سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

کد خبر : 1341489425588162371      تاریخ : شنبه 21 دی 1392 16:30خاکستری ,خاتمی,روحانی , نتانیاهو

 

چرا کنگره با توافقنامه ژنو مخالفت می کند

جان لیمبرت دپیلمات و مسئول پیشین میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در مطلبی که در سایت شورای روابط خارجی آمریکا نیز منتشر شده است، به دلیل مخالفت کنگره با توافقنامه ژنو اشاره کرد و نوشت:اعضای کنگره آمریکاست، اساساً به این دلیل با توافق ژنو مخالف هستند که ایران را مجبور به تسلیم نمی‎‏کند.

وی می‎گوید: از زمان امضای توافق موقت در ماه نوامبر، مباحثه‎ای در واشنگتن در زمینه هدف از تحریم‎های اقتصادی به راه افتاده است که باعث اختلاف نظر شده است: "دولت باراک اوباما همواره بصورت علنی اعلام کرده است که هدف غایی آن "تغییر در محاسبات ایرانیان" درباره مذاکرات هسته‎ای است."

این دپیلمات ارشد آمریکایی، می‎افزاید: اما آنچه بعد از 24 نوامبر رخ داد نشان داد برخی در آمریکا اهداف سیاسی جاه طلبانه‏‎تری دارند. این گروه اعتقاد دارد تحریم‎ها باید آن قدر به جمهوری اسلامی فشار وارد کند که به تمام درخواست‎های آمریکا گردن بنهد و برنامه هسته‎ای خود را بصورت کامل از بین ببرد. این گروه که شامل بسیاری از اعضای کنگره آمریکاست، اساساً به این دلیل با توافق ژنو مخالف هستند که ایران را مجبور به تسلیم نمی‎‏کند.

جان لیمبرت انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را باعث حرکت به سوی «مسیری سازنده‎تر» دانست و با بیان اینکه عرصه جدیدی میان تهران و واشنگتن برای تامین منافع دو کشور و دو ملت بوجود آمده، مدعی شد : مذاکره کنندگان ایرانی مسائلی را مطرح کردند که تا چند ماه قبل غیرقابل تصور بود.

اغفال بزرگان

مهدی کلهر مشاور رئیس جمهور سابق در اختتامیه جشنواره عمار در مشهد گفت: در فتنه 88 برخی از بزرگان انقلاب هم گول خورده و اغفال شدند و در واقع این فتنه برای هیچ یک از گرایشات سیاسی داخل کشور مفید نبود.

به گزارش مهر، مشاور رسانه ای دولت نهم و دهم اظهار کرد: در حال حاضر حتی 10 درصد از فتنه صورت گرفته در سال 88 هم بازخوانی نشده است.

کلهر تصریح کرد: فتنه در واقع نشانی دروغین و فاقد محتوا از حقیقت یک موضوع است و فتنه سال 88 نقابی دروغین از انقلاب اسلامی ایران بود و قرار بود وقایع امروز سوریه در کشور ما اتفاق بیفتد.

پاسخ مرد خاکستری به خاتمی

عنصر خاکستری اصلاحات بر خلاف محمد خاتمی که معتقد است تعدد لیست اصلاح طلبان با جریان اعتدال باعث شکست هر دو لیست می شود، در پاسخ به خاتمی گفته ما نباید اشتباه اصولگرایان را نسبت به احمدی نژاد تکرار کنیم.

به گزارش مشرق،وی افزود: آنها خیلی دیر حساب خود را از احمدی نژاد جدا کردند و در نتیجه ناکارآمدی های احمدی نژاد به حساب آنان واریز شد. ما باید خیلی زود حسابمان را از دولت روحانی جدا کنیم تا ناکارآمدی و مشکلات این دولت گریبانگیرمان نشود.

خشم سعودی ها از افشاگری رسانه های ایرانی

در پی افشاگری رسانه های ایران درباره حمایت عربستان از تروریست ها در منطقه و انفجارهای تروریستی اخیر بویژه انفجار جلوی سفارت ایران، سعودی ها نتوانستند خشم خود را پنهان کنند و تلاش کردند دولت عربستان را از اقدامات این تروریست های سعودی تبرئه کنند.

به گزارش فارس، روزنامه سعودی الیوم در همین راستا با انتشار مطلبی از ایران و مسئولان ایرانی خواست تا به زعم خودش در امور داخلی دیگران دخالت نکند.

این روزنامه خشم خود را از افشاگری رسانه های ایرانی پنهان نکرد و برای کم جلوه دادن تاثیر این افشاگری بر افکار عمومی منطقه نوشت: حمله رسانه ای و تبلیغاتی علیه عربستان به منزله بادکنکی است که یک کودک اندکی با آن بازی می کند و سپس می ترکد و این کودک گریه می کند و بازی دیگری می خواهد. (این تبلیغات) به این کشور (عربستان) و مردم و مسئولان آن هرگز زیان نخواهد رساند.

روزنامه الیوم بدون اشاره به اینکه انفجار اخیر جلوی سفارت ایران در بیروت را گروهک عبدالله عزام به سرکردگی ماجد الماجد تروریست سعودی برعهده گرفت، نوشت: ماشین تبلیغاتی ایران این روزها به همراه مشتی مزدور عرب در تلاشی نافرجام بدنبال ضربه زدن به عربستان و جایگاه جهانی آن است و تلاش های بیهوده و فاقد هرگونه ارزش مستند و بی اعتباری را درباره مسئول دانستن طرف های سعودی در انفجار شهر بیروت و حمله به سفارت ایران انجام می دهد.

      Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 1341489425588162371



موضوع مطلب : چرا کنگره با توافقنامه ژنو مخالفت می کند