سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حامیان ولایت __ خادمین امت
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
نویسندگان

به نقل از رجانیوز - گروه سیاسی: در حالی که زمزمه مذاکره با ایران بار دیگر از کاخ سفید شنیده می شود رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولین نظام خط و مرز و نحوه چگونگی تعامل با کشورهای دنیا را در مقطع فعلی ترسیم کردند.

 

به گزارش رجانیوز، حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مسئولین نظام با اشاره به اینکه ما همواره معتقد به تعامل با دنیا بوده و هستیم فرمودند: اما نکته مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست زیرا اگر او را به درستی نشناسیم، پشت پا خواهیم خورد. ایشان تأکید کردند: در تعامل با دنیا، نباید عملکرد دشمنان خود را از یاد ببریم حتی اگر بنابر مصالحی، آن را به روی او نیاوریم. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر امریکاییها برای مذاکره با ایران، گفتند: در ابتدای امسال هم گفتم که به مذاکره با امریکا خوش بین نیستم، اگرچه در سالهای گذشته مذاکره در مسائل خاصی همچون عراق را منع نکردم.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امریکاییها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان صادق نیستند.

ایشان صراحتا تاکید کردند که با توجه به موضع گیری مسئولان آمریکایی در چند ماه گذشته اتخاذ کردند، نباید به آنها خوش بین بود.

رهبر معظم انقلاب همچنین شرط تعامل با کشورهای دنیا را اینگونه تبیین کردند: در تعامل با دنیا، هنر این است که بتوانید راه خود را ادامه دهید بدون آنکه طرف مقابل بتواند مانع حرکت شما بشود و اگر تعامل با دنیا منجر به برگشت از مسیر شود، یک خسارت است.

این در حالی است که همزمان با دور جدید اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر مذاکره با ایران ، برخی چهره های سیاسی در داخل کشور و رسانه های وابسته به آنها با ساده انگاری ژست جدید مقامات آمریکایی را باور کرده و خواهان اعتماد دوباره به کاخ سفید به منظور رسیدن به تفاهم هستند.

در همین راستا،  اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام ایران، 30 تیر ماه گفت «نمی توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم و این اندیشه افراطی، مخل شعار استقلال‌خواهی مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی است».

هاشمی بیش از این در آخرین گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی گفته است: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟

البته رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته با مردم آذربایجان با بیان «انقلابی» به صورت «صریح و واضح» فهرستی از مسائل موجود فی مابین مردم ایران و دولت امریکا را مطرح کرده‎اند که به نظر می‎رسد تا حل نشدن و جبران این فهرست، مذاکره ای میان ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت و این در حالی است که حل شدن این فهرست طولانی، به عزم جدی حاکمیت امریکا بستگی خواهد داشت و نه چند اظهار نظر رسانه‎ای و ژست ژورنالیستی.

رهبر معظم انقلاب در بیان فهرست بلند مسائل موجود میان مردم ایران و دولت امریکا، «بی‌منطق بودن دولت آمریکا، تبلیغاتی بودن ادعای مذاکره با ایران، دروغ بودن ادعای برداشتن تحریم‌ها در صورت مذاکره و همچنین قبول مذاکره در عرف آمریکا به معنای پذیرفتن حرف آمریکایی‎ها است»، را از جمله دلایل عدم مذاکره با آمریکا عنوان کردند.

 البته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مذاکره با آمریکا را «تحت شرایط منطقی» امکان پذیر دانستند. ایشان شرایط چنین مذاکره‌ای را «دست برداشتن آمریکایی‌ها از شرارت و زورگویی، منطقی بودن در حرف و عمل، احترام به ملت ایران، آتش افروزی نکردن در منطقه و دخالت نکردن در مسائل داخلی ایران» عنوان کرده بودند.

 




موضوع مطلب :