سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
یکشنبه 93 اردیبهشت 14 :: 9:49 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

 «   خدای متعال را همواره حاضر و ناظر کار خود بدانید و خدمتی را که مردم بر دوش شما نهاده‌‏اند، به عبادتی بزرگ و 

          موجب تقرب به خداوند مبدل نمایید  . » 

               مقام معظم رهبری

 

عضو محترم شوراها

  با سلام

  نهم اردیبهشت سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم ،

عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند،

دوچندان گردید.

بدینوسیله سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی شهر را به شما تبریک عرض نموده

بر خود وظیفه میدانم از پیگیری ، تلاش ، مساعدت و راهنمائی های ارزنده شما

در پیشبرد اهداف شهر و شهرداری که یقیناً حاصل همدلی و همکاری مضاعف

 بین اعضای شورای اسلامی شهر بوده است تقدیر و تشکر نمایم.

امیدوارم ما را در آرزوی خویش که همانا ساختن فردائی زیباتر و بهتر است سهیم بدانید.

                                                                                                   (حاج محمد رضا رنجبری)

 

 




موضوع مطلب :

در جلسه ماهانه دبیران شهرهای استان به این نکته اشاره کردند

که برای انتخاب مجلس دوره دهم برنامه ریزی می کنیم

و نفرات و کاندیداها را مشخص می کنیم




موضوع مطلب :

 1-برگزاری مراسم استانی و تجلیل از پیر غلامان - جوانان مداحان و چهره های فرهنگی هیات حسینی و استان (با حضور میهمان ویژه

2-همایش اقتصاد و فرهنگ با حضور استید برجسته

3-مراسم برگزاری جشن ولادت حضرت علی (ع)

4-مراسم عزادلری شهادت حضرت زینب کبری(س)

 

5-همایش جامعه زنان در سالروز شهادت آن حضرت




موضوع مطلب :

کد خبر : 1476707104971650256      تاریخ : پنج شنبه 11 اردیبهشت 1393 10:47    بازدید:262هسته ای,مذاکرات

دیپلمات‌های ارشد 1+5 در بروکسل دیدار کردند

برگزاری نشست های مقدماتی برای تنظیم توافق نهایی هسته ای

در حالی که کمتراز دو هفته به برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 باقی مانده است?دیپلمات‌های ارشد شش قدرت جهانی روز چهارشنبه برای تدارک دور جدید گفت‌و‌گوها با ایران? در بلژیک با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند. طرفین قرار است اواخر اردیبهشت‌ماه تنظیم این توافق نهایی را آغاز کنند.

به گزارش رویترز، دیپلمات های ارشد آمریکا? روسیه? چین? فرانسه? بریتانیا و آلمان در بروکسل? پایتخت بلژیک با یکدیگر گفت و گو کردند. جزئیات این دیدار منتشر نشده و تنها کاترین اشتون? رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که این مذاکرات «مفید» بوده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته که قرار است دور بعدی مذاکرات هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی روز 23 اردیبهشت در وین آغاز شود که حدود یک ماه بعد با یک دیدار دیگر در وین دنبال می شود.

ایران و 1+5 در نظر دارند تا پیش از پایان یافتن توافق موقت هسته ای ژنو که تا 29 تیرماه اعتبار دارد? به توافقی جامع و نهایی دست یابند. به گفته رویترز طرفین قرار است اواسط ماه مه میلادی (اواخر اردیبهشت ماه) تنظیم این توافق نهایی را آغاز کنند.

یکی از مسائل اساسی در مذکرات هسته ای? توافق بر سر تعداد سانتریفوژهای فعال در ایران است. بنا بر اعلام جمهوری اسلامی? ایران در حال حاضر حدود 10 هزار سانتریفیوژ فعال دارد که احتمال می رود طرف غربی خواهان کاهش آن ها به چند هزار دستگاه باشند.

یکی از مذاکره کنندگان که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به رویترز گفته که راضی کردن ایران به کاهش تعداد سانتریفوژهایش تا این اندازه? یک چالش بزرگ است و افزوده است: «این همان سوال یک میلیارد دلاری است که باید 28 تیرماه (یک روز مانده به پایان یافتن توافق موقت هسته ای) در مورد آن تصمیم گیری شود.»

دیپلمات های هر دو طرف از زمان برگزاری نشست ها پس از توافق ژنو? از روند این مذاکرات ابراز رضایت کرده اند.

طرف غربی قصد دارد از خلال این مذاکرات اطمینان حاصل کند که توانایی ساخت بمب هسته ای از سوی ایران به شدت کاهش یافته است و تهران نیز به دنبال پایان یافتن تحریم های بین المللی علیه خود است.(باشگاه خبرنگاران




موضوع مطلب : برگزاری نشست های مقدماتی برای تنظیم توافق نهایی هسته ای
پنج شنبه 93 اردیبهشت 11 :: 11:21 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1476669317716939479      تاریخ : پنج شنبه 11 اردیبهشت 1393 10:22    بازدید:289اوکراین,پوتین,کامرون

 

راه حل پوتین و کامرون برای حل بحران اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس در جریان گفتگوی تلفنی بر لزوم حل و فصل «صرفا» سیاسی-دیپلماتیک بحران در اوکراین تاکید کرده و توافق کردند به تماس‌های مستقیم برای کمک به این روند ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس پنجشنبه در جریان گفتگویی تلفنی در این خصوص کاملا با یکدیگر هم عقیده بودند که راه برون رفت از بحران سیاسی در اوکراین، تنها با استفاده از راه های دیپلماتیک و مسالمت آمیز امکان پذیر است.

در بیانیه کرملین آمده است: «توجه اصلی مذاکرات ولادیمیر پوتین و کامرون بر روند اوضاع در اوکراین متمرکز شده بود. رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که برای توقف خشونت ها و کاهش وخامت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین لازم است تا مقامات کی یف هر چه سریعتر مفاد توافقات ژنو مربوط به 17 آوریل سال جاری را اجرا کنند.»

علاوه بر این رهبران روسیه و انگلیس در این مورد با یکدیگر هم عقیده بودند که راه برون رفت از بحران اوکراین، تنها با استفاده از راه های دیپلماتیک و مسالمت آمیز امکان پذیر است.

مذاکرات تلفنی پویتن و کامرون که با توافق طرفین برای ادامه تماس های دائم برای کمک به حل و فصل بحران در اوکراین به پایان رسید، به ابتکارعمل طرف انگلیسی صورت گرفته بود.




موضوع مطلب : راه حل پوتین و کامرون برای حل بحران اوکراین
پنج شنبه 93 اردیبهشت 11 :: 11:21 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1476849892227944001      تاریخ : پنج شنبه 11 اردیبهشت 1393 13:34    بازدید:161مرضیه افخم, تروریسم

 

ایران به اتهامات آمریکا واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد گزارش سالانه تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایراد اتهام حمایت از تروریسم به ایران انحراف واقعیات بوده و کاملا بر اساس معیارهای دوگانه و رویکرد سیاسی با این موضوع برخورد می شود.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،مرضیه افخم ضمن رد گزارش سالانه تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس شواهد و قرائن مستند و انکارناپذیر بزرگ ترین قربانی تروریسم در سه دهه گذشته بوده و ایراد اتهام حمایت از تروریسم به چنین کشوری انحراف واقعیات بوده و کاملا بر اساس معیارهای دوگانه و رویکرد سیاسی با این موضوع مهم و مبتلا به جامعه جهانی برخورد می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : حضور و فعالیت آزادانه تروریست ها در ایالات متحده آمریکا که عامل شهادت بیش از 15 هزار نفر از شهروندان ایرانی و مقامات ارشد کشورمان بوده اند و همچنین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشتار مردم بی گناه منطقه و چشم پوشی از جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین ادعای دولت مردان ایالات متحده در مبارزه با تروریسم را به چالش جدی می کشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:جمهوری اسلامی ایران این رویکرد را به شدت محکوم نموده و آن را عامل تهدید صلح وامنیت بین المللی می داند.




موضوع مطلب : ایران به اتهامات آمریکا واکنش نشان داد
پنج شنبه 93 اردیبهشت 11 :: 11:20 عصر ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1476742760436875958      تاریخ : پنج شنبه 11 اردیبهشت 1393 11:36    بازدید:2306سکته قلبی,جراحی,قلب

 

3 سکته قلبی دختر 5ساله در 45 دقیقه+عکس

دختر بچه 5 ساله در مدت 45 دقیقه سکته قلبی کرد که پزشکان جان وی را نجات دادند.

 

«آوا» دختر 5 ساله در 27 ژانویه یک واکنش «استرپ آ» داشت؛ یک باکتری باعث گلو درد، خارش گلو و مشکل تنفسی در کودک شد اما وقتی بحران ها سخت تر شدند پدر و مادر وی «کلایو» و «ماری جین» کودک را به بیمارستان بردند؛ در بیمارستان دختر ایست تنفسی داشت؛ در واقع ریه های وی پر از آب شده بود؛ این واکنش های آلرژیکی به سه حمله قلبی پشت سر هم در کمتر از 45 دقیقه منجر شد.

پزشکان به والدین «آوا» گفتند باید برای اتفاقات بدتر آماده باشند.

بعد از حمله سوم یکی از جراحان به والدین گفت: با یک عمل جراحی خطرناک می توان جان او را نجات داد؛ پدر آوا که دخترش را سرتا پا بنفش می دید گفت: هرکاری لازم است انجام دهند.

پس از عمل جراحی تا دو هفته این دختر با ماسک باید تنفس کند و در نهایت فقط قادر به رفتن از خانه به بیمارستان است زیرا این دختر مبتلا به یک سندرم نادر است.(فارس)




موضوع مطلب : 3 سکته قلبی دختر 5ساله در 45 دقیقه, عکس
هشداری بسیار جدی در آستانه فصل امتحانات؛
آمار حکایت از آن دارد که1. 1 درصد از دانش‌آموزان شیشه مصرف می‌کنند، 4 درصد هم سابقه یک بار مصرف شیشه دارند، گرایش به مصرف مواد صنعتی میان دختران دانشجو بیشتر است و هزار و یک نکته نامطلوب و دردناک دیگر که اگر برای ریتالین و امثال داروهای مشابه آن بیان شوند، قطعا ده‌ها و شاید صد‌ها برابر افزایش نشان خواهد داد.
کد خبر: 395896
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 12:02-26 April 2014
سالانه چهار هزار تن در ایران معتاد می‌شوند؛ اگر این خبر را کنار افزایش 50 درصدی ریتالین در ایام امتحانات بگذاریم، نتیجه دردناکی به دست خواهد آمد. نخستین گام در مسیر اعتیاد به بهانه درس خواندن و رسیدن درجات بالای علمی!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که روز به روز بر شمار مبتلایان به انواع مخدر افزوده می‌شود و آمار دو میلیونی معتادان باورپذیری خود را تقریبا از دست داده است، به تازگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آماری ارائه کرده که به نوعی آغاز پدیده اعتیاد را هدف قرار داده است؛ مصرف بسیار زیاد «قرص شب امتحان» در کشور.

بر پایه این آمار، فروش این قرص که با نام تجاری «ریتالین» در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان را در ایام امتحانات راهی داروخانه‌ می‌کند و اینقدر تقاضا برای دریافت این فرآورده صنعتی را بالا می‌برد که بازار عرضه آن را تحت‌الشعاع قرار داده و به نوعی مهر صحت بر سوء مصرف آن می‌زند.

عوارض مصرف ریتالین برای پدر و مادرهایی که ایام امتحانات نگران تغذیه فرزندان‌شان هستند، اما یادشان می‌رود که مسیر آنها را هم چک کنند:+
عصبی شدن و بی خوابی 
حالت تهوع و استفراغ 
احساس سرگیجه و سردرد 
تغییرات ضربان قلب و فشار خون ـ که معمولا ‌افزایشی است، ولی در مواردی نیز به شکل کاهش دیده می‌شود‌ ـ 
خارش و جوش‌های پوست 
کاهش وزن و مشکلات گوارشی 
بروز حالت‌های روان‌پریشی 
بروز افسردگی پس از قطع مصرف
به این ترتیب، افزایش فروش دارویی که برای بیماران بیش‌فعال و کم‌فعال تجویز می‌شود، در ایام امتحانات دانش‌آموزی و دانشگاهی، چاره‌ای ‌نمی‌گذارد، جز آنکه اذعان کنیم دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی هستند که نمی‌دانند مخدر چیست، کدام داروها تیغ دو سر هستند، کارکرد آمفتامین‌ها چیست، اعتیاد از کدام پله آغاز می‌شود و...؟

این در حالی است که پزشکان و کارشناسان مبارزه با مواد مخدر این دارو را از جمله داروهای اعتیادآور می‌دانند که با اکستازی هم خانواده است و البته ترک آن بسیار سخت‌تر از ترک مواد مخدری مانند کراک است.

بنابراین، آشکار می‌شود که خلأ بزرگی در آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان به چشم می‌خورد که در سایه آن، قربانی می‌دهیم و از این موضوع آگاهی نداریم؛ اینقدر که پزشکی قانونی از افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از سوءمصرف مواد مخدر خبر می‌دهد و صراحتا از ریتالین به عنوان یکی از این کشنده‌ها نام می‌برد؛ اما هنوز چرخه عرضه و فروش ریتالین برقرار است و موسم امتحانات، رکورد فروش آن شکسته می‌شود.

اما آنچه در این میان تلخ‌تر است، شیوع اعتیاد در مدارس است، چراکه دانش‌آموزان به لحاظ شرایط سنی، استعداد بسیار بیشتری برای سقوط در گرداب‌های مهیب دارند و حال آنکه آمار روایت می‌کنند که در این قشر، طبق شیوع‌شناسی صورت گرفته در سال 90، چهار دهم درصد از دانش‌آموزان در ‌شانزده و هفده سالگی، یک بار ماده محرک شیشه را برای موفقیت در امتحانات خود استفاده کرده‌اند؛ آماری که برای مخدر معروف «شیشه» بیان می‌شود و معلوم نیست برای قرص ظاهرا بی آزاری که برای شب امتحان تجویز می‌شود، تا چه اندازه هولناک است.

آمار حکایت از آن دارد که1.1 درصد از دانش‌آموزان شیشه مصرف می‌کنند، 4 درصد هم سابقه یک بار مصرف شیشه دارند، گرایش به مصرف مواد صنعتی میان دختران دانشجو بیشتر است و هزار و یک نکته نامطلوب و دردناک دیگر که اگر برای ریتالین و امثال داروهای مشابه آن بیان شوند، قطعا ده‌ها و شاید صدها برابر افزایش نشان خواهند داد.

همه اینها در شرایطی رقم می‌خورد که به نظر پی به اهمیت ماجرا نبرده‌ایم که اگر می‌دانستیم، بی‌گمان بخش بزرگی از توان آموزشی خود را صرف آگاهی دادن به دانش آموزان و دانشجویان در این باره می‌کردیم؛ نمی‌دانیم وگرنه مبارزه با مواد مخدر را به مدارس و دانشگاه‌ها می‌کشاندیم و در مسیری گام می‌‌نهادیم که نگذاریم برای رسیدن به دانش و ثروت، بلای اعتیاد گریبانگیر جوانانمان شود.



موضوع مطلب : افزایش 50 درصدی اعتیاد برای یک نمره بالاتر!
این روز‌ها هر خبری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حاشیه همراه می‌شود؛ چه هنگامی که وی درباره رویکردهای فرهنگی‌اش سخن می‌گوید و چه وقتی که وی با سفیر جدید عربستان در ایران دیدار می‌کند، درد‌سر‌های تازه‌ای برای وی پدید می‌آورد.
کد خبر: 395823
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 09:14-26 April 2014
بوسه‌ای بر پیشانی هاشمی رفسنجانی که دردسرساز شد!این روز‌ها هر خبری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حاشیه همراه می‌شود؛ چه هنگامی که وی درباره رویکردهای فرهنگی‌اش سخن می‌گوید و چه وقتی که وی با سفیر جدید عربستان در ایران دیدار می‌کند، درد‌سر‌های تازه‌ای برای وی پدید می‌آورد. چند روزی است، یک بوسه بر پیشانی هاشمی رفسنجانی از سوی سفیر جدید عربستان در ایران برای وی درد‌سر‌ساز شده است و توییت‌‌ نویس‌های ایرانی و سعودی دو سه روزی هست که به انواع مختلف به این بوسه می‌پردازند! 

به گزارش «تابناک»، تازه‌ترین درد‌سر برای هاشمی رفسنجانی از دیدار وی با سفیر جدید عربستان سعودی در ایران آغاز شده است؛ جایی که سفیر سعودی‌های پیشانی آیت‌الله را می‌بوسد تا موج انتقاد از عربستان و ایران برای این بوسه بر پیشانی‌ به راه افتد.

نخستین انتقادات از این بوسه، از سوی سعودی‌ها در توئی‌تر آغاز شد. سعودی‌ها در توییت‌های خود از دیدار گرم سفیر جدیدشان با یکی از عالی‌ترین مقامات کشور دشمنشان انتقاد کردند. برخی از خبرگزاری‌های داخلی نیز به سرعت توییت‌های سعودی‌ها را به فارسی ترجمه کردند و از قول آنان نوشتند، چرا باید سفیر ما با مقامات حکومتی که از بشار اسد حمایت می‌کند، اینگونه دوستانه دیدار داشته باشد و در این میان، تصاویری از کشته‌شدگان سوری را با تصویر بوسه سفیرشان بر پیشانی آیت‌الله همراه کردند و این ملاقات را زیر سؤال بردند. 

در ایران هم وضع بهتر از این نبود و با اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب به استقبال دیدار هاشمی و سفیر جدید عربستان در ایران رفتند،‌ برخی‌ رسانه‌های اصولگرا به انتقاد از این دیدار گرم پرداختند؛ دیداری که در آن سفیر عربستان، مواضع رفسنجانی در قبال عربستان سعودی را ستود و از وی دعوت کرد ‌به عربستان سعودی سفر کند. 

این در حالی است که رقابت دو کشور پس از سقوط صدام حسین بالا گرفته ‌و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد این اختلافات روندی افزایشی داشته است. با ‌وجود این، هاشمی رفسنجانی همواره بر جلوگیری از ایجاد تنش‌های بیشتر با سعودی‌ها تأکید دارد و می‌گوید که اگر این دو کشور بتوانند مسائل دنیای اسلام را با همدیگر هماهنگ کنند، کمتر فتنه‌ای در دنیای اسلام پدید خواهد آمد. 

نکته مهم اما این است که سال‌های اخیر تنش فقط بین حکومت‌های ایران و سعودی وجود نداشته است، بلکه این تنش‌ها به افکار عمومی جوامع طرفین هم سرایت کرده است؛ هرچند این بار آغازکننده تنش، توییت‌نویس‌های سعودی بوده‌اند، افکار عمومی ایرانیان نیز از سعودی‌ها بسیار آزرده‌خاطر است. سعودی‌هایی که مشخص شده نه تنها با هزینه مبالغ گزاف در صدد تضعیف ایران و ایرانیان هستند، بلکه بار‌ها برخی از کشور‌ها را بر پایه اسناد ویکی لیکس، دعوت به حمله نظامی به ایران کرده‌اند.



موضوع مطلب : بوسه‌ای بر پیشانی هاشمی رفسنجانی که دردسرساز شد!
حواشی تیم پدیده شاندیز به مدیریت نیاز دارد؛
این روز‌ها که همه اخبار باید معطوف به جام جهانی باشد، خبرگزاری‌ها همواره از پیشنهاد چهار میلیاردی پدیده به امیر قلعه‌نویی و حضور توماس هسلر در این تیم تا خرید خلعتبری و ستاره‌های دیگر خبر منتشر می‌کنند.
کد خبر: 395970
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 14:59-26 April 2014
در حالی که تیم ملی دست و پا شکسته در آفریقای جنوبی خودش را برای روزهای گرم برزیل آماده می‌کند و در ایران همه به فکر هیأت مدیره و مدیرعاملان جدید سرخابی‌ هستند، فکر می‌کنید کدام تیم در صدر اخبار بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران قرار دارد؟ یک تیم نوپا که یک سال پس از تأسیسش جواز حضور در لیگ بر‌تر را پیدا کرده و علاه بر اینکه مشهدی‌ها را بعد از سال‌ها صاحب یک تیم در لیگ بر‌تر فوتبال ایران نموده، پای یک میلیاردر جدید را هم به فوتبال ما باز کرد. 

به گزارش «تابناک»، در حالی که یک هفته تا آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات فرصت ‌‌مانده، صفحه نخست خبرگزاری‌ها پر است از اخبار واقعی و غیر واقعی منتسب به تیم فوتبال پدیده شاندیز؛ تیمی که سال گذشته با خرید سهام باشگاه مس رفسنجان تأسیس ‌و یک سال پس از حضور در لیگ یک به ‌صدر‌نشینی گروه و قهرمان رقابت‌ها راهی لیگ بر‌تر شد. به جز حضور اکبر میثاقیان در رأس کادر فنی این تیم مدیرعامل متمول آن با فراهم آوردن امکانات گسترده برای تیمش موجب شد تا پدیده کاری را انجام دهد که خیلی از تیم‌های لیگ یکی سال‌هاست در آرزوی آن هستند. 

حضور یک مولتی میلیاردر دیگر در فوتبال ایران، موجب شده تا همه روی این تیم تمرکز کنند. دیگر نه تیم ملی در مرکز توجه است و نه از شانزده تیم حاضر در لیگ برتری خبری منتشر می‌شود. همه تنها و تنها به پدیده شاندیز پرداخته‌اند و شاید این مسأله، موجب شود تا یک تیم پرحاشیه دیگر در فوتبال ایران برای فصل آینده داشته باشیم؛ حضوری که اگر از اتفاقات فوتبال ایران در سال‌های گذشته درس نگیرد، ممکن است موجب ایجاد بحرانی دیگر در فوتبال ایران شود.

حضور یک مولتی‌میلیاردر دیگر در فوتبال ما و راه نا تمام بابک زنجانی

مالک شرکت بزرگ پدیده شاندیز هم مانند دیگر میلیاردرهای ایرانی، گویا طاقت نیاورد و سر از میدان پرحاشیه فوتبال درآورد. او که دو سال پیش تلاش نافرجامی‌ برای خرید راه‌آهن داشت،‌سرانجام موفق به خرید سهام باشگاه مس سرچشمه شد؛ هرچند راه‌آهنی که او مشتری‌اش بود، به یک میلیاردر دیگر رسید که این روز‌ها در اوین است. 

هم‌اکنون اما اخبار پیرامون او و تیماش، مانند اخباری است که در سال‌های گذشته حول تیم‌های استقلال اهواز، استیل اذین و راه‌آهن در جریان بود‌ و این چندان برای این تیم، هواداران مشهدی فوتبال و در مجموع فوتبال ایران خوب نیست. 

همین شب گذشته بود که سردار عزیز محمدی در ‌برنامه تلویزیونی، هنگامی که داشت از دور زدن ماجرای سقف قرارداد‌ها سخن می‌گفت، استیل‌آذین را ‌نخستین تیمی که این قانون را دور زد، معرفی کرد. پول‌های بی‌حساب و کتاب حسین هدایتی در یک تیم بی‌نام و نشان و تنها برای جذب ستاره‌های فوتبال ایران، موجب شد تا امروز و در این جایگاه با مشکل بزرگ پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب در باشگاه‌ها مواجه باشیم و کار به انتشار ریز قرارداد‌ها و هزار و یک اتفاق دیگر بیفتد. 

حضور یک منبع مالی دست به نقد در یک تیم فوتبال دیگر هم از این پتانسیل برخوردار است تا ترازهای کنونی فوتبال ایران را بر هم زند و این مسأله شاید موجب ایجاد دامن‌گیر شدن آفاتی دیگر در فوتبال ما شود. 

این روز‌ها که همه اخبار باید معطوف به جام جهانی باشد، خبرگزاری‌ها مدام از پیشنهاد چهار میلیاردی پدیده برای به خدمت گرفتن سرمربی و حضور توماس هسلر در این تیم تا خرید خلعتبری و ستاره‌های دیگر خبر منتشر می‌کنند. 

در پایان باید گفت اگر اخبار و رخدادها پیرامون تیم پدیده شاندیز ‌کنترل نشود، شاید این تیم نیز به سرنوشت ستاره‌های زودگذر فوتبال ایران ـ‌ که یکی دو فصلی با چک‌های رقم درشتشان توجه‌ها را به خود جلب کردند و‌ عاقبت بخیر نشدند ـ بدل شود و این به هیچ وجه حق مردم فوتبال‌دوست مشهد نیست که پس از سال‌ها به آسانی تیمشان در لیگ بر‌تر را از دست بدهند؛ افزون بر اینکه شاید آفاتی داشته باشد که بار دیگر گریبان فوتبال ایران را بگیرد؛ آن هم در روزگاری که همه تلاش می‌کنند ساختار فوتبال ایران را به سمت پاکی ببرند.



موضوع مطلب : حضور یک مولتی‌میلیاردر دیگر در فوتبال ما و راه نا‌تمام بابک زنجانی
<   1   2   3   4   5   >