سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1314652520815095904      تاریخ : جمعه 29 آذر 1392 19:55

در مناظره تلویزیونی اعتیاد عنوان شد؛

ضرورت اعدام سران قاچاقچیان و برخورد با مسئولان کم کار

افشای وزراتخانه‌های کم کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر، هدفگذاری اعدام‌سران قاچاقچیان، ضرورت زدن شلاق به کمر مسئولان مرتبط با مواد مخدر و ارائه آمار اعتیاد دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران، عناوین صحبت‌های مناظره تلویزیونی مواد مخدر بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی مناظره این هفته با حضور کارشناسان و مسئولان مختلف با موضوع «اعتیاد و آسیب های مرتبط به آن» عصر امروز در شبکه اول سیما برگزارشد.

 در مناظره امروز حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور، طاها طاهری قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در برنامه « مناظره» میهمانان این موضوع مهم، حیاتی و اساسی در کشور هستند.

پیش از این نیز سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، حجت الاسلام موسی قربانی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، امیرحسین قاضی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و بابک دین پرست معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در سیزدهمین قسمت از این برنامه به بررسی راهکارهای مقابله با مواد مخدر و کاستن از آسیب های این مواد پرداخته بودند.

مناظره پیشین با استقبال وزیر کشور روبرو شد و رحمانی فضلی از رسانه ملی برای برگزاری آن تشکر کرده بود و وعده برگزاری مناظره ای مجدد با این موضوع را داده بود. سوال نظر سنجی مناظره امروز عبارست از: آیا برخوردهای قضایی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر بازدارنده بوده است؟

اعتیاد چهارمین عامل مرگ و میر در کشور

در سخنرانی نخست احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در برنامه « مناظره» عنوان کرد: بحث چرایی پدیده اعتیاد با توجه به اینکه تاکنون با تمام مداخله ها همچنان ادامه دارد، مطرح است و به عنوان مسئله روز کاملا مشخص بوده که باعث نگرانی برای عموم جامعه شده و تهدید کننده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتیاد بار مالی و ناتوانی و مرگ ومیر را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: پدیده اعتیاد به سلامت آسیب رسانده و در حال حاضر بعد از سوانح و حوادث که به عنوان رتبه نخست هستند و بعد از آن بیماری قلب و عروق و در رتبه چهارم پدیده اعتیاد موضوعی است که به سلامت آسیب می رساند و بار بیماری را به دنبال دارد.

حاجبی با اشاره به اینکه باید دقت کرد که چرا این موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و آیا اعتیاد مشکل اجتماعی است، گفت: اگر قاعدتاً چند خصوصیت در برگیرد آن پدیده مشکل اجتماعی مطرح می شود که یکی از آنها تعارض با ارزشها بوده. به طور کلی اعتیاد و شیوع آن قابل توجه است و غیر متعارف بوده و مغایر با ارزشها مطرح می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نیاز به اصلاح سیاست ها داریم، گفت: باید به اصل وجود اعتیاد پرداخت و بر آن تاکید کرد و این نشان از نابسامانی و عدم کارایی است که خود علل متفاوتی دارد.

وی بیان کرد: 3 گروه از عوامل بسیار مهم هستند که عوامل اجتماعی، محیطی و فردی است. همچنین موضوع تاثیر خانوادگی نیز نقش بسزایی دارد؛ بحث فقر از موضوعاتی است که یک شاخص بارز بوده و باعث مشکل اجتماعی می باشد.

       1 2 انتهای خبر :: ک**>

د خبر : 1314652520815095904



موضوع مطلب :