، بلکه نظام اسلامی با تکفیری هایی که منحصرا و تنها خود را مسلمان می دانند و دیگران را کافر می خوانند و به روی آنها سلاح می کشند، مشکل دارد.

وی گفت: گلوله های گروه های تکفیری تنها اهل تشییع را نشانه نگرفته است بلکه علمای اهل سنت را نیز هدف قرار داده که شهید شیخ الاسلام مثال بارزی در این زمینه است.

وی گفت: این جریان ها دنیای اسلام را تهدید می کنند و شرایطی پیش می آید که رژیم صهیونیستی پایکوبی کند و سخن از افزایش امنیت خود براند.

علوی بیان کرد: امنیتی که تکیه بر ایمان باشد پایدار است و سرزمینی که چنین امنیتی داشته باشد از شکوفایی اقتصادی هم بهره مند می شود.

وزیر اطلاعات به وحدت اسلامی موجود در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: ماموستاها و روحانیون اهل سنت، حافظان دین در منطقه هستند.

وی افزود: ماموستاها در مواقع لازم در مقابله با جریان های مارکسیستی در منطقه، پیشمرگ مسلمان شدند و به صحنه آمدند.(فارس)




موضوع مطلب : مقابله با توهین کنندگان به اهل سنت
چهارشنبه 93 اردیبهشت 31 :: 12:33 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1500310495415373909      تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 16:30    بازدید:560عربستان, صهیونیستها,خاتمی

 

همبازی احمدی‌نژاد فوتبالیست حرفه‌ای شد

رییس جمهور بولیوی که سابقه یک و دو کردن با محمود احمدی نژاد در فوتسال را دارد به عنوان بازیکن حرفه ای فوتبال به تیمی در دسته برتر بولیوی پیوست. او قرار است به عنوان هافبک میانی برای تیمش به میدان برود.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خوان اوو مورالس آیما که در سال 2006 به عنوان رییس جمهور بولیوی برگزیده شد حالا با باشگاه حرفه ای فوتبال اسپرت بویز در بولیوی به توافق رسیده است و قرار است از این پس برای این تیم به میدان برود. مورالس که از مدت ها پیش علاقه اش به فوتبال را به اثبات رسانده است دو لحظه خاطر انگیز هم در این ورزش دارد.

اولی حضور در تهران و همبازی شدن با محمود احمدی نژاد در دیدار فوتسال برابر تعدادی ملی پوشان بود که اتفاقا یک و دوی این دو نفر مورد توجه خیلی ها قرار گرفت. مورد دوم هم لگدی است که رییس جمهور محترم بولیوی در دیدار فوتبال دوستانه دیگری در کشورش نثار بازیکن رقیب می کند. او که از دست خطای بازیکن رقیب عصبانی است با زانو ضربه وحشتناکی به رقیب بیچاره می زند و به پاس ریاست جمهور بودنش از بازی اخراج هم نمی شود!

نکته قابل توجه اینکه سازمان لیگ فوتبال بولیوی قرارداد اوو مورالس را به صورت رسمی تایید کرده است و رییس باشگاه اسپرت بویز هم در کنفرانس خبری این مورد را تایید کرده است:« آقای مورالس قرار است با پیراهن شماره 10 تیم و به عنوان هافبک برای ما بازی کند».

درخواست خاتمی،سکوت روحانی

حسن روحانی رییس جمهوردرخواست سید محمد خاتمی در خصوص تشکیل کمیته انتخابات را بی پاسخ گذاشته است.

به گزارش سایت "خاتمی توصیه کرده است که برای کنترل فضا باید این کار زودتر انجام شود و وقت دارد از دست می رود. گفته شده رئیس جمهور معتقد است که این فعالیتها دولت را به حاشیه می برد و تا این لحظه پاسخی به این پیشنهاد نداده است."

حسن روحانی پیش از این نیز به درخواست علنی تعدادی از اصلاح طلبان در خصوص اعزام خاتمی به عنوان نماینده دولت به مراسم یادبود نلسون ماندلا نیز پاسخی نداده بود.

ادعای صهیونیستها در باره توان هسته ای ایران

یک مقام بلندپایه صهیونیستی در تازه ترین اظهارنظر درباره توان هسته ای ایران مدعی شد ایران می تواند به سرعت به سلاح هسته ای دست یابد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، ژنرال "عاموس گیلعاد"، مدیر امور سیاسی- نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهار نظر درباره توان هسته ای ایران مدعی شد که ایران می تواند به سرعت به سلاح های هسته ای دست یابد.

براساس این گزارش، گیلعاد طی نشستی در تل آویو که از سوی وزارت جنگ این رژیم برپا شده بود، گفت: "پیش بینی های خوبی نسبت به اوضاع جاری نداریم. امروز هوا خوب است اما ابرها و توفان هایی در افق مشاهده می شود. برنامه های هسته ای ایران کماکان تهدیدی علیه ما است."

چرایی تلاش عربستان برای بهبود روابط با ایران

روزنامه روسی کامرسانت نوشت: کارشناسان بر این باورند که امریکا که در جستجوی صادر کنندگان جایگزین برای مواد انرژی زا است، ریاض را فعالانه برای عادی کردن روابط خود با تهران ترغیب می کند.

دولت ایران نیز به پیشنهاد عربستان سعودی، رقیب سیاسی خود، مبنی بر دیدار وزیران امور خارجه دو کشور پاسخ مثبت داد.

در صورت وخیم تر شدن روابط میان غرب و روسیه بر سر اوضاع حاکم در اوکراین، بر ضرورت این امر افزوده خواهد شد.

در گذشته، ریاض تمایلی برای گفتگو با ایران نشان نمی داد. به گفته ی الکساندر شیشکین،خاور شناس، احتمال دارد که علت تغییر مشی، فشارهای اعمالی غرب و در وهله نخست، امریکا بر سعودی ها باشد.

این کارشناس می گوید: «کشورهای غربی در رابطه با اوضاع حاکم در اوکراین، فعالانه در جستجوی گزینه های جایگزین برای واردات مواد انرژی زا برآمده اند که در صورت وخیم تر شدن روابط با روسیه و اعمال تحریم های جدید علیه این کشور، ضرورت خواهد داشت. عرصه های نفتی عربستان سعودی، عملا در ظرفیت کامل خود فعال اند و چشم انداز ایران نیز گسترده است».

وی افزود: « یکی از عظیم ترین ذخایر نفت و گاز جهان در اختیار ایران قرار گرفته است و این در حالی است که ایرانیان در اثر اعمال تحریم های بلند مدت، از فن آوری قدیمی استفاده می کنند. از راه سرمایه گذاری های جدید در عرصه های گوناگون ایران، می توان صادرات مواد انرژی زای این کشور به بازار جهانی را به طور چشم گیری افزایش داد». از این رو، به اعتقاد شیشکین، در حال حاضر، غرب تلاش می کند «اختلافات میان عربستان سعودی، متحد اصلی خود در خاور نزدیک، و ایران را به حداقل برساند».




موضوع مطلب : همبازی احمدی‌نژاد فوتبالیست حرفه‌ای شد
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1393 ساعت 21:16 | شماره خبر: 1500638125562894826

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما نامه‌نگاری ضرغامی با سران قوا و شخصیت‌های نظام را امری طبیعی و عادی دانست.


 

سید تقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به سوالی مبنی بر نگارش نامه ضرغامی به دکتر حسن روحانی در مورد نحوه تبلیغات صدا و سیما در مورد هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: نامه نگاری‌های رییس رسانه ملی به رییس جمهوری امری عادی است.

وی گفت: رییس سازمان صدا و سیما در طول سال با سران قوا، وزرا و سایر شخصیت‌های نظام مکاتباتی را انجام می‌دهد و این امر مبحث خاصی نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما افزود: البته ضرغامی علاوه بر نامه‌نگاری در دیدارهای دوستانه در حاشیه دولت و یا تماس‌های تلفنی نیز با شخصیت‌های کشوری در ارتباط است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس معتقدم این نامه نگاری‌ها امری مرسوم بوده و اتفاق عجیبی نیست که برخی از سایت‌های رسانه‌ای سعی در بزرگنمایی آن دارند. (ایرنا)




موضوع مطلب : نامه‌نگاری‌های ضرغامی به رییس جمهوری اتفاق عجیبی نیست
چهارشنبه 93 اردیبهشت 31 :: 12:31 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1500512490837648384      تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 18:49    بازدید:1370لیلا حاتمی,علی جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رفتار لیلا حاتمی قابل قبول نبود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که نظر شما درباره رفتار لیلا حاتمی در جشنواره کن چیست گفت: رفتار خانم حاتمی قابل قبول نبود البته احساسم این بود که غافلگیر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی جنتی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه یک فرهنگ نامناسب غربی را در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد هستیم که آقایان و خانم ها علاوه بر دست دادن، روی یکدیگر را می بوسند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع خانم حاتمی تلاشش بر این بود که نوع پوشش او به گونه ای متین و حضورش مطابق با معیارهای ارزشی ما باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فکر می کنم او در این قضیه غافلگیر شد اما در هر صورت، اینگونه رفتارها قابل قبول و دفاع نیست.

لیلا حاتمی بازیگر سرشناس سینمای ایران که به عنوان عضو هیات داوران شصت و هفتمین دوره جشنواره کن به فرانسه سفر کرده است، در جریان مراسم گشایش این فستیوال ناچار شد با « ژیل ژاکوب» رییس جشنواره کن روبوسی کند که این امر، واکنشهایی را برانگیخته است.

بنا به گزارشها، در افتتاحیه این مراسم و همزمان با اولین نمایش جهانی فیلم گریس از موناکو، هنگامی که لیلا حاتمی در کنار 8 داور دیگر بخش مسابقه حضور داشت، رئیس فستیوال فیلم کن برای احوالپرسی و خوشامدگویی به آنان در برابر دوربینها حاضر شد و بنا به عرف غربی ها، ضمن دست دادن با مردان حاضر، با بانوان روبوسی کرد.

این رفتار لیلا حاتمی که با یک روسری کلاه مانند، موهای خود را نیز پوشانده بود، بازتاب گسترده ای در برخی رسانه ها بویژه رسانه های ضد انقلاب و معاند داشته و در داخل ایران نیز مخالفتهایی را برانگیخته است.

جشنواره کن 2014 از 24 اردیبهشت تا 4 خرداد در شهری به همین نام برگزار می شود.




موضوع مطلب : رفتار لیلا حاتمی قابل قبول نبود

کد خبر : 1495148349445874628      تاریخ : جمعه 26 اردیبهشت 1393 10:15    بازدید:14بلیت هواپیما,ایرلاین

 

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از 28 اردیبهشت

بر اساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما از روز یکشنبه (28 اردیبهشت ماه جاری) آزاد می‌شود که این آزادسازی در برخی مسیر‌ها موجب کاهش قیمت هم می‌شود.

بر اساس ماده 161 قانون پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای برنامه ریزی و اجرای آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل هوایی اقدام کند که این موضوع به صورت تدریجی انجام می شود چون باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

در حال حاضر سه ایرلاین اصلی هما، ماهان و آسمان نرم افزار مورد نیاز را در رابطه با این آزادسازی در اختیار دارند و برای این کار ابتدا باید تنوع سازی صورت گیرد و اقدامات لازم دراین زمینه در حال انجام است. بر اساس وعده های داده شده قرار است از 28 اردیبهشت ماه این مصوبه اجرایی و مقدمات اجرایی آن فراهم شود.

علیرضا جهانگیریان در این باره گفت: قطعاً آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما به معنای افزایش قیمت بلیت نیست و در برخی مسیر های پرتردد نیز قیمت بلیت حتی ممکن است کاهش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تنوع قیمت?ها را شرکت?های هواپیمایی ساماندهی و تصمیم گیری می?کنند و ما کنترل و نظارت آن را برعهده داریم و نرخ?ها کف ندارد، اما تا مدتی سقف خواهد داشت.

وی گفت: قیمت بلیت هواپیما در طرح آزادسازی شبیه پروازهای خارجی خواهد شد و یک نرخ ثابت نخواهد داشت.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مستلزم شفاف سازی است. در دستورالعمل آزادسازی نیز ایجاد سیستم رزرو بلیت شرکت های هواپیمایی به عنوان یکی از پیش نیازهای مهم اجرایی مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با اجرایی شدن این موضوع در بعضی از مسیرها قیمت ها کاهش می یابد و از سوی دیگر سطح خدمات و انتخاب مردم نیز افزایش می یابد.

البته با توجه به اینکه برخی ایرلاین ها سیستم مناسبی برای فروش بلیت ندارند آزادسازی ممکن است تبعاتی به همراه داشته باشد. بر همین اساس شرکت های هواپیمایی قبل از آزادسازی باید نسبت به راه اندازی سیستم رزرو بلیت اقدام کنند. البته براساس بخشنامه های سازمان هواپیمایی برخی ایرلاین ها در حال پیاده سازی این سیستم نرم افزاری هستند. (ایسنا)




موضوع مطلب : آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از 28 اردیبهشت
جمعه 93 اردیبهشت 26 :: 10:32 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1495136098063827643      تاریخ : جمعه 26 اردیبهشت 1393 10:01    بازدید:18پارک ارم,موش دیوانه,شورای شهر تهران

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران:

شهربازی ارم را نمی?توان تعطیل کرد

در حالی که هفته گذشته در پی حادثه برای دستگاه ترن هوایی شهربازی پارک ارم (موش دیوانه) سه زن دچار سانحه شدند، کماکان مسئولان در قبال تعطیلی این شهربازی تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند.

معصومه آباد -رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران- در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه علت عدم تصمیم گیری درخصوص تعطیلی شهربازی پارک ارم پس از حادثه رخ داده شده و آسیب سه تن از شهروندان چیست؟ اظهار کرد: شهربازی با آن همه ظرفیت را نمی توان تعطیل کرد، چرا که قسمت های دیگر این شهربازی مشکلی ندارد، اما باید بازرسی های مجدد در این خصوص انجام گیرد.

وی همچنین در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد وضعیت شهربازی پارک ارم ، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات آخرین بازرسی که روی دستگاه ها به صورت سالانه انجام می شود، در اسفندماه این بازرسی انجام شده و این دستگاه تنها در فروردین و اردیبهشت ماه کار کرده است. بنابراین نباید در فاصله زمانی دوماهه دچار حادثه می شد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران افزود: منتظر تصمیم آزمایشگاه درخصوص اینکه آیا شکنندگی یا خستگی فلز این دستگاه بازی، براساس استاندارد بوده است یا خیر هستیم که در اینصورت موسسه استاندارد باید در این ارتباط پاسخگو باشد.

به گفته آباد یا کارخانه سازنده دستگاه دچار مشکل بوده که فلز لازم را استفاده نکرده یا اینکه استانداردهایمان در این خصوص دچار ایراد است.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت شهربازی پارک ارم 40 سال می گذرد، عنوان کرد: تنها سه سال است که روی استانداردسازی دستگاه های این شهربازی در حال اقدام هستیم.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در مورد کارخانه سازنده دستگاه حادثه دیده، گفت: کارخانه سازنده این دستگاه داخلی است و سالهاست که در حوزه ساخت دستگاه های شهربازی در حال فعالیت است.

آباد در خصوص آخرین وضعیت سه زن حادثه دیده بر اثر واژگونی ترن هوایی شهربازی پارک ارم، اظهار کرد: وضعیت دو نفر از حادثه دیدگان مطلوب است اما یکی از زنان حادثه دیده از ناحیه کمر دچار آسیب شده و هنوز وضعیت نهایی وی مشخص نیست.




موضوع مطلب : شهربازی ارم را نمی?توان تعطیل کرد
جمعه 93 اردیبهشت 26 :: 10:31 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1494121674435073081      تاریخ : پنج شنبه 25 اردیبهشت 1393 14:15    بازدید:118کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ,عبدالله عبدالله,اشرف غنی احمدزی

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

عبدالله و غنی‌احمدزی به دور دوم راه یافتند

بر اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافتند.

 

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بر اساس اعلام نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافتند.

عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد آراء و اشرف غنی احمدزی با 31.6 درصد به دور دوم راه یافته اند.

همچنین زلمی رسول 11.4 درصد آراء را از آن خود کرد و پنج نامزد دیگر در مجموع 12 درصد آرا را کسب کردند.

وی افزود: هیچ کدام از نامزدها موفق به کسب اکثریت (1+50 درصد) آرا نشدند.

نورستانی همچنین درباره تفکیک جنسیتی آراء آنتخاباتی گفت: 64 درصد شرکت کنندگان را مرد و 36 درصد زن تشکیل دادند.

دو نامزد از 22 مه (اول خرداد) می توانند تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.

کمیسیون انتخابات افغانستان با اشاره به اینکه قادر به برگزاری دور دوم طی دو هفته آتی نیست روز 24 خرداد را برای برگزاری دور دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نظر گرفت. (تسنیم)




موضوع مطلب : انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
جمعه 93 اردیبهشت 26 :: 10:30 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1495117392855529056      تاریخ : جمعه 26 اردیبهشت 1393 9:15    بازدید:64مایکل مان,مذاکرات هسته ای,کاترین اشتوان,ظریف

سخنگوی اشتون:

مذاکرات پنجشنبه بسیار مفید بود

سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در دومین روز مذاکرات ایران و 1+5 کارهای زیادی انجام دادیم، گفت: نمی?توانم جزئیات مذاکرات را به شما بدهم ولی می??توانم بگویم در این روز بسیار سخت کار کردیم و فکر می?کنم مذاکرات روز پنجشنبه بسیار مفید بود.

 

«مایکل مان» در حاشیه دومین روز مذاکرات هسته?ای ایران و کشورهای 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در هتل «کوبورگ» محل استقرار هیات?های مذاکره کننده، گفت: مذاکرات در یک فضای حرفه?ای برگزار شد.

وی گفت: در دو روز گذشته نشست?های متعددی برگزار شد؛. از جمله نشست گروه 3+3 که یک نشست هماهنگی بود و نشست 3.5 ساعته ظریف و اشتون که در آن کارهای زیادی انجام شد. می?توانم بگویم در این نشست کارهای سختی انجام شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نشست شامگاه چهارشنبه ظریف و اشتون به صبح پنجشنبه موکول شد، گفت: ما از قبل نگفته بودیم که قرار است نشستی در این ساعت برگزار شود.

مایکل مان در پاسخ به این پرسش که آیا به اهداف توافق ایران و 1+5 نزدیک?تر شده?ایم، افزود: همان طور که در نخستین روز مذاکرات گفتم، عزم راسخ داریم که کار مفیدی انجام دهیم تا به توافق سازنده دست یابیم. هیچکس انتظار ندارد که در این هفته، توافقی حاصل شود ولی سعی کردیم که روی این موضوع تمرکز داشته باشیم که چه عناصری می?توانند یک توافق احتمالی را شکل دهند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه روند کاری خوب پیش می?رود، ادامه داد: هنوز یک روز کاری دیگر را داریم. همچنین به زودی بار دیگر برای ادامه کار گردهم می?آییم.

سخنگوی اشتون درباره تاریخ دور بعدی مذاکرات نیز گفت: زمان دور بعدی مذاکرات جمعه مشخص می?شود. تا آنجا که می?دانم مذاکرات روز جمعه تمام می?شود ولی هیچکس نمی?داند در روند مذاکرات چه اتفاقی می?افتد. (ایرنا)




موضوع مطلب :

کد خبر : 1493998075298768682      تاریخ : پنج شنبه 25 اردیبهشت 1393 11:52    بازدید:214رهبر انقلاب,خامنه‌ای,مشکینی

بیانات رهبر انقلاب در همایش بزرگداشت آیت الله مشکینی

آیت‌الله مشکینی علاوه بر جهات علمی، اخلاقی، سیاسی و تقوایی، اهل ذوق بود

متن بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله مشکینی که در تاریخ 28 فروردین 1391 برگزار شده بود، صبح امروز(پنجشنبه) در همایش بزرگداشت آن عالم مجاهد که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار گردید، از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب قرائت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری این همایش، با اشاره به شخصیت بی بدیل و بی نظیر آیت الله مشکینی خاطرنشان کردند: مرحوم آیت الله مشکینی علاوه بر جهات علمی و اخلاقی و سیاسی و تقوایی، بسیار اهل ذوق و سلیقه بودند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر جامعیت شخصیت آیت الله مشکینی و سوابق متمادی حضور ایشان در مبارزات انقلابی افزودند: شایسته است که از مرحوم آیت الله مشکینی تجلیل و آثار ایشان منتشر شود.




موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >