سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1460941151172341048      تاریخ : جمعه 29 فروردین 1393 16:30حاکمان عرب, اتحادیه اروپا,حساب‌های مردم

 

واکنش به بررسی حساب‌های مردم ازسوی دولت

سخنگوی حزب اصلاح‌طلب کار، در واکنش به سرکشی دولت به حساب های مردمی تاکید کرد: سرکشی به حساب های مردم و اقدام به طبقه بندی آنها برای دریافت یارانه‌ها تبعات خوبی ندارد.

 

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه در جلسه شورای مرکزی حزب پیرامون اجرای فاز دوم یارانه ها و انتخابات هم بحث شد، اظهارداشت: «کار» پسوند حزب ما است پس طبیعی است کار و توجه به تولید مهمترین دغدغه مان باشد و با این چراغ زردها که روشن شده، احساس می کنیم سرنوشت فاز دوم به سرنوشت فاز اول یارانه ها تبدیل خواهد شد.

وی گفت: با دریافت یارانه ها باید منتظر افزایش کالاها هم باشیم بنابراین چهل و پنج هزارتومان پاسخگوی تورم نیست.از این رو ما نسبت به اجرای فاز دوم یارانه ها ابراز نگرانی کردیم.

احمدی نژاد قطعنامه ها را کاغذپاره می دانست

غلامحسین الهام از یاران محمود احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم در نشست «اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا و دفاع از عظمت و اقتدار نظام اسلامی» امضاء کنندگان توافق ژنو را مورد حمله قرار داد.

به گزارش ایرنا، الهام در این نشست که جمعیت محدودی در آن حضور داشتند، در شرایطی از محرمانه بودن توافق نامه ایران و کشورهای 1+5 انتقاد کرد که مفاد آن را توهین به جوانان این مرز و بوم دانست.

این عضو دولت نهم و دهم گفت: اینکه احمدی نژاد قطعنامه های صادره علیه ایران را کاغذ پاره خواند درست گفت چرا که ایران حفاظ مقاومتی از نظر قدرت علمی پیدا کرد و 118 کشور از حق هسته ای ایران حمایت کردند و جبهه ای از کشورهای مستضعف علیه آمریکا شکل گرفت و قدرت آمریکا شکسته شد.

ماجرای تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت:باتوجه به رویکردی که دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی دنبال می کند، اروپا معتقد است می تواند با پیوند و نزدیکی با ایران فضای بهتری را برای بازی کردن در صحنه بین الملل پیدا کند.

وی در گفت و گو با سایت مثلث آنلاین افزود:تاسیس این دفاتر امری عادی است. منتها من فکر می کنم شرایط جمهوری اسلامی ایران طوری است که اروپایی ها تمایل دارند ارتباط بیشتری با کشورمان برقرار کنند. چون نقشی که ایران می تواند در منطقه بازی کند را بالاتر از کشورهای همسایه ایران یا حاشیه خلیج فارس می دانند. مثلا ترکیه نتوانست در موضوع سوریه نقش مهمی ایفا کند، اما ما خیلی از موضوعات منطقه ای همچون افغانستان، عراق، سوریه و لبنان را توانستیم حل کنیم. اینها موضوعاتی است که در عمق استراتژیک ایران قرار دارد و ایران با نفوذی که دارد می تواند در منطقه خاورمیانه و حتی بین الملل نقش خود را ایفا کند. بنابراین طبیعی است که اروپا یک نگاه ویژه به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

شاید برخی هر سفارتخانه یا دفتر بین المللی را یک جاسوسخانه بدانند اما طبیعی است که هر سفارتخانه، دفتر و مجموعه بین المللی وضعیت کشور میزبان را رصد و آن را به کشور متبوع خود منتقل می کند تا در تنظیم روابطش مسائل گزارش شده را لحاظ کند، ما هم در کشورهای دیگر که سفارتخانه داریم با نمایندگی هایمان با رصد کردن شرایط منطقه ای برای ارتباطات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسائل را گزارش می کنیم که به چه شکل است.

دورویی حاکمان عرب

حاکمان عرب دوروی که صبح «برای مصرف خارجی» با لحن صلح جویانه بر بهبود روابط با ایران تأکید می کنند، عصر همان روز در جمع تنگ همفکران خود یا در جلسات غیر علنی از «خطر ایرانی»، ضرورت بسیج نظامی و سیاسی برای دفع «توسعه طلبی تهران» و «گام های تعرضی» مشترک با آمریکا در جنگ با جمعیت خود دم می زنند.

به گزارش سایت ایران رو، به عنوان نمونه تازه این دورویی می توان به اظهارات صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در پی ملاقات وی با حسین امیر عبدالهیان معاون وزیر خارجه ایران اشاره کرد.

امیر کویت یکی از طرفداران مصمم حضور همه جانبه آمریکایی در خلیج فارس و یکی از حامیان اساسی طرح های مصری و سوری پادشاه عربستان، است. او در ملاقات با عبداللهیان اظهار داشت که «تعامل با تهران به نفع هر دو کشور» خواهد بود و دعوت حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای انجام دیدار از جمهوری اسلامی را که تسلیم وی شد، با امتنان قبول کرد.

ولی امیر در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی که خود میزبان آن بود، حرف های دیگری زد. وی درباره «تقویت توسعه طلبی شیعیان که تهران از طریق مجاری پنهانی خود آن را هدایت می کند» صحبت کرد و گفت که «ما باید همه اختلافات داخلی خود را فراموش کنیم تا دربرابر خطر گسترش نفوذ تهران جبهه واحدی تشکیل دهیم و اقدامات واحد و هماهنگ شده ای اتخاذ نماییم».




موضوع مطلب : واکنش به بررسی حساب‌های مردم ازسوی دولت