سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان
دوشنبه 92 بهمن 28 :: 9:31 صبح ::  نویسنده : حاج آقا محمد رضا رنجبر

کد خبر : 1386700307184672689      تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 8:18مناظره,سلامت و حاشیه‌های مربوط به آن,پزشک آلمانی,پزشکان آلمانی,پزشکان ایرانی,رضا رفیع

 

کمر بیماران شکست؟

شعرای خیالپرداز همچین شایعات درست کرده‌اند که: «غم بر کمر مور نهد بار گران را» سپس در ادامه عرایض منظوم خود به سبک برادران و خواهران سبک هندی، چنین توجیه و تعلیل کرده‌اند که: «در کشور لاغربدنان، کار به زور است». و الحق و الانصاف که چه موری، ضعیف تر و آسیب‌پذیرتر از بیمار؟.... بیماری که مثلا نمی‌داند از درد بی‌نظیر بیرون‌زدگی دیسک فشرده کمرش بنالد یا که از درد تا شدن کمر فوق‌الذکر در زیر بار خرج و مخارج تعمیر کمر و فنر؟...

اتفاقا موضوع برنامه مناظره جمعه این هفته شبکه یک سیما راجع به موضوع سلامت و حاشیه های مربوط به آن بود.

از جمله این که برخی از شرکت کنندگان این مناظره، به زبان حال و قال اعلام و اقرار کردند که کمر بیماران ندار به دلیل زیاده خواهی برخی پزشکان و جراحان، تقریبا شکسته است.

در این مناظره همچنین عنوان شد که درآمد یک ساعت جراح ایرانی، برابر درآمد 200ساعت یک پزشک آلمانی است.

حالا چطوری حساب کردند که این طور دقیق گفتند؛ خب لابد شیوه و شگردی خاص دارد که راستش ما سر در نمی آوریم. منتها چون به مسئولان اعتماد داریم، حرف آنها را قبول می کنیم.

وزیراعظم سریال دهه 60 «سلطان و شبان» نیستیم که هی بگوییم: «مقبول نمی افتد»!

بسته پیشنهادی: خرج و مخارج حوزه بهداشت و سلامت، دامن همه را می گیرد. ما هم آدمیم و گاه بیمار می شویم. فلذا صد در صد لازم و ضروری است که در این مورد خاص و فراگیر، حتما و حکما رهنمود بدهیم که الساعه می دهیم:

1ـ سوال از مریض: از آنجا که دریافتی پزشکان آلمانی از بیماران خود، طوری که گفتند، حدود یک دویستم پزشکان ایرانی است؛ لذا پزشکان عزیز قبل از هر عملی، از خود بیمار بپرسند که: ایرانی عمل کنم یا آلمانی؟... حتما که نباید در جاهایی مثل آرایشگاه از این سوالات حیاتی مطرح کرد. منتها در اینجا، مدل آلمانی اش ارزان تر در می آید.

2ـ طرح مبادله: هرچند وقت یک بار، عده ای از پزشکان و جراحان ایرانی را به آلمان مامور کنیم تا قدر ایران و بیماران ایرانی خود را بدانند و لااقل هفشده برابر دریافتی پزشک آلمانی از مریض خود دریافت دارند. فقط در عوض، از پزشکان آلمانی در ایران استفاده نکنیم؛ چون اگرچه برای ما سود دارد ولی برای خودشان بدآموزی دارد. برگردند ولایتشان، ممکن است چندبرابر بگیرند.

3ـ ابراز وجود: حتما سازمان هایی مثل نظام پزشکی یا جامعه جراحان کشور وجود دارند که بر کار جمیع پزشکان مملکت نظارت کیفی و درآمدی می کنند؛ منتها نه که خیلی نامحسوس این کار را می کنند، لذا در پاره ای موارد نظارت خوب آنها خیلی بر همگان مشخص و محرز نیست. از این رو درخواست می کنیم هرازگاهی یک سرفه ای چیزی بکنند که بفهمیم هستند.

رضا رفیع

 انتهای خبر :: کد خبر : 1386700307184672689



موضوع مطلب : کمر بیماران شکست؟