سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
عده زیادی از مردم همراه آنها به راه افتادند تا ببینند رئیس پاسگاه با روحانی‌شان چه می‌کند. در پاسگاه، رئیس رو به روحانی کرد و گفت: با آن که چند بار به شما تذکر داده‌ایم، چرا به شخص اول مملکت جناب شاهنشاه دعا نمی‌کنید و از او تعریف نمی‌کنید!
کد خبر: 395959
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 15:23-26 April 2014
من نان امام زمان را نمی‌خورم که حلیم مشهدی عباس را هم بزنم!دفاع مقدس، تجلی رشادت قشرهای گوناگون مردم بود؛ طلبه، دانشجو و بازاری و پیر و جوان و زن و مرد. همه برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی آماده بودند و نتیجه نیز چیزی جز عقب‌نشینی و شکست دشمن متجاوز نبود. یکی از قشرهایی که با حضور در عرصه دفاع، نمادی شد از مجاهدت و استواری در دفاع از ایران، روحانیت بود. کم نبودند روحانیونی که در کنار نقش‌آفرینی فرهنگی، فکری و انگیزشی، خود در عمل لباس رزم پوشیدند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در میان شهدای روحانی طی هشت سال دفاع مقدس، شهید آیت‌الله مهدی شاه آبادی بود؛ یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و فرزند آیت الله العظمی شاه آبادی که خود از جمله استادان امام راحل بود. 

شهید آیت الله شاه آبادی، ششم اردیبهشت 63 در پنجاه و چهار سالگی در منطقه عملیاتی مجنون در حالی که در کسوت نماینده مردم در مجلس مشغول بازدید از خط مقدم بود، به شهادت رسید. کارنامه سیاسی و علمی این شهید، نشان از برجستگی‌های فراوانی دارد که می‌تواند‌، الگویی برای دوران امروز مطرح شود. 

زندگی‌نامه شهید

در سال 1309 ه. ش در اوج اختناق سنگین و شیطانی رضاخان، در خانه بزرگمردی که از استوانه‌های عرفان و سیاست بود و در دامان مادری عالم و با معرفت، فرزندی متولد شد که او را مهدی نامیدند. 

مهدی چهار سال داشت که به منظور فراگیری قرآن مجید وارد مکتب‌خانه شد و پس از دو سال، از فراگیری قرآن فارغ و راهی دبستان «توفیق» شد. او به موجب استعداد درخشانی که داشت، وقتی از مدرسه به خانه برمی‌گشت، پس از استراحت کوتاهی نزد پدر بزرگوارش آیت حق، ‌شاه آبادی رفته، ‌به فراگیری علوم دینی مشغول می‌شد. 

آنگاه که مهدی چهاردهمین بهار عمر خود را می‌گذراند، ‌وارد مدرسه علمیه «مروی» شد. سال 1327 ه. ش برای مهدی سالی سرنوشت ساز بود؛ او در یکی از عیدهای مذهبی در مجلسی با شکوه، افتخار پوشیدن لباس مقدس روحانیت را یافت. 

هرچند سال 1327 ش‌ برای مهدی سالی غرور‌آفرین بود، رخدادهای تلخ همیشه پیشاپیش مردان خدا می‌رود تا آن‌ها را در کوره‌های سختی آبدیده سازد. هنوز بیش از یک سال از طلبه شدن مهدی نگذشته بود که در سال 1328 ش‌، بهترین معلم و یاور خود را از دست داد. در این سال آیت الله شاه آبادی به سوی خداوند پر کشید. 

شیخ مهدی پس ازگذشت دو سال از فوت پدر، راهی شهر مقدس قم شد. او یک سال در قم اقامت کرد و سپس برای گذراندن دوره دبیرستان دوباره به تهران برگشت و در چهار ده ماه دوره دبیرستان را با موفقیت به پایان رساند. 

او در سال 1332 ه. ش و بعد از کودتای ننگین 28 مرداد برای نخستین بار دستگیر و زندانی ‌و‌ پس از مدت کوتاهی آزاد شد.

در مهر ماه‌‌ همان سال دوباره راهی قم شد و به تحصیل در حوزه علمیه ادامه داد. او رسائل را از آیت الله مشکینی و مکاسب را از آیت الله ستوده و کفایةالاصول را از آیت الله مجتهدی آموخت. در 25 سالگی دوره سطح به پایان رسید و در کلاس درس خارج فقه و اصول نشست. اساتید او در درس خارج، حضرت امام (قده) و آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و اراکی بودند. شیخ مهدی در درس‌های حوزه پشتکار عجیبی داشت و بسیار پیش می‌آمد که او تمام شب را به مطالعه مشغول بود و بعضی از شب‌ها استراحت او بیش از چهار ساعت نبود. 

خود او در این زمینه می‌گوید: 

‌«با مختصر غذایی در ماه مبارک رمضان افطار می‌کردم و به مطالعه می‌نشستم و هنوز جابه‌جا نشده بودم که صدا می‌زدند و می‌گفتند، دیر شده و نزدیک اذان است. به سرعت چیزی می‌خوردم و به نماز مشغول می‌شدم. در ‌چند سال متمادی در ایام تحصیل اتفاق نیفتاد که در شبانه روز بیش از چهار ساعت بخوابم؛ حتی پنج دقیقه هم نشد»! 

مبارزه ‌علیه رژیم طاغوت

شب عاشورا مسجد روستای گیلان آکنده از جمعیت عزادار بود و سخنران جوانی برای آن‌ها سخنرانی می‌کرد. پیش از این چند بار به او تذکر داده بودند که باید در منبر برای جناب اعلی حضرت! شاهنشاه «عاری از مهر» دعا کند، اما او بدون توجه به آن دستور‌ها، هیچ‌گاه برای شاه دعا نکرده بود. ناگهان صدای چکمه‌هایی، چشم‌ها را متوجه درب مسجد کرد. رئیس پاسگاه به همراه چند تن از ژاندارم‌ها وارد مسجد شدند و مستقیم‌‌ به طرف منبر رفتند، ولی سخنران بی‌توجه به آن‌ها به سخنرانی خود ادامه داد. رئیس پاسگاه، وقتی به منبر رسید، با پرخاشگری سخن روحانی را قطع کرد و او را از منبر پایین کشید و به طرف پاسگاه برد. 

عده زیادی از مردم همراه آن‌ها به راه افتادند تا ببینند رئیس پاسگاه با روحانی‌شان چه می‌کند. در پاسگاه، رئیس رو به روحانی کرد و گفت: با آنکه چند بار به شما تذکر داده‌ایم، چرا به شخص اول مملکت جناب شاهنشاه دعا نمی‌کنید و از او تعریف نمی‌کنید! روحانی آزاده حجت الاسلام شیخ مهدی شاه آبادی با صدای بلند در جمع مردم و افراد پاسگاه جواب داد: «من نان امام زمان را نمی‌خورم که حلیم مشهدی عباس را هم بزنم!» فرمانده پاسگاه از این همه شجاعت و این جواب دندان شکن غرق در حیرت شد. جالب‌تر اینکه وقتی همسر فرمانده این پاسگاه از قضیه مطلع شد، مدت‌ها با شوهرش قطع رابطه کرد. 

بی‌پروایی این روحانی آزاده در برخورد با طاغوت از او چهره‌ای مقاوم و سازش ناپذیر ترسیم کرده بود. در سال 1350 شمسی پس از حدود 21 سال اقامت در قم به تهران آمد و پس از مدتی اهالی روستای رستم آباد شمیران از ایشان دعوت کردند تا امامت جماعت مسجد آنان را قبول کند. ایشان هم با توجه به نیاز منطقه و برای جذب جوانان محل و تشکل آنان در قالب جلسات مذهبی، این مسئولیت را پذیرفت. از فعالیت‌های ایشان در رستم آباد، می‌توان به جلسات «تفسیر قرآن» اشاره کرد. در این مجالس، که بیشتر آنان را افراد تحصیل کرده و متدین تشکیل می‌دادند و همه هفته در شب‌های جمعه تشکیل می‌شد، موضوع بحث، تحقیق گروهی در زمینه آیات قرآن بود. 

در این مجالس نخست حجت الاسلام شاه آبادی نتیجه تحقیقات و مطالعات هر یک از افراد جلسه را می‌شنید و در پایان، خود به نتیجه‌گیری و جمع بندی می‌پرداخت. 

سجده آخر

آخرین سنگر حجت‌الاسلام شاه آبادی، نمایندگی دوره دوم مجلس بود که مردم تهران به پاس خدمات صادقانه‌اش با اکثریت آرا در مرحله اول و با حدود یک میلیون و دویست هزار رأی او را به مجلس شورای اسلامی فرستاد. اما تأکیدهای مکرر امام نسبت به رفتن روحانیون به جبهه‌ها از یک طرف و عشق ‌وصف ناشدنی خود او به رزمندگان کفر‌ستیز اسلام او را وا‌می‌داشت که با به دست آوردن کمترین فرصتی، راهی جبهه‌ها شود. او حتی حاضر نبود روزهای تعطیل مجلس را ‌استراحت کند و اگر تنها دو روز هم تعطیل بود، راهی جبهه‌ها می‌شد و آن دو روز را کنار رزمندگان می‌گذراند.

او در آخرین سفر به جبهه‌ها، در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت راهی جزایر مجنون شد. در جبهه، رزمندگان برای بوسیدن دستش هجوم آوردند، اما او خودداری کرده، می‌گفت: اگر رزمندگان سر ناقابل ما را بخواهند تقدیمشان می‌کنم و این سر در مقابل آن‌ها ارزش ندارد. 
آنگاه که روز پنجشنبه ششم اردیبهشت نماز ظهر و عصر را در جمع رزمندگان اقامه کرد، بعد از نماز، ‌ سر به سجده نهاد و با روحانیت تمام به پیشگاه خداوند عرضه داشت (الهم انی اسئلک ان تجعل وفاتی قتلاً فی سبیلک تحت رایة نبیک و ولیک مع اولیائک...) و چه زود خداوند تقاضای او را اجابت کرد. 

پس از نماز به بازدید خود از جزایر مجنون ادامه داد. هواپیمایی روز قبل با آتش رزمندگان قهرمان سقوط کرده بود که در ا‌دامه، از ‌آن هم بازدید کررد. آن شب، جمعه بود و چون قرار بود دعای کمیل برگزار شود، ‌ایشان می‌خواست به طرف «مقر» برگردد. ناگهان صدای انفجار خمپاره‌ای همه چیز را عوض کرد و لحظه‌ای بعد ندای منادی آسمان برخاست که به شیخ نستوده می‌گفت: ‌ارجعی الی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی.

فرشتگان بال‌های خود را گشوده بودند تا در شب شهادت امام کاظم (ع) شاهد معراجی دیگر باشند و روح شهیدی را به کاروان حسینیان ملحق کنند. خورشید خون گرفته بود و سعی می‌کرد هر چه زود‌تر خود را در افق پنهان کند تا شاهد آن لحظه دردناک نباشد. گویی خورشید نیز در خون تپیده بود. 
پیکر مطهر این شهید عزیز به تهران منتقل ‌و از مجلس شورای اسلامی به طرف بهشت زهرا تشییع شد و در کنار دیگر شاهدان گلگون کفن آرمید. 



موضوع مطلب : من نان امام زمان را نمی‌خورم که حلیم مشهدی عباس را هم بزنم!
در زمانی که مبایعه نامه نیز نظیم می‌شود، هر یک از دو طرف‌ که در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل نکند، باید ضرر و زیان پرداخت کند. هم‌اکنون نزدیک‌ چندین هزار نفر ‌قرار‌داد بسته‌اند و در بانک‌های گوناگون حساب باز کرده‌اند، ولی دست بانک‌ها به سردستگی بانک ملی اسیر شده‌اند.
کد خبر: 395972
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 17:05-26 April 2014
بانک‌ها کارشکنی کنند، وزیر را به مجلس می‌کشانمدر سال‌های اخیر، ‌سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خود و خانواده‌های این افراد، تسهیلات مختصری جهت خرید مسکن در اختیار ایثارگران می‌گذارد؛ اما ولی در اواخر سال 92 بانک‌ها به بهانه نا‌همخوان بودن منابع و مصارف، ‌یکباره اعلام کردند، امکان پرداخت چنین تسهیلاتی نیست و از پرداخت آن به متقاضیان خودداری کردند. 

این اقدام بانک‌ها با اعتراض شدید ایثارگرانی که متقاضی این تسهیلات بودند روبه‌رو شد. از سوی دیگر، ‌نگرانی برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت، به گونه‌ای که یکی از اعضای فراکسیون ایثارگران در تذکر شفاهی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: در قانون بودجه 92 مطابق ماده 94 این قانون، باید به یکصدهزار ‌ایثارگر با معرفی بنیاد شهید تا پایان خرداد سال جاری وام مسکن پرداخت شود.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه منابع لازم برای پرداخت این تسهیلات بین بانک‌ها توزیع شده است، گفت: بانک ملت از 22 هزار سهمیه و بانک رفاه از 11 هزار سهمیه، 20 درصد و بانک صادرات از 17 هزار سهمیه، 50 درصد و بانک سپه از 26 هزار سهمیه، 25 درصد را تقبل کرده‌اند. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با تابناک درباره این موضوع اظهار داشت: برابر قانون بودجه 92، 100 هزار سهم تسهیلات با نرخ 4 درصد برای ایثار‌گران اختصاص پیدا کرده است؛ اما‌ عمدتا تا سقف 20 تا 25 درصد اعتبارت محقق شد‌ و این در حالی است که مهلت معرفی به بانک تا پایان خرداد سال بعد از آن بود. 

نماینده مردم رشت افزود: بنا بر این وعده‌ای که به ایثارگران داده شده بوده و به صورت سنتی از سی سال پیش اجرا می‌شده، یکباره در پایان سال سیستم توسط بانک‌ها بسته شد و اعلام کردند، منابع و مخارج ما با هم همخوانی ندارد؛ بنابراین، پرداخت چنین تسهیلاتی مقدور نیست و این هنگامی اعلام شد که سازمان متولی آن (بنیاد شهید و ایثارگران) از افراد واجد شرایط دعوت کرده ‌و از افراد خواسته شده بود، ‌مبایعه‌نامه تنظیم کنند. 

این نماینده گفت: در زمانی که مبایعه نامه نیز نظیم می‌شود، هر یک از دو طرف‌ که در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل نکند، باید ضرر و زیان پرداخت کند. هم‌اکنون نزدیک‌ چندین هزار نفر ‌قرار‌داد بسته‌اند و در بانک‌های گوناگون حساب باز کرده‌اند، ولی دست بانک‌ها به سردستگی بانک ملی اسیر شده‌اند. 

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس گفت:‌ در ماده 94‌ بودجه 93 ‌که دولت 4 درصد تسهیلات به ایثارگران را نادیده گرفته بود، در کمیسیون تلفیق اصلاح کردیم؛ اما ‌کاری که اکنون دولت و بانک‌ها انجام می‌دهند، نشان دهنده این است که دولت مایل‌ به پرداخت تسهیلات مسکن به این افراد نیست.

اما آنچه از رئیس جمهور انتظار داریم، این است که در این زمینه باید ورود کند. بنا بر قانون بودجه 92 بنیاد شهید می‌تواند تا پایان خرداد، افراد واجد شرایط را معرفی کند و معرفی شدگان قبلی که دستگاه مربوطه و سازمان‌های وابسته برای آن‌ها تعهد ایجاد کرده‌اند، بانک‌های عامل و در رأس آنها بانک ملی موظف به پرداخت تسهیلات هستند، در غیر این صورت، و در صورت کارشکنی 100 درصد وزیر اقتصاد را به مجلس خواهیم کشاند.



موضوع مطلب : بانک ملی تسهیلات به مردم ندهد، وزیر را به مجلس می‌کشانیم
آیت‌الله جوادی آملی؛
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با بی‌عرضگی و اختلاس محقق نمی‌‏‎شود، ابراز کرد: وقتی از منابع خدادادی خود استفاده نمی‌کنیم و به بهانه تحریم از کشورهای دیگر برخی اجناس را وارد می‌کنیم، قیمت‌ها در کشور افزایش می‌یابد و این مسأله ربطی به تحریم ندارد، بلکه از بی‌عرضگی خودمان است.
کد خبر: 396000
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 17:34-26 April 2014
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی با بی‌عرضگی و اختلاس محقق نمی‌‏‎شود. 

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‎الله‎‏ عبدالله جوادی آملی امروز در دیدار مدیران، اساتید و کار‌شناسان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به روایات خادمان قرآن را دریافت کننده بالا‌ترین نعمت‌های الهی خواند و گفت: پیامبر اسلام فرمودند: زمانی که قرآن در دل فردی جای بگیرد، محفوظ می‌ماند. 

وی با بیان اینکه قلمرو حکومت هر کسی حوزه معرفت اوست، ابراز کرد: بسیاری از مردم نمی‌دانند در بهشت چه خبر است؛ از این روی آرزوی آن را نمی‌کنند؛ انسان باید چیزی را که از خدا می‌خواهد به آن علم داشته باشد. 

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه نباید قرآن وسیله کسب قرار گیرد، اظهار کرد: خادمان قرآنی باید قدر کار خود را بدانند. 

استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می‌شود، افزود: ‌ فرهنگ کار مورد تأکید قرآن قرار گرفته و این کتاب آسمانی ما را به کار، تلاش و کسب توصیه کرده است. 

وی با اشاره به آیات قرآن، یکی از اصول مقاومت را قیام دانست و گفت: اگر یک ملت بخواهد قیام کند و عزیز هم باشد، باید دستش در جیب خودش باشد؛ فقیر توان مقاومت ندارد. 

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با بی‌عرضگی و اختلاس محقق نمی‌‏‎شود، ابراز کرد: وقتی از منابع خدادادی خود استفاده نمی‌کنیم و به بهانه تحریم از کشورهای دیگر برخی اجناس را وارد می‌کنیم، قیمت‌ها در کشور افزایش می‌یابد و این مسأله ربطی به تحریم ندارد بلکه از بی‌عرضگی خودمان است. 

استاد برجسته تفسیر قرآن بیان کرد: متأسفانه برخی قرآنی سخن می‌گویند؛ اما قرآنی عمل نمی‌کنند.

وی بر ضرورت تقویت روحیه کار و تلاش تأکید نمود و با بیان اینکه مردم را باید اکرام کرد نه اطعام، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش، می‌توانیم قدرتمند شویم، چون مسائل اقتصادی ستون یک ملت است. 

حضرت آیت الله جوادی آملی عمل به اسلام را سبب موفقیت کشور در عرصه‌های گوناگون خواند و افزود: با عمل به اسلام، تحریم‌ها هیچ ضربه‌ای به ما نخواهد زد.



موضوع مطلب : اقتصاد مقاومتی با بی عرضگی و اختلاس محقق نمی‏‎شود
پرسپولیس مشتری خارجی پیدا کرد؛
«ما یک ضرب‌المثل در ایتالیا داریم که می‌گوییم، اول با هم آشنا می‌شویم، بعد نامزد کرده و ازدواج می‌کنیم و بعد به هم شلیک می‌کنیم!»؛ این سخنان جولیانا مونگاردی، خریدار ایتالیایی پرسپولیس است که تمایل دارد 49 درصد باشگاه پرسپولیس را بخرد.
کد خبر: 396025
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 18:59-26 April 2014
کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشداز وقتی وزارت ورزش و جوانان تصمیم به واگذاری استقلال و پرسپولیس گرفت، همواره نام مشتری‌های فراوانی برای خرید این تیم‌ها به میان آمد؛ هرچند بنا به استدلال عادل فردوسی‌پور به نظر نمی‌رسید، آدم عاقلی برای خرید تیم‌هایی که 70 و 45 میلیارد بدهی دارند، پیشگام شوند؛ اما گویا سرمایه‌های آشکار و پنهان این دو تیم سرمایه‌گذاران متعددی را وسوسه کرده تا با پرداخت چند صد میلیارد، مالکیت این تیم‌ها را در اختیار بگیرند؛ هرچند بعید به نظر می‌رسد، دولت سایه‌اش را از سر این تیم‌ها بردارد.

به گزارش «تابناک»، سفر هیأتی از مدیران ایتالیایی تیم جنوا به تهران و جلسه با اعضای اتحادیه باشگاه‌های فوتبال، موجب شد شایعاتی پیرامون پیدا شدن خریداران خارجی برای تصاحب سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بر سر زبان‌ها بیفتد؛ شایعاتی که به ‌رغم تکذیب‌های عزیز محمدی با مصاحبه امروز جولیا مونگاردی، یکی از سرمایه‌گذاران ایتالیایی با یکی از خبرگزاری‌های ایرانی، رنگ بوی واقعی‌تری به خود گرفت. 

در آغاز این صادق درودگر بود که از تمایل خریداران ایتالیایی برای تصاحب سهام باشگاه پرسپولیس خبر داده بود. او که یکی از حاضران نشست هیأت ایتالیایی با مسئولان اتحادیه باشگاه‌های ایرانی بود، گفت: «در ابتدای مذاکرات با آقای مونگاردی به ایشان خرید سهام باشگاه ملوان را پیشنهاد دادم و حتی طرحی را هم ارائه کردم. پس از آن بحث باشگاه استقلال به میان آمد، ولی او خیلی تمایل دارد در پرسپولیس سرمایه‌گذاری کند. به همین دلیل، پس از مذاکره با مسئولان مربوطه، اعلام شد 49 درصد سهام باشگاه پرسپولیس را می‌توان به این سرمایه‌گذار ایتالیایی واگذار کرد. البته این کار باید در چهارچوب قانون، منافع ملی و منافع باشگاه پرسپولیس باشد».
 
با این حال، خود مونگاردی از تمایل فراوانش برای سرمایه‌گذاری در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس سخن می‌گوید. «من شنیده‌ام پرسپولیس سی میلیون هوادار در ایران دارد و در اروپا به این تیم می‌گویند، یوونتوس خلیج فارس. 

پرسپولیس تیمی است که می‌تواند با یک برنامه‌ریزی درست هر سال به قهرمانی آسیا دست پیدا کند. من این قول را می‌دهم که اگر بتوانم سهام پرسپولیس را بخرم، در پایان سه سال این تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. 

مونگاردی خاطرنشان کرد: من در مورد علی دایی چیزهای بسیاری شنیده‌ام و برای همین دوست دارم در پرسپولیس سرمایه‌گذاری کنم».

کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشد

اما درباره امکان واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به خریداران خارجی، هنوز اما و اگرهایی هست. عزیز محمدی بر این باور است که خارجی‌ها نمی‌توانند سهام استقلال پرسپولیس را بخرند و به جز این دو تیم، سهام سایر باشگاه‌ها را تا سقف 49 درصد از آن خود کنند؛ اما خبرنگاران با استناد به حرف‌های سخنگوی فراکسیون ورزشی مبنی بر امکان واگذاری 49 درصدی سهام استقلال و پرسپولیس از مونگاردی در خصوص رضایتش از تصاحب احتمالی سهام 49 درصدی پرسپولیس پرسیده‌اند و او در پاسخ می‌گوید: «49 درصد برای شروع عالی است. ما یک ضرب‌المثل در ایتالیا داریم که می‌گوییم اول با هم آشنا می‌شویم، بعد نامزد کرده و ازدواج می‌کنیم و بعد به هم شلیک می‌کنیم!».
 
هرچند میزبان‌های ایرانی ایتالیایی‌ها، مانع این موضوع شدند که خبرنگاران از آن‌ها در خصوص تمایلشان برای خرید سهام پرسپولیس با 70 میلیارد بازدهی دارند یا خیر؛ اما حضور مونگاردی و هیأت همراهش در ایران و تمایل آن‌ها برای خرید سهام پرسپولیس، آزمون خوبی است برای راستی‌آزمایی اراده وزارت ورزش و دولت در راستای خصوصی‌سازی واقعی استقلال و پرسپولیس. 

در پایان باید گفت، سخنان عزیز محمدی درباره واگذار نکردن سهام این دو تیم به خریداران خارجی کمی خارج از منطق و مبتنی بر احساسات بود‌‌؛ همان احساساتی که این دو باشگاه را سرمایه ملی می‌داند و به همین دلیل هم به هیچ وجه راضی نمی‌شود تا مالکیت و مدیریت آن‌ها را از دست بدهد.



موضوع مطلب : کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشد
در پی ناکامی پارلمان لبنان در رسیدن به اجماع جهت انتخاب رئیس جمهور جدید، تحولات سیاسی در این کشور وارد فاز جدیدی شده است. به اعتقاد تحلیلگران، این امر بیش از هر چیز تأییدگر نقش مهم قدرت های منطقه ای در سرنوشت سیاسی لبنان و به ویژه ضرورت نقش آفرینی ویژه ایران و عربستان سعودی برای پیشرفت پروسه سیاسی در این کشور است.
کد خبر: 395994
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 21:58-26 April 2014
ایران و عربستان بر سر لبنان به توافق خواهند رسید؟در پی ناکامی پارلمان لبنان در رسیدن به اجماع جهت انتخاب رئیس جمهور جدید، تحولات سیاسی در این کشور وارد فاز جدیدی شده است. به اعتقاد تحلیلگران، این امر بیش از هر چیز تأییدگر نقش مهم قدرت های منطقه ای در سرنوشت سیاسی لبنان و به ویژه ضرورت نقش آفرینی ویژه ایران و عربستان سعودی برای پیشرفت پروسه سیاسی در این کشور است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «دیلی استار» در تحلیلی که به تازگی درباره شرایط سیاسی لبنان منتشر کرده، می نویسد ناکامی پارلمان در انتخاب رئیس جمهور جدید، نشانگر آن است که هیچ رئیس دولتی در لبنان نمی تواند بدون حصول توافقی میان قدرت های منطقه، به ویژه ایران و عربستان، روی کار بیاید.

علاوه بر این، به اعتقاد تحلیلگران، این امر شکاف های عمیق موجود در میان نخبگان سیاسی لبنانی را آشکار کرده و بیانگر آن است که یک کاندیدای افراطی از جانب هر یک از احزاب و جناح ها که مطرح شود، بختی برای رسیدن به ریاست جمهوری نخواهد داشت. 

مدت دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان در ماه می به پایان می رسد و یک دوره 60 روزه برای مشورت و رایزنی احزاب و گروه ها جهت انتخاب رئیس جمهور جدید پیش بینی شده است. رئیس جمهور جدید باید بتواند دو سوم از آرای پارلمان 128 نفره لبنان را کسب کند. 

«نبیه بری»، رئیس پارلمان، روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه ای را برای انتخاب رئیس جمهور جدید تشکیل داد. در این جلسه، «سیمر جعجع»، نامزد معرفی شده از سوی جریان «14 مارس» تنها توانست 48 رأی به دست بیاورد و «هنری حلو» نامزد میانه رو نیز پشت سر وی قرار گرفت. 

در این جلسه، اکثر نمایندگان ائتلاف «8 مارس» آرای سفید به صندوق انداختند و نامزد مشخصی را در مقابل جعجع معرفی نکردند. بر این اساس، قرار است جلسه بعدی برای انتخاب رئیس جمهور، این هفته برگزار شود.

رئیس جمهور لبنان به طور سنتی از طریق توافق قدرت های خارجی دارای منفعت در این کشور انتخاب شده است و کارشناسان بر این باورند که رأی گیری روز چهارشنبه و به نتیجه نرسیدن آن، نشانه ای است مبنی بر اینکه این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت. 

«ماریو ابوزید»، کارشناس مسائل لبنان در مرکز مطالعات خاورمیانه کارنگی معتقد است پس از جلسه روز چهارشنبه، روند واقعی انتخابات ریاست جمهوری تازه آغاز شده است. اما پس از این جلسه، قدرت های خارجی نیز بار دیگر در روند رایزنی ها وارد می شوند و افزون بر این، جریان 8 مارس نیز نامزدی را معرفی خواهد کرد.

«سامی نادر»، از دیگر کارشناسان مسائل لبنان نیز می گوید ناکامی پارلمان در انتخاب رئیس جمهور جدید در جلسه اخیر، امری عجیب و غیرمنتظره نبوده؛ اما اختلافات شدید میان جناح ها نشانه ای است مبنی بر اینکه در روند چیز زیادی در روند انتخاب رئیس جمهور در لبنان تغییر نکرده و اختلاف مواضع میان نخبگان سیاسی لبنانی بسیار عمیق است.

از سوی دیگر، باید اشاره کرد که ناکامی جعجع در کسب آرای لازم نیز امری دور از انتظار نبود؛ زیرا وی از مخالفان سرسخت حزب الله و به ویژه از منقدان حضور نیروهای حزب الله در سوریه به شمار می رود. افزون بر این، وی در سال 1994 به اتهام مشارکت در یک بمب گذاری بازداشت شده بود و پیش از آن نیز در سال 1987 به اتهام مشارکت در ترور «رشید کرمی»، نخست وزیر لبنان، به حبس ابد محکوم شده بود.

«هلال خشان»، استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی بیروت متقد است معرفی جعجع برای پست ریاست جمهوری، بیشتر تلاشی برای معرفی وی به عنوان یک سیاستمدار عادی بوده تا اقدامی با هدف رسیدن وی به ریاست جمهوری. 

به هر حال، به اعتقاد وی، عدم اطمینان درباره اینکه چه کسی رئیس جمهور آینده لبنان خواهد شد، طی هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی پیش بینی می کند که جلسه این هفته نیز به واسطه به حد نصاب نرسیدن، اصولاً برگزار نشود و در صورتی هم که برگزار شود، نتواند رئیس جمهور را انتخاب کند. وی نیز اشاره می کند که برنده نهایی، فردی خواهد بود که حاصل اجماع منطقه ای با حضور ایران و عربستان باشد. 

دیگر تحلیلگران معتقدند که در صورت برگزاری جلسه این هفته پارلمان، راه برای معرفی نامزدی که مورد اجماع باشد فراهم خواهد شد و علاوه بر این، افرادی که از سوی هر یک از طرفین به عنوان چهره های افراطی شناخته می شوند نیز از دور کنار خواهند رفت. با این حال، نکته ای که درباره آن توافق وجود دارد، ضرورت توافق ایران و عربستان بر سر نامزد نهایی مورد تأیید برای رسیدن به ریاست جمهوری لبنان است. 



موضوع مطلب : ایران و عربستان بر سر لبنان به توافق خواهند رسید؟
یکشنبه 93 اردیبهشت 7 :: 1:39 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر
این فرد دو سال است که بازی در آورده است و به تعهداتی که داده عمل نمی کند باید قوه قضائیه با شدت و جدیت وارد شود و کار را دنبال کند. در حال حاضر این فرد در بازداشت است و باید اموال داخلی و خارجی این فرد توقیف شود و به اتهاماتش در دادگاه سریعا رسیدگی گردد.
کد خبر: 396039
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 22:37-26 April 2014
بانک‌ها کارشکنی کنند، وزیر را به مجلس می‌کشانمبابک زنجانی اسمی است که طی چند سال گذشته هر از چند گاه در رسانه ها مطرح شده و اغلب نیز با حواشی و جنجال همراه بوده است. بابک زنجانی مالک و رئیس هیئت مدیره   «هلدینگ سورینت» در سن 43 سالگی دارای  سرمایه ای بالغ بر 000 . 000? 000? 000? 25 است، او می گوید این رقم عجیب و غریب در این مدت تنها با «یاری خدا» حاصل شده و هیچگونه دست های پشت پرده و یا سفارش های آقایان از بالا در کار نبوده ؛ او معتقد است تنها گاهی اوقات شانس به یاری اش آمده و فقط و فقط «خدا برایش خواسته» است.

به گزارش «تابناک»، او و موسسه‌های مرتبط با او در آوریل 2013  نیز توسط آمریکا به پولشویی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متهم شده‌اند. دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با اعلام این خبر، ایران را به توسل به تمهیدات مجرمانه و پولشویی برای جابجایی نفت و پول خود متهم کرد.  

در واقع نام زنجانی بیشتر از زمانی که در لیست تحریم های آمریکا و اروپا قرار گرفت مطرح شد زیرا با توجه به اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا یک فرد غیردولتی و غیرنظامی ایرانی را به ندرت در فهرست تحریم ها قرار می دهند این سوال مطرح شد که آیا وی از نیروهای دولتی است و یا وابستگی به فعالیت های دولت دارد.  

بدهی بابک زنجانی از بابت نفت به دولت

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در شریور ماه گذشته اعلام کرد: « بابک زنجانی، بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفته که آقای زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.

21 شهریور نیز جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته: بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت "دو میلیارد دلار نیست، بلکه دو میلیارد و 800 میلیون دلار است". 

پیش از آن نیز مسعود میرکاظمی – رئیس کمیسیون انرژی مجلس – از بدهی 2?8 میلیارد دلاری بابک زنجانی خبر داده و گفته بود: «بابک زنجانی 2?8 میلیارد دلار میعانات و فراورده ایران را با تبانی شرکت نیکو در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است». 

اما زنجانی در مورد بدهی 1.9 میلیارد دلاری پول نفت به خزانه، می‌گوید که قبلاً 700 میلیون دلار از این پول را پرداخت کرده است، اما تحریم‌ها مانع از انتقال 1.2 میلیارد دلار باقی‌مانده به حساب وزارت نفت شده است. 

وی در آن زمان گفته بود: اگر آنها فردا یک شماره حساب به من بدهند که تا یک میلیارد یورو بتواند پذیرش کند، من این پول را باز خواهم گرداند. وقتی وزارت نفت و بانک مرکزی تحت تحریم هستند، من چگونه می‌توانم این پول را انتقال بدهم؟ ما قادر به انتقال این پول نیستیم، اما پول در حساب است.» 

میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این زمینه گفته است: 3 یا 4 ماه پیش کمیسیون انرژی کمیته‌ای تشکیل داد که موضوع بدهی بابک زنجانی به نفت را بررسی کند. 

وی افزود: در این کمیته افراد مختلفی از شرکت ملی نفت، شرکت نیکو، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات دعوت شدند و درباره این پرونده توضیحاتی ارائه کردند. زنجانی نیز گفته بود که من حرف‌هایی دارم و از کمیته خواسته بود اجازه دهند، با حضور در این کمیته پیگیری حرف خود را مطرح کند و اعضای کمیته هم وی را دعوت کردند. 

اما سید حسین دهدشتی دیگر عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز با اشاره به کارگروه کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت ،عنوان کرده است: جلسات جداگانه ای برای بررسی خروج 2.8 میلیارد دلار از فرآورده نفتی از کشور با شرکت نیکو و مسئولین دیوان محاسبات و بانک مسکن برگزار کرد اما تناقضاتی در توضیحات آنها وجود داشت از این رو از بابک زنجانی برای ارایه توضیحات به کمیسیون انرژی مجلس دعوت شد. 

وی می افزاید: بابک زنجانی مدعی بود که پول نفت فروش رفته را واریز کرده اما به دلیل تحریم در بانکهای خارجی بلوکه شده است وی در جلسه کارگروه قول داد تا مشکل را حل کرده و اعلام کرد تا بازگشت پول به کشور املاکش را به عنوان ضمانت در اختیار وزارت نفت قرار دهد.  

نماینده مردم آبادان درمجلس با بیان اینکه باید این که ارزش دارایی‌های بابک زنجانی به میزان 2 میلیارد دلار باید محرز شود، گفته است: بر اساس اعلام وزارت نفت مبلغ دلارهای نفتی وصول نشده 2 میلیارد دلار است و 800 میلیون دلار مابقی هم فراورده‌هایی بوده که فروش نرفته و به کشور بازگردانده شده است.

اما ماجرای زنجانی به اینجا ختم نمی شود و گویا مبالغ دیگری نیز به دولت ایران بدهکار است آنگونه که رئیس جمهور در سفر خود به استان خوزستان اعلام کرد علاوه بر فروش نفت مبالغی نیز به صورت نقدی از طرف دولت قبلی در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته بود.

از سوی دیگر پرونده بابک زنجانی در قضیه تامین اجتماعی و قرارداد خرید شرکت وی با این سازمان که مبلغ آن بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان بود از ابعاد دیگری از این ماجراست که این پرونده را تبدیل به یک کلاف سر در گم کرده است.

به هر حال بابک زنجانی در حال حاضر با توجه به برخی ایرادات در پرونده در بازداشت موقت به سر می برد و تا پرداخت کامل خسارت و رسیدگی کامل به پرونده در زندان خواهد ماند، آن گونه که گفته می شود بابک زنجانی مبلغ تمام بدهی های خود را در قالب چکی به دولت داده است و از قرار معلوم سر رسید چک مذکور امروز بوده است.

امیر عباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک با اشاره به این موضوع گفت: امروز چک زنجانی پاس نشد و تا زمانی که چک پاس نشود وی در زندان خواهد ماند.

این نماینده گفت: این فرد دو سال است که بازی در آورده است و به تعهداتی که داده عمل نمی کند باید قوه قضایه با شدت و جدیت وارد شود و کار را دنبال کند. در حال حاضر این فرد در بازداشت است و باید اموال داخلی و خارجی این فرد توقیف شود و به اتهاماتش در دادگاه سریعا رسیدگی گردد.



موضوع مطلب : چک بابک زنجانی به وزارت نفت پاس نشد
در حالی که در ماه‌های اخیر، اخبار مربوط به آزار و اذیت شیعیان در کشور مالزی به طور پیوسته منتشر شده است، ظاهرا موج شیعه‌ستیزی به پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان نیز رسیده است و این کشور شاهد تشکیل اولین ائتلاف ضدشیعی جهان شده است.
کد خبر: 396073
تاریخ انتشار:06 اردیبهشت 1393 - 23:00-26 April 2014
تشکیل اولین ائتلاف ضدشیعی جهان در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان

هفته گذشته گردهمایی اولین ائتلاف ضد شیعی جهان در جاکارتا پایتخت اندونزی تشکیل شد و هزاران شرکت‌کننده در آن خواستار جهاد علیه شیعیان شدند. در حالی که چندین مقام دولتی نیز در این گردهمایی حضور داشتند، یک خبرنگار وابسته به موسسه اهل البیت اندونزی که برای اطلاع از محتوای گردهمایی در ان حاضر شده بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، در حالی که کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا در ماه‌های اخیر شاهد ظهور موج شیعه‌ستیزی شبه رسمی بود، اکنون رسانه‌های اندونزی از تشکیل ائتلافی خبر می‌دهند که دلیل تشکیل آن مبارزه با شیعیان است.

این ائتلاف چندین گروه با برنامه کاری شیعه‌ستیزانه و از جمله جبهه ضد ارتداد به رهبری احمد بن زین الکف را در بر می‌گیرد.

نتیجه این گردهمایی، صدور اعلانیه ضد شیعه بود که در آن به موارد زیر اشاره شده است.

1-  ائتلاف مجمعی برای تبلیغ و ارتقای ایمان و جلوگیری از فساد و تباهی است. 

2-  ائتلاف همه اقدامات لازم را برای بیشینه کردن پیشیگیری از شیوع آموزه‌های ارتدادآمیز پیروان مذهب شیعه انجام خواهد داد. 

3-  ائتلاف، روابط مناسبی با دیگر سازمان‌های تبلیغی ایجاد خواهد کرد.

4- ائتلاف از دولت می‌خواهد که در سریع‌ترین زمان، بر تشیع ممنوعیت وضع کرده و مجوز همه موسسات، سازمان‌ها و نهادهای متعلق به شیعیان را فسخ نماید.

احمد بن زین الکف در سخنرانی خود مدعی شد که زمان آن رسیده است که بر ضد شیعیان جهاد اعلام شود و از این پس نباید اصلا تحمل شوند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، جبهه مدافعین اسلام بود که اعضای آن با ماسک‌ها سیاه، پیراهن‌هایی پوشیده بودند که عبارت «شکارچیان ارتداد» بر روی ان نقش بسته بود.

روزنامه جاکارتا گلوب از تارجونو ابو معاس رهبر این گروه نقل کرده است که «همه ما باید آگاه باشیم که شیعیان، اموزه‌های اسلام را بدنام کرده‌اند و دولت ما باید در این باره مانند دولت مالزی عمل نماید». دولت مالزی به نحو روزافزونی در مورد برگزاری شعائر دینی شیعیان سختگیری می‌کند و به همین سبب مورد انتقاد دیدبان حقوق بشر قرار گرفته است.

رسانه‌های اندونزی تشدید موج شیعه‌ستیزی را با نزدیک شدن به دوره انتخابات پیش رو در این کشور مرتبط می‌دانند. جمعیت علمای این کشور گفته است که از هر نامزدی که برنامه‌های ضدشیعی را در دستور کار قرار دهد حمایت می‌کند و هر نامزدی که اماده برخورد با شیعیان باشد می‌تواند به ریاست جمهوری برسد.

قبل از برگزاری گردهمایی تشکیل این ائتلاف اعلام شده بود که احمد هریاوان فرماندار جاوه غربی و چولیل رضوان از اعضای شورای علمای اندونزی در آن شرکت خواهند جست. اگر چه فرماندار تحت فشار زیاد در این گردهمایی حاضر نشد ولی دستیار خود را به آن فرستاد و وی نیز به صراحت از این ائتلاف حمایت کرد.

اندونزی در ضدیت با شیعیان سابقه دارد و از وزیر امور دینی این کشور نقل شده است که شیعیان را مرتد و منحرف از اصول آموزه‌های اسلامی دانسته است.

در سال 2012، یکی از رهبران شیعه به اتهام کفر به دو سال زندان محکوم شد و در حمله عده‌ای خشمگین به منازل شیعیان و آتش زدن آن، دو نفر کشته شده و صدها نفر مجبور به فرار به مناطق دیگر شدند.

جمعیت شیعیان اندونزی یک میلیون نفر برآورد شده است که در مناطق مختلف کشور و به ویژه جاکارتا پایتخت حضور دارند. ریشه شیعیان این کشور به سید علی العریضی از فرزندان امام صادق منتسب می‌شود که همراه با خانواده خود در قرن نهم میلادی به اندونزی مهاجرت کرده است.

 




موضوع مطلب : تشکیل اولین ائتلاف ضدشیعی جهان در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان
گلایه‌ای که داشتیم این بود که با توجه به فشار اقتصادی دشمنان علیه کشورمان زیاد شده و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که دولت‌ها نگاهشان به توانمندی‌های درونی باشد، بسیاری از مشکلات مردم با تمرکز و توان داخلی قابل حل است و این همان اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: 394670
تاریخ انتشار:01 اردیبهشت 1393 - 12:08-21 April 2014
اگر به حفظ ارزش‌ها توجه شود هیچ تعارضی بین سپاه و دولت‌ها نیست

سردار محمدعلی جعفری گفت: اگر به حفظ ارزش‌های انقلاب توجه شود هیچگونه تعارضی بین سپاه و دولت‌ها وجود ندارد.

 

به گزارش «تابناک»، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسیت دوم اردیبهشت سالروز تصویب اساسنامه سپاه برگزار شد، گفت: ‌فلسفه وجودی سپاه این است که انقلاب اسلامی حفظ شود.


 

فلسفه وجودی سپاه حفظ انقلاب و حمایت از مردم است

 

وی با بیان اینکه معمولا انقلاب ها در دنیا عمر زیادی ندارند، اظهار داشت: انقلاب‌ها در نقاط مختلف دنیا یا استحاله می شوند یا از بین می‌روند اما انقلاب اسلامی بعد از 35 سال، هنوز پویا و هدفمند به راهش ادامه می دهد.

 

فرمانده سپاه افزود: به منظور حفظ و همچنین پیش‌برندگی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بود که تصمیم گرفته شد نهادی انقلابی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل بگیرد که وظیفه و ماموریت آن حفاظت از انقلاب و پاسداری از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌هاست.

 

سرلشکر جعفری همچنین با اشاره به برداشت‌های غلط از فلسفه وجودی سپاه پاسداران و برخی تردیدافکنی‌ها مبنی بر اینکه پس از استقرار کامل نظام جمهوری اسلامی، چه نیازی به وجود سپاه است، گفت: دیدیدم که در سال 1378 رهبر معظم انقلاب به شدت علیه این تردیدافکنی‌ها موضع‌گیری کرده و بر لزوم وجود سپاه پاسداران برای تداوم و پیش‌برندگی نظام جمهوری اسلامی در همه زمان‌ها تاکید کردند.

 

وی افزود: به دلیل عملکرد سپاه در حفاظت از دستاوردهای انقلاب است که امروز با هجمه‌ها و مخالفت‌های شدیدی از سوی دشمنان انقلاب و نظام روبرو می‌شود.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رابطه سپاه با مردم چگونه است و چرا دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در تلاشند سپاه را مقابل مردم قرار دهند، گفت: فلسفه وجودی سپاه حمایت از مردم و همراه بودن با مردم است و اگر 2،3 ویژگی و مشخصه بارز و برجسته برای سپاه بشماریم، قطعا یکی از آنها مردمی بودن خواهد بود که در کنار انقلابی بودن و مذهبی بودن، ویژگی‌های 3 گانه سپاه را تشکیل می‌دهند.

 

سردار جعفری افزود: مردمی بودن سپاه فلسفه‌اش آن است که خود انقلاب اسلامی بدون مردم و خواست، حمایت، اعتقاد و باور مردم اصلا معنایی ندارد لذا وقتی انقلاب اسلامی اینقدر وابسته به مردم و حمایت و پشتیبانی ملت است، چگونه می‌شود سپاه بتواند مقابل مردم باشد؛ این یک مسئله تناقض‌آمیز است که سپاه را بتوانند غیرمردمی جلوه دهند. همه عرصه‌های ماموریتی سپاه مرتبط با مردم است و سپاه بدون مردم نمی‌تواند نقش‌آفرینی کند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه‌های دفاعی و سایر حوزه‌ها، اعتقاد سپاه همواره به‌کارگیری نیروهای مردمی بوده است، گفت: در جنگ تحمیلی نیز برخلاف نظریه بنی‌صدر و مخالفت شدیدی که وی با حضور مردم در جبهه‌های نبرد داشت، امام راحل بر این امر یعنی مردمی کردن امور تاکید داشت که بعداً در قالب بسیج نیروهای مردمی با سازماندهی سپاه عازم جبهه‌های نبرد شدند.


 

فتنه 88 بدون حضور مردم پایان نمی یافت

 

وی با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت:فتنه آن سال بزرگترین فتنه سیاسی، امنیتی علیه ایران بود که بدون نقش تعیین کننده مردم که همان بسیجی ها هستند، پایان نمی‌یافت.

 

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و اعلام آمادگی سپاه و بسیج برای همکاری با دولت در این عرصه، آیا دولت رغبتی برای استفاده از ظرفیت‌های سپاه دارد گفت: همکاری سپاه با دولت‌ها با هدف ایفای نقش سپاه در راستای برقراری امنیت، رفاه، آسایش و معیشت مردم است.


 

دلیلی برای عدم همکاری سپاه با دولت ها وجود ندارد

 

سردار جعفری با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها نیز همین است افزود: سپاه نمی‌تواند با دولت‌ها همکاری نداشته باشد و با توجه به گستردگی سپاه، بسیج و توان عظیم آنها این همکاری می‌تواند و باید در خدمت مردم باشد.

 

فرمانده سپاه پاسداران هدف دولت‌ها را خدمت به مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: دلیلی برای عدم همکاری سپاه با دولت‌ها ندارد اما دولت‌ها دیدگاهشان متفاوت است و ممکن است در جاهایی در برخی دولت‌ها تقابلی بین مسائل سیاسی و یا توجه به جلب آرای مردم و موضوع خدمتگزاری، فرهنگ و ارزش‌های مردم دیده شود؛ برخورد دولت‌ها ممکن است اینها را در تعارض و فقط صرفا اهداف سیاسی را ببیند و تا جایی در مسیر انقلاب اسلامی و اسلامی بودن جمهوری اسلامی نباشد.


 

ممکن است سپاه برای حفظ انقلاب تذکراتی به دولت ها بدهد

 

وی بر همین اساس تاکید کرد: تا اینجا ممکن است سپاه تذکراتی بدهد تا نقش خود در حفظ انقلاب اسلامی را ایفا کند، وقتی سپاه می‌خواهد نقش خود را در حفظ انقلاب انجام دهد ممکن است به نظر بیاید که می‌خواهد با برخی دولت‌ها مخالفت کند در حالی که اینطور نیست.

 

سردار جعفری با بیان اینکه اگر به حفظ ارزش‌های انقلاب توجه شود هیچگونه تعارضی بین سپاه و دولت‌ها وجود ندارد به گلایه اخیرش از دولت‌ها اشاره کرد و افزود: گلایه‌ای که داشتیم این بود که با توجه به فشار اقتصادی دشمنان علیه کشورمان زیاد شده و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که دولت‌ها نگاهشان به توانمندی‌های درونی باشد، بسیاری از مشکلات مردم با تمرکز و توان داخلی قابل حل است و این همان اقتصاد مقاومتی است.

 

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حال با توجه به در اختیار بودن سازمان گسترده بسیج توسط سپاه، توانمندی زیادی در اختیار سپاه قرار دارد و بسیج بیش از 20 میلیون عضو دارد که با سپاه در ارتباط هستند.


 

ورود سپاه به اقتصاد مقاومتی منوط به مطالبه دولت است

 

وی با تاکید بر اینکه سپاه می‌تواند از این توان در خدمت اقتصاد مقاومتی استفاده کند تصریح کرد: البته این منوط به مطالبه و حمایت و خواست دولت است.

 

سردار جعفری ادامه داد: در این زمینه استقبال هم شده بود اما شاید به خاطر تمرکز در اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها نتوانسته‌اند وارد این موضوع شوند.

 

جعفری ادامه داد: تهدیدات فرهنگی در حال حاضر مهم‌ترین تهدید علیه انقلاب است که این تهدیدات هدف‌شان باورها و ایمان مردم است.


 

سپاه مدافع انقلاب در داخل و خارج مرزها است

 

وی با بیان اینکه در صورتی که دشمن اعتقادات و فرهنگ مردم را تغییر دهد مسئله انقلاب اسلامی از بین می‌رود گفت: سپاه مدافع انقلاب اسلامی هم در داخل و هم بیرون مرزهای کشور است.

 

فرمانده کل سپاه با اظهار این مطلب که هر کشوری که طرفدار شعار و راه انقلاب اسلامی شدند و می‌خواهند آن را ادامه دهند به صورت طبیعی مورد ظلم و مخالفت‌های نظام سلطه واقع می‌شوند به لبنان، سوریه، مصر و بسیاری از کشورهای اسلامی که در بیداری اسلامی حرکتی کردند اشاره کرد و گفت: سپاه حمایت‌های نرم‌افزاری، فکری، دانشی و تجربه‌ای خود را به ارائه خواهد داد و از مردمی که در یک کشور اراده کردند که مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند، حمایت می‌کند.


 

آمریکا دشمن آشکار جمهوری اسلامی است/ سوریه به دلیل بودن در خط مقاومت مورد غضب آمریکاست

 

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: دشمن آشکار و شفاف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت آمریکا و رژیم صهیونیستی است که این جبهه در هر مقطع و زمانی مشاهده می‌شود.

 

جعفری با اشاره به اتفاقات کشور سوریه اظهار داشت: سوریه به دلیل اینکه در جبهه مقاومت اسلامی قرار داشته و خط مقدم آن جبهه است مورد غضب آمریکا واقع شده و ایالات متحده آمریکا از تروریست‌ها برای ستم به مردم سوریه استفاده‌ می‌کند و در مقابل وظیفه هر مسلمانی است که از آنها حمایت کند.


 

نیازی به دخالت نظامی در سوریه نیست/ تجربه خود را در اختیار سوری ها قرار دادیم

 

وی با بیان اینکه سپاه با افتخار از حرکت مقاومت سوریه و مردم آن حمایت می‌کند، اظهار داشت: با توجه به نیروی انسانی و حضور خود مردم آن کشور نیاز به دخالت نظامی مجموعه‌های دیگر نیست و ما فقط آموزش تجربی و نرم‌افزاری را در اختیار آنان قرار می‌دهیم و اثرش را بعد از این چند سال درگیری می‌بینیم.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نیست، گفت: انقلاب مخالف نظام سلطه و نظم نوین جهانی بوده و همه شعارها و مواضع در سیاست خارجی با این محور است؛ مانند دفاع از مردم فلسطین و سوریه که امروز هدف دشمن هستند.

 

وی افزود: سپاه باید نگهبان انقلاب در داخل و خارج مرزها باشد.


 

* ویژگی های مدیریت جهادی از منظر فرمانده سپاه

 

سردار جعفری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ویژگی‌های مدیریت جهادی نیز گفت: یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی این است که باید در کار مدیریت، هدایت و تصمیم‌گیری، اخلاص برای رضای خدا وجود داشته باشد و کارها برای جلب رضایت دیگران انجام نشود.

 

وی تلاش و سخت‌کوشی و همچنین حضور میدانی و در صحنه را از دیگر ویژگی‌های مدیریت جهادی خواند و گفت: مدیریت جهادی برتر از مدیریت بحران است و در این زمینه سپاه تجربه‌های زیادی در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد.

 

فرمانده کل سپاه تحول‌آفرینی و مدیریت انقلابی را یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت جهادی خواند و گفت: متاسفانه دیده می‌شود در بسیاری از سازمان‌ها، مدیران به همان روش‌های سنتی که مربوط به سال‌های قبل است، اقدام کرده و از مدیریت پویا و تحولی غفلت می‌کنند در حالی که در همه عرصه‌ها و فعالیت‌ها باید از فناوری‌های نوین و روش‌های جدید استفاده کرد و نباید روش‌های قدیمی موجود در سازمان، مدیران را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

سردار جعفری تاکید کرد: تحقق شعار سال منوط به تحقق مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف است.


 

سپاه بر اساس نگاه ماموریتی وارد عرصه سازندگی شد

 

سردار جعفری با اشاره به اقدامات سپاه در زمینه سازندگی اظهار داشت: سپاه بر اساس نگاه ماموریتی وارد عرصه سازندگی شد و برای رقابت با بخش خارجی و رفاقت با بخش خصوصی تا در این حوزه تشویق شوند.

 

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مرزهای جنوب شرقی و شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: با توجه با سرمایه‌گذاری‌های دشمن در این مناطق موقعیت امنیتی خاصی به وجود آمده که نیروی زمینی سپاه در آنجا فعالیت می‌کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سیاست این بود که امنیت به نیروهای بومی واگذار شود اظهار داشت: در در مرزهای جنوب شرقی کشور در 4-5 سال گذشته به دلیل پیگیری این سیاست مشکل خاصی نداشتیم و ناامنی در عمق کشور نیست.

 

 

 

سردار جعفری با اشاره به گروگانگیری اخیر در مرز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اتفاقات اخیر درنقاط صفر مرزی بوده که با توجه به لزوم طرح‌های مهندسی و عملیاتی جدید، به ناچار مرز را از نیروی انتظامی تحویل گرفتیم و مشغول هستیم تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

 

وی با اشاره به لزوم جوانگرایی در سپاه گفت: در راستای جوانگرایی در سپاه و استقاده از نیروهای باتجربه چند سال پیش مجوزی اخذ کردیم تا نیروهای باتجربه‌ای که عمر خدمتی‌شان تمام شده نگه داریم تا تجربیات خود را به نیروهای جوان انتقال دهند.

 

سردار جعفری با تاکید بر این مطلب که آینده سپاه برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: جوان‌ها روحیه انقلابی بیشتری دارند و ما تلاش می‌کنیم از این شور انقلابی استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه در بحث اقتصادی به قدری رسانه‌های دشمن مانور دادند که خودمان هم باورمان شد که سپاه در عرصه اقتصادی وارد شده، اظهار داشت: سپاه فقط در عرصه سازندگی ورود پیدا کرده که باعرصه اقتصادی متفاوت است.

 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سپاه با نگاه ماموریتی که دارد در این عرصه ورود پیدا کرده که هدف آن ساختن کشور بود. زیرا بعد از جنگ زیرساخت‌های کشور عقب افتاد و باید به سرعت جبران می‌شد.

 

سردار جعفری به حضور مردم در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند در بحث اقتصاد مقاومتی در مقولاتی مانند صرفه‌‌جویی و تولید ملی مشارکت کنند و سپاه در این خصوص برنامه‌هایی دارد که به دولت منتقل شده و امیدواریم استفاده شود. 





موضوع مطلب : اگر به حفظ ارزش‌ها توجه شود هیچ تعارضی بین سپاه و دولت‌ها نیست
<   1   2   3   4   5